Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Όταν ήμουν μικρός και οι δικοί μου ελεγαν ή μου διάβαζαν κάποιο παραμύθι, αισθανόμουν προδομένος όταν άκουγα το «ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα»... Αγάπη: Μια λέξη που έχει τόσο πολύ έχει φθαρεί ώστε να μην έχει πια αντίκρισμα. Μια έννοια όμως άφθαρτη που ασφυκτιά κάθε φορά που προσπαθούμε να την εγκλωβίσουμε σε κάποιον ορισμό. Μόνο με τρόπους ποιητικούς, όπως στις ιστορίες που αναφέρατε, μπορεί να αποδοθεί χωρίς να φθείρεται.


Ευγένιος Τριβιζάς

ΒΑΠΤΙΣΤΗΚΑΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΣΚΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΣΦΑΞΟΥΝ


σάρωση0001 

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Την καταπληκτική ιστορία μιας τουρκικής οικογένειας από την περιοχή Elazığ, ανατολικά της Άγκυρας, που τα μελη της αποφάσισαν να βαπτιστούν χριστιανοί και επειδή κινδύνευε άμεσα η ζωή τους και το έσκασαν στην Γερμανία, αποκαλύπτει η ίδια η τουρκική εφημερίδα Sabah. Για ευνόητους λόγους δεν αναφέρουν πολλά στοιχεία για αυτή την οικογένεια. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και στην φωτογραφία που δημοσιεύει εικονίζονται με την πλάτη στον φακό.
Εκείνο που μαθαίνουμε είναι ότι όταν πήραν την απόφαση να βαπτιστούν χριστιανοί το έσκασαν από την Τουρκία και κατέφυγαν στην Γερμανία και στην μικρή πόλη του Luedenscheid, όπου ομολόγησαν πως η μουσουλμανική θρησκεία δεν επιτρέπει την αλλαγή θρησκεύματος με ποινή την θανατική εκτέλεση.
Στην Γερμάνια όμως αντιμετώπισαν πρόβλημα παραμονής καθώς ενώ ζήτησαν πολιτικό άσυλο οι γερμανικές αρχές δεν αποφάσισαν να τους το παραχωρήσουν γιατί όπως αποφάνθηκαν η Τουρκία είναι… ελεύθερη δημοκρατική χώρα και υπάρχει… ελευθερία εκλογής θρησκεύματος! Ο δικηγόρος όμως της οικογένειας, Oswalt Seıtter, δήλωσε με σαφήνεια ότι τυχόν απέλαση τους στην Τουρκία θα σημάνει την θανατική τους καταδίκη.
Η γνωστοποίηση αυτής της υπόθεσης πολλά στοιχεία της οποίας για ευνόητους λόγους παρέμειναν στο σκοτάδι, προκάλεσε μια έντονη συζήτηση στην ίδια την Τουρκία για την ελευθερία εκλογής θρησκεύματος και αν αυτό έχει συνέπειες μέχρι ακόμα και την θανατική ποινή. Η οικογένεια αυτή όπως ομολόγησαν, δεν είναι η μοναδική στην περιοχή του Elazığ που θέλει να αλλαξοπιστήσει και να βαπτιστούν χριστιανοί. Να σημειωθεί ότι η περιοχή του Elazığ είχε πυκνό χριστιανικό πληθυσμό κυρίως από Αρμενίους του γρηγοριανού δόγματος, αλλά και Ρωμιούς Ορθοδόξους.
Η περίπτωση αυτή σκιαγραφεί για άλλη μια φοα το μεγάλο δράμα της σημερινής ισλαμικής Τουρκίας, όπου χιλιάδες συνειδήσεις είναι φυλακισμένες από ένα αυταρχικό ισλαμικό καθεστώς και αναζητούν συχνά με εκπληκτικούς τρόπους την συνειδησιακή τους απελευθέρωση και κυρίως την επιστροφή τους στην θρησκεία των πατέρων τους, την οποία στο παρελθόν μέσω στυγνής βίας αναγκάστηκαν να απαρνηθούν.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

''Ο διάβολος έχει τρία πλοκάμια: Για τους φτωχούς τον κουμμουνισμό, για τους πιστούς τον Οικουμενισμό, και για τους πλουσίου την Μασονία!


