Σάββατο 29 Αυγούστου 2015
4.000 μετανάστες έφτασαν στη Λέσβο σήμερα το πρωί! Το κράτος απλός θεατής!
ΦΩΤΟ από το lesvosnews.gr
Δεν έχει προηγούμενο η κατάσταση με τους μετανάστες στη Λέσβο... Μόνο
σήμερα το πρωί, ο αρχές ασφαλείας εκτιμούν ότι στο νησί αποβιβάστηκαν
περισσότεροι από 4.000μετανάστες, με περίπου 100 φουσκωτές βάρκες!
Και βέβαια, το ρεύμα εισροής συνεχίζεται όλη την ημέρα, με τον αριθμό των μεταναστών να φτάνει σε απίστευτα νούμερα.
Μπροστά σε όλη αυτή την κατάσταση, η πολιτεία δείχνει ανήμπορη να βάλει ένα φρένο σε αυτό το φαινόμενο.
Μπροστά σε όλη αυτή την κατάσταση, η πολιτεία δείχνει ανήμπορη να βάλει ένα φρένο σε αυτό το φαινόμενο.
Η κατάσταση στη Λέσβο είναι εκρηκτική, με τους κατοίκους του νησιού και ιδιαίτερα των κατοίκων της πόλης να ασφυκτιούν,
βλέποντας την πόλη τους, να έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο καταυλισμό μεταναστών, την ίδια ώρα που οι ταλαιπωρημένοι μετανάστες προσπαθούν να επιβιώσουν σε άθλιες καταστάσεις.
Εκτός του λιμανιού όπου στοιβάζονται εκατοντάδες μετανάστες, όλες οι
πλατείες και τα πεζοδρόμια στους κεντρικούς δρόμους της πόλης έχουν
καταληφθεί από σκηνές, ανθρώπινες ψυχές, με γυναικόπαιδα και υπερήλικες
ανθρώπους να κοιμούνται καταγής!
Αγανακτισμένοι με τον Δήμαρχο Λέσβου Σπύρο Γαληνό είναι οι κάτοικοι της Μυτιλήνης,
αφού θεωρούν ότι μπροστά σε όλη αυτή την κατάσταση, παραμένει ένας απλός θεατής των γεγονότων.
Πηγή: lesvosnews
Αγανακτισμένοι με τον Δήμαρχο Λέσβου Σπύρο Γαληνό είναι οι κάτοικοι της Μυτιλήνης,
αφού θεωρούν ότι μπροστά σε όλη αυτή την κατάσταση, παραμένει ένας απλός θεατής των γεγονότων.
Πηγή: lesvosnews
Οι Financial Times ζητούν να καταργηθούν τα μετρητά για «να δοθεί μεγαλύτερη εξουσία στις Κεντρικές Τράπεζες»
Οι Financial Times δημοσίευσαν ένα ανώνυμο άρθρο το οποίο
κάνει έκκληση για την κατάργηση των μετρητών, προκειμένου να δοθεί στις
κεντρικές τράπεζες και τις κυβερνήσεις περισσότερη εξουσία.
Με τίτλο «Η περίπτωση σχετικά με την συνταξιοδότηση άλλου
ενός βάρβαρου λειψάνου», (The case for retiring another “barbarous relic”), το
άρθρο επικρίνει το γεγονός ότι οι άνθρωποι αποθηκεύουν μετρητά σε αναμονή μιας
άλλης οικονομικής κατάρρευσης, ένας παράγοντας, όπως λέει το άρθρο, ο οποίος
προκαλεί «πολλή στρέβλωση στο οικονομικό σύστημα».
«Η ύπαρξη των μετρητών - ένας τίτλος στον κομιστή με
μηδενικό επιτόκιο - περιορίζει την ικανότητα των κεντρικών τραπεζών να
προωθήσουν μια ύφεση της οικονομίας. Η ανησυχία είναι ότι οι άνθρωποι θα
αλλάξουν τις καταθέσεις τους σε μετρητά, αν η κεντρική τράπεζα κινήσει τα
ποσοστά σε αρνητικό έδαφος», αναφέρει το άρθρο.
Διαμαρτυρόμενος ότι τα μετρητά δεν μπορούν να παρακολουθούνται
και να εντοπίζονται, ο αρθρογράφος υποστηρίζει ότι η κατάργησή τους θα «κάνει τη ζωή ευκολότερη στην προσπάθεια
που κάνει η κάθε κυβέρνηση να εξαλείψει την παραοικονομία».
Η κατάργηση των μετρητών θα δώσει επίσης στις κυβερνήσεις
μεγαλύτερη εξουσία για την άρση των φόρων απευθείας από τους τραπεζικούς
λογαριασμούς των ανθρώπων, υποστηρίζει ο αρθρογράφος, σημειώνοντας πως «ο φόρος
προστιθέμενης αξίας, για παράδειγμα, θα μπορούσε να επιβληθεί αυτόματα - και να
επιστρέφεται - σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις συναλλαγές μεταξύ τραπεζικών
λογαριασμών».
Ο αρθρογράφος κάνει έκκληση επίσης για την «τιμωρία ανθρώπων
που χρησιμοποιούν μετρητά», με το να αναγκαστούν να «πληρώνουν οι χρήστες για
το προνόμιο της ανωνυμίας», ώστε να «εξακολουθούν να επηρεάζονται από τη
νομισματική πολιτική».
