Γ. Σεφέρης
Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015
Δέκα χρόνια Επισκοπικής Διακονίας.
Δέκα χρόνια
συμπληρώνονται την Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015 από την εκλογή του σεπτού
Ποιμενάρχου μας Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. Κοσμά.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.
Κοσμάς κατά κόσμον Κωνσταντίνος Παπαχρήστος, γεννήθηκε στη Σκουτεσιάδα Αγρινίου
το έτος 1945. Ο πατέρας του π. Ευστράτιος και η Πρεσβυτέρα μητέρα του Θεοδοσία
μεγάλωσαν τα παιδιά τους «ἐν παιδείᾳ καὶ νουθεσία Κυρίου» (Εφ.6,4). Ο π.
Ευστράτιος Παπαχρήστος καταγόταν από το Αγρίνιο, αλλά γεννήθηκε στο χωριό Σκουτερά
Τριχωνίδος Αγρινίου το 1910, όπου ο πατέρας του π. Χρήστος ήταν τότε εφημέριος.
Ο π. Ευστράτιος λειτουργούσε και τις μικρές λεγόμενες γιορτές και δεν επέτρεπε
να παραλειφθή τίποτε από την σειρά του τυπικού κατά τις ακολουθίες. Έκανε τις
ακολουθίες του καθημερινώς και μέχρι τις τελευταίες μέρες της ζωής του στο
δωμάτιο του. Προείδε την κοίμηση του και είπε ότι εγώ θα φύγω σε λίγο. Το
τελευταίο τροπάριο που έψαλε προ της οσιακής κοιμήσεως του ήταν το «Τις Θεός
μέγας…». Εκοιμήθη την 28η Ιανουαρίου 2000. Σημειωτέον ότι το σώμα του δεν
πάγωσε, αν και πέρασαν περισσότερες από 24 ώρες από την στιγμή που αναχώρησε
για την άνω Ιερουσαλήμ. (Ασκητές μέσα στον κόσμο, τόμος Α΄, εκδόσεις Σταμούλης)
Η μητέρα του Θεοδοσία μετέδωσε στα παιδιά της την αγάπη, την ευλάβεια και την
ταπείνωση. Μέσα σε αυτή την αγία οικογένεια ο μικρός Κωνσταντίνος και τα
υπόλοιπα αδέρφια του αγάπησαν τον Τριαδικό Θεό και την Ελλάδα.
Παράλληλα με τα μαθήματα του σχολείου του, παρακολουθούσε
ανελλιπώς τα μαθήματα του κατηχητικού Σχολείου και τα καλοκαίρια ήταν
κατασκηνωτής των παιδικών Χριστιανικών κατασκηνώσεων. Αποφοίτησε από το
εξατάξιο Γυμνάσιο Αρρένων Αγρινίου στα Παπαστράτεια Εκπαιδευτήρια και εισήλθε
στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες. Με την
ολοκλήρωση των σπουδών του εισέρχεται στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Υπηρέτησε τον Ελληνικό Στρατό και το 1974
χειροτονήθηκε Διάκονος, όπου έλαβε το όνομα Κοσμάς και στη συνέχεια Πρεσβύτερος
από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κυρό Θεόκλητο.
Υπηρέτησε ως Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας για
περισσότερα από τριάντα χρόνια και ανέπτυξε πλούσια δραστηριότητα. Μητροπολίτης
Αιτωλίας και Ακαρνανίας χειροτονήθηκε στις 8 Οκτωβρίου 2005.
Αισθανόμενος την πνευματική ευθύνη σε μια Ιερά Μητρόπολη,
που προσέφερε έναν Άγιο Κοσμά Αιτωλό στην Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό, καθώς
και το πλήθος των αγίων, σεμνών και χαρισματικών προκατόχων του Επισκόπων,
αρχίζει την άσκηση των ποιμαντικών του καθηκόντων ως Μητροπολίτης. Ακούει τον
Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο, ο οποίος προτρέπει τους πιστούς να συσπειρώνονται
γύρω από τον Επίσκοπο της τοπικής Εκκλησίας, διότι ο Επίσκοπος αποτελεί το
κέντρο της Θείας Ευχαριστίας, στο όνομα του οποίου τελείται, και για τον λόγο αυτό,
αφουγκράζεται τον κάθε ποιμενόμενο και προσπαθεί να είναι δίπλα σε όλους.
Με ρωμαίικο ορθόδοξο φρόνημα, προσφέρει αυθεντικά κλειδιά
(Χριστό και Ελλάδα), όπως ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός. Καθαρά ορθόδοξη μαρτυρία,
με την πιστότητα του στην πατερική παράδοσή μας και την χαρισματική του
ικανότητα να διεισδύει στο βάθος της, ανακαλύπτει το «απόθετον κάλλος» των
αγιοπνευματικών εμπειριών των Αγίων μας, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μέγας
Αθανάσιος. Με απλό, βαθύ και μεστό νοήματος, θεολογικό λόγο, μακριά από
ωραιολογίες, καλλιέπειες και περίπλοκα νοήματα, κινούμενος στο πνεύμα των Αγίων
Πατέρων κάνει συχνή αναφορά στο φιλοκαλικό σχήμα: κάθαρση, φωτισμό, δοξασμό
(θέωση): «…πορεία ἀγωνιστική καί ἀδιάκοπη γιά νά φύγῃ ὁ ὀρθόδοξος χριστιανός ἀπό
τή χωματένια ζωή τῶν παθῶν καί τῆς ἁμαρτίας καί νά φθάσῃ στή ζωή τῆς
καθαρότητος, τῆς χάριτος, τῆς ἁγιότητος, τῆς ἑνώσεως μέ τόν Θεό μας, νά φθάσῃ
στήν κληρονομία τῆς αἰωνίου ζωῆς» (Ποιμ. Εγκύκλιος Σεβασμ. για την Αγία και
Μεγάλη Τεσσαρακοστή, 2012). Δίνει μεγάλη σημασία στην καθαρότητα, για την οποία
ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς λέγει πως είναι ύλη της θεώσεως.
Βιώνοντας την αλήθεια των λόγων του αββά Ισαάκ του Σύρου,
ότι η ταπείνωση είναι το ένδυμα και η «στολή της Θεότητας», σε όλη την ιερατική
του πορεία και στην επιτέλεση των επισκοπικών καθηκόντων του παρέμεινε ταπεινός
και πράος, «Σέ ποιόν ἄλλον θά ἀναπαυθεῖ ἡ ψυχή μου, παρά στόν πράο, στόν ταπεινό
καί σ’ αὐτόν πού ὑπολογίζει τούς λόγους μου;» ( ῾Ησ. 66, 2). Έχοντας πλήρη
συνείδηση του επισκοπικού αξιώματος, το οποίο είναι συνέχεια των Αγίων
Αποστόλων, απορρίπτει κάθε εκδήλωση τιμής προς το πρόσωπό του, επειδή γνωρίζει
ότι: «Αρχή τιμής ανθρωπαρέσκεια, το δε τέλος ταύτης, υπερηφάνεια», κατά τον
Όσιο Νείλο τον Ασκητή. Μοναδικός του σκοπός να υπηρετήσει τον Τριαδικό Θεό και
μέχρι σήμερα, ακούραστος εργάτης του Ευαγγελίου, από τόπο σε τόπο, μετακινείται
ως διφρηλάτης του πύρινου άρματος του θείου λόγου, και ξεδιψάει την πνευματική
δίψα του ευγενή λαού της Αιτωλοακαρνανίας.
Πατερικός άνθρωπος και ορθόδοξος ποιμένας, αρνούμενος τον
εαυτό του, έχει αγαπήσει την «στενήν και τεθλιμμένην οδόν την απάγουσα εις την
ζωήν» (Ματθ.7,14) και έχει ανακαλύψει την πνευματική και σωτηριολογική διάσταση
του ορθόδοξα λυτρωτικού πόνου, ο οποίος ξυπνά το αίσθημα συμφιλίωσης με τον Θεό
και όλη την κτίση. «Πᾶσαν χαρὰν ἡγήσασθε, ἀδελφοί μου, ὅταν πειρασμοῖς περιπέσητε
ποικίλοις, γινώσκοντες ὅτι τὸ δοκίμιον ὑμῶν τῆς πίστεως κατεργάζεται ὑπομονήν· ἡ
δὲ ὑπομονὴ ἔργον τέλειον ἐχέτω, ἵνα ἦτε τέλειοι καὶ ὁλόκληροι, ἐν μηδενὶ λειπόμενοι»
(Ιακ.1,2-4). Για τον λόγο αυτό, και σαν Επίσκοπος αλλά και σαν Πνευματικός, σε
κάθε πονεμένο και πληττόμενο από το αντίτιμο της αμαρτίας άνθρωπο, δεν έκανε
«διδασκαλία», δεν συμβούλεψε και δεν παρηγόρησε ποτέ, με τον «απαράκλητο» λόγο
της λογικής. Παρά μόνον ο λόγος του, λόγος παρακλήσεως, διδάσκει την υπομονή
και αναπαύει, γιατί μεταφέρει αυτή την «σώζουσα χάρη» Του Θεού.