 Άγιος Γέρων  Παϊσιος

Γαλλία: Οινοπαραγωγός επιλέγει την φυλακή αντί τα φυτοφάρμακα


H οικογένειά του καλλιεργεί αμπέλια από τον 18ο αιώνα
Γνωστός Γάλλος οινοποιός κινδυνεύει με έξι μήνες φυλάκισης ή πρόστιμο 30.000 ευρώ επειδή αρνείται να χρησιμοποιήσει φυτοφάρμακο, η χρήση του οποίου «απειλεί τα σταφύλια, και τις μελλοντικές γενιές που θα θελήσουν να απολαύσουν τους καρπούς του αμπελώνα μου». 
Αυτό λέει ο Τιμπό Λιζέ-Μπελέρ, παραγωγός βιολογικών κρασιών, αψηφώντας τις παραγγελίες να ψεκάσει με φυτοφάρμακο τα αμπέλια του στην Βουργουνδία, εξαιτίας μιας επιδημίας που ξέσπασε σε απόσταση 40 χλμ. 
Ο ιός του κίτρινου μωσαϊκού της αμπέλου (flavescence dorée), που έχει εξαπλωθεί από ένα έντομο, καταστρέφει τα νέα αμπέλια και την παραγωγικότητα των παλαιοτέρων. 
Ο Λιζέ-Μπελέρ, η οικογένεια του οποίου καλλιεργεί αμπέλια από τις αρχές του 18ου αιώνα, επιμένει ότι τα εντομοκτόνα καταστρέφουν ανεπανόρθωτα το έδαφος. «Δεν θέλω να καταστρέψει ο ψεκασμός τον αμπελώνα μου. Οι αμπελώνες και το φυσικό περιβάλλον ήταν εδώ πριν από μένα και θα είναι εδώ μετά από μένα. Οφείλουμε να το προστατεύσουμε για την επόμενη γενιά. Αυτό το είδος της απόφασης σημαίνει ότι θα καταστρέψουμε την ποιότητα και την ζωή στο έδαφος. Εχουμε σκοτώσει πολλά είδη και δεν θα είμαστε σε θέση να τα ξαναβρούμε στο μέλλον», λέει ο Λιζέ-Μπελέρ. 
Σχεδόν 140.000 άνθρωποι έχουν υπογράψει έκκληση ζητώντας να μην προχωρήσει η υπόθεση του οινοπαραγωγού στο δικαστήριο.
Τονίζουν ότι το φυτοφάρμακο είναι αναποτελεσματικό και επιζήμιο για έντομα επικονιαστές, όπως οι μέλισσες και επιμένουν ότι η ασθένεια μπορεί να καταπολεμηθεί με πιο φυσικό τρόπο. «Δεν σκοτώνει μόνο το έντομο, αλλά και άλλα είδη πανίδας που είναι απαραίτητα για τη φυσική ισορροπία σε έναν αμπελώνα», λένε υποστηρικτές του οινοπαραγωγού. 
Από την πλευρά τους, οι αρχές ισχυρίζονται ότι η προληπτική αγωγή με φυτοφάρμακα είναι αναγκαία, διότι η ασθένεια απειλεί περισσότερο από το ήμισυ των αμπελώνων της Βουργουνδίας. 
Το κιτρίνισμα της αμπέλου (flavescence dorée) εμφανίστηκε το 1949 στην περιοχή Αρμανιάκ της νοτιοδυτικής Γαλλίας. Στη συνέχεια εξαπλώθηκε σταδιακά σε περιοχές όπως το Κονιάκ, το Λανγκεντόκ, και το Μπορντό. Δεν υπάρχει θεραπεία για αυτή την βακτηριακή μόλυνση.
 

Στήνουν νέα Ουκρανία στα Βαλκάνια



Οι αλβανικής καταγωγής Σκοπιανοί που συμμετείχαν στο μεγάλο αντικυβερνητικό συλλαλητήριο την Κυριακή στα Σκόπια υποκινήθηκαν να συμμετάσχουν από τις κυβερνήσεις της Αλβανίας και του Κοσόβου, γράφει το αλβανόφωνο Gazeta Express.
«Αυτή την Κυριακή για πρώτη φορά, Αλβανοί και «Μακεδόνες» διαδήλωσαν στους δρόμους για τον ίδιο σκοπό: να ανατρέψουν τον απολυταρχικό πρωθυπουργό, Νίκολα Γκρουέφσκι, ύποπτο για πολλά εγκλήματα κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησής του», γράφει το αλβανόφωνο σάιτ.
Το Gazeta Express επικαλείται ασφαλείς πληροφορίες του, σύμφωνα με τις οποίες οι Αλβανοί των Σκοπίων πήραν οδηγίες από τις κυβερνήσεις Κοσόβου και Αλβανίας για να συμμετάσχουν στη διαδήλωση. Μπροστά από το κτίριο της κυβέρνησης στα Σκόπια διανυκτέρευσαν σε σκηνές εκατοντάδες διαδηλωτές κυρίως υποστηρικτές της αντιπολίτευσης.

Έστησαν σκηνές έξω από την Βουλή
Η κίνηση αυτή έρχεται σε συνέχεια της μεγάλης αντικυβερνητικής διαδήλωσης που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής στο ίδιο σημείο.Μπροστά από το κτίριο της κυβέρνησης στήθηκαν πάνω από 30 σκηνές ενώ αρκετοί άλλοι κοιμήθηκαν σε υπνόσακους και σε κουβέρτες. Οι συγκεντρωμένοι ανέφεραν ότι θα παραμείνουν εκεί μέχρι να παραιτηθεί η κυβέρνηση του Νίκολα Γκρούεφσκι.
Μεταξύ αυτών που διανυκτέρευσαν μπροστά από το κτίριο της κυβέρνησης είναι και ο Ζόραν Ζάεβ, αρχηγός του μεγαλύτερου κόμματος της αντιπολίτευσης, της Σοσιαλδημοκρατικής Ένωσης (SDSM), καθώς και ηγετικά στελέχη του κόμματος αυτού. Ο κ. Ζάεβ μιλώντας το απόγευμα στη μεγάλη αντικυβερνητική συγκέντρωση που διοργάνωσε η αντιπολίτευση ανέφερε ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν «μέχρι την πτώση της κυβέρνησης του Νίκολα Γκρούεφσκι». Ανάμεσα σε αυτούς και ο Βλαντιμίρ Μιλσίν, του κινήματος Open Sosiety που χρηματοδοτείται από τον Τζωρτζ Σόρος.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις διεθνών παρατηρητών, στη συγκέντρωση αυτή της αντιπολίτευσης το απόγευμα της Κυριακής στα Σκόπια συμμετείχαν περίπου 40.000 άτομα. Η αντιπολίτευση έκανε λόγο για 100.000, ενώ τα φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης των Σκοπίων κάνουν λόγο για «φιάσκο», καθώς, σύμφωνα με αυτά, οι παρευρισκόμενοι στη συγκέντρωση δεν ξεπέρασαν τους 20.000.

