Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2014

Α' Επιστημονικό Συνέδριο της Ιεράς Μονής Μυρτιάς (21, 22 και 23 Νοεμβρίου 2014) με θέμα: «Στα βήματα του πατρό-Κοσμά: ανακαλύπτοντας τα ίχνη της "Βυζαντινής Αιτωλοακαρνανίας"

        Η Ιερά Βυζαντινή Μονή Εισοδίων της Θεοτόκου Μυρτιάς Τριχωνίδος σας προσκαλεί να τιμήσετε με την παρουσία σας, τις εργασίες του Α’ Επιστημονικού Συνεδρίου με θέμα: «Στα βήματα του πατρό-Κοσμά: ανακαλύπτοντας τα ίχνη της “Βυζαντινής Αιτωλοακαρνανίας”, ιχνηλατώντας την ιστορία της Ιεράς Μονής Μυρτιάς», που θα πραγματοποιηθεί στις 21 και 22 Νοεμβρίου 2014, στην αίθουσα του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) Αγρινίου και στις 23 Νοεμβρίου 2014 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου Θέρμου.

Το αναλυτικό πρόγραμμα του Συνεδρίου είναι το ακόλουθο:.......




Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Εναρκτήρια Πανηγυρική Συνεδρία
Αίθουσα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου

17:30’ Προσέλευση Συνέδρων – Παραλαβή φακέλων.
18:00’  Έναρξη – Αγιασμός
•Καλωσόρισμα συνέδρων από τον Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας αρχιμ. Επιφάνιο Καραγεώργο.
•Επίσημη έναρξη – Χαιρετισμός από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. ΚΟΣΜΑ.
•Απόδοση Εκκλησιαστικών Ύμνων από τη χορωδία του Συλλόγου Ιεροψαλτών Μεσολογγίου «ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΣ ΑΝΘΙΜΟΣ», υπό την διεύθυνση του κ. Ιωάννου Δακαλάκη.

Χαιρετισμοί
Αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας κα. Χριστίνα Σταρακά.
Δήμαρχος Αγρινίου κ. Γεώργιος Παπαναστασίου.
Δήμαρχος Θέρμου κ. Σπυρίδων Κωνσταντάρας.
Προϊσταμένη Εφορίας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας κα. Ολυμπία Βικάτου.
(Συντονίζει ο κ. Λεωνίδας Γαρουφαλής, Θεολόγος – Πρόεδρος του Ιεραποστολικού Συλλόγου «Παναγία της Μυρτιάς»).

Α’ Συνεδρία
Αφιερωμένη στα 300 χρόνια από τη γέννηση του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.

19:00’ «Επίκαιρα κοινωνικά μηνύματα από τις Διδαχές του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού».
Εισηγητής: Πρωτοπρ. Βασίλειος Καλλιακμάνης, Καθηγητής 
Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
Προβολή DVD «Μια αγιορείτικη φωνή για την Ιερά Μονή Μυρτιάς».


Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014
Αίθουσα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου

Β’ Συνεδρία
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
κ. Ιωάννης Κωστάκης
Θεολόγος – τέως Λυκειάρχης.

10:00’ 1η Εισήγηση: «Η Ιερά Μονή Μυρτιάς, ένα βυζαντινό και μεταβυζαντινό μνημείο τέχνης».
Εισηγητής: κ. Βασίλειος Κατσαρός, Ομότιμος Καθηγητής 
 Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
10:45’  Διάλειμμα.
Γ’ Συνεδρία
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
κ. Σπυρίδων Παπαθανασίου
Θεολόγος – Διευθυντής Β/θμιου Εκπαιδεύσεως

11:15’1η Εισήγηση: «Η θρησκευτική τέχνη στην Αιτωλοακαρνανία τον 15ο και 16ο αι.».
Εισηγητής: κ. Ιωάννης Χουλιαράς, Δρ. Αρχαιολογίας, Προϊστάμενος Εφορίας Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας.
11:30’   2η Εισήγηση: «Διαχείριση Βυζαντινής πολιτισμικής κληρονομιάς και βιώσιμη ανάπτυξη: προκλήσεις και απαντήσεις».
Εισηγητής: κ. Ιωάννης Πούλιος, Δρ. Αρχαιολογίας, Διδάσκων στο Ε.Α.Π.
11:45’    3η Εισήγηση: «Παρατηρήσεις στην αρχιτεκτονική ιστορία της Ιεράς Μονής Μυρτιάς και η νέα πρόταση αποκατάστασης». 
Εισηγητές: κ. Θεμιστοκλής Μπιλής και κα. Μαρία Μαγνήσαλη,  Αρχιτέκτονες Μηχανικοί – Αναστηλωτές.
12:00’  4η Εισήγηση: «Οι τοιχογραφίες του Ξένου Διγενή στην Ιερά Μονή Μυρτιάς».
Εισηγήτρια: κα. Μαρία Αγρέβη, Δρ. Φιλοσοφίας, Αρχαιολόγος Βυζαντινής Εφορίας Κορινθίας.
12:15’ Διάλειμμα.

Δ’ Συνεδρία
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
κ. Παντελεήμων Λεονάρδος
Ιατρός – Θεολόγος.

12:30’ 1η Εισήγηση: «Ιερά Μονή Μυρτιάς – Ιερά Μονή Φωτμού: Πνευματικές και καλλιτεχνικές σχέσεις στην Τουρκοκρατούμενη Αιτωλία».
Εισηγήτρια: κα. Μαρία Σκαβάρα, Δρ. Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
12:45’ 2η Εισήγηση: «Ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Μυρτιάς Γεννάδιος (18ος αι.) μέσα από τις επιστολές του Αναστασίου Γορδίου».
Εισηγητής: κ. Κωνσταντίνος Τσώλης, Ιατρός.
13:00’ 3η Εισήγηση: «Η παιδαγωγική του ορθοδόξου μοναχισμού στα χρόνια της Τουρκοκρατίας».
Εισηγήτρια: κα. Μαρία Ράπτη, Επίκουρος Καθηγήτρια Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Βελλάς Ιωαννίνων.
13:15’ 4η Εισήγηση: «Ο Άγιος Ευγένιος ο Αιτωλός και η σχέση του με την Ιερά Μονή Μυρτιάς – Η εικόνα της Παναγίας Ελεούσης του Ιωάννου     Αγραφιώτη».
Εισηγητής: κ. Ιωάννης Καρυδάς, Δρ. Παντείου Πανεπιστημίου.
13:30’ – 14:00’     Συζήτηση.

Ε’ Συνεδρία
Αφιερωμένη στην μνήμη 
του αειμνήστου Καθηγητού Αθανασίου Παλιούρα
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
κ. Φώτιος Μάλαινος
Θεολόγος – Φιλόλογος – Λυκειάρχης 

18:00’ Εισαγωγικά: κ. Φώτιος Μάλαινος, Θεολόγος – Φιλόλογος – Λυκειάρχης
18:15’ Εισήγηση: «Η Μεταβυζαντινή Δυτική Ελλάδα μέσα από το έργο του Αθανασίου Παλιούρα».
Εισηγητής: αρχιμ. Δημήτριος Αργυρός, Δρ. Θεολογίας – Σχολάρχης Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Βελλάς Ιωαννίνων.
19:15’    Προβολή DVD «Αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του αειμνήστου Καθηγητού Αθανασίου Παλιούρα».
(Επιμέλεια: κ. Φώτιος Μάλαινος – κ. Ιωάννης Γιαννακόπουλος)


Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014
06:30’ – 10:00’     Όρθρος – Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή Εισοδίων της Θεοτόκου Μυρτιάς – Μνημόσυνο στον αείμνηστο καθηγητή Αθανάσιο Παλιούρα.