Τιμά και αναδεικνύει τους τοπικούς μας Αγίους και προβάλει
την αγιασμένη τους ζωή ως πρότυπο για τον κάθε πιστό. Η Σύναξη των Αιτωλοακαρνάνων
Αγίων εορτάζεται την ΣΤ΄ Κυριακή του Πάσχα (Κυριακή του Τυφλού) και με απόφασή
του, κάθε έτος την Κυριακή αυτή, τελείται Αρχιερατική Θεία Λειτουργία σε
διαφορετικό Ιερό Ναό της Μητροπόλεως, ώστε οι Άγιοι της Αιτωλοακαρνανίας να γίνουν από όλους γνωστοί. Ιδιαιτέρως τον
πολιούχο και προστάτη της Μητροπόλεως μας Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, του οποίου με ενέργειες του
Σεβασμιωτάτου, την 2α Ιουνίου 2007 υποδεχτήκαμε απότμημα του Ιερού Λειψάνου του
στην Ιερά Μονή του στο Θέρμο.
Περιόδευσε όλες τις ενορίες της Ιεράς Μητροπόλεως, δίνοντας
έμφαση στα πιο απομακρυσμένα χωριά του νομού μας που επισκέπτεται σχεδόν κάθε
χρόνο τελώντας το μυστήριο της θείας Ευχαριστίας. Με τον τρόπο αυτό στηρίζει
και ενισχύει του απλοϊκούς και εγκαταλελημένους από τους πάντες -όπως οι ίδιοι
ισχυρίζονται – κατοίκους των χωριών μας. Ο ίδιος ο Σεβασμιώτατος κ. Κοσμάς
συχνά τονίζει ότι η μεγαλύτερή του χαρά είναι όταν λειτουργεί στην ύπαιθρο, στα
χωριά μας. Γι’ αυτό πολύ συχνά οι κάτοικοι των χωριών, ιδιαιτέρως της Βόνιτσας
και του Βάλτου, αναφωνούν με συγκίνηση και θαυμασμό: « Επιτέλους τα τελευταία χρόνια βλέπουμε
Δεσπότη…!!! »
Επίσης, ο Σεβασμιώτατος όλα αυτά τα χρόνια προέβη στην
χειροτονία πλήθους κληρικών, αξίους λειτουργούς του Υψίστου, με συνεχή διακονία
και θυσιαστική προσφορά, τους οποίους ενισχύει με τις πατρικές παραινέσεις του.
Πραγματοποίησε εγκαίνια καθώς και θυρανοίξια Ιερών Ναών, ενώ έθεσε θεμέλιο λίθο
σε αρκετούς υπό ανέγερση Ναούς.
Από την στιγμή που εισήλθε στη χορεία των Ιεραρχών της
Ανατολικής Εκκλησίας και λίγο αργότερα, ήρθε αντιμέτωπος με μια πρωτοφανή για
την πατρίδα μας οικονομική κρίση, την οποία βιώνουμε μέχρι σήμερα. Μια
οικονομική κρίση, της οποίας τα αίτια είναι πνευματικά και τα τραγικά της
αποτελέσματα ορατά, στην κοινωνική και πολιτική ζωή και τα εθνικά μας θέματα.
Η εποχή που θα διαποιμάνει την ιερά γη της Αιτωλοακαρνανίας,
μοιάζει με την εποχή του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, τον οποίο ευλαβείται
ιδιαιτέρως, όπως και κάθε άγιο της Εκκλησίας μας. Η εποχή που δρα και
αγωνίζεται είναι περίοδος κοσμογονικών εξελίξεων, αγώνας της Εκκλησίας κατά των
διαφόρων αιρετικών ρευμάτων και κυρίως της ύπουλης παναίρεσης του
Οικουμενισμού, ριζικής αλλαγής στην πολιτική νοοτροπία των ανθρώπων με την
απαξίωση του πολιτικού συστήματος, κοινωνική αστάθεια και οικονομική εξαθλίωση
μεγάλου τμήματος του πληθυσμού. Όπως ο ιερός Χρυσόστομος, έτσι κι αυτός
κινείται στο εκκλησιολογικό πλαίσιο «αγιότητα – κοινωνικότητα» και κηρύττει την
εν Χριστώ αλλαγή του ανθρώπου και κατ΄ επέκταση όλης της κοινωνίας. Μιλάει για
τον «καινό» τρόπο υπάρξεως, που μας προσφέρει ο Αναστάς Κύριος μας, με τον
οποίο ο πιστός γίνεται μέλος «του μυστικού σώματος της μόνης εν κόσμω
Εκκλησίας, της Ορθοδοξίας μας» (Ποιμ. Εγκύκλιος Σεβασμ. για την Κυριακή της Ορθοδοξίας,
2013) και με τον τρόπο αυτό δίνεται λύση στο υπαρξιακό και κοινωνικό δράμα της
ανθρωπότητας.
Κάνοντας μνεία στη συνέργεια της θείας Χάριτος, σε βαθμό που
σκανδαλίζει τον απονευρωμένο Χριστιανισμό της εποχής μας, επιδίδεται με την
βοήθεια των συνεργατών του, κληρικών και λαϊκών, σε μια άνευ προηγουμένου
ποιμαντική και κοινωνική δραστηριότητα. Ιδρύει:
1. Επιτροπές Ποιμαντικής Διακονίας, υπό εντεταλμένων ιερέων
με τα ακόλουθα αντικείμενα: α) Διαπροσωπικών Σχέσεων και Εθιμοτυπίας, β)
Νεότητος, γ) Ποιμαντικής Ασθενών, δ) Συμπαραστάσεως Οικογενείας, ε) Παιδείας
και επιμορφώσεως, στ) Ποιμαντικής Στρατού, ζ) Επί των
Κοιμητηρίων, η) Θρησκευτικών και προσκυνηματικών περιηγήσεων και θ)
Οικονομικού ελέγχου.
2. Επιτροπή Εκδόσεων και Βιβλιοπωλείου, που επιμελείται: α)
την έκδοση του περιοδικού «Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός» με τρίμηνη περιοδική έκδοση
η οποία ξεκινάει από τον Μάρτιο του 2007, β) το Ημερολόγιο καθ’ έτος, καθώς και
περιοδικές εκδόσεις ενημερωτικού θεολογικού περιεχομένου.
3. Επιτροπή Νεανικών Κατασκηνώσεων: α) Κατασκηνώσεις στην
Ρίζα Αντιρρίου.
4. Οργανισμό Προαγωγής της Υγείας «Άγιος Λουκάς Κριμαίας»: Από τον Σεπτέμβριου του 2007 παρέχει
επιστημονική υποστήριξη και βοήθεια αδυνάτων, πασχόντων και εν γένει
εμπεριστάτων συνανθρώπων, μέσῳ παροχής κλινικών, συμβουλευτικών, υποστηρικτικών
και άλλων υπηρεσιών (συνέδρια, σεμινάρια κ.α.).
6. Ραδιοφωνικό Σταθμό Ἱ. Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας
(106,3 FM)
με λειτουργία από το φθινόπωρο του 2010 με 24ωρο πρόγραμμα
7. Ραδιοφωνικές και Τηλεοπτικές Εκπομπές θρησκευτικού,
κοινωνικού και αντιαιρετικού περιεχομένου, από τους κατά τόπους ιδιωτικούς
σταθμούς.
Ιδρύει τις Σχολές Γονέων σε Μεσολόγγι και Αγρίνιο με
συνάξεις ανά δεκαπενθήμερο και ομιλητές Ιεράρχες, Αγιορείτες Πατέρες,
επιστήμονες, καθηγητές και δασκάλους. Για τις Σχολές Γονέων θα πει: «Καλούμαστε
νά ἀναδείξουμε τήν οἰκογένεια μία ἀληθινή «κατ’ οἶκον Ἐκκλησία» ἡ ὁποία θά
δώσει στήν κοινωνία μας ἀληθινό νόημα ὑπάρξεως καί ζωῆς καί θα ἀναθρέψει ὁλοκληρωμένους
νέους βλαστούς». Σχολές Γονέων δημιουργούνται και σε άλλες περιοχές της
Μητροπόλεως. Παράλληλα ιδρύει Σχολή Βυζαντινής
Αγιογραφίας στις δυο μεγάλες πόλεις της Μητροπόλεως και ενισχύει την
λειτουργία των Σχολών Βυζαντινής Μουσικής στο Μεσολόγγι και στο Αγρίνιο με
παραρτήματα στις κωμοπόλεις της Ιεράς Μητροπόλεώς μας.