Εμπλοκή της Ελλάδας σε πόλεμο;
Εφημερίδες της Σερβίας στηριζόμενες σε πηγές της CIA κάνουν λόγο για πιθανή κοινή σύρραξη βαλκανικών κρατών εναντίον της Αλβανίας και του "οράματός" της για τη Μεγάλη Αλβανία.
Εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες, μετά τις μάχες του προηγούμενου Σαββατοκύριακου στο Κουμάνοβο των Σκοπίων, συνεχίσουν την πολιτική της άνευ προϋποθέσεων υποστήριξης των Αλβανών και εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίσει να σιωπά στους αλβανικούς σχεδιασμούς για την αναβίωση της «Μεγάλης Αλβανίας», τότε αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια ορθόδοξη συμμαχία Σερβίας, Ελλάδας, Σκοπίων και Βουλγαρίας, ίσως και σε Τρίτο Βαλκανικό Πόλεμο, γράφει η σερβική ημερήσια εφημερίδα Kurir. 
 Σύμφωνα με τη σερβική εφημερίδα, το παραπάνω συμπέρασμα βρίσκεται σε πρόσφατη έκθεση της CIA σχετικά με την επικρατούσα κατάσταση στα Βαλκάνια. Η ίδια έκθεση, ισχυρίζεται η σερβική εφημερίδα, προειδοποιεί την κυβέρνηση στην Ουάσιγκτον ότι εάν συνεχιστεί η «τυφλή» υποστήριξη των ΗΠΑ στην Αλβανία, αυτό θα ωθήσει τις ορθόδοξες χώρες της περιοχής προς τη Ρωσία. 
Οι αναλυτές της CIA προτείνουν στις αμερικανικούς αξιωματούχους μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση στα Βαλκάνια. Οι ίδιοι αναλυτές της CIA γράφουν στην αναφορά τους, σύμφωνα πάντα με τη σερβική εφημερίδα, ότι είναι πιθανόν Σερβία, Ελλάδα, Βουλγαρία και Σκόπια να σχηματίσουν μια ορθόδοξη ένωση. 
«Οι Αμερικανοί αναλυτές γράφουν ότι τα βαλκανικά κράτη, των οποίων οι επικράτειες θα επηρεαστούν από τον σχεδιασμό για μια Μεγάλη Αλβανία, δεν θα καθίσουν άπραγοι και ήσυχοι να παρακολουθούν τους Αλβανούς να κλέβουν τα εδάφη τους. Σε περίπτωση κινδύνου, Σέρβοι, Έλληνες, Βούλγαροι και Σκοπιανοί θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να πολεμήσουν τους Αλβανούς. Σε αυτή την περίπτωση τα Βαλκάνια θα μετατραπούν σε νέα Μέση Ανατολή και αυτό δεν είναι προς το συμφέρον κανενός, ούτε ακόμα των ΗΠΑ», λέει καλά ενημερωμένη σερβική διπλωματική πηγή. 
Το σερβικό σάιτ inserbia.info, από το οποίο αναδημοσιεύουμε την είδηση, επικαλείται «ειδήμονες» οι οποίοι εκτιμούν ότι το σενάριο Ορθόδοξης Συμμαχίας ενάντια στους Αλβανούς είναι πιθανό και θα αποτελέσει μεγάλο αγκάθι στο μάτι της Δύσης. 
Ο αναλυτής Djordje Vukadinovic λέει ότι η συμμαχία θα είναι μια λογική αντίδραση στην προσπάθεια δημιουργίας Μεγάλης Αλβανίας. «Εάν η συμμαχία συμβεί, δεν νομίζω ότι οι ΗΠΑ θα τη δουν με ψυχραιμία επειδή είναι ξεκάθαρο ότι οι Αλβανοί είναι οι αγαπημένοι τους. Η Σερβία είχε μια παρόμοια συμμαχία πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν συγκρούστηκε με την Τουρκία, θυμάται ο Vukadinovic. 

Σαουδάραβας Μουφτής: Ένας μουσουλμάνος μπορεί να φάει τη γυναίκα του


Ο εικονιζόμενος μουφτής από τη Σαουδική Αραβία,  Αμπντούλ Αζίζ Μπιν Αμπντουλάχ (Abdul Aziz bin Abdullah), καλλιεργώντας οδοντοστοιχία ικανή να μασάει τα πάντα   εξέδωσε μια φάτουα (fatwa) -δηλαδή μια άποψη μουσουλμάνου λόγιου, πάνω σε διάφορα ζητήματα, η οποία βασίζεται στη βαθιά θρησκευτική γνώση και την πρακτική εμπειρία- σύμφωνα με την οποία ένας άνδρας επιτρέπεται να φάει τη γυναίκα του. 
Όταν γράφουμε να «φάει» εννοείται κυριολεκτικώς, δηλαδή να τη σφάξει και να πράξει κανιβαλισμό, να τραφεί δηλαδή από τη σάρκα της. Για να δικαιολογήσει την εν λόγω φάτουα, που έχει προκαλέσει «σοκ», ο Μουφτής είπε ότι ο σύζυγος μπορεί να φάει τη σύζυγο υπό μία μόνο προϋπόθεση: όταν ο άνδρας είναι εξαιρετικά πεινασμένος. 
Είπε, συγκεκριμένα, ότι ο άνδρας μπορεί να σκοτώσει και να φάει ολόκληρη τη γυναίκα του ή να ακρωτηριάσει και να φάει μέλη του σώματός της, εάν εκείνος βρεθεί αντιμέτωπος με τη λιμοκτονία που μπορεί να προκαλέσει τον θάνατό του, και αυτό δικαιολογείται από τη Σαρία, ισλαμικό νόμο, από την εντολή ότι η γυναίκα πρέπει να είναι υπάκουη στον άνδρα της. 
Πρόκειται για πρωτοφανή και εξοργιστική «θεολογική» ερμηνεία της υπακοής που οφείλει μια γυναίκα στον άνδρα της, ειδικά όταν προτρέπει χιλιάδες σαλταρισμένους τζιχαντιστές να αρχίσουν να καταβροχθίζουν γυναίκες, με την προϋπόθεση να τις έχουν πρώτα παντρευτεί. Όπως αντιλαμβάνεστε, ο παραλογισμός και η θρησκευτική δεισιδαιμονία αυτών των «ανθρώπων» πραγματικά δεν γνωρίζει κανένα όριο, κανένα ανθρώπινο ταμπού.

