Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2015

Οι διατροφικοί κανόνες του Αγίου Όρους



Η διατροφή που ακολουθούν οι μοναχοί του Αγίου Όρους είναι απλή, νόστιμη και πέρα ως πέρα υγιεινή. Βασισμένη σε αγνά υλικά, που διαθέτει σε αφθονία η ελληνική γη, γίνεται ασπίδα για τον καρκίνο και δεκάδες άλλες ασθένειες.

Οι Αγιορείτες μοναχοί τρώνε τροφές χωρίς συντηρητικά, λίπη και καρυκεύματα. Κάνουν μικρά γεύματα σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, γυμνάζονται φυσικά με τις αγροτικές και τις άλλες καθημερινές ασχολίες τους και, το κυριότερο, είναι εγκρατείς.
Οι διατροφικοί κανόνες τους είναι αυστηροί:
Απέχουν από το κρέας. Ακόμα και την ημέρα του Πάσχα προτιμούν το φρέσκο ψάρι, το οποίο καταναλώνουν όλο τον χρόνο με πρόγραμμα.
Βάζουν ελαιόλαδο στα φαγητά μόνο Τρίτη – Πέμπτη – Σάββατο – Κυριακή. Δε χρησιμοποιούν κανένα άλλο λίπος για να μαγειρέψουν. Τα βούτυρα, τα μαγειρικά λίπη, οι μαργαρίνες, η κρέμα γάλακτος, η μπεσαμέλ και άλλα συναφή προϊόντα δεν έχουν θέση στην κουζίνα τους.
Νηστεύουν από ψάρια και λάδι 40 ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα, 50 ημέρες πριν από το Πάσχα και από 15 ημέρες πριν από τις γιορτές των Αγίων Αποστόλων και της Παναγίας τον Δεκαπενταύγουστο.
Κάνουν μεγάλη κατανάλωση ελιών, λαχανικών, ψωμιού και ζυμαρικών τις 240 ημέρες του χρόνου.
           
Για τόνωση του οργανισμού πίνουν γάλα και τρώνε τυριά, αυγά και μη νηστίσιμες πίτες τις ημέρες που δεν απέχουν από το λάδι ή μετά από τις μεγάλες νηστείες.
Σπάνια καταναλώνουν καλαμάρια, χταπόδια, σουπιές, αστακούς κ.ά την περίοδο των νηστειών (όλα τα μαλάκια θεωρούνται νηστίσιμα, γιατί δεν έχουν αίμα).
Τρώνε όλο τον χρόνο, χωρίς περιορισμό, χόρτα σε σαλάτα, μανιτάρια και φρούτα του δάσους (αγριοφράουλες, κούμαρα, βατόμουρα, κράνα, κάστανα κ.ά).
Κάνουν περιορισμένη κατανάλωση κρασιού, τσίπουρου, καφέ, τσαγιού, λουκουμιών, χαλβά.
Είναι τα φαγητά τους νόστιμα;
Όπως αποκαλύπτει ο μοναχός Επιφάνιος Μυλοποταμινός – μάγειρας στο Άγιο Όρος για πάνω από 35 χρόνια: «Οι Αγιορείτες μοναχοί απολαμβάνουν και με το παραπάνω τα φαγητά τους, το ζυμωμένο από τα χέρια τους ψωμί, το δικό τους κρασί. Τα υλικά που χρησιμοποιούμε είναι αγνά και η μαγειρική μας δεν είναι περίπλοκη, αλλά όσο απλούστερη γίνεται. Η ομορφιά στις γεύσεις άλλωστε δεν προκύπτει από την ποικιλία, τα πολλά καρυκεύματα και τους περίτεχνους τρόπους μαγειρέματος. Όταν τα υλικά είναι αγνά, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να αναδειχτούν. Για να φτιάξουμε πατάτες γιαχνί, για παράδειγμα, αν οι πατάτες είναι νόστιμες, το φαγητό θα γίνει καλό. Χρειαζόμαστε ένα κρεμμύδι, λάδι και λίγη ντομάτα. Το πολύ – πολύ να βάλει κανείς λίγο μαυροπίπερο ή λίγη ρίγανη».
 
Όλα τα μυστικά της αγιορείτικης διατροφής τα περιέλαβε στο βιβλίο του «Μαγειρική του Αγίου Όρους». Μπορείτε να το προμηθευτείτε ακολουθώντας τον υπερσύνδεσμο εδώ ή πατώντας στην εικόνα του βιβλίου. Το βιβλίο αυτό είναι μεταφρασμένο σε τέσσερις γλώσσες και διατίθεται από την Έκθεση προϊόντων Αγίου Όρους.

Ο απόδημος Ελληνισμός κρατάει ζωντανή την Ελλάδα!


ny660_1-640x290

Γράφει ο Αθανάσιος Δέμος

Σε μια εισήγηση στο Γ’ Παγκόσμιο Γλωσσικό Συνέδριο διαβάζουμε: Στο ερώτημα «πώς οι ξενιτεμένοι παρέμειναν βαθειά Έλληνες, πώς διατήρησαν την Εθνική τους ταυτότητα», η απάντηση ήταν: Οι περισσότεροι από εμάς ταξιδεύοντας, συναντήσαμε Έλληνες που έζησαν πολλά χρόνια στην ξένη πατρίδα και μας διηγήθηκαν πώς λειτουργούσαν στα χρόνια της ξενιτιάς κάθε φορά που ένιωθαν νοσταλγία για την Ελλάδα και που ήθελαν να προβάλουν την Ελλάδα στους ξένους. Για παράδειγμα χρησιμοποιούσαν, όσο το δυνατόν περισσότερες γνωστές Ελληνικές λέξεις. Λέξεις καθημερινές, κατανοητές και στους απλούς ανθρώπους, όπως συμπάθεια, μονοτονία, ψυχή, εποχή, νοσταλγία κλπ.

Και όταν το μορφωτικό επίπεδο των συνομιλητών τους ήταν υψηλό, τότε χρησιμοποιούσαν λέξεις ελληνικές ή ορολογίες που αντίστοιχες δεν υπήρχαν στην γλώσσα τους και τότε οι Ελληνίδες γινότανε δασκάλες και εξηγούσαν στους συνομιλητές τους επακριβώς και ετυμολογικώς τι σημαίνουν οι λέξεις π.χ. μέθοδος, σύστημα, αλλεργία, συμπόσιο, ή όροι τεχνολογίας. Δημοκρατία, οικολογία, καρδιογράφος.

Με αυτόν τον τρόπο διέδιδαν την ελληνική γλώσσα, φρεσκάροντας τα ελληνικά και κουβαλώντας την Ελλάδα μέσα τους. Άλλοι μίλησαν για Ηρόδοτο και Θουκυδίδη, για Αριστοτέλη και Μέγα Αλέξανδρο, για Πλάτωνα και Αισχύλο και για σύγχρονους σαν τον Καβάφη και τον Καζαντζάκη και τον Γεώργιο Παπανικολάου τον ευεργέτη των γυναικών και ύστερα για τις ομορφιές της πατρίδας μας.

Έτσι, ο απόδημος Έλληνας βρίσκει τον τρόπο να προβάλλει και να μιλά με υπερηφάνεια για την Ελλάδα, διατηρώντας την Εθνική του ταυτότητα και την ελληνικότητά του.

