Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2015

Άνεμοι πολέμου: 8 ώρες βομβάρδιζαν οι Ρώσοι τους Τούρκους – «Ζεσταίνουν» μηχανές τα τουρκικά άρματα για εισβολή στη Συρία (φωτο)



moscva-su 30_2

«ΞΕΘΕΜΕΛΙΩΘΗΚΑΝ» ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟΜΑΝΙΚΟ ΘΥΛΑΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΣΙΚΟΥΣ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΥΣ

του Βασίλη Καπούλα

Βομβάρδιζαν ανελέητα επί οχτώ ώρες με 36 επιδρομές ρωσικά μαχητικά, επιθετικά ελικόπτερα Mil Mi 24, κατά μήκος των συνόρων Τουρκίας-Συρίας τις πόλεις ***Azaz και Bab al-Hawa, τα βουνά Jabal al-Turkmen, Jabal al-Akrad, Jabal Nabi Younis ενώ διέλυσαν τουρκικό κομβόι όπλων προς al-Nusra και Ahrar Sham!

O μέχρι τώρα ***απολογισμός είναι 70 νεκροί Tούρκοι και Τουρκομάνοι, 10 τραυματίες ενώ 20 φορτηγά ανατινάχτηκαν.

Nα σημειωθεί ότι το τουρκικό κομβόι στάλθηκε από το ΙΗΗ, ο πρόεδρος είναι στενός φίλος με τον Ρ.Τ.Ερντογάν ενώ είχε αποστείλει και το Mavi Marmara!

Tαυτόχρονα, σε μια άκρως ανησυχητική εξέλιξη η Τουρκία φαίνεται να έχει αποφασίσει εισβολή στη Συρία με το πρόσχημα προστασίας των Τουρκομάνων, καθώς ο Τουρκικός Στρατός ***μεταφέρει 30 άρματα μάχης M-60T SABRA στην πόλη Yayladağı στα σύνορα Τουρκίας-Συρίας ενώ άλλα 30 είχαν μεταφέρει το καλοκαίρι στην 5η θωρακισμένη Ταξιαρχία στην πόλη Γκαζιαντέπ.

Το Τουρκικό Γενικό Επιτελείο ***έδωσε εντολή πλέον οι περιπολίες στα σύνορα να γίνονται ανά 18 τουρκικά F-16 (σήμερα έγινε η πρώτη) υπό το φόβο των Su-30SM!

Επιπλέον, αναγνωρίστηκε αυτός που σκότωσε τον έναν Ρώσο πιλότο του Su-24 και είναι Τούρκος Γκρίζος Λύκος.

O Alparslan Çelik είναι Τούρκος γεννημένος στην Τουρκία κάτοικος της επαρχίας Elazığ και μέλος του MHP και των Γκρίζων Λύκων.

Ο πατέρας του είναι μέλος του MHP και πρώην δήμαρχος του Keban.

Πήγε στη Συρία ως υποδιοικητής της Τουρκμενικής Ταξιαρχίας «PAS» και δημοσιοποίησε ότι αυτός και οι άντρες του σκότωσαν τον Ρώσο πιλότο, Rumyantsev Aleksadorvich.

Η 103η Ταξιαρχία της συριακής Φρουράς, με την υποστήριξη των Σύρων πολιτοφυλάκων Kardahi και  τις συριακές μονάδες του Κοινωνικού Εθνικιστικού Κόμματος της Συρίας Jabal al-Duba, πραγματοποιεί ευρεία επίθεση στην Τουρκμενική περιοχή εναντίον της Al-Nusra.

Μάχες  διεξάγονται  επίσης και στην περιοχή του Burj al-Kusib και Jabal al-Jabal Akrad .
Embedded image permalink
Embedded image permalink
Embedded image permalink
Embedded image permalink
Embedded image permalink
Humanitarian convoy was shot at the border with Turkey

http://www.pronews.gr/portal/20151125/defencenet/

Οι αριστερόχειρες μαχαιρώνουν υπέροχα!


Γράφει: Ο Νίκος Μπογιόπουλος

Μείωσαν μισθούς. Μείωσαν συντάξεις. Φέρνουν προ των πυλών του ξεσπιτώματος εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες με τους πλειστηριασμούς. Βυθίζουν ακόμα πιο βαθιά στα χρέη και στην απόγνωση εκατομμύρια ανθρώπους.

    Ο,τι κάνουν με το τρίτο Μνημόνιο ισοδυναμεί με αγριανθρωπισμό επί τρία, αφού έρχεται να προστεθεί στην ήδη συντελεσθείσα καταστροφή των δυο προηγούμενων Μνημονίων.
    Και τώρα διαπράττουν το έγκλημα των εγκλημάτων!
    Τα όσα μεθοδεύουν στο ασφαλιστικό αποτελούν ένα πρωτοφανές πογκρόμ κατά ασφαλισμένων και συνταξιούχων! 
    Οι χτεσινές τους αποφάσεις (που συνιστούν και το «καλό» σενάριο αφού η τρόικα δεν έχει πει ακόμα την τελευταία λέξη της) είναι η ταφόπλακα των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων ενός ολόκληρου λαού.
    Έχουν πάρει τον μπαλτά και κόβουν σε φέτες ό,τι έχει απομείνει από τους φτωχοποιημένους συνταξιούχους.
    Στερούν από την παρούσα και τις επόμενες γενιές κάθε ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετατρέποντας την σύνταξη σε προνοιακό επίδομα – ψίχουλο.
    Η αλήθεια είναι ότι τα μέτρα Τσίπρα – τρόικας δεν σταματούν στις νέες περικοπές ύψους 1,8 δισ. ευρώ σε συνταξιούχους και ασφαλισμένους τις οποίες έρχονται να επιβάλλουν μέσω του προϋπολογισμού για το 2016.
    Σύμφωνα με το Μνημόνιο και βάσει των όσων ενέκριναν χτες:
  • Προχωρούν σε «εξοικονόμηση (σσ: έτσι αποκαλούν την εξαΰλωση) της τάξης του ¼ του ΑΕΠ»! Ούτε λίγο ούτε πολύ, μιλάμε στην ουσία για νέα αρπαγή ύψους άνω των 40 δισ. ευρώ!
  • Δεσμεύονται να εφαρμόσουν πλήρως της αντιασφαλιστική λαίλαπα του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ αφού όπως λένε τώρα «οι συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις του 2010 και του 2012 εάν εφαρμοστούν πλήρως θα βελτιώσουν σημαντικά» το σύστημα! Ότι δηλαδή ως αντιπολίτευση το είχαν καταγγείλει ως απαράδεκτο σήμερα το εμφανίζουν σαν «σωτήριο»!  
  • Δεσμεύονται να αριστεύσουν στο ρόλο του νεοφιλελεύθερου Προκρούστη «καταργώντας σταδιακά τα κεκτημένα δικαιώματα της συνταξιοδότησης πριν από την νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης», επιβάλλοντας το ψευδεπίγραφο καθεστώς των «εγγυημένων συντάξεων» με βάση και «εισοδηματικά κριτήρια» και «εφαρμόζοντας ορθά το πάγωμα των μηνιαίων εγγυημένων παροχών»
    Και όμως! Την ίδια ώρα μιλούν για «δίκαιες συντάξεις»! Για «αξιοπρεπή διαβίωση»! Για «ισότητα»! Για «κοινωνική δικαιοσύνη»!
    Πίσω από τις νέες μειώσεις συντάξεων, την κατάργηση του ΕΚΑΣ, την διάλυση της επικουρικής σύνταξης, την ενιαιοποίηση των Ταμείων με όρους ισοπέδωσης προς τα κάτω, εκείνο που επέρχεται είναι η κατάργηση κάθε έννοιας κοινωνικά αναδιανεμητικού χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.
    Προχωρούν στην επιβολή ενός κεφαλαιοποιητικού συστήματος που μάλιστα στα ψιλά γράμματα το περιγράφουν ως εξής: Οι βασικές συνιστώσες των συντάξεων θα είναι εγγυημένες «με βάση τις εισφορές και βάσει του ελέγχου των πόρων».
    Αυτοί, βέβαια, βουτηγμένοι στο ψεύδος, το τερατούργημα που ετοιμάζουν θα συνεχίσουν να το αποκαλούν κίβδηλα «αναδιανεμητικό», όταν στην πραγματικότητα θα το ζήλευαν ακόμα και οι πλέον ακραιφνείς νεοφιλελεύθεροι της σχολής του Σικάγο!
    Όλα τούτα οι «αριστερόχειρες μαχαιροβγάλτες» της κοινωνικής ασφάλισης έρχονται να τα προωθήσουν μετά από 5 χρόνια λεηλασίας. Έρχονται να δώσουν την χαριστική βολή στα Ταμεία που ήδη με τις πολιτικές των δυο προηγούμενων Μνημονίων την περίοδο 2010 – 2015 (στοιχεία ΕΝΥΠΕΚΚ) απώλεσαν πόρους ύψους 70 δισ. ευρώ!
    Αυτοί που θα αποκαθιστούσαν, τάχα, το έγκλημα του PSI το οποίο επέφερε αρπαγή 12 δισ. ευρώ από τα Ταμεία, αυτοί που θα… επέστρεφαν την 13η σύνταξη, τώρα κάνουν αυτό που είχε υποσχεθεί ο κ.Κατρούγκαλος: Τινάζουν στον αέρα μέσα σε 40 μέρες ό,τι δεν κατάφεραν να ανατινάξουν σε 40 χρόνια οι άλλοι, που τους παρέδωσαν τη σκυτάλη και που σήμερα υποκρίνονται χυδαία.
    Το μέγεθος του εγκλήματός τους είναι ευθέως ανάλογο της πολιτικής απάτης που εκπροσωπούν.
     Ιδού ένα δείγμα από εκείνο το… μακρινό, πια, 2012:

