Κρήτη: Βεβηλώνουν εικόνες και τις λερώνουν με περιττώματα
(20 Οκτ. 2013). Οι βανδαλισμοί στις εκκλησίες ξεπερνούν κάθε νοσηρότητα. Κάνουν ακόμα και σεξ μέσα στους ναούς. Συνεδριάζει η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος.
Μετατρέπουν τα ιερά σε χώρους σεξουαλικών οργίων, αφοδεύουν στην Αγία Τράπεζα, σπάνε ή λερώνουν τις εικόνες με περιττώματα, βεβηλώνουν τοιχογραφίες Αγίων, ζωγραφίζοντας γεννητικά όργανα!
Οι βανδαλισμοί που καταγράφονται το τελευταίο χρονικό διάστημα σε ξωκλήσια της Κρήτης ξεπερνούν κάθε νοσηρότητα, προκαλούν το κοινό αίσθημα, αναστατώνουν τις τοπικές κοινωνίες και προβληματίζουν τους ιερείς αλλά και τους Ιεράρχες της μεγαλονήσου.
Η βεβήλωση της εκκλησίας του Αφέντη Χριστού στις Ποταμιές ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής καθώς αποτελεί συνέχεια μίας σειράς περιστατικών ιερόσυλων συμπεριφορών που έχουν καταγραφεί τους τελευταίους μήνες σε διάφορες περιοχές του νησιού, όπως στην Λυγαριά, στην περιοχή της Κνωσού, στα Σπήλια, στις Αρχάνες αλλά και στη Ντία όπου βρέθηκαν χρησιμοποιημένα προφυλακτικά μέσα στο εκκλησάκι της Αναλήψεως του Σωτήρα.
Το φαινόμενο παρακολουθεί με ιδιαίτερη ανησυχία και προβληματισμό η Εκκλησία της Κρήτης που με επιστολή της έχει ζητήσει την παρέμβαση του Αστυνομικού Διευθυντή Ηρακλείου ενώ το θέμα έχει φθάσει μέχρι τους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης.
Χαρακτηριστικό της ανησυχίας που υπάρχει είναι ότι το θέμα θα συζητηθεί διεξοδικά στις 12 Νοεμβρίου (2013), οπότε και θα συνεδριάσει η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης. Πληροφορίες του Cretalive αναφέρουν ότι έχει ζητηθεί να υπάρξει πλήρης καταγραφή των περιστατικών αυτών τόσο από την Αρχιεπισκοπή όσο και από τις Μητροπόλεις του νησιού προκειμένου να δοθούν συγκεκριμένα στοιχεία για το μέγεθος του προβλήματος και να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον.
Ιερείς του νησιού δυσκολεύονται ακόμα και να περιγράψουν τις εικόνες ντροπής που έχουν αντικρίσει σε εκκλησάκια των ενοριών τους. Εικόνες λερωμένες με περιττώματα, υβριστικά και χυδαία συνθήματα σε βυζαντινές τοιχογραφίες, σπασμένες εικόνες και τέμπλα, και ευρήματα που καταδεικνύουν ότι κάποιοι μετατρέπουν τα ιερά σε «άνδρα σεξουαλικών οργίων». Τα περιστατικά αυτά ερευνά με ιδιαίτερη προσοχή η Αστυνομία που δεν αποκλείει σε κάποιες περιπτώσεις οι δράστες να είναι κοινοί.
Το ίδιο και εδώ.
*****
Στο πόδι οι Ποταμιές για το κάψιμο των εικόνων στο ξωκκλήσι
Μίσος για την Ορθοδοξία από τους βέβηλους στις Ποταμιές
(Οκτώβριος 2013). Ένας φανατικός μουσουλμάνος; Ένας σαλεμένος νους; Ή μήπως και τα δύο αυτά στοιχεία χαρακτηρίζουν τον δράστη που κρύβεται πίσω από τον απίστευτο νέο βανδαλισμό που σημειώθηκε στο ξωκκλήσι του Αφέντη Χριστού στις Ποταμιές Πεδίαδος; Για την Αστυνομία η βεβήλωση της μικρής εκκλησίας που αποκαλύφθηκε χθες έγινε από άτομο ή άτομα που έχουν θυμό και για το λόγο αυτό ξέσπασαν στις εικόνες και στα ιερά κειμήλια της Ορθοδοξίας που υπήρχαν στην εκκλησία.
Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που τα εξωκκλήσια της υπαίθρου του Ηρακλείου μπαίνουν στο στόχαστρο ιερόσυλων. Η «Π», στις 6 Σεπτεμβρίου δημοσίευσε εκτενές ρεπορτάζ μέσα από το οποίο καταγράφονταν οι απόψεις ιερέων - εφημέριων εκκλησιών σε χωριά του Ηρακλείου, όπου είχαν σημειωθεί απίστευτες φθορές και βανδαλισμοί ενώ μέχρι και στο ιερό μέσα είχαν αφοδεύσει τότε οι δράστες. Μάλιστα, η Αστυνομική Διεύθυνση Ηρακλείου είχε εκδώσει λίγες ημέρες μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος και σχετική διαταγή προς τα αστυνομικά τμήματα, ζητώντας την εκτέλεση περιπολιών για τη φύλαξή των απομακρυσμένων εκκλησιών.
Ο εφημέριος των Ποταμιών πατέρας Αντώνιος Καμπαναράκης ήταν από τους πρώτους που είδαν το μέγεθος της νέας καταστροφής που συντελέστηκε στο γραφικό εκκλησάκι του Χριστού. Κάνει το σταυρό του που η φωτιά δεν επεκτάθηκε και δεν έκαψε το γραφικό εκκλησάκι, το οποίο κοσμείται με απίστευτης ομορφιάς τοιχογραφίες που χρονολογούνται από τον 14ο αιώνα, σύμφωνα με τον πατέρα Αντώνιο.
Το εκκλησάκι βρίσκεται λίγο έξω από το χωριό των Ποταμιών. Οι δράστες παραβίασαν την κλειδωμένη πόρτα με αιχμηρό αντικείμενο και ανενόχλητοι προχώρησαν στο εσωτερικό του.
«Κατέβασαν τις έξι εικόνες από το τέμπλο και τις πέταξαν μέσα στο ιερό. Έριξαν από πάνω καρέκλες που έσπασαν, το κάλυμμα από την Αγία Τράπεζα κι ένα μαξιλαράκι που χρησιμοποίησαν για προσάναμμα. Στη συνέχεια περιέλουσαν με λάδι τις εικόνες και έβαλαν φωτιά. Ο Θεός μάς λυπήθηκε και η φωτιά δεν επεκτάθηκε στο τέμπλο. Κάηκαν μονάχα οι δύο εικόνες, εκ των οποίων η μια ολοσχερώς, ενώ έριξαν και την άμμο από τα μανουάλια στο πάτωμα» ανέφερε ο ιερέας.
Πρώτη την καταστροφή είδε μια κάτοικος του χωριού, το σπίτι της οποίας βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από την εκκλησία. Νωρίς χθες το πρωί είδε την πόρτα παραβιασμένη και μπαίνοντας στο εσωτερικό είδε τι είχε συμβεί. Αμέσως ενημερώθηκε η αστυνομία και άνδρες του τμήματος Χερσονήσου βρέθηκαν στις Ποταμιές.
Έκτος από τη φωτιά στις εικόνες, ο δράστης έγραψε σε δύο σημεία του τοίχου προτάσεις στα αραβικά, τα οποία όπως μας είπε ο ιερέας, μεταφράζονταν ως «ο Αλλάχ είναι μεγάλος»
Η Αστυνομία έχει κατασχέσει διάφορα αντικείμενα, όπως ένα μπουκάλι με λάδι που χρησιμοποιήθηκε για να φουντώσει η φωτιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δράστες δεν έκλεψαν τίποτα από την εκκλησία. Δεν πήραν ούτε τα λιγοστά χρήματα που υπήρχαν στο παγκάρι, αλλά ούτε και τα τάματα, χρυσά και από ασήμι, που υπήρχαν κρεμασμένα στις εικόνες. (...)
