«Όταν ακόµη και το ελάχιστο καλό στο ζυγό υπερτερήσει, τότε ο Θεός θα φανερώσει το έλεός Του πάνω στην Ρωσία».
«H Ρωσία, περνάει τώρα από µία θρησκευτική αφύπνιση, που ήδη είναι ένα εµπόδιο στην εξάπλωση του αθεϊσµού».
Ο ιερομόναχος πατήρ Σεραφείμ Ρόουζ, κατά κόσμον Ευγένιος
Από την οµιλία του ιεροµoνάχου πατρός Σεραφείµ Ρόουζ, στη συνάντηση της νεολαίας της εκτός Ρωσίας Ορθόδοξης Ρωσικής Εκκλησίας, στο Σαν Φρανσίσκο (3/8/1981)
Τον 19ο αιώνα στη Ρωσία ένας αριθµός προφητών – και ακόµη λαϊκών που έβλεπαν µακρυά σαν τον Ντοστογιέφσκι – προείδαν την Επανάσταση που ερχόταν στη Ρωσία σαν αποτέλεσµα απιστίας, εκκοσµίκευσης, και µιας εντελώς τυπικής διάθεσης προς την Ορθοδοξία, αποστερηµένης από την ζέουσα και µε αυτοθυσία πίστη που η Ορθοδοξία απαιτεί.
Κάποιοι το είδαν σε γενικές γραµµές, σαν µία τροµερή θεοµηνία έτοιµη να καλύψει την Ρωσική γη. Όπως έκανε ο επίσκοπος Θεοφάνης ο έγκλειστος όταν κοίταξε στα υπολείµµατα της αληθινής χριστιανικής πίστης σε τόσο πολλούς ανθρώπους και απόρησε: Σε εκατό χρόνια τι θα έχει αποµείνει από την Ορθοδοξία µας; Άλλοι είδαν ειδικώτερα την φοβερή επανάσταση, η οποία επρόκειτο να εξαπλωθεί σε όλο τον κόσµο.
Το μέλλον της Ρωσίας
Έτσι ο Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης είπε σε ένα κήρυγµά του που εκφωνήθηκε στα 1904: Ρωσία, εάν αποµακρυνθείς από την πίστη σου, όπως πολλοί από την τάξη των διανοουµένων έχουν ήδη αποµακρυνθεί, δεν θα είσαι πλέον Ρωσία, ούτε Αγία Ρωσία. Και εάν δεν υπάρξει µετάνοια στον ρωσικό λαό, τότε το τέλος του κόσµου είναι κοντά. Ο Θεός θα πάρει τον ευλαβέστατο Τσάρο και και θα στείλει ένα µαστίγιο, στα πρόσωπα ασεβών, ψυχρών, φίλαυτων κυβερνητών, που θα πληµµυρίσουν όλη τη γη µε αίµα και δάκρυα. (Father John of Krostandt, 50th Anniversary Book, Utica, NY, 1958). Αυτή είναι η κατάσταση στην οποία ο κόσµος τώρα ευρίσκεται (1981), µε σχεδόν µισόν από αυτόν βουτηγµένο στο αίµα και στην διαρκή τυραννία που άρχισε το 1917 µε την ρωσική επανάσταση.
Υπάρχει καµία ελπίδα για ανάκαµψη ή απλά ο αθεϊσµός θα κατακτήσει όλο τον κόσµο και θα εγκαταστήσει το Βασίλειο του Αντίχριστου; Έχουµε πολλούς λόγους να αµφιβάλλοµε ότι τα µελλοντικά γεγονότα θα είναι τόσο απλά όσο αυτό. ∆ια δύο κυρίως λόγους: διότι η κατ’ εξοχήν χώρα που άρχισε τη βασιλεία του αθεϊσµού, η Ρωσία, περνάει τώρα από µία θρησκευτική αφύπνιση, που ήδη είναι ένα εµπόδιο στην εξάπλωση του αθεϊσµού, και επειδή ο Αντίχριστος, σύµφωνα µε την Ορθόδοξη προφητεία, δεν θα είναι ένας απλός άθεος τύραννος σαν τον Στάλιν, αλλά ένα θρησκευτικό πρόσωπο, που περισσότερο θα πείσει τον κόσµο παρά θα τον εξαναγκάσει να τον αποδεχτεί. Οι Άγιοι άνθρωποι που ζούσαν στην Ρωσία, στην αρχή της επανάστασης προειδοποιούσαν για την αποκαλυπτική θέση αυτού του γεγονότος και ήξεραν ότι θα είναι µια µακριά και δύσκολη δοκιµασία για τον Ρωσικό λαό.