Ιερά Αγρυπνία επί τη αποδόσει της Εορτής του Πάσχα στον Ι.Ν. Αγίου Αθανασίου Κατούνας.



ΙΕΡΑ  ΑΓΡΥΠΝΙΑ

Την Τρίτη 19 Μαΐου 2015, εις τον Ιερό μας Ναό, θα τελεσθεί Ιερά Αγρυπνία επί τη αποδόσει της Εορτής του Πάσχα.

Έναρξις: 9:00 μ.μ. Λήξις: 12:30 π.μ.

Τὰ μάτια δὲν βλέπουν καλά τὸν Θεό, παρά μόνο μέσα ἀπό δάκρυα


Β. Ουγκώ

χωρίς λόγια

https://scontent-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10404139_1576697032581374_6599845915399415357_n.jpg?oh=84620e5a602e68736159e031527ad6f3&oe=56000FB1

Η Καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς



της Ηρώς Κουνάδη 


δεν είναι προορισμός, είναι εμπειρία. Γι’ αυτό συγκεντρώσαμε τους δέκα καλύτερους τρόπους να την ζήσετε, αυτή την εποχή που βρίσκεται στα καλύτερά της, λουλουδιασμένη και με το φως του ήλιου να λαμπυρίζει στη θάλασσα της. Να χαθείτε στα καλντερίμια της Το απίθανο με τα καλντερίμια της Μονεμβασιάς είναι ότι δεν οδηγούν όλα κάπου. Σκεπασμένα με πανέμορφες καμάρες, που λέγονται δρομικές ή διαβατικά, ξεκινούν από τους δύο μεγάλους δρόμους του Κάστρου και διακλαδώνονται προς κάθε πιθανή και απίθανη κατεύθυνση. Κάποια καταλήγουν σε μια αυλόπορτα, άλλα τελειώνουν σε έναν τοίχο που κάποιος πρόσθεσε αιώνες μετά την κατασκευή τους, φράζοντας την δίοδο, και άλλα γυρνούν μυστηριωδώς πίσω, λίγα μέτρα από το σημείο που ξεκίνησαν. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν είναι καλή ιδέα να τα ακολουθήσετε όλα, ένα προς ένα. Μια περίτεχνη ξύλινη πόρτα, μια ανθισμένη αυλή, μια φουντωτή μπουκαμβίλια που σκαρφαλώνει πάνω σε ένα πέτρινο τειχάκι, ένα εγκαταλελειμμένο αρχοντικό πλάι σε ένα λουλουδιασμένο πλάτωμα της Άνω Πόλης, ένα φαναράκι που φωτίζει ατμοσφαιρικά τον δρόμο, είναι μικρές ανταμοιβές για κάθε φορά που θα χαθείτε σε ένα καλντερίμι το οποίο κάνει απλώς τον γύρο του εαυτού του. 

Να περπατήσετε στο Νότιο Τείχος
 Ή αλλιώς, το τείχος της θάλασσας. Η περαντζάδα που κινείται κατά μήκος του, και διακόπτεται από δύο πλατώματα, τη Μικρή και τη Μεγάλη Ντάπια, είναι η καλύτερη υπενθύμιση πως το ήμισυ της μεγαλειότητας αυτής εδώ της καστροπολιτείας είναι ότι μοιάζει να πλέει στη θάλασσα, όπως έλεγε και ένα από τα διασημότερα παιδιά της, ο Γιάννης Ρίτσος. Οι λιγότερο fit εξ ημών θα χαρούν να μάθουν και ότι αυτή εδώ είναι μια από τις πιο ξεκούραστες βόλτες στο Κάστρο –η μόνη, βασικά, που δεν είναι ανηφορική. Φαντασμαγορική είναι, βέβαια, και η θέα από εδώ στην απεραντοσύνη του Μυρτώου που απλώνεται ως εκεί που φτάνει το μάτι, ελλείψει απέναντι στεριάς, αλλά και η εικόνα του κάστρου όπως φαίνεται από «κάτω», να υψώνεται σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια από πάνω σας. Η διαδρομή καταλήγει στο ανατολικό τείχος του κάστρου, και περνά κάτω από την ομώνυμη Ανατολική Πύλη, για να καταλήξει στον φάρο του 1896, απ’ όπου μπορείτε να επιχειρήσετε και τις πρώτες σας βουτιές.

 Να ανηφορίσετε λαχανιασμένοι τις «βόλτες»

