Άγιος Γρηγόριος Νύσσης
Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016
Η αποστομωτική απάντηση ΣΕΡΑΦΕΙΜ στην ΕΡΤ!
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιά κ.κ. Σεραφείμ δεν άφησε αναπάντητη την πρόκληση της "κρατικής" τηλεόρασης.
Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση του κ. Σεραφείμ:
Ἀτύχησε ἡ διοίκησις
τῆς ΕΡΤ μέ τήν ἀνακοίνωσή της διότι προσπάθησε ἄτεχνα νά καλύψῃ τό
αὐταπόδεικτο γεγονός ὅτι στήν Ἑλληνική Πολιτεία ὁ ἑορτασμός τῶν
Θεοφανείων θεσμικά γίνεται στό πρῶτο λιμάνι τῆς Χώρας, ἀπό τῆς ἐποχῆς
τοῦ Γεωργίου Α΄, στή ναύλοχο πόλη τοῦ Πειραιᾶ γιά νά τιμηθῇ ἡ ἐποχή τῆς
χάριτος πού ἀνέτειλε μέ τήν ἄκρα ταπείνωση τοῦ Παναγίου Θεοῦ μέ τήν
βάπτισή Του στά νερά τοῦ Ἰορδάνου καί τό «μέγα τῆς θαλάσσης κράτος τῶν
Ἑλλήνων» μέ τήν κατάδυση τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ. Στήν
ἀνακοίνωση ὁμολογεῖται ἀπολύτως ὅτι «Ἡ ΕΡΤ2 μετέδωσε σέ ζωντανή σύνδεση
ὁλόκληρη τήν Ἀρχιερατική Θ.Λειτουργία ἀπ’ τόν Ἱ.Ν.Ἁγ.Διονυσίου
Ἀρεοπαγίτου καί ἀμέσως μετά ὁλόκληρη τήν τελετή Ἁγιασμοῦ τῶν ὑδάτων ἀπ’
τό λιμάνι τοῦ Πειραιᾶ.» Ὅμως ἐδῶ βρίσκεται ἡ ἀχίλλειος πτέρνα τῆς
ἄτεχνης προσπάθειας συγκάλυψης τῆς σχετικῆς κυβερνητικῆς παρέμβασης πού
ἀποδεικνύει πόσο ἀδέσμευτη καί ἐλεύθερη εἶναι ἡ δημόσια τηλεόραση, μέ
τήν σημερινή κυβέρνηση, ἡ τελετή «Ἁγιασμοῦ τῶν ὑδάτων ἀπ’ τό λιμάνι τοῦ
Πειραιά» εἶναι ἡ κατάληξις ὁλόκληρης τῆς Ἱερᾶς Τελετουργίας τοῦ
ἑορτασμοῦ πού ἄρχεται μέ τόν Ὄρθρο, τήν Θ.Λειτουργία, συνεχίζεται μέ τήν
τελετή τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ ἐντός τοῦ Ἱ.Ναοῦ καί κατακλείεται μέ τήν
κατάδυση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στην θάλασσα.
Συνεπῶς θά
συνιστοῦσα στούς ὑπευθύνους τῆς ΕΡΤ νά μήν ὑποτιμοῦν τήν νοημοσύνη τῶν
συμπολιτῶν μας ψελλίζοντας τόσο ἀτυχεῖς αἰτιολογίες γιά τήν μετά ἀπο
δεκαετίες τολμηθεῖσα ἀπαράδεκτη ἀνατροπή καί προσβολή στήν πόλη τοῦ
Πειραιῶς μέ τήν «μεσοβέζικη» αὐτή ἀναμετάδοση πού διέκοψε τήν κανονική
ροή τῆς Τελετουργίας ἀπό τόν Ἱ.Ν.Ἁγ.Διονυσίου Ἀρεοπαγίτου καί «κώλυσε»
τήν κατακλείδα τῆς Τελετουργίας ἀπό τόν Πειραιᾶ. Καί ὅλα αὐτά βέβαια
ἐκλαμβάνουσα τήν δημόσια τηλεόραση, πού ἀνήκει σέ ὅλους μας, σάν
προσωπικό τους τιμάριο!!! Συνεπῶς δέν κατασυκοφαντήσαμε τούς κυρίους
ὑπευθύνους τῆς ΕΡΤ, οὔτε τούς πολιτικούς τους προϋσταμένους, ἁπλῶς
καταδείξαμε τήν άλήθεια τῶν πραγμάτων.
Ὄσον ἀφορᾶ στήν
ἀπαράδεκτη σύγκριση τῆς ἐφημερίδος «ΝΕΑ» μιᾶς ἔννομης δημοκρατικῆς
ἐνέργειάς μας ἐνώπιον τῆς ἁρμοδίας δικαστικῆς ἀρχῆς ἐναντίον ὑβριστῶν
τοῦ Πανασπίλου καί Παναχράντου Προσώπου Του Κυρίου τῆς Πίστεώς μας μέ
τόν παραπάνω τραγέλαφο τῆς δημόσιας τηλεόρασης, δέν διαπορῶ πλέον γιά
τήν πορεία τοῦ γνωστοῦ ἐκδοτικοῦ συγκροτήματος.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Εικόνες απο το μέλλον; Προσεχώς και στην Ελλάδα.
Σε λίγο θα πάψουμε εντελώς να είμαστε "οπισθοδρομικοί" και θα εκσυγχρονιστούμε και εμείς , μαζί με τον υπολοιπο κόσμο... αξίζει να γνωρίζουμε ποιοι μας έφεραν ως εδώ.
Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισαν 193 βουλευτές, «όχι» είπαν 56 και απουσίαζαν 51. Ωστόσο, το νομοσχέδιο υπερψήφισαν και 19 βουλευτές της ΝΔ ανάμεσά τους και ο υποψήφιος πρόεδρος Κυριάκος Μητσοτάκης ενώ 27 απουσίαζαν αρνούμενοι να πάρουν θέση σε ένα νομοσχέδιο που δίχασε το κόμμα συμπεριλαμβανομένου και του Ευάγγελου Μεϊμαράκη. Αντίστοιχη εικόνα επικράτησε όμως και στους Ανεξάρτητους Έλληνες όπου τρεις βουλευτές (Έλενα Κουντουρα, Κώστας Ζουράρις και Θανάσης Παπαχριστόπουλος) ψήφισαν «ναι»
Βουλευτές της ΝΔ που υπερψήφισαν το Σύμφωνο Συμβίωσης των ομοφυλόφιλων ή απείχαν :
* Υπέρ 19 βουλευτές: Θ. Φορτσάκης, Ν. Κεραμέως, Β. Οικονόμου, Ολγ. Κεφαλογιάννη, Ντ. Μπακογιάννη, Ν. Κακλαμάνης, Ν. Δένδιας, Κ. Μητσοτάκης, Κ. Παπακώστα, Σ. Κεδίκογλου, Κ. Τασούλας, Ν. Παναγιωτόπουλος, Χρ. Δήμας, Γ. Βρούτσης, Γ. Πλακιωτάκης.
* Απουσίασαν 27 βουλευτές: Δ. Σταμάτης, Β. Κικίλιας, Β. Μεϊμαράκης, Αδ. Γεωργιάδης, Σ. Βούλτεψη, Μ. Σαλμάς, Κ. Καραγκούνης, Γ. Ανδριανός, Γ. Στύλιος, Γ. Μαρτίνου, Ε. Μπασιάκος, Κ. Κοντογεώργος, Κ. Τζαβάρας, Κ. Καραμανλής, Κ. Γκιουλέκας, Στ,. Καλαφάτης, Ελ. Ράπτη, Θ. Καράογλου, Κ. Τσιάρας, Α. Σαμαράς, Κ. Κατσαφάδος, Γ. Τραγάκης, Κ. Καραμανλής, Κ. Σκρέκας, Χρ. Σταϊκούρας, Γ. Αντωνιάδης
πηγή
Μαζικοί βιασμοί ανυπεράσπιστων προσφύγων από «πρόσφυγες» ισλαμοφασίστες
Είναι αδιανόητο να μην υπάρχει
διαχωρισμός των προσφύγων, όπως
ειναι αδιανόητο να μπαίνουν στο ίδιο καθεστώς προστασιας και ασύλου
γυναίκες, παιδιά και γέροντες με τους μουσουλμάνους Σουνίτες «μάχιμους»
που χρησιμοποιούν τα γυναικόπαιδα ως ανθρώπινες ασπίδες και έπειτα ως
σκεύη του σεξ. Αυτά που συμβαίνουν στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων
ξεπερνούν την πιο νοσηρή φαντασία αν και στην Ελλάδα τα κρούσματα ήταν
ελάχιστα λόγω συνεχούς παρουσίας αστυνομικών και εθελοντών.
Σε Τουρκία και Γερμανία επικρατεί κόλαση. Οι καταγγελίες που έρχονται στο φως συγκλονίζουν. Γυναίκα υποχρεώθηκε να ζήσει τρεις μήνες ως σκλάβα του σεξ μαζί με τα παιδιά της σε χέρια μουσουλμάνου «πρόσφυγα» επειδή της τελείωσαν τα λεφτά στον δρόμο για την Γερμανία.