Λήξη Εργασιών Συνεδρίου

Αίθουσα Εκδηλώσεων Δημαρχιακού Μεγάρου Θέρμου.
Συντονίζει η εκπαιδευτικός κα. Σοφία Αγνίδη – Στεργίου.

17:30’ Χαιρετισμός του Δημάρχου Θέρμου κ. Σπυρίδωνος Κωνσταντάρα.
•Α’ Μέρος: Απόδοση Βυζαντινών Ύμνων από την Χορωδία του Συλλόγου Ιεροψαλτών Νομού Αιτωλοακαρνανίας  «ΑΝΘΙΜΟΣ Ο ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΣ», υπό την διεύθυνση του κ. Λεωνίδα Γαρουφαλή.
•Β’ Μέρος: Τιμητική διάκριση στον ιεροψάλτη κ. Δημήτριο Δρόσο από τον Δήμαρχο Θέρμου κ. Σπυρίδωνα Κωνσταντάρα.
•Γ’ Μέρος: Απόδοση παραδοσιακών τραγουδιών από την παιδική χορωδία του Ιερού Ναού Αγίου Χριστοφόρου Αγρινίου, υπό την διεύθυνση του κ. Παναγιώτη Μήτσου.
•Δ’ Μέρος: Προβολή DVD «Αφιέρωμα στην Ιερά Μονή Μυρτιάς». 
(επιμέλεια: κ. Ιωάννης Κωστάκης – κ. Ιωάννης Γιαννακόπουλος).
Κλείσιμο Συνεδρίου από τον Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας αρχιμ. Επιφάνιο Καραγεώργο.

Εκ της Ιεράς Μονής

 

«Εμένα ποτέ κανείς δεν με ρώτησε τι ήθελα!»

 
Όταν οι γονείς μου χώρισαν ποτέ δεν ρώτησαν εμένα ή την μεγαλύτερη αδερφή μου τι θέλαμε.
Διαβάζω τις ιστορίες πολλών. Που χώρισαν, πώς βίωσαν το διαζύγιό τους. Διαβάζω στο facebook σε ομάδες με γονείς ιστορίες για τα διαζύγια και για τα παιδιά τους. 
Κανείς όμως δεν τολμά να γράψει την αλήθεια. Μια αλήθεια που βιώνουμε εμείς τα παιδιά. Τα παιδιά που μπροστά στα θέλω και τις ανάγκες των γονιών μένουν πίσω.

Όταν οι γονείς μου χώρισαν ποτέ δεν ρώτησαν εμένα ή την μεγαλύτερη αδερφή μου τι θέλαμε. Ποτέ δεν μας ρώτησαν τι νιώσαμε όταν μας ανακοίνωσαν αυτό το κλασσικό και δακρύβρεχτο «ο μπαμπάς και η μαμά δεν θα είναι μαζί». «Αν δεν θέλατε να είστε μαζί τότε γιατί παντρευτήκατε; Γιατί κάνατε παιδιά; Γιατί έπρεπε εμείς να είμαστε αναγκασμένοι να ακούμε τις φωνές σας; Γιατί έπρεπε εμείς να ακούμε τις βρισιές σας; Γιατί πρέπει εμείς να αναγκαστούμε να ζούμε τώρα χωρίς έναν από τους δυο!».
Γιατί ρε γαμώτο να μη ζω σε μια φυσιολογική οικογένεια. Θέλω τον πατέρα μου και την μάνα μου μαζί. Ποτέ δεν με άκουσαν τι ήθελα εγώ. Τι έχω ανάγκη εγώ. Η αδερφή μου το πήρε πιο χαλαρά, τώρα θα έχει την ελευθερία που ήθελε και που ο πατέρας μας δεν της έδινε.
Τώρα θα πρέπει να ανέχομαι το ψυχοπονιάρικο ύφος των φίλων μου, όταν θα τους λέω ότι οι δικοί μου χώρισαν. Θα είμαι ο κακομοίρης της παρέας. Όχι ρε φίλε, δε θέλω να με λυπάσε. Δεν το έχω ανάγκη. Θα τα καταφέρω όπως πολλά άλλα παιδιά εκεί έξω.
Και γονείς που είστε χωρισμένοι ένα έχω να σας πω, τα παιδιά σας δεν είναι ευτυχισμένα και ποτέ δεν θα είναι ευτυχισμένα. Και αυτό γιατί φταίτε εσείς. Εσείς που τους διαλύσατε το καταφύγιο. Εσείς που τους κάνατε δυο κομμάτια. Εσείς που τα αναγκάζετε να διαλέξουν έναν από τους δυο σας. Εσείς που μπροστά στα δικά σας θέλω ξεχνάτε τι θέλουν τα παιδιά σας. Εσείς και μόνο εσείς θα είστε υπεύθυνοι για τον χαρακτήρα και την συμπεριφορά των παιδιών σας.
Αν με ρωτούσαν οι γονείς μου τι ήθελα πριν χωρίσουν, θα τους έλεγα να μην το κάνουν. Θα τους έλεγα να προσπαθούσαν λίγο ακόμη και όλα θα έστρωναν. Θα τους έλεγα να έμεναν μαζί ακόμη και αν δεν το ήθελαν. Για εμένα. Για εμένα που τους θέλω και τους δυο κοντά μου, για εμένα που μου λείπει ο πατέρας μου. Για εμένα που δεν μπορώ να επιλέξω έναν από τους δύο. Για εμένα που δεν μπορώ Πέμπτες και σαββατοκύριακα να γεμίζω τη σχολική μου τσάντα για να πάω στον πατέρα μου, επειδή έτσι πρέπει. Τι είναι αυτό το πρέπει;
Πριν χωρίσετε σκεφτείτε το ξανά και ξανά. Κοιτάξτε τα μάτια των παιδιών σας και σκεφτείτε πώς θα είναι η ζωή τους μετά από έναν χωρισμό.
Φ.Κ.

Οι απλοί χωριάτες ήταν θεόπτες!




π. Νικόλαος Λουδοβίκος 
  Κάποτε, μου συνέβη ένα γεγονός, ήμουνα νεαρός πρεσβύτερος και διακονούσα σε κάποια χωριά έξω από την Θεσσαλονίκη και ταυτόχρονα ήμουνα βοηθός στην θεολογική σχολή ενός πολύ μεγάλου θεολόγου.Αυτό το οποίο ζούσα, γράφοντας και την διδακτορική διατριβή μου στην θεολογική σχολή ταυτόχρονα, ήταν μια φοβερή αντίθεση. Από την μία στην θεολογική σχολή είχα επαφή με τα μεγάλα της θεολογίας και παράδοξα και τα δυσνόητα και τα βαθυνόητα και από την άλλη σαν ένας παπάς σε 10 χωριά που μου είχε αναθέσει ο τότε επίσκοπός μου, τρία-τέσσερα χωριά στα οποία πήγαινα και έκανα τον ιεροκήρυκα, αυτό έκανα τότε. Ένοιωθα φοβερή μοναξιά, διότι δεν με καταλαβαίνανε, ή εγώ ευθυνόμουνα που δεν με καταλαβαίνανε.   
Έλεγα λοιπόν πέντε πράγματα, έβλεπα ότι ο κόσμος έ, άκουγε ότι άκουγε, γύρναγε έσκυβε το κεφάλι και εντάξει συνέχιζε κανονικά την ζωή του, σαν να μην συνέβαινε τίποτα. Η μοναξιά αυτή ήτανε βαρύ αίσθημα, έλεγα μα τι κάνω εγώ σαν παπάς αυτή την στιγμή, τι νόημα έχει να ξαναπάω την Κυριακή και να ξαναμιλήσω στον τάδε, χωριό αφού πάλι… ναι, δεν μπορούσα, δεν λέω ότι είναι εύκολο αλλά, σήμερα σας είπα διάλεξα να μιλήσω δύσκολα, θέλω να πω πιστεύω ότι το ακροατήριο έχει τέτοιες δυνατότητες, αλλά έμαθα πολλά από τότε, πάντως είχα μεγάλη δυσκολία. Λοιπόν κάποια στιγμή μου συνέβη το εξής θαυμαστό γεγονός, με το οποίο ο Θεός σαν να μου έμαθε πολλά πράγματα.Μια από αυτές τις Κυριακές, τελείωσε η Θεία Λειτουργία, μου λέει ο παπάς, ένας απλός παπάς και δύο απλοί-απλούστατοι επίτροποι, αγράμματοι άνθρωποι, πάμε να πιούμε πάτερ έναν καφέ, προτού φύγεις. Μην φύγεις έτσι, εντάξει. Τελειώνει η Λειτουργία, εγώ πάντα θλιμμένα πολύ μέσα στην μοναξιά κλπ. Και πάμε να πιούμε τον καφέ στην πλατεία του χωριού. Εκεί λοιπόν που πίναμε τον καφέ, ξαφνικά γυρίζει ο ένας από τους επιτρόπους, με κοιτάζει και μου λέει:
- Λοιπόν πάτερ (-μου λέει) εγώ με τον κυρ-Γιάννη από εδώ (-κυρ-Γιάννης ήταν ο άλλος ο επίτροπος) είχαμε μία απορία. Ο ναός μας εδώ δεν ήταν καθαγιασμένος και είχαμε την απορία, μη όντας καθαγιασμένος από τον επίσκοπο, τα μυστήρια και η Θεία Λειτουργία δεν ήταν κανονικά;
Λέω ωχ, ωχ τι γίνεται εδώ! τέτοια απορία, μου έκανε εντύπωση. Και λέει:
- Ξέρεις τι κάναμε, είπαμε να κάνουμε τρεις εβδομάδες νηστεία, για να μας δείξει ο Θεός. Και κάναμε, και πραγματικά μια Κυριακή προτού έλθει ο Δεσπότης να κάνει τα αυτά, είδαμε την ώρα της Θείας Λειτουργίας ξανά αυτό το φως. Εγώ άρχισα να θορυβούμαι:
- Ποιο φως, τι φως;
- Εκείνο το φως, το αείφωτο, βλέπεις μετά τον ήλιο και νομίζεις ότι είναι σκοτάδι, ένα φως το οποίο κατεβαίνει και βλέπεις πράγματα, πολλά πράγματα, καταστάσεις, παρόν, παρελθόν, το μέλλον εκεί μέσα κλπ.
Άρχισα να συγκλονίζομαι, είχα να κάνω με ανθρώπους που είχαν την εμπειρία του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και του αγίου Συμεών του νέου θεολόγου και βέβαια και ο άλλος ευλογούσε εκεί και ο απλός ο παπάς έλεγε κι αυτός ναι, ναι, ήτανε όλοι σαν… 
  Ήταν συγκλονιστική η εμπειρία αυτή για μένα, βέβαια δεν σταμάτησε εκεί αλλά άρχισα να τον ψάχνω αυτόν τον επίτροπο, αυτόν τον απλό άνθρωπο.
  - Πώς ζεις εσύ, (αφού έπαθα το σοκ το οποίο με συνόδευε για χρόνια μετά). Πώς ζεις εσύ;
  - Έ πώς ζω εγώ, φτωχά.
  - Τι κάνεις, πως ακριβώς περνάς την μέρα σου, τι ακριβώς κάνεις στην διάρκεια της μέρας;
  - Δεν κάνω (-λέει) απολύτως τίποτα, δεν κάνω κάτι ιδιαίτερο, αγαπώ τον Θεό αλλά λίγη υπομονή κάνω. Λίγη υπομονή κάνω.
  Είχε υπομονή αυτός, ξέρεις τι θα πει υπομονή; Υπομονή σημαίνει αυτός ο σταυρός της ελευθερίας να αγκαλιάζει τους άλλους. Εκεί μέσα αποκαλύπτεται ο Θεός.
  Αυτό είναι το μεγαλειώδες δίδαγμα, ο ησυχασμός είναι βιωμένη φυσιολογία, μην νομίζετε ότι ο ησυχασμός, εσείς οι θεολόγοι, είναι ατομική επίδοση όπως κάνουν οι ινδουιστές ή αυτοί οι οποίοι καταργούνε το θέλημα για να δούνε τα θεάματα. Είναι αυτό το άνοιγμα στην κοινωνία, και με τον τρόπο αυτόν γίνονται μεγάλες αποκαλύψεις τις οποίες εγώ φυσικά, ως υποψήφιος διδάκτωρ και μετέπειτα δεν αξιώθηκα, ούτε αξιώθηκα έκτοτε.
 

Κρυολόγημα γρίπη πυρετός

πηγή

Μία από τις πιο κοινές ασθένειες που συναντούμε σχεδόν κάθε μέρα λέγεται με διάφορα ονόματα κρυολόγημα, γρίπη ή χαμηλός πυρετός. Μπορεί να εκδηλωθεί όπως καλείτε σαν κρυολόγημα του κεφαλιού ή του στήθους με ερεθισμένο λαιμό, εμπύρετο δέρμα, πονοκέφαλο, καταρροή των ματιών και της μύτης, με βήχα, απώλεια της όρεξης, κούραση, ατονία, δυσκοιλιότητα και διάφορα άλλα συμπτώματα. Εάν αμεληθεί ή δοθεί λάθος θεραπεία, αυτό συνήθως εξελίσσεται σε πνευμονία, πλευρίτιδα, διάφορες μορφές υψηλού πυρετού και άλλα. Μερικοί είναι σοβαρά άρρωστοι για εβδομάδες ή και μήνες, λόγο της έλλειψης γνώσης για τη σωστή θεραπεία με βότανα.

Η φόρμουλα που σας δίνουμε είναι μία καταπληκτική, ασφαλής και αποτελεσματική θεραπεία για όλα τα είδη κρυολογημάτων και πυρετών. Είναι πολύ εύκολη να παρασκευαστεί, είναι σχεδόν πάντα εύκολα διαθέσιμη και είναι τόσο γρήγορα αποτελεσματική, που είναι σχεδόν απίστευτη σε αυτούς που την χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά.
Την μεταχειριζόμαστε για πολλά χρόνια για όλα τα είδη των κρυολογημάτων και πυρετών, για μωρά, παιδιά, ενήλικες, ηλικιωμένους και γέρους ανθρώπους και ποτέ δεν απέτυχε σε καμιά περίπτωση.
Όσο υπερβολικό να σου φαίνεται αγαπητέ μαθητή δεν φοβόμαστε καθόλου ότι θα ρισκάρουμε την φήμη μας με αυτή τη θαυμάσια φόρμουλα από βότανα.

Περιέχει μόνο δύο κοινά και γνωστά βότανα.
Τα αποξηραμένα λουλούδια του σαμπούκου που αναπτύσσεται σχεδόν παντού στα εύκρατα κλίματα και είναι τόσο γνωστός που δεν χρειάζεται περιγραφή και τα αποξηραμένα φύλλα της γνωστής μέντας.

Κρυολόγημα γρίπη πυρετός
Κρυολόγημα γρίπη πυρετός

Αναμιγνύονται και παρασκευάζονται ως εξής:

Βοτανική φόρμουλα για τον πυρετό
Ανάμιξε 28 γραμμάρια ξερά λουλούδια σαμπούκου και 28 γραμμάρια ξερά φύλλα μέντας.
Βράσε 473 ml αποσταγμένου νερού σε μία κατσαρόλα αρκετά μεγάλη που να χωράει ένα λίτρο και καθώς βράζει πρόσθεσε τα βότανα. Σκέπασέ τα και άστα να εμποτιστούν (όχι να βραστούν) σε ένα ζστό μέρος για 10 με 15 λεπτά. Μην ανοίξετε το καπάκι γιατί θα χάσετε μερική από τη δύναμή του. Όταν είναι έτοιμο σουρώστε το από ένα λεπτό ύφασμα ή μουσελίνα σε ένα δοχείο (εμαγιέ ή γυάλινο).
Πριν ληφθεί, ο ασθενής θα πρέπει να είναι στο κρεβάτι καλά σκεπασμένος με κουβέρτες για να διατηρηθεί η θερμοκρασία.

Η δόση για σοβαρά κρυολογήματα και πυρετούς είναι να πιείς 473 ml ζεστό όσο είναι δυνατόν. Μετά μείνετε στο κρεβάτι καλά σκεπασμένοι. Μπορεί να γλυκαθεί εάν επιθυμείτε.
Είναι ευεργετικό να έχετε μία μπουκάλα με ζεστό νερό καλυμμένη με μία πετσέτα βουτηγμένη σε ξύδι, τοποθετημένη στα πόδια σας φροντίζοντας να μείνει εκεί.

Η δόση για τα παιδιά είναι από μισό έως ένα φλιτζάνι του τσαγιού.

Σε όλες τις περιπτώσεις ο ασθενής πρέπει να μείνει στο κρεβάτι το λιγότερο 12 ώρες μετά την λήψη και να κρατηθεί καλά σκεπασμένος για να προωθηθεί η ελεύθερη εφίδρωση.

Παρακαλούμε λάβετε σοβαρά υπόψη:
Σε καμιά περίπτωση δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος. Είναι ακίνδυνο όσο το νέο γάλα.
Σε κάθε περίπτωση, θα υπάρχει ελεύθερη εφίδρωση ξεκινώντας από 20 έως 40 λεπτά μετά την λήψη και μερικές φορές γρηγορότερα. Αυτό θα καλμάρει τον ασθενή και θα κοιμηθεί και η εφίδρωση θα συνεχιστεί για αρκετές ώρες.

Γνωρίζουμε ότι η θερμοκρασία θα ελαττωθεί από 40 σε 37.2 βαθμούς Κελσίου μέσα σε 2 ώρες και έχουμε πειστεί ότι δεν υπάρχει θεραπεία για κρυολογήματα και πυρετούς κάθε είδους ισάξια με αυτή την απλή φόρμουλα που σώζει ζωές.

Το επόμενο πρωί εάν ο πυρετός ή το κρυολόγημα είναι εντελώς φυσιολογικό, ο ασθενής θα πρέπει να τριφτεί με ένα φυσικό σφουγγάρι με ζεστό νερό, να τοποθετηθεί σε ένα καθαρό κρεβάτι και να του δοθεί λίγη ελαφριά τροφή όπως χυμοί φρούτων, (πορτοκαλιού, ανανά) ή δαμάσκηνα. Μέριμνα πρέπει να ληφθεί, για να κρατηθεί το σώμα αρκετά ζεστό για μία δύο μέρες.

Εάν η δόση δεν σταματήσει εντελώς τον πυρετό, θα πρέπει να δοθεί άλλη μία 24 ώρες αργότερα.

θα διαπιστωθεί ότι, όχι μόνο οι 7.000.000 ιδρωτοποιοί αδένες αδειάζουν τα δηλητήρια από το σώμα, αλλά επίσης τα έντερα και τα νεφρά ενεργοποιούνται και βοηθούν σε μεγάλο βαθμό στην ανάρρωση του ασθενή.
Θυμηθείτε ότι περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν και πεθαίνουν από κρυολογήματα και πυρετούς από όλες τις άλλες γνωστές ασθένειες.

Χωρίς φόβο ή εύνοια, υποστηρίζουμε απόλυτα ότι από κάθε 100 περιπτώσεις που αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν σε αυτό το μάθημα, περισσότερο από το 90 τις εκατό θα αναρρώσει γρήγορα και από την δική μας εμπειρία ότι ο μέσος άνθρωπος έχει καλύτερη υγεία για κάποιο χρονικό διάστημα μετά από αυτή την θεραπεία και ότι είναι πολύ λιγότερο πιθανό να πιάσει κρυολόγημα από ό, τι ήταν στο παρελθόν.

Πηγή: Dr. Edward Shook, D.C., N.D. – Στοιχειώδης σειρά μαθημάτων στη βοτανολογία/Reproduced from Shook's typewritten manuscript, issued about 1948

Προφυλάξεις
Πάντα χρησιμοποιείτε τα βότανα υπό την επίβλεψη ενός ειδικού ιατρού και ποτέ μόνοι σας. Μην χρησιμοποιείτε βότανα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, σε συνδυασμό με άλλα φάρμακα ακόμα και συμπληρώματα χωρίς την γνώμη ιατρού. Οι πληροφορίες που παρέχονται είναι καθαρά και μόνο για ενημερωτικό σκοπό.

Ενα μικρό κοριτσάκι από την Παλαιστίνη κοιτάει ψηλά την κάμερα, καθώς κάτω από το παράθυρό της ένοπλες δυνάμεις ετοιμάζονται για αντι-Ισραηλινή διαδήλωση στη Ράφα, στη νότια Λωρίδα της Γάζας. Το εκπληκτικό στιγμιότυπο απαθανάτισε ο φωτογράφος Ιμπραήμ Αμπού Μουσταφά για το πρακτορείο Reuters.
Μια ενδιαφέρουσα συνάντηση: Ο Σουλτάν Κισέν βλέπει τον κόσμο από τα 2,51 μ., ενώ, ο Τσάντρα Ντάνγκι από τα 54,6 εκατοστά, ωστόσο είναι και οι δύο κάτοχοι ρεκόρ Γκίνες. Είναι ο ψηλότερος και ο κοντύτερος άνθρωπος στον κόσμο.

Πλιγούρι, αυτό το ταπεινό και καταφρονεμένο σιτάρι

Πλιγούρι, αυτό το ταπεινό και καταφρονεμένο σιτάρι

Aπό τις πιο θρεπτικές τροφές που μπορείτε να βρείτε στα ράφια του σουπερμάρκετ, το πλιγούρι είναι νόστιμο, έχει πληθώρα βιταμινών, φροντίζει τη σιλουέτα, ρίχνει ακόμα και την πίεση.

Οι ελληνίδες νοικοκυρές δεν το προτιμούμε. Λίγο από σνομπισμό, λίγο από άγνοια, θεωρείται έδεσμα για αρρώστους ή δύσκολο στην προετοιμασία.
Τίποτα από αυτά δεν συμβαίνει.
Το πλιγούρι είναι εκατό φορές πιο νόστιμο από το ρύζι και πιο υγιεινό από κάθε συνοδευτικό για τα πιάτα σας.
Και πολύ εύκολο, φυσικά, στην προετοιμασία.
Πληγούρι ζεστό ή κρύο
Αν το θέλω ωμό ή σε κρύα πιάτα, π.χ. σε σαλάτες, το μουλιάζω σε χλιαρό νερό για 30-40 λεπτά. Βάζω ένα ποτήρι πληγούρι, 2 ποτήρια ζεστό νερό.
Σκεπάζω, πίνει το νερό, τέλος!
Aν το θέλω για ζεστά φαγητά, ξεπλένω την ποσότητα που χρειάζομαι σε κρύο νερό και το ρίχνω στην κατσαρόλα 15-20 λεπτά πριν ολοκληρωθεί το μαγείρεμα.
Προσοχή: το πλιγούρι «τραβάει» τα υγρά, γι’ αυτό βάλτε λίγο παραπάνω νερό για να βράσει χωρίς να αφήσει στεγνό το φαγητό. Προσέξτε επίσης να μην το μουλιάσετε ή να μην το βράσετε πολλή ώρα, γιατί θα χάσει τη γεύση του.
Πάει με όλα, είναι υπέροχο σε σαλάτα ταμπουλέ με κρεμμύδι, μαϊντανό και ντομάτες





Πηγή

Τι γυρεύουν τα πρόβατα στην Πλάκα και το Κολωνάκι; Η σκληρή κόντρα τσοπάνηδων και περιβολάρηδων στην Αθήνα του 1900 ...

Frédéric Boissonnas, 1903-09, Αθήνα, συνοικία Πλάκας, βοσκός με κοπάδι στην οδό Κλειτίου.

Ένας βοσκός της Αθηνάς περνά με το κοπάδι του μέσα από την οδό Κλειτίου στην Πλάκα. 



Δεν γνωρίζουμε εάν είναι ο ίδιος που απαθανάτισε το 1903 ο Frédéric Boissonnas στην επόμενη φωτογραφία κάτω από την Ακρόπολη, αλλά σίγουρα και οι δύο εικόνες είναι αταίριαστες με το αστικό περιβάλλον. 

Τότε όμως ήταν συνηθισμένες και προκαλούσαν καυγάδες. Οι περιβολάρηδες της Αθήνας κατήγγειλαν τους τσοπάνηδες ότι τους καταστρέφουν την παραγωγή με την ανεξέλεγκτη βόσκηση. 

Το θέμα των βοσκότοπων στην πρωτεύουσα ήταν ένα παλιό και άλυτο πρόβλημα! Την περίοδο που δήμαρχος ήταν ο Ανάργυρος Πετράκης (1842) υπήρξε τεράστια πολιτική αναστάτωση. 

Οι κάτοικοι του Ελαιώνα και όσοι είχαν μποστάνια στο Ρέντη, το Μοσχάτο και εκατέρωθεν του Κηφισού, είχαν ξεσηκωθεί εναντίον των βοσκών που άφηναν τα κοπάδια τους να βόσκουν ελεύθερα, ακόμα και μέσα στις καλλιέργειες τους.... 

akropolis -provata

Βοσκός με το κοπάδι του στην Ακρόπολη. ... 


Όσο ήταν συνηθισμένο, τσοπάνηδες ντυμένοι με την κάπα και την γκλίτσα στο χέρι να σφυρίζουν στους πρόποδες του ιερού βράχου της Ακρόπολης, άλλο τόσο ασυνήθιστο ήταν να ληφθεί απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο για την απομάκρυνσή τους. 

Τελικά ο δήμαρχος συνυπολόγισε το πολιτικό κόστος και ετάχθη με τους πολυπληθείς μαναβοπαραγωγούς. Έτσι, έβγαλε την εξής ανακοίνωση: «απαγορεύομεν εις πάντα έχοντα ποίμνιον προβάτων ή αγέλη βοών και λοιπών παντός είδους ζώων να επελαύνη αυτά εντός της περιοχής των Αθηνών και του ελαιώνος καθ’ όλην αυτού την περιφέρειαν». 

Το καταπληκτικό ήταν ότι ο Δήμαρχος εξαιρούσε την Πλάκα και επέτρεπε «να βόσκωσι τα εργατικά ζώα των Πλακιωτών»! 
Μέτρο το όποιο φαίνεται ότι τηρήθηκε και τα επόμενα χρόνια με αποτέλεσμα ο φωτογραφικός φακός  να καταγράψει το κοπάδι στην Κλειτίου…... 

Vodia_Thisio
Ναός του Ηφαίστου στο Θησείο. ... 


Λίγο πιο πέρα στο πολυσύχναστο σήμερα Θησείο, η εικόνα με τα βόδια ξαφνιάζει. Εκεί όπου τώρα είναι ο αρχαιολογικός χώρος και χιλιάδες τουρίστες φθάνουν για να φωτογραφηθούν με φόντο τον ναό του Ηφαίστου, κάποτε οι κτηνοτρόφοι έβγαζαν τα ζωντανά τους για βοσκή! Με το μέτρο της απαγόρευσης «πήραν πόδι» από την περιοχή. Το ίδιο συνέβη και στο Κολωνάκι. ... 

provata_kolonaki
Ο τσοπάνης με τα πρόβατά του στο Κολωνάκι. Η λήψη έγινε στην οδό Πινδάρου. Επειδή η φωτογραφία είναι της δεκαετίας του ΄20, υποθέτουμε, ότι κάποιοι φρόντισαν να βρουν παράθυρο στην απαγόρευση και να επιβιώσουν με τα πρόβατα τους στο κέντρο λίγες δεκαετίες ακόμη. Στο σημείο αυτό σήμερα υπάρχουν σκαλιά. ... 


Το μέτρο της απαγόρευσης ελήφθη για να τονώσει την παραγωγή προϊόντων και αυτό φάνηκε αργότερα στην λαχαναγορά του 1915 την  οποία απαθανάτισε ο φακός του  θρυλικού Πέτρου Πουλίδη. ... 

Τότε η συγκεκριμένη αγορά ήταν στην Αγία Τριάδα στου Ψυρρή, όπου οι μανάβηδες φόρτωναν τα κάρα τους με λαχανικά και ζαρζαβατικά για να τα πωλήσουν στις γειτονιές της Αθήνας. ... 

ΑΘΗΝΑ 1915. ΠΑΛΙΑ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑ. ΟΠΩΡΟΠΩΛΗΣ ΜΕ ΤΟ ΚΑΡΟ ΤΟΥ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΛΑΧΑΝΙΚΑ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΠΟΥΛΙΔΗ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΤΟΥ ΨΥΡΡΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ." Συλλογή ΠΕΤΡΟΥ ΠΟΥΛΙΔΗ
Παλιά λαχαναγορά στην Αθήνα. Οπωροπώλης έχει φορτώσει το κάρο του. ... 


Όσον αφορά στους βοσκούς, αυτοί μετακινήθηκαν νοτιοανατολικά στις ακαλλιέργητες εκτάσεις μετά το Φάληρο μέχρι την περιοχή της Βάρης. Πιθανόν αυτή η νέα κατάσταση να δημιούργησε σταδιακά και τα σημερινά Βλάχικα με τις περίφημες ταβέρνες. ... 

Τα μποστάνια επιβίωσαν από τα κοπάδια και οι περιβολάρηδες νίκησαν τους βοσκούς. ... 

Χρίστος Βασιλόπουλος ... 

Αντλήθηκαν πληροφορίες από τον Μικρό Ρωμηό του Ελευθέριου Σκιαδά ... 
πηγή

«Άι- Μηνάς εμήνυσε του πάππου του χειμώνα: -Έρχομαι ή δεν έρχομαι και τ' Άι- Φιλίππου αυτού είμαι»

 Zoom out
ελληνική παροιμία

Ο Άγιος νεομάρτυς Κωνσταντίνος ο Υδραίος (14.11.1800)

 


Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου 
Ο Άγιος Κωνσταντίνος καταγόταν από την νήσο Ύδρα. 
Οι γονείς του ονομάζονταν Μιχαλάκης και Μαρίνα. Οι περισσότεροι κάτοικοι του νησιού ασχολούνταν με τη ναυτιλία. Έτσι κι ο άγιος, που σε ηλικία δεκαοχτώ ετών βρέθηκε στη Ρόδο. Εκεί συναναστρεφόταν τον πασά της Ρόδου Χασάν, που ήταν εξωμότη Γεωργιανός. Ο πασάς πρόσεξε την εξυπνάδα και το χαρακτήρα του Κωνσταντίνου και προσπάθησε να τον εξισλαμίσει. Τελικά μετά από κολακείες και δώρα τα κατάφερε, δίνοντάς του το όνομα Χασάν.
Για τρία χρόνια έμεινε στο Ισλάμ, στην υπηρεσία του πασά, όμως δοκίμαζε την απόρριψη από τους άλλους Χριστιανούς και κυρίως της
μητέρας του, η οποία, όταν κάποτε ο Κωνσταντίνος την επισκέφτηκε την Ύδρα, δεν του άνοιξε ούτε την πόρτα φωνάζοντάς του ότι δεν τον αναγνωρίζει για παιδί της. 
Άρχισε, έτσι, η συνείδησή του να τον ελέγχει με αποτέλεσμα να θρηνεί για το μεγάλο κακό που έκανε. 
Τελικά πήγε σε κάποιο πνευματικό και εξομολογήθηκε. 
Όσα χρήματα έπαιρνε τα μοίραζε στους φτωχούς. Επιθυμούσε μάλιστα να ομολογήσει τον Χριστό μπροστά στον πασά αλλά ο πνευματικός του τον απέτρεπε φοβούμενος μήπως δειλιάσει λόγω της νεαρής του ηλικίας. Μάλιστα, τον συμβούλεψε να πάει σε άλλο τόπο ώσπου να ανδρωθεί, να σκληραγωγηθεί και τότε μπορούσε να παρουσιαστεί για ομολογία.


Εκείνος, υπακούοντας πήγε στην Κωνσταντινούπολη. 
Εκεί αναζήτησε έμπειρο πνευματικό στον οποίο με συντετριμμένη καρδιά και κατάνυξη εξομολογήθηκε την άρνησή του και τον πόθο του για μαρτύριο. 
Ο πνευματικός τον παρουσίασε στον Πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε΄ (1) ο οποίος τον νουθέτησε πατρικά και τον έστειλε στο Άγιο Όρος για να δυναμώσει πνευματικά. 
Στη Μονή Ιβήρων συνδέθηκε με τον περίφημο πνευματικό παπα Σέργιο της Σκήτης των Ιβήρων. 
Εκεί, συχνά προσευχόταν στην εικόνα της Υπεραγίας Θεοτόκου Πορταΐτισσας, την οποία παρακαλούσε να τον ενισχύσει για να υπομείνει το μαρτύριο. 
Οι Πατέρες της Μονής προσπαθούσαν να τον εμποδίσουν εκείνος όμως φλεγόταν από πόθο για το μαρτύριο.

Τελικά με τις ευχές των Πατέρων αναχώρησε για τη Ρόδο όπου είχε εξωμόσει. 
Φθάνοντας εκεί και πάλι εξομολογήθηκε σε ένα πνευματικό τον σκοπό του. Εκείνος προσπάθησε να τον εμποδίσει. Το ίδιο έκαναν και άλλοι Χριστιανοί. Εκείνος όμως όσο εμποδιζόταν τόσα περισσότερο ποθούσε να μαρτυρήσει. Έτσι μετά από προσευχή ξεκίνησε για τον αγώνα του. 
Πήγε μόνος του και παρουσιάστηκε στον πασά και τον χαιρέτησε. 
Ο πασάς αρχικά δεν τον γνώρισε διότι ο άγιος φορούσε ράσο και αγιορείτικο σκούφο. 
Τότε ο Κωνσταντίνος του είπε: “Εγώ είμαι ο Κωνσταντίνος που τον έπεισες να αρνηθεί τον Χριστό και να πιστέψει στον Μωάμεθ.”

Ο πασάς τότε του απάντησε: “Εγώ δεν σε γνωρίζω, γιατί είσαι καλόγερος. Αλλά εάν είσαι δικός μου γιατί φοράς αυτό το μαύρο ρούχο; Ο νόμος μας λέει να φοράμε άσπρα ενδύματα και λαμπρά, για να ξεχωρίζουμε από τους Χριστιανούς. Βγάλτα λοιπόν κι εγώ θα σε ντύσω με λαμπρά και θα σου δώσω όσα χρήματα χρειάζεσαι για να απολαμβάνεις τον κόσμο και να χαίρεσαι μαζί μου και οι Χριστιανοί να σε προσκυνούν.” 
Ο Άγιος θαρρετά του αποκρίθηκε: “Έλα κι εσύ, πασά, να πιστέψεις και να ομολογήσεις τον Χριστό Θεό αληθινό, να σε φωτίσει να δεις το αληθινό φως, να κερδίσεις την Βασιλεία των Ουρανών. Να δεις τα καλά του Παραδείσου, να χαίρεσαι και να ευφραίνεσαι μ’ όλους τους αγγέλους και τους αγίους.” “Ποιος σου έμαθε όλες τις φλυαρίες αυτές”, του κάνει άγρια ο πασάς. “Εγώ σ’ έκαμα γιο μου, να σε παντρέψω, να με κληρονομήσεις κι εσύ τα περιφρόνησες όλα αυτά κι έγινες καλόγερος;” Κι αμέσως ο πασάς διέταξε να τον ρίξουν στη φυλακή. 
Τρεις ημέρες μετά ,πυρ και μανία κατά του μάρτυρα, ζήτησε να τον φέρουν μπροστά του. Τότε τον ρώτησε: “Τι ήταν αυτά τα λόγια που τόλμησες προχτές να πεις εναντίον μου;” Κι ο μάρτυρας του απάντησε ήρεμα: “Σου είπα να πιστέψεις στον Χριστό , γιατί η πίστη σας είναι βρώμικη και ψεύτικη. Πιστεύετε σ’ ένα ψεύτη που δεν έκανε κανένα θαύμα ούτε δίδαξε καμιά αλήθεια και κανένα καλό παρά μόνο μυθολογίες, κακίες και διαφθορά. 
Κι εσείς τον ακολουθείτε ως προφήτη γι’ αυτό θα πάτε μαζί του στην κόλαση. Έλα λοιπόν να γίνεις Χριστιανός, για να χαίρεσαι αιώνια στον Παράδεισο.”

Τότε, φουρκισμένος από τα λόγια του αγίου ο πασάς, διέταξε να τον δείρουν, να του ξεριζώσουν τις τρίχες της κεφαλής του, να του ξεσκίσουν τις σάρκες με σιδερένια νύχια και να του σπάσουν τα σαγόνια με πέτρες. 
Οι στρατιώτες τον άρπαξαν και με πολύ μίσος εκτελούσαν την εντολή του κυρίου τους, φτύνοντάς τον στο πρόσωπο και βρίζοντάς τον ενώ συγχρόνως τον ειρωνεύονταν: 
“Ας έλθει ο Χριστός σου, να σε σώσει.” Ο άγιος τα υπέμεινε όλα λέγοντας συνεχώς “Μνήσθητί μου, Κύριε, εν τη Βασιλεία Σου”. 
Τελικά τον έριξαν στη φυλακή δεμένο με βαριές αλυσίδες στα πόδια και το λαιμό. Την επομένη τον έφεραν μπροστά στον δικαστή.

“Μετανόησες για τις χτεσινές σου φλυαρίες, Χασάν;” τον ρώτησε ο πασάς. 
Κι ο Υδραίος μάρτυρας απάντησε: “Εγώ δεν είμαι Χασάνης, είμαι Χριστιανός, Κωνσταντίνος το όνομά μου και δεν λέω φλυαρίες αλλά πιστεύω, προσκυνώ και ομολογώ Πατέρα Υιό και Άγιο Πνεύμα, τρία Πρόσωπα, ένα Θεό αληθινό. Όσο για τη θρησκεία σας, την αναθεματίζω.” 
Μετά απ' αυτό οι στρατιώτες, με διαταγή του πασά, του έδωσαν πεντακόσιους ραβδισμούς στη ράχη και πεντακόσιους στα πόδια, τόσο που έπεσαν τα νύχια των ποδιών του και το αίμα έτρεχε ποτάμι. Έπειτα τον πέταξαν μισοπεθαμένο στη φυλακή. 
Εκεί ο ίδιος ο Χριστός παρουσιάστηκε και θεράπευσε τις πληγές του και τον απεκατέστησε υγιή
Μετά από τρεις ημέρες τον οδήγησαν πάλι στον πασά, ο οποίος τον ρώτησε: 
“Σου άρεσε, Χασάνη, αυτό που σου έκανα; Έλα το γρηγορότερο στην πίστη μας, για να σου χαρίσω όσα σου έταξα.” 
Κι εκείνος του απάντησε: “Ξέρεις πασά, πριν από λίγες μέρες τι βασανιστήρια μου έκανες. Που είναι εκείνες οι πληγές; βλέπεις κανένα σημάδι; Κοίταξε, λείπει κανένα μου νύχι; 
Ο Χριστός με επισκέφτηκε στη φυλακή και με θεράπευσε ως αληθινός Θεός που είναι. Αυτόν προσκυνώ και λατρεύω, τον δε δικό σας Μωάμεθ αποστρέφομαι γιατί όποιος τον ακολουθεί πάει μαζί του στην κόλαση. Πίστεψε λοιπόν στον Χριστό, όπως πιστεύουν μέχρι τώρα και οι δικοί σου γονείς.” Ο πασάς, αγριεμένος, διέταξε να τον βάλουν πάλι στη φυλακή στο τιμωρητικό ξύλο, το λεγόμενο τουμπρούκι. Εκείνες τις ημέρες φυλάκισαν δύο ιερείς από το χωριό Σορώνη, κάποιους Χριστιανούς και Τούρκους. 
Μια νύχτα, ο Άγιος λύθηκε θαυματουργικά από τις αλυσίδες και το τουμπρούκι. Στάθηκε και προσευχόταν προς την Ανατολή. Το ίδιο έκαναν και οι ιερείς και οι Χριστιανοί, ακόμη και οι Τούρκοι φώναζαν αλλάχ αλλάχ, διότι όλοι έβλεπαν ένα εξαίσιο φως. Το ουράνιο αυτό φως είδαν και έξω από τη φυλακή οι φρουροί και έτρεξαν νομίζοντας πως έπιασε φωτιά.

Όταν οι φρουροί πληροφορήθηκαν το γεγονός, το ανέφεραν στον πασά. Εκείνος τους είπε να μη το πουν πουθενά, ενώ το ίδιο είπε φοβερίζοντας και τους αυτόπτες φυλακισμένους. Από τότε δεν τον ξαναφώναξε ο πασάς αλλά τον βασάνιζαν οι στρατιώτες του μέσα στη φυλακή. Ένας ιμάμης μια μέρα σήκωσε το χέρι να τον χαστουκίσει και αμέσως το χέρι του έγινε κατάμαυρο. Από τότε κανείς δεν τολμούσε να τον πειράξει. Έμεινε στη φυλακή πέντε μήνες ταλαιπωρούμενος από την πείνα, την δίψα, τη βρωμιά, και την όλη δυστυχία της φυλακής. Μόνο ένας ευλαβής Χριστιανός τον επισκεπτόταν και του έφερνε την Θεία Κοινωνία. Ο πασάς φοβόταν να εκτελέσει τον Άγιο εξαιτίας της μεγάλης επιρροής των Υδραίων στον αρχιναύαρχο του στόλου του Αιγαίου (Καπουδάν-πασάς). Έγραψε, μάλιστα, σε κάποιον επιφανή Υδραίο (καπετάν Γιώργη) ζητώντας τη γνώμη του για την υπόθεση.

Ο Άγιος, μαθαίνοντάς το μέσα από τη φυλακή, του έγραψε κι εκείνος ζητώντας να μη τον υποστηρίξει αλλά, αν τον αγαπάει, να τον αφήσει να πεθάνει για την αγάπη του Χριστού. Έτσι ο καπετάν Γιώργης απάντησε στον πασά να τον κάνει ό,τι θέλει. Μια μέρα ο πασάς τον έβγαλε από τη φυλακή διατάζοντάς τον να μεταφέρει πέτρες. Σε μια στιγμή ο Άγιος προσποιήθηκε πως δραπετεύει για να τον αναγκάσει να τον θανατώσει. Ένας παραστεκόμενος του πασά τον έπιασε και τον χτυπούσε με μανία με τη μαχαίρα του σε όλο του το σώμα. Έπειτα τον ξαναπέταξαν στο μπουντρούμι.

Αφού κουράστηκε ο πασάς να τυρανά μάταια τον Κωνσταντίνο, τον έφερε μπροστά του και για τελευταία φορά τον ρώτησε αν αρνείται τον Χριστό. Ο Άγιος του απάντησε: “Σου είπα ότι Χριστιανός είμαι και τον Χριστό μου δεν τον αρνούμαι ακόμη κι αν κατακόψεις σε μύρια κομμάτια. Κάμε λοιπόν ό,τι θέλεις μια ώρα αρχήτερα γιατί ο Κύριος με προσμένει.” 
Προγνωρίζοντας ο Άγιος τον θάνατό του ζήτησε να του φέρουν τα Άχραντα Μυστήρια. 
Χαράματα της Τετάρτης, 14 Νοεμβρίου, τον στραγγάλισαν μέσα στη φυλακή
Το πρωί έδωσε την άδεια ο πασάς στους Χριστιανούς να τον θάψουν. 
Το άγιο λείψανό του ενταφιάστηκε στον ναό της Υπεραγίας Θεοτόκου στο Βαρούσι (χριστιανική συνοικία). 
Η μητέρα του, η οποία ζούσε και έμαθε για το μαρτύριο του γιου της, πήγε η ίδια στη Ρόδο, όπου έκανε την ανακομιδή των ιερών του λειψάνων, τα οποία μετέφερε στην Ύδρα. 
1. Επί πρώτης πατριαρχείας του Γρηγορίου (4ος 1897- 12ος 1898).

ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΛΑΣΜΕΝΑ ΤΑ ΝΕΥΡA

http://2.bp.blogspot.com/_CfaussLlITA/TTcn1WggJuI/AAAAAAAACC0/XFplbK5jm6I/s1600/%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25B9%25CF%2583%25CE%25B9%25CE%25BF%25CF%25821234.jpg

ΚΑΛΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΙ
ΟΤΑΝ, ΓΕΡΟΝΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΧΑΛΑΣΜΕΝΑ ΤΑ ΝΕΥΡΑ;

Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου
Λόγοι Α´- Μὲ πόνο καὶ ἀγάπη γιὰ τὸν σύγχρονο ἄνθρωπο,

ἔκδ. Ἱ. Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος»,
Σουρωτὴ Θεσ/νίκης 1998, σελ. 185-186

-Ὅταν, Γέροντα, εἶναι χαλασμένα τὰ νεῦρα;

- Χαλασμένα τὰ νεῦρα; Τί θὰ πῆ αὐτό; Μήπως εἶναι χαλασμένος ὁ λογισμός; Τὸ πιὸ καλὸ ἀπ’ ὅλα εἶναι ὁ καλὸς λογισμός.
.             Κάποιος κοσμικὸς εἶχε φτιάξει σπίτι σὲ ἕνα ἥσυχο μέρος. Ἀργότερα ἀπὸ τὴ μιὰ μεριὰ ἔγινε γκαράζ, ἀπὸ τὴν ἄλλη δρόμος καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη ἕνα κοσμικὸ κέντρο. Μέχρι τὰ μεσάνυχτα νταούλια. Δὲν μποροῦσε ὁ καημένος νὰ κοιμηθῆ· ἔβαζε ὠτασπίδες στ’ αὐτιά, ἄρχισε νὰ παίρνη καὶ χάπια. Κόντευε νὰ τρελλαθῆ. Ἦρθε καὶ μὲ βρῆκε. «Γέροντα, αὐτὸ καὶ αὐτό, μοῦ λέει, δὲν μποροῦμε νὰ ἡσυχάσουμε. Τί νὰ κάνω; Σκέφτομαι νὰ φτιάξω ἄλλο σπίτι».
.           Νὰ βάλης καλὸ λογισμό, τοῦ λέω. Νὰ σκέφτεσαι, ἂν γινόταν πόλεμος καὶ στὸ γκαρὰζ ἔφτιαχναν τὰ τάνκς, δίπλα ἦταν νοσοκομεῖο καὶ ἔφερναν τὰ ἀσθενοφόρα τοὺς τραυματίες καὶ ἐσένα σοῦ ἔλεγαν: “Κάθησε ἐδῶ. Σοῦ ἐξασφαλίζουμε τὴν ζωή, δὲν θὰ σὲ πειράξουμε. Μπορεῖς νὰ βγαίνης ἀπὸ τὸ σπίτι σου ἐλεύθερα μόνο στὴν ἀκτίνα ποὺ εἶναι κτισμένα αὐτά, γιατί ἐκεῖ δὲν θὰ πέση σφαίρα” ἢ “νὰ μείνης στὸ σπίτι σου καὶ δὲν θὰ σὲ ἐνοχλήση κανείς”, μικρὸ πράγμα θὰ ἦταν αὐτό; Δὲν θὰ τὸ θεωροῦσες εὐλογία; Γι’ αὐτὸ τώρα νὰ πῆς: «Δόξα σοι ὁ Θεός, δὲν γίνεται πόλεμος, ὁ κόσμος εἶναι καλὰ καὶ κάνει τὶς δουλειές του. Στὸ γκαρὰζ ἀντὶ τὰ τάνκς φτιάχνουν τὰ αὐτοκίνητά τους οἱἄνθρωποι. Δόξα σοιὁ Θεός, δὲν ὑπάρχει νοσοκομεῖο, τραυματίες κ.λπ. Δὲν περνοῦν τάνκς· αὐτοκίνητα περνοῦν καὶ οἱ ἄνθρωποι τρέχουν στὶς δουλειὲς τους”. Ἂν φέρης ἔτσι καλὸ λογισμό, θὰ ἔρθη ἡ δοξολογία μετά».
.               Κατάλαβε ὁ καημένος ὅτι ὅλη ἡ βάση εἶναι ἡ σωστὴ ἀντιμετώπιση καὶ ἔφυγε ἀναπαυμένος. Τὰ ἀντιμετώπισε σιγὰ-σιγὰ μὲ καλοὺς λογισμούς, πέταξε καὶ τὰ χάπια καὶ κοιμόταν χωρὶς δυσκολία. Βλέπεις μὲ ἕναν καλὸ λογισμὸ πῶς τακτοποιεῖται κανείς;
.           Μιὰ φορὰ ταξίδευα μὲ τὸ λεωφορεῖο καὶὁ εἰσπράκτορας ἔβαλε τὸ ράδιο δυνατά. Μερικοὶ νεαροὶ ποὺ θρήσκευαν, εἶπαν ὅτι εἶναι καὶ ἕνας μοναχὸς καὶ τοῦ ἔκαναν ἐπανειλημμένως νόημα νὰ τὸ κλείση. Μιὰ-δυό, τίποτε αὐτός· τὸ ἔβαλε πιὸ δυνατά. «Ἀφῆστε τον, τοὺς εἶπα, δὲν πειράζει· μοῦ κάνει ἰσοκράτημα στὴν ψαλμωδία μου». Μὲ τὸν λογισμό μου ἔλεγα: «Ἄν, Θεὸς φυλάξοι, γινόταν ἕνα ἀτύχημα λίγο πιὸ πέρα καὶ ἀναγκάζονταν νὰ βάλουν στὸ δικό μας αὐτοκίνητο ἀνθρώπους σακατεμένους, ἄλλος νὰ εἶναι μὲ σπασμένο πόδι, ἄλλος μὲ σπασμένο κεφάλι, πῶς θὰ ἄντεχα αὐτὴν τὴν σκηνή; Δόξα σοιὁ Θεός, οἱἄνθρωποι εἶναι καλὰ καὶ τραγουδοῦν κιόλας».
.       Ἔτσι ταξίδευα μιὰ χαρὰ ψάλλοντας…!!!