Αλλά επίσης προείδαν ότι θα υπάρξει ένα τέλος σε αυτήν την δοκιµασία. Ο Άγιος Αλέξιος από το Ερηµητήριο του Ζωσιµά, που ήταν ο Μοναχός που σχεδίασε τον λαχνό που εξέλεξε τον Πατριάρχη Τύχωνα, άκουσε κόσµο να φωνάζει έξω από την εκκλησία στο Μοναστήρι του Chudov (αυτό συνέβη τους πρώτους µήνες, µέσα στη σύγχυση της επανάστασης): «Η Ρωσία χάθηκε! Η Αγία Ρωσία χάθηκε»! Σ’ αυτό απάντησε: «Ποιος είναι αυτός που λέει ότι η Ρωσία χάθηκε, ότι έχει καταστραφεί; Όχι – όχι δεν έχει χαθεί, δεν έχει κατασραφεί και δεν πρόκειται να καταστραφεί, αλλά ο Ρωσικός λαός πρέπει να καθαρισθεί από τις αµαρτίες του µέσα από µεγάλες δοκιµασίες. Καθένας πρέπει να προσεύχεται και θερµά να µετανοεί. Αλλά η – 102 – Ρωσία δεν καταστράφηκε και δεν θα καταστραφεί». (Orthodox Russia, 1970, No1)
Ένα µεγάλο θαύµα του Θεού θα γίνει
O στάρετς Ανατόλιος ο νεώτερος της Όπτινα, στις πρώτες – πρώτες ηµέρες της επανάστασης, τον Φεβρουάριο του 1917, έκανε µια προφητεία υπό τον τύπον µιας έντονης εικόνας, για το µέλλον της Ρωσίας: «Θα συµβεί µια καταιγίδα. Και το Ρωσικό πλοίο θα θρυµµατισθεί σε κοµµατάκια. Αλλά ο κόσµος θα µπορεί να σωθεί ακόµη και σε σχίζες ή θρύµµατα. Και δεν θα καταστραφούν όλοι. Καθένας πρέπει να προσεύχεται, καθένας να µετανοεί και να προσεύχεται θερµά. Και τι συµβαίνει µετά από µια καταιγίδα; … Θα γίνει γαλήνη». Σ’ αυτό όλοι είπαν: «Αλλά δεν υπάρχει πλέον πλοίο, είναι κοµµένο κοµµατάκια, έχει καταστραφεί, όλα έχουν καταστραφεί». «∆εν είναι έτσι» είπε ο µπάτιουσκα. Ένα µεγάλο θαύµα του Θεού θα γίνει!
Και όλες οι σχίζες και τα θρύµµατα, µε την θέληση του Θεού και την ∆ύναµή Του, θα έρθουν το ένα δίπλα στο άλλο και θα ξαναενωθούνε, και το πλοίο θα ξανακτισθεί στην προηγούµενη οµορφιά του και θα συνεχίσει το δρόµο του, όπως έχει προορισθεί από τον Θεό. Και αυτό θα είναι ένα θαύµα – απόδειξη για τον καθ’ ένα». (Orthodox Russia, 1970, No1) Ο γέροντας Βαρνάβας της Σκήτης της Γεθσηµανή, µίλησε πριν την επανάσταση για την καταστροφή που θα ερχόταν πάνω στην Ρωσία και τον ανελέητο διωγµό εναντίον της Ορθόδοξης Πίστης. Είπε: «Οι διωγµοί εναντίον της Πίστεως θα αυξηθούν µέσα σε µια στιγµή. Θα είναι ανήκουστων οδύνων και σκότους, και σχεδόν όλες οι εκκλησίες θα κλεισθούν. Αλλά όταν θα φαίνεται στους ανθρώπους ότι είναι αδύνατο να αντέξουν περισσότερο, τότε θα έρθει ανακούφιση. Θα υπάρξει µία ανθοφορία. Εκκλησίες θα αρχίζουν επίσης να κτίζονται. Αλλά αυτό θα είναι µία ανθοφορία πριν το τέλος». (προσωπικό γράµµα προς τον Ν. Kieter)
Το τέλος θα έρθει δια της Κίνας