 https://www.youtube.com/watch?v=5XNTVCsr5bE

    Ναι, λοιπόν.
    Είναι τέτοια η απάτη τους που μόνο οι ίδιοι μπορούν να την εκφράσουν. Το μέγεθος του κοινωνικού εγκλήματος στο οποίο πρωταγωνιστούν είναι τόσο, όσο αβυσσάλεα είναι και η απόσταση που χωρίζει τα λόγια από τις πράξεις τους.
    Η απάντηση συνταξιούχων, εργαζόμενων και ανέργων, ή θα είναι αντίστοιχη της ανελέητης επίθεσης που δέχονται ή αυτή τη φορά η «θυσία» θα είναι ολοκληρωτική. 

 ΠΗΓΗ:
http://www.enikos.gr/mpogiopoulos/354764,Oi-aristeroxeires-maxairwnoyn-yperoxa.html

Άνθρωπος είσαι, μη γίνεσαι θηρίο. Γι’ αυτό σου δόθηκε το στόμα από τον Θεό, όχι για να δαγκώνεις, αλλά για να παρηγορείς με τα λόγια σου.

http://www.thetoc.gr/images/articles/0/article_27736/article27736.w_l.jpg





Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

"Mνησθήσομαι Του Ονόματός σου εν πάση γενεά και γενεά..."

 


Τι δώρο να κάνω στο παιδί μου, που έχει πολλά παιχνίδια;


Παλαιότερα τα πράγματα ήταν πιο απλά: τα παιδιά έπαιρναν δώρα τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και στη γιορτή τους. Τα παιχνίδια που υπήρχαν στα σπίτια ήταν λίγα και τα πιτσιρίκια χαίρονταν αληθινά για κάθε καινούριο παιχνίδι που τους χαριζόταν.
Σήμερα, στα περισσότερα σπίτια, τα παιχνίδια έχουν κάνει κατάληψη σε όλα τα δωμάτια, καθώς με την παραμικρή αφορμή οι γονείς κατευθύνονται στα καταστήματα παιχνιδιών.

Τα παιδιά, επηρεασμένα από τις διαφημίσεις και τους φίλους τους, ζητούν ολοένα και περισσότερα παιχνίδια, οι γονείς για να καλύψουν τις ενοχές τους, που δουλεύουν αδιάκοπα και δεν τα βλέπουν πολύ, τους τα αγοράζουν και το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό: «Το παιδί ενθουσιάζεται για πέντε λεπτά με το καινούριο του παιχνίδι και στη συνέχεια το πετά, ζητώντας το επόμενο».
Μήπως λοιπόν αντί να ψάχνετε το επόμενο παιχνίδι, για ένα παιδί που έχει ήδη πάρα πολλά, πρέπει να σκεφτείτε άλλα πράγματα να του προσφέρετε;
Ας δούμε μερικές ιδέες:

Χρόνο μαζί σας:
 Για να παίξετε κι εσείς με όλα αυτά τα παιχνίδια, για να επικοινωνήσετε και να δεθείτε περισσότερο με το παιδί σας.

Βιβλία: Που θα του διαβάσετε εσείς, αν είναι ακόμα μικρό ή που θα τα διαβάσει μόνο του και στη συνέχεια θα μοιραστεί τις σκέψεις και τα συναισθήματα που του προκάλεσαν μαζί σας.

Μια εκδρομή: Που θα τη σχεδιάσετε μαζί, θα την οργανώσετε και θα την απολαύσετε σαν οικογένεια.

Μια υπέροχη εμπειρία:
 Που μπορεί να είναι μια θεατρική παράσταση, μια συναυλία, ένας αθλητικός αγώνας, μια επίσκεψη σε ένα μουσείο κλπ, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του παιδιού.

Ένα μάθημα προσφοράς: Την ευκαιρία δηλαδή, να διαλέξει κάποια από αυτά τα άπειρα παιχνίδια που δεν τα παίζει πια και να τα χαρίσει σε παιδάκια που δεν έχουν.