 «Βόλτες» λέγεται η πετρόχιστη ελικοειδής διαδρομή που αγκαλιάζει τον βράχο της Μονεμβασιάς στο ψηλότερο σημείο του, ανηφορίζοντας προς την Πύλη της Άνω Πόλης. Αξίζει το… λαχάνιασμα για δύο λόγους: Πρώτον και κυριότερο για την συγκλονιστική θέα σε ολόκληρη την Καστροπολιτεία και το απέραντο γαλάζιο του Μυρτώου που θα απολαύσετε από εδώ πάνω –για να μην αναφέρουμε τις καταπληκτικές φωτογραφίες που θα βγάλετε. Και δεύτερον, για την ίδια την Πύλη της Άνω Πόλης, που θυμίζει την κεντρική πύλη του κάστρου, στο πολύ ατμοσφαιρικότερο: Μια μεγάλη λιθόκτιστη καμάρα, με πολεμίστρες που βλέπουν απευθείας στη θάλασσα, μοιάζει με τούνελ που οδηγεί σε κάποιον άλλο χωροχρόνο. Να σκαρφαλώσετε ως την Αγιά Σοφιά Αν δεν χορταίνετε θέα, αφού φτάσατε ως την Πύλη, θα αντέξετε μερικά σκαλάκια ακόμη, μέχρι το ψηλότερο σημείο της Άνω Πόλης, το βυζαντινό εκκλησάκι της Αγιά Σοφιάς που κτίστηκε τον 12ο αιώνα. Οι φήμες το θέλουν διακοσμημένο με εντυπωσιακές τοιχογραφίες της ίδιας εποχής –οι ίδιες αυτές φήμες λένε ότι αν φτάσετε εδώ πάνω νωρίς το πρωί έχετε πιθανότητες να το πετύχετε ανοιχτό. Δεν έχουμε καταφέρει να τις επαληθεύσουμε, αλλά μπορούμε να εγγυηθούμε πως η θέα και η αίσθηση πως βρίσκεσαι στην κορυφή του κόσμου είναι λόγοι αρκετοί για να φτάσετε ως εκεί.

Να μάθετε την Ιστορία του Κάστρου 
Επειδή πραγματικά είναι ενδιαφέρουσα –και όχι επειδή «πρέπει», όπως ισχυρίζονταν στο σχολείο κάθε φορά που μας πήγαιναν εκδρομή. Κτισμένο το 582 μ.Χ. από Λάκωνες που χρειάζονταν καταφύγιο για τις αραβοσλαβικές επιδρομές, και εν συνεχεία Βυζαντινό, Φραγκικό, ξανά Βυζαντινό, Ενετικό, Οθωμανικό, ξανά Ενετικό, ξανά Οθωμανικό κι εν τέλει ελληνικό, το Κάστρο της Μονεμβασιάς έχει κρατήσει ανεξίτηλα τα σημάδια τουλάχιστον τεσσάρων πολιτισμών. Έχει δει πολιτισμούς να ακμάζουν και να παρακμάζουν, αυτοκρατορίες να μεγαλουργούν και να πέφτουν. Έχει πολιορκηθεί κι απελευθερωθεί πάνω από δέκα φορές. Έχει περάσει ακόμη και πειρατική κυριαρχία –από τον Καταλανό πειρατή Lupo de Bertanga. Ένα καλό σημείο για να ξεκινήσετε να μαθαίνετε την Ιστορία του Κάστρου είναι η Αρχαιολογική Συλλογή που στεγάζεται στο παλιό τζαμί στην κεντρική πλατεία, και φιλοξενεί ευρήματα από τις ανασκαφές στο κάστρο, μεταξύ των οποίων το εντυπωσιακό μαρμάρινο τέμπλο της Αγίας Σοφίας. Η Αρχαιολογική Συλλογή λειτουργεί καθημερινά εκτός Δευτέρας, από τις 8.00 μέχρι τις 15.00, και η είσοδος κοστίζει 2€.


 Να δείτε τα αξιοθέατα (ή και όχι…)
«Αξιοθέατη» είναι όλη η Καστροπολιτεία από μόνη της. Κανείς δεν θα σας παρεξηγήσει –για την ακρίβεια, θα σας καταλάβουμε απόλυτα– αν σας συνεπάρουν οι ολοήμερες βόλτες πάνω σε καλντερίμια και κάτω από καμάρες και αμελήσετε να επισκεφθείτε το Σπίτι του Γιάννη Ρίτσου, την εκκλησία του Αγίου Νικολάου που δεν λειτούργησε ποτέ σαν εκκλησία αλλά έγινε διαδοχικά οπλοστάσιο, αλληλοδιδακτικό σχολείο και δημοτικό στο οποίο πήγαινε και ο (το μαντέψατε) Γιάννης Ρίτσος ή το Κόκκινο Τείχος που χτίστηκε στην κορυφή του βράχου μετά την αποτυχημένη απόπειρα των Ιπποτών της Μάλτας να εισβάλλουν, το 1564, από την πίσω πλευρά.

 Να δοκιμάσετε σαΐτια και άλλες τοπικές σπεσιαλιτέ στα τρία ταβερνάκια του κάστρου

 Η Ματούλα, η Μαριάνθη και το Κανόνι σερβίρουν τοπικές σπεσιαλιτέ όπως το σαΐτι, σπανακόπιτα με λεπτό φύλλο και τριμμένο τυρί από πάνω, αλλά και σπιτικά μαγειρευτά και ζουμερά κρεατικά της ώρας. Το Κανόνι –που είναι η δική μας αδυναμία– και η Ματούλα, που απλώνουν και τραπεζάκια στον ήλιο, σε ταράτσες και αυλές με υπέροχη θέα στο Μυρτώο. Οι τιμές σε όλα τους κυμαίνονται στα επίπεδα των 20€ το άτομο, μαζί με ωραίο ντόπιο κρασί. 

Να δοκιμάσετε τοπικά κρασιά στην Καμάρα του Βύρωνα
 «Ντόπιο κρασί» είπαμε, και θυμηθήκαμε την ατμοσφαιρικά φωτισμένη αυλίτσα της Καμάρας του Βύρωνα, στην οποία απολαμβάνουμε τοπικά κρασιά (λευκό, ροζέ ή κόκκινο) αυστηρά και μόνο σε ποτήρι, συνοδεία μικρών πιάτων με μεζεδάκια που έρχονται… έκπληξη, αναλόγως με το κρασί που παραγγέλνουμε κάθε φορά. Την Καμάρα θα τη βρείτε πολύ κοντά στη νότια πύλη (εκείνη της θάλασσας, δηλαδή) να σερβίρει τις νοστιμιές της σε ένα ονειρικά ήσυχο περιβάλλον από τις 20.00 μέχρι αργά το βράδυ. Για δύο ποτήρια κρασί ο καθένας, και τέσσερα πιάτα με μεζεδάκια μοιρασμένα διά του δύο, θα υπολογίσετε περίπου 15€ το άτομο. 

