Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014

Λίγοι άνθρωποι έχουν ένα βλέμμα γαλήνιο…



Ο Σατανάς δεν πάει σε έναν άχρηστο άνθρωπο, αλλά σε έναν αγωνιστή.

Σ’ αυτόν πού κάνει λεπτό εργόχειρο, στέλνει διάβολο πού κάνει λεπτό εργόχειρο. Σ’ αυτόν πού κάνει πολύ ψιλό κέντημα, στέλνει διάβολο για πολύ ψιλή εργασία.

Σ’ αυτούς πού κάνουν χονδρή δουλειά στον εαυτό τους, στέλνει χονδρό διάβολο. Στους αρχαρίους στέλνει, αρχάριο διάβολο.
Οι άνθρωποι πού έχουν λεπτή ψυχή, πολύ φιλότιμο και είναι ευαίσθητοι, χρειάζεται να προσέξουν, γιατί βάζει και ο διάβολος την ουρά του και τους κάνει πιο ευαίσθητους, και μπορεί να φθάσουν στην μελαγχολία ή ακόμη – Θεός φυλάξοι – και στην αυτοκτονία.
Ο διάβολος, ενώ εμάς τους ανθρώπους μας βάζει να πηγαίνουμε κόντρα στον πλησίον μας και να μαλώνουμε, ο ίδιος ποτέ δεν πάει κόντρα.
Τον αμελή τον κάνει πιο αμελή τον αναπαύει με τον λογισμό:«Το κεφάλι σου πονάει, είσαι αδιάθετος δεν πειράζει και αν δεν σηκωθείς για προσευχή.
Τον ευλαβή τον κάνει πιο ευλαβή, για να τον ρίξει στην υπερηφάνεια, ή τον σπρώχνει να αγωνισθεί περισσότερο από τις δυνάμεις του, ώστε να αποκάμει και να αφήσει μετά όλα τα πνευματικά του όπλα και να παραδοθεί ο πρώην πολύ αγωνιστής.
Τον σκληρόκαρδο τον κάνει πιο σκληρόκαρδο, τον ευαίσθητο υπερευαίσθητο. Και βλέπεις πόσοι άνθρωποι, άλλοι γιατί έχουν κάποια ευαισθησία και άλλοι γιατί έχουν κλονισθεί τα νεύρα τους, ταλαιπωρούνται με αϋπνίες και παίρνουν χάπια ή βασανίζονται και χαραμίζονται στα νοσοκομεία.
Σπάνια να δεις σήμερα άνθρωπο ισορροπημένο. Έγιναν μπαταρίες οι άνθρωποι. Οι περισσότεροι είναι σαν να έχουν ηλεκτρισμό. Όσοι μάλιστα δεν εξομολογούνται, δέχονται επιδράσεις δαιμονικές· έχουν έναν δαιμονικό μαγνητισμό, γιατί ο διάβολος έχει εξουσία επάνω τους.

Λίγοι άνθρωποι, είτε αγόρια είτε κοπέλες είτε ηλικιωμένοι είναι, έχουν ένα βλέμμα γαλήνιο. Δαιμονισμός! Ξέρεις τι θα πει δαιμονισμός; Να μην μπορείς να συνεννοηθείς με τον κόσμο!!!

Γέροντας Παΐσιος

πηγή 

Έτσι γνώρισα την Τατιάνα...


http://4.bp.blogspot.com/-GEa4NFV8BCA/VFPGOm1vGiI/AAAAAAAAGlU/5EoXy-vxvJg/s1600/ta.jpg

Έτυχε να είμαι εκεί όταν ο Γέροντας έκλεισε το τηλέφωνο. Έτυχε να μιλά μαζί της και μου είπε ότι του είχε ζητήσει να πάει να μιλήσουν, προειδοποιώντας τον να μην τρομάξει όταν την δει σε χρώμα πορτοκαλί ή μουσταρδί (κάτι τέτοιο, δεν θυμάμαι ακριβώς...). Του το είπε μάλιστα γελώντας, σαν σε αστείο και όχι σαν σε καρκίνο.
Η Τατιάνα πάλευε με τον καρκίνο χρόνια αλλά ήταν πιστή Χριστιανή και -όπως φαίνεται- βίωνε το "πού σου θάνατε το νίκος;" και έτσι έβγαζε την γλώσσα στην αρρώστια που της άλλαζε χρώμα στο ωραίο πρόσωπο.
Εγώ δεν την είχα γνωρίσει αλλά είπα δυο λόγια προσευχής γιαυτήν την πνευματική μου αδελφή, για το κορίτσι στον δρόμο του ουρανού.
Σήμερα πήγα να την γνωρίσω στην κηδεία της!
Όμορφη, πολύ όμορφη σαν να είχε γράψει ο Αρχάγγελος των ψυχών " Χριστός ανέστη" στη μορφή της.
Τα μακριά μαύρα της μαλλιά ζωντανά, σαν να γλυστρούσαν πάνω τους αγγελούδια-συνοδοί σε πανηγύρι....
Ανακάλυψα εκεί πως τον Νίκο, τον σύζυγό της, τον γνώριζα. Είχαμε δουλέψει κάποτε μαζί, σε μια εφημερίδα. 
Χαμογέλασε ένα χαμόγελο ελπίδας χρυσάνθεμο, όταν του είπα "καλές υπομονές και καλόν παράδεισο να έχει η Τατιάνα".
Βλέπεις ο Νίκος είχε περπατήσει μαζί της τους δρόμους του πόνου, της υπομονής και της πίστης και τώρα του έμεινε αποκούμπι Αυτός που δικαιολογεί -απόλυτα- την απόλυτη ελπίδα της Συνάντησης. Γιαυτό μπορούσε να χαμογελάει (στο ακρόχειλο ο πόνος και η έλλειψη, διέγραφαν την ελλειπτική τροχιά του πικρού χωρισμού...).
Αλλά και οι γονείς και όλοι οι στενοί συγγενείς, είχαν την ευπρέπεια και το αγόγγυστο των ανθρώπων που ξέρουν την Αλήθεια Του και μ'αυτή ντύνουν το δάκρυ, κάνοντάς το να μοιάζει πολύτιμος λίθος στο δαχτυλίδι της υποταγής (αλλιώς λέγεται "γεννηθήτω το θέλημά Σου")...
Η Τατιάνα έζησε εδώ 38 χρόνια και πρόλαβε να χαρεί ένα παιδάκι.
Τατιάνα, χαίρομαι που πρόλαβα να σε γνωρίσω και σε παρακαλώ πες του καλού Θεού και για μας...

Λογής και λογής άνθρωποι


Λογής και λογής άνθρωποι.
Κάποιοι χορταίνουν με ένα στραγάλι, άλλοι με ένα μήλο.
Κάποιοι χορταίνουν μ' ένα πιάτο φαί, κι άλλοι θέλουν ένα ταψί ολόκληρο.
Είναι αυτοί που τους αρκεί μια βόλτα στην περίβολο του σπιτιού τους. Είναι κι εκείνοι που τ' όνειρό τους είναι να κάνουν τον γύρο της Ελλάδας, είναι κι άλλοι που θα αναπαυτούν μόνο εάν γυρίσουν όλη την Ευρώπη. Είναι κι άλλοι που ονειρεύονται να δουν με τα μάτια τους τον κόσμον όλον...!
Είναι πάλι κι αυτοί που δεν τους φτάνει η γη, και λαχταράνε να πατήσουν το φεγγάρι..
Είναι τέλος κι αυτοί, οι λίγοι, οι άπληστοι, που ζητάν τα περισσότερα.. Είναι αυτοί που ξέρουν ότι πως ταξίδι είναι μόνο η προσευχή...........

ΓΙΑΤΙ Ο ΣΑΛΑΦΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΜΟΣ «ΓΟΗΤΕΥΕΙ» ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ;

 
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης 

Στην Ευρώπη σήμερα υπάρχει μια χαρακτηριστική απαξίωση των χριστιανικών προτύπων όπως αυτά εξελίχτηκαν μετά το σχίσμα του εντέκατου αιώνα, με την άνοδο του διαφωτισμού και την επικράτηση ενός ωμού ορθολογισμού και μιας επιστημονικότητας που αφαίρεσε από τον άνθρωπο το μοναδικό προσωπικό του βάθος. 

Η σημερινή ευρωπαϊκή νεολαία, φανερά κουρασμένη από την εξέλιξη του δυτικού πολιτισμού των περασμένων αιώνων, παραπαίει ανάμεσα σε αρρωστημένες εκφράσεις σύγχρονων πολιτιστικών προτύπων και σε μια απεγνωσμένη αναζήτηση δικαιολογία της ύπαρξης και της ίδιας της ζωής. 

Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει ένα τεράστιο κενό που σπεύδει να το πληρώσει ένα ανερχόμενο Ισλάμ, με κύριο πρόσταγμα την υποκριτική επιστροφή στις λησμονημένες αξίες της οικογένειας, του σεβασμού της ηλικίας, το κοινό τραπέζι, την αλληλεγγύη και κυρίως την καταπολέμηση της μοναξιάς που τόσο έχει πλήξει τον σύγχρονο δυτικό άνθρωπο. Δυστυχώς η Ορθοδοξία που θα έπρεπε να έχει τον κύριο λόγο σωτηρίας αυτών των ανθρώπων, είναι τελείως απούσα και το πιο θλιβερό, οι εκπρόσωποι της στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες έχουν προσχωρήσει στον Οικουμενισμό ακυρώνοντας έτσι την όποια θεραπευτική της δυνατότητα και την πατερική πνευματική της δύναμη. 

Αποτέλεσμα, χριστιανικοί ναοί διαφόρων δογμάτων να μετατρέπονται σε μπαρ, παιδικούς σταθμούς, θέατρα και ακόμα χειρότερο σε μουσουλμανικά τεμένη. 

Στο Duisburg της Γερμανίας ένας ερευνητής του Ισλάμ, ο Thorsten Gerald Schneiders, καταγγέλλει ότι ο Σαλαφισμός, (Σαλαφισμός είναι το ακραίο ισλαμικό ιδεολογικό ρεύμα επιστροφής στις πρώτες ισλαμικές άξιες που διακρίνονται από μια χαρακτηριστική σκληρότητα αντιμετώπισης της καθημερινότητας), δηλαδή ο ιδεολογικός προθάλαμος των Τζιχαντιστών, έχει μετατραπεί σε κυρίαρχη κουλτούρα της νεολαίας και συγκεντρώνει κυρίως νέους ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται στο κοινωνικό περιθώριο ή δεν έχουν κάτι σημαντικό να κάνουν με την ζωή τους. Το πιο θλιβερό όμως είναι ότι εκατοντάδες από αυτούς έχουν ήδη παρασυρθεί από τους Σαλαφιστές και έχουν ταξιδέψει στην Συρία για να πολεμήσουν στο πλευρό των Τζιχαντιστών. 

Η τραγική έλλειψη κάποιου ιδεολογικού ή θρησκευτικού οράματος για τις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες, όπως επισημαίνει ο Γερμανός ερευνητής, είναι μια από τις πιο βασικές αιτίες που οι νέοι της Ευρώπης στρέφονται μη έχοντας άλλη επιλογή στον Σαλαφισμό. Για πολλούς νέους της Γερμανίας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, το να στραφούν στον Σαλαφισμό είναι μια προσπάθεια να τραβήξουν την προσοχή από τους άλλους που τους έχουν ρίξει στο περιθώριο, ένα είδος κατακραυγής εναντίον των σημερινών όρων διαβίωσης και κατά της πολιτικής υποκρισίας. Μια άλλη σοβαρή αιτία είναι η αίσθηση της επαναστατικότητας που δίνει ο Σαλαφισμός σε κοινωνίες που έχουν παρουσιάσει έντονα σημάδια ηθικής και κοινωνικής παρακμής. 

Οι Σαλαφιστές επιδιώκουν την επιβολή στην σημερινή πραγματικότητα ακόμα και δια της βίας, των ηθικών και πολιτιστικών αξιών από την αραβική χερσόνησο του 7ου και 8ου αιώνα, δηλαδή τον καιρό που ζούσε ο προφήτης Μωάμεθ παρά τον αναχρονισμό τους κάτι που δεν έχει γίνει ακριβώς κατανοητό από τους Ευρωπαίους. Ένα καλό παράδειγμα της ιδεολογικής σύγχυσης που επικρατεί στους Γερμανούς νέους προσήλυτους στον Σαλαφισμό, είναι η φωτογραφία του νεαρού άνδρα που έχει την λέξη «τζιχαντ» σε τατουάζ στο μπράτσο του. Αυτό, παρά του ότι στο Ισλάμ απαγορεύεται να κάνεις τατουάζ στο δέρμα σου. Ένας άλλος λόγος που πολλοί στρέφονται στον Σαλαφισμό, είναι η δύναμη που τους προσφέρει με ένα ντουφέκι στο χέρι σε μια κοινωνία που τους έχει περιφρονήσει με εγκληματικό τρόπο. 

Σήμερα στην Γερμανία, όπως ανάφερε ο Γερμανός ερευνητής, υπάρχουν τουλάχιστον 6.000 Γερμανοί Σαλαφιστές ενώ περίπου 450 από αυτούς έχουν ήδη πάει στην Συρία για να πολεμήσουν στο πλευρό των Τζιχαντιστών με την πεποίθηση, όπως διαφημίζεται και στο youtube, ότι το Ισλάμ θα είναι η επόμενη θρησκεία των Γερμανών. Το θέμα άρχισε να παίρνει έκταση και να απασχολεί την γερμανική επικαιρότητα μετά τις δημόσιες εκδηλώσεις Σαλαφιστών στην Φρανκφούρτη που προκάλεσαν την έντονη αντίδραση ακροδεξιών γερμανικών στοιχείων. Το πρόβλημα όμως έχει πάρει επικίνδυνες διαστάσεις, καθώς και σε άλλες χώρες της Ευρώπης παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο όπως στην Γαλλία, όπου πρόσφατα δημοσιεύματα έκαναν αναφορές για 1.000 Γάλλους μεταξύ των οποίων και Γαλλοεβραίοι που έχουν ενταχτεί στις τάξεις των Σαλαφιστών- Τζιχαντιστών 

Ο δυτικός πολιτισμός σίγουρα περνά μια πρωτοφανή κρίση αξιών. Η μακρά πορεία που άρχισε από το ιστορικό σχίσμα και συνεχίστηκε με την αποθέωση του ορθολογισμού, του διαφωτισμού που στόχευσε στην κατάργηση κάθε θρησκευτικού αισθήματος, με την επιστημονοκρατία και την σύγχρονη τεχνολογική καταναλωτική αποθέωση, έφτασε σε οδυνηρά ψυχολογικά αδιέξοδα. Μια σοβαρή παρενέργεια αυτών των αδιεξόδων, είναι και η αυξανόμενη επιρροή των ισλαμιστών Σαλαφιστών- Τζιχαντιστών, γεγονός που δείχνει πόσο αρρωστημένη είναι η σύγχρονη κοινωνία της Δύσης. Στο σημείο αυτό προβάλλει και η ευθύνη της ορθόδοξης Ανατολής, η οποία θα έπρεπε να δώσει εδώ το ορθό θεραπευτικό της μήνυμα. Αντί αυτού όμως, οι εκπρόσωποι της Ορθοδοξίας χαριεντίζονται με τις αιρέσεις που οδήγησαν σε αυτό το σύγχρονο ψυχολογικό αδιέξοδο, νοθεύοντας και ακυρώνοντας την μοναδική θεραπευτική δύναμη της Ανατολικής Ορθοδοξίας. 

Είθε η κατρακύλα αυτή να σταματήσει για το καλό της ανθρωπότητας, είτε της Δύσης, είτε της Ανατολής. 

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ 
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος 
πηγή 

Έρχεται ο Ενιαίος Αριθμός Μαθητή.

 
Για την παρακολούθηση της εγκατάλειψης του σχολείου 
Νομοθετική ρύθμιση σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας με την οποία θα θεσμοθετηθεί ένας Ενιαίος Αριθμός Μαθητή προκειμένου να είναι εφικτή η παρακολούθηση της Πρόωρης Εγκατάλειψης του Σχολείου.

Πιθανόν το υπουργείο Παιδείας να προχώρησε σε αυτή την απόφαση μετά το πόρισμα της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τα στοιχεία που καταγράφονται στο mySchool.

Μεταξύ των άλλων η Αρχή είχε καταλήξει ότι...
το ΥΠΑΙΘ δύναται να επεξεργάζεται μόνο εκείνα τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών η συλλογή και τήρηση των οποίων προβλέπεται από το ισχύον νομοθετικό καθεστώς και όχι εκείνα, για τα οποία δεν υπάρχει σχετική νομοθετική πρόβλεψη, όπως για παράδειγμα είναι ο ΑΜΚΑ των μαθητών εκτός αν άλλως κριθεί αναγκαίο από το νόμο.

Για το ΑΜΚΑ, το υπουργείο Παιδείας είχε απαντήσει εγγράφως ότι η χρήση του έχει ως μοναδικό στόχο την ορθή ταυτοποίηση του μαθητή και την αποφυγή διπλοεγγραφών και λανθασμένων συσχετίσεων μαθητών με σχολικές μονάδες, λόγω του ότι είναι το μοναδικό στοιχείο ταυτοποίησης που παρέχεται σε όλους τους πολίτες.

Ισοδύναμο στοιχείο κρίνει το Υπουργείο Παιδείας ότι θα μπορούσε να είναι ένας μοναδικός αριθμός μητρώου ο οποίος αποδίδεται σε κάθε μαθητή κατά την εισαγωγή του στο εκπαιδευτικό σύστημα και θα τον ακολουθεί μέχρι και την έξοδό του από αυτό.

Το υπουργείο Παιδείας με υπόμνημά του ενημέρωσε την ΑΠΠΔ ότι σχεδιάζεται, όπως αναφέρθηκε, νομοθετική ρύθμιση ώστε να θεσμοθετηθεί ένας Ενιαίος Αριθμός Μαθητή.

Δεν ήταν όμως μόνο το ΑΜΚΑ που προκάλεσε τις ενστάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων καθώς το υπουργείο καλείται να προχωρήσει στα εξής:

•  Να τηρεί στη βάση δεδομένων του Ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος με την ονομασία mySchool μόνο τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, τα οποία συλλέγονται βάσει νομοθετικών διατάξεων από τις σχολικές μονάδες.

•  Να διαγράψει τα επιπλέον προσωπικά δεδομένα που δεν προβλέπονται σε νομοθετική διάταξη και για τα οποία δεν τεκμηριώθηκε η ανάγκη τήρησής τους για τον επιδιωκόμενο σκοπό, καθώς και τα αντίστοιχα πεδία της βάσης δεδομένων και της εφαρμογής του συστήματος mySchool.

•  Να διαγράψει τυχόν δεδομένα από το σύστημα mySchool που αφορούν το Ατομικό Δελτίο Υγείας του μαθητή και τα αντίστοιχα πεδία της βάσης δεδομένων και της εφαρμογής.

•  Να ορίσει ανώτατο χρόνο τήρησης των προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο εν λόγω πληροφοριακό σύστημα.

•  Να εφαρμόσει τα μέτρα ασφαλείας των δεδομένων  που καταγράφονται.

•  Να υποβάλει εντός δύο μηνών από την κοινοποίηση της απόφασης αναλυτικό χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των μέτρων αυτών.

•  Επίσης, να υποβάλει ανά δίμηνο περιοδικές εκθέσεις παρακολούθησης της πορείας υλοποίησης των ανωτέρω χρονοδιαγράμματος.

Επίσης η ΑΠΠΔ καλεί το Υπουργείο να προχωρήσει:

1. Σε κρυπτογράφηση των δεδομένων ταυτοποίησης μαθητών και γονέων-κηδεμόνων τους.

2. Να μεριμνήσει, ώστε να περιληφθεί στο σύστημα η δυνατότητα δημιουργίας ατομικών λογαριασμών χρηστών που να αποδίδονται σε κατάλληλα εξουσιοδοτημένους εκπαιδευτικούς της κάθε σχολικής μονάδας και υπαλλήλους της κάθε διοικητικής δομής όπως Διεύθυνση ή Περιφερειακή Διεύθυνση, ώστε να αποφευχθεί τυχόν κοινή χρήση του μοναδικού λογαριασμού που αποδίδεται στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ή της διοικητικής δομής για την διεκπεραίωση όλων των εργασιών που απατούνται στο πλαίσιο του συστήματος mySchool.

3. Να καταργήσει την πρόσβαση που έχουν οι ατομικοί λογαριασμοί των χρηστών που αποδίδονται στους Διευθυντές των διοικητικών δομών στα ονοματεπώνυμα των μαθητών των σχολικών μονάδων στην περιοχή ευθύνης τους. Επίσης να καταργήσει την πρόσβαση που έχουν οι λογαριασμοί των χρηστών που αποδίδονται στους αρμόδιους υπαλλήλους των Διευθύνσεων Σπουδών της Κεντρικής Υπηρεσίας του υπουργείου Παιδείας στα ονομαστικά στοιχεία μαθητών, τους αριθμο9ύς Μητρώου και τις τάξεις εγγραφής.

4. Να εξασφαλίσει ότι πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων τους που τηρούνται στο σύστημα έχει μόνο η σχολική μονάδα φοίτησης του μαθητή.

5.Να μεριμνήσει για την κατάλληλη εκπαίδευση των χρηστών του συστήματος σε θέματα προστασίας και ασφάλειας προσωπικών δεδομένων.

6. Να μεριμνήσει ώστε το σύστημα να αποκλείει την πρόσβαση των χρηστών που προέρχονται από IP διευθύνσεις εκτός του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, δεδομένου ότι η εφαρμογή επιτρέπει την πρόσβαση μόνο στους χρήστες που είναι πιστοποιημένοι από την Κεντρική Υπηρεσία Πιστοποίησης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και το ΥΠΑΙΘ δεν τεκμηριώνει καθόλου για ποιο λόγο επιτρέπεται η πρόσβαση από όλες της ελληνικές IP Διευθύνσεις , γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο διαδικτυακών επιθέσεων.

7. Να καταρτίσει σχέδιο ασφαλείας στο οποίο να προσδιορίζονται σαφώς τα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα ασφάλειας που άπτονται της συγκεκριμένης επεξεργασίας.

8. Να μεριμνήσει για τον έλεγχο της ορθής εφαρμογής της εγκεκριμένης πολιτικής ασφάλειας στο εν λόγω σύστημα απ’ όλα τα εμπλεκόμενα μέρη καθώς και τον εκτελούντα την επεξεργασία ΙΤΥΕ-Διόφαντο.

Να θυμίσουμε ότι το όλο θέμα με τα στοιχεία που καταγράφονται στο mySchool ξεκίνησε το  προηγούμενο σχολικό έτος όταν ο Σύλλογος ΕκπαιδευτικώνΠρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής και Νότιας Χαλκιδικής με καταγγελία του στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ζητούσε τον έλεγχο:

α) νομιμότητας της ψηφιακής εφαρμογής του συστήματος Μyschool ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων μαθητών, γονέων και κηδεμόνων,

β) νομιμότητας και δικαιοδοσίας διευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων να συγκεντρώσουν τα στοιχεία που απαιτούνται από την ψηφιακή εφαρμογή για τους μαθητές

και

γ) τυχόν παραβίασης προσωπικών δεδομένων και απόσυρσης της ψηφιακής πλατφόρμας/εφαρμογής.

Η Αρχή Προστασίας κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας να τοποθετηθεί για τα όσα καταγγέλλονται ενώ ακολούθησαν άλλες τρεις καταγγελίες αυτές των ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και Ένωσης Γονέων Δήμου Σύρου –Ερμούπολης. Μετά από τις ανταλλαγές εγγράφων και την τοποθέτηση του υπουργείου Παιδείας, η ΑΠΠΔ προχώρησε σε μια απόφαση που φέρνει ανατροπές, όπως προειπώθηκε  στο mySchool.
πηγή 

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΕΡΩΤΗΜΑ...

Οι καλοί Σαμαρείτες των αγρών βγαλμένοι μέσα από τη Βίβλο!


Η ιδέα «ξεπήδησε» μέσα από τις σελίδες της Βίβλου, που προέτρεπε τους αγρότες να «ξεχνούν» ένα μέρος της σοδειάς τους σε μια γωνιά του χωραφιού τους για τους φτωχούς ή τους κουρασμένους ταξιδιώτες.

«"Gleaning" λοιπόν ή, πιο απλά, "Μπορούμε στο Χωράφι". Μια βιβλική συμβουλή που τα τελευταία 30 χρόνια ακολουθούν αρκετές φιλανθρωπικές οργανώσεις στις ΗΠΑ» εξηγεί ο Αλέξανδρος Θεοδωρίδης, ιδρυτικό μέλος της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας «Μπορούμε», που, εδώ και λίγο καιρό, προσκαλεί αγρότες ή... ερασιτέχνες καλλιεργητές να προσφέρουν φρούτα και λαχανικά από το κτήμα ή τον κήπο τους σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη.

«Ρύζι και μακαρόνια δεν είναι πια τόσο δύσκολο να βρει κανείς. Με τις βιταμίνες όμως τι γίνεται; Δεκάδες τόνοι τροφίμων (και μάλιστα εκείνων με τη μεγαλύτερη διατροφική αξία) σαπίζουν πάνω στα δέντρα ή καταλήγουν, για διάφορους λόγους, στα σκουπίδια. Εκτιμάται ότι το 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής φρούτων και λαχανικών έχει σαν τελικό προορισμό τη... χωματερή. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος δεν εξασφαλίζουμε μόνο την ποσότητα αλλά και την ποιότητα του φαγητού που φθάνει σε συσσίτια, ιδρύματα και άλλες δομές» αναφέρει ο ίδιος στην «κυριακάτικη δημοκρατία».

Είκοσι στρέμματα πατάτες ετοιμαζόταν να πετάξει ένας παραγωγός στην Αταλάντη. Στη Βοιωτία 150 κιλά κρεμμύδια και 100 κιλά καρότα θα πήγαιναν χαμένα. Ακτινίδια από ένα χωριό στην Πελοπόννησο, πεπόνια από ένα περιβόλι στην Αττική, πορτοκάλια από την Κόρινθο για τους αστέγους. «Ο καθένας δίνει ό,τι έχει φυτέψει. Τα επίπεδα προσφοράς καθορίζονται από πολλούς παράγοντες. Ο σημαντικότερος είναι οι τιμές των αγροτικών προϊόντων. Αν μειωθούν πολύ και δεν υπάρχει κέρδος, ο αγρότης δεν μπαίνει στον κόπο να τα μαζέψει. Υπάρχουν επίσης φρούτα και λαχανικά που δεν πληρούν τις προδιαγραφές όψεως (π.χ. είναι πολύ μικρά) και δεν μπορούν να βγουν στην αγορά. Και έχουμε και τους ερασιτέχνες καλλιεργητές, που πολλές φορές δεν βρίσκουν χρόνο ή χρήματα για να ασχοληθούν με τον κήπο τους».

Οσοι θέλουν να παραχωρήσουν μέρος της σοδειάς τους για να στηρίξουν φτωχούς και απόρους δεν έχουν παρά να συμπληρώσουν τη Φόρμα Δήλωσης Ενδιαφέροντος στην ιστοσελίδα www.boroume.gr και να περιμένουν τηλεφώνημα από τους εθελοντές της οργάνωσης, ώστε να ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες (ημέρα, ώρα κ.λπ.) της συλλογής και παράδοσης των προϊόντων. «Η συλλογή γίνεται από ομάδες επτά-οκτώ ατόμων και διαρκεί συνήθως δύο ή τρεις ώρες. Τα μέλη της ομάδας πηγαίνουν στο χωράφι με δικό τους μέσο ή με αυτοκίνητο του φορέα που θα παραλάβει τη βοήθεια, κόβουν όσα φρούτα και λαχανικά επιτρέψει ο αγρότης, φορτώνουν τα προϊόντα και φεύγουν. Ο παραγωγός δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα. Μπορεί όμως, αν το επιθυμεί, να επιβλέψει τη διαδικασία, ώστε να είναι βέβαιος ότι δεν θα γίνει κάποια ζημιά στο κτήμα του».

Εως τώρα οι υπεύθυνοι του προγράμματος «Μπορούμε στο Χωράφι» έχουν επικοινωνήσει με περισσότερους από 300 αγρότες σε όλη τη χώρα. «Ξεκινήσαμε από την Αττική και την Κόρινθο και έχουμε φθάσει ήδη μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Κάποιοι δεν ενδιαφέρονται, προτιμούν την... ησυχία τους. Αλλοι ενθουσιάζονται με την ιδέα, επειδή βλέπουν ότι ο σκοπός είναι καλός και η δουλειά που γίνεται σοβαρή. Και ορισμένοι θέλουν να βοηθήσουν, αλλά δεν έχουν ακόμα προϊόντα να μας δώσουν. Επομένως, μας κλείνουν... ραντεβού για τον Νοέμβριο, τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο. Εχουμε φτιάξει μια λίστα με ονόματα και, όταν έρθει η ώρα, θα τους... ενοχλήσουμε, με την ελπίδα να μην ξεχάσουν την υπόσχεσή τους» καταλήγει ο κ. Θεοδωρίδης.


Ο παραγωγός που χάρισε πάνω από δύο τόνους προϊόντα

Οταν του πρότειναν να «μοιραστεί» μια ποσότητα φρούτων και λαχανικών από τα χωράφια που καλλιεργεί με τα πιτσιρίκια που φιλοξενούνται στα Παιδικά Χωριά SOS και με τους ωφελουμένους του Κοινωνικού Παντοπωλείου του Δήμου Αλεξανδρούπολης, δεν το σκέφτηκε καθόλου. «Σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν υπάρχει δίλημμα. Μόνο ανθρωπιά». Δεν ήταν, άλλωστε, η πρώτη φορά που πρόσφερε μήλα, μελιτζάνες, πατάτες ή κρεμμύδια για καλό σκοπό. «Ζούμε σε δύσκολη εποχή. Αν δεν βοηθήσουμε τώρα αυτούς που μας χρειάζονται, πότε θα το κάνουμε;» λέει ο 48χρονος αγρότης και ιδιοκτήτης μανάβικου από τις Φέρες Εβρου Γιώργος Τζίκος, που πριν από λίγες ημέρες χάρισε πάνω από δύο τόνους αγροτικών προϊόντων, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Μπορούμε στο Χωράφι».

Το φορτηγάκι των Παιδικών Χωριών SOS επέστρεψε στη «βάση» του φορτωμένο με 20 τελάρα μήλα. «Αλλα τόσα, μαζί με κρεμμύδια και μελιτζάνες, πήρε το Κοινωνικό Παντοπωλείο. Και μερικές σακούλες οι εθελοντές που τα μάζεψαν, όλοι ωφελούμενοι του Παντοπωλείου. Θα μπορούσα να πουλήσω τα προϊόντα στο μανάβικο, δεν θα τα άφηνα να σαπίσουν στο χωράφι. Αλλωστε, φέτος η χρονιά δεν ήταν καλή. Είχαμε πολλές ζημιές λόγω των βροχοπτώσεων. Ηθελα όμως να βοηθήσω, το έκανα με την ψυχή μου. Και όσο έχω τη δυνατότητα πάντα θα στηρίζω αυτούς που έχουν ανάγκη» αναφέρει ο 48χρονος αγρότης, πατέρας τριών κοριτσιών.


Γεράσιμος Κόντος

Προβλήματα Συμπεριφοράς & Σχολική Βία: φαινόμενα που παίρνουν ανησυχητικές διαστάσεις;

συμπεριφορά
Προβλήματα Συμπεριφοράς & Σχολική Βία. Τα αυξανόμενα προβλήματα συμπεριφοράς, η επιθετικότητα και η βία αποτελούν μια ανησυχητική πραγματικότητα στο σύγχρονο σχολικό περιβάλλον. Οι ψυχολόγοι καταγράφουν σε έρευνες και από την κλινική τους εμπειρία ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μιακαταγεγραμμένη άνοδος των προβλημάτων συμπεριφοράς στους μαθητές. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο υπάρχει μια αύξηση των ποσοστών του εκφοβισμού και της θυματοποίησης που καταγράφονται στα ελληνικά σχολεία. Οι τελευταίες μελέτες δείχνουν ότι το πρόβλημα του εκφοβισμού και της θυματοποίησης είναι υπαρκτό με το ποσοστό των παιδιών που έχουν πέσει θύματα εκφοβισμού σχεδόν στο 10% του μαθητικού πληθυσμού (Ματσόπουλος, 2009).
25_circle_map_pin_three oneΣε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε κανονική τάξη (Πολυχρονοπούλου, 1995) για να καταγραφεί το είδος και η συχνότητα των προβλημάτων συμπεριφοράς που αντιμετωπίζει ο Έλληνας δάσκαλος, βρέθηκε ότι το 9% των μαθητών παρουσίαζε:
Α) Συμπτώματα Εξωστρεφούς Συμπεριφοράς που διαταράσσουν το σχολικό πρόγραμμα
Β) Συμπτώματα Αναστολής, Ανασφάλειας και Απόσυρσης όχι σε έντονο βαθμό
Γ) Μαθησιακές Δυσκολίες σε Ανάγνωση, Γραφή, Ορθογραφία και Αριθμητική
Δ) Συμπτώματα Σοβαρών Συναισθηματικών Διαταραχών

Ατομικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες που συμβάλλουν στην εκδήλωση προβλημάτων συμπεριφοράς και σχολικής βίας είναι (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.):
  • Τα ατομικά χαρακτηριστικά των παιδιών
  • Τα χαρακτηριστικά του οικογενειακού περιβάλλοντος
  • Οι διάφορες πλευρές του σχολικού περιβάλλοντος
  • Το ψυχολογικό κλίμα του σχολείου
  • Οι στάσεις των παιδιών, των γονέων και των εκπαιδευτικών απέναντι στη βία
  • Ο τρόπος προβολής της βίας από τα μέσα ενημέρωσης
  • Κοινωνικά προβλήματα που ενισχύουν αντικοινωνικές συμπεριφορές
25_circle_map_pin_three oneΚατά τον Olweus, ο οποίος άρχισε να μελετά τη σχολική βία από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, ασκείται σε κάποιο μαθητή σχολική βία όταν δέχεται συχνά και συστηματικά αρνητικές συμπεριφορές από έναν ή περισσότερους συμμαθητές του.
Αρνητικές συμπεριφορές μπορεί να είναι (Κανδαράκης 2004):
  • Χτυπήματα και πρόκληση τραυματισμών
  • Κοροϊδίες, Χειρονομίες, Ειρωνείες και Προσβολές
  • Καταστροφή προσωπικών αντικειμένων
  • Σκόπιμος αποκλεισμός και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες
  • Φραστικές επιθέσεις και απειλές
  • Σεξουαλική παρενόχληση ή κακοποίηση
25_circle_map_pin_three oneΣε έρευνα που έγινε στην Αγγλία (Whitney & Smith, 1991) βρέθηκε ότι το 27% των μαθητών του δημοτικού και 10% των μαθητών της μέσης εκπαίδευσης υπήρξαν θύματα για περισσότερες από μία ή δύο φορές σε διάστημα περίπου τριών μηνών.
Στην Ελλάδα, 10-15% των μαθητών πέφτει θύμα διαφόρων μορφών βίας, ενώ το 5% είναι μαθητές που ασκούν βία. Τα αγόρια εμπλέκονται στο θέμα σχολικής βίας και γίνονται θύτες ή θύματα συχνότερα από τα κορίτσια. Τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας εκδηλώνονται περισσότερο στο δημοτικό και γυμνάσιο, ενώ μειώνονται στο λύκειο.
Για τη μείωση των προβλημάτων συμπεριφοράς και βίας στα σχολεία θα πρέπει (Ματσόπουλος, 2009):
  • Να υπάρξουν καλά εκπαιδευμένοι παιδαγωγοί.
  • Να υπάρξει αποτελεσματική εκπαιδευτική ηγεσία.
  • Να παρέχεται υψηλής ποιότητας διδασκαλία.
  • Να εμπλέκονται οργανωμένα και συστηματικά οι γονείς.
  • Να υπάρξει μια γενικότερη φιλοσοφία για την αλλαγή του σχολείου και του κλίματος που κυριαρχεί σε αυτό με στοχευμένες παρεμβάσεις στα αίτια του προβλήματος και όχι στα συμπτώματα που συνήθως είναι η επιφάνεια των προβληματικών συμπεριφορών.
  • Να μην αγνοούνται οι ψυχολογικές ανάγκες των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των γονέων.
  • Σχολικοί ψυχολόγοι και ειδικοί επιστήμονες να υπάρξουν στα δημόσια σχολεία, οι οποίοι θα μπορούν να βοηθούν τα μέγιστα στο να κατανοηθούν οι ψυχολογικές διαδικασίες της αποτελεσματικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές με καλύτερα αποτελέσματα για τους ίδιους, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
  • Στόχος των εκπαιδευτικών συστημάτων να είναι η πρόληψη, δηλαδή τα εκπαιδευτικά συστήματα να δρουν πριν εμφανιστούν τα διάφορα προβλήματα συμπεριφοράς, μάθησης, και προτού ακόμα εξελιχθούν σε σοβαρότερα προβλήματα βίας και επιθετικότητας. Για παράδειγμα, ένα παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες αν δεν υποστηριχθεί αποτελεσματικά είναι ένας «καλός υποψήφιος» προβληματικών συμπεριφορών. Η έγκαιρη και ουσιαστική στήριξη αυτού του μαθητή αποτελεί πρόληψη των προβληματικών συμπεριφορών.
  • Να δίνονται ξεκάθαροι κανόνες για την αποδεκτή συμπεριφορά και συνέπειες για την προβληματική συμπεριφορά βασισμένες σε μια ολοκληρωμένη φιλοσοφία για την τροποποίηση της συμπεριφοράς των μαθητών.
  • Να υπάρξει θετικό κλίμα στο σχολείο με συνεργατική ατμόσφαιρα, ισότητα και δικαιοσύνη, τάξη και πειθαρχία, γονεϊκή συμπλοκή, αφοσίωση των διδασκόντων στην εξέλιξη των μαθητών, φροντίδα και ευαισθησία, καλές διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ μαθητών και διδασκόντων.

Πηγές
Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. (2008). Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός. Αιτίες, επιπτώσεις, αντιμετώπιση. Ανακτήθηκε από http://www.epsype.gr/images/gia_ekpaideutikous.pdf
Κανδαράκης, Α (2004). Συνυπάρχουν οι Μαθησιακές Δυσκολίες με τα προβλήματα συμπεριφοράς; Θεωρητική διερεύνηση – Πρακτική Αντιμετώπιση. Αθήνα: Σαββάλας.
Ματσόπουλος, Α. (2009). Επιθετικότητα και βία στα σχολεία: στρατηγικές αντιμετώπισης. Ανακτήθηκε από http://old.law.uoa.gr/crime-research/via-schools.pdf
Πολυχρονοπούλου, Σ. (1995). Παιδιά και Έφηβοι με ειδικές ανάγκες και δυνατότητες. Αθήνα.