Αλλά και τέτοιες είναι οι δυνατότητες της ελληνικής γλώσσας: Πριν από δύο χιλιάδες χρόνια, όταν οι Ρωμαίοι είχαν πιάσει Έλληνες αιχμαλώτους τους άφησαν ελεύθερους μόνον και μόνον γιατί ήξεραν να αποστηθίζουν τον Όμηρο. Τόσος ήταν ο θαυμασμός τότε, αλλά και σήμερα εν μέρει, σ’ αυτόν που κουβαλάει μεγαλείο, μεγαλείο Ελληνικό…

Ο πρόεδρος των Η.Π.Α. Ρούσβελτ είχε πει: «Εμείς οι Αμερικανοί δίνουμε την κατάρα μας σε κάθε ξένο, που, ενώ έρχεται στη χώρα μας για να βρει πόρο ζωής, στρέφει το βλέμμα του προς τα πίσω, προς την γενέτειρά του, δίδομεν εις αυτόν την κατάρα να πάθει ό,τι έπαθε η γυναίκα του Λώτ στα Σόδομα και τα Γόμορα. Από την κατάρα αυτή πρέπει να εξαιρέσουμε τους Έλληνες, οι οποίοι δικαιούνται, όχι μόνον να στρέψουν το βλέμμα τους προς τα εκεί, αλλά και να επιστρέψουν για να ζήσουν στην ένδοξη πατρίδα τους, όταν θέλουν και όσοι θέλουν να το κάνουν».

Στις Η.Π.Α. για να τιμήσουν ιδιαίτερα την Ελλάδα ονόμασαν «Ελλάδα» μια πόλη τους. Η πόλη Ελλάδα βρίσκεται στο Νομό Μονρόε της Πολιτείας της Νέας Υόρκης. Έχει πληθυσμό 94.141 άτομα (απογραφή έτος 2.000). Άνδρες: 45.186 (48%). Γυναίκες: 48.955(52%).

Πρόσφατη έρευνα ομογενειακής εφημερίδας αποκάλυψε ότι οι Έλληνες γίνονται δεκτοί με κάθε εκτίμηση όπου και αν πάνε στο εξωτερικό. Αξίζει να αναφερθεί η πολιτογράφηση του διάσημου καρδιοχειρουργού Μπάρναντ και η δήλωσή του: «Μετά από την πρώτη μου επίσκεψη στην Ελλάδα άρχισα να καταλαβαίνω ότι δεν είμαι απλώς ένας μαθητής του Ιπποκράτη, αλλά ένας συμπατριώτης του. Έχω ένα ισχυρό και θαυμάσιο αίσθημα έλξης για την χώρα, όπου γεννήθηκε ο Ιπποκράτης, ο Ασκληπιός και οι άλλοι πατριάρχες της Αρχαίας Ιατρικής Επιστήμης».

Η διάσημη Ελληνίστρια Γαλλίδα Ακαδημαϊκός Ζακλίν ντε Ρομιγύ έχει πολιτογραφηθεί Ελληνίδα. Σ το βιβλίο της «Γιατί η Ελλάδα», γράφει: «Ασφαλώς πολλοί λαοί θα είχαν παραδεχθεί ότι μία αδελφή οφείλει να θάψει τον αδελφό της. Οι λαοί αυτοί όμως δεν έγραψαν Αντιγόνη… Ο μίτος της Αριάδνης, το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα είναι αναμνήσεις Ελληνικές. Το ίδιο και οι Ολυμπιακοί Αγώνες και ο Μαραθώνιος δρόμος. Η Ευρώπη που σφυρηλατούμε με γρήγορους ρυθμούς έχει Ελληνικό όνομα».

Η επιρροή συνεχίζεται, υποστηρίζει με παρρησία η Ρομιγύ. Έτσι, πρόσφατα διαβάσαμε την δήλωση που έκανε Κινέζος φοιτητής στην Ομογενειακή Εφημερίδα «Ελληνικός Κήρυξ»: «Τα Αρχαία Ελληνικά προκαλούν δέος. Νομίζω πως οι Ελληνικής καταγωγής μαθητές αξίζει να μελετήσουν την Ελληνική γλώσσα για να γνωρίσουν τους απαράμιλλους κλασικούς συγγραφείς. Η ελληνική γλώσσα είναι εξαιρετικά όμορφη και εκφραστική».

Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι υπάρχει ακόμη και σήμερα αυτή η λατρεία προς την Ελληνική γλώσσα και κατά συνέπεια προς τον Ελληνικό Πολιτισμό, ύστερα από 3.000 χρόνια και πλέον. Συνεπώς επιβεβαιώνεται η προφητεία του Αιγύπτιου ιερέα, που είπε στον Πλάτωνα: «Εσείς οι Έλληνες είστε και ασφαλώς θα μείνετε αιώνια η νεότητα του κόσμου».

Μολονότι ένα μεγάλο ποσοστό της απόδημης Ελληνίδας δεν γνωρίζει αρχαία Ελληνικά, γνωρίζει όμως, Νεοελληνικά. Δηλαδή, ξέρει να λέει ανδρόγυνο, που είναι μοναδική διατύπωση Ελληνικής σκέψης. Ο όρος αυτός δεν συναντάται σε άλλη γλώσσα. Ξέρει να λέει Ελληνικά παραμύθια, τραγούδια, ψαλμούς, ίσως και μοιρολόγια, ξέρει να χορεύει Ελληνικούς χορούς, εκδηλώσεις και συνήθειες που έρχονται κατ’ ευθείαν από το παρελθόν μας.

Η απόδημη Ελληνίδα, χωρίς να το συνειδητοποιεί, συνεχίζει να διατηρεί τα ιδανικά του αρχαίου Ελληνικού κόσμου και τις αξίες του Βυζαντίου, που εκφράζονται μέσα από την Ελληνική γλώσσα.

Η απόδημη Ελληνίδα δεν θέλει να αποξενωθεί από την Ελλάδα, να χάσει τις ρίζες της και την ταυτότητά της, να γίνει κάποτε ξένη και στην ίδια της την χώρα. Γι’ αυτό πασχίζει να μάθουν τα παιδιά της Ελληνικά, γι’ αυτό τα βαφτίζει Ορθόδοξα, γι’ αυτό πηγαίνει στην Εκκλησία και στην Κοινότητα, ράβει τις στολές τους για τις Εθνικές εορτές, τους μιλάει για την Ελλάδα, για την Ελληνική γειτονιά, για το χωριό της, για τα πανηγύρια, για τα ήθη και τα έθιμα. Αν δε το έκανε αυτό, δεν θα είχαμε παιδιά δεύτερης και τρίτης γενιάς, που μεγάλωσαν έξω από τον Ελληνικό χώρο και που όχι μόνον μιλούν Ελληνικά, αλλά είναι σε όλα τους Ελληνόπουλα.

Έτσι, η απόδημη Ελληνίδα αισθάνεται υπερήφανη, γιατί διατηρώντας η ίδια την εθνική της ταυτότητα την μεταλαμπαδεύει και στα παιδιά της και στα εγγόνια της. Διότι, όταν υπάρχει η αίσθηση της κοινής ιστορικής αποστολής στα μέλη του Εθνικού συνόλου, τότε υπάρχει έθνος.

Ο γλωσσικός δεσμός, ο θρησκευτικός και ο δεσμός των κοινών παραδόσεων και της κοινής ιστορίας δεν συνδέει μόνον τα μέλη ενός λαού μεταξύ τους, συνδέει και τις γενιές στο χρόνο. Ο Εθνικός μας ποιητής Κωστής Παλαμάς είδε και όρισε την έννοια του Έθνους με τον εξής στίχο: «Χρωστάμε σε όσους πέρασαν, θα ’ρθούνε, θα περάσουν… Κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Όμως, οι καιροί είναι χαλεποί, οι κίνδυνοι και οι επιρροές που απειλούν την νεολαία μας μεγάλες και η ερώτηση είναι κατά πόσο θα μπορέσει στο μέλλον η απόδημη Ελληνίδα να κρατήσει τα παιδιά κοντά της και να τα γαλουχήσει, όπως αυτή ξέρει. Είναι ένα σημείο, που πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα η Μητροπολιτική Ελλάδα.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Γεν. Γραμματείας Αποδ. Ελληνισμού η κατανομή των αποδήμων Ελλήνων ανά Ηπείρους είναι: Αμερική 61%, Ασία 1%, Αφρική 2%, Ευρώπη 23%, Ωκεανία και Αυστραλία 13%.