O µεγαλόσχηµος Μοναχός Αριστοκλής, όχι πολύ πριν τον θάνατό του τον Αύγουστο του 1918, είπε ότι «τώρα διερχόµεθα τους καιρούς πριν τον Αντίχριστο, αλλά η Ρωσία θα ανακάµψει. Θα υπάρξει πολλή κακοπάθεια, πολλά βάσανα. Όλη η Ρωσία θα γίνει µία φυλακή, και καθένας πρέπει µεγάλως να παρακαλεί τον Κύριο για συγχώρηση. Κάθε ένας πρέπει να µετανοεί για τις αµαρτίες του και να φοβάται να κάνει και την ελάχιστη αµαρτία, αλλά να παλεύει, αντιθέτως, να κάνει καλό, ακόµη και το µικρότερο. ∆ιότι και το φτερό από µία µυίγα έχει βάρος, και επειδή οι κρίσεις του Θεού είναι ακριβείς, καί όταν ακόµη και το ελάχιστο καλό στο ζυγό υπερτερήσει, τότε ο Θεός θα φανερώσει το έλεός Του πάνω στην Ρωσία». ∆έκα µέρες πριν το τέλος της ζωής του, είπε ότι «το τέλος θα έρθει δια της Κίνας. (Η επιδροµή από τα βδελυρά έθνη είναι σηµάδι του αµετάκλητου τέλους, και κατά τον Άγιο Ανδρέα τον διά Χριστόν σαλό – Λ.Μ.∆.). Αλλά θα γίνει (πριν εννοείται-ΛΜ∆) µία εντελώς ασυνήθιστη έκρηξη, και ένα θαύµα από τον Θεό θα δειχθεί φανερά. Και θα υπάρξει µία εντελώς διαφορετική ζωή, αλλά όλα αυτά δεν θα κρατήσουν πολύ…» (Orth. Russia 1969)
Η ανάδειξη του ευσεβούς Τσάρου
O γέροντας Νεκτάριος της Όπτινα, στα 1920 προφήτεψε: «Η Ρωσία θα εγερθεί, και υλικά δεν θα είναι υγιής, αλλά πνευµατικά θα είναι υγιής, και στην Όπτινα θα υπάρχουν ακόµη επτά φωστήρες, επτά στύλοι». (Ι. Μ. Kontzevich, Optina Monastery and its Epoch, Jordanville, 1973). Ο αρχιεπίσκοπος Θεοφάνης του Poltava, συνόψιζε στα χίλια εννιακόσια τριάντα τις προφητείες που είχε λάβει από διάφορους γέροντες σαν αυτές: «Με ρωτάτε για το κοντινό µέλλον και για τους έσχατους καιρούς. ∆εν µιλάω από δικά µου, αλλά δίνω την αποκάλυψη των Γερόντων: Ο ερχοµός του Αντίχριστου µοιάζει να είναι πολύ κοντά
Ο χρόνος που µας χωρίζει από αυτόν θα µπορούσε να µετρηθεί σε χρόνια ή σε δεκαετίες. Αλλά πριν τον ερχοµό του Αντιχρίστου η Ρωσία θα πρέπει πάλι να αποκατασταθεί, – να είσθε σίγουροι, – για ένα µικρό χρονικό διάστηµα. Και στην Ρωσία θα υπάρξει ένας Τσάρος (=βασιλιάς) εκλεγµένος από τον ίδιο τον Κύριο.
Θα είναι ένας άνθρωπος µε ζέουσα πίστη, µεγάλο µυαλό και σιδερένια θέληση. Αυτό έχει αποκαλυφθεί γι αυτόν. Θα περιµένουµε την εκπλήρωσιν των όσων έχουν αποκαλυφθεί. Κρίνοντας από διάφορα σηµάδια δεν πρόκειται να αργήσει. Εκτός αν από τις αµαρτίες µας ο Κύριος και Θεός ακυρώσει ότι έχει υποσχεθεί. Σύµφωνα µε τη µαρτυρία του λόγου του Θεού, αυτό επίσης µπορεί να συµβεί». (Τhe Orthodox Word, 1969) Έτσι πρέπει να δούµε, σύµφωνα µε τις προφητείες αυτών των Θεοπνεύστων ανδρών (συνεχίζει ο π. Σεραφείµ Ρόουζ), στα επόµενα χρόνια της εκατονταετίας, µια βέβαιη, ήδη αναµενόµενη αποκατάσταση της Αγίας Ρωσίας, και ακόµη (µετά) ένα Ορθόδοξο Τσάρο, για µία σύντοµη περίοδο, όχι πολύ πριν από τον ερχοµό του Αντιχρίστου και το τέλος του κόσµου.