πηγή 

Ο άγιος Γεώργιος ο Χιοπολίτης


26e_AgiosGeorgiosXiopolitis

Στο όμορφο και μυροβόλο νησί μας, τη Χίο, το 1785 γεννήθηκε ένα χαριτωμένο αγοράκι, ο Γεώργιος. Βρέφος ακόμα έχασε τη μανούλα του κι ο πατέρας του ξαναπαντρεύτηκε. Ήταν μικρό παιδάκι, όταν ο πατέρας του τον έστειλε να μάθει τέχνη σ΄ έναν γνωστό του ξυλογλύπτη, ο οποίος τον πήρε μαζί του στα Ψαρά, για να φιλοτεχνήσουν το τέμπλο ενός ναού. Ο μικρός όμως, μαζί με άλλα παιδιά, σαλπάρισε κρυφά κι έφτασε στην Καβάλα.
Τον συνέλαβαν μια μέρα σ΄ έναν κήπο να κόβει καρπούζια και τον οδήγησαν στον Τούρκο δικαστή. Από τον φόβο του άλλαξε την πίστη του και δήλωσε πως γίνεται μουσουλμάνος. Φυσικά δίστασε να επιστρέψει στο σπίτι του κι έτσι οι δικοί του έχασαν τα ίχνη του.
Κάποτε πήρε την απόφαση να γυρίσει ξανά στο νησί του. Μετανιωμένος πικρά, διήγηθηκε στον πατέρα του με δάκρυα στα μάτια την περιπέτειά του. Εκείνος φοβήθηκε πολύ για τη ζωή του παιδιού του και τον φυγάδευσε στις Κυδωνιές της Μικράς Ασίας, το γνωστό Αϊβαλί.
Εκεί έζησε κοντά σε χριστιανούς ανθρώπους. Με την εργατικότητά και την τιμιότητα που έδειχνε γινόταν αμέσως αγαπητός σε όσους τον γνώριζαν. Στα 22 του γνώρισε μια καλά κοπέλα και θέλησε να την παντρευτεί. Ζήτησε τότε από τον αδελφό της να του επιστρέψει τα χρήματα που του είχε δανείσει κάποτε, επειδή θα του ήταν αναγκαία για τον γάμο του. Θυμωμένος εκείνος και γνωρίζοντας το μυστικό του, τον κατέδωσε στις τουρκικές αρχές πως έγινε εξωμότης. Μπορούσε ο Γεώργιος να φύγει να σωθεί, όπως τον προέτρεπαν οι φίλοι του, αλλά τούτη τη φορά δεν ήθελε να αποφύγει τον θάνατο. Ήταν έτοιμος για όλα.
Τον συνέλαβαν και τον έκλεισαν στη φυλακή, όπου υπέφερε πολύ από τα βασανιστήρια που του έκαναν οι Τούρκοι, για να ξαναγίνει δικός τους. Εκείνος όμως επαναλάμβανε ότι χριστιανός γεννήθηκε και χριστιανός θα πεθάνει.
AIbali
Οι χριστιανοί στο Αϊβαλί προσεύχονταν να τον στηρίξει ο Χριστός και να μείνει πιστός μέχρι τέλους. Οι Τούρκοι βλέποντας πως ήταν αμετανόητος, τον οδήγησαν στο κεντρικότερο σημείο της αγοράς, το Μπεζεστένι, και σαν αρνί τον έσφαξαν πάνω σε μια πέτρα. Ήταν 26 Νοεμβρίου του 1807. Το αίμα του πότισε τη γη των Κυδωνιών και το λείψανό του έγινε πηγή ευλογίας για τους χριστιανούς κατοίκους της πόλης. Στο σημείο του μαρτυρίου του χτίστηκε ένας όμορφος ναός.
Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922 όλα άλλαξαν. Οι Κυδωνιάτες σκόρπισαν, αλλά ποτέ δεν λησμόνησαν τον άγιό τους. Τον νιώθουν όλοι προστάτη τους. Στις Νέες Κυδωνιές Λέσβου τον γιορτάζουν πανηγυρικά κάθε χρόνο.
Δέσποινα Δαμιανίδου

Υπάρχουν περισσότερα πράγματα σε ουρανό και γη, Οράτιε, από όσα έχει ονειρευτεί η φιλοσοφία σου



Γουίλιαμ Σαίξπηρ

Η ΤΕΛΕΙΑ ΒΟΥΤΙΑ ΜΙΑΣ ΑΛΚΥΟΝΙΔΑΣ


 Φωτογράφος με «γαϊδουρινή» υπομονή -Χρειάστηκε 6 χρόνια και 720.000 λήψεις για την τέλεια φωτογραφία
 
Ο Αλαν ΜακΦάιντεν χρειάστηκε 4.200 ώρες και 720.000 λήψεις για να αποτυπώσει την τέλεια στιγμή κατά την οποία μια αλκυονίδα βουτά στη λίμνη για να ψαρέψει.
«Η φωτογραφία που ήθελα να βγάλω ήταν μιας τέλειας βουτιάς, χωρίς να πετάγεται πολύ νερό. Δεν ήταν μόνο εγώ να είμαι στη σωστή γωνία αλλά και το πουλί να βουτήξει τέλεια» δήλωσε ο φωτογράφος μιλώντας στο The Herald Scotland και πρόσθεσε : «Έφτασα στο σημείο να τραβάω μέχρι και 600 φωτογραφίες κάθε φορά που βρισκόμουν στη λίμνη, αλλά καμία δεν ήταν αυτή που ήθελα».


Ο 46χρονος φωτογράφος, συνήθισε να παρακολουθεί από μικρός τις αλκυονίδες να βουτούν και να «ψαρεύουν» στη λίμνη, κοντά στο Kirkcudbright, στη Σκωτία.


Σήμερα κοιτάζοντας πίσω τις χιλιάδες φωτογραφίες που έχει τραβήξει για να πετύχει την μια και μοναδική λήψη καταλαβαίνει πόση δουλειά χρειάστηκε να κάνει για να το πετύχει αυτό.


Στήλη ἔμψυχος, τῆς ἐγκρατείας, στῦλος ἄσειστος, τῆς Ἐκκλησίας, Στυλιανὲ ἀνεδείχθης μακάριε· ἀπὸ παιδὸς γὰρ ἀσκήσας ὡς ἄσαρκος, βρεφῶν καὶ παίδων προστάτης γεγένησαι. Πάτερ Ὅσιε, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

 
Ἀπολυτίκιον Αγίου Στυλιανού
Ἦχος γ'. Θείας πίστεως.