Άλλη γυναίκα ληστεύθηκε στην Τουρκία από τους δουλέμπορους που έπειτα απαιτούσαν να τους προσφέρει «υπηρεσίες» για να συνεχίσει το ταξίδι της.
Στην Γερμανία μόλις ανακάλυψαν ότι οι ισλαμοφασίστες είναι φαλλοκρατικά αρρωστημένα κτήνη. Μετά τους μαζικούς βιασμούς γυναικών από ισλαμιστές στην Κολωνία και αλλού, ανήμερα των Χριστουγέννων.
Γαλλία και Βέλγιο γνώριζαν την κτηνωδία επί χρόνια αλλά έβαζαν το πρόβλημα κάτω από το χαλί.
Στην Βρετανία του αίσχους, ΔΕΚΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΑ έπεσαν θύματα βιασμού και βασανισμού από συμμορίες μουσουλμάνων με τις αρχές να συγκαλύπτουν.
Όταν ο αντιρατσισμός γίνεται ο φερετζές του χειρότερου, δολοφονικού σεξισμού, οφείλουμε να αντιδράσουμε δυναμικά.
Σε Τουρκία και Γερμανία επικρατεί κόλαση. Οι καταγγελίες που έρχονται στο φως συγκλονίζουν. Γυναίκα υποχρεώθηκε να ζήσει τρεις μήνες ως σκλάβα του σεξ μαζί με τα παιδιά της σε χέρια μουσουλμάνου «πρόσφυγα» επειδή της τελείωσαν τα λεφτά στον δρόμο για την Γερμανία.
Άλλη γυναίκα ληστεύθηκε στην Τουρκία από τους δουλέμπορους που έπειτα απαιτούσαν να τους προσφέρει «υπηρεσίες» για να συνεχίσει το ταξίδι της.
Στην Γερμανία μόλις ανακάλυψαν ότι οι ισλαμοφασίστες είναι φαλλοκρατικά αρρωστημένα κτήνη. Μετά τους μαζικούς βιασμούς γυναικών από ισλαμιστές στην Κολωνία και αλλού, ανήμερα των Χριστουγέννων.
Γαλλία και Βέλγιο γνώριζαν την κτηνωδία επί χρόνια αλλά έβαζαν το πρόβλημα κάτω από το χαλί.
Στην Βρετανία του αίσχους, ΔΕΚΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΑ έπεσαν θύματα βιασμού και βασανισμού από συμμορίες μουσουλμάνων με τις αρχές να συγκαλύπτουν.
Όταν ο αντιρατσισμός γίνεται ο φερετζές του χειρότερου, δολοφονικού σεξισμού, οφείλουμε να αντιδράσουμε δυναμικά.
πηγή
Γιατί άραγε πληρώνουμε την ΕΡΤ; Mήπως για να στηρίζει τον "έγχρωμο" φασισμό;
Προφανώς η προκυμαία ήτανε του «συνωστισμού» και άρα, η αναβίωση μιας σημαντικής στιγμής δεν αποτελούσε λόγο αποστολής τηλεοπτικού συνεργείου από την ΕΡΤ. Η δημόσια τηλεόραση δεν μετέδωσε ζωντανά, όπως θα έπρεπε, την τελετή αγιασμού των υδάτων από την προκυμαία της Σμύρνης, το περίφημο «Quais», όπου πριν από το 1922 ο μητροπολίτης έριχνε τον σταυρό ανήμερα των Φώτων. Εκεί οι καταδιωκόμενοι πρόσφυγες έζησαν τις τελευταίες στιγμές φρίκης τον Αύγουστο του 1922 με την πόλη πίσω τους να φλέγεται, του Τσέτες και τα τουρκικά στρατεύματα να τους σκοτώνουν και κάποιοι άφησαν την τελευταία τους πνοή δίπλα στη θάλασσα, ή στα νερά της. Μετά κατεδαφίστηκε με μανία και η Αγία Φωτεινή και τίποτα δεν έμεινε να θυμίζει την «Άπιστη» Σμύρνη, την Γκιαούρ Ιζμίρ των Ελλήνων, των Τούρκων, των Αρμενίων, των Εβραίων, των Λεβαντίνων.
Ενενήντα τέσσερα χρόνια μετά, η ελληνική ορθόδοξη κοινότητα και ο ιερέας της, ο αρχιμανδρίτης Κύριλλος, με σοβαρότητα, επιμονή και πίστη, κατάφεραν να πάρουν άδεια για να τελέσουν σε δημόσιο χώρο, δηλαδή στην προκυμαία, τη φορτωμένη με τόσους συμβολισμούς και τόσα μαρτύρια, τον αγιασμό των υδάτων. Ούτε τη Σμύρνη ετοιμάστηκαν να ξαναπάρουν, ούτε μεγάλα λόγια ξεστόμισαν. Με ταπεινότητα που αρμόζει και σε Χριστιανούς και σε διωγμένους, τίμησαν με πολλή συγκίνηση, ακόμα και με δάκρυα, το έθιμο αλλά και τη μνήμη των προγόνων μας. Και όσοι την παρακολούθησαν, απόγονοι Μικρασιατών ή όχι, αισθάνθηκαν μεγάλη αγαλλίαση.
Την τελετή μετέδωσε όχι η ΕΡΤ αλλά ο ΣΚΑΙ. Αίσχος για την πρώτη, μπράβο για τον δεύτερο. Την ΕΡΤ την πληρώνουμε, να θυμίσω, οι φορολογούμενοι πολίτες από την τσέπη μας με ειδικό χαράτσι. Επομένως, οφείλει να είναι όλων των Ελλήνων. Κυρίως των απόντων, των νεκρών. Οφείλει να ανταποκρίνεται στους καιρούς και στα αιτήματά τους. Το πρώτο ζητούμενο είναι η γνώση της Ιστορίας και η διατήρηση της μνήμης. Γιατί λαοί που ξεχνούν την Ιστορία τους ζούνε νέες εθνικές καταστροφές.
Δεν έτυχε, όπως, πέτυχε. Στις ενημερωτικές εκπομπές της ΕΡΤ που μεταδίδονταν από την ώρα της τελετής μέχρι και το μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων κυριαρχούσε το ασφαλιστικό -επίκαιρο, βεβαίως, αλλά όχι τη συγκεκριμένη ώρα. Και αμέσως μετά, στο δελτίο, τρία ψόφια πλάνα, όσα πήραν από το ιδιωτικό κανάλι ή έκριναν ότι αρκούν, σε ένα μη - ρεπορτάζ, έδειξαν πως το θέμα σκοπίμως υποβαθμίστηκε. Δεν φάνηκε πουθενά η γνήσια συγκίνηση, δεν υπήρχε σκηνή που να εξελίσσεται, παρά μόνο κάποια πλάνα σχεδόν σαν φωτογραφίες. Και επαφή μέσω Skype με την πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας Σμύρνης και τον αρχιμανδρίτη πατέρα Κύριλλο, σε συζήτηση με την παρουσιάστρια του δελτίου. Η ατμόσφαιρα ανύπαρκτη, καθώς με αυτούς τους όρους δεν είναι εύκολη η μετάδοση. Έπρεπε να έχει πάει συνεργείο επί τόπου και να στείλει αν όχι ζωντανό, κανονικό ρεπορτάζ.
Αλλά μετά, τι θα σκεφτόταν ο σύμμαχος Ερντογάν για μας; Το λιγότερο που θα έκανε θα ήταν να αποκλείσει τον θαλάσσιο χώρο του Καστελόριζου για ναυτικές και στρατιωτικές ασκήσεις. Και αυτό, επ’ ουδενί θα το θέλαμε... Φτου, φτου.
Μετά από όλα αυτά, ας μην αναρωτηθούμε καν γιατί ο εορτασμός των Φώτων στην κατεχόμενη Αμμόχωστο δεν πέρασε ούτε στα ψιλά από τους δέκτες μας όσο ήμασταν συντονισμένοι στην ΕΡΤ. Με μεγάλη συγκίνηση, πιστοί από κάθε γωνιά της Κύπρου γιόρτασαν τα Θεοφάνεια στην κατεχόμενη πόλη, στην πόλη - φάντασμα, μετά από 42 ολόκληρα χρόνια. Στην πόλη που αποτελεί όσο καμιά άλλη στον κόσμο σύμβολο και την οποία ένα κρατικό κανάλι θα έπρεπε να αναφέρει με κάθε ευκαιρία.
Η Θεία Λειτουργία και ο Μέγας Αγιασμός των Θεοφανείων τελέστηκαν στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου του Εξορινού στην εντός των τειχών πόλη της Αμμοχώστου. Ακολούθησε στη θαλάσσια περιοχή της «Γλώσσας» η τελετή κατάδυσης του Τιμίου Σταυρού και ο καθαγιασμός των υδάτων. Αλλά, η ΕΡΤ το αγνόησε, μήπως στενοχωρηθεί ο Αττίλας. Φτου, φτου.