*****
Βανδαλισμοί στην εκκλησία του Χριστού στο Πετροκεφάλι ...
(Μάιος 2014). Αντιμέτωποι με ένα αποτρόπαιο θέαμα βρέθηκαν πιστοί που ανηφόρισαν στην εκκλησία της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Πετροκεφάλι (Ηρακλείου) την Κυριακή.
Συγκεκριμένα, άγνωστοι ιερόσυλοι περίελουσαν με λάδι το χώρο που ανάβουν τα κεριά και έβαλαν φωτιά με αποτέλεσμα να υποστεί ζημιές η εικόνα του Χριστού που υπήρχε δίπλα, καθώς και ο χώρος μέσα στο εκκλησάκι.
Ακολούθως τα πέταξαν στο αύλιο χώρο του ναού, ενώ οι ιερόσυλοι φαίνεται να έκαναν βανδαλισμούς και στο ιερό του ναού.
Το εκκλησάκι βρίσκεται σε κορυφή λόφου 2 χλμ. νοτίως του Πετροκεφαλίου βρίσκεται το εξωκλήσι της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Οικοδομήθηκε το έτος 1864 (σύμφωνα με επιγραφή που μπορεί κανείς να διακρίνει στο υπέρθυρο της νότιας θύρας του νέου Ναού) στον τύπο της καμαροσκέπαστης βασιλικής.
Λίγα χρόνια αργότερα έγιναν εργασίες αποκατάστασης σε καταστροφές που είχαν προκαλέσει τούρκικοι βανδαλισμοί. Το 1968 υπέστη σοβαρές φθορές μετά από σεισμό και έτσι ανακαινίστηκε εκ θεμελίων (μονάχα η Αγία Τράπεζα παρέμεινε ανέπαφη) σε διαστάσεις 9,5Χ4,5μ. Το τέμπλο και οι εικόνες είναι σύγχρονες του Ναού.
Τα τελευταία χρόνια πολλοί πιστοί παρευρίσκονται και συμμετέχουν στην Ιερή πορεία του Τιμίου Σταυρού που έχει καθιερωθεί και λαμβάνει χώρα τη Μεγάλη Παρασκευή. Οι πιστοί έχοντας ως αφετηρία τον Ι. Ναό του Αγ. Πνεύματος συνοδεύουν με έντονη θρησκευτική κατάνυξη το Σταυρό του Μαρτυρίου έως το εξωκλήσι της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος.
*****
Περιττώματα στις εικόνες του Χριστού στο οροπέδιο της Νίδας (Ψηλορείτης)
« Να μη ξαναδεί άνθρωπος αυτό που είδαμε εμείς ομπρός μας…» Συγκλονισμένος ο βοσκός Αριστος Σταυρακάκης, μιλάει στην ΑΝΩΓΗ για την θλιβερή εικόνα της βεβήλωσης που αντίκρισε στην εκκλησία της Αναλήψεως στη Νίδα
Φωτο από εδώ |
Η ΑΝΩΓΗ συνάντησε και συνομίλησε με τον Ανωγειανό βοσκό που πρώτος είδε τα αίσχη που είχαν συμβεί στο μικρό εκκλησάκι μαζί με τη γυναίκα του.
Ο Άριστος Σταυρακάκης (Βασιλέα) μας μίλησε με χαραγμένη στο βλέμμα και στον τόνο της φωνής του την οργή αλλά και την απέχθεια για αυτούς που έκαναν αυτή τη πράξη. Αυτός ήταν ο βοσκός που μαζί με τη γυναίκα του Αγάπη, αντίκρισαν το αποτρόπαιο θέαμα στην μικρή εκκλησία. Ένας ναός που βρίσκεται στη Νίδα για πάνω από 150 χρόνια, και ο Άριστος, βοσκός εκεί για παραπάνω από μισό αιώνα, όπου για πρώτη φορά στη ζωή του βλέπει ιδίοις όμμασι τέτοιο απίστευτο περιστατικό.
