Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2014

Καλότυχη η ψυχή που αγαπά τον αδελφό της, γιατί ο αδελφός μας είναι η ζωή μας.


Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης

ΗΠΑ: Έγγραφο προς τους δασκάλους για την εξάλειψη των «στερεοτύπων»: Τέρμα οι λέξεις «αγόρια» και «κορίτσια». Θα αποκαλείτε τους μαθητές «μωβ πιγκουίνους»


Λέει ο γιατρός : «Συγχαρητήρια κύριε, η σύζυγός σας μόλις γέννησε ένα υγιές μωρό»
Άντρας: «Ω, σας ευχαριστώ γιατρέ! Είναι αγόρι ή κορίτσι;»
Γιατρός: «Εμείς δεν χρησιμοποιούμε τέτοια φασιστική γλώσσα εδώ κύριε, η σύζυγός σας έχει γεννήσει ένα μωβ πιγκουίνο και θα έπρεπε να το γνωρίζετε!»
Άλλη μια συνηθισμένη ημέρα στο Προοδευτικό Χαλιφάτο της Πολιτικής Ορθότητας
Μια σχολική περιφέρεια στη Νεμπράσκα των ΗΠΑ απέστειλε στους εκπαιδευτικούς μέσης εκπαίδευσης ένα έγγραφο που τους συμβουλεύει να χρησιμοποιούν εκφράσεις για «φύλο χωρίς αποκλεισμούς», όπως «μωβ πιγκουίνοι», αντί για εκφράσεις «φύλου» όπως «αγόρια και κορίτσια».
«Αποφύγετε να ζητάτε από τα παιδιά να παραταχθούν ως αγόρια και ως κορίτσια ή να τους χωρίζετε με βάση το φύλο», λέει ένα έγγραφο κατάρτισης που συντάχθηκε από το Gender Spectrum και δόθηκε στο διδακτικό προσωπικό των Δημόσιων Σχολείων του Λίνκολν, σύμφωνα με το National Review.
«Αντ’ αυτού, χρησιμοποιείστε πράγματα “περίεργα, ακόμα και την ημερομηνία γέννησης” ή “τι θα επιλέγατε: skateboards ή ποδήλατα / γάλα ή χυμό / σκύλους ή γάτες / καλοκαίρι ή χειμώνα / να μιλάτε ή να ακούτε ”. Προσκαλέστε τους μαθητές να καταλήξουν οι ίδιοι σε επιλογές.
Τα έγγραφα καθοδηγούν επίσης τους εκπαιδευτικούς να μην χρησιμοποιούν φράσεις όπως "αγόρια και κορίτσια", "εσείς παιδιά" ("you guys"), "κυρίες και κύριοι".
«Αντίθετα να λέτε πράγματα όπως, “καλώ όλους τους αναγνώστες” ή “έι,  κατασκηνωτές” ή “θα μπορούσαν όλοι οι αθλητές να έρθουν εδώ”. Δημιουργήστε ονόματα στην τάξη και στη συνέχεια ζητήστε από όλους τους “μωβ πιγκουίνους” να συναντηθούν στο χαλί».
Επιπλέον, δηλώνει: «Βοηθήστε τους μαθητές να αναγνωρίσουν τη γλώσσα “όλα ή τίποτα”, βοηθώντας τους να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ των προτύπων και των κανόνων. Διδάξτε τους φράσεις όπως “Αυτό μπορεί να ισχύει για μερικούς ανθρώπους, αλλά όχι όλους τους ανθρώπους” ή “συχνά, αλλά όχι πάντα” ή  “πιο συχνά και λιγότερο συχνά”. Αποφύγετε τη χρήση της λέξης «κανονική» για να καθορίσετε συμπεριφορές.
Μετά από αντιρρήσεις που προβλήθηκαν, ο Έφορος Δημοσίων Σχολείων του Λίνκολν, Steve Joel, εξήγησε ότι το υλικό δόθηκε από μέλη της επιτροπής στο Irving Middle School, που κλήθηκαν να εξετάσουν ζητήματα αμεροληψίας που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τους μαθητές. Τα μέλη της επιτροπής έδωσαν το υλικό στο προσωπικό για συζήτηση και εξέταση και δεν το υιοθέτησαν ως πολιτική, είπε ο Joel.
Ο Joel είπε, επίσης, ότι οι υπεύθυνοι είναι αποφασισμένοι να κάνουν κάθε μαθητή να αισθάνεται άνετα. «Έχουμε 39.000 μαθητές. Θέλουμε κάθε ένας από αυτούς να είναι επιτυχής. Δεν θέλουμε κανένα παιδί ποτέ να αισθανθεί ότι δεν ανήκει στα σχολεία μας».
Ερωτηθείς αν ξέρει πόσοι μαθητές αυτοπροσδιορίζονται ως κάτι άλλο εκτός από αγόρι ή κορίτσι, ο Joel είπε, «Αυτά δεν είναι στοιχεία που συλλέγουμε συνήθως. Δεν ρωτάμε».

AΝΑΦΛΕΞΗ ΣΤΟ ΚΟΥΡΔΙΚΟ:OI ΤΟΥΡΚΟΙ ΒΟΜΒΑΡΔΙΖΟΥΝ ΤΟ PKK



Πορφύρης Δ Σταφυλά Π

Υλοποιώντας το δόγμα Ερντογκάν “το PKK είναι ό,τι και η ΙSIS » η Τουρκία βομβάρδισε το βράδυ της Δευτέρας θέσεις των κούρδων ανταρτών του Εργατικού Κουρδικού Kόμματος (PKK).Αυτό αποτελεί την πρώτη σοβαρή εμπλοκή στις ειρηνευτικές συνομιλίες που άρχισαν εδώ και 2 χρόνια και που ήδη απειλούνται σοβαρά από τον πόλεμο που διεξάγεται στη γειτονική Συρία...


Turkish F-4 jet - file pic
Turkish F-4 jet
Λίγες ημέρες μετά τις φιλοκουρδικές διαδηλώσεις που συντάραξαν την Τουρκία και την βίααιη καταστολή τους από πλευράς τουρκικού καθεστώτος με περισσότερους από 30 νεκρούς καταδιωκτικά F-16 και F-4 του τουρκικού στρατού  έπληξαν κατ΄επανάληψη θέσεις του PKK στην περιοχή Ηakkari.Τα αεροσκάφη απογειώθηκαν από τις βάσεις στο Diyarbakir και Malatya.(Hurriyet) Οι δυνάμεις ασφαλείας επικαλούνται ότι  δυνάμεις του ΡΚΚ επιτέθηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3 ημερών σε αστυνομικό τμήμα στο χωριό Daglica στα ΝΑ της χώρας.

Στη γειτονική περιοχή του Tunceli ελικόπτερα μάχης άνοιξαν πυρ τη Δευτέρα κατά μονάδων του PKK μετά τις συγκρούσεις των κούρδων αυτονομιστών και του στρατού γύρω από το Geyiksuyu, μεταδίδουν τα τουρκικά μέσα.

Αυτά τα σοβαρά επεισόδια αποτελούν την πρώτη εμπλοκή μετά την μονομερή κατάπαυση του πυρός που διέταξε το PKK το Μάρτιο του 2003.Είναι ενδεικτικά των σοβαρών απειλών που επαπειλούν την εύθραστη ειρηνευτική διαδικασία , που συνάφθηκε μεταξύ Άγκυρας και PKK πριν 2 χρόνια.
Η παρατηρούμενη ένταση οφείλεται στην εισβολή των τζιχαντιστών στη συροκουρδική πόλη Kobané.Το κουρδικό στοιχείο καταλογίζει στην Τουρκία ΄την απραξία της για τη συντελούμενη σφαγή στα σύνορά της και οι διαδηλώσεις των κούρδων κατεπνίγησαν βίαια με απολογισμό 34 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες.

“Το PKK και η κυβέρνηση δείχνουν τα δόντια τους “σχολίασε στο AFP ο Nihat Ali Ozcan, αναλυτής στο Κέντρο Ερευνών Tepav στην Άγκυρα. “Η ειρηνευτική διαδικασία θα πνιγεί μια ημέρα αλλά αυτή δεν έφθασε ακόμη “.