Πηγή

Εγώ πάτερ μου είμαι πολύ καλός χριστιανός​, ταπεινός και δίκαιος



Πριν από τέσσερα χρόνια, ή πέντε, δεν ενθυμούμαι καλά, σας είχα αναφέρει ένα γεγονός, δεν ξέρω πόσοι από σας το είχατε ακούσει, το ξαναεπαναλαμβάνω, διότι έχει άμεση σχέση με το σημερινό Ευαγγελικό Ανάγνωσμα.
Ήρθε κάποιος χριστιανός, επαναλαμβάνω πριν από τέσσερα χρόνια, πέντε, δεν θυμούμαι, μου είπε το όνομά του, και ήλθε σε μένα επειδή είχε πεθάνει ο πνευματικός του, – γνωστός, από το Λοιμωδών, – και αμέσως μετά μου είπε: «Εγώ πάτερ μου, για να ξέρεις είμαι πολύ καλός χριστιανός, είμαι και ταπεινός, είμαι και δίκαιος», και τον ρώτησα από πού αυτό το συμπέρασμα.
Και μου απαντάει: «Έχω πολύτεκνη οικογένεια, είμαι τμηματάρχης στη Άλφα Δημόσια Υπηρεσία, πηγαίνω κάθε Κυριακή και γιορτή στην Εκκλησία, κάνω την προσευχή μου πρωί και βράδυ, δίνω πολλές ελεημοσύνες, και μάλιστα φτάνω μέχρι και την εντολή που δίνει ο Θεός, να δίνουμε μέχρι και το δέκατο από το μισθό μας, επισκέπτομαι τους αρρώστους στα νοσοκομεία, κατάκοιτους στα σπίτια, νηστεύω Τετάρτες και Παρασκευές και όλες τις Σαρακοστές, εξομολογούμαι τακτικά, κοινωνώ επίσης …»
Όλα αυτά μου θύμισαν αμέσως τον Φαρισαίο, διότι τίποτε περισσότερο από το Φαρισαίο δεν είπε, όχι ο Φαρισαίος όλα τα έκαμεν,«Διαβάζω την Καινή Διαθήκη», κι ο Φαρισαίος ήξερε τον Νόμον του Θεού,«Και μάλιστα πολύ καλά, και πολλά όλα ωραία βιβλία, όπου κι αν πάω, όπου κι αν σταθώ, μιλάω για τον Αντίχριστο, για το φοβερό ΕΚΑΜ, για το εξακόσια εξήντα έξι, και καυτηριάζω το κακό, κάνω αυστηρές παρατηρήσεις στο όνομα του δικαίου, και καυτηριάζω το κακό, και του Ευαγγελίου, σε όλους, στη γυναίκα μου, στα παιδιά μου, στους συγγενείς μου, στους υφισταμένους μου, στους γειτόνους μου, στους εργάτες μου, στους συγκάτοικούς μου, σ’ αυτούς που είναι στο δρόμο, παντού, σε όλους, σε όλους, …» δεν τον άφησα να, συνεχίσει βέβαια, διότι είχα καταλάβει αρκετά, και κείνη τη στιγμή, με φώτισε ο Θεός, αν και είμαι αμαρτωλός, όντως αμαρτωλός είμαι, αμαρτωλός και άθλιος και του είπα τα εξής :
«Αν θέλεις να μάθεις συ ο ίδιος, πόσο καλός άνθρωπος είσαι, και τι είδους χριστιανός είσαι, και αν αυτό που νομίζεις ότι είσαι, αρέσει στο Θεό, θα πας αμέσως τώρα μόλις φύγεις από δω, στη γυναίκα σου, και στα παιδιά σου, και αύριο μεθαύριο στους συγκατοίκους της πολυκατοικίας, στους συγγενείς, στους συναδέλφους και λοιπά, και θα τους ρωτήσεις να σου πουν με απόλυτη ειλικρίνεια, τι γνώμη έχουν για σένα. Και μάλιστα τι μουρμουρίζουν πίσω από την πλάτη σου, και τι γνώμη έχουν για τον Χριστιανισμό που εσύ αντιπροσωπεύεις. Αυτός είναι ο κανόνας που σου βάζω. Και θα ’ρθείς ύστερα από μερικές μέρες να μου απαντήσεις. Μέχρι τότε δεν έχει Θεία Κοινωνία. Και μόνον την αλήθεια, και όσοι διστάζουν να σου την γράψουν ανώνυμα, να την τυπώσουν στην γραφομηχανή, και στα κομπιούτερς που υπήρχαν τότε, και να στα παραδώσουν μέσε σε κλειστά φάκελλα για να ξέρεις. Και όταν βέβαια θα ακούσεις και θα διαβάσεις τις γνώμες των συνανθρώπων σου, να σταθείς, να πάς στην Εκκλησία και να σταθείς μπροστά στην εικόνα του Χριστού, και να Τον ρωτήσεις, ύστερα από όσα μου είπαν, και από όσα διάβασα, αν πεθάνω σήμερα Χριστέ μου, κληρονομώ την Βασιλεία Σου;»
Βέβαια, έφυγε θιγμένος, θυμωμένος, στεναχωρημένος και προβληματισμένος. Γύρισε όμως ύστερα από τρεις εβδομάδες. Έπεσε στα γόνατα και ομολόγησε φωνάζοντας:
«Πάτερ μου είμαι αμαρτωλός, είμαι εγωιστής, μού ’παν ότι είμαι σκληρόκαρδος, θυμώδης, καβγατζής, γκρινιάρης, άδικος, κουτσομπόλης, υπερήφανος, καινοδοξής, λαίμαργος, φιλάργυρος, άπιστος, άθεος, και όλοι μηδενός εξαιρουμένου μου είπαν ότι είμαι υποκριτής, υποκριτής. Και αν πεθάνω σήμερα, δεν έχω κανένα ίχνος μετανοίας, διότι έρχεται η εβδομάδα της Κυριακής των Απόκρεω, και ξέρω ότι εκείνη την Κυριακή διαβάζεται το Ευαγγέλιον της Κρίσεως. Αν πεθάνω που θα πάω;»
Δυστυχώς αδελφοί μου οι πιο πολλοί από μας, άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο του μοιάζουν. Πιστεύουμε ότι είμαστε καλοί άνθρωποι και καλοί χριστιανοί αλλά κάνουμε μεγάλο λάθος. Η πορεία μας στη ζωή μας, όπως αυτή αποκαλύπτεται μέσα στην οικογένειά μας, και στον εργασιακό χώρο και στο κοινωνικό περιβάλλον, είναι απορία που ικανοποιεί τα πάθη, και δεν είναι πορεία για την κάθαρση, για τον αγιασμό, για την θέωση, για τη σωτηρία.
Όσο μας ξέρει ο σύντροφος της ζωής μας, δεν μας ξέρει κανένας άλλος. Και καμιά φορά όσο μας ξέρουν τα παιδιά μας, και όσο μας ξέρουν συνεργάτες, υφιστάμενοι και προϊστάμενοι, και τόσοι άλλοι, που γνωρίζουν και βλέπουν τα στραβά μας και τα λάθη μας και τις κακίες μας, τόσο καλά ώστε να ’μαστε εμείς τυφλοί και να μη τις βλέπουμε. Μόνον βέβαια ο Θεός γνωρίζει καλύτερα από όλους, ποιοι είμεθα στο βάθος του είναι μας, διότι Αυτός βλέπει μέσα στις καρδιές μας.
Μέσα μας βλέπει ο Θεός, δε βλέπει από έξω. Και δυστυχώς αν κρατήσουμε αυτήν την στάση, θα ακούσομε αυτό που είπε ο Κύριος: «Υπάγετε απ’ εμού κατηραμένοι, εις το πυρ το αιώνιον, το ητοιμασμένω τω διαβόλω και τοις αγγέλοις αυτού».