πηγή
Αν πραγματικά πιστεύεις, όλα διορθώνονται!
Πριν από μερικές δεκαετίες ο μετέπειτα διάσημος γαλλορουμάνος θεατρικός συγγραφέας Ευγένιος Ιονέσκο επισκέφθηκε για πρώτη φορά το Άγιον Όρος. Εκεί συνέβη το εξής περιστατικό, όπως ο ίδιος το διηγήθηκε σε συνέντευξή του στο περιοδικό Paris match πριν από αρκετά χρόνια:
«Είχα γεννηθεί σε ορθόδοξη οικογένεια και ζούσα στο Παρίσι. Είκοσι πέντε χρονών, γνήσιος νέος της κοσμικής εποχής του τότε Παρισιού. Μου ήρθε η ιδέα να επισκεφθώ το Άγιον Όρος λόγω της θέσης που είχε -και έχει βέβαια- ως τόπος ασκήσεως στην ορθόδοξη Εκκλησία. Και εκεί, μου ήρθε ακόμη μία σκέψη στο μυαλό: να εξομολογηθώ. Επήγα λοιπόν και βρήκα ένα ιερομόναχο -πνευματικό. Τί του είπα; Τα συνηθισμένα αμαρτήματα ενός κοσμικού νέου πού ζει χωρίς γνώση Θεού. Ο Ιερομόναχος, αφού με άκουσε, μου είπε:
- Στον Χριστό πιστεύεις παιδί μου;
- Ναι, ναι, λέει ο Ίονέσκο. Πιστεύω πάτερ. Άλλωστε είμαι βαπτισμένος χριστιανός ορθόδοξος.
- Βρε παιδάκι μου, του λέει εκείνος ο διακριτικός πνευματικός, πιστεύεις, το αποδέχεσαι πλήρως, ότι ο Χριστός είναι ο Θεός και δημιουργός του κόσμου και δικός μας;
Τα έχασα, λέει ο συγγραφέας. Γιατί πρώτη φορά με έβαζε ένας άνθρωπος μπροστά σ’ αυτό το ερώτημα, στο οποίο έπρεπε να απαντήσω με ειλικρίνεια και να πάρω θέση. Όχι απλώς αν πιστεύω ότι κάποιος έφτιαξε τον κόσμο. Αλλά ότι αυτός ο Θεός, ο δημιουργός του κόσμου, έχει να κάνει με μένα. Και εγώ έχω προσωπική σχέση μαζί του! Του απάντησα:
- Πιστεύω πάτερ, αλλά βοηθήστε με να το καταλάβω καλά αυτό το γεγονός,
- Αν πραγματικά πιστεύεις, τότε όλα διορθώνονται».
Το περιστατικό αυτό υπήρξε η αιτία της μεταστροφής του Ιονέσκο, ο οποίος μέχρι τα βαθειά του γεράματα, όντας διάσημος και περιβόητος, έζησε ως ευλαβής και βαθειά πιστός ορθόδοξος χριστιανός.
Τα λόγια του αγιορείτη γέροντα «αν πραγματικά πιστεύεις, τότε όλα διορθώνονται» σημαίνουν ότι: η πίστη στο Χριστό δεν είναι μια αφηρημένη θεωρία ούτε «λόγια του αέρα».
- Πίστη στο Χριστό σημαίνει απόλυτη εμπιστοσύνη και υπακοή σε ένα συγκεκριμένο Πρόσωπο, που είναι ο Δημιουργός και ο Σωτήρας μου!
- Άρα πίστη στο Χριστό δεν είναι μόνο λόγια αλλά κυρίως είναι έργα συνειδητής μετανοίας και συνεχούς επιστροφής στο θέλημα του Χριστού και στην αγκαλιά του Χριστού, που είναι η Εκκλησία Του...
Αγία Oda του Brabant, η τυφλή πριγκίπισσα της Σκωτίας.
Ημέρα μνήμης 28 Νοεμβρίου/11 Δεκεμβρίου
Αφού ο άγιος Hubert (ημέρα μνήμης 3/16 Νοεμβρίου) μετέφερε πανηγυρικά τον Δεκέμβριο του 718 τα λείψανα του αγίου Lambert από το Maastricht στο Liège (Βέλγιο), πολλά θαύματα συνέβησαν στον τάφο του μαρτυρικού επισκόπου.
Οι
ιστορίες σχετικά με θαυματουργικές θεραπείες εξαπλώθηκαν σαν πυρκαγιά.
Άνθρωποι που ήταν άρρωστοι για χρόνια και δεν είχαν κανένα όφελος από
άλλους αγίους τόπους, μη γνωρίζοντας τι άλλο να κάνουν, επισκέφτηκαν τον
τάφο αυτού του αγίου. Πολλοί θεραπεύτηκαν στον τάφο του αγίου
Lambert.
Οι
ιστορίες σχετικά με τις θαυματουργικές θεραπείες του αγίου Lambert
έφτασαν και στη Σκωτία, όπου οι άνθρωποι για χρόνια ακούραστα
επικαλούνταν την βοήθεια όλων των αγίων για να θεραπευτεί η Oda, η
όμορφη κόρη του βασιλιά.
Το γλυκό της πρόσωπο τραβούσε την προσοχή παρότι τα μάτια της ήταν νεκρά. Η
νεαρή κοπέλα δεν είχε δει ποτέ της το φως της ημέρας. Οι γονείς της
είχαν πάει σε πολλά προσκυνήματα στην Σκωτία, στην Αγγλία και στην
υπόλοιπη ήπειρο. Μόλις τα νέα για τις θαυματουργικές θεραπείες του αγίου
Lambert έφτασαν στην Σκωτσέζικη βασιλική αυλή, το βασιλικό ζεύγος
αποφάσισε να στείλει την κόρη του στο Liège.
Η Oda έφτασε στο Liège ανάμεσα σε μία μεγάλη ομάδα από άλλους προσκυνητές. Προσευχήθηκε και έκανε αγρυπνία αμέσως την νύχτα της άφιξης της στον τάφο του αγίου Lambert. Όταν κόντευε να ξημερώσει αποκοιμήθηκε. Όταν ξύπνησε, είδε τον ήλιο να λάμπει για πρώτη φορά στη ζωή της. Ευγνώμων για το θαύμα το οποίο έκανε ο Θεός μέσα από τον άγιο Lambert, η Oda υποσχέθηκε να αφιερώσει το υπόλοιπο της ζωής της στην υπηρεσία του Θεού.
Πολλά λέγονταν για την
θαυματουργική θεραπεία της αφότου επέστρεψε στην Σκωτία αλλά λέγονταν
και πολλά για την ξεχωριστή ομορφιά της η οποία τώρα πλησίαζε την
τελειότητα. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ιππότες, δούκες, πρίγκιπες
και ακόμη και βασιλιάδες ζήτησαν από τον βασιλιά το χέρι της κόρης του.
Παρότι η Oda είχε ξεκαθαρίσει στον πατέρα της πως δεν ενδιαφερόταν για
γάμο, ο πατέρας της δεν έδωσε καμία σημασία στις επιθυμίες της. Διάλεξε
έναν σύζυγο για αυτή και όρισε την ημερομηνία του γάμου. Βλέποντας πως
δεν υπάρχει άλλη λύση, αυτή και η πιστή υπηρέτρια της έφυγαν από το
κάστρο κρυφά τα μεσάνυχτα.
Οι δύο ευλαβείς και θεοσεβείς γυναίκες περιπλανήθηκαν μέσα στην Αγγλία, διέσχισαν την ήπειρο και ταξίδεψαν μέσο της Γαλλίας στην Ιταλία. Στην Ρώμη επισκέφτηκαν τους τάφους των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Έπειτα ταξίδεψαν νότια στην περιοχή Monte Gorgana στην Απουλία, όπου το 390 ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είχε εμφανιστεί σε έναν βοσκό και όπου υπήρχε ακόμη ένα ιερό. Στο ιερό, η Oda έκοψε ένα σκληρό καλάμι το οποίο την βοήθησε στην υπόλοιπη ζωή της.
Έπειτα οι γυναίκες κατευθύνθηκαν προς τον βορρά. Αφού ταξίδεψαν μέσα από τις Άλπεις και τις Αρδέννες, ακολούθησαν τον ποταμό Maas, ώσπου έφτασαν στην περιοχή της Venray. Ήλπισαν πως θα μπορούσαν να ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους στην ειρήνη και την ησυχία υπηρετώντας τον Θεό στην απομακρυσμένη Peelland (δεν γνωρίζω σε ποια περιοχή αναφέρεται).