Από το 1984 ο εθνοαπελευθερωτικός αγώνας των κούρδων προκάλεσε 40.000 νεκρούς.   (AFP 14/10/14 press tv)

πηγή 

Έκκληση βοήθειας για τον μικρό αγόρι που κάποιοι ξέχασαν….

nteibnt1_277890967
Μετά το σοβαρό τροχαίο στην Πατησίων τον Ιούλιο του 2012, όταν ένας μόνιμος υπαξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού παρέσυρε τον μικρό Νταβίντ, τη δίδυμη αδελφή του και την μητέρα τους, η οικογένεια αφέθηκε ουσιαστικά στην τύχη της. Ο Νταβίντ, εκτός των άλλων σοβαρών τραυματισμών, υπέστη βαριά κάκωση στη στοματική κοιλότητα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μιλήσει ή να σιτιστεί κανονικά.

Όπως σημειώνει η Εφημερίδα των Συντακτών, ο μικρός Πολωνός, που έμεινε διασωληνωμένος στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας για 12 ημέρες, παρουσιάζει μεγάλο οστικό έλλειμμα στην στοματική κοιλότητα και χρειάζεται συνεχή και επώδυνα χειρουργεία, που έχουν ήδη καθυστερήσει.
Η πρώτη επέμβαση αποκατάστασης πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο, με εθελοντική προσφορά του χειρουργού, ενώ τα έξοδα καλύφθηκαν με οικονομικές προσφορές πολιτών. Χρειάζονται, όμως, και άλλες εξειδικευμένες επεμβάσεις (οστικά μοσχεύματα στη γνάθο), ώστε η στοματική κοιλότητα να αποκτήσει βαθμιαία τη φυσιολογική μορφολογία και να καταφέρει ο 9χρονος Νταβίντ να ξαναβρεί τη φωνή του και μια φυσιολογική ζωή.
Τα έξοδα της επέμβασης ανέρχονται σε 20.000 ευρώ, ποσό που η οικογένεια αδυνατεί να καλύψει, ειδικά λόγω του τραυματισμού τριών από τα μέλη της.
Τα πορίσματα των γιατρών που έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα αναφέρουν ότι ο Νταβίντ προσκομίστηκε στο νοσοκομείο με μαζική αιμορραγία από το στόμα και με αρτηριακή πίεση 39/20. Προκειμένου να διατηρηθεί στη ζωή τού χορηγήθηκε αδιασταύρωτο αίμα.
Διαπιστώθηκαν: έντεκα κατάγματα στο κρανίο (σπλαχνικό και βάση κρανίου), εγκεφαλικό οίδημα, αριστερά μετωπιαία αιμορραγική εστία, υποδόριο εμφύσημα, πνευμονικές θλάσεις, ρήξεις ήπατος και σπλήνας, θλάση νεφρού και περιτοναϊκή συλλογή αίματος.
Απώλεια 20 οδόντων, από τα οποία τα 9 μόνιμα. Συντριπτικό υποκεφαλικό κάταγμα, κάταγμα βραχιονίου και εγκάρσιο κάταγμα κνήμης-περόνης. Πραγματοποιήθηκε χειρουργική ανάταξη καταγμάτων άνω γνάθου με πλάκες τιτάνιου. Η άνω γνάθος παρουσιάζει εκτεταμένο οστικό έλλειμμα. Αδυναμία ομιλίας και λήψης τροφής.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, καμία βοήθεια δεν έχει δοθεί από την Πολιτεία, ούτε από την οικογένεια του δράστη, που όταν συνελήφθη δήλωσε «συγκλονισμένος».
Ο δράστης έχει αφεθεί ελεύθερος μετά την καταβολή χρηματικής εγγύησης. Το ποινικό δικαστήριο στο Ναυτοδικείο στις 30/5/14 αναβλήθηκε (λόγω εκλογών), ενώ το αστικό δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη.
Η οικογένεια έκανε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στις αρχές του χρόνου, ώστε να της χορηγηθεί ένα ποσό από το Επικουρικό Ταμείο, έναντι τελικής αποζημίωσης, ώστε ο Νταβίντ να ξεκινήσει τα χειρουργεία, όμως το δικαστήριο απέρριψε το αίτημα…
Μαζί με την οικογένεια, ο Πανελλήνιος Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» απευθύνουν έκκληση σε όποιον μπορεί να βοηθήσει.
Λογαριασμός
MACIOROWSKI KRZYSTOF
MACIOROWSKI AGHIESZKA
Eurobank
IBAN GR 450 260 236 0000 300 101 391 628

Όποιος ισχυριστεί πως τα τύμπανα του πολέμου ηχούν στη γειτονιά μας, θα θεωρηθεί κινδυνολόγος, γραφικός και ακραίος Εθνικιστής