Ιδρύει το βιβλιοπωλείο «ΦΑΡΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ» στο Μεσολόγγι, τα
εγκαίνια του οποίου πραγματοποιήθηκαν από τον αείμνηστο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών
κυρό Χριστόδουλο. Στο βιβλιοπωλείο αυτό ο αναγνώστης μπορεί να βρει βιβλία
αγιογραφικά, θεολογικά, εθνικά, οικογενειακά, λογοτεχνικά, βίους Αγίων, παιδικά
και άλλα.
Από τις 13 Φεβρουαρίου 2011 λειτουργεί Υπηρεσία Γυναικείων
Θεμάτων, με την προσωνυμία «Διακονία Στηρίξεως Γυναικών “Παναγία η Παραμυθία”».
Σκοπός της Διακονίας είναι η ενδυνάμωση του ρόλου της γυναίκας στο πνευματικό
και προνοιακό έργο της Εκκλησίας, η ανάπτυξη νέων μορφών εθελοντικής δράσης, η
αντιμετώπιση συγχρόνων κοινωνικών προβλημάτων που απασχολούν την γυναίκα, η
πνευματική, ψυχική στήριξη και προστασία της γυναίκας και της οικογένειας, σε
μία εποχή που μαστίζεται από τη βία, την έκλυση των ηθών και την
αποχριστιανοποίηση της ελληνικής κοινωνίας.
Τα κοινωνικά
προβλήματα και ιδιαίτερα το πρόβλημα της φτώχειας δεν ήταν δυνατόν να τον
αφήσουν αδιάφορο. Πρώτον, διότι από την ίδια τη φύση της η Εκκλησία δεν είναι
μόνο πνευματική αλλά και κοινωνική και δεύτερον, γιατί ο Χριστιανισμός δέχεται
ολόκληρο τον άνθρωπο, ως ψυχοσωματική ενότητα και ολότητα, και σώζει ολόκληρη
τη ζωή του, πνευματική και σωματική, αφού η θέωση αναφέρεται σε όλο τον
άνθρωπο, ψυχή και σώμα.
Ιδρύει κοινωνικά παντοπωλεία στο Μεσολόγγι, στο Αγρίνιο και
την Αμφιλοχία, με σύνθημα «Κανείς πεινασμένος στην περιοχή μας». Εγκαινιάζει το
Κέντρο Συσσιτίων που δημιούργησε η Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας στην
Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου, καθώς και το Κέντρο Συσσιτίων Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου
Αγρινίου. Κάνει εκκλήσεις για τον «Έρανο Αγάπης» της Μητροπόλεως, ο οποίος
στηρίζει αδύναμες οικογένειες και φοιτητές. Είναι κοντά στους πολυτέκνους για
τους οποίους λέει: «Ήρωες οι Γονείς των Πολυτέκνων Οικογενειών»
Στο θέμα της νεότητας δίνει πολύ μεγάλο βάρος, γιατί θεωρεί
πως μόνο, όταν ο νέος και η νέα συνδεθεί
με τον Χριστό θα επιτύχει και θα ζήσει αληθινά και ολοκληρωμένα. Όπως, ο
εθναπόστολος Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός ήξερε ότι βασική προϋπόθεση για την
ανεξαρτησία του γένους ήταν και η ανάπτυξη της παιδείας, έτσι κι αυτός δίνει τα
πάντα για τους νέους και σαν σύγχρονος Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός κηρύττει την
αναγκαιότητα να εμποτιστεί η σύγχρονη παιδεία «με άρωμα Ορθοδοξίας».
Αντιδρά στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο χώρο της
Παιδείας και αναφέρει: «Παρότι οι νόμοι καλούν την εκπαίδευση να έρχεται αρωγός
των μαθητών για να κάνουν κτήμα τους τα γνήσια στοιχεία της ελληνορθοδόξου
παραδόσεως, στην πράξη άλλα προβάλλονται και επιδιώκονται. Όταν μιλάει το
Σύνταγμα της ελληνικής Πολιτείας για ελληνορθόδοξη αγωγή και εμείς ντρεπόμαστε
να γιορτάσουμε την εορτή των Τριών
Ιεραρχών, δεν είναι αυτό ανυπακοή στη φωνή του έθνους μας;
…παρά τις συνταγματικές επιταγές για τον προορισμό της Παιδείας μας,
παρατηρείται ανεμπόδιστη υποβάθμιση και όχι σπάνια καταπολέμηση και διασυρμός
των ελληνορθόδοξων παραδόσεων μας, της πίστεως στον Θεό μας, στα ανώτερα
ιδανικά της ζωής» (Ομιλία σε εκδήλωση για τους Τρείς Ιεράρχες το 2013).
Εναντιώνεται στην ύπουλη προσπάθεια αποχριστιανοποίησης της
εκπαίδευσης και λέει: «Δεν θέλουμε σχολεία μοντέρνα, άθρησκα και αρνησίπατρα»,
ενώ άλλη φορά θα πει: «Η Εκκλησία αγαπά
και αγαπά κυρίως τα νιάτα...Δεν είναι σκοταδισμός η Εκκλησία, όπως λένε
κάποιοι… Θέλουμε σχολεία που θα προσφέρουν πρώτα φώς στην καρδιά του μαθητή και
της μαθήτριας, που θα καλλιεργούν τις αρετές, που θα ολοκληρώνουν την
προσωπικότητα του νέου και της νέας». Αλλά παροτρύνει και τους εκπαιδευτικούς:
«παιδαγωγέ μου, πάρε στα χέρια σου και την καρδιά σου την Αγία Γραφή, τη
ορθόδοξο παράδοση, τη Θεία Χάρη και παιδαγώγησε την ελληνική νεότητα, και
θαύματα θα γίνουν τότε.» (Ομιλία σε εκδήλωση για τους Τρείς Ιεράρχες το 2013).
Περιοδεύει
σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και συνομιλεί με τους μαθητές, ακούει τους
προβληματισμούς και προτείνει την Αλήθεια του Χριστού. Εμπνέει πολλούς ιερείς
της Μητροπόλεως, οι οποίοι οργανώνουν στις Ενορίες του κοινωνικά φροντιστήρια.
Μα περισσότερο κοπιάζει, όπως και στα χρόνια της διακονίας του σαν Ιεροκήρυκας,
ώστε οι νέοι να συμμετέχουν στο «Σχολείο του Χριστού», το Κατηχητικό Σχολείο.
Γιατί, σε αυτό η αγνή παιδική και νεανική ψυχή θα γεμίσει Χριστό.
Εγκαινίασε τις νέες και πλήρως ανακαινισμένες κατασκηνώσεις
της Ιεράς Μητροπόλεως στη Ρίζα Αντιρρίου, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να
φιλοξενούν αρκετά μεγάλο αριθμό παιδιών τους καλοκαιρινούς μήνες. Ώστε ο νέος και η νέα με ασφάλεια, με τη
σεμνότητα, με την καθαρότητα, με την ευπρέπεια, με τη διάκριση και με τη θυσία
των στελεχών, να γνωρίζει Χριστό και Ελλάδα και να φεύγει ανακαινισμένος. Τότε
στο μήνυμά του προς τα παιδιά μεταξύ των άλλων τους είπε: «Ο Επίσκοπος είναι
υπηρέτης σας. Τίποτα άλλο δεν είναι. Πατέρας σας και υπηρέτης σας. Να μαθαίνω
τα νέα σας, πάντα επιτυχημένα και πάντα καλά». Επίσης, διοργανώνει το Φεστιβάλ
Νεολαίας, έναν θεσμό που ξεκίνησε από την Συνοδική Επιτροπή Χριστιανικής Αγωγής
της Νεότητος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και εγκαινιάζει το νέο
Κέντρο Νεότητος στο Μεσολόγγι.
Όταν βλέπει ότι η «Ελλάδα του 1821, του 1940, του Αγίου
Όρους» όπως λέει, απειλείται από αντορθόδοξες πολιτικές, συμπεριφορές και
δηλώσεις, παρεμβαίνει. «Οι Εορτές της Εξόδου
των ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΩΝ δεν είναι «εθνικιστικά κιτς», ούτε
«στερεοτυπικές εκδηλώσεις». Είναι ζωντανές γιορτές ευγνωμοσύνης και τιμής
αφ ενός των γενικών προμάχων και
μαρτυρικώς πεσόντων πατέρων μας, οι οποίοι έπεσαν «για του Χριστού την πίστη
την αγία και της πατρίδος και του Μεσολογγίου την ελευθερία», αφ ετέρου εορτές
που αναγεννούν, αναζωογονούν, εμψυχώνουν όλους μας και ιδιαιτέρως τα λεβέντικα
νιάτα της Αιτωλοακαρνανίας και μας κάνουν να νοιώθουμε περισσότερο ορθόδοξοι
χριστιανοί και γνήσιοι Έλληνες»
Διαμαρτύρεται για την κατάργηση της Κυριακής Αργίας και
απευθυνόμενος στους Αιτωλοακαρνάνες βουλευτές λέει: «Σταθεῖτε ὄρθιοι, ὁμολογητές.