Η παρουσία τους δεν πέρασε απαρατήρητη. Τα πολλά πουλιά που κελαηδούσαν γύρω από την καλύβα τους τα οποία προσγειώνονταν για να φάνε κομμάτια από φαγητό και ψίχουλα από το ψωμί τράβηξαν την προσοχή των κατοίκων της περιοχής. Άνθρωποι από τα περίχωρα μαζεύτηκαν για να δουν τι γινόταν. Αυτό δεν ήταν τόσο κακό γιατί μετά άφησαν την γυναίκα στην ησυχία της. Όμως οι νεαροί άνδρες ενδιαφέρονταν πολύ για την Oda η οποία ήταν ξεχωριστά όμορφη και άρχισαν να βάζουν εμπόδια. Τελικά, η Oda και η υπηρέτρια της εγκατέλειψαν την περιοχή.
Έχτισαν μια νέα καλύβα στην περιοχή Weert στην μέση ενός βάλτου. Προκειμένου να προστατέψουν την ταπεινή κατοικία τους από τον άνεμο, το χαλάζι, τη βροχή και το χιόνι και να κρυφτούν από τη θέα του κόσμου, η Oda φύτεψε μερικούς θάμνους. Την επόμενη ημέρα είχαν κιόλας μεγαλώσει και είχαν γίνει ένας πυκνός φράκτης. Με αυτό τον τρόπο, ο Θεός προστάτεψε τις δούλες του.
Την ίδια στιγμή, ο πατέρας της την αναζητούσε. Αφού την αναζήτησε για πολύ καιρό έφτασε στο πανδοχείο του Weert. Όταν πλήρωσε τον λογαριασμό του, ο πανδοχέας παρατήρησε πως πλήρωσε με τα ίδια νομίσματα που είχαν πληρώσει και κάποιες γυναίκες που ζούσαν στον βάλτο. Ο πατέρας της αγίας Oda κατάλαβε πως η κόρη του πρέπει να βρισκόταν κάπου στην περιοχή. Όταν πλησίασε στην καλύβα τους, του επιτέθηκαν καρακάξες. Όσο σκληρά και να προσπαθούσε, δεν μπορούσε να δει την κόρη του. Τελικά επέστρεψε στην Σκωτία χωρίς να μπορέσει να εκπληρώσει τον στόχο του.
Παρότι ο Θεός προστάτεψε την δούλη Του, η αγία Oda δεν ένιωθε ασφαλής πλέον σε αυτόν τον τόπο. Τώρα ήταν μόνη της καθώς η υπηρέτρια της είχε πεθάνει εκείνο το διάστημα. Επιπλέον, όλο και περισσότεροι άνθρωποι την επισκέπτονταν για να την συμβουλευτούν.
Έτσι αποφάσισε να πάει ποιο βαθιά στην ερημιά.
Έχτισε, για τρίτη και τελευταία φορά, μια καλύβα σχεδόν εφτά χιλιόμετρα βόρεια από το σημερινό Eindhoven (στην Ολλανδία). Κοιμήθηκε εκεί γύρω στο έτος 726.
Όταν πέθανε στη μέση της νύχτας, ένα λαμπερό φως φάνηκε να υψώνετε μέσα από την καλύβα της και να κατευθύνετε προς τον ουρανό. Οι κάτοικοι νόμισαν πως η καλύβα της πήρε φωτιά και πήγαν να βοηθήσουν. Έσκαψαν έναν τάφο εκεί για την ευλαβή παρθένα. Ο Θεός έκανε πολλά θαύματα εκεί και έτσι πολλοί προσκυνητές άρχισαν να επισκέπτονται τον τόπο της ταφής της. Η γη στην οποία στεκόταν η καλύβα της ανήκε σε μια αριστοκράτισσα από την περιοχή Rode (στην Wikipedia βρήκα πολλές περιοχές με αυτό το όνομα, δεν διευκρινίζετε από ποια ακριβώς ήταν.) Μόλις άκουσε για αυτά τα θαύματα, έχτισε μια εκκλησία πάνω από τον τάφο της αγίας Oda. Στην πορεία του χρόνου, πολλοί άνθρωποι πήγαν να μείνουν εκεί και στα περίχωρα αυτής της περιοχής η οποία σήμερα έχει το όνομα Αγία Oedenrode.
Για τον άγιο Lambert εδώ
Αγγλικό κείμενο εδώ
Η Oda έφτασε στο Liège ανάμεσα σε μία μεγάλη ομάδα από άλλους προσκυνητές. Προσευχήθηκε και έκανε αγρυπνία αμέσως την νύχτα της άφιξης της στον τάφο του αγίου Lambert. Όταν κόντευε να ξημερώσει αποκοιμήθηκε. Όταν ξύπνησε, είδε τον ήλιο να λάμπει για πρώτη φορά στη ζωή της. Ευγνώμων για το θαύμα το οποίο έκανε ο Θεός μέσα από τον άγιο Lambert, η Oda υποσχέθηκε να αφιερώσει το υπόλοιπο της ζωής της στην υπηρεσία του Θεού.
Οι δύο ευλαβείς και θεοσεβείς γυναίκες περιπλανήθηκαν μέσα στην Αγγλία, διέσχισαν την ήπειρο και ταξίδεψαν μέσο της Γαλλίας στην Ιταλία. Στην Ρώμη επισκέφτηκαν τους τάφους των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Έπειτα ταξίδεψαν νότια στην περιοχή Monte Gorgana στην Απουλία, όπου το 390 ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είχε εμφανιστεί σε έναν βοσκό και όπου υπήρχε ακόμη ένα ιερό. Στο ιερό, η Oda έκοψε ένα σκληρό καλάμι το οποίο την βοήθησε στην υπόλοιπη ζωή της.
Έπειτα οι γυναίκες κατευθύνθηκαν προς τον βορρά. Αφού ταξίδεψαν μέσα από τις Άλπεις και τις Αρδέννες, ακολούθησαν τον ποταμό Maas, ώσπου έφτασαν στην περιοχή της Venray. Ήλπισαν πως θα μπορούσαν να ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους στην ειρήνη και την ησυχία υπηρετώντας τον Θεό στην απομακρυσμένη Peelland (δεν γνωρίζω σε ποια περιοχή αναφέρεται).
Η παρουσία τους δεν πέρασε απαρατήρητη. Τα πολλά πουλιά που κελαηδούσαν γύρω από την καλύβα τους τα οποία προσγειώνονταν για να φάνε κομμάτια από φαγητό και ψίχουλα από το ψωμί τράβηξαν την προσοχή των κατοίκων της περιοχής. Άνθρωποι από τα περίχωρα μαζεύτηκαν για να δουν τι γινόταν. Αυτό δεν ήταν τόσο κακό γιατί μετά άφησαν την γυναίκα στην ησυχία της. Όμως οι νεαροί άνδρες ενδιαφέρονταν πολύ για την Oda η οποία ήταν ξεχωριστά όμορφη και άρχισαν να βάζουν εμπόδια. Τελικά, η Oda και η υπηρέτρια της εγκατέλειψαν την περιοχή.
Έχτισαν μια νέα καλύβα στην περιοχή Weert στην μέση ενός βάλτου. Προκειμένου να προστατέψουν την ταπεινή κατοικία τους από τον άνεμο, το χαλάζι, τη βροχή και το χιόνι και να κρυφτούν από τη θέα του κόσμου, η Oda φύτεψε μερικούς θάμνους. Την επόμενη ημέρα είχαν κιόλας μεγαλώσει και είχαν γίνει ένας πυκνός φράκτης. Με αυτό τον τρόπο, ο Θεός προστάτεψε τις δούλες του.
Την ίδια στιγμή, ο πατέρας της την αναζητούσε. Αφού την αναζήτησε για πολύ καιρό έφτασε στο πανδοχείο του Weert. Όταν πλήρωσε τον λογαριασμό του, ο πανδοχέας παρατήρησε πως πλήρωσε με τα ίδια νομίσματα που είχαν πληρώσει και κάποιες γυναίκες που ζούσαν στον βάλτο. Ο πατέρας της αγίας Oda κατάλαβε πως η κόρη του πρέπει να βρισκόταν κάπου στην περιοχή. Όταν πλησίασε στην καλύβα τους, του επιτέθηκαν καρακάξες. Όσο σκληρά και να προσπαθούσε, δεν μπορούσε να δει την κόρη του. Τελικά επέστρεψε στην Σκωτία χωρίς να μπορέσει να εκπληρώσει τον στόχο του.
Παρότι ο Θεός προστάτεψε την δούλη Του, η αγία Oda δεν ένιωθε ασφαλής πλέον σε αυτόν τον τόπο. Τώρα ήταν μόνη της καθώς η υπηρέτρια της είχε πεθάνει εκείνο το διάστημα. Επιπλέον, όλο και περισσότεροι άνθρωποι την επισκέπτονταν για να την συμβουλευτούν.
Έτσι αποφάσισε να πάει ποιο βαθιά στην ερημιά.
Έχτισε, για τρίτη και τελευταία φορά, μια καλύβα σχεδόν εφτά χιλιόμετρα βόρεια από το σημερινό Eindhoven (στην Ολλανδία). Κοιμήθηκε εκεί γύρω στο έτος 726.