Αυτό (η ανάδειξη του ευσεβούς Τσάρου) θα είναι κάτι θαυµαστό και όχι ένα απλό συνηθισµένο ιστορικό γεγονός. Αλλά καθ’ όµοιον τρόπο, είναι κάτι που εξαρτάται από τον ίδιο τον Ρωσικό λαό. ∆ιότι ο Θεός πάντα ενεργεί µαζί µε την ελεύθερη βούληση του ανθρώπου. Ακριβώς όπως η Νινευί σώθηκε όταν οι άνθρωποι µετανόησαν και η προφητεία του Ιωνά για την καταστροφή αποδείχθηκε ψευδής, έτσι επίσης οι προφητείες για την αποκατάσταση της Ρωσίας θα αποδειχθούν ψευδείς, εάν δεν – 103 – υπάρξει µετάνοια στο λαό της Ρωσίας.
Ο µακαρίας µνήµης Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης Μαξίµοβιτς, του οποίου ο τάφος είναι εδώ, στον καθεδρικό ναό που σήµερα πρωί έγιναν οι ακολουθίες, διείσδυσε βαθειά στη σηµασία της Ρωσικής επανάστασης και την εξόντωση τόσο µεγάλου πλήθους Ρώσων. Στην έκθεσή του προς όλη τη διασπορά στο Sobor, στην Γιουγκοσλαβία, το 1938, έγραψε: “Ο Ρωσικός λαός σαν σύνολο, έχει επιτελέσει µεγάλες αµαρτίες οι οποίες είναι η αιτία για τα παρόντα δεινά. Οι ιδιαίτερες αµαρτίες του είναι επιορκία και βασιλοκτονία.
πηγή
«H Ρωσία, περνάει τώρα από µία θρησκευτική αφύπνιση, που ήδη είναι ένα εµπόδιο στην εξάπλωση του αθεϊσµού».
Ο ιερομόναχος πατήρ Σεραφείμ Ρόουζ, κατά κόσμον Ευγένιος
Από την οµιλία του ιεροµoνάχου πατρός Σεραφείµ Ρόουζ, στη συνάντηση της νεολαίας της εκτός Ρωσίας Ορθόδοξης Ρωσικής Εκκλησίας, στο Σαν Φρανσίσκο (3/8/1981)
Τον 19ο αιώνα στη Ρωσία ένας αριθµός προφητών – και ακόµη λαϊκών που έβλεπαν µακρυά σαν τον Ντοστογιέφσκι – προείδαν την Επανάσταση που ερχόταν στη Ρωσία σαν αποτέλεσµα απιστίας, εκκοσµίκευσης, και µιας εντελώς τυπικής διάθεσης προς την Ορθοδοξία, αποστερηµένης από την ζέουσα και µε αυτοθυσία πίστη που η Ορθοδοξία απαιτεί.
Κάποιοι το είδαν σε γενικές γραµµές, σαν µία τροµερή θεοµηνία έτοιµη να καλύψει την Ρωσική γη. Όπως έκανε ο επίσκοπος Θεοφάνης ο έγκλειστος όταν κοίταξε στα υπολείµµατα της αληθινής χριστιανικής πίστης σε τόσο πολλούς ανθρώπους και απόρησε: Σε εκατό χρόνια τι θα έχει αποµείνει από την Ορθοδοξία µας; Άλλοι είδαν ειδικώτερα την φοβερή επανάσταση, η οποία επρόκειτο να εξαπλωθεί σε όλο τον κόσµο.