Να πιάσετε ένα από τα τρία τραπεζάκια στη μικρή βεράντα του Camelot Βεραντούλα… 

μια σταλιά (ούτε καν δύο επί τρία) με ασύγκριτη θέα στη θάλασσα, χωρά μόλις τρία τραπεζάκια που φορτώνονται καφεδάκια νωρίς και ποτά όσο πέφτει να βραδιάζει. Οι μουσικές είναι εκείνες που θα έπαιζαν σε ένα café με θέα στην Καλντέρα της Σαντορίνης –και το ποια από τις δύο είναι καλύτερη θα το αφήσουμε σε εσάς, για να μην κατηγορηθούμε για ιεροσυλία. 

Να κοιμηθείτε σε ένα δωμάτιο μέσα στο Κάστρο 
Η ονειρική νυχτερινή ησυχία, ο χαμηλός κιτρινωπός φωτισμός, ο ήχος των βημάτων σου στο καλντερίμι που διακόπτεται μόνο από τον παφλασμό της θάλασσας, λες και περπατάς στο κάστρο σου τον Μεσαίωνα δύσκολα συγκρίνονται με την ομορφιά της Καστροπολιτείας στο φως της μέρας. Αν επιλέξετε να μείνετε έξω από το Κάστρο, θα χάσετε τη μισή εμπειρία της Μονεμβασιάς. Και μην ακούσουμε γκρίνιες, ότι δεν υπάρχουν λογικές τιμές εντός του Κάστρου. Τα ωραιότατα δωμάτια του Ξενώνα Γουλά ξεκινούν από 47€ το δίκλινο, εκείνα του πανέμορφου Ξενώνα Ρίτσου από 50€ και στο Malvasia Traditional Hotel από 60€ το δίκλινο με πρωινό. 


Πηγή

Ελλογα όντα που επιλέγουν ελεύθερα



ΧΑΡΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ*
Ας ξεκινήσουμε με το αυτονόητο. Σε μια κομβική για το σήμερα και το αύριο της πατρίδας στιγμή, με τη διαπραγμάτευση να βρίσκεται στο πλέον κρίσιμο σημείο της, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος κ. Νίκος Φίλης, με λόγο διχαστικό, επιλέγει συνειδητά να αναδείξει ως κυρίαρχο ζήτημα για την ελληνική κοινωνία αυτό της μεταφοράς του ιερού λειψάνου της Αγίας Βαρβάρας στο εκκλησάκι του αντικαρκινικού νοσοκομείου «Αγιος Σάββας». Κίνηση που γι’ αυτόν συνιστά «εμπόριο λειψάνων... που παραπέμπει σε περιόδους Μεσαίωνα». Πολλά λόγια και κανένας λόγος από έναν διαπρύσιο κήρυκα του δήθεν ορθού λόγου.
Δηλαδή, ενός επαρχιώτικου ορθολογισμού α λα γκρεκ που πιθηκίζει λογικές άλλων κοινωνιών, οι οποίες έχουν χτιστεί με διαφορετικά υλικά και έχουν διαφορετική ιστορία.
Ο ορθολογισμός από τη φύση του δεν εμπεριέχει συναισθηματικές εξάρσεις και άρα δεν καταφεύγει στην εύκολη και φτηνή χλεύη του συναισθήματος των άλλων. Ούτε κουβαλά βαριές ιδεοληψίες ούτε κοντόφθαλμος και μικρόψυχος είναι και άρα δεν ειρωνεύεται, δεν υβρίζει, δεν προσβάλλει.
Και σαφέστατα δεν είναι καθεστωτικός. Δεν ορίζει το «σωστό» και το «λάθος», ούτε παραμετροποιεί κατά το δοκούν τα όρια συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων, όπως είναι η θρησκευτική ελευθερία. Ούτε εξουσιαστικός είναι, χωρίς τον παραμικρό σεβασμό σε παραδόσεις και ιδιοπροσωπίες που κουβαλά το ελληνικό έθνος, ως πολύτιμη παρακαταθήκη, εδώ και αιώνες.
Ο κ. Φίλης θεωρεί ότι μόνον αυτός (και όσοι φυσικά συμφωνούν μαζί του) κατέχει την απόλυτη αλήθεια και γι’ αυτό, όχι μόνο δεν μπαίνει στον κόπο να ρωτήσει ο ίδιος τους ασθενείς που νοσηλεύονται στο νοσοκομείο εάν επιθυμούν ή όχι τη μεταφορά του ιερού λειψάνου, αλλά, ουσιαστικά, διακωμωδεί την πίστη τους και απαξιώνει, ως ειδωλολατρική και διανοητικά ευτελή, την προσδοκία του θαύματος. Η λαϊκή θρησκευτικότητα και οι εκφάνσεις της αποτελούν για τον κ. Φίλη αμάρτημα μέγα, το οποίο μόνον οι «θυσίες» στον βωμό ενός δήθεν αριστερού αντικληρικαλισμού μπορούν να θεραπεύσουν.
Φάρμακα, όχι κερί
Οι άνθρωποι όλων των ηλικιών που, κατά χιλιάδες, συρρέουν στην Αγία Βαρβάρα και υπομονετικά περιμένουν ώρες πολλές για να προσκυνήσουν και επιλέγουν, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, να αγοράζουν με τον οβολό τους, όχι κερί για την Αγία, αλλά φάρμακα για τους συνανθρώπους μας, που ούτε αυτά έχουν την οικονομική δυνατότητα να προμηθευτούν, είναι, στη λογική του κ. Φίλη, άβουλο πόπολο στα χέρια πονηρών κληρικών που εμπορεύονται την ελπίδα. Οχι έλλογα όντα που επιλέγουν ελεύθερα να αναπτύσσουν τη θρησκευτική τους συνείδηση και να λατρεύουν τον Θεό με όποιον τρόπο αισθάνονται.
Και οι συμπολίτες μας που νοσηλεύονται στον «Αγιο Σάββα» και δοκιμάζονται, διαλεγόμενοι με τον φόβο του θανάτου, απλά μελλοθάνατοι, για τους οποίους η επιστήμη έκανε ό,τι μπορούσε, απελπισμένοι που προσφεύγουν στην προσκύνηση των «ειδώλων». Οχι ψυχές που με την πίστη τους ζητούν ανακούφιση από τον πόνο και γαλήνη.
Αλήθεια, αυτή η προσέγγιση επιδιώκει να χαρακτηρίζεται προοδευτική και «προχωρημένη»; Ή μήπως «χρωματίζεται» από το πιο πυκνό σκοτάδι ενός ιδεολογικού μεσαίωνα, που επιχειρεί να κάψει στην πυρά του οτιδήποτε αντίθετο με τις παραδοχές του, οι οποίες, ούτε λίγο ούτε πολύ, συνιστούν ένα ιδιόμορφο «ευαγγέλιο»;
Καμία κοινωνία δεν προχωράει μπροστά, ιδιαίτερα σε συλλογικούς σχηματισμούς, όπως είναι η Ευρώπη, μηρυκάζοντας πολυκαιρισμένες καραμέλες ξένης κοπής και ευτελίζοντας δομικά στοιχεία της ταυτότητάς της.
Το χώμα που πατάμε δεν το φτύνουμε και τις αρχές που συνθέτουν την ιδιοπροσωπία μας δεν τις αποκαθηλώνουμε χάριν μιας ξεπερασμένης και βαθύτατα λαϊκιστικής ρητορικής. Πράγματα απλά για τους «πνευματικά καθυστερημένους» πιστούς, αλλά δυσνόητα για όσους προσκυνούν το μηδέν και απεχθάνονται το άπειρο.
* Ο κ. Χάρης Κονιδάρης είναι διευθυντής Τύπου, Ενημέρωσης και Επικοινωνίας της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Τὰ πάντα μποροῦν νὰ σᾶς τὰ πάρουν. Τὰ πάντα μπορεῖ νὰ σᾶς τὰ ζητήσουν καὶ νὰ τὰ πάρουν. Δῶστε τα, μὴν φοβάστε. Μόνο Χριστὸς καὶ ψυχὴ, σᾶς χρειάζονται. Αὐτὰ μὴν τὰ δώσετε. Ἀκόμη καὶ ὅλος ὁ κόσμος νὰ πέσῃ ἐπάνω σας γιὰ νὰ σᾶς τὰ πάρῃ μὴν τὰ δώσετε, γιατί μόνο μὲ τὴν θέλησή σας μποροῦν νὰ σᾶς τὰ πάρουν.



Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
  http://www.newmoney.gr/media/k2/items/cache/a26fa62307c6ff04abbced12b77258a9_XL.jpg?t=-62169984000
 
Όταν η φύση... μιμείται την Τέχνη - Ζωγραφικό πίνακα του Van Gogh θυμίζει αυτή η λίμνη στη Γερμανία, ειδωμένη από ψηλά

Σπίτι με cob και άχυρο στην Αγριά του Βόλου


Το σπίτι της Μιχαέλας και του Πάνου, ξεκίνησε σαν ιδέα μετά από ένα εργαστήριο φυσικής δόμησης. Εγκαταλείποντας σπίτι και δουλειές στην Αθήνα το νεαρό ζευγάρι έψαξε για μια πιο ποιοτική ζωή στην Αγριά του Βόλου. Η νέα τους κατοικία είναι αντιπροσωπευτική αυτής της αναζήτησης.
Χρησιμοποιώντας την τεχνική του αχυροπηλού συνδυάζει την άριστη θερμομόνωση, την ευκολία κατασκευής και είναι απαλλαγμένο από τις τεχνικές δυσκολίες που έχουν τα αχυρόσπιτα.
Ο σκελετός του είναι ξύλινος με σχεδιασμό που πραγματικά είναι state of the art για τέτοιου είδους σπίτια. Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται και η πλήρωση των τοίχων με αχυροπηλό. Γι’ αυτό το σκοπό εργάζεται μια μικτή ομάδα από ειδικευμένους τεχνίτες του cob.gr, εθελοντές και τους ίδιους τους ιδιοκτήτες. Είναι μια πραγματικά ξεχωριστή διαδικασία που στην ουσία κάνει πράξη το «σπίτια από ανθρώπους για τους ανθρώπους».

Εργαστήριο φυσικής δόμησης στη Λευκάδα από 21 μέχρι και 24 Μαίου 2015

Στη Λευκάδα θα πραγματοποιηθεί το επόμενο εργαστήριό μας για τη φυσική δόμηση από 21 μέχρι και 24 Μαίου. Εκεί βρίσκεται ένα σπιτάκι που χτίσαμε πέρυσι τον Νοέμβριο. Θα το ολοκληρώσουμε με μπάνιο από τάντελακτ, τζάκι και χωμάτινα πατώματα. Θα χτίσουμε επίσης έναν υπάιθριο φούρνο με ψησταριά και rocket stove, μαθαίνοντας τις διάφορες τεχνικές της φυσικής δόμησης. Θα χρησιμοποιήσουμε cob, γαιόσακους, πλιθιά και τσατμά και θα σοβατίσουμε με φυσικά επιχρίσματα.