Ἀνακόψατε τήν πορεία πρός τήν φθορά καί τήν διάλυσι τῆς πατρίδος σας…. Ἡ
κατάργησι τῆς Κυριακῆς ἀργίας εἶναι ἄρνησις τῆς ἁγιογραφικῆς, τῆς πατερικῆς, τῆς
ὀρθοδόξου ἀληθείας, ἀπόδειξι τῆς περιφρονήσεως τῶν ἱερῶν καί τῶν ἁγίων τοῦ
γένους σας». Επίσης, διαμαρτύρεται για το «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο, το οποίο
στην ουσία φιμώνει την ελεύθερη έκφραση, σε κοινή επιστολή με τον Σεβασμιώτατο
Μητροπολίτη Κηθύρων κ. Σεραφείμ.
Με αφορμή την συμπλήρωση δέκα χρόνων από την εκλογή του ευχόμαστε ο
Τριαδικός Θεός να του χαρίζει φώτιση, δύναμη πολύ και σοφία για να συνεχίσει το
έργο του στην «μίαν, ἁγίαν, καθολικήν καί ἀποστολικήν ᾿Εκκλησίαν» και στην Ιερά
Μητρόπολή μας.
ΚΟΣΜΑ του Σεβασμιωτάτου και Θεοπροβλήτου Μητροπολίτου της
Αγιοτάτης Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας ημών δε πατρός και ποιμενάρχου
Πολλά τα Έτη...
Ο Τσίπρας ως νέος ΓΑΠ και οι εκλογές στη ΝΔ - Η Ελλάδα θα γίνει κανονική μπανανία;
Του Σάββα Καλεντερίδη
Κανείς δεν πρέπει και δεν μπορεί να παραβλέπει το συσχετισμό
δυνάμεων στην εξωτερική πολιτική και στον γεωπολιτικό προσανατολισμό της χώρας,
ο οποίος θα πρέπει να είναι μια επιλογή που εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τα
συμφέροντα της χώρας.
Μάλιστα, οι επιλογές αυτές θα πρέπει να γίνονται έστω κι αν
παραβιάζονται ιδεολογικές γραμμές των κυβερνώντων. Για παράδειγμα, ο Ιωάννης
Μεταξάς, παρότι γερμανοτραφής και ιδεολογικά πιο κοντά προς τη χιτλερική
Γερμανία, αρκετά πριν αρχίσει ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, πείσθηκε από τους
Άγγλους ότι τα συμφέροντα της Ελλάδας είναι με τη Μεγάλη Βρετανία, εγγράφοντας
με την επιλογή του αυτή υποθήκες για τα ιταλοκρατούμενα τότε Δωδεκάνησα και την
Κύπρο.
Έκτοτε η Ελλάδα είναι γεωπολιτικά προσανατολισμένη στη Δύση,
ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, Ε.Ε, ένας προσανατολισμός που, όπως αποδείχτηκε από το ρου
των
ιστορικών γεγονότων, εξυπηρέτησε τα στρατηγικά εθνικά μας συμφέροντα,
παρά το ζοφερό παράδειγμα της Κύπρου και της κατάστασης που επικρατεί
στο Αιγαίο, με την
Τουρκία να διεκδικεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο το μισό, με την ανοχή
αν όχι
με την παρότρυνση των ΗΠΑ και του ελεγχόμενου από την Ουάσιγκτον ΝΑΤΟ.
Τα βαθιά αποτυπώματα στον εθνικό κορμό του αδελφοκτόνου
πολέμου 1944-49, με την αριστερά να θεωρεί τη Δύση γενικώς, την Αγγλία και τις
ΗΠΑ ειδικώς, υπεύθυνες για την κατάληξη του εμφυλίου πολέμου και τα όσα
επακολούθησαν εις βάρος των ηττημένων, σε συνδυασμό με τον βρώμικο ρόλο του
Λονδίνου και της Ουάσιγκτον στην εθνοκάθαρση των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης,
της Ίμβρου και της Τενέδου, στο Κυπριακό και στις ελληνοτουρκικές κρίσεις με
φόντο τον έλεγχο του Αιγαίου, δημιούργησαν αυτό που λέμε σύνδρομο
αντιαμερικανισμού στην Ελλάδα.
Ο αντιαμερικανισμός, σε συνδυασμό με τους στρατηγικούς
στόχους των ΗΠΑ, που σε ορισμένες περιπτώσεις συνεχίζουν να θίγουν και να
αντιστρατεύονται τα εθνικά μας συμφέροντα σε Ελλάδα και Κύπρο, με αποτέλεσμα να τον ανατροφοδοτούν, είναι η
κυριότερη αιτία που δεν επιτρέπουν τη φυσιολογική ανάπτυξη των
ελληνοαμερικανικών σχέσεων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι ΗΠΑ θεωρούσαν πάντα την
Ελλάδα μια δύσκολη χώρα και είχαν πάντα κατά νου τη δημιουργία κατάλληλων
συνθηκών στο πολιτικό σκηνικό, ούτως ώστε κυρίως τα κόμματα εξουσίας να είναι
«πειθήνια» και να μην δημιουργούν προβλήματα στις πολιτικές της Ουάσιγκτον στα
Βαλκάνια, τον Εύξεινο Πόντο, το Αιγαίο, την ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση
Ανατολή.
Η απείθεια του Κώστα Καραμανλή σε μια σειρά από ζητήματα, όπως αυτό των ενεργειακών
σχέσεων με τη Μόσχα και το Σκοπιανό, ώθησε τις ΗΠΑ στη δημιουργία συνθηκών που
θα διευκόλυναν την ανατροπή του, και θα δρομολογούσαν τη διαδοχή
του στην κυβέρνηση από τον "βολικό" ΓΑΠ, και στη θέση του αρχηγού της ΝΔ
από την επίσης "βολική" Ντόρα Μητσοτάκη.
Το σκάνδαλο τον ομολόγων, οι πυρκαγιές του 2007 και το
σκάνδαλο του Βατοπεδίου, ήταν μια ευκαιρία και χρησιμοποιήθηκαν από τις
ΗΠΑ, μέσω της επιρροής που ασκούν στα ΜΜΕ και τα κόμματα, για την
υλοποίηση του σχεδίου, το
οποίο όμως εφαρμόστηκε κατά το ήμισυ, αφού μπορεί ο ΓΑΠ να έγινε
πρωθυπουργός, χάλασε τη «σούπα» όμως η εκλογή Σαμαρά
στην αρχηγία της ΝΔ, αντί της Ντόρας.
Εν τω μεταξύ, η Ελλάδα καταστράφηκε οικονομικά από τον ΓΑΠ και τους
αλήστου μνήμης κηπουρούς του και εκ των
πραγμάτων είναι πλέον πιο «βολική και πειθαρχική», όπως αποδεικνύεται
από το τρίτο και χειρότερο μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, το «ευχαριστώ τους Αμερικανούς» του Δραγασάκη και τη
δημόσια ομολογία της
χειραγώγησής του εναντίον της Ε.Ε., από τον ίδιο τον Τσίπρα και μάλιστα
όσο ήταν στο έδαφος των ΗΠΑ, αφού είχε διαρρεύσει σχετικό έγγραφο του
πρέσβη μας
στην Ουάσιγκτον που τον χαρακτήριζε ως γκαουλάιτερ των ΗΠΑ και μαριονέτα
εναντίον της Ε.Ε. και ενώ τον εξευτέλιζαν με το θέμα των Σκοπίων τα
γεράκια της
Ουάσιγκτον.
Ενώ λοιπόν με τη μια πλευρά -την... αριστερή- του λόφου οι ΗΠΑ πέτυχαν και πάλι αυτό που
ήθελαν, αντικαθιστώντας τον ΓΑΠ με τον Τσίπρα, στην άλλη πλευρά στο προσκήνιο είναι και πάλι η
εκλογή προέδρου στη Ν.Δ.
Και πάλι υπάρχουν οι βολικοί, που και ισχυρούς δεσμούς έχουν
με διάφορα συστήματα εξουσίας στις ΗΠΑ, και αδυναμίες έχουν, σε σχέση με
ζητήματα διαφθοράς που τους αφορούν, που τους καθιστούν ούτως ή άλλως
ακόμα πιο "ευέλικτους", όταν για παράδειγμα θα χρειαστούν να πέσουν οι
υπογραφές για το ξεπούλημα της Κύπρου, της Θράκης, που ήδη ξεκίνησε με
την εν εξελίξει συνεργασία του τουκρικού προξενείου με το ΣΥΡΙΖΑ (3 στα 3
στη Ροδόπη) και όπου αλλού. Και αναφερόμαστε σε ένιους εκ των
φερομένων ως υποψηφίων.
Μένει να δούμε αν οι πολίτες, ανεξαρτήτως κόμματος και
ιδεολογίας, θα επιτρέψουν την μετατροπή της Ελλάδας σε κανονική
μπανανία, ή
αν θα επέμβουν και πάλι, όπως στην περίπτωση Σαμαρά -ανεξαρτήτως του αν
με τις επιλογές του σε κάποιο βαθμό διέψευσε τις προσδοκίες των
πολιτών-, για να εκλεγεί ένας
αρχηγός που θα σέβεται τον εαυτό του, τους πολίτες και την ιστορία αυτής
της
χώρας και δεν θα είναι έτοιμος για την καρέκλα της εξουσίας να
ξεπουλήσει
ιδεολογία και πατρίδα.
Δημοσιεύθηκε στη "δημοκρατία"Χτύπημα κάτω από τη μέση η νέα κίνηση Πούτιν για την Τουρκία
Ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, δείχνει να είναι όλο και
πιο μόνος μέρα με τη μέρα, αφού δέχτηκε νέο πλήγμα με τις "προδοσίες" να
διαδέχονται η μια την άλλη.
Αυτή την φορά, "τρικλοποδιά" στον Τούρκο πρόεδρο φαίνεται πως βάζει ο Ρώσος ομόλογός του, Βλάντιμιρ Πούτιν, ο οποίος πρόκειται να ανοίξει τις πόρτες της Μόσχας στα γραφεία του PYD.
Για όσους δεν γνωρίζουν το PYD αποτελεί κουρδική οργάνωση στην Συρία, η
οποία λογίζεται από την Τουρκία ως τρομοκρατική οργάνωση και προέκταση
του ΡΚΚ.
Συγκεκριμένα σε συνέντευξη που έδωσε στην Azadi TV ο σύμβουλος του PYD,
Sihanok Dido, ανακοίνωσε ότι η ρωσική κυβέρνηση έδωσε αδεία για να
ανοίξουν γραφεία στην Μόσχα, ενώ παράλληλα τόνισε πως η Ρωσία βρισκόταν
πάντα στο πλευρό τόσο του PYD, όσο και των Κούρδων γενικότερα.
Τέλος έκλεισε αναφέροντας ότι οι αεροπορικοί βομβαρδισμοί της Ρωσίας
στην Συρία θεωρούνταν δεδομένοι, καθώς μόνο η Ρωσία μπορεί να δώσει λύση
στο συριακό πρόβλημα.
Οι άνωθεν δηλώσεις όπως ήταν φυσικό, δεν πέρασαν απαρατήρητες από την γείτονα χώρα, δημιουργώντας θύελλα αντιδράσεων.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι η Τουρκία έχει ζητήσει και από
τις ΗΠΑ να ανακηρύξουν το PYD σαν τρομοκρατική οργάνωση, όπως έχουν
κάνει στο παρελθόν με το ΡΚΚ, ωστόσο φαίνεται πως βρήκε κλειστές πόρτες,
αφού σε ανακοίνωσή του το State Departmen δήλωσε την κάθετη διαφωνία
του.
Σ” ευχαριστώ Θεέ μου…
Την ώρα που ξαπλώνεις για να κοιμηθείς, θυμήσου να σε παίρνει ο ύπνος μ΄ αισθήματα ευγνωμοσύνης.
Αν κοιμηθείς σκεπτόμενος δυσάρεστα και λυπηρά
αν σε μιζέρια και σε σκέψεις γκρίνιας έρθει ο ύπνος να σε πάρει, γέμισες δηλητήρια το κορμί σου όλη νύχτα.
Ενώ αν πεις «σ” ευχαριστώ Θεέ μου» που αναπνέω, που ακούω, που μιλάω, που σκέφτομαι και αγαπάω, που είδα τα μάτια του καλού παιδιού μου, που φίλησα την καλή μου, που ήρθαν δυο φίλοι σπίτι να με δουν και έδωσα ένα κέρμα στο φτωχό…
Μα όχι μόνο να τα πεις, μα να τα νιώσεις κι όλας τούτα δω τα λόγια.
Να αισθανθείς να βγαίνει από τα σπλάχνα σου κάτι γλυκό.
Κάτι σαν παιδικό σιρόπι, που ρίχνει ευθύς τον πυρετό.
Τότε να δεις τι ομορφιά η καρδιά θα νιώσει και πόσο θα γλυκάνει το μυαλό, και πώς ο ύπνος γρήγορα θα έρθει να σου χαρίσει χορτασμό.
Θα κοιμηθείς ίσως τρεις ώρες, μα θα ΄ναι ο ύπνος σου βαθύς ντυμένος την ευγνωμοσύνη σαν να εκοιμήθης δεκατρείς.
Τέτοιοι ανθρώποι θα ζήσουνε χρόνια πολλά, γιατί η γκρίνια μάς γερνάει κι ασπρίζει όλων τα μαλλιά.
Γι΄ αυτό, κι εσύ όταν ξαπλώνεις προσπάθησε να θυμηθείς τα τόσα δώρα που βιώνεις και πάψε να μεμψιμοιρείς…
Για προσκεφάλι σου να έχεις τη λέξη αυτή: ευχαριστώ!
Κι αν η ζωή σου σε πληγώνει εσύ, ξανά ευχαριστώ!
Ου Αμφισβητήσεις His Master's Voice
Εάν κάποιος δράστης είχε μπει σε ένα κολλέγιο και άρχιζε να
ρωτάει ποιος είναι μουσουλμάνος και μετά άρχιζε να εκτελεί, θα είχαμε πρώτο
θέμα σε όλα τα «κανάλια της ενημέρωσης», την «ισλαμοφοβία» και πως πρέπει ο
κόσμος και τα κράτη να την πολεμήσουν και να την σταματήσουν. Εάν κάποιος
δράστης είχε μπει σε ένα κολλέγιο και άρχιζε να ρωτάει ποιος είναι Εβραίος και
μετά άρχιζε να εκτελεί, θα είχαμε πρώτο θέμα σε όλα τα «κανάλια της
ενημέρωσης», τον «αντισημιτισμό» και πως πρέπει ο κόσμος και τα κράτη να τον
πολεμήσουν και να τον σταματήσουν. Εάν κάποιος δράστης είχε μπει σε ένα
κολλέγιο και άρχιζε να ρωτάει ποιος είναι ομοφυλόφιλος και μετά άρχιζε να
εκτελεί, θα είχαμε πρώτο θέμα σε όλα τα «κανάλια της ενημέρωσης», την
«ομοφοβία» και πως πρέπει ο κόσμος και τα κράτη να την πολεμήσουν και να την
σταματήσουν. Εάν κάποιος δράστης είχε μπει σε ένα κολλέγιο και άρχιζε να
εκτελεί τους μαύρους, θα είχαμε πρώτο θέμα σε όλα τα «κανάλια της ενημέρωσης»,
τον «ρατσισμό» και πως πρέπει ο κόσμος και τα κράτη να τον πολεμήσουν και να
τον σταματήσουν.
Είμαι 100% σίγουρος, ότι η λέξη «χριστιανοφοβία» δεν
πρόκειται να ακουστεί. (Εδώ δεν ακούγεται ενώ συντελείται η γενοκτονία των
χριστιανών στην Μ. Ανατολή, για την "προοδευτική" Δύση θα μιλάμε;) Ο κόσμος θα ακούει απλά,
για κάποιον «τρελό». Τι να διαμαρτυρηθείς για τους «τρελούς»; Τι πορεία να
γίνει για τους «τρελούς»; Τι συνθήματα να φωνάζεις; «Τσακίστε τους τρελούς σε κάθε
γειτονιά»; Τι να ζητήσεις; Να ψηφιστεί νόμος κατά του .. «τρελισμού»; Άλλωστε, κανένας
χριστιανός δεν θα ζητήσει νομοθεσία κατά της χριστιανοφοβίας. Κανένα χριστιανικό λόμπι (;) δεν θα ασκήσει πιέσεις. Κανένας πάπας ή
παπάς δεν θα καταγγείλει την έξαρση της χριστιανοφοβίας. Κανένας δεν θα μιλήσει
για τον χριστινονοφοβικό λόγο μίσους και τον διαδικτυακό οχετό ύβρεων κατά των
χριστιανών που αφήνεται ασύδοτος και ανέγγιχτος από κάθε «αντιρατσιστικό» νόμο.