Το μέλλον της Ρωσίας
Έτσι ο Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης είπε σε ένα κήρυγµά του που εκφωνήθηκε στα 1904: Ρωσία, εάν αποµακρυνθείς από την πίστη σου, όπως πολλοί από την τάξη των διανοουµένων έχουν ήδη αποµακρυνθεί, δεν θα είσαι πλέον Ρωσία, ούτε Αγία Ρωσία. Και εάν δεν υπάρξει µετάνοια στον ρωσικό λαό, τότε το τέλος του κόσµου είναι κοντά. Ο Θεός θα πάρει τον ευλαβέστατο Τσάρο και και θα στείλει ένα µαστίγιο, στα πρόσωπα ασεβών, ψυχρών, φίλαυτων κυβερνητών, που θα πληµµυρίσουν όλη τη γη µε αίµα και δάκρυα. (Father John of Krostandt, 50th Anniversary Book, Utica, NY, 1958). Αυτή είναι η κατάσταση στην οποία ο κόσµος τώρα ευρίσκεται (1981), µε σχεδόν µισόν από αυτόν βουτηγµένο στο αίµα και στην διαρκή τυραννία που άρχισε το 1917 µε την ρωσική επανάσταση.
Υπάρχει καµία ελπίδα για ανάκαµψη ή απλά ο αθεϊσµός θα κατακτήσει όλο τον κόσµο και θα εγκαταστήσει το Βασίλειο του Αντίχριστου; Έχουµε πολλούς λόγους να αµφιβάλλοµε ότι τα µελλοντικά γεγονότα θα είναι τόσο απλά όσο αυτό. ∆ια δύο κυρίως λόγους: διότι η κατ’ εξοχήν χώρα που άρχισε τη βασιλεία του αθεϊσµού, η Ρωσία, περνάει τώρα από µία θρησκευτική αφύπνιση, που ήδη είναι ένα εµπόδιο στην εξάπλωση του αθεϊσµού, και επειδή ο Αντίχριστος, σύµφωνα µε την Ορθόδοξη προφητεία, δεν θα είναι ένας απλός άθεος τύραννος σαν τον Στάλιν, αλλά ένα θρησκευτικό πρόσωπο, που περισσότερο θα πείσει τον κόσµο παρά θα τον εξαναγκάσει να τον αποδεχτεί. Οι Άγιοι άνθρωποι που ζούσαν στην Ρωσία, στην αρχή της επανάστασης προειδοποιούσαν για την αποκαλυπτική θέση αυτού του γεγονότος και ήξεραν ότι θα είναι µια µακριά και δύσκολη δοκιµασία για τον Ρωσικό λαό.
Αλλά επίσης προείδαν ότι θα υπάρξει ένα τέλος σε αυτήν την δοκιµασία. Ο Άγιος Αλέξιος από το Ερηµητήριο του Ζωσιµά, που ήταν ο Μοναχός που σχεδίασε τον λαχνό που εξέλεξε τον Πατριάρχη Τύχωνα, άκουσε κόσµο να φωνάζει έξω από την εκκλησία στο Μοναστήρι του Chudov (αυτό συνέβη τους πρώτους µήνες, µέσα στη σύγχυση της επανάστασης): «Η Ρωσία χάθηκε! Η Αγία Ρωσία χάθηκε»! Σ’ αυτό απάντησε: «Ποιος είναι αυτός που λέει ότι η Ρωσία χάθηκε, ότι έχει καταστραφεί; Όχι – όχι δεν έχει χαθεί, δεν έχει κατασραφεί και δεν πρόκειται να καταστραφεί, αλλά ο Ρωσικός λαός πρέπει να καθαρισθεί από τις αµαρτίες του µέσα από µεγάλες δοκιµασίες. Καθένας πρέπει να προσεύχεται και θερµά να µετανοεί. Αλλά η – 102 – Ρωσία δεν καταστράφηκε και δεν θα καταστραφεί». (Orthodox Russia, 1970, No1)
Ένα µεγάλο θαύµα του Θεού θα γίνει
O στάρετς Ανατόλιος ο νεώτερος της Όπτινα, στις πρώτες – πρώτες ηµέρες της επανάστασης, τον Φεβρουάριο του 1917, έκανε µια προφητεία υπό τον τύπον µιας έντονης εικόνας, για το µέλλον της Ρωσίας: «Θα συµβεί µια καταιγίδα. Και το Ρωσικό πλοίο θα θρυµµατισθεί σε κοµµατάκια. Αλλά ο κόσµος θα µπορεί να σωθεί ακόµη και σε σχίζες ή θρύµµατα. Και δεν θα καταστραφούν όλοι. Καθένας πρέπει να προσεύχεται, καθένας να µετανοεί και να προσεύχεται θερµά. Και τι συµβαίνει µετά από µια καταιγίδα; … Θα γίνει γαλήνη». Σ’ αυτό όλοι είπαν: «Αλλά δεν υπάρχει πλέον πλοίο, είναι κοµµένο κοµµατάκια, έχει καταστραφεί, όλα έχουν καταστραφεί». «∆εν είναι έτσι» είπε ο µπάτιουσκα. Ένα µεγάλο θαύµα του Θεού θα γίνει!