Ανοικτή Επιστολή στον Αλέξη Τσίπρα




   Αλέξη, σε αποκαλώ έτσι αφού αρνείσαι ότι είσαι κύριος, γιατί όλοι ξέρουμε ότι ένας κύριος ξεχωρίζει από τον τρόπο του και από την εμφάνισή του. Σε όλο τον κόσμο οι σοβαροί άνδρες φορούν γραβάτα, είναι ένα συμπλήρωμα της ανδρικής ενδυμασίας. Εσύ το θεωρείς περιττό, και σε ερωτώ γιατί δεν θεωρείς περιττό και το παντελόνι που είναι δείγμα και ρούχο ανδρισμού, και να σε δούμε μια μέρα με το σώβρακο στους δρόμους;
Δήλωσες επανειλημμένα ότι είσαι άθεος, από ότι θυμάμαι είσαι ο πρώτος Έλληνας  αρχηγός κράτους που δηλώνει άθεος. Εμείς οι Έλληνες είμαστε χριστιανοί ορθόδοξοι, έτσι γεννηθήκαμε
και έτσι θα πεθάνουμε, δεν πέρασε ποτέ από το μυαλό μας ότι μπορεί να μας κυβερνήσει ένας άθεος. Προχθές σε είδα στην τηλεόραση όταν έπαιζε η μπάντα τον εθνικό ύμνο, και στεκόσουν με ανοιχτά τα πόδια, συζητούσες και χαριεντιζόσουν με τους παρευρισκομένους αδιαφορώντας για τη σοβαρότητα της στιγμής.
Είσαι πολύ επικίνδυνος για να μας κυβερνάς.
Σου είπαν ότι το χαμόγελο σου πάει, και εσύ το
πήρες στα σοβαρά, και όπου βρεθείς και όπου σταθείς, χαμογελάς σαν την Τζοκόντα του Ντα Βίντσι και  έχεις την  εντύπωση ότι με το χαμόγελο λύνονται όλα τα προβλήματα της Ελλάδας μας.
Περπατάς και ονειρεύεσαι ότι όλα λύνονται με ένα χαζό χαμόγελο, τόσο νυχτωμένος είσαι;
Έχεις μαζέψει για συνεργάτες σου, όλα τα φτωχόπαιδα, με τα εκατομμύρια, που δεν θυμούνται που και πώς τα απέκτησαν. Έχεις μαζέψει κοντά σου όλους αυτούς που άγνωστο πώς , έχουν αποκτήσει δύο, τρία, πέντε, δέκα και είκοσι ακίνητα, και τους θεωρείς σοσια(λ)-ληστές.
Μάζεψες μεγάλα μυαλά για να μας διαλύσεις.
Ποιόν να σου θυμίσω; Τον Γιάννη Μπαρουφάκη, τον Αλέξη Μητρόπουλο, τον Παναγιώτη Λαφαζάνη
την  Ζωή ;... όλα τα μπουμπούκια της αριστεράς για
να μας διαλύσεις μια ώρα συντομότερα. Αδυνατείς
να αντιληφθείς ότι οι ξένοι ηγέτες σε δουλεύουν!!!!
Και αντί να τους το ανταποδώσεις, εσύ δουλεύεις
εμάς.
Αλέξη, είμαι διπλάσιος στα χρόνια από εσένα.
Σου δίνω μια συμβουλή!                                                 Όσο είναι καιρός πάρε την Περιστέρα σου, τα πιτσιρίκια σου, τους συντρόφους σου και τα συνεταιράκια σου, και αδειάστε μας... την Ελλάδα. Μη ξεχάσεις να πάρεις μαζί σου και τον  μπουλούκο τον ΑΝΕΛ, θα σου είναι χρήσιμος , όπου και αν πας.
Κάποιος πριν από σένα είπε :
Ο σοφός άνθρωπος αναγνωρίζει τα λάθη του.
Ο πονηρός προσπαθεί να τα δικαιολογήσει
Και ο  ανόητος επιμένει σ'αυτά.
Η επιλογή σε ποια κατηγορία ανήκεις δική σου.

ΓΙΑΤΙ  ΤΟ  ΤΕΛΟΣ  ΣΑΣ, ΤΟ  ΠΡΟΒΛΕΠΩ
ΔΥΣΟΙΩΝΟ  ΓΙΑ ΕΣΑΣ.
Παλαιό Φάληρο 12 Νοεμβρίου 2015
             Νίκος Κ. Αρβανίτης
Ετών 89 συνταξιούχος γήρατος του ΙΚΑ
     Αλκυόνης 23   Π.Φάληρο 175 61  

Τουρκομάνοι της Συρίας


080720152307278737762

Τουρκομάνοι της Συρίας: νέο πεδίο αντιπαράθεσης Άγκυρας-Μόσχας

Του Σωτήρη Δημόπουλου από το ιστολόγιό του 

Έχουμε μια νέα εκδήλωση της κρίσης μεταξύ της Μόσχας και της Άγκυρας, σε σχέση με τη ρωσική στρατιωτική επιχείρηση στη Συρία: η Τουρκία απαιτεί να σταματήσουν οι βομβαρδισμοί στα χωριά που βρίσκονται κοντά στα τουρκικά σύνορα. Σ’ αυτές τις περιοχές ζουν συμπαγείς πληθυσμοί των λεγόμενων Τουρκομάνων, λαού που εθνολογικά είναι συγγενικός των Τούρκων –ενώ η Τουρκία δηλώνει πως υπερασπίζει τα συμφέροντα τους. Οι πραγματικοί λόγοι του διαβήματος μπορεί, ωστόσο, να είναι διαφορετικοί.
Πριν συμβεί αυτό φαινόταν ότι η Τουρκία θα μπορούσε ακόμη και να ενταχθεί στο συνασπισμό της Ρωσίας με τη Γαλλία στη Συρία, παρά την προηγούμενη εγγύτητά της με το Ισλαμικό Κράτος. Αποδεικνύεται όμως ότι αυτές οι προσδοκίες δεν πρόκειται να επιβεβαιωθούν. Ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου την Παρασκευή δημιούργησε νέο σκάνδαλο προς τη Μόσχα, κατηγορώντας τη Ρωσία για αεροπορικές επιθέσεις, οι οποίες υποτίθεται ότι κτυπούν σε περιοχές που κατοικούν Τουρκομάνοι, στη βόρεια Συρία. Ο πρωθυπουργός επίσης έκανε αναφορά σε «βόμβες διασποράς». Είπε ότι Υπουργείο Εξωτερικών κάλεσε με αυτή την αφορμή τον Ρώσο πρέσβη.
«Στις επιθέσεις στα τουρκομανικά χωριά παίρνουν μέρος και ρωσικά αεροπλάνα. Σε σχέση με αυτό την προηγούμενη νύχτα έδωσα εντολή στον υπουργό Eξωτερικών να καλέσει το Ρώσο πρέσβη, τον ενημέρωσα γι’ αυτό και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα. Αναφέρθηκε με σαφήνεια στο Ρώσο πρέσβη ότι εάν οι δυνάμεις της ρωσικής αεροπορίας διεξάγουν πόλεμο με το ΙΚ, τότε οι στρατιωτικές επιχειρήσεις πρέπει να κατευθύνονται εναντίον του ΙΚ. Αλλά εάν στα σύνορα με τη Τουρκία εναντίον πολιτών γίνεται χρήση βομβών διασποράς και μαζικής εξόντωσης, που θα έχουν ως αποτέλεσμα νέο ρεύμα προσφύγων στη Τουρκία, τότε θα απαντήσουν αυτοί, που δημιούργησαν όλη αυτή την κατάσταση» είπε ο Νταβούτογλου. Κατηγόρησε επίσης το στρατό του Άσαντ για  επιθέσεις σε χωριά Τουρκομάνων.
«Απεδείχθη ότι τα ρωσικά αεροπλάνα διεξήγαγαν εντατικό βομβαρδισμό εναντίον τουρκoμανικών χωριών στην περιοχή BayirBujak στην βορειο-δυτική Συρία, κοντά στη δική μας συνοριακή διέλευση Yayladaği» δήλωσε αργότερα το τουρκικό Υπουργείο εξωτερικών. «Στο πλαίσιο αυτό με απόφαση του υπουργού ο πρέσβης της Ρωσίας στην Άγκυρα Αντρέι Καρλώφ κλήθηκε στο Υπεξ. Τονίστηκε ότι οι ενέργειες της ρωσικής πλευράς δεν συνιστούν πόλεμο κατά της τρομοκρατίας, πραγματοποιούνται βομβαρδισμοί ειρηνικών τουρκομανικών χωριών. Και αυτό μπορεί να επιφέρει σοβαρές συνέπειες. Ανακοινώθηκε ότι η πλευρά μας θέλει από την Ρωσική Ομοσπονδία να σταματήσει άμεσα αυτές τις επιχειρήσεις».
Στη δήλωση αναφέρεται επίσης ότι οι προειδοποιήσεις και τα αιτήματα είχαν επανειλημμένως επιδοθεί στον υφυπουργό Εξωτερικών, ειδικό εκπροσώπου του Ρώσου προέδρου για την Μέση Ανατολή, Μιχαήλ Μπογκντάνωφ. «Επιβεβαιώνουμε ότι εχθές αργά το βράδυ στο Υπεξ της Τουρκίας πραγματοποιήθηκε συζήτηση του Ρώσου πρέσβη με τον υφυπουργό Ουμίτ Γιαλτσίν» δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της διπλωματικής αποστολής Ίγκορ Μιτιάκωφ. «Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε το περιεχόμενο αυτής της συζήτησης».
Όπως υπενθυμίζει το Interfax οι Τουρκομάνοι, ή αλλιώς Σύροι Τούρκοι, είναι τουρκικός λαός που ζει στη Συρία και αποτελεί τη τρίτη εθνική ομάδα στη Συρία έπειτα από τους Άραβες και τους Κούρδους. Ο αριθμός τους φθάνει τις 100 χιλιάδες.
Οι Τουρκομάνοι είναι όργανο της πολιτικής της Άγκυρας
«Οι Τουρκομάνοι είναι αυτοί οι Τούρκοι-Ογκούζοι [που προήλθαν από την Κεντρική Ασία μαζί με άλλα τουρκικά φύλα], οι οποίοι δεν αφομοιώθηκαν και δεν μετατράπηκαν σε Τούρκους», σημείωσε στη συζήτηση με την εφημερίδα VZGLIAD ο διευθυντής του Κέντρου Μελετών της Μέσης Ανατολής και της Κεντρικής Ασίας, πρώην βουλευτής, ε.α. συνταγματάρχης, Σιμιόν Μπαγκντασάρωφ. «Αυτοί ζουν στη Συρία και στο Ιράκ. Οι Τούρκοι, κατά συνέπεια, τους υποστηρίζουν. Αυτοί, με τη σειρά τους, κινούνται ανάλογα με την τουρκική πολιτική. Ανέκαθεν η Άγκυρα εμφανίζεται ως υπερασπίστρια των Τουρκομάνων. Σταθερά υπερασπίζεται τα συμφέροντά τους, όταν υπάρχει κάποιο ζήτημα. Οι Τουρκομάνοι είναι όργανο της πολιτικής της Άγκυρας».
Κατά τη διάρκεια του εμφυλίου στη Συρία, τα τουρκομανικά φύλα προσανατολίστηκαν προς την Άγκυρα και συγκρούστηκαν με τη Δαμασκό. «Δεν εντάχθηκαν ούτε στο ΙΚ, ούτε στο Μέτωπο Αλ-Νούσρα. Έχουν τις δικές τους εθνικές ομάδες, τις οποίες defacto καθοδηγεί η Τουρκία. Διεξάγουν ένοπλο αγώνα εναντίον της κυβέρνησης Άσαντ. Για παράδειγμα, οι Τουρκομάνοι έχουν μια αρκετά ισχυρή οργάνωση ‘‘Ταξιαρχία του Σουλτάνου Μουράτ’’. Ζουν στη περιοχή των τουρκο-συριακών συνόρων, και ιδιαίτερα σε αυτά τα 98 χιλιόμετρα που ελέγχει το ΙΚ. Οι Τούρκοι τους στρέφουν πότε κατά του συριακού στρατού και πότε κατά των Κούρδων» συνόψισε ο εμπειρογνώμονας.
«Αιτία ενός ακόμα τουρκικού διαβήματος, είναι δυνατόν να βρίσκεται στο ότι η ρωσική αεροπορία, παράλληλα με τη γαλλική και την αμερικανική, άρχισε να βομβαρδίζει βυτιοφόρα που μεταφέρουν πετρέλαιο του ΙΚ, τα οποία κατευθύνονται κυρίως προς τη Τουρκία. Μπορεί ακριβώς αυτό το γεγονός να στάθηκε η αιτία του διαβήματος της Άγκυρας» εξέφρασε την άποψη ο πρώην πρέσβης της Ρωσίας στη Τυνησία και στη Λιβύη, επικεφαλής του Κέντρου Συνεργασίας των Πολιτισμών της Σχολής Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου της Μόσχας, Βενιαμίν Ποπώφ.
«Πολλά δυτικά μέσα έγραψαν πολλά και συνεχίζουν να γράφουν, ότι οι κακοποιοί του ΙΚ εμπορεύονται έντονα το πετρέλαιο από τις πετρελαιοπηγές που ελέγχουν. Παίρνουν έως και ένα δισεκατομμύριο το χρόνο από την πώληση του μαύρου χρυσού. Το πετρέλαιο του ΙΚ πηγαίνει κυρίως στη Τουρκία. Ο πρόεδρος της Ρωσίας στη σύνοδο των 20 υπογράμμισε ιδιαιτέρως ότι είναι απαραίτητο να σταματήσουμε τις μπίζνες των τρομοκρατών με το πετρέλαιο», δήλωσε ο διπλωμάτης.
Όπως ανέφερε την παραμονή η εφημερίδα VZGLIAD, η Τουρκία ανακοίνωσε ότι προτίθεται μαζί με τις ΗΠΑ να απωθήσει τους μαχητές του ΙΚ από τα σύνορά της με τη Συρία. Εάν οι Τούρκοι στρατιώτες περάσουν πραγματικά τα σύνορα και συναντήσουν αντίσταση, αυτή θα είναι η πρώτη χερσαία σύγκρουση του ΝΑΤΟ με το «Χαλιφάτο». Η αλήθεια είναι ότι, όπως δήλωσαν από την επιτροπή της Δούμας για την Άμυνα προς την εφημερίδα, στόχος των Τούρκων μπορεί να μην καν το ΙΚ.
Τη Τρίτη ο Τζων Κέρρυ επίσης υποσχέθηκε ότι στρατιωτικοί των ΗΠΑ και της Τουρκίας θα αρχίσουν μαζί επιχείρηση, ώστε να αναλάβουν πλήρως τον έλεγχο της περιοχής των συνόρων με τη Συρία. «Απ’ όλα τα σύνορα του βορείου τμήματος της Συρίας, το 75% είναι υπό έλεγχο. Ξεκινούμε επιχείρηση με την Τουρκία ώστε να αποκτήσουμε τον έλεγχο των υπόλοιπων 98 χιλιομέτρων» ανέφερε ο Κέρρυ, σύμφωνα με το RIA NOVOSTI.
Ανακοινώθηκε ότι από μια χερσαία επιχείρηση ο συνασπισμός αποφάσισε να απόσχει, ωστόσο τμήματα του «Ελεύθερου Συριακού Στρατού» και στρατιωτικά αποσπάσματα των Τουρκομάνων, με την υποστήριξη της αεροπορίας, πρόκειται να εξαπολύσουν επίθεση στο «Χαλιφάτο».

Ο παπά-Ηλίας Διαμαντίδης ο Μυροβλήτης, που γεννήθηκε το 1880 στο χωριό Χουρμικιάντο των Σουρμένων του Πόντου προφήτευε λέγοντας: '' Θα 'ρθει ένας καιρός που θα γίνουν οι άνδρες γυναίκες και οι γυναίκες άνδρες. Τότε θα πέσει μεγάλη κατάρα στον κόσμο. Θα γίνει πόλεμος στην Κωνσταντινούπολη και ο Ρώσσος θα νικά. Θα πάει ως τον Ευφράτη ποταμό. Θ' ανοίξει η Αγιά Σοφιά και θα λειτουργηθή. Ένας εξαδάκτυλος Βασιλιάς θα είναι τότε''.



Η τελευταία εν ζωή φωτογραφία του πατρός Ηλία Διαμαντίδη, να κρατά την εικόνα του Προστάτη του Αγίου Γεωργίου, το έτος 1946.
Από το βιβλίο: ''Ασκητές μέσα στον κόσμο -τόμος Α'- Άγιον Όρος''

Άγιος Νίκων ο Μετανοείτε (Μνήμη 26 Νοεμβρίου)


Κόντογλου Φώτης

Στις 26 Νοεμβρίου, γιορτάζεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία μας η μνήμη του αγίου Νίκωνος “του Μετανοείτε”. Τον είπανε “Μετανοείτε”, επειδή έλεγε συχνά στους ανθρώπους να μετανοήσουνε, όπως έκανε ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος.
Πατρίδα του ήτανε κάποια χώρα του Πόντου που τη λέγανε Πονεμωνιακή. Γεννήθηκε τον καιρό που βασίλευε στην Κωνσταντινούπολη ο Νικηφόρος Φωκάς. Οι γονιοί του ήτανε πλούσιοι, μα όχι μοναχά στα υλικά πλούτη μα και στα πνευματικά. Για τούτο τον αναθρέψανε “εν παιδεία και νουθεσία
Κυρίου”. Και ενώ τα άλλα τα αδέρφια του και οι φίλοι του ήτανε παραδομένοι στις διασκεδάσεις και στα ιπποδρόμια, ο Νίκων αγαπούσε τη θρησκεία, κ’ ήτανε ταπεινός και φρόνιμος σε όλα, λιγόφαγος, απλός στους τρόπους, σεμνολόγος, φυλάγοντας τα μάτια του να μην μπει μέσα του ο σαρκικός πειρασμός που χαλά την αγνότητα της νεότητος.
Μια μέρα τον έστειλε ο πατέρας του, που είχε πολλά κτήματα, να επιστατήσει απάνω στους εργάτες που δουλεύανε σ’ αυτά, και σαν είδε τον κόπο και τον ιδρώτα που χύνανε αυτοί οι άνθρωποι, τόσο λυπήθηκε η ψυχή του, που παράτησε παρευθύς και τα κτήματά του και τους γονιούς του και την πατρίδα του κ’ έφυγε χωρίς να γνωρίζει που πηγαίνει, αφού γι’ αυτόν όλη η οικουμένη ήτανε του Θεού, κατά το λόγο που λέγει “του Κυρίου η γη και το πλήρωμα αυτής”. Αφού πέρασε πολλούς τόπους που δεν τον ήξερε κανένας, έφταξε σ’ ένα βουνό που ήτανε το σύνορο ανάμεσα στον Πόντο και στην Παφλαγονία και που είχε κ’ ένα μοναστήρι λεγόμενο Χρυσή Πέτρα. Σαν είδε το μοναστήρι ο Νικήτας, ένοιωσε μεγάλη χαρά. Κι’ ο Θεός φώτισε το γέροντα ηγούμενο, που ήτανε άγιος άνθρωπος, και βγήκε στην πόρτα και καλωσόρισε τον Νικήτα και τον αγκαλίασε σαν πατέρας το γυιό του και τον κάλεσε με τόνομά του. O Νικήτας σαν άκουσε το γέροντα να τον φωνάζει με τόνομά του χωρίς να τον έχει δει ποτέ, φτεροκόπησε η καρδιά του και μπήκε μαζί με τον ηγούμενο στην εκκλησία, και την ίδια ώρα τον κούρεψε μοναχό με τόνομα Νίκων.
Από κείνη την ημέρα ξέχασε ολότελα πια πως ζει σε τούτον τον κόσμο. Τη μέρα δούλευε στην υπηρεσία που τον έβαλε ο γέροντάς του, και τη νύχτα δεν κοιμότανε, αλλά αγρυπνούσε με προσευχή και με δάκρυα, για να μην αφήσει να μολευθεί η νεανική ψυχή του από κανέναν άσχημο διαλογισμό κι’ από την πονηριά που μπαίνει τόσο εύκολα στην ψυχή του ανθρώπου. Οι άλλοι αδελφοί της μονής τον αγαπήσανε πολύ, γιατί ήτανε απερηφάνευτος, πράος και καλοκάγαθος.
Δώδεκα χρόνια έζησε μέσα στο μοναστήρι της Χρυσής Πέτρας. Στο μεταξύ ο πατέρας του χάλασε τον κόσμο για να τον βρει, πλην μάταια κοπίασε. Επειδή όμως δεν έπαψ να τον ψάχνει, ο άγιος παρακάλεσε το γέροντά του να τον αφήσει να φύγει από το μοναστήρι, όπως κ’ έγινε. Μα σαν πέρασε το ποτάμι Παρθένι, γύρισε κ’ είδε στην αντικρινή ακροποταμιά τον πατέρα του με τα άλλα παιδιά του και με τη συνοδεία του, και σαν τον γνώρισε ο γέρος, άρχισε να κλαίγει και να φωνάζει στον Νικήτα να τον λυπηθεί και να γυρίσει στο σπίτι τους, κ’ ήθελε να πέσει στο ποτάμι. Μα τον μποδίσανε οι δικοί του, γιατί είχε φουσκώσει το ρεύμα του από τα πολλά νερά που κατέβασε. Κι’ ο μακάριος Νίκων, σφίγγοντας την καρδιά του, γύρισε κατά τον πατέρα του και γονάτισε και τον προσκύνησε, κ’ ύστερα έστριψε πάλι και τράβηξε το δρόμο του.
Πέρασε από βουνά έρημα, από κρεμνούς και καταβόθρες. Τα ρούχα του ήτανε λερά και τριμμένα, τα πόδια του ξυπόλητα. Βαστούσε μοναχά ένα ραβδί κ’ ένα σταυρό.
Τρία χρόνια γυροβολούσε έτσι στα βουνά που ήτανε λημέρια των ληστών, κ’ έτρωγε χορτάρια. Πολλές φορές τον συναπαντούσανε αυτοί οι φονηάδες και τον κλωτσούσανε. Μα σαν είδανε πως στην κακία τους αποκρινότανε με αγάπη και με ταπείνωση, τον αγαπήσανε κι’ αυτοί και τον τιμούσανε σαν άγιο.
Σαν περάσανε τρία χρόνια που έζησε απάνω στα βουνά, αποφάσισε να κατέβει στις πολιτείες και να κηρύξει το Ευαγγέλιο και τη μετάνοια. Ήτανε τότε ως 36 χρονών, κατά τα 959 μ.X. Αφού πέρασε βιαστικά τα μέρη της Ανατολής, μπαρκάρησε σ’ ένα καράβι για να πάγη στην Κρήτη, στα 961 μ.X., επειδή οι Άραβες είχανε αλλαξοπιστήσει τους χριστιανούς με το σπαθί.
Με τη βοήθεια του Θεού μπόρεσε και τους γύρισε στην πίστη του Χριστού, κ’ ύστερα από εφτά χρόνια έφυγε από την Κρήτη και πήγε στην Επίδαυρο στα μέρη του Δαμαλά, κ’ εκεί κήρυξε τη μετάνοια κ’ έσωσε ψυχές.
Από τον Δαμαλά μπήκε σ’ ένα καΐκι για να πάγη στην Αθήνα. Μαζί με το καΐκι που μπήκε ο άγιος, ταξίδευε κ’ ένα άλλο για την Αθήνα, και περνώντας από τη Σαλαμίνα βγήκανε οι ναύτες να πάρουνε νερό. Αυτό το νησί ήτανε έρημο από τους κουρσάρους. O άγιος είπε στους καπετάνιους να μη φύγουνε ακόμα από τη Σαλαμίνα, γιατί θα πάθουνε. O ένας καπετάνιος πούχε τάλλο το καΐκι δεν τον άκουσε κ’ έφυγε, μα κείνος πούχε μέσα τον άγιο απόμεινε. Μα το καΐκι που έκανε πανιά το πιάσανε οι κουρσάροι πριν φτάξει στην Αθήνα.
Σαν έφτασε ο άγιος σ’ αυτήν την αρχαία πολιτεία, που ήταν άλλη φορά φημισμένη στον κόσμο πλην τότε ήτανε καταντημένη ένα χωριό, άρχισε το κήρυγμα κ’ έφερε πολύν καρπό, γιατί οι Αθηναίοι ήτανε θεοφοβούμενοι. Από την Αθήνα πήγε στην Εύβοια, και μαζεύθηκε κόσμος πολύς να τον ακούσει. Και με την οχλοβοή, ένα παιδί που είχε ανεβεί στο κάστρο μαζί με τον άλλον κόσμο, παραπάτησε κ’ έπεσε, και βάλανε τις φωνές κ’ έγινε μεγάλη σύγχυση κ’ οι γονιοί του παιδιού καταριόντανε τον άγιο. Μα εκείνος δεν ταράχθηκε, αλλά τους είπε ήσυχα: “Το παιδί ζει, δεν πέθανε”. Κι’ αλήθεια το παιδί σηκώθηκε απάνω γελαστό σαν να πήδηξε από το μπιντένι, κι’ οι γονιοί του κι’ όλος ο κόσμος πέσανε και προσκυνούσανε τον άγιο, και το παιδί τους έλεγε πως σαν γλύστρησε και βρέθηκε στον αγέρα, είδε εκείνον τον καλόγερο που φώναζε “Μετανοείτε” να πετά και να το πιάνει στην αγκαλιά του ως που το κατέβασε μαλακά στη γη.
Ύστερα από τον Εύριπο, πήγε στις Θήβες, κι’ από κει στο βουνό Κιθαιρώνα, που το λέγανε τότε όρος της Μυουπόλεως, κ’ εκεί ασκήτεψε μέσα σ’ ένα σπήλαιο, κοντά στο μέρος που βρίσκεται το μοναστήρι, που έχτισε ο όσιος Μελέτιος ύστερα από χρόνια, κι’ αυτός Ανατολίτης. Από κει πήγε στην Κόρινθο, στο Άργος, στο Ναύπλιο, κι’ απ’ όπου περνούσε άναβε στις καρδιές τον πόθο της θρησκείας κ’ έκανε πολλά θαύματα, προπάντων έγιαινε αρρώστους ανθρώπους.
Αφού πέρασε όλον τον Μωριά, κ’ έφταξε ως τη Μάνη, πήρε πάλι το δρόμο για να γυρίσει στη Σπάρτη, απ’ όπου είχε περάσει. Μα πριν πάγει στη Σπάρτη, μπήκε σ’ ένα σπήλαιο που βρισκότανε σε κάποιο έρημο μέρος που το λέγανε “Μώρον” και κειτότανε άρρωστος και θερμιασμένος. Σε λίγες μέρες μαθεύτηκε το καταφύγιό του και μαζεύθηκε κόσμος πολύς σε κείνο το σπήλαιο για να πάρει την ευλογία του, και πολλοί άρρωστοι περιμένανε τη γιατρειά τους από τον άρρωστον.
Σαν σηκώθηκε από την αρρώστια, πήγε στο Αμύκλι, κ’ επειδή εκείνη όλη την περιφέρεια τη ρήμαξε το θανατικό από λοιμική αρρώστια κ’ είχε πιάσει τον κόσμο φόβος και τρόμος, μαζεύθηκε πολύς λαός και πήγανε και τον παρακαλέσανε να πάγει στη Σπάρτη. Ο άγιος τους είπε πως θα παρακαλέσει το Θεό να πάψει την οργή του, και πως θα καθίσει στη Σπάρτη ως που να πεθάνει.
Σηκώθηκε λοιπόν και πήγε στη Σπάρτη, και σαν εμπήκε στην πολιτεία, πως σαν φανερωθεί ο ήλιος σκορπά και χάνεται η αντάρα, έτσι και σαν φάνηκε ο άγιος έπαψε το θανατικό, κι’ ο κόσμος ξεκουράσθηκε από την αγωνία και έπεσε σε μετάνοια.
Από τότε δεν έφυγε πια από τη Σπάρτη ο άγιος, κ’ η πολιτεία τούτη έγινε η δεύτερη πατρίδα του. Έχτισε μία μεγάλη εκκλησία στόνομα του Σωτήρος, που βρεθήκανε τα θεμέλιά της κοντά στο κάστρο της αρχαίας Σπάρτης, κι’ αυτή η διαβόητη πολιτεία που ήτανε ξακουσμένη στον κόσμο για την παλληκαριά της, καταστάθηκε η καθέδρα της Χριστιανοσύνης με άρχοντά της τον πράον κ’ ήμερον μαθητή του Κυρίου που δίδαξε στον κόσμο την πνευματική ανδρεία και την ειρήνη. Στο μεταξύ βαφτιζόντανε οι Εβραίοι, που υπήρχανε πολλοί σ’ αυτά τα μέρη, και πλήθαινε η πίστη του Χριστού.
Αλλά ήρθε και για τον άγιο Νίκωνα η μέρα να πληρώσει, σαν άνθρωπος κι’ αυτός, το “κοινόν χρέος του θανάτου”, κι’ αρρώστησε. Μάζεψε λοιπόν γύρω στο κλινάρι του τα πνευματικά τέκνα του, και τα ευλόγησε και τους είπε πως σιμώνει το τέλος του, κι’ αφού τους έδωσε πολλές συμβουλές και τους στερέωσε στην ελπίδα του Χριστού, είπε “Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός, εις χείρας σου παρατίθημι το πνεύμα μου” και παρέδωσε την καθαρή ψυχή του σ’ Εκείνον που γι’ αυτόν υπόφερε τόσους κόπους. Κοιμήθηκε στα 998 μ.X., στις 26 Νοεμβρίου, σε ηλικία 75 χρονών.
Το σκήνωμα γίνηκε προσκύνημα. Ο λαός το τριγύρισε και βούιζε όπως κάνουνε οι μέλισσες γύρω στο κουβέλι. Όλοι θέλανε να πάνε κοντά στο λείψανο, και πολλοί παίρνανε από ευλάβεια κάποιο πράγμα από πάνω του, άλλος ένα κομμάτι ρούχο, άλλος λίγες τρίχες, άλλος έκοβε ένα κομμάτι από τη ζώνη του να τάχουνε για φυλαχτό. Ο δεσπότης με όλο το ιερατείο κηδέψανε το τίμιο σκήνος, που ήτανε βαλμένο μέσα σε θήκη ακριβή κι’ αναβρυσε άγιο μύρο, και πολλοί άρρωστοι γιάνανε, τυφλοί, στηθικοί, υδρωπικοί, παράλυτοι κι’ άλλοι που βασανιζόντανε από διάφορες αρρώστιες. Γι’ αυτό και το απολυτίκιό του λέγει:
“Χαίρει έχουσα η Λακεδαίμων
θείαν λάρνακα των Σων λειψάνων
αναβρύουσαν πηγάς των ιάσεων
και διασώζουσαν πάντας εκ θλίψεως
τους Σοι προστρέχοντας, Πάτερ εκ Πίστεως.
Νίκων όσιε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε
δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος”.
Ένας ευσεβής άρχοντας, λεγόμενος Μαλακηνός, τόσον αγαπούσε τον άγιο Νίκωνα, που δεν ήθελε να ζήσει χωρίς να βλέπει την όψη του. Φώναξε λοιπόν ένα ζωγράφο και του παράγγειλε να ζωγραφίσει τον άγιο, μα επειδή ο ζωγράφος δεν τον είχε δει ποτέ, ο Μαλακηνός ιστόρησε με λόγια όσο μπορούσε στο ζωγράφο τι λογής ήτανε η φυσιογνωμία του. Ο ζωγράφος πήγε στο εργαστήρι του κ’ έπιασε να κάνει την εικόνα, αλλά κοπίασε πολύ χωρίς να μπορέσει να τον επιτύχει τον άγιο όπως ήτανε. K’ εκεί που καθότανε στενοχωρημένος, βλέπει να μπαίνει ένας καλόγερος κοντός, νηστεμένος, με μαλλιά μαύρα κι’ ανακατεμένα, με μαύρα αχτένιστα γένια, μ’ ένα κουρελιασμένο παλιοράσο και να βαστά ένα ραβδί μ’ ένα σταυρό στην άκρη, που τον έδωσε στο ζωγράφο να τον φιλήσει. Ύστερα τον ρώτησε γιατί είναι στενοχωρημένος. Σαν του είπε ο ζωγράφος την αιτία, του λέγει ο καλόγερος: “Κοίταξε με, αδελφέ, και ζωγράφισε την εικόνα, γιατί αυτός που ιστορίζεις μοιάζει με μένα σε όλα”. Σαν τον κοίταξε καλά ο ζωγράφος απόρησε, επειδή ήτανε ίδιος όπως τον είχε περιγράψει ο Μαλακηνός. Γύρισε λοιπόν το πρόσωπό του κατά το σανίδι που ζωγράφιζε να δει αν μοιάζει με το πρόσωπο, που έκανε, και βλέπει πως είχε τυπωθεί ο καλόγερος που του μιλούσε. Τον έπιασε φόβος και φώναξε “Κύριε ελέησον”, και σαν γύρισε να τον ξαναδεί, δεν είδε τίποτα.
Όπως τον είδε ο ζωγράφος, έτσι είναι ζωγραφισμένος ο άγιος Νίκων στις εικόνες που βρεθήκανε κανωμένες από παλιούς αγιογράφους. Η πιο παλιά εικόνα του βρίσκεται στο μοναστήρι του Οσίου Λουκά της Λειβαδιάς ιστορημένη με ψηφιά, μα τον παριστάνει με μαλλιά χτενισμένα. Φαίνεται όμως πως πιο σωστά παραστήσανε τη φυσιογνωμία του οι ζωγράφοι που τον ζωγραφίσανε σε εκκλησίες που βρίσκονται κοντά στα μέρη της Σπάρτης, όπως είναι στο Παληομονάστηρο της Κρίτσοβας, ζωγραφισμένος στα 1267, στην Παναγία τη Χρυσαφίτισσα στα Χρύσαφα, στον άγιο Νικόλαο της Αναβρυτής, στην εκκλησιά των Εισοδίων της Θεοτόκου στο χωριό Περπαινή, κι’ αλλού.
Μία από τις πιο παλαιές και μαστορικές εικόνες του είναι και κείνη που βρήκα στην Περίβλεπτο του Μυστρά τον καιρό που δούλευα για να καθαρίσω και να στερεώσω τις παλιές τοιχογραφίες. Βρίσκεται κοντά στη μικρή την πόρτα που μπαίνει κανένας στην εκκλησιά. Ο άγιος είναι ζωγραφισμένος όπως τον ιστορίζει το συναξάρι του, με βουλιασμένα τα μάγουλά του από την κακοπάθηση, με ζωηρά μάτια, με μαύρα μαλλιά ανακατεμένα κι’ αχτένιστα και με μαύρα γένια. Έτσι τον γράφει κι’ ο Διονύσιος ο εκ Φουρνά στην “Ερμηνεία των ζωγράφων”: “Νέος στρογγυλογένης, μακρότριχος, έχων τας τρίχας ηγριωμένας”. Λέγοντας “νέος” θέλει να πει μαυρομάλλης.