Γι’ αυτό και χρειάζεται η καθημερινή μετάνοια και η αλλαγή της ζωής μας, να μάθουμε από τώρα να ζούμε την αιώνια ζωή, ή μάλλον την ίδια ζωή που έζησε ο Χριστός πάνω στη γη. Να παλεύουμε λοιπόν και να αγωνιζόμαστε κάθε μέρα, για την κάθαρση, τον φωτισμό και τον αγιασμό. Και αν δεν τα καταφέρνουμε, άνθρωποι είμαστε, κι αν λυγίζουμε, και αν κάθε μέρα πέφτουμε, να σηκωνόμεθα, να ομολογούμε ότι είμεθα αμαρτωλοί, ότι είμεθα ένα τίποτα, μπροστά στον αγιασμό των αγίων και μπροστά στην Παναγιότητα και Παναγαθότητα του Αγίου μας Θεού. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε όπως έζησε ο Χριστός, και πρέπει να μάθουμε να τρεφόμεθα καθημερινά από τον άρτον της ζωής, απ’ τον άρτον της δικαιοσύνης, απ’ τον καθημερινό άρτο της κάθε αρετής που πρέπει να καλλιεργούμε.
«Μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες» είπε ο Κύριος, «ότι αυτοί χορτασθήσονται.» Και δεν είναι δικός μας μόνον χορτασμός. Είναι και χορτασμός του Χριστού, αλλά είναι και χορτασμός του πλησίον. Αν εγώ χορτάσω από αγάπη, θα την προσφέρω πρώτα στον Θεόν, και ύστερα θα την προσφέρω στον πλησίον. Θα αναπαυθεί ο Θεός, και θα πολλαπλασιάσει τις δωρεές Του μέσα μου. Και έτσι, δι’ αυτών των δωρεών, και δι’ αυτών των χαρισμάτων, θα χορτάσω με τον Άρτον του Χριστού, της δικαιοσύνης και της κάθε αρετής. Και τον πλησίον μου θα Τον ξεδιψάσω με τον λόγον του Θεού, τον αληθινόν λόγον, που θα βγαίνει μέσα από την πείρα της ζωής μου και της ζωής σου. Όχι μόνο από αυτά που διαβάζουμε, καλά είναι αυτά που διαβάζουμε, και καλώς πολύ καλά κάνουμε να τα μεταφέρουμε συχνά πυκνά στους δικούς μας, στα παιδιά μας, στις συντροφιές μας. Αλλά όμως πέρα από τις πείνες και τις δίψες τις υλικές που υπάρχουν γύρω μας, και τις οποίες κατά τον άλφα ή βήτα τρόπο ας πούμε ότι καλύπτονται είτε από μας, είτε από την κοινωνική πρόνοια, αυτό είναι καθήκον όμως, υπάρχει πείνα και δίψα για αληθινό λόγο Θεού, και τον λόγον του Θεού ΔΕΝ τον συζητάμε στα σπίτια μας, δεν τον συζητάμε μεταξύ μας στις συντροφιές μας, δεν τον συζητάμε τον λόγον του Θεού και τους βίους των Αγίων και τα γεγονότα που περιγράφονται στα γεροντικά όταν συναντόμεθα μεταξύ μας, φιλικά απ’ το ένα σπίτι στο άλλο. Θα πείς, μας κοροϊδεύουν. Να μας κοροϊδέψουν αλλά εμείς να πούμε τον λόγον του Θεού.
Και ο αγώνας ο δικός μας, και των κληρικών και των λαϊκών, είναι να ομοιάσουμε τον Χριστό. Όλες οι ευχές της Θείας Λειτουργίας, αν τις προσέξτε καλά, γιατί σαν εδώθησαν προς μελέτη, οι ευχές αυτές της Θείας Λειτουργίας, με πάρα πολύ καλή ανάλυση και μέσα από την πράξη της ζωής, αγίων ανθρώπων, αγίων πιστών, αγίων απλών εφημερίων, κληρικών και ασκητών, σας εδόθη η ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας. Αν λοιπόν προσέξουμε καλά, θα δούμε ότι ο σκοπός είναι ο αγιασμός της ψυχής μας, είναι να χορταίνουμε από τον ίδιο τον Χριστό, και αυτό που περισσεύει, να το δίνουμε στους άλλους.
Έχω αγάπη; Θα σας δώσω.
Δεν έχω; Δε θα σας δώσω.
Έχετε αγάπη; Θα τη δώσετε.
Έχετε υπομονή; Θα τη δώσετε, κάνοντάς την.
Έχετε πραότητα και ειρήνη; Θα τη δώσετε!
Δηλαδή έχετε χάρη Θεού; Θα δώσετε.
Έχουμε Χάρη; Θα δώσουμε.
Δεν έχουμε; Δεν θα δώσουμε.
Μας παρασέρνουν πότε το ένα πάθος και πότε το άλλο, και έτσι λοιπόν αντί να προσφέρουμε την ταπείνωση και την πραότητα που ζητάει ο Θεός από μας, εμείς προσφέρουμε αγριότητα, θυμό, νεύρα, αντιλογία, αντιρρήσεις, και χαλάμε την ειρήνη του σπιτιού μας. Και ξεχνάμε αυτό που μας είπε ο Πανάγιος Θεός «μάθετε απ’ εμού, ότι πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία και ευρήσετε ανάπαυσιν ταις ψυχαίς ημών». Δεν έχουμε ειρήνη μέσα μας. Δεν έχουμε ανάπαυση. Δεν έχουμε γαλήνη, όχι επειδή είμαστε άρρωστοι, – οι αρρώστιες βέβαια είναι αλήθεια ότι προσφέρουν ταραχή, δεν αφήνουν ήσυχο και το σώμα, οι πολλές και ποικίλες που έχουμε – αλλά όμως όταν υπάρχει μέσα μας ειρήνη, η ειρήνη του Θεού που υπερέχει, κάθε σκέψη και κάθε νουν που φτάνει μέχρι τον ουρανό, αυτή η ειρήνη ειρηνεύει και το σώμα, ειρηνεύει τις αισθήσεις, ειρηνεύει τους λογισμούς και άμα αυτή η ειρήνη πλημμυρίσει την ψυχή μας ύστερα από προσευχή, η ειρήνη επικρατεί και στο σπίτι. Η ειρήνη επικρατεί και στο περιβάλλον. Η ειρήνη επικρατεί και την ώρα που οδηγείς το αυτοκίνητο. «Μάθετε απ’ εμού λοιπόν ότι πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία».
“Γυμνός και δε με ντύσατε ή με ντύσατε”; Και κανένας ντύνεται με αρετές, δεν ντύνεται κανένας μονάχα δίνοντας κάλτσες και παπούτσια και ρούχα, χρειάζονται και αυτά, διότι όπως μας λένε οι στατιστικές και οι πολιτικοί μας, ένα πολύ μεγάλο μέρος του Ελληνικού λαού ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας, και αυτοί έχουν τις ανάγκες μας, αλλά όμως μαζί με το φαγητό, μαζί με το ψωμί και το νερό, μαζί με τη θέρμανση, μαζί με τον ρουχισμό και μαζί με τα πρώτα είδη ανάγκης, τα φάρμακα και τα λοιπά, χρειάζεται να του προσφέρουμε την αγάπη της καρδιάς μας. Να του προσφέρουμε τον λόγον του Θεού, να του προσφέρουμε αυτό το μάννα, που έθρεψε εμάς, να το βγάλουμε απ’ την καρδιά μας, για να του δώσουμε και αυτόν να χορτάσει. Αυτό το δίνουμε; Αυτό είναι το ερωτηματικό.
Το να τηρούμε πέντε δέκα εντολές και να νομίζουμε ότι είμαστε κάτι επειδή πηγαίνουμε στην Εκκλησία, δεν λέει πολλά πράγματα. Πρέπει να έχουμε αληθινή μετάνοια, και να την διδάσκουμε και έμπρακτα στους άλλους. Και την αληθινή μετάνοια δεν την βλέπω ούτε στον εαυτόν μου, αλλά ούτε και στους περισσοτέρους απ’ αυτούς που έρχονται να εξομολογηθούν.