Και όλες οι σχίζες και τα θρύµµατα, µε την θέληση του Θεού και την ∆ύναµή Του, θα έρθουν το ένα δίπλα στο άλλο και θα ξαναενωθούνε, και το πλοίο θα ξανακτισθεί στην προηγούµενη οµορφιά του και θα συνεχίσει το δρόµο του, όπως έχει προορισθεί από τον Θεό. Και αυτό θα είναι ένα θαύµα – απόδειξη για τον καθ’ ένα». (Orthodox Russia, 1970, No1) Ο γέροντας Βαρνάβας της Σκήτης της Γεθσηµανή, µίλησε πριν την επανάσταση για την καταστροφή που θα ερχόταν πάνω στην Ρωσία και τον ανελέητο διωγµό εναντίον της Ορθόδοξης Πίστης. Είπε: «Οι διωγµοί εναντίον της Πίστεως θα αυξηθούν µέσα σε µια στιγµή. Θα είναι ανήκουστων οδύνων και σκότους, και σχεδόν όλες οι εκκλησίες θα κλεισθούν. Αλλά όταν θα φαίνεται στους ανθρώπους ότι είναι αδύνατο να αντέξουν περισσότερο, τότε θα έρθει ανακούφιση. Θα υπάρξει µία ανθοφορία. Εκκλησίες θα αρχίζουν επίσης να κτίζονται. Αλλά αυτό θα είναι µία ανθοφορία πριν το τέλος». (προσωπικό γράµµα προς τον Ν. Kieter)
Το τέλος θα έρθει δια της Κίνας
O µεγαλόσχηµος Μοναχός Αριστοκλής, όχι πολύ πριν τον θάνατό του τον Αύγουστο του 1918, είπε ότι «τώρα διερχόµεθα τους καιρούς πριν τον Αντίχριστο, αλλά η Ρωσία θα ανακάµψει. Θα υπάρξει πολλή κακοπάθεια, πολλά βάσανα. Όλη η Ρωσία θα γίνει µία φυλακή, και καθένας πρέπει µεγάλως να παρακαλεί τον Κύριο για συγχώρηση. Κάθε ένας πρέπει να µετανοεί για τις αµαρτίες του και να φοβάται να κάνει και την ελάχιστη αµαρτία, αλλά να παλεύει, αντιθέτως, να κάνει καλό, ακόµη και το µικρότερο. ∆ιότι και το φτερό από µία µυίγα έχει βάρος, και επειδή οι κρίσεις του Θεού είναι ακριβείς, καί όταν ακόµη και το ελάχιστο καλό στο ζυγό υπερτερήσει, τότε ο Θεός θα φανερώσει το έλεός Του πάνω στην Ρωσία». ∆έκα µέρες πριν το τέλος της ζωής του, είπε ότι «το τέλος θα έρθει δια της Κίνας. (Η επιδροµή από τα βδελυρά έθνη είναι σηµάδι του αµετάκλητου τέλους, και κατά τον Άγιο Ανδρέα τον διά Χριστόν σαλό – Λ.Μ.∆.). Αλλά θα γίνει (πριν εννοείται-ΛΜ∆) µία εντελώς ασυνήθιστη έκρηξη, και ένα θαύµα από τον Θεό θα δειχθεί φανερά. Και θα υπάρξει µία εντελώς διαφορετική ζωή, αλλά όλα αυτά δεν θα κρατήσουν πολύ…» (Orth. Russia 1969)
Η ανάδειξη του ευσεβούς Τσάρου
O γέροντας Νεκτάριος της Όπτινα, στα 1920 προφήτεψε: «Η Ρωσία θα εγερθεί, και υλικά δεν θα είναι υγιής, αλλά πνευµατικά θα είναι υγιής, και στην Όπτινα θα υπάρχουν ακόµη επτά φωστήρες, επτά στύλοι». (Ι. Μ. Kontzevich, Optina Monastery and its Epoch, Jordanville, 1973). Ο αρχιεπίσκοπος Θεοφάνης του Poltava, συνόψιζε στα χίλια εννιακόσια τριάντα τις προφητείες που είχε λάβει από διάφορους γέροντες σαν αυτές: «Με ρωτάτε για το κοντινό µέλλον και για τους έσχατους καιρούς. ∆εν µιλάω από δικά µου, αλλά δίνω την αποκάλυψη των Γερόντων: Ο ερχοµός του Αντίχριστου µοιάζει να είναι πολύ κοντά