Τι είδε όμως το βράδυ της Κυριακής ο Άριστος. Η αφήγηση του είναι χαρακτηριστική.
”Περίπου στις 11 το βράδυ την Κυριακή είδα αυτό αίσχος μαζί με τη γυναίκα μου. Παρόλο που είχα δρομολόγιο στην Πεδιάδα Ηρακλείου την άλλη μέρα, ήτανε σαν να μπήκε φωθιά μέσα μου μόλις είδα αυτά τα αίσχη. Ακόμη εδά που σου μιλώ δεν έχω πάει ακόμη στο σπίτι μου. Δεν αισθανόμουνα καλά λέω, στην εκκλησία τώρα να υπάρχουν αυτά τα πράματα δεν είναι σωστό να βγαίνουνε ανθρώποι να τα θωρούνε.. Και λέω, να πάρω θέλει (=θα πάρω) τη γυναίκα μου πρωί πρωί να πάμε να ξεβρομίσουμε την εκκλησία. Εγώ το είδα τη Κυριακή με τη γυναίκα μου, δε γατέχω μπορεί και να 'χε γίνει αυτό το Σάββατο, δε μπορώ να το ξέρω αυτό.
Δεν εμπορούσα να θωρώ την εκκλησία έτσα. Ξημερώματα ήταν με τη γυναίκα μου που επήγαμε να τη καθαρίσουμε. Ενάψαμε τα κεριά για να θωρούμε και να καθαρίσουμε. Επήγα με τη γυναίκα με γάντια και εγώ με μια σπάτουλα. Και τα βγάναμε όξω. Mιλούμε εδά για όγκο. Σαν να πιάσεις πηλό και να το αφήσεις και να πομείνει εκειά. Ήθελε δουλειά για να βγει..”.
Στην ερώτηση μας τι αντίκρισε όταν μπήκε μέσα στην εκκλησία ο Άριστος Σταυρακάκης περιγράφει:
”Στην Αγία Τράπεζα είναι ένα υφαντό της εκκλησίας και έχουνε κατουρήσει στη μέση-μέση εκεί. Μιλούμε για ποσότητα, αυτό όλο δεν ήτανε ενός ανθρώπου, μπορεί να ήτανε τρεις και τέσσερις. Μετά επιάσανε το εικονισματάκι με ένα νάιλον που το βρήκανε μέσα στην εκκλησία και το κρατούσανε και σαν τη σπάτουλα το χρησιμοποιήσανε και βρομέζανε τα πρόσωπα των Αγίων.Τσι τοίχους δεν τσι βρομίζανε, μόνο κατά λάθος να των έφευγε λίγο, όχι επίτηδες. Όλες όμως οι εικόνες που ήτανε στο ιερό της εκκλησίας ήτανε μουντζουρωμένες στη μούρη, στο πρόσωπο. Και μετά από ένα θυμιατό που επήρανε με το κάρβουνο που είχε εγράψανε καθαρά χωρίς ορθογραφικά λάθη αυτό με το Δια, και το τονίζω αυτό, ούτε βοσκοί ήσανε, ούτε Ανωγειανοί, στο εγγυούμαι εγώ αυτό το πράμα.
Το "φάτε σκ..α κερνάει ο Δίας" το γράψανε στην Αγία Τράπεζα από πάνω, εκεί που είναι το στρογγυλό. Πεντακάθαρα το γράψανε αυτό με το κάρβουνο και μετά τα βάλανε όλα, κάρβουνο και εικόνες, στην κολυμπήθρα…”. (...)
Περισσότερα εδώ.