 π. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου

Κάποιες φράσεις ακατανόητες για όσους είναι κάτω των 20! - Τότε που αντί για τηλεκοντρόλ είχαμε σκουπόξυλο!!

Ο κόσμος προχωράει, η τεχνολογία εξελίσσεται, η ζωή προχωράει και εμείς αφήνουμε πίσω πολλά πράγματα που μας άρεσαν κάνοντας χώρο σε νέα. Κρατάμε όμως τις αναμνήσεις τους, οι οποίες ξεθωριάζουν όσο περνούν τα χρόνια, μέχρι που σβήνουν.
135522122-617x416
Ποιος θα σηκωθεί να αλλάξει το κανάλι;
Το αποτέλεσμα; Το άκουσμα κάποιων φράσεων δημιουργεί απορίες στους νεότερους. Αν είστε κάτω των 20, ευκαιρία να μάθετε κάποια πράγματα. αν είστε άνω των 20 περαστικά σας και νοσταλγήστε ελεύθερα!

1. Ποιος θα σηκωθεί να αλλάξει το κανάλι στην τηλεόραση;
It comes as a shock που θα έλεγε και η γιαγιά μου (αν ήταν Αμερικανίδα και ζούσε) αλλά δεν είχαν πάντα οι τηλεοράσεις τηλεχειριστήρια για να αλλάζεις το κανάλι ή την ένταση του ήχου από τον καναπέ 2 μέτρα μακριά. Τις καλές εποχές που υπήρχε μία στο σαλόνι και όχι μια σε κάθε δωμάτιο, σηκωνόταν ο μικρός της οικογένειας να αλλάξει κανάλι. Οι πιο πονηροί έπαιρναν από κοντά ένα σκουπόξυλο και πάταγαν το κουμπί από μακριά. Το λες και το πρώτο τηλεκοντρόλ.

2. Βγες από το ίντερνετ, θέλω να πάρω τηλέφωνο.
Ω ναι. Ξεχάστε VDSL, WiFi, OTE DoublePlay και πάει λέγοντας. Οι πρώτες συνδέσεις στο ίντερνετ γινόντουσαν μέσω της τηλεφωνικής γραμμής, με κάρτα-χρόνο σερφαρίσματος που αγόραζες από το περίπτερο. Πληκτρολογούσες τον κωδικό, άκουγες τους ήχους που κάνει το τηλέφωνο όταν καλείς κάποιον, συνδεόσουν και για όση ώρα ήσουν online, δεν είχες τηλέφωνο. Άντε εκεί που τσατάρεις με κάποιον στο msn, να σου φωνάζει η μαμά σου από μέσα «Βγες θέλω να πάρω τη θεία Μαρία να τη ρωτήσω τη συνταγή για τα μπιφτέκια».

3. Μου μάσησε την κασέτα.
κασεταΣήμερα βλέπουμε ταινίες στη NOVA, το OTE TV ή online και μερικές φορές χάνεται το σήμα, κολλάει λίγο και αναγκαζόμαστε να κάνουμε refresh. Κάποιοι πιο ρομαντικοί νοικιάζουν ακόμα dvd που αν είναι ψιλοχαραγμένο, κολλάει και πρέπει να το βγάλουν, να το καθαρίσουν με ένα πανάκι και να το ξαναβάλουν. Ταλαιπωρία σωστά; Αν ρωτήσετε τους πιο παλιούς θα σας πουν ότι αυτά δεν πιάνουν μία μπροστά στα video players και τις βιντεοκασέτες που αν τα έπιανε το ανάποδο, σου μάσαγε την κασέτα και έπρεπε στην καλύτερη να κάνεις rewind ή να την βγάλεις ΑΡΓΑ-ΑΡΓΑ από μέσα για να μην κοπεί και στη χειρότερη να ξεβιδώσεις το videoplayer για να την βγάλεις.
Χρόνο κι όρεξη να έχεις.

4. Δεν σ’ ακούω καλά, πάρε το 0.
Πριν τα σταθερά τηλέφωνα αποκτήσουν κουμπιά και γίνουν ασύρματα, όταν ακόμα είχαν εκείνο το τέλειο καντράν που ξέβαφαν τα μανό των νυχιών γυρνώντας το, υπήρχαν κάποια προβληματάκια ακόμα στις γραμμές. Ένας αστικός μύθος λέει ότι τη στιγμή που η γραμμή είχε πρόβλημα, αν έπαιρνες το 0 έφτιαχνε. Κανείς δε ξέρει γιατί.

5. Θες να παίξουμε ατάρι;
Ο παππούς των Playstation, GameGear, Xbox και λοιπών ηλεκτρονικών μπλιμπλικιών. Τελεία.

6. Έχεις 5 δραχμές να πάρω ένα τηλέφωνο;
Ε; Ναι. Εξηγώ αμέσως. Εκτός από τα καρτοτηλέφωνα που κοσμούν πεζοδρόμια και πλατείες και χρησιμεύουν μόνο για να γράφουν μέσα με μαρκαδόρους ή αραιά και που για να τηλεφωνούν κάποιοι μετανάστες, υπήρχαν και οι κερματοδέκτες. Τα έβρισκες στα απανταχού περίπτερα και λειτουργούσαν όπως όλοι καταλάβαμε με κέρματα. Για να είμαι ειλικρινής, έχει τύχει να πετύχω σε κάποιο ξεχασμένο περίπτερο κάποιο που έχει αναβαθμιστεί σε ευρώ. Αναζητήστε τα!

7. Την εργασία μου την έχω περάσει σε δισκέτα.
88730-199327
Γιατί εκεί περνάγαμε τα κείμενα μας και μια, το πολύ δύο φωτογραφίες. Πριν τα usb, πριν τα dvd, πριν τα cd. Μικρή χωρητικότητα, πολύχρωμη εμφάνιση, αστείοι ήχοι όταν την έβαζες στο pc. Γιατί εννοείται ότι ήταν πριν τα laptop.

8. Μην ξεχάσεις να πάρεις φλας για τη μηχανή / Ξέχασα να οπλίσω τη μηχανή.
Οι πωρωμένοι με τη φωτογραφία και τις φωτογραφικές μηχανές θα το ξέρουν. Πρόκειται για λειτουργίες φωτογραφικών μηχανών πριν γίνουν αυτόματες και ψηφιακές. Ακολούθως και το επόμενο.

9. Πήρε φως το φιλμ και μου κάηκε.88730-199326
Διότι αν άνοιγες το καπάκι της μηχανής χωρίς να έχεις τυλίξει πρώτα το φιλμ… ουπς. Μόλις έχασες όλες τις φωτογραφίες σε αυτό το φιλμ. Είναι τα φιλμ που εμφάνιζαν σε σκοτεινά δωμάτια με κόκκινο φως μέσα σε νερό, κτλ, κτλ που μπορεί να έχει δει κανείς σε ταινίες. Αυτό.