Ο χρόνος που µας χωρίζει από αυτόν θα µπορούσε να µετρηθεί σε χρόνια ή σε δεκαετίες. Αλλά πριν τον ερχοµό του Αντιχρίστου η Ρωσία θα πρέπει πάλι να αποκατασταθεί, – να είσθε σίγουροι, – για ένα µικρό χρονικό διάστηµα. Και στην Ρωσία θα υπάρξει ένας Τσάρος (=βασιλιάς) εκλεγµένος από τον ίδιο τον Κύριο.
Θα είναι ένας άνθρωπος µε ζέουσα πίστη, µεγάλο µυαλό και σιδερένια θέληση. Αυτό έχει αποκαλυφθεί γι αυτόν. Θα περιµένουµε την εκπλήρωσιν των όσων έχουν αποκαλυφθεί. Κρίνοντας από διάφορα σηµάδια δεν πρόκειται να αργήσει. Εκτός αν από τις αµαρτίες µας ο Κύριος και Θεός ακυρώσει ότι έχει υποσχεθεί. Σύµφωνα µε τη µαρτυρία του λόγου του Θεού, αυτό επίσης µπορεί να συµβεί». (Τhe Orthodox Word, 1969) Έτσι πρέπει να δούµε, σύµφωνα µε τις προφητείες αυτών των Θεοπνεύστων ανδρών (συνεχίζει ο π. Σεραφείµ Ρόουζ), στα επόµενα χρόνια της εκατονταετίας, µια βέβαιη, ήδη αναµενόµενη αποκατάσταση της Αγίας Ρωσίας, και ακόµη (µετά) ένα Ορθόδοξο Τσάρο, για µία σύντοµη περίοδο, όχι πολύ πριν από τον ερχοµό του Αντιχρίστου και το τέλος του κόσµου.
Αυτό (η ανάδειξη του ευσεβούς Τσάρου) θα είναι κάτι θαυµαστό και όχι ένα απλό συνηθισµένο ιστορικό γεγονός. Αλλά καθ’ όµοιον τρόπο, είναι κάτι που εξαρτάται από τον ίδιο τον Ρωσικό λαό. ∆ιότι ο Θεός πάντα ενεργεί µαζί µε την ελεύθερη βούληση του ανθρώπου. Ακριβώς όπως η Νινευί σώθηκε όταν οι άνθρωποι µετανόησαν και η προφητεία του Ιωνά για την καταστροφή αποδείχθηκε ψευδής, έτσι επίσης οι προφητείες για την αποκατάσταση της Ρωσίας θα αποδειχθούν ψευδείς, εάν δεν – 103 – υπάρξει µετάνοια στο λαό της Ρωσίας.
Ο µακαρίας µνήµης Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης Μαξίµοβιτς, του οποίου ο τάφος είναι εδώ, στον καθεδρικό ναό που σήµερα πρωί έγιναν οι ακολουθίες, διείσδυσε βαθειά στη σηµασία της Ρωσικής επανάστασης και την εξόντωση τόσο µεγάλου πλήθους Ρώσων. Στην έκθεσή του προς όλη τη διασπορά στο Sobor, στην Γιουγκοσλαβία, το 1938, έγραψε: “Ο Ρωσικός λαός σαν σύνολο, έχει επιτελέσει µεγάλες αµαρτίες οι οποίες είναι η αιτία για τα παρόντα δεινά. Οι ιδιαίτερες αµαρτίες του είναι επιορκία και βασιλοκτονία.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
...έκανες κου πε πε;