Καμία εκκλησία δεν θα φωνάξει, δεν θα διαμαρτυρηθεί και δεν θα βγάλει τους
πιστούς στους δρόμους. Το πολύ-πολύ να γίνει κανένα νυκτερινό “vigil for the
victims” με κεράκια και αρκουδάκια. Κανένας δεν θα κάνει κίνημα, σύνθημα ή hashtag
το #ChristianLivesMatter: (όπως έγινε με το #BlackLivesMatter).
Choose your feelings & your reactions |
Αυτά και άλλα πολλά μαρτυρούν την παράδοση μιας κοινωνίας στις ορέξεις των διαμορφωτών γνώμης. Μαρτυρούν την ολοκληρωτική ιδεολογική ηγεμονία της αριστεράς και τον ολοκληρωτικό θρίαμβο του αριστερού οργουελιανού newspeak, που έχει εισχωρήσει σε κάθε κράτος και λαό στις «δημοκρατικές» κοινωνίες, σφυρηλατώντας «παγκόσμιες συνειδήσεις» και διαμορφώνοντας χειραγωγούμενους πανομοιότυπους μαζανθρώπους που με ένα κλικ «συγκινούνται» και «ξεσηκώνονται» κατά του «μίσους» και κατά του κάθε «-ισμού ή «-φοβίας» που θα τους υποδείξουν οι αφέντες και με ένα κλικ θα κάτσουν στα αβγά τους (ή θα κάτσουν στα τέσσερα), περιμένοντας το επόμενο κλικ που θα δίνει εντολή για την δική τους της σφαγή.
Είναι ξεκάθαρο ότι για «κάποιους» ο πόνος, ο θάνατος και ο κίνδυνος αποτελούν ιδεολογικά όπλα. Ο στόχος είναι η χειραγώγηση των μαζών και η ρύθμιση των συναισθημάτων τους και των αντιδράσεών τους. Φαίνεται ότι τα έχουν καταφέρει μια χαρά.
Τα κατοικίδια δεν αντιδρούν στο αφεντικό. Και δεν αμφισβητούν την φωνή του. His Master's Voice.
πηγή
Ο Αλέξης, η Γιάννα και οι συντάξεις των 300 Ευρώ…
Η στήλη από πολύ νωρίς κατά την πρώτη περίοδο της χρεοκοπίας συμφωνούσε και πρόβαλε την εκτίμηση πως δεν υπάρχει "σάλιο" για συντάξεις στο μέλλον. Υποστήριζε και υποστηρίζει πως μετά το 2010, αφού αποφύγαμε να πραγματοποιήσουμε μια ριζική "νεοφιλελεύθερη" επανάσταση μείωσης του κράτους και μείωσης των ασφυκτικών ρυθμίσεων των αγορών, είναι θέμα χρόνου να επέλθει στην Ελλάδα μια κατάσταση οικονομικής ισορροπίας με μισθούς και συντάξεις επιπέδου των μετασοβιετικών χωρών της περιοχής όπως της Βουλγαρίας και της Αλβανίας.
Η Ελλάδα όχι μόνο απέφυγε και στο... και πέντε της χρεοκοπίας του 2010 να πραγματοποιήσει σαρωτικές μεταρρυθμίσεις, αλλά μετά τις κυβερνήσεις ΓΑΠ και Σαμαρά οι οποίες συνέχισαν να δίνουν πρόωρες συντάξεις σε 50άρηδες μέχρι και σήμερα ακόμη, έφερε στην εξουσία τους "παλαβούς" του ΣΥΡΙΖΑ που υπόσχονταν τη δια μαγείας επιστροφή συντάξεων και μισθών στα προ χρεοκοπίας επίπεδα.
Μοιραία η πορεία κατάρρευσης έχει επιταχυνθεί... Μοιραία στο ΣΥΡΙΖΑ πέφτει ο λαχνός της διαχείρισης της κατάρρευσης της οικονομίας, των δημοσίων εσόδων, των ασφαλιστικών εισφορών κλπ.
Στα χέρια του κ. Τσίπρα πέφτει ο λαχνός της προσαρμογής συντάξεων και μισθών σε επίπεδα Βουλγαρίας.
Ιδού το σχετικό ρεπορτάζ στο χθεσινό Capital.gr: "Ιστορικές ανατροπές φέρνει η εφαρμοστική εγκύκλιος για τα νέα όρια συνταξιοδότησης με βάση το νόμο 4336/2015 που ψηφίστηκε στις 13 Αυγούστου.
Ακόμα και στα 330 ευρώ μπορεί να φτάσει η κατώτατη σύνταξη σε ορισμένες κατηγορίες ασφαλισμένων του ΙΚΑ. Ο νόμος αυτός έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Ιουλίου του 2015 και αφορά έως και 400.000 ασφαλισμένους που βρίσκονται στον προθάλαμο της συνταξιοδότησης...".
Η εκτίμηση της στήλης είναι πως τα όρια της κατώτατης σύνταξης θα κατέβουν κι άλλο συν τω χρόνω, ενώ σταδιακά λόγω αδυναμίας καταβολής του συνόλου των συντάξεων που δίνονται ήδη θα επεκτείνεται και στους παλιούς συνταξιούχους.
Είναι προφανές πλέον γιατί μερικούς μήνες νωρίτερα ειρωνευόμασταν τον κ. Στρατούλη όταν εγγυόταν μέχρι και το τελευταίο ευρώ των συντάξεων και γιατί πράττουμε το ίδιο και για τον κ. Κατρούγκαλο για τις κατά καιρούς ασυναρτησίες που εκπέμπει.
Στην Ελλάδα υπάρχουν 2,65 εκατ. συνταξιούχοι συν 400 χιλ. που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης. Υπάρχουν επίσης 2,5 εκατ. εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα οι οποίοι με τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές στηρίζουν τις συντάξεις των παραπάνω που πλησιάζουν τα 30 δισ. ευρώ το χρόνο...
Αν διαιρέσουμε τα 30 δισ. ευρώ με τον αριθμό των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα θα βρούμε πως κάθε εργαζόμενος πληρώνει περί τις 12.000 ευρώ μέσω εισφορών και φόρων για συντάξεις.
Αν ο μέσος μισθός στον ιδιωτικό τομέα είναι κοντά στα 1.000 ευρώ κάθε εργαζόμενος καλείται να πληρώσει κάθε χρόνο, άλλο ένα μισθό για συντάξεις.
Προσθέστε και τη φορολογία για παιδεία, υγεία, αστυνομία και θα αντιληφθείτε γιατί η Ελλάδα είναι καταδικασμένη είτε να αλλάξει ή να πεθάνει.
Τα τελευταία πέντε χρόνια απέδειξε πως το δεύτερο είναι πιθανότερο.
Το γεγονός πως κάθε εργαζόμενος του ιδιωτικού τομέα καλείται να πληρώσει περισσότερα από όσα θα εισπράττει ο ίδιος για συντάξεις (το ένα τρίτο των οποίων έχει δοθεί με πελατειακά κριτήρια σε ανθρώπους που έπρεπε να συνεχίζουν να εργάζονται), ωθεί τους νέους που έχουν ικανότητες και καλές ειδικεύσεις να μεταναστεύουν στο εξωτερικό, προς αναζήτηση καλύτερων μισθών.
Η αποψίλωση μιας οικονομίας από τους ικανούς οδηγεί την κοινωνία σε κατάρρευση. Μετά τους ικανούς που μεταναστεύουν τα τελευταία χρόνια σε ανεπτυγμένες οικονομίες, θα ακολουθήσει η μαζική έξοδος των ανειδίκευτων αφού στην Ελλάδα και οι κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας θα έχουν μειωθεί δραστικά και οι συντάξεις και μισθοί του δημοσίου θα έχουν εξατμιστεί λόγω αδυναμίας καταβολής.
Έχουμε γράψει πολλές φορές κατά το παρελθόν πως όταν ο εργαζόμενος που λαμβάνει 1.000 ευρώ στο χέρι καθαρά (στοιχίζει λόγω φόρων και εισφορών) στην επιχείρηση 1.800 ευρώ, κανένας εργαζόμενος δεν θα επιλέγει να μείνει στην Ελλάδα και καμιά επιχείρηση δεν θα θέλει να επενδύσει στην Ελλάδα.
Η προσφορά της νέας κυβέρνησης της αριστεράς στη λύση του προβλήματος είναι να ανεβάσει το κόστος κάθε εργαζόμενου που στοιχίζει 1.000 περί τα 2.000 ευρώ.