10. Το πράσινο να πάρεις για Αθήνα.
Α… όταν ο ΟΑΣΑ είχε τα μπλε λεωφορεία που πήγαιναν Πέραμα-Αθήνα και τα πράσινα που πήγαιναν Πέραμα-Πειραιά. Αυτά τα ωραία ψηλά που έτριζαν ολόκληρα και νόμιζες ότι θα σπάσουν; Α στάσου, το έχουμε και τώρα αυτό. Τέσπα, τότε δε χρειαζόταν να διαβάσεις καν την πινακίδα μπροστά, καταλάβαινες από το χρώμα.
11. Ωραία εικόνα, θα μου τη στείλεις με υπέρυθρες;
Γιατί έτσι ανταλλάζαμε εικόνες με τα πρώτα μας κινητά. Όσο περνούν τα χρόνια μεγαλώνει η απόσταση που μπορούμε να στείλουμε κάτι από το ένα κινητό στο άλλο. Πλέον μέσω ίντερνετ και viber μπορείς να στείλεις από εδώ στην Αμερική. Παλαιότερα όμως υπήρχε μόνο το Bluetooth που είχε εμβέλεια μόλις λίγα μέτρα και ακόμα πιο πριν οι υπέρυθρες που έπρεπε να έχουν οπτική επαφή οι συσκευές για να πετύχει η μεταφορά. Μαγικό;

12. Κάνει χιόνια η εικόνα.
88730-199328Ψηφιακό σήμα και αηδίες. Αν δεν έχεις δει ταινία που να κουνιέται η εικόνα, να χάνεται το σήμα, να κάνει «χιόνια» (δηλαδή άσπρες κουκίδες διάχυτες στην εικόνα) και να χτυπάς βάναυσα το κουτί της τηλεόρασης (δεν ήταν όλες φλατ κάποτε) ή να κουνάς μανιωδώς δεξιά-αριστερά την κεραία, ε λυπάμαι αλλά δεν ξέρεις από διασκεδαστική τηλεόραση.

athensvoice

Αναμφίβολα πρόκειται περί ηλιθίων

http://mikrometoxos.gr/wp-content/uploads/2015/07/maskaraw.jpg



"Ως πολιτικός θα σας πω ότι τα capital controls θα αρθούν σε δύο μήνες. Ως οικονομολόγος δεν μπορώ να κάνω πρόβλεψη, γιατί κάθε πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη" είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σταθάκης από το βήμα του πολιτικού debate για το μέλλον της οικονομίας που διοργάνωσε το απόγευμα της Τρίτης το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

Η εκτίμηση του κ. Σταθάκη ήταν ότι το πιθανότερο να συμβεί σχετικά με την άρση των capital controls θα είναι μετά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, παραπέμποντας, δηλαδή, στο τέλος του χρόνου.

Όπως είπε "πιστεύω πως η άρση τους θα γίνει μόλις ολοκληρωθεί η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και αποκατασταθεί η σταθερότητα".

Πρόκειται για απόσπασμα από χθεσινό ρεπορτάζ...

Σπάνια οι πολιτικοί λένε αλήθεια στις μέρες μας, αλλά σπάνια επίσης κάποιος τα καταφέρνει στην πολιτική όταν λέει τα εξόφθαλμα ψέματα ή όταν οι "αλήθειες" δεν αντέχουν περισσότερο από μερικές εβδομάδες ή μήνες.

Όταν κάποιος επιβιώνει πολιτικά είτε με εξόφθαλμα ψέματα είτε με "αλήθειες" που δεν κλείνουν χρόνο, τότε έχουμε συμπτώματα σήψης και παρακμής. Έχουμε μια κοινωνία που ξεψυχά...

Ο Όστβαλντ Σπένγκλερ στο μνημειώδες έργο του πριν από 100 χρόνια περίπου: "Η παρακμή της Δύσης" είχε περιγράψει τα συμπτώματα των πολιτισμών που ψυχορραγούν ώστε η κοινωνία που έχει οχλοποιηθεί (φελλαχοποιηθεί κατά Σπένγκλερ) πιστεύει οτιδήποτε αρκεί να υπόσχεται δωρεάν διανομή άρτου, όπως την εποχή της παρακμής της Ρώμης ή των τελευταίων Φαραώ.

Θυμάστε τον κ. Νίκο Παππά και άλλους μια - δυο μέρες πριν το δημοψήφισμα να δηλώνουν πως οι τράπεζες θα άνοιγαν  την επομένη του δημοψηφίσματος; Έχουν περάσει δυο μήνες αλλά για να στείλει κάποιος 200 ευρώ στο πανεπιστήμιο που σπουδάζει το παιδί του για εγγραφή, χρειάζονται 3-4 αιτήσεις, μερικές μέρες αναμονής για έγκριση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και μετά στην ουρά της τράπεζας...

Αυτό θα πρέπει να το κάνει και κάθε φορά που πρέπει να στέλνει το μηνιάτικο για τα της διαβίωσης του φοιτητή.

Το πρόβλημα όμως είναι μεγαλύτερο καθώς αφορά σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού με τις εισαγωγές.

Καθώς όμως η αριστερή ιδεολογία "τυφλώνει" τους πιστούς, κάθε πρόβλημα εκλαμβάνεται και επικοινωνείται στο κοινό σαν επιτυχία.

Έτσι, προχθές άκουγα άναυδος τον κ. Λαφαζάνη να επαίρεται σε βραδινό δελτίο ειδήσεων πως τα capital controls είχαν πολύ θετική επίδραση στο εμπορικό ισοζύγιο.

Εκ πρώτης όψεως έχει απόλυτο δίκιο. Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων και το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, τον Ιούλιο η συνολική αξία των εξαγωγών μειώθηκε κατά 8% και διαμορφώθηκε στα 2,3 δισ. ευρώ έναντι 2,5 δισ. ευρώ τον Ιούλιο του 2014, ενώ δραματική ήταν η μείωση των εισαγωγών, οι οποίες υποχώρησαν κατά 32% και διαμορφώθηκαν στα 3,02 δισ. ευρώ από 4,5 δισ. ευρώ τον περσινό Ιούλιο.

Όπως μπορείτε να συμπεράνετε, αυτό δημιούργησε ένα εμπορικό πλεόνασμα της τάξης των 700 εκατ. ευρώ έναντι ενός εμπορικού ελλείμματος της τάξης των 2 δισ. ευρώ πέρυσι τον Ιούλιο.

Τούτο όμως είναι προσωρινό, καθώς κάποιος λογικά σκεπτόμενος θα πρέπει να υπολογίσει πως οι εξαγωγές δεν διαταράχθηκαν γιατί οι εξαγωγικές επιχειρήσεις συνηθίζουν να έχουν αποθέματα πρώτων υλών για μερικές εβδομάδες ή μήνες.

Μόλις εξαντληθούν τα αποθέματα των μεταποιητικών επιχειρήσεων οι εξαγωγές θα πέφτουν με ταχύτερους ρυθμούς από τις εισαγωγές.

Σύμφωνα με το σκεπτικό του κ. Λαφαζάνη, αλλά και την ανευθυνότητα του κ. Τσίπρα που επέτρεψε να φτάσουμε στα capital controls, αν η Ελλάδα γυρίσει στην εποχή των σπηλαίων και δεν εισάγει τίποτα, τότε ίσως καταφέρουμε να έχουμε θετικό εμπορικό ισοζύγιο, χωρίς να χρειαστεί η οικονομία να γίνει ανταγωνιστική με νεοφιλελεύθερα μέτρα.

Πρόκειται περί ηλιθίων σκεπτικών αναμφίβολα...

Τα χόμπι που θα σας κάνουν πιο έξυπνους ενώ διασκεδάζετε


Για πολύ καιρό, υπήρχε η πεποίθηση ότι οι άνθρωποι γεννιούνται με ένα δεδομένο επίπεδο νοημοσύνης, και ότι το καλύτερο που είχαμε να κάνουμε στη ζωή μας ήταν να ανταποκριθούμε σε αυτές τις δεδομένες δυνατότητές μας. Πλέον υπάρχουν επιστημονικές αποδείξεις ότι μπορούμε να αυξήσουμε τις δυνατότητές μας, ενώ παράλληλα περνάμε ευχάριστα. Οι επιστήμονες, υποστηρίζουν ότι με την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων ο εγκέφαλος δημιουργεί νέες νευρικές οδούς που τον κάνουν να εργάζεται γρηγορότερα και καλύτερα. Δείτε παρακάτω μια λίστα με τα επτά χόμπι που μπορούν να σας κάνουν εξυπνότερους και γιατί.
perierga.gr - Τα 7 χόμπι που θα σας κάνουν πιο έξυπνους ενώ διασκεδάζετε
 Μάθετε ένα μουσικό όργανο
Η μουσική βοηθά στη δημιουργικότητα, τις αναλυτικές ικανότητες, τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τις δεξιότητες και σε πολλούς άλλους τομείς. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το ίδιο ισχύει και με τα ομαδικά αθλήματα. Ωστόσο, η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου θεωρείται πιο αποτελεσματικό βοηθώντας στη μνήμη, την επίλυση προβλημάτων και τη συνολική λειτουργία του εγκεφάλου, ανεξάρτητα από την ηλικία του ατόμου.
 Διαβάστε κάτι
Τα οφέλη της ανάγνωσης είναι τα ίδια είτε διαβάζετε το “Game of Thrones”, το “Harry Potter”, ή το τελευταίο τεύχος της «The Wall Street Journal». Η ανάγνωση μειώνει το στρες, σας βοηθά κάνει να αισθάνεστε καλύτερα για τον εαυτό σας, και αυξάνει τη νοημοσύνη σας.
 Ασκηθείτε τακτικά
Η περιστασιακή άσκηση δεν καταφέρνει αρκετά. Η τακτική άσκηση είναι πολύ πιο αποτελεσματική από τις σκληρές προπονήσεις, κάθε λίγο και λιγάκι. Όταν ασκείστε τακτικά, τα κύτταρά σας πλημμυρίζουν με την πρωτεΐνη BDNF, η οποία βοηθά στη μνήμη, τη μάθηση, την εστίαση, τη συγκέντρωση και την κατανόηση. Αυτό που συχνά αναφέρεται ως διανοητική οξύτητα.
Μάθετε μια νέα ξένη γλώσσα
Αν νομίζετε ότι το να λύνετε παζλ σας βοηθά να βελτιώσετε τη μνήμη σας, είναι προτιμότερο να μάθετε μια ξένη γλώσσα. Η έρευνα έχει δείξει ότι οι άνθρωποι που είναι δίγλωσσοι είναι καλύτεροι στην επίλυση γρίφων από τους ανθρώπους που μιλούν μόνο μία γλώσσα. Η επιτυχής εκμάθηση νέων γλωσσών επιτρέπει στον εγκέφαλό σας να εκτελεί καλύτερα τυχόν πνευματικά απαιτητικές εργασίες. Επιπλέον, μιλώντας σε τουλάχιστον δύο γλώσσες επηρεάζει θετικά την ικανότητά σας να παρακολουθείτε το περιβάλλον σας και να κατευθύνετε καλύτερα την προσοχή σας στις διαδικασίες.
Ενισχύστε την αθροιστική σας μάθηση
Πολλοί ευφυείς μαθητές στο σχολείο διαβάζουν και μαθαίνουν πράγματα για τις εξετάσεις, τα οποία ξεχνούν λίγο καιρό αργότερα. Ένας λόγος που η εκμάθηση μιας νέας γλώσσας μας κάνει πιο έξυπνους είναι επειδή απαιτεί σωρευτική μάθηση. Επειδή κάνουμε συνεχώς επαναλήψεις και χρησιμοποιούμε τη γραμματική και το λεξιλόγιο ξανά και ξανά. Εφαρμόστε την έννοια της αθροιστικής μάθησης στην καθημερινή σας ζωή και στον χώρο εργασίας σας με την παρακολούθηση των αξιοσημείωτων κομματιών γνώσης που αποκτάτε. Κάντε επανάληψη σε βιβλία που είχατε διαβάσει πρόσφατα, ή διατηρείστε ένα ημερολόγιο με οτιδήποτε τραβάει την προσοχή σας. Ξεκινήστε την ενσωμάτωση της αθροιστικής μάθησης στο πρόγραμμα αυτοβελτίωσης σας.
Εξασκείστε το μυαλό σας
Λύστε sudoku, γρίφους, αινίγματα, παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια, παιχνίδια με κάρτες και παρόμοιες δραστηριότητες οι οποίες αυξάνουν τη νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου. Αυτό περιλαμβάνει μια ευρεία ποικιλία από αλλαγές στις νευρικές οδούς που βοηθούν στην αναδιοργάνωση του εγκεφάλου. Όταν τα νευρικά κύτταρα ανταποκριθούν με νέους τρόπους, αυτό αυξάνει τη νευροπλαστικότητα, η οποία μας επιτρέπει να βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετικές οπτικές γωνίες και να κατανοήσουμε τις αιτίες και τις επιπτώσεις της συμπεριφοράς και των συναισθημάτων.

Ὁ Ἅγιος Γέρων Παΐσιος γιὰ τὴν Ψυχολογία καὶ Ψυχιατρικὴ



Πρὸς Βασίλειον
 

Τίμιος Σταυρὸς 23/7/1977
 

Ἀγαπητέ μου ἀδελφὲ κύριε Βασίλειε,

«Χαῖρε ἐν Κυρίῳ»

Διάβασα τὸ βιβλίο σας [καί], ἂν καὶ ἐγὼ δὲν εἶμαι ἁρμόδιος, θὰ σᾶς πῶ τὸ λογισμό μου ἐπάνω σ’ αὐτὰ πού μοῦ γράφετε, μιὰ ποὺ τὸ ζητᾶτε.

Κατ’ ἀρχὰς ὁ τίτλος τοῦ βιβλίου «Ψυχολογία» [1] δὲν μοῦ ἄρεσε.

Μέσα ἔχει πολλὰ καλὰ – καὶ πολὺ θὰ βοηθήσουν τοὺς νέους- ἀλλὰ καὶ πολλὰ ἀπὸ αὐτά, ἐὰν δὲν τὰ γνώριζαν οἱ νέοι ( τὰ λέγατε μόνο στοὺς ἐκπαιδευτικοὺς ), θὰ βοηθοῦσαν καλύτερα.

Ἐπίσης, ἐὰν περισσότερο τὰ παρουσιάζετε τὰ πράγματα πνευματικὰ –παρὰ ἐπιστημονικὰ- θὰ βοηθιόντουσαν πιὸ θετικὰ (μὲ τὸ νὰ συλλάβουν τὸ βαθύτερο νόημα τῆς ζωῆς) νὰ ἔλθη ἡ Θεία Χάρις μὲ τὴ θεία παρηγοριά, γιὰ νὰ νοιώθουν χαρούμενα τὰ παιδιὰ καὶ νὰ μὴν καταφεύγουν σὲ χαμηλὲς καὶ μάταιες χαρές, ποὺ δὲν ξεδιψᾶνε τὴν ψυχή, ἀλλὰ τὴν καῖνε περισσότερο.

Ὁ ἄνθρωπος, ποὺ δὲν πιστεύει στὸ Θεὸ καὶ στὴ μέλλουσα αἰώνια ζωή, καταδικάζει αἰώνια τὴ ψυχή του, καὶ μένει ἀπαρηγόρητος καὶ σ’ αὐτὴ τὴ ζωή. Νομίζω ὅτι ὅλη ἡ προσπάθεια πρέπει νὰ γίνη σ’ αὐτὴ τὴν κατεύθυνση· διότι βλέπουμε σχεδὸν ὅλη τὴν Εὐρώπη ποὺ διέθεσε ὅλη τὴν ἐπιστήμη (τὴν ἀνθρώπινη γνώση), γιὰ νὰ διορθώση [δῆθεν] τὴν εἰκόνα τοῦ Θεοῦ· ἀλλὰ γιὰ νὰ μὴν εἶναι [ἐν. ἐπειδὴ δὲν εἶναι] οἱ ἴδιοι (σχεδὸν ὅλοι) στραμμένοι πρὸς τὸν Θεόν, καὶ [γιὰ] νὰ [μὴ] ζητᾶνε καὶ τὴν θεία Του ἐπέμβαση, ταλαιπωροῦνται συνέχεια, καὶ ταλαιπωροῦν συνέχεια μικροὺς καὶ μεγάλους· καὶ ἀπὸ τὴν φύση [Ἐννοεῖ, τὸ φυσικὸ περιβάλλον], τὴν ὁποία σιγὰ-σιγὰ παραμορφώνουν, ἄρχισαν νὰ παραμορφώνουν καὶ τοὺς ἀνθρώπους, καὶ νὰ τοὺς «περιποιοῦνται» στὰ ψυχιατρεῖα μὲ ἠλεκτροσόκ. Ὁ Θεὸς νὰ μᾶς ἐλεήση.

Συγχώρεσέ με, τὰ γράφω μὲ πόνο, γιατί βλέπω τὴν καημένη τὴν νεολαία ἐγκαταλειμμένη ἀπὸ πνευματικούς, γιατί οἱ περισσότεροι [πνευματικοὶ] ἀσχολοῦνται μὲ τὴν πρόνοια (ἐνῶ ὑπάρχει ἡ κοινωνικὴ πρόνοια καὶ κάνει πιὸ καλύτερα τὴ δουλειά της στὸν τομέα αὐτό), καὶ τὸ ἔργο τοῦ πνευματικοῦ (δυστυχῶς), τὸ κάνουν ψυχίατροι [2], ποὺ οἱ περισσότεροι δὲν παραδέχονται ψυχή, ἢ τὴν παραδέχονται μὲ τὸν δικό τους τρόπο, καὶ νὰ μὴν ἀναγνωρίζουν (ἐν.: δὲν ἀναγνωρίζουν) τὴν ἀξία τῆς ψυχῆς, ποὺ μιὰ ψυχὴ ἀξίζει περισσότερο ἀπὸ ὅλον τὸν κόσμο, καθὼς μᾶς λέει ὁ Χριστός.

Ἐὰν δὲν ὑπῆρχαν καὶ τὰ ψυχολογικὰ βιβλία καὶ τὰ ψυχολογικὰ βιβλία, θὰ ἔχουμε λιγότερες αὐτοκτονίες, γιατί πολλοὶ ποὺ τὰ διαβάζουν, καταδικάζουν τὸν ἑαυτό τους, ἐνῶ ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ διώχνει καὶ τὰ κληρονομικὰ καὶ σκορπάει καὶ χαρά.

Ἐὰν τὸ ἐπανεκδώσετε, δῶστε «τὰ πρωτεῖα στὰ Ἀναστάσιμα».


Μὲ πολλὴ ἀγάπη Χριστοῦ
Ὁ ἀδελφός σας
Μον. Παΐσιος






__________________________

[1] Ὁ Γέροντας, ἐνῶ συνιστοῦσε στοὺς ἀσθενεῖς νὰ συμβουλεύωνται χριστιανοὺς ἰατροὺς -«διότι τοὺς φωτίζει ὁ Θεὸς» κατὰ τὸ λόγιό του- εἶχε ἐκφράσει ἐπανειλημμένως τὴν ἀπαρέσκειά του πρὸς τὰ «ψυχολογικὰ» βιβλία, ἀλλὰ καὶ πρὸς αὐτὴ τὴν ἴδια τὴν «ψυχολογία» καὶ τὴν «ψυχιατρικὴ» ἡ ὁποία ἀσκεῖται ἀπὸ ἐπιστήμονες καὶ ἰατρούς, οἱ ὁποῖοι δὲν πιστεύουν στὴν ὕπαρξη τῆς ἀνθρώπινης ψυχῆς, ὅπως δέχεται αὐτὴν ἡ θεολογία τῆς Ὀρθόδοξης Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας. Ὄντας ὁ ἴδιος βαθὺς γνώστης, Χάριτι Θεοῦ, τοῦ μυστηρίου τῆς ἐνοικούσης στὸν ἄνθρωπο λογικῆς καὶ νοερᾶς ψυχῆς, τῶν φυσιολογικῶν ἀλλὰ καὶ τῶν παθολογικῶν ἐκδηλώσεών της, στενοχωριόταν καὶ ὑπέφερε πολύ, ὅταν ἔβλεπε τὶς βαριὲς ἀστοχίες καὶ τὰ λάθη στὴν ἀντιμετώπιση τῶν ἀσθενῶν αὐτῶν, τὰ ὁποῖα εἶχαν σοβαρότατες συνέπειες γιὰ τὸν ἀσθενὴ καὶ τὸ περιβάλλον του.

Δεδομένου δὲ ὅτι οἱ πλεῖστοι ἀκαδημαϊκοὶ δάσκαλοι τῆς ψυχιατρικῆς θεωροῦν ὅτι τὰ «ψυχικὰ φαινόμενα» ἔχουν μόνον βιολογικὸ ὑπόβαθρο –θεώρηση, ἡ ὁποία συνιστᾶ ἄρνηση τῆς ὕπαρξης ἄυλης, νοερῆς καὶ λογικῆς ψυχῆς στὸν ἄνθρωπο- ἦταν πολὺ ἐπιφυλακτικὸς ἢ ἀρνητικὸς γιὰ πολλὲς «θεραπεῖες» ποὺ ἐφάρμοζαν οἱ προαναφερθέντες ψυχίατροι.

Ὁ Γέροντας θεωροῦσε ὅτι τὰ αἴτια τῶν περισσοτέρων ψυχικῶν ἀσθενειῶν εἶναι πνευματικὰ καὶ ὅτι τὰ «ψυχοφάρμακα» δὲν θεραπεύουν, ἀλλὰ ἔχουν μόνον κατασταλτικὸ χαρακτήρα, καὶ ὅτι εἶναι δυνατὸν νὰ χρησιμοποιοῦνται μὲ φειδὼ σὲ περιπτώσεις πασχόντων «ψυχασθενῶν», ἕως ὅτου καταστῆ ἐφικτὴ ἡ ἐπικοινωνία μὲ αὐτούς.

[2] Ὁ Γέροντας θλίβεται καὶ πονᾶ, διότι διαπιστώνει ὅτι πολλοὶ πνευματικοὶ (ἐξομολόγοι) ἔχουν ἐγκαταλείψει τὸ κύριο ἔργο τους -ποὺ εἶναι ἡ διαποίμανση τῶν νέων- καὶ ἀσχολοῦνται μὲ ἔργα δευτερεύοντα. Ταυτόχρονα δηλώνει τὴν σαφῆ ἀντίθεσή του πρὸς τὴν ἀνάθεση τοῦ ἔργου τῶν πνευματικῶν σὲ ψυχιάτρους -καὶ φυσικὰ καὶ πρὸς τὴν περίπου ταυτόσημη μεταποίηση τῶν πνευματικῶν σὲ ψυχιάτρους, ποὺ ἐπιχειρεῖται στὶς ἡμέρες μας. Τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι ν' αὐξάνουν οἱ τρόφιμοι τῶν ψυχιατρείων καὶ οἱ αὐτοκτονίες, ἐνῶ αὐτὰ θὰ περιορίζονταν δραστικά, ἐὰν ἡ Ἐκκλησία μας διέθετε πολλοὺς θεοφώτιστους πνευματικούς!

Πρώτη εντύπωση, γίδα βραστή