Όταν πέθανε στη μέση της νύχτας, ένα λαμπερό φως φάνηκε να υψώνετε μέσα από την καλύβα της και να κατευθύνετε προς τον ουρανό. Οι κάτοικοι νόμισαν πως η καλύβα της πήρε φωτιά και πήγαν να βοηθήσουν. Έσκαψαν έναν τάφο εκεί για την ευλαβή παρθένα. Ο Θεός έκανε πολλά θαύματα εκεί και έτσι πολλοί προσκυνητές άρχισαν να επισκέπτονται τον τόπο της ταφής της. Η γη στην οποία στεκόταν η καλύβα της ανήκε σε μια αριστοκράτισσα από την περιοχή Rode (στην Wikipedia βρήκα πολλές περιοχές με αυτό το όνομα, δεν διευκρινίζετε από ποια ακριβώς ήταν.) Μόλις άκουσε για αυτά τα θαύματα, έχτισε μια εκκλησία πάνω από τον τάφο της αγίας Oda. Στην πορεία του χρόνου, πολλοί άνθρωποι πήγαν να μείνουν εκεί και στα περίχωρα αυτής της περιοχής η οποία σήμερα έχει το όνομα Αγία Oedenrode.
Για τον άγιο Lambert εδώ
Αγγλικό κείμενο εδώ
Μετάφραση orthodoxy-rainbow
Ορθόδοξη κηδεία για αγωνιστή-λόγιο της Αριστεράς
Ο
Στέφανος Στεφάνου επέλεξε να τον αποχαιρετήσουν οι φίλοι και
συναγωνιστές του με την παραδοσιακή εξόδιος ακολουθία της ελληνικής
ορθόδοξης Εκκλησίας.
Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ο ένας εκ των δύο ιερωμένων που την τέλεσαν, τον αποχαιρέτησε με λόγια ασυνήθιστα θερμά για εκπρόσωπο της Εκκλησίας προς έναν αγωνιστή και λόγιο της Αριστεράς.
Πλήθος κόσμου από όλες τις γωνιές της Ελλάδας κι απ όλες τις φυλές της Αριστεράς του είπε το "τελευταίο αντίο" χθες στη μικρή εκκλησία του Αγίου Νικολάου στο νεκροταφείο Ζωγράφου.
Κι ανάμεσά τους ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας και οι υπουργοί Αρ. Μπαλτάς Ν. Φίλης και Π. Σκουρλέτης.
Στάθηκαν απέναντι στο φέρετρο και κανείς τους δεν εκφώνησε επικήδειους λόγους.
Τον εκλιπόντα αποχαιρέτησαν οι Γερ. Νοταράς στέλεχος της Δημοκρατικής Αμυνας θ. Καλαφάτης εκπροσωπώντας ουσιαστικά τη Νεολαία της ΕΔΑ και τους Λαμπράκηδες ο Δ. Παλαιολογόηουλος εκ μέρους του Πανελλήνιου Συλλόγου Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και ο Μανώλης Γλέζος.
Ο τελευταίος κοιτώντας τον πρωθυπουργό ο οποίος είχε στείλει στεφάνι είπε μεταξύ άλλων:"Στέφανε η εξουσία που σε καταδίωκε τώρα σου στέλνει στεφάνι. Είναι ντροπή και ρεζιλίκι".
Βότανα για παιδιά
Σπιτικά ιατρικά από βότανα για νήπια και παιδιά
Τα ακόλουθα βότανα θεωρούνται ιδιαίτερα κατάλληλα για τα παιδιά, καταπραΰνοντας τα συμπτώματα και επιταχύνοντας την ανάρρωση. Τα περισσότερα από τα γιατρικά είναι καλύτερα να χορηγούνται υπό μορφή εγχύματος και μπορούν να δοθούν στα νήπια με το μπιμπερό. Μπορείτε να κάνετε πιο εύγευστα τα εγχύματα προσθέτοντας μέλι (βλέπε προφυλάξεις στο τέλος) ή σιρόπι από σφενδάμι αν είναι απαραίτητο, αλλά το καλύτερο είναι να χορηγούνται άγλυκα.Οι δοσολογίες που αναγράφονται είναι για παιδιά ηλικίας 1-6 ετών, αλλά μπορούν να προσαρμοσθούν ώστε να είναι κατάλληλες και για άλλες ηλικιακές ομάδες.
ΔΟΣΟΛΟΓΙΕΣ
Οι δόσεις σε αυτή τη σελίδα είναι για παιδιά 1-6 ετών.
Για τις υπόλοιπες ηλικίες προσαρμόστε τις δόσεις σύμφωνα με τα παρακάτω:
ηλικία 6-12 μηνών – 1/3 της δόσης
ηλικία 7-12 ετών – 1 ½ της δόσης
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ
Τα νήπια και τα παιδιά είναι ευπαθή σε μία ευρεία κλίμακα ασθενειών και ενοχλήσεων. Οι πεπτικές διαταραχές που επιφέρουν διάρροια και δυσκοιλιότητα πιθανόν να είναι αποτέλεσμα τροφικής δυσανεξίας ή αλλεργίας στα νήπια, ιδιαίτερα όταν εισάγονται, για πρώτη φορά, τροφές, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, στη διατροφή τους. Άλλες ελάσσονος σημασίας πεπτικές διαταραχές, που οφείλονται σε λοιμώξεις ή φλεγμονές, είναι πιθανόν να προκαλέσουν απώλεια της όρεξης.
Οι κολικοί είναι σπασμοί των εντέρων που προκαλούν πόνους σαν κράμπες στην κοιλιά. Συνήθως εμφανίζονται κατά τους 3 πρώτους μήνες της ζωής των παιδιών, ιδιαίτερα μετά το τάισμα το βραδάκι, όταν η διαδικασία της πέψης μπορεί να μη λειτουργεί τόσο καλά.
Το εξάνθημα της πάνας (σύγκαμα) εμφανίζεται όταν τα ούρα, η υγρασία και οι ερεθιστικοί παράγοντες στην πάνα προκαλούν κοκκίνισμα, ερεθισμό και εξίδρωση του δέρματος. Είναι πολύ βασικό να καθαρίζεται και να πλένεται καλά το μωρό σε κάθε αλλαγή πάνας. Να βεβαιώνεσθε ότι οι υφασμάτινες πάνες έχουν ξεπλυθεί πολύ καλά, ότι δεν έχετε αφήσει το μωρό με υγρή, βρώμικη πάνα που θα δημιουργήσει φλεγμονή και να αφαιρείτε εντελώς την πάνα όποτε αυτό είναι δυνατόν.
Η νινίδα είναι μία πηκτή κιτρινοκαφέ κρούστα στο τριχωτό της κεφαλής του μωρού, που προκαλείται από την υπερλειτουργία των σμηγματογόνων αδένων.
Οι πονοκέφαλοι, τα κρυολογήματα, η καταρροή και ο βήχας από το στήθος είναι πολύ συνηθισμένα προβλήματα κατά την παιδική ηλικία και, συχνά, ανταποκρίνονται πολύ καλά στη θεραπεία με βοτανολογικά γιατρικά.
Η αϋπνία είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα της παιδικής ηλικίας, παρότι τα παιδιά χρειάζονται περισσότερο ύπνο από τους ενήλικες και θα έπρεπε να κοιμούνται εύκολα. Η υπερδιέγερση, η οδοντοφυΐα, μία βρεγμένη πάνα ή αν το παιδί είναι πολύ ζεστό ή πολύ κρύο, όλοι αυτοί είναι παράγοντες που μπορούν να διαταράξουν τα πρότυπα ύπνου. Βότανα όπως η φλαμουριά (τίλιο) μπορούν να υποβοηθήσουν τον ήρεμο ύπνο τη νύχτα.
ΠΕΠΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ-ΑΕΡΙΑ & ΚΟΛΙΚΟΙ
Τα ακόλουθα εγχύματα είναι κατάλληλα για νήπια πάνω από 6 μηνών. Για τα νήπια κάτω των 6 μηνών, μπορούν να παίρνουν τα εγχύματα οι μητέρες τους αν τα θηλάζουν.
Βότανο: Τζίντζερ (Zingiber officinale).
Γιατρικό: Δώστε 1/4 κοφτό κττ σκόνης τζίντζερ με ½ φλιτζάνι ζεστό νερό 1-2 φορές την ημέρα.
Βότανο: Γερμανικό χαμομήλι (Chamomilla recutita).
Γιατρικό: Φτιάξτε έγχυμα με 1 κττ σε 1 φλιτζάνι νερό. Δώστε του έως και 3 φλιτζάνια την ημέρα.
Βότανα: Γλυκάνισο (Pimpinella anisum), μάραθο (Foeniculum vulgare).
Γιατρικό: Φτιάξτε έγχυμα με 1 κοφτό κττ σπερμάτων ενός από τα δύο βότανα σε 1 φλιτζάνι νερό. Δώστε του έως και 2 φλιτζάνια την ημέρα.