Τουρκικό δημοσίευμα.jpg

Στις μέρες μας είναι γεγονός πως κάπου κάπου συλλογιζόμαστε απλά, δημιουργικά.
Από τη μια η ρετσινιά του "μπατακτσή" που μας κολλήσανε. Από την άλλη η βαθιά μας πεποίθηση πως τίποτα δεν έχει αλλάξει.
Σαν φανταστικές συμπληγάδες στέκονται εκεί μπροστά στον ωκεανό του βίου και περιμένουνε το επόμενο βήμα μας.
Σίγουρα στη μεταστροφή μας σε περισσότερο σκεπτόμενους από περισσότερο καταναλωτικούς που ήμασταν, σπουδαίο ρόλο παίζουν, η ελεύθερη διακίνηση ιδεών και απόψεων και η δυνατότητα να ακούγονται κάποιες φωνές σε ευρύτερη κλίμακα.
Το ελπιδοφόρο είναι πως πληθαίνουν οι φωνές που στον τομέα τους η καθεμιά δίνει αγώνα αντίστασης.
Έρχεται σήμερα ο κ. Χειλαδάκης με ένα δημοσίευμα που αφορά την Τουρκία και τις σχέσεις της με τους Κούρδους, να μας βάλλει δύσκολα.
Σε ό,τι αφορά την Εθνική μας πολιτική, τη στρατηγική, τους γεωπολιτικούς συσχετισμούς, αμυντικά, στρατιωτικά και διεθνή θέματα, η χώρα μας, οι πολίτες αυτής της χώρας εννοούμε, βιώνουν μια ιδιότυπη “χειμέρια νάρκη”.
Αν κάποιος ισχυριστεί πως τα τύμπανα του πολέμου ηχούν στη γειτονιά μας, θα θεωρηθεί κινδυνολόγος, γραφικός και ακραίος Εθνικιστής.
Συλλογιστείτε όμως, αν από λάθος, από παρεξήγηση ή από αφέλεια υπάρξει κυβέρνηση που κατά κάποιον τρόπο θα αθετήσει τα μνημόνια, μήπως ηχήσουν τα τύμπανα εκείνα “στη διαπασών”;
Μήπως τελικά και αυτό είναι που μας αποκρύπτεται, η απειλή του πολέμου θα είναι και το επόμενο σημείο πίεσης για συμμόρφωση της χώρας μας.
Ο πόλεμος αποτελεί την βέβαια φρίκη, δεν συνιστά ούτε λύση ούτε εκτόνωση.
Όταν όμως τα πράγματα ωθούνται και στα όρια της αντοχής πολιτών και κρατών, η πολεμική εκτροπή δεν πρέπει να αποκλείεται σαν ενδεχόμενο.
Όταν η νοικοκυρά βάζει τις κατσαρόλες στη φωτιά, οι μοσχοβολιές απλώνονται σε όλη τη γειτονιά.
Τώρα που η Τουρκία αποδεικνύεται καζάνι που βράζει, εμείς κρατάμε τη μύτη μας.
Η τόση σπουδή από τα μεγαλοκάναλα μη τυχόν οσφρανθούμε κάτι από τα μαγειρέματά της εβραιομασωνοκίνιτης οικουμενιστικής παντοκρατορίας όμως, δεν μας απαλάσσει από την ευθύνη.
Να κρατήσουμε την πίστη ανόθευτη και την πατρίδα λεύτερη.
ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΚΟ ΡΚΚ ΞΑΝΑ ΣΕ ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ
Όλα τα γεγονότα των τελευταίων ημερών δείχνουν πως η περίφημη «ειρηνική διαδικασία» που είχε αρχίσει τα τελευταία χρόνια ο Ερντογάν για την επίλυση του κουρδικού κατέρρευσε ολοσχερώς και οι Κούρδοι βρίσκονται ξανά με το δάχτυλο στην σκάνταλη προοιωνίζοντας ένα καινούργιο αιματηρό εσωτερικό πόλεμο που αυτή την φορά απειλεί να κλονίσει εκ θεμέλιων την ίδια την Τουρκία.
Η πολιορκία της κουρδικής πόλης του Κομπανί στην Συρία από τους φανατικούς Τζιχαντιστές, που έχουν στηριχτεί ανοιχτά από τον Ερντογάν, έδειξε για άλλη μια φορά την τουρκική υποκρισία που έχει εξοργίσει τους Κούρδους μέσα στην Τουρκία. Αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι μέσα σε πέντε μέρες πάνω από σαράντα άνθρωποι έχασαν την ζωή τους σε αιματηρές διαδηλώσεις σε όλη την τουρκική επικράτεια ενώ τουλάχιστον τρεις τουρκικές σημαίες καήκαν δημόσια, ενδεικτικό της μεγάλης κουρδικής οργής προκαλώντας μεγάλη ταραχή στο τουρκικό κυβερνητικό στρατόπεδο.
Το ότι η γενικότερη κατάσταση έχει ξεφύγει πλέον από τα μέχρι τώρα πλαίσια που είχε καθορίσει η τουρκική κυβέρνηση, το φανερώνει και το δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας, Taraf, στις 11 Οκτωβρίου. Το δημοσίευμα αναφέρεται σε δηλώσεις του γνωστού πολέμαρχου του ΡΚΚ, Τζεμίλ Μπαΐκ, με τον πολύ ενδεικτικό τίτλο, «Silahli birliklerimizi Türkiye’ ye geri gönderdik», «Δηλαδή στείλαμε πίσω στην Τουρκία τα ένοπλα τμήματα μας». Το δημοσίευμα επικαλείται εκπομπή της γερμανικής τηλεόρασης από το γερμανικό κανάλι ARD, όπου σε συνέντευξη που έδωσε στον  Γερμανό ανταποκριτή του καναλιού, Reinhard Baumgarten, ο Κούρδος οπλαρχηγός και από τους αρχηγούς του ΡΚΚ, Τζεμίλ Μπαΐκ, ανέφερε με σαφήνεια ότι η απόφαση της τουρκικής βουλής να αφήνει το ελευθέρα τα τουρκικά στρατεύματα να επεμβαίνουν εκτός συνόρων στην Συρία καις το Ιράκ, (tezekere), όταν κρίνεται πως απειλούνται τα τουρκικά συμφέροντα, «σπάει» οριστικά τις μέχρι σήμερα συμφωνίες μεταξύ των Κουρδών και της Τουρκίας για εκεχειρία και είναι προάγγελος νέων πολεμικών συγκρούσεων μέσα στο τουρκικό έδαφος μεταξύ του ΡΚΚ και των τουρκικών στρατιωτικών τμημάτων. Ο Τζεμίλ Μπαΐκ από το αρχηγείο του ΡΚΚ στην πόλη Kandil του βορείου Ιράκ, έστειλε ηχηρό μήνυμα στην Άγκυρα, δηλώνοντας πως η απόφαση της Τουρκία να αποκτήσει δικαιοδοσία εξωτερικής στρατιωτικής επέμβασης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από το ΡΚΚ και είναι αιτία επανέναρξης του ένοπλου αγώνα του ΡΚΚ. Όσον αφορά την αιματοχυσία του Κομπανί, ο Μπαΐκ επέρριψε εξ ολόκληρου την ευθύνη στην τουρκική κυβέρνηση που εξέθρεψε τα τελευταία χρόνια τους Τζιχαντιστές και κατηγόρησε ανοχτά την τουρκική υποκρισία που από την μια εμφανίζεται ότι πολεμά τους Τζιχαντιστές και από τη άλλη τους έχει ενισχύσει με όπλα και πολεμοφόδια ποντάροντας στην επικράτηση τους για να έχει ισχυρό λόγο στις εξελίξεις στην Μέση Ανατολή. Η απόφαση της τουρκικής βουλή, όπως αναφέρει με ξεκάθαρο τρόπο ο Τζεμίλ Μπαΐκ, ισοδυναμεί με κήρυξη πολέμου κατά των Κούρδων μέσα στην Τουρκία. Να θυμίσουμε ότι πριν από λίγες μέρες ο ίδιος ο Οτσαλάν είχε δηλώσει ότι το Κομπανί θα θάψει την ειρηνευτική διαδικασία επίλυσης του κουρδικού ζητήματος της Τουρκίας. Η κατάσταση αυτή και οι δηλώσεις του Μπαΐκ έχει μεγαλώσει το άγχος της Άγκυρας στην προοπτική να ξαναγυρίσει στην δεκαετία του ενενήντα όταν καθημερινά γίνονταν αιματηρές μάχες μεταξύ του τουρκικού στρατού και των Κουρδών ανταρτών.
Παρ’ όλα αυτά οι Τούρκοι δεν σταματούν τις προκλήσεις τους στο Αιγαίο και στην Κύπρο, γεγονός που δείχνει πόσο υπολογίζουν την ελληνική πλευρά ενώ την ίδια περίοδο έχουν τόσα μεγάλα προβλήματα στα ανατολικά σύνορα. Ας είναι καλά οι μνημονιακοί «σωτήρες» της Ελλάδας που αντί να εκμεταλλεύονται τις συγκυρίες που δε είναι ευνοϊκές για την Τουρκία, έχουν κάνει την χώρα ξέφραγο αμπέλι των τουρκικών προκλήσεων.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος 

πηγή

«… κι έγινε η νύχτα μέρα…»

Μια φορά κι έναν καιρό, ζούσε ένα κουνελάκι σε μια φάρμα στην άκρη του δάσους, που του άρεσαν πάρα πολύ οι λιχουδιές.
Μια μέρα βγήκε από το σπιτάκι του αναζητώντας λιχουδίτσες στο δάσος, αλλά απομακρύνθηκε πολύ και χάθηκε.
Ξαφνικά βρέθηκε μπροστά σε μία πολύ μεγάλη σπηλιά!
Τότε, άρχισε να σκέφτεται δυνατά:
«Πω πω! Μεγάλη που είναι! Θα ήθελα πολύ να μπω μέσα και να δω τι υπάρχει εκεί… αλλά είναι πολύ σκοτεινά και φοβάμαι…. Αν πάλι φύγω τώρα, μάλλον δεν θα την ξαναβρώ και θα αναρωτιέμαι για πάντα τι μπορεί να είχε μέσα…».
Μια μικρή πυγολαμπίδα, που έτυχε να βρίσκεται εκεί, άκουσε το κουνελάκι και γεμάτη χαρά άρχισε να του φωνάζει:
«Κουνελάκι! Κουνελάκι! Σε άκουσα και μπορώ να σε βοηθήσω!».
Το κουνελάκι κοίταξε την πυγολαμπίδα και έβαλε τα γέλια.
«Εσύ θα βοηθήσεις εμένα; Μα εσύ είσαι μόνο μια μικρή πυγολαμπίδα!».
«Έχεις δίκιο, είμαι μόνο μια μικρή πυγολαμπίδα. Μόνη μου δεν μπορώ να σε βοηθήσω. Μαζί με τις φίλες μου, όμως, μπορούμε!» είπε και σφύριξε δυνατά.

Ξαφνικά μαζεύτηκαν εκατοντάδες πυγολαμπίδες!!!
Πέρασαν τότε όλες μπροστά, μέσα στη σπηλιά και το κουνελάκι ακολουθούσε από πίσω τους!
Και μέσα στη σπηλιά έγινε η νύχτα μέρα!