Η κωμικοτραγική αυτή φωτογραφία (από εδώ)
φανερώνει το μέγεθος της πνευματικής μας σύγχυσης! Στην ίδια σελίδα
κουτσομπολιά, πορνογραφικές φωτογραφίες και δήθεν ενδιαφέρον για την
εκκλησία του Ιησού Χριστού!... Δεν αποκλείεται βεβαίως οι ίδιοι οι
συντελεστές της εφημερίδας ν' αγαπάνε αληθινά το Χριστό. Αλλά ας κάνουν
ένα δώρο στον εαυτό τους - τους παρακαλώ - κι ας σκεφτούν αν Εκείνος θα
ήθελε απ' αυτούς να έχει τέτοιο χαρακτήρα η εφημερίδα τους...
*****
*****
Αντιχριστιανικά συνθήματα στο μητροπολιτικό ναό του Ρεθύμνου
(13 Δεκεμβρίου 2015). Το κείμενο εδώ:
Ούτε ιερό ούτε όσιο! Βεβήλωσαν την Μητρόπολη Ρεθύμνου οι άθεοι παρακρατικοί μπαχαλάκηδες που προστατεύει η αριστερά
*****
Και το πιο πρόσφατο (25 Φεβρουαρίου 2016):
Φωτιά στα γραφεία του ναού του Αγίου Κωνσταντίνου στο Ρέθυμνο
Φωτιά εκδηλώθηκε τις πρωινές ώρες στον Άγιο Κωνσταντίνο και συγκεκριμένα στα γραφεία και την αίθουσα εκδηλώσεων του ναού, που βρίσκονται στον περίβολο της εκκλησίας στην περιοχή του Κουμπέ στο Ρέθυμνο.
Από τις πρώτες εκτιμήσεις εικάζεται ότι πρόκειται για εμπρησμό καθώς παράθυρο της αίθουσας των εκδηλώσεων βρέθηκε σπασμένο και σύμφωνα με τις ενδείξεις μέσω αυτού μπήκαν και βγήκαν ο δράστης ή οι δράστες.
Την πυρκαγιά είδε και ειδοποίησε την πυροσβεστική ο νεωκόρος του ναού όταν πήγε να ανοίξει τα γραφεία.
Ωστόσο, σε χώρο δίπλα στα γραφεία από όπου ξεκίνησε η πυρκαγιά, γίνονταν η προετοιμασία για τα συσσίτια του Αγίου Κωνσταντίνου που λόγω της φωτιάς προσωρινά σταματούν τη λειτουργία τους.
Την προανάκριση έχει αναλάβει το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ρεθύμνου.
*****
Φυσικά, η Κρήτη δεν είναι μόνη της. Σταχυολογούμε δυο ειδήσεις, ενώ υπάρχουν κι άλλες, από άλλες περιοχές της πατρίδας μας.
Αναρχικοί βεβήλωσαν παρεκκλήσι στην Θεσσαλονίκη και έσβησαν με σπρέι τα πρόσωπα των Αγίων! Πλήρης αδιαφορία από Αρχές και ΜΜΕ
Κράτος εν κράτει οι άθεοι κουκουλοφόροι: Έσπασαν τα γραφεία της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης και τραυμάτισαν εργαζόμενο
*****
Για το πρόσφατο κρούσμα στο Ρέθυμνο, Ρεθύμνιος θεολόγος έγραψε στον τοπικό τύπο:
Ο εμπρησμός των συσσιτίων του Αγίου Κωνσταντίνου στο
Ρέθυμνο
Οι
τραμπουκισμοί ενάντια στις εκκλησιές μας, δηλαδή ενάντια στην ψυχή και την
καρδιά του λαού μας, συνεχίζονται και, όπως μπορούμε να υποθέσουμε, θα αυξηθούν,
καθώς αυξάνεται το μένος κατά της Εκκλησίας στα ΜΜΕ και σε χιλιάδες
ηλεκτρονικές σελίδες του Διαδικτύου και των «μέσων κοινωνικής δικτύωσης»…
Το
Σεπτέμβριο του 2014 κάποιοι μαγάρισαν το εξωκλήσι της Αναλήψεως του Χριστού
στον Κάμπο της Νίδας, αφοδεύοντας («κάνοντας την ανάγκη τους») πάνω στην εικόνα
του Χριστού.
Το
Μάιο του 2014 είχε πυρποληθεί και το ιστορικό εξωκλήσι της Μεταμόρφωσης του
Χριστού στο Πετροκεφάλι Καινουργίου (Μεσαρά). Τον Οκτώβρη του 2013 είχε γίνει
εμπρησμός στην εκκλησία του Αφέντη Χριστού στις Ποταμιές Πεδιάδος και πριν απ’
αυτό είχαν καταγραφεί ανάλογα περιστατικά στη Λυγαριά, στην περιοχή της Κνωσού,
στα Σπήλια, στις Αρχάνες, αλλά και στη Ντία.
Οι
εκκλησιές του Ρεθύμνου συνεχώς γίνονται στόχος όχι μόνο διαρρηκτών που αρπάζουν
μέχρι και το κουτί εισφορών για το Φιλόπτωχο, αλλά και δήθεν «αντιεξουσιαστών»,
που θεωρούν καλό να γράφουν στους εξωτερικούς τοίχους των ναών μας
αντιχριστιανικά συνθήματα. Στην περιοχή του ΤΕΙ Κρήτης π.χ., στα Περιβόλια
(όπου μένω), το ιστορικό και θαυματουργό εκκλησάκι των αγίων Νικολάου και Χαραλάμπους
συνεχώς πέφτει θύμα τους, σαν να μην ενώθηκε αιώνες ολόκληρους μέσα σ’ αυτό η
κοινωνία των Περιβολίων, γιορτάζοντας τους αγίους της. Προφανώς, δεν αξίζει
λίγη τιμή αυτή η κοινωνία και η καρδιά της, το μικρό μας εκκλησάκι, που
βρίσκεται ανάμεσα σε τέσσερα σχολεία. Τέσσερα σχολεία, γεμάτα μαθητές και
φοιτητές, που όμως πότε ξεδίψασαν τη διψασμένη ψυχή τους (μέσα στην έρημο της
τεχνολογίας, όπου περιφέρονται ζαλισμένοι) ανάβοντας ένα κεράκι στην Παναγία;
Το
εκκλησάκι αυτό κάηκε κιόλας μια φορά, αλλά δεν ξέρω αν επρόκειτο για εμπρησμό ή
ατύχημα. Ως εκ θαύματος, οι ιστορικές εικόνες του τέμπλου δεν έπαθαν ζημιά.
Αποκορύφωμα
του μίσους των «αντιεξουσιαστικών» στοιχείων (που επιβάλλουν τη δική τους
εξουσία ενάντια στον αληθινό αντιεξουσιαστή Ιησού Χριστό και στο λαό μας, που
Τον αγαπά και Τον σέβεται) οι πρόσφατες βεβηλώσεις του ναού της Μεγάλης
Παναγίας με αισχρά και βλάσφημα συνθήματα.
Τώρα,
στις 25 Φεβρουαρίου 2016, κάποιοι πυρπόλησαν τα γραφεία του ναού των αγίων
Κωνσταντίνου και Ελένης (του αγίου που υπέγραψε το πρώτο διάταγμα ανεξιθρησκίας
και της αγίας που αναζήτησε και βρήκε στο σταυρό της θυσίας του Ιησού Χριστού).
Ο χώρος αυτός δεν είναι γραφεία μιας «γραφειοκρατικής υπηρεσίας», που
διεκπεραιώνει γάμους, βαφτίσια, κηδείες και μνημόσυνα, αλλά κέντρο ανθρωπιστικής προσφοράς και χώρος
μαγειρείου, από το οποίο προμηθεύονται καθημερινά φαγητό δεκάδες αναγκεμένες
οικογένειες του τόπου μας.
Αυτές οι οικογένειες είναι τα πραγματικά θύματα του φανατισμού των άγνωστων δραστών. Τους «συγχαίρουμε» και τους προσκαλούμε με αληθινή αγάπη στη θεία λειτουργία, όπου ο Ιησούς προσκαλεί όλους τους κουρασμένους και πονεμένους, που νομίζουν ότι είναι εχθροί Του.
Αυτές οι οικογένειες είναι τα πραγματικά θύματα του φανατισμού των άγνωστων δραστών. Τους «συγχαίρουμε» και τους προσκαλούμε με αληθινή αγάπη στη θεία λειτουργία, όπου ο Ιησούς προσκαλεί όλους τους κουρασμένους και πονεμένους, που νομίζουν ότι είναι εχθροί Του.
Αυτός
είναι ο νέος κόσμος, ο «ελευθερωμένος» από τη θρησκεία και την Εκκλησία, που
δεν χρειάζεται τους παπάδες, αλλά τα tablets και τα smartphones του. Ο κόσμος των συνανθρώπων μας χωρίς ρίζες και
πίστη, χωρίς αγάπη και ελπίδα, των ανθρώπων που αργοσβήνουν από κατάθλιψη και
προσπαθούν να ξεδιψάσουν με τα λασπόνερα της κοινωνίας.
Ο
κόσμος των παιδιών μας.
Ας αφήσουμε
λοιπόν, αγαπητοί αναγνώστες, τα παιδιά μας χωρίς Χριστό. Μην τα πηγαίνουμε
στην εκκλησία, μην τους μιλάμε για το Χριστό, μη γιορτάζουμε τη γιορτή του
αγίου τους ή, κι αν τη γιορτάζουμε, μην τα πηγαίνουμε στην εκκλησία και μην τους
λέμε τίποτα για τη ζωή και την ιστορία αυτού του αγίου. Ας τα κρύψουμε αυτά απ’
τα παιδιά μας, είναι «επικίνδυνα». Μην προσευχόμαστε εμείς οι ίδιοι, ώστε να μη
μάθουν και τα παιδιά μας να προσεύχονται, μόνο να γκρινιάζουν κατά του Θεού,
που «δεν παίρνει την πείνα και τη δυστυχία απ’ τον κόσμο». Μη νηστεύουμε, μην
εξομολογούμαστε, μη μεταλαβαίνουμε, ώστε να μη μάθουν κι αυτά να κάνουν τέτοια
«ξεπερασμένα» και «περιττά» πράγματα.
Ας
τα πάρουμε κι από το μάθημα των Θρησκευτικών, δηλώνοντας ψευδώς ότι δεν είναι
χριστιανοί (δηλαδή κάνοντάς τα ν’ αρνηθούν το Χριστό, χωρίς να τα απειλεί
κανείς, την ώρα που στη Συρία, το Πακιστάν, τη Νιγηρία, την Κένυα και άλλες
χώρες, χριστιανοί σφάζονται χωρίς να Τον αρνούνται). Ας τα μεγαλώσουμε σαν
άθεους. Κι ας απολαύσουμε τους καρπούς μας.
Οι
γραμμές αυτές σέρνονται στην οθόνη ενός υπολογιστή το μεσημέρι της Κυριακής του Ασώτου. Ο μεγάλος Ρώσος συγγραφέας Ντοστογιέφσκι μεταστράφηκε στο χριστιανισμό
(ενώ ήταν άθεος) όταν διάβασε αυτό το κομμάτι από το κατά Λουκάν ευαγγέλιο,
κεφ. 15. Εσείς, εμείς, δε χρειάζεται να έχουμε την Καινή Διαθήκη στο σπίτι μας.
Αρκεί να έχουμε φανταχτερά περιοδικά αστρολογίας ή showbiz στο κομοδίνο μας και
μπόλικες selfies στο λογαριασμό μας στο Facebook. Ας ψάχνουμε μετά ειδικούς, για να
γιατρέψουμε τα παιδιά μας από τον εθισμό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, στο
Διαδίκτυο και στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και για να τα προστατέψουμε από
την ηλεκτρονική τρομοκρατία, που μπορεί να τα οδηγήσει στο ψυχιατρείο ή στην
αυτοκτονία…
Κι
όμως η λύση είναι πολύ κοντά μας. Αλλά προτιμάμε να την καίμε, αντί να
περάσουμε την πόρτα της ως απόγονοι ορθόδοξων χριστιανών και ως καλεσμένοι να
βασιλέψουμε μαζί με το Χριστό στη βασιλεία των ουρανών.
Ποιος
έκαψε το χώρο των συσσιτίων του Αγίου Κωνσταντίνου; Ας μου επιτραπεί μια
ερασιτεχνική ετυμηγορία: ολόκληρη η
κοινωνία τον έκαψε.
Η
κοινωνία που περιφρόνησε ή και μίσησε τον απόλυτο Θεό της Αγάπης και συνεχίζει
να Τον σταυρώνει, χωρίς να Του επιτρέπει ν’ αναστηθεί στις καρδιές των μελών
της.
Έρχεται Μεγάλη
Σαρακοστή.
Χαιρετισμοί της Παναγίας. Προηγιασμένες. Απόδειπνα. Μεγαλοβδομάδα. Νηστεία.
Εμείς απ’ όλα αυτά κρατάμε μόνο μια λέξη: Καρναβάλι. Πόσες δεκάδες άνθρωποι θα
πάνε φέτος στο νοσοκομείο λόγω μέθης την ημέρα του ένδοξου Ρεθεμνιώτικου
Καρναβαλιού;
Έστω.
Αλλά μετά το Καρναβάλι, έλα στην εκκλησία. Έρχεται Μεγάλη Σαρακοστή, τέλος
πάντων, με ένα σωρό όμορφες λειτουργίες στις εκκλησιές μας (μελαγχολικές, αλλά
και χαρμόσυνες, ανοιξιάτικες), στις εκκλησιές των Ελλήνων, των Ρεθεμνιωτών, των
ορθοδόξων όλων των λαών (οι Σύριοι, οι Αιγύπτιοι, οι Αλβανοί, οι Βούλγαροι
κ.τ.λ. δεν είναι όλοι μουσουλμάνοι, ξέρετε). Ας τις επισκεφτούμε κι αυτές.
Κάποιος μας περιμένει εκεί και έχει κάτι να μας πει, αγκαλιάζοντάς μας με τα
πληγωμένα και δοξασμένα χέρια Του.
Επίλογος του blog μας:
Έπεται συνέχεια. Η προπαγάνδα κατά της Εκκλησίας φαίνεται ότι πιάνει τόπο. Σε συνδυασμό, κατά τη γνώμη μας, με την ολιγωρία της Εκκλησίας να αγωνιστεί όπως πρέπει για το λαό της. Πολύ φοβούμαστε ότι κάποια μέρα οι ηγέτες της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα θα ξυπνήσουν χωρίς κεφάλι. Και το χειρότερο, ίσως δεν γίνουν ούτε μάρτυρες, γιατί μάλλον οι ίδιοι θα έχουν προκαλέσει τους δράστες.
Ένα σύμπτωμα: βλέπουμε την Εκκλησία να φωνασκεί όταν θίγονται στενά θρησκευτικά / εκκλησιαστικά ζητήματα ή ζητήματα σεξουαλικής (μόνο) ηθικής, αλλά δεν την ακούμε να φωνασκεί εξίσου έντονα για την προδοσία και την εξουθένωση του λαού μας. Πώς λοιπόν περιμένει σεβασμό απ' αυτό τον ζαλισμένο και παραπλανημένο λαό;
Έχει ο Θεός. Προτρέπω να διαβάσουμε και αυτό το ιστορικό προηγούμενο και, αν θέλουμε, να ετοιμαζόμαστε:
Εκτός νόμου Εκκλησία με κρυφούς Ιερείς! Η κρυφή και διωκόμενη «Εκκλησία των Κατακομβών» στην αθεϊστική Ρωσία (ΕΣΣΔ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
...έκανες κου πε πε;