Θεματολογία θεωρίας:
-Επιλογή των κατάλληλων υλικών για χτίσιμο.
-Θεωρία του πηλού.
-Θεμελίωση.
-Tοιχοποιίες από φυσικά υλικά (cob, πλιθιά, γαιόσακοι, αχυρόμπαλες, αχυροπηλός, τσατμάς, rammed eart, poured earth).
-Στέγες
-Επιχρίσματα.
-Πατώματα
-Φυσικές βαφές.
-Ενεργειακός σχεδιασμός.
Πρόγραμμα δραστηριοτήτων: Στόχος είναι να υπάρχει καθημερινά μια οκτάωρη (+) ενασχόληση με ενδιάμεση διακοπή για ελαφρύ γεύμα και θεωρία.

Τόπος διεξαγωγής: Ένα κτήμα 10 στρεμμάτων στο Νυδρί της Λευκάδας.
Διαμονή: Με σκηνές στο χώρο του εργαστηρίου.
Χρόνος: Aπό Πέμπτη 21 Απριλίου μέχρι και Κυριακή 24 Μαίου, με συγκέντρωση και ενημέρωση των συμμετεχόντων το απόγευμα της Πέμπτης.

Τι χρειάζεται να φέρετε μαζί σας; 

Ρούχα που δεν σας πειράζει να λερωθούν για τη δουλειά, καπέλο και σαγιονάρες και το σημαντικότερο καλή διάθεση! 
Όσοι έχετε κάποιο μουσικό όργανο, φέρτε το και αυτό.

Κόστος Σεμιναρίου: 65 ευρώ, κόστος που συμπεριλαμβάνει και πλήρη διατροφή (χορτοφαγική).

Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής: Στείλτε μέηλ στο pparask802(παπάκι)gmail.com pparask802(παπάκι)gmail.com με την ένδειξη "συμμετοχή στο εργαστήριο φυσικής δόμησης" στο οποίο να αναγράφεται το όνομά σας, ένα τηλέφωνο επικοινωνίας και το από που θα έρθετε. Εναλλακτικά τηλεφωνήστε στο 6951412057 (Παναγιώτης).-
πηγή

Όνος όνον τρίβει


  • photo: klearchos@flickr
    photo: klearchos@flickr
Θοδωρής Γκόνης  


Είναι αποδεδειγμένο, αυτοί που σε κολακεύουν στην αρχή, αυτοί που δεν ανέχονται ούτε ένα χνούδι στο πανωφόρι σου και τρέχουν να το αφαιρέσουν, στο τέλος θα γίνουν οι μεγαλύτεροι συκοφάντες σου, αλλά εσύ από μικρός, από άγια χείλη άκουσες, έμαθες πώς φέρεται ο Περικλής σε υβριστή του και δεν απορείς, δεν ταράζεσαι, ετοιμάζεις το ελάχιστό σου φως, το λυχναράκι σου, να τους το δώσεις να γυρίσουν σπίτι τους οι άνθρωποι, μην γκρεμοτσακιστούν μες στα σκοτάδια τους.
Απομακρύνεσαι, φεύγεις με μεγάλα βήματα από κοντά τους, το έπαθες, το έμαθες, δανεικά ξύνονται οι γάιδαροι. Αυτό ξέρουν, αυτό έμαθαν, αυτό γνωρίζουν, αυτό γκαρίζουν.
Τους ξέρεις, ματαιωμένοι, απαίδευτοι, αρπακτικοί, ικανοί σχεδόν για όλα προκειμένου να πετύχουν κάτι, έστω ν' αναγνωριστούν στα δικά τους τα μάτια. Σου έχουν καταντήσει συμπαθείς.
Φυσικά και δεν τα μετράς, δεν τα παίρνεις ποτέ στα σοβαρά αυτά που λένε, αυτά που γράφουν, ούτε για καλό, ούτε για κακό, γιατί το ξέρεις, δεν το ξεχνάς ποτέ, μόνο τα λόγια αυτού που εκτιμάμε έχουν νόημα και βάρος, όσο αλμυρά και σκληρά κι αν είναι καμιά φορά και ευτυχώς είναι, υπάρχουν ακόμα μερικοί τέτοιοι Βασιλικοί Ελέφαντες.
Μη χάνεις χρόνο, τίναξε τη σκόνη τους από πάνω σου, και πάρε τους δρόμους. Πέρασε ανάμεσα από τη Σκύλλα και τη Χάρυβδη, εμπιστεύσου τον εαυτό σου στις ανοιχτές, στις μεγάλες  θάλασσες. Με ό,τι σου έμεινε, με ό,τι μπόρεσαν να κρατήσουν τα χέρια σου.

Ιερά Παράκληση της Παναγίας μας για τους μαθητές.





Στον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανασίου Κατούνας τελέστηκε και φέτος Ιερά Παράκληση για τους μαθητές και μαθήτριες, που διαγωνίζονται στις εξετάσεις. Η Εκκλησία μας ως φιλόστοργος μητέρα μας που αγαπά τα παιδιά της, στέκεται δίπλα τους πάντοτε σε όλες τις στιγμές της ζωής τους. Εύχεται και προσεύχεται πάντοτε για όλα τα παιδιά της, αλλά ιδιαιτέρως  για τη νεότητα. Προσπαθεί να βρίσκεται πάντοτε κοντά στα νιάτα, να τα ενισχύει και να τα καμαρώνει βλέποντάς τα να προοδεύουν. Την Παράκληση τέλεσε ο πατήρ Νεκτάριος, ο οποίος ευχήθηκε στα παιδιά καλή πρόοδο και καλή επιτυχία, έχοντας στην καρδιά τους τον Πολύτιμο Μαργαρίτη, τον Κύριο μας Ιησού Χριστό, τον παντοτινό φίλο των νέων. Στο τέλος δόθηκε ως ευλογία στα παιδιά από ένα στυλό ευλογία από την Ενορία μας.

Ευχόμαστε καλή πρόοδο, καλό ευλογημένο αγώνα και καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά.