100.000 ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΙ Ο ΑΣΑΝΤ.
ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΙ Ο ΑΣΑΝΤ.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΝΑΟ ΣΤΟ ΧΑΛΕΠΙ.
Πορφύρης Δ Σταφυλά Π
Αυτοί
δεν έφυγαν, δεν έγιναν πιόνια επικοινωνιακών και πολιτικών
σκοπιμοτήτων. Παραμένουν όρθιοι εκεί που έπεσε ο δεσπότης τους...
Στην ελληνορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Ηλία στο Χαλέπι ο διάκος με το θυμιατό ευλογεί μια εκατοντάδα ηρωικών πιστών καθώς οι βυζαντινή μελωδία επιχειρεί να σκεπάσει τις εκρήξεις από τις ρουκέτες που πέφτουν κοντά στο ναό.
Ένα μεγάλο πανό με τις φωτογραφίες των 2 απαχθέντων, επίσημα αγνοούμενων επισκόπων Χαλεπίου, κοσμεί μια γωνιά. Οι χριστιανοί έρχονται παίρνοντας στοιχειώδη μέτρα προφύλαξης από όλες τις συνοικίες του ελεύθερου τμήματος του Χαλεπίου που βρίσκεται υπό τον έλεγχο του χριστόφιλου ηγέτη πασών των χριστιανών της Μέσης Ανατολής του πιο φιλελεύθερου άραβα πολιτικού,του προστάτη και εγγυητή των μειονοτήτων. Στο κατεχόμενο Χαλέπι ούτε λιβάνι ούτε εικόνα ούτε κερί ούτε ήχος καμπάνας. Το ισλαμικό κράτος και οι παραφυάδες του της τουρκικής ψευδεπίγραφης συριακής αντιπολίτευσης έχουν επιβάλει το νόμο τους δια της σπάθης.
Κάθε Κυριακή οι μάρτυρες του Χαλεπίου δίνουν μαρτυρία αποφασιστικότητας με τις οικογένειές τους εν μέσω κοσμοχαλασιάς από ελεύθερους σκοπευτές και διασταυρώμενα πυρά πάνε στον ορθόδοξο ναό για να λειτουργηθούνε. Η εκκλησία φωτίζεται χάρη σε μια μεγάλης ισχύος γεννήτρια στην άλλοτε μεγαλούπολη που τώρα στερείται το ηλεκτρικό εκτεταμένα. Είναι ώρα 18h00.
«Πολλοί ομόθρησκοι έφυγαν, γιατί έχασαν τη δουλειά τους και γιατί τρελλάθηκαν από την Daech (ακρωνύμιο του Ισλαμικού Κράτους στην αραβική)», διαβεβαιώνει ο Γιώργος Bakhache, εκπρόσωπος των χριστιανικών κοινοτήτων του Χαλεπίου. «Οι τζιχαντιστές δεν είναι στις συνοικίες μας, αλλά δεν είναι και μακριά» και «οι χριστιανοί πανικοβλήθηκαν έχοντας δει τι υπέστησαν οι χριστιανοί της Μοσσούλης». Οι σύριοι χριστιανοί αναλογούσαν στο 10 % του πληθυσμού και μαζί με τους ομοιδεάτες τους του Ιράκ αντιπροσωπεύουν τις αρχαιότερες χριστιανικές κοινότητες της Εγγύς και Μέσης Ανατολής.
Στο Ιράκ «είχαν ως επιλογή να προσηλιτιστούν ή να πληρώσουν jizya ή να φύγουν. Οι μισοί επέλεξαν την τελευταία λύση», τονίζει ο M. Bakhache. «Παρ΄όλα αυτά δεν θα εγκαταλείψουμε τη γη μας, αυτό είναι αδύνατο», υπόσχεται στον 2 ετών γιο του που τον έχει αγκαλιά.
Η όποια έξοδος των κατοίκων του Χαλεπίου συντελέστηκε, όταν οι αντάρτες έθεσαν υπό τον έλεγχο τους την μισή πόλη, την άλλοτε οικονομική πρωτεύουσα. Σύμφωνα με τον γάλλο γεωγράφο Fabrice Balanche ειδήμονα στο συριακό, το Χαλέπι δεν απαριθμεί πλέον παρά μόνο 1 εκατομύριο κατοίκους έναντι των 2,5 εκατομυρίων πριν από τον πόλεμο, που κήρυξε με την κάλυψη της συριακής αντιπολιτεύσης σαουδαραβικοτουρικών και γαλλοαμαερικανικών κυρίως συμφερόντων το σουνιτικό γουαχαμπίτικο τζιχάντ.
Πριν από 2 χρόνια, όταν ζούσε ο ελληνοσύριος μάρτυρας επίσκοπος Χαλεπίου Παύλος Γιαζίζι, οι χριστιανοί ήταν 250.000 στο Χαλέπι. «Περισσότεροι από τους μισούς έφυγαν, δεν υπολείπονται πλέον παρά 100.000, εκ των οποίων 50.000 είναι αρμένιοι», καταγγέλει ο M. Balanche. «Πολυάριθμοι χριστιανοί μετανάστες διαβεβαιώνουν ότι η φυγή τους δεν είναι παρά προσωρινή και ότι θα επιστρέψουν στη χώρα τους, όταν βελτιωθεί η κατάσταση και θα έχουν και πάλι εργασία. Είμαι σίγουρος ότι αυτό θα γίνει μια μέρα», ισχυρίζεται ο Basile Chawa που έχει ένα καφενείο ακριβώς πίσω από την εκκλησία του Αγίου Ηλία.
Οι 8 χριστιανικές κοινότητες ομολογίες διαβιώνουν στις 6 κυβερνητικές συνοικίες. Αλλά από την πλευρά, που ελέγχει η συριακή αντιπολίτευση, πολλοί έφυγαν για τη Δύση. Στο κατεχόμενο Χαλέπι παραμένουν μόνο 100 χριστιανοί στην συνοικία των κούρδων Cheikh Maqsoud και μια χούφτα άνθρωποι στην γειτονιά Jdaidé κοντά στην γραμμή διχοτόμησης που ελέγχουν οι αντάρτες που χρηματοδοτεί το Κογκρέσο και που υπεραμύνεται σύσωμος ο δυτικός τύπος και ο Ολάντ. Σ΄αυτήν τη συνοικία στην πρόσοψη της εκκλησίας που είναι μεσοτοιχία με το κέντρο ευγηρίας του Αγίου Ηλία διαβάζουμε: «Κύριέ μας Ιησού Χριστέ, άκουσέ μας». Στο εσωτερικό η οροφή εμφανώς είναι χτυπημέμη από ρουκέτες. Δεν παραμένουν παρά 6 ηλικιωμένοι χριστιανοί οικότροφοι. Τους υπόλοιπους τους πήραν οι οικογένειές τους στο κυβερνητικό Χαλέπι, όπως αναφέρει ο υπεύθυνος του Κέντρου ο π.Youssef: «Δεν ξαναεπέστρεψαν».
Ο π.Ιmad Daher άλλης χριστιανικής ομολογίας διηγείται στην κάμερα του AFP ότι «μια οβίδα έπεσε στην εκκλησία μου. Έχασα το ένα μου μάτι και το ένα μου μάγουλο αντικαταστάθηκε από πλαστική προσθήκη. Χτύπησα και στο χέρι. Νοσηλεύτηκα για ένα μήνα και πλέον στο Λίβανο, αλλά επέστρεψα στο Χαλέπι. Είμαι ποιμένας και δεν μπορώ να εγκαταλείψω το ποίμνιό μου….». Μ΄ένα χαριτωμένο αγοράκι στην αγκαλιά ο ελληνορθόδοξος Νizam Homsi υπόσχεται ότι τα παιδιά θα γιορτάσουν τα Χριστούγεννα ως συνήθως».
Στο βίντεο του AFP η χορωδία βυζαντινής νέων υπό την καθοδήγηση ελληνορθόδοξης μοναχής πλημμυρίζει με κατανυκτικές μελωδίες το ναό στην αραβική.
Στην ελληνορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Ηλία στο Χαλέπι ο διάκος με το θυμιατό ευλογεί μια εκατοντάδα ηρωικών πιστών καθώς οι βυζαντινή μελωδία επιχειρεί να σκεπάσει τις εκρήξεις από τις ρουκέτες που πέφτουν κοντά στο ναό.
Ένα μεγάλο πανό με τις φωτογραφίες των 2 απαχθέντων, επίσημα αγνοούμενων επισκόπων Χαλεπίου, κοσμεί μια γωνιά. Οι χριστιανοί έρχονται παίρνοντας στοιχειώδη μέτρα προφύλαξης από όλες τις συνοικίες του ελεύθερου τμήματος του Χαλεπίου που βρίσκεται υπό τον έλεγχο του χριστόφιλου ηγέτη πασών των χριστιανών της Μέσης Ανατολής του πιο φιλελεύθερου άραβα πολιτικού,του προστάτη και εγγυητή των μειονοτήτων. Στο κατεχόμενο Χαλέπι ούτε λιβάνι ούτε εικόνα ούτε κερί ούτε ήχος καμπάνας. Το ισλαμικό κράτος και οι παραφυάδες του της τουρκικής ψευδεπίγραφης συριακής αντιπολίτευσης έχουν επιβάλει το νόμο τους δια της σπάθης.
Κάθε Κυριακή οι μάρτυρες του Χαλεπίου δίνουν μαρτυρία αποφασιστικότητας με τις οικογένειές τους εν μέσω κοσμοχαλασιάς από ελεύθερους σκοπευτές και διασταυρώμενα πυρά πάνε στον ορθόδοξο ναό για να λειτουργηθούνε. Η εκκλησία φωτίζεται χάρη σε μια μεγάλης ισχύος γεννήτρια στην άλλοτε μεγαλούπολη που τώρα στερείται το ηλεκτρικό εκτεταμένα. Είναι ώρα 18h00.
«Πολλοί ομόθρησκοι έφυγαν, γιατί έχασαν τη δουλειά τους και γιατί τρελλάθηκαν από την Daech (ακρωνύμιο του Ισλαμικού Κράτους στην αραβική)», διαβεβαιώνει ο Γιώργος Bakhache, εκπρόσωπος των χριστιανικών κοινοτήτων του Χαλεπίου. «Οι τζιχαντιστές δεν είναι στις συνοικίες μας, αλλά δεν είναι και μακριά» και «οι χριστιανοί πανικοβλήθηκαν έχοντας δει τι υπέστησαν οι χριστιανοί της Μοσσούλης». Οι σύριοι χριστιανοί αναλογούσαν στο 10 % του πληθυσμού και μαζί με τους ομοιδεάτες τους του Ιράκ αντιπροσωπεύουν τις αρχαιότερες χριστιανικές κοινότητες της Εγγύς και Μέσης Ανατολής.
Στο Ιράκ «είχαν ως επιλογή να προσηλιτιστούν ή να πληρώσουν jizya ή να φύγουν. Οι μισοί επέλεξαν την τελευταία λύση», τονίζει ο M. Bakhache. «Παρ΄όλα αυτά δεν θα εγκαταλείψουμε τη γη μας, αυτό είναι αδύνατο», υπόσχεται στον 2 ετών γιο του που τον έχει αγκαλιά.
Η όποια έξοδος των κατοίκων του Χαλεπίου συντελέστηκε, όταν οι αντάρτες έθεσαν υπό τον έλεγχο τους την μισή πόλη, την άλλοτε οικονομική πρωτεύουσα. Σύμφωνα με τον γάλλο γεωγράφο Fabrice Balanche ειδήμονα στο συριακό, το Χαλέπι δεν απαριθμεί πλέον παρά μόνο 1 εκατομύριο κατοίκους έναντι των 2,5 εκατομυρίων πριν από τον πόλεμο, που κήρυξε με την κάλυψη της συριακής αντιπολιτεύσης σαουδαραβικοτουρικών και γαλλοαμαερικανικών κυρίως συμφερόντων το σουνιτικό γουαχαμπίτικο τζιχάντ.
Πριν από 2 χρόνια, όταν ζούσε ο ελληνοσύριος μάρτυρας επίσκοπος Χαλεπίου Παύλος Γιαζίζι, οι χριστιανοί ήταν 250.000 στο Χαλέπι. «Περισσότεροι από τους μισούς έφυγαν, δεν υπολείπονται πλέον παρά 100.000, εκ των οποίων 50.000 είναι αρμένιοι», καταγγέλει ο M. Balanche. «Πολυάριθμοι χριστιανοί μετανάστες διαβεβαιώνουν ότι η φυγή τους δεν είναι παρά προσωρινή και ότι θα επιστρέψουν στη χώρα τους, όταν βελτιωθεί η κατάσταση και θα έχουν και πάλι εργασία. Είμαι σίγουρος ότι αυτό θα γίνει μια μέρα», ισχυρίζεται ο Basile Chawa που έχει ένα καφενείο ακριβώς πίσω από την εκκλησία του Αγίου Ηλία.
Οι 8 χριστιανικές κοινότητες ομολογίες διαβιώνουν στις 6 κυβερνητικές συνοικίες. Αλλά από την πλευρά, που ελέγχει η συριακή αντιπολίτευση, πολλοί έφυγαν για τη Δύση. Στο κατεχόμενο Χαλέπι παραμένουν μόνο 100 χριστιανοί στην συνοικία των κούρδων Cheikh Maqsoud και μια χούφτα άνθρωποι στην γειτονιά Jdaidé κοντά στην γραμμή διχοτόμησης που ελέγχουν οι αντάρτες που χρηματοδοτεί το Κογκρέσο και που υπεραμύνεται σύσωμος ο δυτικός τύπος και ο Ολάντ. Σ΄αυτήν τη συνοικία στην πρόσοψη της εκκλησίας που είναι μεσοτοιχία με το κέντρο ευγηρίας του Αγίου Ηλία διαβάζουμε: «Κύριέ μας Ιησού Χριστέ, άκουσέ μας». Στο εσωτερικό η οροφή εμφανώς είναι χτυπημέμη από ρουκέτες. Δεν παραμένουν παρά 6 ηλικιωμένοι χριστιανοί οικότροφοι. Τους υπόλοιπους τους πήραν οι οικογένειές τους στο κυβερνητικό Χαλέπι, όπως αναφέρει ο υπεύθυνος του Κέντρου ο π.Youssef: «Δεν ξαναεπέστρεψαν».
Ο π.Ιmad Daher άλλης χριστιανικής ομολογίας διηγείται στην κάμερα του AFP ότι «μια οβίδα έπεσε στην εκκλησία μου. Έχασα το ένα μου μάτι και το ένα μου μάγουλο αντικαταστάθηκε από πλαστική προσθήκη. Χτύπησα και στο χέρι. Νοσηλεύτηκα για ένα μήνα και πλέον στο Λίβανο, αλλά επέστρεψα στο Χαλέπι. Είμαι ποιμένας και δεν μπορώ να εγκαταλείψω το ποίμνιό μου….». Μ΄ένα χαριτωμένο αγοράκι στην αγκαλιά ο ελληνορθόδοξος Νizam Homsi υπόσχεται ότι τα παιδιά θα γιορτάσουν τα Χριστούγεννα ως συνήθως».
Στο βίντεο του AFP η χορωδία βυζαντινής νέων υπό την καθοδήγηση ελληνορθόδοξης μοναχής πλημμυρίζει με κατανυκτικές μελωδίες το ναό στην αραβική.
Ακούγεται ως και ο γνωστός ύμνος "Αγνή Παρθένε Δέσποινα", που έγραψε ο άγιος Νεκτάριος και μελοποίησαν οι σιμωνοπετρίτες καλόγεροι του Αγίου Όρους.
To ΑFP τιτλοφορεί το βίντεο:
oι χριστιανοί του Χαλεπίου αντιστέκονται στον πειρασμό της φυγής.
Η παρακαταθήκη της θυσίας των επισκόπων είναι μεγάλη. Το Χαλέπι δεν θα γίνει ποτέ τουρκικός θύλακας. Αυτό είναι το ελεύθερο Χαλέπι, το χριστιανικό Χαλέπι, το ελληνορθόδοξο με εγγυητή τον Άσαντ.
(liberation, AFP 26/11/2014 lorientlejour)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
...έκανες κου πε πε;