Βότανο: Κόκκινη φτελιά (Ulmus rubra).
Γιατρικό: Αναμίξτε 1 κκτ σκόνης του βοτάνου με ζεστό νερό ώστε να φτιάξετε μία πάστα, κατόπιν αναμίξτε με κρύο ή ζεστό νερό, ανάλογα με το τι χρειάζεται, και προσθέστε για να του δώσετε γεύση μέλι, κανέλα ή σιρόπι από σφενδάμι. Δώστε του έως και 50 g σκόνης του βοτάνου χωρισμένο σε ίσες δόσεις στη διάρκεια μιας ημέρας.
ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ
Βότανα: Λινάρι (Linum usitatissimum), κόκκινη φτελιά (Ulmus rubra).
Γιατρικό: Δώστε του 1 κττ λινάρι ή κόκκινη φτελιά με ένα μεγάλο ποτήρι νερό κάθε μέρα.
ΔΙΑΡΡΟΙΑ
Βότανα: Αγριμονιά (Agrimonia eupatoria), αρνόγλωσσο (Plantago major).
Γιατρικό: Φτιάξτε έγχυμα χρησιμοποιώντας 15 g από ένα από τα δύο βότανα σε λίτρο νερό και δίνετέ του έως και 2 φλιτζάνια την ημέρα.
ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΙ
Βότανα: Φλαμουριά (Tilia), μελισσόχορτο (Melissa officinalis).
Γιατρικό: Φτιάξτε έγχυμα χρησιμοποιώντας ένα από τα δύο βότανα και δίνετέ του 1 -2 φλιτζάνια την ημέρα.
ΕΞΑΝΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΣ (ΣΥΓΚΑΜΑ & ΦΛΕΓΜΟΝΩΔΗ ΔΕΡΜΑΤΙΚΑ ΕΞΑΝΘΗΜΑΤΑ)
Βότανο: Στελλαρία (Stellaria media).
Γιατρικό: Επαλείψτε με αλοιφή 1-2 φορές την ημέρα.
Βότανο: Καλέντουλα (Calendula officinalis).
Γιατρικό: Επαλείψτε με αλοιφή ή κρέμα για να καθαρίσετε και να ξηράνετε το δέρμα σε κάθε αλλαγή πάνας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Για το εξάνθημα πάνας, η αλοιφή είναι καλύτερη.
Βότανα: Καλέντουλα (Calendula officinalis), τσουκνίδα (Urtica dioica).
Γιατρικό Φτιάξτε έγχυμα με 1 κοφτό κττ από κάθε βότανο σε 1 φλιτζάνι νερό. Δίνετέ του 1-2 φλιτζάνια την ημέρα.
ΝΙΝΙΔΑ
Βότανο: Ελιά (Olea europaea). Γιατρικό Επαλείψτε με ελαιόλαδο την προσβεβλημένη περιοχή 1-2 φορές την ημέρα.
ΚΡΥΟΛΟΓΗΜΑΤΑ-ΚΑΤΑΡΡΟΗ & ΒΗΧΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΗΘΟΣ
Βότανο: Θυμάρι (Thymus vulgaris). Γιατρικό Φτιάξτε έγχυμα με 1 κοφτό κττ βότανο σε 1 φλιτζάνι νερό. Δίνετέ του 1-2 φλιτζάνια την ημέρα.
ΠΟΝΟΙ ΣΤΑ ΑΥΤΙΑ (ΩΤΑΛΓΙΑ)
Βότανο: Σκόρδο (Allium sativum).
Γιατρικό: Ανοίξτε μία κάψουλα με έλαιο σκόρδου, βάλτε 1 σταγόνα σε ένα βαμβακάκι και φράξτε με αυτό το αυτί.
ΟΔΟΝΤΟΦΥΪΑ
Βότανα: Γερμανικό χαμομήλι (Chamomilla recutita), κόκκινη φτελιά (Ulmus rubra).
Γιατρικό: Δώστε του έγχυμα γερμανικού χαμομηλιού (βλέπε Πεπτικές Διαταραχές) ή φτιάξτε μια πάστα με σκόνη κόκκινης φτελιάς και το έγχυμα αυτό και κάντε εντριβές στα δοντάκια του.
ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ
Βότανα: Γερμανικό χαμομήλι (Chamomilla recutita), φλαμουριά (Tilia).
Γιατρικό: Φτιάξτε έγχυμα χρησιμοποιώντας ένα από τα δύο βότανα και δώστε του 1 -2 φλιτζάνια πριν πάει για ύπνο.
ΖΗΤΗΣΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΓΙΑ
• Διάρροια ή εμετούς σοβαρής μορφής, θερμοκρασία σώματος 39°C, πυρετό με σπασμούς, δυσκολίες στην αναπνοή, ασυνήθιστη νωθρότητα, δυνατό κλάμα.
Προφυλάξεις
Μη δίνετε σε μωρά κάτω των 6 μηνών οποιοδήποτε φάρμακο χωρίς τη συμβουλή ειδικού. Δίνετε παστεριωμένο μέλι στα παιδιά κάτω του ενός έτους. Το μη παστεριωμένο μέλι, σε σπάνιες περιπτώσεις, μπορεί να προκαλέσει τροφική δηλητηρίαση.
Πάντα χρησιμοποιείτε τα βότανα υπό την επίβλεψη ενός ειδικού ιατρού και ποτέ μόνοι σας. Μην χρησιμοποιείτε βότανα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, σε συνδυασμό με άλλα φάρμακα ακόμα και συμπληρώματα χωρίς την γνώμη ιατρού. Οι φυσικές θεραπείες και τα βότανα δεν αποτελούν υποκατάστατο ιατρικής περίθαλψης. Οι πληροφορίες που παρέχονται είναι καθαρά και μόνο για ενημερωτικό σκοπό.
Πηγή: Encyclopedia of Medicinal Plants-Andrew Chevallier
Τι χάρη που έχει, ο καλομίλητος άνθρωπος! Σαν πρωϊνός ουρανός ασυννέφιαστος, σα βρυσούλα που τρέχει ταπεινά σ' ένα παράμερο μέρος και καρτερά υπομονετικά να περάσει ο κουρασμένος στρατοκόπος, για να τον ξεδιψάσει με το κρύο νερό της, δίχως να θέλει άλλη πληρωμή, παρεχτός απ' την χαρά να τον φχαριστήσει!
Φώτης Κόντογλου.
Η πνευματική σχέση της Άννας Συνοδινού με την Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους
Η Ι. Μονή
Κουτλουμουσίου τίμησε την Άννα
Συνοδινού
σε εκδήλωση στο
Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1999
|
Απεδήμησε την 7η Ιανουαρίου
προς τον Κύριο που αγαπούσε. Το όνομα της Άννας Συνοδινού συνδέεται με
κορυφαίες στιγμές της δραματικής τέχνης και υψηλές εκφάνσεις του Ελληνικού και
παγκόσμιου πολιτισμού. Ηθοποιός με το βαθύτερο πνεύμα του όρου, υπηρέτησε με
καρδιά διαχρονικές αξίες που δεν παίζονται στο χρηματιστήριο και δεν ευνοούνται
από τη σύγχρονη βιομηχανία της τέχνης. Πνεύμα Ελληνικό, και γι αυτό
οικουμενικό, ερμήνευσε μεγάλα έργα του διεθνούς δραματολογίου, από τον Αισχύλο
έως τον Ίψεν και τον Λόρκα. Πολεμήθηκε από την χούντα των συνταγματαρχών, που
έκαναν κατάσχεση του διαβατηρίου της παρά την κατακραυγή της διεθνούς κοινής
γνώμης. Κόσμησε την Βουλή των Ελλήνων, παραιτούμενη από το βουλευτικό της
αξίωμα για λόγους κοινοβουλευτικού ήθους.
Με την Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου
σφυρηλάτησε μια βαθιά πνευματική σχέση. Καρπός της σχέσης αυτής ήταν η σειρά
των ψηφιακών δίσκων “Έργα Ελλήνων Κλασικών», που παρουσιάζουν διαμάντια της
Ελληνικής λογοτεχνίας με την δική της (καθώς και άλλων καλλιτεχνών) φωνή, ενισχυμένα
με πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις μεγάλων δημιουργών.
