Κυριακή 3 Αυγούστου 2014
Η ευωδία της Παναγίας.
Του Φώτη Κόντογλου
Σαν την
καταστολισμένη νύφη, έτσι είναι η Ελλάδα μας γεμάτη από εκκλησίες,
μοναστήρια και ερημοκκλήσια της Παναγίας, πνευματικά παλάτια της
ταπεινής αυτής Βασίλισσας. Στο καθένα απ΄ αυτά βρίσκεται το σεβάσμιο
εικόνισμά της, δεξιά από την Ωραία Πύλη, με το γυρτό κεφάλι της για ν’
ακούσει τον κάθε πόνο μας, την κάθε χαρά μας.
Πόσα δάκρυα στ’
άχραντα χέρια της, δάκρυα του βασανισμένου λαού μας! Το γλυκό,
μελαχροινό και χρυσοκέρινο πρόσωπο της δίνει ελπίδα στους απελπισμένους,
χαρά στους θλιμμένους, ανάπαυση στους κουρασμένους, ειρήνη στους
ταραγμένους. Το κάλλος του δεν είναι σαρκικό, αλλά κάλος πνευματικό, που
φέρνει κατάνυξη σεβασμό και αγάπη. Οι ζωγράφοι που τη ζωγραφίσανε ήτανε
πονεμένοι άνθρωποι, νηστευτές, εγκρατείς και ολοκάθαροι, κατά το
τροπάρι που λέγει: «Ως εμψύχω Θεού κιβωτώ ψαυέτω μηδαμώς χείρ
αμυήτων...».
Στην Ελλάδα
προσκυνείται η Παναγία με τον πρεπούμενο τρόπο· ήγουν με δάκρυα, με
πόνο, με ταπεινήν αγάπη και με «χαροποιόν πένθος». Γιατί η Ελλάδα μας
είναι τόπος πονεμένος, χαροκαμένος, βασανισμένος· και το έθνος μας
βρίσκει στις σκληρές περιστάσεις του παρηγοριά και στήριγμα στη λυπημένη
μητέρα του Χριστού. Σε άλλες χώρες η Παναγία τραγουδιέται με τραγούδια
κοσμικά· μα εμείς την υμνολογούμε με κατάνυξη, θαρρετά μα και με
συστολή, με αγάπη, μα και με σέβας, σαν μητέρα μας, μα και σαν μητέρα
του Θεού μας. Ανοίγομε την καρδιά μας, για να ιδεί τι έχει μέσα και να
γιάνει τις πληγές μας. Η Παναγία είναι η πικραμένη χαρά της Ορθοδοξίας·
το «χαροποιόν πένθος», η «χαρμολύπη μας», «ο ποταμός ο γλυκερός του
ελέους», «ο λιμήν των χειμαζομένων».
Το
Δεκαπενταύγουστο μοσχοβολά όλη η χώρα μας από την μυστική ευωδία της
Θεοτόκου. «Επί Σοί χαίρει, Κεχαριτωμένη, πάσα η κτίσις· αγγέλων το
σύστημα και ανθρώπων το γένος. Ηγιασμένε ναέ και Παράδεισε λογικέ,
παρθενικόν καύχημα, εξ ης Θεός εσαρκώθη και πεδίον γέγονεν».
Ο αγέρας, τα
βουνά, οι θάλασσες, τα χωριά, οι πολιτείες, γεμίζουνε ευωδία από το
«χρυσούν θυμιατήριον», από την «μαναδόχον στάμναν» που έχει μέσα «μύρον
το ακένωτον». Οι γυναίκες μας είναι στολισμένες με τα’ όνομά της· τα
χωριά μας, τα βουνά οι κάμποι, τα νησιά, οι ακροθαλασσιές, οι κάβοι
είναι αγιασμένα από τα ερημοκκλήσια και τα μοναστήρια τους. Τα καΐκια
και τα καράβια μας έχουνε γραμμένα επάνω στη μάσκα και στην πρύμνη το
γλυκό τ’ όνομά της. Αληθινά στην Ελλάδα μας «επί Σοί χαίρει,
Κεχαριτωμένη, πάσα η κτίσις»...
Το οθωμανικό όραμα του κ. Μπουτάρη
του Μελέτη Η. Μελετόπουλου*
Ο κ. Μπουτάρης εξήγγειλε την ίδρυση μουσείου ισλαμικής
τέχνης σε πρώην τζαμί της Θεσσαλονίκης, καθώς και την πρόθεσή του «να στηρίξει
την δημιουργία τμήματος ισλαμικών σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο».
Επίσης ο κ. Μπουτάρης, μιλώντας σε δείπνο Ιφτάρ (έναρξη Ραμαζανιού) το οποίο
παρέθεσαν οι τουρκικές αερογραμμές, είπε ότι «είναι ντροπή να μην υπάρχει ένα
ανοιχτό τζαμί στην Θεσσαλονίκη» γιά να προσεύχονται οι μουσουλμάνοι. Παρουσία
μάλιστα του Τούρκου υπουργού Υγείας Μουεζίνογλου, ο κ. Μπουτάρης είπε το εξής
ασύλληπτο: «Οι Τούρκοι είναι αδέφια μας, ενώ οι Ευρωπαίοι είναι συνεταίροι
μας»! Ο κ. Μπουτάρης ανέφερε τέλος ότι με αυτον τον τρόπο «θα αναδειχθεί η οθωμανική
κληρονομιά της Θεσσαλονίκης, που άλλωστε είναι η πόλη που έζησε ο Κεμάλ
Ατατούρκ»!!!! Από τις βαθειά ανθελληνικές και φιλοτουρκικές αυτές απόψεις του
κ.Μπουτάρη, ας συγκρατήσουμε το «επιχείρημά» του ότι η πόλη του είναι η
γενέτειρα του Κεμάλ (του ανθρώπου που πραγματοποίησε την γενοκτονία των
Μικρασιατών Ελλήνων). Επίσης ας συγκρατήσουμε ότι θεωρεί πως οι Τούρκοι (με
τους οποίους μας χωρίζει μία χιλιετία αλληλοσφαγών και πολέμων, και οι οποίοι
σήμερα κατέχουν παρανόμως και διά της βίας την βόρεια Κύπρο, απειλούν με casus
beli στο Αιγαίο και ορέγονται την Θράκη) είναι….αδέλφια μας. Ενώ ταυτόχρονα
είναι ενδιαφέρουσα η ψυχρή στάση του κ.Μπουτάρη έναντι της Ευρώπης, στην οποία
η Ελλάδα οφείλει την ανεξαρτησία της και την ευημερία της. Κάποτε, σε μία συνάντησή
μας στο ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρεταννίας το καλοκαίρι του 2009 , παρουσία
κοινών φίλων (οπότε υπάρχουν και μάρτυρες), είχα ρωτήσει τον κ.Μπουτάρη ποιό
είναι το όραμά του γιά την Θεσσαλονίκη. Άναυδος τον άκουσα να λέει ότι το όραμά
του είναι η οθωμανική Θεσσαλονίκη. Σκέφτηκα ότι μάλλον πρόκειται περί
παραληρήματος λόγω θερινού καύσωνος, ευγενώς εσιώπησα και διέκοψα έκτοτε κάθε
επαφή. Πού να φανταζόμουν ότι, εκλεγόμενος δήμαρχος, ο κ.Μπουτάρης θα έθετε σε
εφαρμογή το σχέδιό του, δηλαδή εν ολίγοις η Θεσσαλονίκη να επιστρέψει στην
κατάσταση που βρισκόταν πριν την Απελευθέρωσή της από τον Ελληνικό Στρατό το
1912. Το ζήτημα του τι αισθάνεται, τι εθνική συνείδηση έχει και τι οραματίζεται
ο κ.Μπουτάρης αφορά ασφαλώς τον ίδιον. Η πρόθεσή του όμως να αναστήσει την
περίοδο της Τουρκοκρατίας στην συμπρωτεύουσα αφορά όλους μας, και ιδίως τους
Θεσσαλονικείς που τον ψήφισαν.
*Ο Μελέτης Η.
Μελετόπουλος είναι Διδάκτωρ Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου
Γενεύης.
Ομοφυλοφιλία ή Κανιβαλισμός;
Οι γάμοι των ομοφυλοφίλων αρχίζουν και κερδίζουν έδαφος σε όλη την οικουμένη. «Πρώτη διδάξασα η Ολλανδία, αναγνώριση και στο… Νεπάλ» (Realnews Κυριακή 2 Αυγούστου, σ. 42).
Ναι, καταλαβαίνουμε ότι σε μία χώρα όπως είναι το Νεπάλ, που υπάρχει κοινωνική εξαθλίωση, χαμηλό βιοτικό επίπεδο ζωής, φτώχεια, κοινωνικές εξεγέρσεις, πολιτική καταπίεση συμβαδίζει και η ηθική διαφθορά. Εκεί τους νεκρούς τους τούς τρώνε!!! Τα απομεινάρια των αποτεφρωμένων σωμάτων τα τρώνε σε ειδική ιεροτελεστία οι Ινδουιστές που ονομάζονται Aghoris. Ναι αυτό γίνεται σήμερα το 2009 (βλ. και Πεμπτουσία τχ. 27, σ. 163). Οπότε η αποδοχή της ομοφυλοφιλίας σε μία χώρα που επιτρέπεται ακόμη και ο κανιβαλισμός δεν μας προξενεί εντύπωση. Διλήματα ομοφυλοφιλία ή κανιβαλισμός δεν έχουν και τόση σημασία για αυτούς. Όμως οι χώρες του Δυτικού πολιτισμού, να αποδέχονται το γάμο των ομοφυλοφίλων μάς προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση.
Η αμαρτία έχει γίνει μόδα, έχει γίνει τρόπος ζωής, προβάλλεται ως κάτι φυσιολογικό. Αντί αυτοί οι άνθρωποι (οι ομοφυλόφιλοι) να συνειδητοποιήσουν ότι έχουν κάποιο πρόβλημα θεωρούν την κατάστασή τους φυσιολογική. Το πρόβλημα είναι βαθύτερο. Ο αιώνιος εχθρός του ανθρώπου εκμεταλλευόμενος την συναισθηματικότητα και την φαντασία κάποιου, τού διαστρέφει τους λογισμούς τόσο, που τους κάνει όχι μόνο ανήθικους και αισχρούς, αλλά και παραφύση. Η αποδοχή αυτών των λογισμών είναι η αρχή της αμαρτίας. Λέει ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής ότι δεν μπορεί να αμαρτήσει κάποιος στην πράξη (κατ’ ενέργεια) αν δεν αμαρτήσει πρώτα στη σκέψη, στο λογισμό (κατά διάνοια).
Μάλιστα τώρα τελευταία παρατηρούμε ότι και στην Ελλάδα οι ομοφυλόφιλοι αρχίζουν να έχουν δυναμική παρουσία: παράνομος γάμος ομοφυλοφίλων στην Τήλο, πρόταση αντίστοιχου νομοσχεδίου στη Βουλή, δημιουργία ιστολογίου στο διαδίκτυο κ.λπ. Η αμαρτία τελικά σε καμία άλλη εποχή δεν είχε τέτοια κοινωνική αποδοχή όσο στη δική μας.
Μήπως ξαναπεί ο Θεός, «ου μη καταμείνη το πνεύμα μου εν τοις ανθρώποις τούτοις εις τον αιώνα δια το είναι αυτούς σάρκας» (Γεν. 6,3);
Γ. Αγγελίδης
πηγή
Δεν απειλείται το Άβατο του Αγίου Όρους
Δεν τίθεται
θέμα αμφισβήτησης του άβατου του Αγίου Όρους επεσήμανε ο πολιτικός
διοικητής της Αυτόνομης Μοναστικής Πολιτείας, Αρίστος Κασμίρογλου.
Ο κ.
Κασμίρογλου προχώρησε στην διαβεβαίωση αυτή απαντώντας σε χθεσινό
δημοσίευμα της εφημερίδας «Ορθόδοξος Τύπος» -σύμφωνα με το οποίο κατά
την τελευταία του συνεδρίαση στο Πουσάν της Νότιας Κορέας το Παγκόσμιο
Συμβούλιο Εκκλησιών αποφάσισε την κατάργηση των αβάτων των Χριστιανικών
Εκκλησιών σε διάφορα μέρη του πλανήτη συμπερλαμβανομένου και του Αγίου
Όρους.
«Το Άγιον
Όρος ανήκει στους οικιστές του και ουδείς μπορεί να εισέλθει σε αυτό
χωρίς την άδειά τους, πόσο μάλλον να αλλάξει τους κανόνες του» τονίζει ο
κ. Κασμίρογλου.
«Ακόμη και για τις επισκέψεις προσκυνητών απαιτείται η προηγούμενη έκδοση ειδικού "Διαμονητηρίου"», π πρόσθεσε.
«Το "Άβατον"
ισχύει αιώνες και είναι κατοχυρωμένο με διεθνείς συμβάσεις. Στο σύμφωνο
προσχώρησης της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατοχυρώνονται όλοι οι
ιεροί κανόνες του Αγίου Όρους, ακόμη και οι "εθιμικώς ισχύοντες"»
καταλήγει ο διοικητής της αθωνικής Πολιτείας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)