Κατά τα λοιπά ο πρωθυπουργός με την καθοδήγηση της κας Αγγελοπούλου πήγε στη Νέα Υόρκη να προσελκύσει επενδύσεις, με μια εξίσωση που δεν βγάζει όφελος.
Αν πιστεύουν οι μέντορες του κ. Τσίπρα στο σχέδιό του γιατί δεν επενδύουν οι ίδιοι ένα μικρό μέρος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που συντηρούν στο εξωτερικό, στην Ελλάδα, τώρα πριν την κατάρρευση που θα ισοπεδώσει τα πάντα;
πηγή
Χίλιους νοσηλευτές/τριες, με πολύ καλή αμοιβή και παροχές, ζητά η Ιρλανδία
επιμέλεια Κλεοπάτρα Ζουμπουρλή,
Η
Ιρλανδία ζητά 1000 Έλληνες νοσηλευτές/τριες για να καλύψει τις
ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες της. Οι Ιρλανδοί γνωρίζουν ότι η χώρα μας,
με τους χιλιάδες ανέργους νοσηλευτές, αποτελεί αστείρευτη πηγή για
εύρεση αξιόλογου, καταρτισμένου προσωπικού.
Οι
υποψήφιοι για τις θέσεις πρέπει να έχουν πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ Νοσηλευτικής,
να γνωρίζουν Αγγλικά, ενώ η πείρα δεν είναι απαραίτητη για όλες τις
περιπτώσεις
Τα πλεονεκτήματα
7 λόγοι για να ξεκινήσετε την καριέρα σας στην Ιρλανδία
1.
Το καλύτερο ξεκίνημα μιας καριέρας νοσηλευτή στον εξωτερικό. Το
πιστοποιητικό εργασίας στην Ιρλανδία κάνει πολύ πιο εύκολη την εύρεση
εργασία στη Μ. Βρετανία, στο Ντουμπάι και αλλού.
2.
Εργασία στην Ιρλανδία σημαίνει α) Χαμηλό κόστος ζωής και εξοικονόμηση
έτσι 30 με 50.000 Ευρώ από την οικονομία στα έξοδα, σε σχέση με άλλη
χώρα.
β) Γρήγορη εξέλιξη στην Ιρλανδία, είτε στην Μ. Βρετανία, Αραβικά Εμιράτα, Αυστραλία.
γ) Γλώσσα τα Αγγλικά.
3.
Οι νοσηλευτές που εργάστηκαν στην Ιρλανδία έχουν μεγάλη ζήτηση
παγκοσμίως. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η Ιρλανδία έχει συνεχείς
ανάγκες, προσωπικού.
4. Η μετακίνηση και εγκατάσταση είναι επιδοτούμενη. Η πρόσβαση είναι πολύ πιο οικονομική σε σχέση με άλλες χώρες.
5. Σχεδιασμός Καριέρας
6. Αναλαμβάνουν να βοηθήσουν να βρεθεί απασχόληση και για το έτερο ήμισυ
7.
Η Ιρλανδία έχει πολλές ομοιότητες με την Ελλάδα. Οι Ιρλανδοί είναι
κυρίως καθολικοί, είναι φιλικοί και είναι κοντά στην οικογένεια. Εχει
χαμηλή εγκληματικότητα Επίσης η Ιρλανδία πέρασε μια πολύ μεγάλη
οικονομική κρίση έχοντας το ΔΝΤ, αφού το 2010 μπήκε στο μνημόνιο Το 2014
κατάφερε κατάφερε να βγει από τα μνημόνια. 'Εχει Ευρώ και είναι στην
Ευρωπαϊκή Ένωση
8. Σήμερα η Ιρλανδία παρουσιάζει γρήγορη ανάπτυξη στην τεχνολογία και στην οικονομία της.
Η μηνιαία αμοιβή που παρέχεται είναι 3
με 3.500 Ευρώ (καθαρά), ανάλογη των προσόντων και δεξιοτήτων του κάθε
υποψηφίου, και ελκυστικές Κοινωνικές Παροχές. Επίσης θα υπάρχει βοήθεια
στην εξάσκηση την ιατρίκης ορολογίας και βελτίωσης της γλώσσας.
Η πλήρης απασχόληση στη Ιρλανδία είναι 39 ώρες την εβδομάδα
Λίγα λόγια για την Ιρλανδία σήμερα
διαβάστε περισσότερα εδώ για περισσότερες πληροφορίες:medlabgr
“Τὸ καταφύγιό μου ἦταν νὰ ταξιδέψω πρὸς τὰ πάνω”
“Τὸ καταφύγιό μου ἦταν νὰ ταξιδέψω πρὸς τὰ πάνω”
– Στὴ στενοχώρια του καὶ στὴ δυσκολία του, ἀναγκάζεται κανεὶς νὰ καταφύγει στὸν Θεό. – Ναί. – Νὰ ἐκτείνει τὰς χεῖρας καὶ νὰ ζητήσει τὸ ἔλεός του: « Ἐν θλίψεσι ἐκέκραξα πρὸς Κύριον καὶ ἐπήκουσέ μου».
– Ἀλλὰ ὅλα αὐτὰ τὰ στοιχεῖα… Πώ, πώ, πώ…
– Ἤτανε πολὺ σπουδαῖα καὶ συγκινητικότατα, Γέροντα, αὐτὰ ποὺ εἴπατε.
– Ἀναμνήσεις. Καὶ εἶναι καὶ ὡραῖες καὶ οἱ ἀναμνήσεις ἀκόμα. Σὰν νὰ τὰ ζῶ. Μετὰ στὸ ἐκκλησάκι… Πά, πά, πά… Καὶ νὰ κοιτάζεις γύρω μὲ τὸ μυαλό σου… Δὲν σᾶς τὰ εἶπα ὅλα! Μέσ’ στὸ ἐκκλησάκι ποὺ ἔμπαινα, πήγαινα, καθόμουνα στὸ στασίδι κι ἔριχνα μιὰ ματιά. Γύρω ἦσαν βουνά, ἀπὸ πάνω ἦσαν κουμαριές, δάσος, δάσος γύρω, οὔτε ψυχή. Μόνο κάτω στὸν κάμπο ἦταν τὰ χωριά, ἡ Βάθεια. Ἐκεῖ ἔχει τέλεια ἐρημιά, δηλαδὴ γιὰ νὰ καταλάβετε τὸ ἔρημο καὶ τό, ἂς ποῦμε, τὸ ἀβοήθητο. Ἀνέβαινα ψηλὰ καὶ κοίταζα γιὰ νὰ τὸ καταλάβω καλά, ποῦ εἶμαι, ποῦ κάθομαι, ποῦ βρίσκομαι. Καταλάβατε; Καὶ μετὰ ἄλλα.
Καλὰ εἶπα τὴ λέξη, «τὸ ἀβοήθητον»;
– Τὸ ἀβοήθητον, μάλιστα.
– Πῶς νὰ σοῦ πῶ. Σ’ ἕνα ἔρημο μέρος, ὅπως μοῦ ’τυχε ἐμένανε νὰ μὲ κλείσει ἕνας ἄγριος καιρὸς πάνω σ’ ἕνα βουνό, πού ’ναι ἕνα μοναστήρι τοῦ Ἁγίου Νικολάου Βάθειας κι ἔκανε μία κακοκαιρία, ἔβρεχε μέρες. Δέκα μέρες συνέχεια βροχὴ κι ἀέρας. Μούγκριζε ὁ ἀέρας, μούγκριζε ὁ πλάτανος κι ἐγὼ πήγαινα μέσα σ’ ἕνα ἐκκλησάκι ἀρχαῖο καὶ ἔτρεμε ὁ κουμπές του, καὶ τρέμανε οἱ ἅγιες ζωγραφιές του, οἱ τοιχογραφίες, κι ἐγὼ καθόμουνα στὸ στασίδι, ἔ, κι ἔβγαινα, πήγαινα ἔτσι πιὸ πάνω κι ἀπ’ τὰ σύννεφα καὶ ἀπὸ τὶς βροχὲς καὶ ἀπ’ τὸν ἀέρα, καὶ ἔβλεπα κάτω τὸν ἑαυτό μου ἔρημο μέσα στὴ θύελλα…, νὰ μουγκρίζει ὁ ἀέρας, τὰ θηρία, ἂς ποῦμε, τῆς φύσεως καὶ νὰ νομίζει κανείς, πὼς βρίσκεται στὴν κόλαση. Ἀλλὰ τὸ αἰσθανόμουνα σὰν τὸ πουλὶ τὸ κατατρεγμένο μὲ τὰ ξεροβόρια, μὲ τὰ χιόνια, ποὺ ζητοῦσε ἕνα καταφύγιο νὰ πάει νὰ γλυτώσει.
Καὶ τὸ καταφύγιό μου ἦταν νὰ ταξιδέψω πρὸς τὰ πάνω,
διότι ἐδῶ στὴ γῆ ἤτανε φουρτούνα, ἤτανε κακοκαιρία, ἤτανε δύσκολη ἡ ζωή. Καὶ ἡ ψυχή μου ζητοῦσε κάτι πιὸ ἅγιο, πιὸ ὑψηλό, πιὸ τέλειο. Κι αὐτὸ ἦταν ἡ ἀγκαλιὰ τοῦ Χριστοῦ. Βλέπετε πῶς αὐτὰ ἔρχονται μόνα τους… Μὲ παρεξηγεῖτε;
Αὐτὸς ὁ ἀσκητὴς ὅλα τὰ θυσιάζει ἀρκεῖ νὰ ἐπιτύχει τὸν τρόπο, ἔτσι νὰ αἰσθανθεῖ τὴ Χάρη τοῦ Θεοῦ, τὴ θαλπωρὴ τοῦ Χριστοῦ, τὴν ἀγκάλη τοῦ Χριστοῦ. Ἔ, νὰ ἑνωθεῖ, νὰ αἰσθανθεῖ τὴν συντροφιά του μὲ τὸν Θεό. Τὴν ἕνωσή του μὲ τὸν Θεό. Κατάλαβες; Δὲν τό ’χει γιὰ κακό… Ἐσεῖς ὅμως τὸ βλέπετε γιὰ κακό. Σοῦ λέει, τί εἶναι αὐτὸ τὸ πράγμα…! Ἀπὸ τὸ νέο βιβλίου τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου “Θὰ σᾶς πῶ“ —————————-
Άγιος Πορφύριος
– Στὴ στενοχώρια του καὶ στὴ δυσκολία του, ἀναγκάζεται κανεὶς νὰ καταφύγει στὸν Θεό. – Ναί. – Νὰ ἐκτείνει τὰς χεῖρας καὶ νὰ ζητήσει τὸ ἔλεός του: « Ἐν θλίψεσι ἐκέκραξα πρὸς Κύριον καὶ ἐπήκουσέ μου».
– Ἀλλὰ ὅλα αὐτὰ τὰ στοιχεῖα… Πώ, πώ, πώ…
– Ἤτανε πολὺ σπουδαῖα καὶ συγκινητικότατα, Γέροντα, αὐτὰ ποὺ εἴπατε.
– Ἀναμνήσεις. Καὶ εἶναι καὶ ὡραῖες καὶ οἱ ἀναμνήσεις ἀκόμα. Σὰν νὰ τὰ ζῶ. Μετὰ στὸ ἐκκλησάκι… Πά, πά, πά… Καὶ νὰ κοιτάζεις γύρω μὲ τὸ μυαλό σου… Δὲν σᾶς τὰ εἶπα ὅλα! Μέσ’ στὸ ἐκκλησάκι ποὺ ἔμπαινα, πήγαινα, καθόμουνα στὸ στασίδι κι ἔριχνα μιὰ ματιά. Γύρω ἦσαν βουνά, ἀπὸ πάνω ἦσαν κουμαριές, δάσος, δάσος γύρω, οὔτε ψυχή. Μόνο κάτω στὸν κάμπο ἦταν τὰ χωριά, ἡ Βάθεια. Ἐκεῖ ἔχει τέλεια ἐρημιά, δηλαδὴ γιὰ νὰ καταλάβετε τὸ ἔρημο καὶ τό, ἂς ποῦμε, τὸ ἀβοήθητο. Ἀνέβαινα ψηλὰ καὶ κοίταζα γιὰ νὰ τὸ καταλάβω καλά, ποῦ εἶμαι, ποῦ κάθομαι, ποῦ βρίσκομαι. Καταλάβατε; Καὶ μετὰ ἄλλα.
Καλὰ εἶπα τὴ λέξη, «τὸ ἀβοήθητον»;
– Τὸ ἀβοήθητον, μάλιστα.
– Πῶς νὰ σοῦ πῶ. Σ’ ἕνα ἔρημο μέρος, ὅπως μοῦ ’τυχε ἐμένανε νὰ μὲ κλείσει ἕνας ἄγριος καιρὸς πάνω σ’ ἕνα βουνό, πού ’ναι ἕνα μοναστήρι τοῦ Ἁγίου Νικολάου Βάθειας κι ἔκανε μία κακοκαιρία, ἔβρεχε μέρες. Δέκα μέρες συνέχεια βροχὴ κι ἀέρας. Μούγκριζε ὁ ἀέρας, μούγκριζε ὁ πλάτανος κι ἐγὼ πήγαινα μέσα σ’ ἕνα ἐκκλησάκι ἀρχαῖο καὶ ἔτρεμε ὁ κουμπές του, καὶ τρέμανε οἱ ἅγιες ζωγραφιές του, οἱ τοιχογραφίες, κι ἐγὼ καθόμουνα στὸ στασίδι, ἔ, κι ἔβγαινα, πήγαινα ἔτσι πιὸ πάνω κι ἀπ’ τὰ σύννεφα καὶ ἀπὸ τὶς βροχὲς καὶ ἀπ’ τὸν ἀέρα, καὶ ἔβλεπα κάτω τὸν ἑαυτό μου ἔρημο μέσα στὴ θύελλα…, νὰ μουγκρίζει ὁ ἀέρας, τὰ θηρία, ἂς ποῦμε, τῆς φύσεως καὶ νὰ νομίζει κανείς, πὼς βρίσκεται στὴν κόλαση. Ἀλλὰ τὸ αἰσθανόμουνα σὰν τὸ πουλὶ τὸ κατατρεγμένο μὲ τὰ ξεροβόρια, μὲ τὰ χιόνια, ποὺ ζητοῦσε ἕνα καταφύγιο νὰ πάει νὰ γλυτώσει.
Καὶ τὸ καταφύγιό μου ἦταν νὰ ταξιδέψω πρὸς τὰ πάνω,
διότι ἐδῶ στὴ γῆ ἤτανε φουρτούνα, ἤτανε κακοκαιρία, ἤτανε δύσκολη ἡ ζωή. Καὶ ἡ ψυχή μου ζητοῦσε κάτι πιὸ ἅγιο, πιὸ ὑψηλό, πιὸ τέλειο. Κι αὐτὸ ἦταν ἡ ἀγκαλιὰ τοῦ Χριστοῦ. Βλέπετε πῶς αὐτὰ ἔρχονται μόνα τους… Μὲ παρεξηγεῖτε;
Αὐτὸς ὁ ἀσκητὴς ὅλα τὰ θυσιάζει ἀρκεῖ νὰ ἐπιτύχει τὸν τρόπο, ἔτσι νὰ αἰσθανθεῖ τὴ Χάρη τοῦ Θεοῦ, τὴ θαλπωρὴ τοῦ Χριστοῦ, τὴν ἀγκάλη τοῦ Χριστοῦ. Ἔ, νὰ ἑνωθεῖ, νὰ αἰσθανθεῖ τὴν συντροφιά του μὲ τὸν Θεό. Τὴν ἕνωσή του μὲ τὸν Θεό. Κατάλαβες; Δὲν τό ’χει γιὰ κακό… Ἐσεῖς ὅμως τὸ βλέπετε γιὰ κακό. Σοῦ λέει, τί εἶναι αὐτὸ τὸ πράγμα…! Ἀπὸ τὸ νέο βιβλίου τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου “Θὰ σᾶς πῶ“ —————————-
Άγιος Πορφύριος
Στο Άγιον Όρος ξεκίνησε σιγά-σιγά η συγκομιδή των βρώσιμων ελιών.
To ελαιόλαδο μαζί με το κρασί και το
ψωμί, οι καρποί της ελιάς, του σταφυλιού και του σιταριού είναι παρόντες σε όλη
την Αγία Γραφή και ευλογημένοι από τον Θεό.
Το ελαιόλαδο, ο χυμός της ελιάς, χρησιμοποιείται από αιώνες ως ιδανική τροφή αλλά και ως ανάθημα-αφιέρωση δηλαδή στον Θεό από τον άνθρωπο, ως καύσιμο στο καντήλι για να φωτίσει τα σκοτάδια της αγωνίας του σύγχρονου κόσμου.
Το ελαιόλαδο, ο χυμός της ελιάς, χρησιμοποιείται από αιώνες ως ιδανική τροφή αλλά και ως ανάθημα-αφιέρωση δηλαδή στον Θεό από τον άνθρωπο, ως καύσιμο στο καντήλι για να φωτίσει τα σκοτάδια της αγωνίας του σύγχρονου κόσμου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)