Το κουνελάκι ευτυχισμένο είδε τα πάντα … όλα όσα υπήρχαν μέσα στη μεγάλη σπηλιά!
Και τα βραχάκια, και τους σταλακτίτες, και τα ζωάκια που κρύβονταν πίσω από τις πέτρες, αλλά και τις νυχτερίδες που ενοχλημένες άρχισαν να πετάνε δεξιά κι αριστερά!
Έπειτα το κουνελάκι βγήκε από τη σπηλιά και ευχαρίστησε τη μικρή πυγολαμπίδα και τις φίλες της για την πολύτιμη βοήθειά τους κι άρχισε να παίρνει το δρόμο της επιστροφής για το σπιτάκι του.
Κι έζησε αυτό καλά κι εμείς καλύτερα!

πηγή 

Ο ιός του Έμπολα και η πείνα

 
Νέαρχος Παναγή
  Δύο οντότητες άσχετες μεταξύ τους αλλά οι οποίες οδηγούν συνήθως στο ίδιο αποτέλεσμα, το θάνατο.
Τον τελευταίο καιρό, αν και ήταν γνωστό εδώ και χρόνια, αυξήθηκαν τα κρούσματα του ιού του Έμπολα,  ενός θανατηφόρου ιού με θνητότητα άνω του ογδόντα τοις εκατό. Ξεκίνησε από την Αφρική και η υφήλιος φοβάται την εξάπλωσή του. Κινητοποιήθηκαν κράτη, νοσοκομεία, φαρμακοβιομηχανίες, ερευνητές να τον περιορίσουν στην πηγή του, στην Αφρική. Που και που ακούγονται σποραδικά κρούσματα σε χώρες του δυτικού κόσμου. Ο κόσμος και λόγω των μέσων μαζικής ενημέρωσης τρομοκρατείται στην ιδέα της νόσησης από τον ιό. Δικαιολογημένα σίγουρα. Αν και η πιθανότητα στατιστικά να γλιστρήσεις στο μπάνιο και να σκοτωθείς είναι χιλιάδες φορές περισσότερη.
 Από την άλλη πλευρά έχουμε και την πείνα η οποία μαστίζει εκατοντάδες χρόνια την Αφρική και άλλες υπανάπτυκτες χώρες. Η έλλειψη καθαρού νερού φέρνει σε θάνατο  δεκάδες  μωράκια ανά λεπτό. Προσπάθειες γίνονται κυρίως από ομάδες , όπως οι Γιατροί του Κόσμου , Μητροπόλεις, ακόμη και από Ιεραποστολικές εκστρατείες από Ορθόδοξους  Χριστιανούς , Ρωμαιοκαθολικούς κ.λ.π. Τα κράτη κυρίως του δυτικού κόσμου προσφέρουν κάποια υποτυπώδη βοήθεια, μάλλον για τα μάτια του κόσμου. Το ενδιαφέρον τους για την ανάπτυξη στρατιωτικών , διαστημικών εξοπλισμών υπερτερεί κατά πολύ σε σύγκριση με την βοήθεια στους πεινώντας.
 Δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι οι δύο καταστάσεις, αν και καταλήγουν για τον άνθρωπο στο ίδιο θανατηφόρο αποτέλεσμα, αντιμετωπίζονται από τα κράτη του δυτικού κόσμου εντελώς διαφορετικά. Η προσπάθεια γι α εξάλειψη τους είναι πολύ διαφορετική, τα χρήματα που ξοδεύονται το ίδιο, το προσωπικό που ασχολείται, οι υπηρεσίες κ.λ.π.
Ενώ η πείνα σκοτώνει εκατομμύρια κάθε χρόνο και ο Έμπολα έως της παρούσης τέσσερεις  πέντε χιλιάδες,  το ενδιαφέρον της κοινότητας είναι πολύ διαφορετικό στις δυο περιπτώσεις.
Αν ψάξουμε να βρούμε την αιτία θα δούμε ότι όλα ξεκινούν από τον εγωισμό , την φιλαυτία, την αδιαφορία για τον συνάνθρωπό μας , από την υποκρισία, τη δίψα ίσως και για άλλο χρήμα (φαρμακοβιομηχανίες).
 Η πείνα, ως γνωστό,  δεν είναι μεταδοτική και δεν είναι ασθένεια. Αντίθετα ο ιός Έμπολα και άλλοι θανατηφόροι ιοί είναι . Η πείνα δεν μπορεί να μεταδοθεί σαν ένας ιός στις πλούσιες χώρες, στην Αμερική , στη Γαλλία, στην Αγγλία κ.λ.π. Άρα και τον ενδιαφέρον γι ‘ αυτή πολύ περιορισμένο. Αφού είναι αδύνατον να μας ακουμπήσει δεν πολυασχολούμαστε. Αντίθετα ο κάθε λογής θανατηφόρος ιός δεν περιορίζεται. Μπορεί άμεσα να σκοτώσει Αμερικανούς, Άγγλους κ.λ.π. Εκεί δίνουμε το maximum των δυνάμεών μας. Αφορά τον κόσμο μας. Η πείνα όχι.
 Η υποκρισία στο ζενίθ της.
Μέσα από αυτά τα δύο προβλήματα μπορεί να διακρίνεις το πρόβλημα του δυτικού κόσμου ο οποίος επικεντρώνεται στο πρόβλημα μόνο το οποίο έχει επίπτωση στον κόσμο του. Εγωκεντρικός τρόπος σκέψης. Τώρα αν τύχει εσύ, μικρό κράτος ,να είσαι μπλεγμένος στο θέμα τότε από σπόντα μπορεί και εσύ να βοηθηθείς. Ας μην περιμένουμε όμως βοήθεια πραγματική. Μαζί με το βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα. Αν είσαι τουλάχιστον γλάστρα κάτι θα πάρεις και εσύ.
Τόσα χρόνια η Κύπρος ταλαιπωρείται από τους Τούρκους. Ενδιαφέρον δεν υπάρχει από μεγάλο κράτος. Τώρα που ανακαλύφθηκαν ενεργειακοί πόροι, φυσικό αέριο κ.λ.π. μ ας θυμήθηκαν δήθεν. Θέλουν λύση οι μεγάλοι, χθες.
Είναι ξεκάθαρη η πολιτική του δυτικού κόσμου, «τα καλά και συμφέροντα ημών». Έχοντας στο νου το κλασικό παράδειγμα του θανατηφόρο ιό και την πείνα ας μην περιμένουμε πολλά από τους μεγάλους. Ό,τι μπορέσουμε να κάνουμε αδέλφια εμείς ανθρωπίνως για το έθνος μας, αλλά και την ελπίδα μας στο Θεό να έχουμε.

ΑΝΟΙΑ, ΠΑΡΑΝΟΙΑ, ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ

http://s.enet.gr/resources/2010-12/0512-2-thumb-large.jpg

Τοῦ περιοδ. «Ο ΣΩΤΗΡ»,
ἀρ. τ. 2097, 15.10.14

Ἠλ. στοιχειοθ. «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ»

.                Τὸ δῆθεν ἀντιρατσιστικὸ νομοσχέδιο ψηφίσθηκε. Εἶναι πλέον νόμος τοῦ κράτους. Τὸ Γ´ θερινὸ τμῆμα τῆς Βουλῆς πῆρε πάνω του τὴν τρομερὴ εὐθύνη νὰ ἀντιταχθεῖ στὸ Εὑαγγέλιο καὶ νὰ ὀνομάσει τὸ σκοτάδι φῶς, τὴν καθυστέρηση πρόοδο, τὴν παράνοια λογική. Ταυτόχρονα κατέλυσε αἰωνίους πανανθρωπίνους νόμους, ποινικοποιώντας τὴν ἐλευθερία τῆς ἐκφράσεως καὶ οὐσιαστικὰ ἀπαγορεύοντας τὴν σκέψη, κάτι ποὺ ἔχει συμβεῖ μόνο σὲ ἀπολυταρχικὰ καθεστῶτα. Αὐτὸ δὲν εἶναι παράνοια;
.                 Ἡ ψήφιση ὅμως αὐτοῦ τοῦ τερατώδους νομοθετήματος μεθοδεύθηκε μὲ τέτοιο τρόπο ποὺ προσβάλλει τὴν ἀνθρώπινη νοημοσύνη, ἀφοῦ ὁ ὑπουργὸς Δικαιοσύνης, ὅπως ἐπίσημα ἀπὸ Ἱεράρχες καταγγέλθηκε, ἐνέπαιξε τὴν Ἱερὰ Σύνοδο ἀποστέλλοντάς της ἀτελὲς τὸ νομοσχέδιο καὶ ἀποδεχόμενος ὡς τροπολογία τὸ βασικότερο ὅλων τῶν θεμάτων ποὺ ἐνδιέφερε τὴν Σύνοδο, αὐτὸ τῆς ἀπαγορεύσεως νὰ καταφέρεται κάποιος ἐναντίον τῆς φρικιαστικῆς διαστροφῆς τῆς ὁμοφυλοφιλίας. Καὶ διερωτᾶται κανείς: Πρόκειται γιὰ ἁπλῆ ἄνοια ἢ γιὰ κακόβουλο πολιτικὸ παιχνίδι;
.            Αὐτὸ τὸ ἀνελεύθερο νομοθέτημα ὁ δημοσιογραφικὸς κόσμος τὸ παρουσίασε ὡς κατάκτηση τῆς δημοκρατίας, ἐνῶ ἀποτελεῖ καθιέρωση φασισμοῦ καὶ προοίμιο ἐπιβολῆς παγκόσμιας δικτατορίας, ἀφοῦ φιμώνει τὸν ἐλεύθερο λόγο καὶ ποινικοποιεῖ τὴν σκέψη καὶ τὰ αἰσθήματα. Τὸ πιὸ σκοταδιστικὸ νομοθέτημα, ἀληθινὴ ἀναβίωση τῆς Ἱερᾶς Ἐξετάσεως, παρουσιάσθηκε ὡς πρόοδος. Αὐτὸ δὲν εἶναι σκοταδισμός;
.            139 Πανεπιστημιακοὶ Ἱστορικοὶ ἀπηύθυναν δραματικὴ ἔκκληση νὰ μὴ ψηφισθεῖ τὸ ἀντισυνταγματικὸ νομοθέτημα. Ἔγραψαν:
.             «
Ἐκφράζουμε τὴν ρητὴ ἀντίθεσή μας μὲ μία τέτοια διάταξη. Εἴμαστε ἀντίθετοι στὴν δίωξη ὅλων τῶν “ἀρνητῶν”, ἀκόμη καὶ ἐκείνων τοῦ φριχτότερου ἐγκλήματος τοῦ 20οῦ αἰώνα, τοῦ Ὁλοκαυτώματος».
.              Ἐξηγοῦν δὲ ὅτι δὲν ἀμνηστεύουν τὰ ἐγκλήματα ἀλλὰ ἀντιδροῦν, διότι θεωροῦν πὼς «τέτοιες διατάξεις … πλήττουν καίρια τὸ δημοκρατικὸ καὶ ἀναφαίρετο δικαίωμα τῆς ἐλευθερίας τοῦ λόγου». Ἡ Βουλὴ ὅμως  τοὺς ἀγνόησε.
.              Ἔτσι ἡ Ἑλλάδα, μὲ τὸ τερατῶδες αὐτὸ νομοθέτημα ποὺ μᾶς ἐπιστρέφει στὴν σκοτεινὴ περίοδο τοῦ μεσαίωνα, εἰσῆλθε στὴν δραματικότερη περίοδο τῆς ἱστορίας της.
.             Δὲν ἔχει ἄραγε δίκαιο ὁ ἔγκριτος νομικὸς Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, ὅταν ὑποστηρίζει πὼς τὰ δύο συμπολιτευόμενα κόμματα ἔχουν καταντήσει «ἐξαίσια πτώματα»;

 

...ο άνθρωπος έγινε γραμματισμένος, έγινε όλος ένα αλφάβητο και νομίζει πώς έγινε το αλφάβητο όλου του κόσμου και του Θεού

http://4.bp.blogspot.com/-M9ZiJSUBaDs/UM2TAsR9V1I/AAAAAAAAAck/CLVGxDzxRaU/s320/images.jpg

Τροφή μου είναι τα βιβλία, γράμματα τρώω -με τα γράμματα τρέφομαι.
Βιβλιοφάγος και γραμματοφάγος, για αυτό είμαι μονίμως πεινασμένος και διψασμένος.
Σαν να μου έχουν πέσει τα αυτιά και δεν ακούω τους λόγους Εκείνου: “Εμόν βρώμα έστιν, ίνα ποιώ το θέλημα του πέμψαντός με” (Ίω. 4, 34).
Το γράμμα αποκτείνει, το πνεύμα ζωοποιεί.
Όλη η σοφία του ανθρώπου και όλη η επιστήμη δεν είναι τάχα ένα κομποσκοίνι από γράμματα; ο άνθρωπος έγινε γραμματισμένος, έγινε όλος ένα αλφάβητο και νομίζει πώς έγινε το αλφάβητο όλου του κόσμου και του Θεού. Ο πολιτισμός μας γεννήθηκε μέσα στα τυπογραφεία, και κάθε τί το πολιτισμένο υποκλίνεται μπροστά στα γράμματα, σε αυτά τα λεπτεπίλεπτα είδωλα.
Έτσι, τα γράμματα έγιναν ο θησαυρός και οι εκτιμητές κάθε αξίας. Ακόμα και ο Θεός άρχισε να «εκτυπώνεται», αφού έπαψε να βιώνεται και να επιβιώνει. Τα τυπογραφεία μεταμορφώθηκαν σε ναούς, σε βασίλεια των γραμμάτων, αυτός είναι ο πολιτισμός μας.
Βασίλευσε το γράμμα και σήμερα σκοτώνει την Ευρώπη, αφού “το γράμμα αποκτείνει, το δε πνεύμα ζωοποιεί” (Β’ Κορ. 3,6). Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς
πηγή 

Ζητείται «Παύλος Μελάς»



 http://users.sch.gr/pchaloul/p-melas.jpg

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός
Δάσκαλος Κιλκίς

Νυχτώνοντας ακούστηκε ένας πυροβολισμός και η φωνή του Παύλου: «στη μέση με πήρε παιδιά». Μπήκε στο σπίτι και φώναξε τον καπετάν Πύρζα. Ο Νίκος Πύρζας έτρεξε κοντά του. Ο Παύλος έβγαλε απο το λαιμό του τον σταυρό που φορούσε πάντοτε και του λέει: «το σταυρό να τον δώσεις στη γυναίκα μου. Και το ντουφέκι του Μίκη. Και να τους πείς ότι έκαμα το καθήκον μου…». Και ζήτησε να τον σκοτώσουν τα παλικάρια του για να μην τον βρούνε οι Τούρκοι ζωντανό. Σε λίγο όμως ξεψύχησε. Ήταν Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 1904. «Και οι Έλληνες ξύπνησαν», γράφει ο Ίων Δραγούμης, «γιατί ξύπνησαν τώρα μόνο; Επειδή είναι τυφλοί οι άνθρωποι. Και οι περισσότεροι γεννήθηκαν για να είναι μικροί. Σπίθες κοντές είναι οι στιγμές που ξυπνούν και νιώθουν τη μετριότητα που βαραίνει επάνω τους…Τέτοια σπίθα τούς άναψε ο Παύλος Μελάς. Όσοι συνηθίζουν να συλλογίζονται, ας στοχασθούν πόσο μεγαλύτερος από τους άλλους Έλληνες έπρεπε να είναι ο Παύλος Μελάς, για να καταφέρει να την ανάψει. Και με την σπίθα που άναψε στον καθένα, πολλοί ήταν τυφλοί, ως τον είδαν. Έτριψαν τα μάτια τους κάπως ξιπασμένοι και είπαν μέσα τους, γιατί ντρέπονταν να το διαλαλήσουν: Ώστε υπάρχει Μακεδονία, αφού πήγε ο Παύλος Μελάς και σκοτώθηκε γι’ αυτή! Και άλλοι συμπέραναν: Ώστε βρίσκονται ακόμα, μετά το 1897, αξιωματικοί στο στρατό και ζωή στο Έθνος!». Σε καιρούς σακάτικους σαν τους τωρινούς, που μας περιζώνει η χαμέρπεια και πιάνουμε τις μύτες μας απο τις παντοειδείς αναθυμιάσεις, παρηγοριά μονάχη κάτι σαν υποσυνείδητη ώθηση, είναι η ενασχόληση με την εθνική μας ιστορία. Όπως έλεγε θυμόσοφα κάποιος καθηγητής μου στο πανεπιστήμιο «αφήστε τα υποκείμενα και καταπιαστείτε με τα κείμενα», εννοώντας πως η εντρύφηση με την ιστορία προσφέρει τον αναζητούμενο ανασασμό. Ας μην λησμονούμε και την πασίγνωστη προγονική ρήση «όλβιος όστις της ιστορίας έσχεν μάθησιν», ευτυχής ο γνώστης της ιστορίας. Η ιστορία δίνει στον άνθρωπο, που συνηθίζει να σκέφτεται και όχι να σκέφτονται άλλοι γι’ αυτόν, όπως συμβαίνει στα κομματικά ποιμνιοστάσια, πολύ πιο βαθύτερη και πλούσια εμπειρία, ώστε να τον προετοιμάζει για κάθε γεγονός ατομικό ή και γενικό (του έθνους, της ανθρωπότητας) και να μην καταπλήσσεται για όσα συμβαίνουν. Ο ανιστόρητος, ο αμύητος παρουσιάζει αντιδράσεις πρωτόγονου στα διάφορα γεγονότα της ζωής και «πέφτει», όπως κοινότοπα λέγεται, «από τα σύννεφα». Ο ιστορικά μορφωμένος, κατά το δυνατόν, δεν χάσκει ενώπιον των «ραγδαίων εξελίξεων», όπως κάθε βράδυ «τσιρίζουν και κοάζουν» οι όλο κόρδωμα και έπαρση επιβήτορες της εξουσίας. Αφιέρωμα, λοιπόν το σημερινό σημείωμα. Όχι, απλώς και μόνον, επετειακό. Δεν είναι χρέος μνήμης. Είναι εξαναγκασμός μνήμης. Αφιέρωμα στον αητό της Μακεδονίας, που έφτασε στα «κρημνά της αρετής» (Κάλβος). Αρχοντόπουλο ήταν, με γυναίκα σπουδαία, κόρη του Δραγούμη, μετέπειτα πρωθυπουργού, με παιδιά μικρά, μπροστά του καριέρα και μεγαλεία, όμως τάραζε τα σπλάχνα του η σωτηρία της Μακεδονίας. « Ως από ένα βουνόν ο αετός εις άλλο πετάει, κι εγώ τα δύσκολα κρημνά της αρετής ούτω επιβαίνω», γράφει στις «Ωδές» του ο υπέροχος εθνικός ποιητής Κάλβος. Αυτός ήταν ο Παύλος, «αετός», που άφησε τις αθηναϊκές δυσωδίες και τις «άψογες στάσεις» του παλαιοκοματισμού και θυσιάστηκε. Θυσία και όχι λόγια. Αυτό είναι Ορθόδοξος Έλληνας. Έλεγαν την περίοδο της Τουρκοκρατίας όταν μια μάνα Ρωμηά γεννούσε αγόρι: «Να σου ζήσει, να γίνει καπετάνιος, να του γράψουν και τραγούδι». «Μακαρία» η μάνα του, τέτοιος ήταν ο βλαστός της. Καπετάνιος, ο Μίκης Ζέζας και του έγραψαν και τραγούδια, ο λαός τον έκλαψε, «πάντα χλωρό να σειέται το χορτάρι». (Παλαμάς). « Ένα πουλάκι ξέβγαινε απ’ τη Μακεδονία./ Για την Αθήνα διάβαινε για του Μελά τα σπίτια./ Δεν ελαλούσε σαν πουλί ουδέ σαν αηδόνι,/ παρά λαλούσε και έλεγε ανθρώπινη κουβέντα: -Τον Παύλο τον εβάρεσαν». Και λαβωμένος «κράζει παλληκάρια» του και τα γλυκομιλάει:/ Παιδιά μου, μη τρομάζετε, το χάρο μη φοβάσθε/ τα παλληκάρια τα καλά /μον’ τον Θεό φοβούνται». Το ίδιο έλεγε και ο Κανάρης: «μόνο τον Θεό φοβάμαι»! (Όποιο νεοπαγανιστικό απολειφάδι δεν κατανοεί τι σημαίνει «φόβος Θεού», ας μελετήσει κάποιον απο τους Πατέρες της Εκκλησίας. Τους αθεόφοβους και ο λαός μας τους…φοβάται). Τούτος τις σάπιες, των σάπιων, ημέρες, η Μακεδονία, το όνομά της, πάλι ξεβράζεται στα χείλη άνομων, παχυλών μετριοτήτων που –κακή τη ώρα-κατέχουν τρανά πόστα. Πολύ φοβάμαι, μήπως τώρα που ο λαός έχει πλήρης αποπροσανατολιστεί και αποσβολωθεί με την φρικώδη κρίση και τα συμπαρομαρτούντα της, «περάσει στα μουλωχτά» και κάποιο μνημόνιο προδοσίας, ο δυσώνυμος συμβιβασμός. Η ένδεια και ο συνοδός πανικός αφοπλίζουν, καθηλώνουν αντανακλαστικά, οδηγούν σε παραίτηση και αδιαφορία. Οι μεγάλες τραγωδίες της ιστορίας τότε συμβαίνουν: όταν ταυτίζεται το κράτος με την πατρίδα. Κράτος είναι οι μνημονιακοί λακέδες και οι ζητωκραυγαστές τους. Πατρίδα είναι ο Παύλος Μελάς και όσοι αντρειωμένοι κοσμούν το Συναξάρι του Γένους μας. Μας εξευτελίζουν, μας ποδοπατούν, έβαλαν νεοταξικά καθάρματα-τρόικες-να μας διαφεντεύουν και ημέτερους προσκυνημένους να τους δορυφορούν. Μην χάσουμε όμως τη γη μας. Ό,τι κερδήθηκε με αίμα δεν μπορεί να ξεπουληθεί με το μελάνι μιας υπογραφής. Στην Μακεδονία μας, είναι θαμμένα, τα κόκκαλα τα ιερά του Παύλου Μελά, θησαυρός πολυτίμητος. Ήρθε η ώρα να τον προδώσουμε; Έλληνες είμαστε! Να πάρει η ευχή! «Κάποτε», γράφει ο Στρατής Μυριβήλης, «μια μέρα που συζητούσαν δυο απλοί άνθρωποι-δυο ψαράδες ήταν-για την πίεση που ασκούν οι μεγάλες δεξιές και αριστερές δυνάμεις πάνω στην ζωή του τόπου για τα συμφέροντά τους, ο ένας ξεστόμισε μια φράση που με ξάφνιασε. Είπε οργισμένος: -Αν μας πιάσει καμμιά μέρα το ελληνικό μας!». (περ. «Γνώσεις», Φεβρουάριος 1959, τεύχος 14, σελ. 4). Αυτή είναι η μόνη «ιδεολογία» που μας αξίζει: το ελληνικό μας! Και αυτή δεν περιέχει λόγια, μόνο θυσίες, και ονομάζεται Μάρκος Μπότσαρης και Παύλος Μελάς και Γρηγόρης Αυξεντίου. Αυτό το «ελληνικό» μας είναι το μόνο που δεν φροντίζει να καλλιεργήσει συστηματικά το κράτος στην ψυχή της νέας γενιάς, γιατί αυτό είναι που φοβούνται οι εχθροί της πατρίδας και αυτό βάλθηκαν να υπονομεύσουν με χίλιους τρόπους. Ούτε μια αναφορά στα βιβλία Γλώσσας Δημοτικού και Γυμνασίου στον Παύλο Μελά. Ένα ποίημα, ένα δημοτικό…τίποτε. Θα βρεις τον Λεφάκη, τον αστρολόγο, θα βρεις 35 συνταγές μαγειρικής, σκύβαλα και περιτρίμματα, αλλά τον Παύλο «πούχε ταράξει την Τουρκιά», δεν θα τον βρείς. Στην «σάπια πολιτεία» έχουν τα πρωτεία, οι…σκυφτοί, οι τετραποδίζοντες, κατά το ωραίο το ποίημα του Βάρναλη. « Πέτα την ανθρωπιά σου Κι απ’ τον αφέντη πιάσου Κι άμα σε φτύσει αυτός να κάθεσαι σκυφτός Και θα έχεις τα πρωτεία στη σάπια πολιτεία». Ζητείται Παύλος Μελάς και σήμερα. Να μας αφυπνίσει, να μας συγκλονίσει, να διαλύσει τα σάβανα που μας καταπλακώνουν.
πηγή

Η φτώχεια απειλεί 3,9 εκατομμύρια άτομα



Αρνητική πρωτιά στην Ευρώπη κατέχει η Ελλάδα αναφορικά με τη φτώχεια η οποία επιδεινώθηκε τα χρόνια της κρίσης, με αποτέλεσμα πέρυσι να απειλεί το 23,1% του πληθυσμού της χώρας. Μάλιστα, εάν ληφθεί υπόψη και ο πληθυσμός που ζούσε υπό κοινωνικό αποκλεισμό (δεν είχε 4 από τα 9 βασικά αγαθά), τότε το ποσοστό αυξάνεται στο 35,7% και είναι το δεύτερο υψηλότερο στην Ευρώπη έπειτα από εκείνο της Βουλγαρίας (48%). Παράλληλα, το 2013 το πλουσιότερο 20% του πληθυσμού είχε κατά 6,6 υψηλότερο εισόδημα από το φτωχότερο 20% του πληθυσμού. Ανισότητα η οποία ήταν η μεγαλύτερη στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), το 2013 (βάσει των εισοδημάτων του 2012), το εισοδηματικό όριο της φτώχειας ήταν 5.023 ευρώ ετησίως για ένα άτομο και στα 10.547 ευρώ τον χρόνο για οικογένεια δύο ενηλίκων με δύο παιδιά κάτω των 14 ετών. Να σημειωθεί ότι το 2008 το κατώφλι της φτώχειας ήταν στις 6.897,30 ευρώ ετησίως για ένα άτομο.
Υπό τον κίνδυνο της φτώχειας το 2013 βρέθηκαν 2.529.005 σε 892.763 νοικοκυριά και σε σχέση με το σύνολο του πληθυσμού το ποσοστό της φτώχειας ανήλθε στο 23,1%. Το 2010, το ίδιο ποσοστό ήταν στο 20,1%. Ωστόσο, ο πληθυσμός που βρέθηκε υπό τον κίνδυνο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού ανήλθε σε 3.903.800 άτομα ή στο 35,7% από 3.795.100 άτομα που ήταν το 2012 ή 34,6%. Επίσης, το 2009 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 27,6%.
Τα άτομα που θεωρείται ότι ζουν υπό κοινωνικό αποκλεισμό είναι εκείνα που δεν μπορούν να ικανοποιήσουν 4 από τις 9 βασικές κατηγορίες αναγκών τους. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, στον κατάλογο των 9 υπηρεσιών και αγαθών περιλαμβάνονται:
1. Δυσκολίες ανταπόκρισης πληρωμής πάγιων λογαριασμών (ενοίκιο ή δόση δανείου, λογαριασμοί ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, φυσικού αερίου κ.λπ., δόσεις πιστωτικών καρτών, ή δόσεις δανείου για οικοσκευή, διακοπές κ.λπ., στεγαστικό δάνειο).
2. Οικονομική αδυναμία μιας εβδομάδας διακοπών. Το 57,9% του φτωχού πληθυσμού δηλώνει δυσκολία στην εξόφληση των εν λόγω λογαριασμών.
3. Οικονομική αδυναμία για διατροφή που να περιλαμβάνει κάθε δεύτερη μέρα κοτόπουλο κρέας, ψάρι ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας. Μάλιστα, το 41,5% του φτωχού πληθυσμού δήλωσε ότι δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τη συγκεκριμένη ανάγκη, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του μη φτωχού πληθυσμού ανέρχεται στο 4,7%.
4. Οικονομική αδυναμία για αντιμετώπιση έκτακτων, αλλά αναγκαίων δαπανών, περίπου 550 ευρώ. Το 79,1% του φτωχού πληθυσμού και το 39,1% του μη φτωχού πληθυσμού δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε τέτοια έκτακτη ανάγκη.
5. Οικονομική αδυναμία για τηλέφωνο (σταθερό ή κινητό).
6. Οικονομική αδυναμία για έγχρωμη τηλεόραση.
7. Οικονομική αδυναμία για πλυντήριο ρούχων.
8. Οικονομική αδυναμία για Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο.
9. Οικονομική αδυναμία για ικανοποιητική θέρμανση. Το 29,4% του πληθυσμού συνολικά αδυνατεί να έχει ικανοποιητική θέρμανση. Σχεδόν ένας στους τρεις.
Από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει επίσης ότι ποσοστιαία τα 4 από τα 9 βασικά αγαθά και υπηρεσίες, στερούνται: • 23,3% των παιδιών ηλικίας κάτω των 18 ετών. • 35,2% του πληθυσμού ηλικίας 18 έως 59 ετών που έχει ολοκληρώσει την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. • 21,6% του πληθυσμού ηλικίας 18 έως 64 ετών. • 9,4% του πληθυσμού ηλικίας 18 έως 59 ετών που έχει ολοκληρώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση. • 13,7% του πληθυσμού ηλικίας 65 ετών και άνω. Εξ αυτών το 15% είναι γυναίκες ηλικίας και το 12,1% άνδρες.
Να σημειωθεί πως το ποσοστό του πληθυσμού που ζούσε το 2013 σε κατοικία με στενότητα χώρου ήταν 27,3% για το σύνολο του πληθυσμού, ενώ το ελάχιστο μέσο καθαρό μηνιαίο εισόδημα για την αντιμετώπιση των αναγκών των νοικοκυριών της χώρας ανήλθε, κατά δήλωσή τους, σε 1.784 ευρώ. Τα φτωχά νοικοκυριά χρειάζονται 1.428 ευρώ και τα μη φτωχά νοικοκυριά 1.879 ευρώ.
Με αυτά τα δεδομένα το ποσοστό του πληθυσμού που ζούσε το 2013 υπό τον κίνδυνο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού ανήλθε στο 35,7% και ήταν το δεύτερο υψηλότερο στην Ευρώπη. Πρώτη ήταν η Βουλγαρία με 48%, ενώ στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης βρέθηκε η Λεττονία με 35,1%. Αντιθέτως, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν σε Ισλανδία (13%), Νορβηγία (14,1%) και Τσεχία (14,6%).

Ο γάιδαρος που έπεσε στο πηγάδι...

Μια μέρα ο γάιδαρος ενός αγρότη έπεσε σε ένα πηγάδι. Το ζώο φώναζε απελπισμένα για ώρες και ο αγρότης προσπαθούσε να καταλάβει τι έπρεπε να κάνει...


Στο τέλος αποφάσισε ότι το ζώο ήταν γέρικο και τα έξοδα που απαιτούνταν για να το βγάλει από το πηγάδι ήταν πολλά. Δεν άξιζε τον κόπο να προσπαθήσει να σώσει τον γάιδαρο. Το μόνο που σκέφτηκε να κάνει ήταν να τον θάψει ζωντανό.

Κάλεσε όλους τους γείτονές του να έρθουν και να τον βοηθήσουν. Πήραν όλοι από ένα φτυάρι και άρχισαν να πετάνε χώματα στο πηγάδι.

Στην αρχή, ο γάιδαρος συνειδητοποίησε τι συνέβαινε και φώναξε φρικτά, ούρλιαξε. Μετά όμως, προς έκπληξη όλων, ησύχασε. Λίγα φορτία χώμα είχαν πέσει στο πηγάδι, όταν ο γεωργός κοίταξε κάτω και έμεινε έκπληκτος με αυτό που είδε. Ήταν κάτι καταπληκτικό!

Με κάθε φτυαριά χώμα που έπεφτε στην πλάτη του, ο γάιδαρος τιναζόταν και έκανε ένα βήμα προς τα πάνω. Οι γείτονες του αγρότη συνέχισαν να πετάνε φτυαριές χώμα πάνω στο ζώο και αυτό κάθε φορά τιναζόταν και έκανε ένα βήμα προς τα πάνω.

Πολύ σύντομα, όλοι ήταν έκπληκτοι με το γαϊδούρι που έχει φτάσει πια στην επιφάνεια του πηγαδιού.

Ηθικό δίδαγμα: Η ζωή μπορεί να φέρει σε σας πολλές "φτυαριές" από χώμα μέσα στο πηγάδι της ζωής σας. Να θυμάστε όμως ότι το καθένα από τα προβλήματά σας αυτά, είναι ένα εφαλτήριο.
Μπορούμε να βγούμε από τα βαθύτερα πηγάδια απλά με ένα τίναγμα. Πατάμε πάνω στο πρόβλημα και κάνουμε ένα βήμα πάνω!
 

Να πως επηρεάζει η τηλεόραση τα παιδιά

  http://goldmum.files.wordpress.com/2011/09/cf84ceb7cebbceb5cf8ccf81ceb1cf83ceb7-cf80ceb1ceb9ceb4ceaf.jpg
 
Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που βλέπουν τηλεόραση περισσότερο από δύο ώρες την ημέρα διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να αναπτύξουν προβλήματα προσοχής όταν γίνουν έφηβοι.
Η μελέτη κατέγραψε αύξηση κατά 40% στα προβλήματα πνευματικής συγκέντρωσης και προσοχής μεταξύ των αγοριών και των κοριτσιών που έβλεπαν πολλή τηλεόραση – μία αύξηση που ήταν ανεξάρτητη από το αν είχε γίνει διάγνωση της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας πριν από την εφηβεία.
Η σχέση τηλεόρασης-προσοχής τεκμηριώθηκε σε μελέτη περισσότερων από 1.000 παιδιών από τη Νέα Ζηλανδία. Στις ηλικίες 5 έως 11 ετών, τα παιδιά έβλεπαν κατά μέσον όρο 2,05 ώρες τηλεόραση την ημέρα. Από την ηλικία των 13 έως τα 15 τους χρόνια, οι ώρες της τηλεθέασης αυξήθηκαν σε 3,1 την ημέρα.

«Όσα περνούσαν καθημερινά περισσότερες από 2 ώρες μπροστά την TV, ιδίως όσα υπερέβαιναν τις 3 ώρες, στην διάρκεια της παιδικής ηλικίας είχαν συμπτώματα διαταραγμένης προσοχής πάνω από τον μέσο όρο όταν μπήκαν στην εφηβεία», έγραψε ο δρ Καρλ Λάντοχουϊς, από το Πανεπιστήμιο του Οτάγκο, στην επιθεώρηση «Παιδιατρική».

Τα μικρά παιδιά που έβλεπαν πολλή τηλεόραση είχαν περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσουν αυτή τη συνήθεια μεγαλώνοντας, αλλά ακόμα κι αν μείωναν την τηλεθέαση στην εφηβεία, εξακολουθούσαν να έχουν προβλήματα προσοχής.

«Το εύρημα αυτό υποδηλώνει ότι οι επιδράσεις της πολύωρης τηλεθέασης είναι μακράς διαρκείας», έγραψε ο δρ Λάντχουϊς.

Την συσχέτιση αυτή αποδίδει σε αρκετούς λόγους.

Ο ένας είναι ότι η ταχεία εναλλαγή των σκηνών σε πολλά τηλεοπτικά προγράμματα υπερδιεγείρει τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο των παιδιών, και μπορεί να κάνει την πραγματικότητα να μοιάζει βαρετή όταν κάνουν την σύγκριση. «Έτσι, τα παιδιά που βλέπουν πολλή τηλεόραση γίνονται λιγότερο ανεκτικά των βραδύτερο ρυθμό των πολύ πιο ανιαρών δραστηριοτήτων, όπως είναι το σχολείο», κατά τον δρα Λάντχουϊς.

Είναι επίσης πιθανό η πολύωρη ενασχόληση με την TV να υπονομεύει την ενασχόληση με δραστηριότητες οι οποίες προάγουν την προσοχή, όπως το διάβασμα, ο αθλητισμός και το παιχνίδι.

Η έλλειψη συμμετοχής, εξάλλου, που συνεπάγεται η παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμαάτων μπορεί να συνιστά εμπόδιο για την ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε κάθε είδους δραστηριότητα.

Ωστόσο, η μελέτη δεν αποδεικνύει ότι η τηλεόραση προκαλεί προβλήματα προσοχής, διευκρίνισε ο ερευνητής, αλλά ότι αποτελεί συμβάλοντα παράγοντα σε αυτά.

Προγενέστερες μελέτες έχουν συσχετίσει την πολύωρη τηλεθέαση με αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας και διαβήτη.

Δεν ψήφισαν στην ευρωβουλή οι εκπρόσωποι της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του Ποταμιού για τις γερμανικές αποζημιώσεις!

Ανοιχτό άφησε τελικά το ζήτημα η Επιτροπή Αναφορών

Σκληρή μάχη προκειμένου να γίνει δεκτή η πρότασή του για διοργάνωση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπό την αιγίδα της Επιτροπής Αναφορών δημόσιας ακρόασης για τις γερμανικές αποζημιώσεις έδωσε στις Βρυξέλλες στις 07/10/2014, ο Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών, Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες και Ευρωβουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Καθηγητής Νότης Μαριάς.

Ως γνωστόν, ο Νότης Μαριάς είχε υποβάλλει την πρόταση του μετά τη συνεδρίαση των συντονιστών της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 24/9/2014.
Η πρόταση του Νότη Μαριά τέθηκε τελικά σε ψηφοφορία στην κλειστή συνεδρίαση των συντονιστών της Επιτροπής Αναφορών στις 07/10/2014 και υπερψηφίστηκε μόνο από τους Ευρωπαίους Αντιφεντεραλιστές και την Ευρωπαϊκή Ενωτική Αριστερά. 
Την καταψήφισαν η K.O. του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στο οποίο συμμετέχει η ΝΔ, η Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην οποία συμμετέχουν το ΠΑΣΟΚ και το ΠΟΤΑΜΙ, η Συμμαχία Φιλελευθέρων και Δημοκρατών για την Ευρώπη και οι Πράσινοι.

Στη συνέχεια ο Νότης Μαριάς, ζήτησε να τεθεί σε ψηφοφορία η πρόταση του στην Ολομέλεια της Επιτροπής Αναφορών προκειμένου να υπάρξει ονομαστική ψηφοφορία και να διαφανεί δημόσια η θέση κάθε Πολιτικής Ομάδας και κάθε Ευρωβουλευτή. 
Μετά από συνεχείς αντεγκλήσεις του Νότη Μαριά με την Πρόεδρο και μέλη της Επιτροπής Αναφορών, τα μνημονικά Ευρωπαϊκά κόμματα ανέκρουσαν πρύμνα, άλλαξαν τη στάση τους και προκειμένου να μην εκτεθούν δημόσια δέχθηκαν το ζήτημα της δημόσιας ακρόασης για τις γερμανικές αποζημιώσεις να παραμείνει ανοικτό στην ημερήσια διάταξη της Επιτροπής Αναφορών, ενόψει της διοργάνωσης των δημοσίων ακροάσεων κατά το β’ εξάμηνο του 2015.

Υπενθυμίζεται ότι ο Νότης Μαριάς έχει θέσει ήδη το ζήτημα των οφειλών της Γερμανίας προς της Ελλάδα (πολεμικές επανορθώσεις, κατοχικό δάνειο, αποζημιώσεις συγγενών θυμάτων) στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο στις 14/07/2014.
Επίσης, στις 1/10/2014 έθεσε στο Ευρωπαϊκό Kοινοβούλιο και το ζήτημα της επιστροφής των αρχαιολογικών θησαυρών που λεηλάτησαν οι ναζί κατά την κατοχή.