Με αφορμή την έκδοση του δίσκου
“Χριστός Κύριος», η ίδια είπε σε συνέντευξή της σε Κυπριακό περιοδικό:
“Οι πατέρες μού έδωσαν την τιμή
αυτή, γιατί με ευφραίνει η απασχόληση αυτή ως προσφορά στην υπέροχη απόφασή
τους να κατέβουν νοερώς στην άσφαλτο των πόλεων, μιλώντας για πολιτισμό
συνέχειας Ελληνισμού και Ορθοδοξίας … Το αφιέρωμα αρχίζει από τον Αισχύλειο
λόγο της εναγώνιας Προμηθεϊκής προφητείας. Δυόμισι χιλιάδες χρόνια έχουν
περάσει από τότε που παραστάθηκε ο Προμηθέας Δεσμώτης και εβεβαίωσε σταυρικά
δεμένος στον Καύκασο την αιωνίως διωκόμενη γυναίκα, την Ιώ, “γυρνώντας πίσω στα
παλιά των λόγων χνάρια», πως έρχεται η λύτρωση στους ανθρώπους από τα βάσανα
που τους επιβάλλουν οι “νομιζόμενοι θεοί», τους οποίους θα καταργήσει η
υπερφυσική γέννηση του Θεανθρώπου σε 13 γενιές … Δεν μας απασχολεί το θέμα του
χρόνου. Μας ενδιαφέρει το βαθύτερο νόημα του χρόνου στην προοπτική της
αιωνιότητας. Εμείς δεν θα πούμε στον Χριστό Happy birthday to you, σβήνοντας κεράκια
σε ένα giant cake με το φύσημα ενός “έξυπνου» αέρα. Το φως της αλήθειας, που
είναι ο Χριστός Κύριος, δεν μπορεί να το σβήσει κανείς.»
Η Μονή Κουτλουμουσίου την τίμησε
το 1999 σε εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ελπίζουμε ότι το πρόσωπό της και
το έργο της θα αποτελέσει παράδειγμα για τις νέες γενιές, τουλάχιστον για
κείνους που επιλέγουν να αντισταθούν στη μαζική αποβλάκωση της νέας τάξης.
ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ
Το ΠΡΩΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ
για τη ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ
είναι ελληνικό
Με τη σφραγίδα
του Πανεπιστημίου Πατρών και της ΒΙΑΝΕΞ!
Την ελληνική υπογραφή θα φέρει το
πρώτο εμβόλιο κατά της σκλήρυνσης κατά πλάκας σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις!
Μια πολυδάπανη προσπάθεια αρκετών
ετών, με τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Πατρών και της μεγαλύτερης ελληνικής
φαρμακοβιομηχανίας ΒΙΑΝΕΞ ΑΕ συμφερόντων της οικογένειας Γιαννακόπουλου,
φαίνεται πως αποδίδει καρπούς!
Ο καθηγητής Χημείας του
Πανεπιστημίου Πατρών Γιάννης Ματσούκας και η ομάδα του, πήραν την πρώτη
παγκόσμια πατέντα για το εμβόλιο, που φιλοδοξεί να θεραπεύσει εκατοντάδες
χιλιάδες ανθρώπους που πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας.
Ο αντίκτυπος της νέας ιατρικής
μεθόδου είναι δύσκολο να αποτιμηθεί αυτή τη στιγμή. Τις κλινικές δοκιμές έχει
αναλάβει στην Αυστραλία η διεθνής αναγνωρισμένη ερευνήτρια Βάσω Αποστολοπούλου.
Η διάθεση του εμβολίου που
λειτουργεί θεραπευτικά, εκτιμάται πως είναι πλέον ζήτημα χρόνου! Για ακόμη μια
φορά νιώθουμε υπερήφανοι ως Έλληνες, καθώς ακόμα και στα χρόνια της μεγάλης
κρίσης, πρωτοπορούμε και επιτυγχάνουμε παγκόσμιες πρωτιές σε όλους τους τομείς!
ΠΗΓΗ: http://www.piraeuspress.gr/
Λογική και νοερά ενέργεια
Οι δυνάμεις τής ψυχής
π. Ιωάννη Ρωμανίδη
Οι Θεούμενοι Άγιοι γνώρισαν από την εμπειρία τους ότι η ψυχή
είναι λογική και νοερά. Αυτό γράφει ο άγιος Ιωάννης ο
Δαμασκηνός, όπως το βλέπουμε καθαρά και στα έργα του Αγίου
Μαξίμου του ομολογητού, στα κείμενα του Αγίου Γρηγορίου του
Παλαμά και στην διδασκαλία και άλλων Αγίων Πατέρων. Οι Άγιοι
αισθάνονταν, δηλαδή, μία ενέργεια, που συνδεόταν με την Χάρη του
Θεού μέσα στην καρδιά και την οποία αποκάλεσαν «νουν», που
μπορούσε ύστερα από άσκηση εν Χάριτι, να είναι διαφορετική από
την λογική, την οποία αποκάλεσαν «λόγο».
Επειδή ο
νους ενεργεί στην καρδιά, την λεγόμενη πνευματική καρδιά, γι'
αυτό και εναλλάσσονται οι όροι «νους» και «καρδιά». Άλλοτε
γίνεται διάκριση μεταξύ «νου» και «λογικής» και άλλοτε μεταξύ
καρδιάς και λογικής.
«Υπάρχει
η καρδιά του ανθρώπου. Κατά τους Εβραίους της Παλαιάς Διαθήκης,
δηλαδή κατά τους Προφήτες και κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας,
το πνευματικό κέντρο της ζωής του ανθρώπου είναι η καρδιά, ενώ
το διανοητικό κέντρο είναι ο εγκέφαλος.
Οπότε, το ένα λέγεται διάνοια και λόγος, το άλλο λέγεται καρδιά
ή πνεύμα του ανθρώπου. Γι' αυτό και ο Απόστολος Παύλος, όταν
λέει ότι αυτό το Πνεύμα συμμαρτυρεί τω πνεύματι ημών ότι εσμέν
τέκνα Θεού (Ρωμαίους η', 16) κλπ., αυτό πλέον θέλει μια ειδική
ερμηνεία και είναι το κλειδί της Ορθοδόξου διδασκαλίας και περί
αμαρτίας και περί ελευθερίας».
Οι
Απόστολοι και οι Πατέρες της Εκκλησίας ομίλησαν και για το θέμα
αυτό μέσα από την προσωπική τους εμπειρία και όχι από στοχασμό.
Αισθάνονταν μια θερμότητα στην καρδιά και εκεί να είναι
συγκεντρωμένη η προσοχή και να προσεύχεται.
«Πάντως,
ο νους δεν είναι ένα συστατικό της ανθρώπινης φύσης ξεχωριστό
από την συναισθηματική ή λογική ψυχή. Ο νους, όπως ο λόγος
(λογικό), είναι μια ενέργεια της ψυχής.
Η διάκριση δεν είναι από μια μεταφυσική φύση, αλλά απλώς μια
αναγνώριση της πνευματικής εμπειρίας και από το γεγονός ότι ο
άνθρωπος, φωτισμένος ή θεωμένος, είναι ταυτόχρονα ενήμερος της
καθόλου κοινωνίας του με τον Θεό και της σχέσης του με τους
συνανθρώπους του και όλη την κτίση, με την αγάπη, την θέληση,
και τα πάθη τώρα κεκαθαρμένα να ενεργοποιούνται και προς τις δύο
κατευθύνσεις, προς και μέσα στον Θεό και προς τους συνανθρώπους
του και τα δημιουργήματα».
Το θέμα
αυτό της νοεράς και λογικής ενέργειας θα εξετασθεί εκτενέστερα.
Κάθε
άκτιστο και κτιστό ον έχει ενέργεια, με την διαφορά ότι η
ενέργεια του άκτιστου είναι άκτιστη και του κτιστού είναι
κτιστή. Έτσι, και η ψυχή, ως κτίσμα του Θεού, έχει ενέργεια.
Ανάλογα, όμως, με το που ενεργεί, λαμβάνει διάφορα ονόματα,
οπότε κάνουμε λόγο για ενέργειες της ψυχής.
Οι
Πατέρες της Εκκλησίας, από την πείρα τους, έκαναν την διάκριση
μεταξύ νοεράς και λογικής ενέργειας.
«Εκείνο
που ήξεραν οι Πατέρες είναι ότι υπάρχει ένα όργανο της
ανθρώπινης προσωπικότητος που δεν είναι κάτι πρόσθετο, αλλά
είναι ένα μέρος της ανθρώπινης προσωπικότητος, την οποία
ονόμασαν νοερά ενέργεια, εν αντιθέσει προς την λογική ενέργεια.
Οπότε, η λογική ενέργεια είναι αυτό που λέμε σήμερα το μυαλό του
ανθρώπου, δηλαδή όλο το νευρολογικό μνημονικό σύστημα του
ανθρώπου, που έχει ως κέντρο τον εγκέφαλο. Εν αντιδιαστολή προς
τον λόγο, ονόμασαν την άλλη ενέργεια νοερά, που υποτίθεται ότι
θα πρέπει να είναι στην καρδιά του ανθρώπου, αλλά δεν είναι στην
καρδιά, όταν δεν λειτουργεί σωστά».
Πρόκειται
για δύο παράλληλες ενέργειες της ψυχής.
«Υπάρχουν
δύο παράλληλες λειτουργίες της ανθρώπινης προσωπικότητος. Είναι
η λογική και νοερά ενέργεια. Ένας άνθρωπος, μπορεί με την λογική
του να είναι φωστήρας, μπορεί να είναι σπουδαίος θεολόγος
λογικά, και στον νου του να είναι πωρωμένος· ο νους του
να είναι στο σκοτάδι. Από το άλλο μέρος, μπορεί κάποιος να είναι
τελείως αγράμματος εξ απόψεως κοσμικής και να έχει φωτισμένο
νου, και να ξέρει πώς να φωτίζει το νου και των άλλων ακόμη
ανθρώπων, να ξέρει δηλαδή αυτός, ο αγράμματος, πώς να οδηγεί και
τους άλλους ανθρώπους από την κάθαρση στον φωτισμό. Οπότε, εξ
επόψεως Χριστιανικής, αυτός είναι ο αγράμματος;
Και ποιος είναι ο φωτισμένος; Αυτός που ξέρει πολλά γράμματα και
ιδέα δεν έχει από φώτιση της καρδιάς ή εκείνος που έχει την
φώτιση της καρδιάς και ξέρει να οδηγεί και τους άλλους ανθρώπους
στην φώτιση; γι' αυτόν τον λόγο, βλέπουμε αυτό το παράδοξο
φαινόμενο, ότι στην Ορθοδοξία, πολλές φορές, οι πιο φωτισμένοι
είναι εκείνοι που δεν έχουν σπουδάσει την θεολογία στα
Πανεπιστήμια. Έτσι, έχουμε δύο φαινόμενα. Το ένα είναι εκείνος
που είναι αγράμματος στην λογική και φωτισμένος στον νου του.
Και το άλλο, εκείνος που είναι φωτισμένος στην λογική του και
σκοτισμένος στο νου του.
Μετά, υπάρχουν και άλλα παραδείγματα, που είναι κανείς
φωτισμένος και στην λογική του και στον νου του. Αυτός ο
συνδυασμός μας έχει δώσει τους μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας.
Όταν ένας Πατήρ της Εκκλησίας έχει φωτισμένο μόνο τον νου του,
έχουμε τους μεγάλους ασκητικούς Πατέρες, οι οποίοι στα
πνευματικά τους είναι άφθαστοι. Ό,τι έχουν γράψει για την
πνευματική ζωή είναι άφθαστο, αλλά δεν μας έχουν αφήσει
συγγράμματα, ας πούμε, όπως είναι του Μεγάλου Βασιλείου,
Γρηγορίου Νύσσης, που είχαν και την μεγάλη παιδεία την κοσμική.
Μετά, έχουμε το άλλο είδος· και
πωρωμένος στην καρδιά και ένας βλάκας στην λογική».
Οι
Πνευματικοί Πατέρες ασχολούνται με αυτήν την νοερά ενέργεια της
ψυχής του ανθρώπου, την οποία όμως δεν γνωρίζουν οι ψυχίατροι,
οι οποίοι την ταυτίζουν με την λογική.
«Επειδή
ήταν γνωστά τα αποτελέσματα της καταστάσεως του φωτισμού, αυτά
τα αποτελέσματα τα εξέταζαν οι Πατέρες, όπως εξετάζουν σήμερα οι
ψυχίατροι την ανθρώπινη προσωπικότητα.
Μόνο που οι σημερινοί ψυχολόγοι και ψυχίατροι δεν γνωρίζουν περί
της υπάρξεως της νοεράς ενεργείας του ανθρώπου. Οι Ινδουϊσταί το
γνωρίζουν, γιατί αυτοί ξέρουν αυτή την διάκριση μεταξύ λόγου και
νοός. Και έχουν μια ορισμένη ασκητική γύρω από αυτά τα θέματα.
Αυτό σημαίνει ότι οι Πνευματικοί Πατέρες της Ορθοδοξίας είναι
ένα είδος πνευματικού ψυχιάτρου. Με τι ασχολούνται; Με φαντασίες
ή με την πραγματικότητα; Διότι, όταν ένας άνθρωπος έχει την
νοερά προσευχή, αυτό τι είναι, φαντασία ή πραγματικότητα; Εάν
είναι μια πραγματικότητα, τότε η Ορθοδοξία έχει κύρος, είναι
κάτι το επιστημονικά σωστό. Αν η νοερά προσευχή δεν είναι μια
πραγματικότητα, τότε η ίδια η Ορθοδοξία είναι μια φαντασία».
Η
λειτουργία της λογικής ενέργειας γίνεται στην διάνοια του
ανθρώπου και η λειτουργία της νοεράς ενέργειας, στον
αναγεννημένο άνθρωπο, γίνεται στην καρδιά. Οι Πατέρες της
Εκκλησίας κάνουν λόγο για το ότι «ο νους είναι ενέργεια της
ψυχής που δεν ταυτίζεται με την διάνοια, αλλά είναι μέσα στην
καρδιά».
«Στην
καρδιά είναι ο φυσιολογικός χώρος του νου, όχι στην λογική,
διότι ο νους δεν είναι λογική. Δεν είναι ο μυς της καρδιάς που
προσεύχεται, αλλά προσεύχεται η νοερά ενέργεια μέσα στον μυ».
«Στην
πατερική παράδοση η νοερά ενέργεια αυτή είναι μια φυσική
λειτουργία της προσωπικότητος του ανθρώπου, και αυτή η ενέργεια
πρέπει να ενεργεί στον χώρο της καρδιάς. Όταν η νοερά ενέργεια
λειτουργεί φυσιολογικά, σωστά δηλαδή, τότε λειτουργεί σ’ αυτόν
τον χώρο του σώματος του ανθρώπου. Η διάνοια είναι το μυαλό, η
φαιά ουσία που βρίσκεται μέσα στο κεφάλι μας. Αυτό, για τους
Πατέρας, είναι η λογική».
Έτσι, η
λογική ενέργεια δεν είναι ενέργεια του σώματος και του
εγκεφάλου, αλλά ενέργεια της ψυχής. Ο εγκέφαλος είναι το όργανο
που δέχεται την λογική ενέργεια της ψυχής, αλλά δεν παράγει αυτό
λογική. Και τα ζώα έχουν εγκέφαλο με τα κύτταρα και όλη την
σύνθεση, αλλά δεν παράγουν τέλειες λογικές σκέψεις. Η λογική
είναι ενέργεια της ψυχής. Και αφού η ψυχή δεν ανήκει στον
αγέννητο κόσμο των ιδεών, αλλά είναι δημιούργημα-κτίσμα του
Θεού, αυτό ισχύει και για την λογική ενέργεια. Στην Δύση
αναπτύχθηκε η άποψη ότι η λογική στον άνθρωπο αποδεικνύει την
ύπαρξη άυλων λόγων, επειδή πίστευαν στην κατά φύση αθανασία της
ψυχής.
«Στην
Δύση συνδέθηκαν οι αποδείξεις περί υπάρξεως του Θεού με την
ικανότητα του ανθρώπου να γνωρίσει πράγματα τα οποία δεν είναι
υλικά και εκείνο που δεν είναι υλικό είναι οι σκέψεις. Κατ’
αυτούς η λογική σκέψη δεν είναι υλική, διότι επιστεύετο από τους
αρχαίους ότι ο άνθρωπος διαφέρει από τα άλλα όντα στο ότι ο
άνθρωπος σκέπτεται λογικά, ενώ τα ζώα δεν σκέπτονται λογικά ούτε
τα φυτά. Μόνο ο άνθρωπος σκέπτεται λογικά και αυτό διότι η
λογική δεν είναι υλική.
Λοιπόν, και αυτό οδηγεί στην ιδέα ότι, εφ' όσον υπάρχουν λόγοι,
κατώτεροι λόγοι που είναι οι άνθρωποι, πρέπει να υπάρχει και
ένας λόγος ανώτερος που θα είναι η σύνθεση όλων των άλλων λόγων
κλπ. Και ερχόμεθα στην διδασκαλία περί υπάρξεως άυλων λόγων, οι
οποίοι μπορεί να είναι πολλοί, οπότε έχουμε πολλούς θεούς, και
μπορεί να είναι ένας, οπότε έχουμε έναν Θεό κ.ο.κ. Και ο Πλάτων
και ο Αριστοτέλης και όλοι οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι ήσαν
πολιθεϊσταί. Πίστευαν σε πολλούς θεούς».
Έτσι, η
λογική ενέργεια δεν ανήκει στον αγέννητο κόσμο των ιδεών.
«Οι
Φράγκοι, ακολουθούντες τον Αυγουστίνο, θεωρούν ως αίρεση την
ιδέα ότι η ψυχή είναι υλική».
«Στην πατερική θεολογία υπάρχει
αυτό, με μια αντίληψη ότι η λογική του ανθρώπου ανήκει στο
κτιστό σύμπαν και η λογική του ανθρώπου είναι περιορισμένη και
ότι ο άνθρωπος μέσω της λογικής δεν μπορεί να γνωρίσει τον Θεόν».
Πηγή:
"Εμπειρική Δογματική τής
Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας κατά τις προφορικές παραδόσεις τού π.
Ι. Ρωμανίδη" Τόμος Β΄. Τού σεβ. Μητρ. Ναυπάκτου και αγ.
Βλασίου Ιεροθέου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)