Γιατί είναι η ζωή μας άδεια


Το καντήλι της ζωής όλων μας είναι γεμάτο.
Όμως είμαστε δεμένοι με μια κλωστή, εμείς κι αυτό. Και όταν κάνουμε κάποια κίνηση αντίθετη, τραβάμε την κλωστή, και το καντήλι πέφτει, το λάδι χύνεται και τότε εκείνο σβήνει. Έτσι τελειώνουμε πριν την ώρα μας τη ζωή μας.
Καταλαβαίνετε γιατί πεθαίνουμε νέοι; Εμείς προκαλούμε το θάνατό μας.
Γι’ αυτό καλό θα είναι να προσέχουμε, να ζούμε κοντά στο Θεό. Ο Θεός, παιδιά μου, είναι το φως, είναι η ζωή, είναι η αγάπη, η χαρά, είναι το παν. Χωρίς το Θεό η ζωή μας είναι άδεια. Κοιτάξτε τι μοναξιά, τι πίκρα, τι πόνο έχετε εσείς που ζείτε μακριά Του. Ελάτε-ελάτε γρήγορα κοντά Του.
Τρέξτε που σας λέω, μην αργείτε!
Αγιος Πορφύριος

129 παλιά σχολικά βιβλία (pdf) στην οθόνη του υπολογιστή σας






29 Νεοελληνικά Αναγνώσματα, 3.390 έργα 480 συγγραφέων, τα οποία συγκροτούν το διασωσμένο και προσωπικό, πλήρες κατά το δυνατόν, Αρχείο της Δρ. Χρυσάνθης Κουμπάρου-Χανιώτη.
Πρόκειται για τα σχολικά εγχειρίδια που διδάσκονταν στην Ελλάδα για το μάθημα των "Νέων Ελληνικών" (Λογοτεχνίας) από το 1884 έως το 1977 στους κύκλους εκπαίδευσης που αντιστοιχούν στη σημερινή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.