Το άρθρο απηχεί ένα επιχείρημα που προέβαλε ο Kenneth Rogoff, ο εβραϊκής καταγωγής Αμερικάνος οικονομολόγος και πρώην επικεφαλής
οικονομολόγος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, ο οποίος ζήτησε τα υψηλής
ονομαστικής αξίας χαρτονομίσματα όπως των 100 € και των 500 € να καταργηθούν.
Ας σημειωθεί ότι ο Rogoff (φωτο) παρευρέθηκε σε μια συνάντηση στο Λονδίνο νωρίτερα αυτό το χρόνο όπου συναντήθηκε με εκπροσώπους από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των
ΗΠΑ (Federal Reserve), την ΕΚΤ, καθώς και συμμετέχοντες από τις ελβετικές και
τις κεντρικές τράπεζες της Δανίας. Το ζήτημα της απαγόρευσης των μετρητών ήταν
στην πρώτη γραμμή της ατζέντας.
Πέρυσι, ο Rogoff ζήτησε επίσης «την εξάλειψη του φυσικού
νομίσματος» για να σταματήσει η "φοροδιαφυγής και η παράνομη
δραστηριότητα", καθώς και το να προλαμβάνονται οι άνθρωποι από το να
αποσύρουν χρήματα, όταν τα επιτόκια είναι κοντά στο μηδέν.
Η ατζέντα για την απαγόρευση των μετρητών συζητήθηκε επίσης
στην φετινή συνεδρίαση της μυστικοπαθούς Λέσχης Bilderberg, στην οποία
παραβρέθηκε ο Martin Wolf, ο εβραϊκής καταγωγής Βρετανός επικεφαλής σχολιαστής
των Financial Times.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι τράπεζες αντιμετωπίζουν την
απόσυρση των μετρητών σε ποσότητες τόσο χαμηλές όσο £ 5000 ως «ύποπτη δραστηριότητα», ενώ στη Γαλλία, στους πολίτες θα απαγορευτεί να πραγματοποιούν πληρωμές σε μετρητά πάνω από 1000 € από
την Τρίτη και μετά. Η ανάκληση και η κατάθεση μετρητών ποσού 1.000 € θα
υπόκειται επίσης σε έλεγχο ταυτότητας.
«Δεν υπάρχει πιο διαβόητη οικονομική πολιτική κατά της
ελευθερίας που μπορεί να φανταστεί κανείς από το να απαγορευτούν τα μετρητά»,
γράφει ο Michael Krieger.
«Φυσικά, αν ξαφνικά "τελειώσουν" τα μετρητά, θα
υπάρξει αύξηση της ζήτησης για χρυσό και ασήμι, των οποίων στη συνέχεια θα
απαιτηθεί η απαγόρευση. Στη συνέχεια, ο κύκλος της οικονομικής και
χρηματοπιστωτικής τυραννίας θα είναι πλήρης, και το να ξεφύγουμε από αυτή θα
είναι σχεδόν αδύνατον».
Κι άλλα σύννεφα έφερε το γκρέμισμα του ναού
Η κατεδάφιση
μιας εκκλησίας αποτελεί σε κάθε περίπτωση βάναυση πρόκληση στο
θρησκευτικό αίσθημα των πιστών, μπορεί όμως να προκαλέσει και ισχυρές
αναταράξεις στις διακρατικές σχέσεις. Και τα δύο αυτά έγιναν με το
γκρέμισμα από τις αλβανικές Αρχές του ορθόδοξου χριστιανικού ναού του
Αγίου Αθανασίου στο χωριό Δρυμάδες στην περιοχή της Χειμάρρας, ενέργεια
που πυροδότησε ένταση στην ορθόδοξη χριστιανική κοινότητα της Αλβανίας
και συσσώρευσε και άλλα σύννεφα στις ήδη αρνητικά φορτισμένες
ελληνοαλβανικές σχέσεις.
Για τους ορθόδοξους χριστιανούς της Αλβανίας, ο Αη-Θανάσης ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της προαιώνιας θρησκευτικής τους παρουσίας στη Χειμάρρα και δεν τον εγκατέλειψαν ποτέ, ακόμη και στις πιο μαύρες μέρες, όταν το 1972 το καθεστώς Χότζα τον κατέστρεψε, μαζί με εκατοντάδες άλλες εκκλησίες και μοναστήρια στην Αλβανία. Τις νύχτες, κρυφά και με κίνδυνο να βρεθούν στο εκτελεστικό απόσπασμα, πιστοί, Ελληνες της Χειμάρρας αλλά και Αλβανοί, άναβαν ένα κερί και άλλοι, πιο τολμηροί, τελούσαν εν ριπή οφθαλμού έναν άτυπο γάμο ή έκαναν μια (αερο)βάπτιση.
Ωσπου, το 1992, όταν το καθεστώς κατέρρευσε, οι πιστοί έχτισαν όπως όπως, χωρίς άδεια, όπως οι πάντες λειτουργούσαν τότε στην Αλβανία, έναν πρόχειρο ναό για τις λατρευτικές τους ανάγκες, με την προσδοκία ότι σε βάθος χρόνου θα τον ολοκληρώσουν.
Είκοσι τρία χρόνια αργότερα, στις αρχές Αυγούστου, το υπουργείο Πολιτισμού της Αλβανίας ανακοινώνει ότι σχεδιάζει να αναστηλώσει στην αρχική του μορφή τον παλαιό ναό, τον οποίο κατατάσσει στα μνημεία πολιτισμού της χώρας, και στέλνει συνεργείο της πολεοδομικής αστυνομίας, που γκρεμίζει το κτίσμα των πιστών, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις σε τοπική κοινωνία, Τίρανα και Αθήνα. Στους επίσημους ισχυρισμούς περί «μνημείου πολιτισμού» αντιτάχθηκε με σφοδρότητα η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας, που κατήγγειλε ως βεβήλωση την κατεδάφιση, τονίζοντας πως η εκκλησία των Δρυμάδων αποτελεί με νόμο ιδιοκτησία της και δεν βρίσκεται σε καμία λίστα μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ισως, εάν η υπόθεση εξελισσόταν σε κάποια άλλη περιοχή της Αλβανίας, να μην είχε λάβει τέτοιες διαστάσεις. Στη Χειμάρρα όμως η ατμόσφαιρα, ιστορικά φορτισμένη, ηλεκτρίζεται με το παραμικρό, καθώς εμπλέκεται ενστικτωδώς, κάθε φορά που ανακύπτει ένα ζήτημα τριβής, και η εθνοτική παράμετρος, με την ελληνική μειονότητα να τη θεωρεί προπύργιό της και τον αλβανικό εθνικοπατριωτισμό να επιμένει πως αποτελεί κοιτίδα του.
Αυτή η πτυχή δεν θα μπορούσε να εκλείψει ούτε και τώρα. Ετσι, σε μια προσπάθεια να προβληθεί η θεωρία περί «ιστορικά αμιγώς αλβανικής» Χειμάρρας, επιστρατεύθηκε από μερίδα της πολιτικής και πνευματικής ελίτ ένας ρωμαιοκαθολικός ιεραπόστολος του 17ου αιώνα, ονόματι Nilo Catalano, ο οποίος φέρεται να λειτούργησε την εποχή εκείνη σχολεία στην αλβανική γλώσσα, γεγονός που, σύμφωνα με το σχετικό αφήγημα, αποδεικνύει την προαιώνια παρουσία του αλβανικού στοιχείου. Προσαρμοζόμενο στις τωρινές συνθήκες το αφήγημα, που είδες το φως σε μερίδα του αλβανικού Τύπου, θέλει τους χριστιανούς ορθόδοξους, Ελληνες μειονοτικούς στην πλειονότητά τους, να έχτισαν το παράνομο «γκαράζ», όπως το αποκάλεσε ακόμη και ο πρωθυπουργός Ράμα (!), για να καλύψουν τον τάφο του ιεραπόστολου και να εξαφανίσουν έτσι στοιχεία που κατ’ εκείνους ενισχύουν την θεωρία ότι στη Χειμάρρα ανέκαθεν κυριαρχούσε το αλβανικό στοιχείο.
Δεν είναι καινούργιο αυτό το αφήγημα. Οταν το 1999 ο UCK κατέλαβε με τη βοήθεια του ΝΑΤΟ το Κόσοβο, φανατικοί Αλβανοί αξίωναν να κατεδαφιστούν τα ιστορικά χριστιανικά μοναστήρια και οι εκκλησίες, για να αποκαλυφθεί ότι κάτω από αυτά υπήρχαν στοιχεία που δήθεν αποδείκνυαν ότι οι Αλβανοί προϋπήρχαν των Σέρβων... Η διεθνής ειρηνευτική δύναμη πρόλαβε και ανέπτυξε γύρω από αυτά ενόπλους και, τελικά, τα έσωσε.
Η κατεδάφιση του ναού του Αγίου Αθανασίου προκάλεσε την ανταλλαγή σκληρών δηλώσεων σε Αθήνα και Τίρανα –την καταδίκασαν το ΚΕΑΔ και η ΟΜΟΝΟΙΑ–, με τον εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ Κωνσταντίνο Κούτρα να κάνει λόγο για «τζιχαντισμό» και για «αχαριστία από ευεργετηθέντα», ενώ ο Εντι Ράμα, με το σύνηθες αλαζονικό του ύφος, είπε πως «θα πάρει λίγο καιρό στην Ελλάδα να καταλάβει ότι η Αλβανία δεν δέχεται κηδεμόνα».
Ο τέως πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα μίλησε για «κρατικό έγκλημα», όμοιο με αυτό του Χότζα, εις βάρος των θρησκευτικών ελευθεριών, και επιτέθηκε ευθέως εναντίον του Ράμα, στον οποίο υπενθύμισε καταγγελία στη Βουλή του Φατός Νάνο, σύμφωνα με την οποία, όταν στη δεκαετία του 1990 ζούσε (σ.σ. ο Ράμα) στο Παρίσι, ασχολήθηκε με πωλήσεις κλεμμένων εικόνων από εκκλησίες της Αλβανίας. «Πρόκειται για απαίσια πράξη, για επιστροφή της μαύρης εποχής του 1967 της κομμουνιστικής δικτατορίας, όταν οι Χότζα, Αλία, αλλά και ο πατέρας του σημερινού πρωθυπουργού, Κριστάκ Ράμα, προχώρησαν στην κατεδάφιση χιλιάδων εκκλησιών, τζαμιών και τεκέδων σε όλη τη χώρα. Χιλιάδες εικόνες, ιερά βιβλία και άλλα αντικείμενα αξίας των χώρων λατρείας καταληστεύτηκαν και εξαφανίστηκαν από τις συμμορίες του Χότζα», είπε.
Για τους ορθόδοξους χριστιανούς της Αλβανίας, ο Αη-Θανάσης ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της προαιώνιας θρησκευτικής τους παρουσίας στη Χειμάρρα και δεν τον εγκατέλειψαν ποτέ, ακόμη και στις πιο μαύρες μέρες, όταν το 1972 το καθεστώς Χότζα τον κατέστρεψε, μαζί με εκατοντάδες άλλες εκκλησίες και μοναστήρια στην Αλβανία. Τις νύχτες, κρυφά και με κίνδυνο να βρεθούν στο εκτελεστικό απόσπασμα, πιστοί, Ελληνες της Χειμάρρας αλλά και Αλβανοί, άναβαν ένα κερί και άλλοι, πιο τολμηροί, τελούσαν εν ριπή οφθαλμού έναν άτυπο γάμο ή έκαναν μια (αερο)βάπτιση.
Ωσπου, το 1992, όταν το καθεστώς κατέρρευσε, οι πιστοί έχτισαν όπως όπως, χωρίς άδεια, όπως οι πάντες λειτουργούσαν τότε στην Αλβανία, έναν πρόχειρο ναό για τις λατρευτικές τους ανάγκες, με την προσδοκία ότι σε βάθος χρόνου θα τον ολοκληρώσουν.
Είκοσι τρία χρόνια αργότερα, στις αρχές Αυγούστου, το υπουργείο Πολιτισμού της Αλβανίας ανακοινώνει ότι σχεδιάζει να αναστηλώσει στην αρχική του μορφή τον παλαιό ναό, τον οποίο κατατάσσει στα μνημεία πολιτισμού της χώρας, και στέλνει συνεργείο της πολεοδομικής αστυνομίας, που γκρεμίζει το κτίσμα των πιστών, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις σε τοπική κοινωνία, Τίρανα και Αθήνα. Στους επίσημους ισχυρισμούς περί «μνημείου πολιτισμού» αντιτάχθηκε με σφοδρότητα η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας, που κατήγγειλε ως βεβήλωση την κατεδάφιση, τονίζοντας πως η εκκλησία των Δρυμάδων αποτελεί με νόμο ιδιοκτησία της και δεν βρίσκεται σε καμία λίστα μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ισως, εάν η υπόθεση εξελισσόταν σε κάποια άλλη περιοχή της Αλβανίας, να μην είχε λάβει τέτοιες διαστάσεις. Στη Χειμάρρα όμως η ατμόσφαιρα, ιστορικά φορτισμένη, ηλεκτρίζεται με το παραμικρό, καθώς εμπλέκεται ενστικτωδώς, κάθε φορά που ανακύπτει ένα ζήτημα τριβής, και η εθνοτική παράμετρος, με την ελληνική μειονότητα να τη θεωρεί προπύργιό της και τον αλβανικό εθνικοπατριωτισμό να επιμένει πως αποτελεί κοιτίδα του.
Αυτή η πτυχή δεν θα μπορούσε να εκλείψει ούτε και τώρα. Ετσι, σε μια προσπάθεια να προβληθεί η θεωρία περί «ιστορικά αμιγώς αλβανικής» Χειμάρρας, επιστρατεύθηκε από μερίδα της πολιτικής και πνευματικής ελίτ ένας ρωμαιοκαθολικός ιεραπόστολος του 17ου αιώνα, ονόματι Nilo Catalano, ο οποίος φέρεται να λειτούργησε την εποχή εκείνη σχολεία στην αλβανική γλώσσα, γεγονός που, σύμφωνα με το σχετικό αφήγημα, αποδεικνύει την προαιώνια παρουσία του αλβανικού στοιχείου. Προσαρμοζόμενο στις τωρινές συνθήκες το αφήγημα, που είδες το φως σε μερίδα του αλβανικού Τύπου, θέλει τους χριστιανούς ορθόδοξους, Ελληνες μειονοτικούς στην πλειονότητά τους, να έχτισαν το παράνομο «γκαράζ», όπως το αποκάλεσε ακόμη και ο πρωθυπουργός Ράμα (!), για να καλύψουν τον τάφο του ιεραπόστολου και να εξαφανίσουν έτσι στοιχεία που κατ’ εκείνους ενισχύουν την θεωρία ότι στη Χειμάρρα ανέκαθεν κυριαρχούσε το αλβανικό στοιχείο.
Δεν είναι καινούργιο αυτό το αφήγημα. Οταν το 1999 ο UCK κατέλαβε με τη βοήθεια του ΝΑΤΟ το Κόσοβο, φανατικοί Αλβανοί αξίωναν να κατεδαφιστούν τα ιστορικά χριστιανικά μοναστήρια και οι εκκλησίες, για να αποκαλυφθεί ότι κάτω από αυτά υπήρχαν στοιχεία που δήθεν αποδείκνυαν ότι οι Αλβανοί προϋπήρχαν των Σέρβων... Η διεθνής ειρηνευτική δύναμη πρόλαβε και ανέπτυξε γύρω από αυτά ενόπλους και, τελικά, τα έσωσε.
Η κατεδάφιση του ναού του Αγίου Αθανασίου προκάλεσε την ανταλλαγή σκληρών δηλώσεων σε Αθήνα και Τίρανα –την καταδίκασαν το ΚΕΑΔ και η ΟΜΟΝΟΙΑ–, με τον εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ Κωνσταντίνο Κούτρα να κάνει λόγο για «τζιχαντισμό» και για «αχαριστία από ευεργετηθέντα», ενώ ο Εντι Ράμα, με το σύνηθες αλαζονικό του ύφος, είπε πως «θα πάρει λίγο καιρό στην Ελλάδα να καταλάβει ότι η Αλβανία δεν δέχεται κηδεμόνα».
Ο τέως πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα μίλησε για «κρατικό έγκλημα», όμοιο με αυτό του Χότζα, εις βάρος των θρησκευτικών ελευθεριών, και επιτέθηκε ευθέως εναντίον του Ράμα, στον οποίο υπενθύμισε καταγγελία στη Βουλή του Φατός Νάνο, σύμφωνα με την οποία, όταν στη δεκαετία του 1990 ζούσε (σ.σ. ο Ράμα) στο Παρίσι, ασχολήθηκε με πωλήσεις κλεμμένων εικόνων από εκκλησίες της Αλβανίας. «Πρόκειται για απαίσια πράξη, για επιστροφή της μαύρης εποχής του 1967 της κομμουνιστικής δικτατορίας, όταν οι Χότζα, Αλία, αλλά και ο πατέρας του σημερινού πρωθυπουργού, Κριστάκ Ράμα, προχώρησαν στην κατεδάφιση χιλιάδων εκκλησιών, τζαμιών και τεκέδων σε όλη τη χώρα. Χιλιάδες εικόνες, ιερά βιβλία και άλλα αντικείμενα αξίας των χώρων λατρείας καταληστεύτηκαν και εξαφανίστηκαν από τις συμμορίες του Χότζα», είπε.
Η κτηνωδία του Ισλάμ
Το Ισλάμ πάντα το συνοδεύει η Σαρία(Μουσουλμανικός Νόμος).
Θυρανοίξια Κοιμητηριακού Ιερού Ναού Αγίου Ιωάννου Προδρόμου στην Κατούνα.
Με τη δέουσα λαμπρότητα και επισημότητα τελέσθηκαν χθες 28
Αυγούστου το απόγευμα τα Θυρανοίξια του Νέου Κοιμητηριακού Ναού επ’ ονόματι του
Αγίου Ιωάννου Προδρόμου στο Νέο Κοιμητήριο της ενορίας μας.
Τα Θυρανοίξια καθώς
και ο πρώτος Πανηγυρικός Εσπερινός τελέσθηκαν υπό του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. ΚΟΣΜΑ.
Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμα
του αναφέρθηκε στην χρησιμότητα αλλά και στην ιερότητα του Ιερού Ναού,
καθώς και στο σημαντικό ρόλο που επιτελεί στην λατρευτική ζωή των
πιστών. Το πρωί
τελέσθηκε η πρώτη Πανηγυρική Θεία Λειτουργία Ιερουργούντως του εφημερίου
της ενορίας
μας Πανοσ. Αρχιμ. Νεκταρίου Τριάντη.
Ο Ναός έγινε με συνδρομή και δαπάνη του
κου Ασβέστη Προκοπίου, καθώς και
ενοριτών της πόλεώς μας. Τίμησαν με την παρουσία τους την ακολουθία των Θυρανοιξίων
ο Ιεροκήρυξ της Μητροπόλεώς μας Πανοσ. Αρχιμ. Μακάριος Αντωνόπουλος, καθώς και Ιερείς της Αρχιερατικής Περιφέρειας
Κατούνης. Επίσης, παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Ακτίου Βόνιτσας , Αντιδήμαρχοι, ο
Πρόεδρος του τοπικού διαμερίσματος Κατούνας, ο Διοικητής του Α.Τ. Κατούνας, Δημοτικοί
Σύμβουλοι , καθώς και πλήθος πιστών από την Κατούνα και τη γύρω περιοχή.
Δοξάζουμε και ευχαριστούμε τον Τριαδικό μας Θεό που μας αξίωσε να παραδώσουμε
ένα ακόμη θυσιαστήριο στη λατρεία Του προς ενίσχυση και αγιασμό των πιστών.
πηγή
Υπάρχουν και χώρες που υπερασπίζονται τα σύνορά τους - Τρία χρόνια φυλακή σε όσους περνούν παράνομα το φράχτη στα σύνορα θα επιβάλλει η Ουγγαρία
Σχέδιο νόμου με 13 μέτρα για τον περιορισμό των μεταναστευτικών ορών
REUTERS/OGNEN TEOFILOVSKI
Το νομοσχέδιο, εκτός της ποινής φυλάκισης, προβλέπει συνολικά 13 μέτρα για τον περιορισμό των μεταναστευτικών ορών.
Σχέδιο νόμου για την τριετή φυλάκιση όσων διαπερνούν παράνομα τον υπό
κατασκευή φράχτη στα σύνορα με την Σερβία, παρουσίασε η ουγγρική
κυβέρνηση.
Το νομοσχέδιο, εκτός της ποινής φυλάκισης, προβλέπει συνολικά 13 μέτρα για τον περιορισμό των μεταναστευτικών ροών.
Μεταξύ άλλων, η
κυβέρνηση προανήγγειλε την επιβολή σκληρότερων ποινών στους διακινητές,
αλλά και τη δημιουργία μίας «ζώνης» στα σύνορα, όπου θα παραμένουν οι
πρόσφυγες, έως ότου εξεταστεί το αίτημα τους.
Σημειώνεται ότι ο φράχτης στα σύνορα με την Σερβία, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις 31 Αυγούστου.
Παράλληλα, το σχέδιο νόμου παραχωρεί περισσότερες εξουσίας στην
αστυνομία και τη δυνατότητα στις ένοπλες δυνάμεις να παρεμβαίνουν σε
«καταστάσεις κρίσης».
Πηγή: ΑΜΠΕ, Ναυτεμπορική
Σύγκριση: η Ιατρική Σχολή της Μάλτας και η Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ
Δείτε να ευφρανθείτε πώς έχουν καταντήσει τις σχολές που πληρώνετε με τους φόρους σας!
Στο πανεπιστήμιο Μάλτας, επικρατεί μια αδειωσύνη, ένα κρύο, μια νέκρα...
Ενώ στη δική μας Ιατρική βλέπουμε μια ελεύθερη διακίνηση ιδεών, μια ζωντάνια, ένα κλίμα που ωθεί την μάθηση και την επιστήμη προς τα εμπρός...
Αναγνώστης
Στο πανεπιστήμιο Μάλτας, επικρατεί μια αδειωσύνη, ένα κρύο, μια νέκρα...
Ενώ στη δική μας Ιατρική βλέπουμε μια ελεύθερη διακίνηση ιδεών, μια ζωντάνια, ένα κλίμα που ωθεί την μάθηση και την επιστήμη προς τα εμπρός...
Αναγνώστης
Αποτομή της τιμίας κεφαλής του Προδρόμου (29 Αυγούστου)
Δεν έχουμε συνειδητοποιήσει όσο θα έπρεπε την σημασία της αποτομής, του μαρτυρίου δηλ. του Τιμίου Προδρόμου.
Βεβαίως η Εκκλησία μας, με τη
συγκεκριμένη εορτή και τα αναγνώσματα, τόσο το Ευαγγελικό (Μαρκ. ΣΤ ΄ 14
– 30), όσο και το Αποστολικό (Πραξ. Αποστ. ΙΓ ΄ 25 – 32), μας δίνει να
κατανοήσουμε μέσα στο ιστορικό πλαίσιο, την μεγάλη μορφή του Βαπτιστού.
Το γεγονός της αποτομής είναι συγκλονιστικό και γι’ αυτό, παρά το ότι το
γνωρίζουμε, είναι ανάγκη για ακόμα μία φορά να το μελετήσουμε.
Ας εμβαθύνουμε όμως για λίγο στο καθαυτό γεγονός του σφοδρού
Προδρομικού ελέγχου, σε σχέση με εμάς τους ίδιους και την εποχή μας.
Οπωσδήποτε η ενέργεια του Προδρόμου, με τα σημερινά κοσμικά δεδομένα και τα «νεοπατερικά» φληναφήματα, δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως ακραία, ίσως γραφική, οπωσδήποτε φανατική και τελικώς ως παράδειγμα προς αποφυγήν.
Ας δούμε το γιατί.
Οπωσδήποτε η ενέργεια του Προδρόμου, με τα σημερινά κοσμικά δεδομένα και τα «νεοπατερικά» φληναφήματα, δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως ακραία, ίσως γραφική, οπωσδήποτε φανατική και τελικώς ως παράδειγμα προς αποφυγήν.
Ας δούμε το γιατί.
Α) Το τι έκανε ο Ηρώδης στην προσωπική του ζωή, αυτό εντάσσεται στα
«απόρρητα προσωπικά δεδομένα» και ως εκ τούτου, όχι μόνο δεν είχε
δικαίωμα ο Βαπτιστής να ελέγξει, αλλά με την πράξη του αυτή, θέτει τον
εαυτόν του στην παρανομία και προσκρούει στο νόμο περί της «ελεύθερης
επιλογής της προσωπικής ζωής»…
Β) Με τον έλεγχό του ξεπέφτει από το υψηλό του έργο. Αυτός δεν είναι
παρά ένας ασκητής ο οποίος αρνήθηκε τον κόσμο και ως εκ τούτου δεν του
επιτρέπεται να αφήνει τα «δυσθεώρητα ύψη της θεώσεως» και να κατεβαίνει
στα κοσμικά και μάλιστα σ’ αυτού του είδους το επίπεδο που μπορεί να
χαρακτηριστεί ως «κοσμικό κουτσομπολιό ή κοινωνικό σχόλιο», έστω και αν
φαίνεται ότι στηρίζεται στον Νόμο των Εντολών.
Γ) Κάνει υπέρβαση καθήκοντος, και μάλιστα με την αδιακρισία του θίγει
την «Ιερά Σύνοδο» των Εβραίων ή άλλως, το «Μέγα Συνέδριον», αφού δεν
έχει εξουσιοδοτηθεί από τους Αρχιερείς για μια τέτοια πράξη. Δηλαδή,
λειτουργεί αντιδεοντολογικά και εντελώς αυθαίρετα. Επιτέλους, ποιος
είναι αυτός ο ασκητής που ελέγχει, καθ’ ην στιγμήν, ολόκληρο το σώμα των
υπευθύνων αρχιερέων και των υπεροχικών προσώπων του Συνεδρίου που, έστω
και από «διάκριση», ανέχεται αυτήν την κατάσταση, δηλ. την παρανομία
του Ηρώδη;
Δ) Δημιουργεί με τον πύρινο λόγο του «κοινωνική αναταραχή», ό, τι
δηλ. χειρότερο για μια «ευνομούμενη πολιτεία» και μάλιστα για έναν τόπο
που βρίσκεται κάτω από το σιδερένιο πέλμα της Pax Romana. Είναι δυνατόν
οι ειρηνικοί «ησυχαστές» και «ερημίτες» να γίνονται αιτία συγχύσεων και
ταραχών, και μάλιστα να προσβάλλουν τους ταγούς της πολιτείας, αφού
αυτοί έχουν «ταχθεί παρά Θεού» στο έργο τούτο;
Ε) Λησμονούσε ο Ζηλωτής και Βαπτιστής του Ιορδάνου ότι ο Ηρώδης, παρά
τα προσωπικά του πάθη και τις ιδιορρυθμίες, έκανε δημόσια έργα,
ανέπτυσσε την «πολιτισμική παράδοση» και «ιουδαϊκή κουλτούρα», κρατούσε
τις «λεπτές ισορροπίες», με την Ρώμη, και το σημαντικότερο, είχε
προσφέρει πολλά χρήματα από τον δημόσιο κορβανά για το κτίριο του Ναού. Ο
Ιωάννης μπορεί βέβαια να είχε φτάσει στο επίπεδο να βλέπει ολόκληρο τον
κόσμο ως Ναό του Θεού, πλην όμως θα έπρεπε να αισθάνεται την ανάγκη που
είχαν οι άνθρωποι για ένα Ναό (και μάλιστα τι Ναό!), ώστε να εκτελούν
τα θρησκευτικά τους καθήκοντα! Κυρίως όμως με τον έλεγχό του, διατάρασσε
την «αγαστή συνεργασία» μεταξύ «ιουδαϊκής θρησκείας και πολιτείας».
ΣΤ) Αποδεικνύει τον εαυτόν του ακραίο, μονοκόμματο και αδιάκριτο,
αφού με την ενέργειά του αυτή, αφήνει το έργο του βαπτίσματος και του
κηρύγματος και εγκαταλείπει όλον αυτόν τον κόσμο που προσέτρεχε στην
έρημο για να τον ακούσει και να ωφεληθεί.
Θα μπορούσαμε βέβαια να σημειώσουμε και άλλα πολλά, τα οποία βγαίνουν
ως συμπεράσματα από την σύγχρονη «θεολογική» ψευτοκουλτούρα.
Όμως, δόξα τω Θεώ, ο Τίμιος του Κυρίου Πρόδρομος, ο μέγιστος των
Προφητών, ο Κήρυκας της Χάριτος, ο ασυμβίβαστος, ζούσε για την αγάπη και
τη δόξα του Χριστού. Και υπέγραψε αυτήν την αγάπη του με την ίδια του
την κεφαλή. Ο Πρόδρομος είναι ο γνήσιος Προφήτης που παραμένει
ασυμβίβαστος και που αρνείται να καλύψει την οποιαδήποτε δειλία με ένα
διάτρητο «θεολογικό» μανδύα και με επιχειρήματα «νεοπατερικής εποχής».
Αρνείται την διαστροφή της αμαρτίας που αποκτηνώνει τον άνθρωπο και
συνάμα επικυρώνει την αλήθεια, του ότι οι πολιτικοί άρχοντες, πόσω δε
μάλλον οι εκκλησιαστικοί, πρέπει να μένουν σε γυάλινα σπίτια, ώστε η
προσωπική τους ζωή να αποτελεί παράδειγμα προς μίμησιν («το της πόλεως
όλης ήθος, ομοιούται τοις άρχουσιν»). Το δε αίμα του, είναι η τρανότερη μαρτυρία της συνέπειας στο πανάγιο και παντοκρατορικό θέλημα του Θεού.
Ας πρεσβεύει ο Μάρτυρας της αληθείας και του Ευαγγελικού ήθους, ώστε
τουλάχιστον, αφού συνειδητοποιήσουμε την ρηχότητά μας, όλοι από κοινού,
κλήρος, μοναχισμός και λαός, να δεχθούμε την χάρη και την ευλογία, για
μια επιτέλους, συνειδητή Ορθόδοξη Χριστιανική ζωή. Αμήν.
Όταν χαράζει - Γιάννης Αγγελάκας
Όταν χαράζει, ο πρώτος στεναγμός
βγαίνει απ’ τα πιο σφιγμένα χείλη.
Σαν πεταλούδα στην κάμαρη πετά
ψάχνοντας άνοιγμα να φύγει.
Αν είσαι μόνος, αν είσαι αδύναμος
η χαραυγή θα σε ξεκάνει.
Έχει το μύρο, έχει τη σιγαλιά,
κι έχει τον ήλιο τον αλάνη.
Καινούρια μέρα, καινούριος ποταμός
στις εκβολές του θα προσφέρει
όσα χαθήκαν, όσα ξεχάστηκαν
κι όσα γι’ αυτά κανείς δεν ξέρει.
Πίσω απ’ τους λόφους, πίσω απ’ τα βλέφαρα
υπάρχει τόπος και για σένα.
Χωρίς Βαστίλη, χωρίς ανάθεμα,
χωρίς τα χείλη τα σφιγμένα.
Στίχοι - Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Σε άκουσα αδερφέ μου να λες πως τα πάντα γλιστρούν τόσο γρήγορα μέσα από τα χέρια σου.
Ο χρόνος...
Οι καταστάσεις...
Οι ανθρώπινες σχέσεις...
Η δουλειά, η εργασία...
Τα όνειρά σου...
Οι σκέψεις...
Τα συναισθήματά σου...
Και τόσα άλλα...
«Σαν άμμος γλιστρούν μέσα από τα χέρια μου».
Και σε νιώθω, γιατί το έχω νιώσει κι εγώ.
Να μοιραστώ μαζί σου ένα μυστικό;
3 κινήσεις...
Βάλε αντικρυστά τις παλάμες σου. Τη μία πάνω στην άλλη.
Τώρα πλέξε τα δάχτυλά σου.
Σφίξε τα χέρια σου.
Δεν μπορεί πλέον τίποτα να γλιστρήσει μέσα από τα χέρια σου.
Τα ασφαλίζει η προσευχή σου...
Ο χρόνος...
Οι καταστάσεις...
Οι ανθρώπινες σχέσεις...
Η δουλειά, η εργασία...
Τα όνειρά σου...
Οι σκέψεις...
Τα συναισθήματά σου...
Και τόσα άλλα...
«Σαν άμμος γλιστρούν μέσα από τα χέρια μου».
Και σε νιώθω, γιατί το έχω νιώσει κι εγώ.
Να μοιραστώ μαζί σου ένα μυστικό;
3 κινήσεις...
Βάλε αντικρυστά τις παλάμες σου. Τη μία πάνω στην άλλη.
Τώρα πλέξε τα δάχτυλά σου.
Σφίξε τα χέρια σου.
Δεν μπορεί πλέον τίποτα να γλιστρήσει μέσα από τα χέρια σου.
Τα ασφαλίζει η προσευχή σου...
«Η Δύση πρόκειται να παραδοθεί στις βαρβαρικές εισβολές της εποχής μας», λέει Δανός ιστορικός
Εξέχοντα έθνη της Ευρώπης πρόκειται να διαπράξουν συλλογική
αυτοκτονία και εμείς θα γίνουμε μάρτυρες της εκούσιας παράδοσης ενός ολόκληρου
πολιτισμού, σύμφωνα με έναν Δανό ιστορικό.
Στη Δανία, η μετανάστευση ήταν μια υπόθεση του παρελθόντος,
αλλά όχι πια, λέει ο Μπεντ Τζένσεν (Bent Jensen), Ph.D., ένας πολύ γνωστός
Δανός ιστορικός.
«Ημέρα και νύχτα, ορδές ανθρώπων χωρίς ταυτότητες
επιτίθενται στα ανυπεράσπιστα σύνορα της Ευρώπης. Παλιότερα θα τους σταματούσε η
αστυνομία, ο στρατός ή οι διασυνοριακοί φύλακες και θα τους ανάγκαζαν να πάνε
πίσω. Τώρα όμως, τα ευρωπαϊκά πολεμικά πλοία χρησιμοποιούνται να συνοδεύουν με
ασφάλεια τους μετανάστες σε ασφαλή λιμάνια, όπου τους δίδεται τροφή, στέγη και
τους επιτρέπεται να εξασφαλίζουν το καθεστώς του πρόσφυγα», λέει ο καθηγητής.
Ο κ. Jensen τονίζει ότι, ενώ έχουν λάβει χώρα πολλές μεταναστεύσεις στο
παρελθόν, όπως οι μεταναστεύσεις των Ευρωπαίων στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την
Αυστραλία, καθώς και μεταναστεύσεις εντός της ίδιας της Ευρώπης, τα πράγματα
είναι εντελώς διαφορετικά καθώς οι μετανάστες δεν είχαν κανένα σύστημα
κοινωνικής πρόνοιας στο οποίο να στηρίζονται και έπρεπε να φροντίσουν για τον
εαυτό τους.
Τόνισε επίσης, ότι η συνεχιζόμενη μετανάστευση είναι εντελώς
διαφορετική από αυτές που συνέβησαν στο παρελθόν.
«Μιλάμε για ανθρώπους από μια διαφορετική κουλτούρα που
είναι ριζικά διαφορετική από τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Οι άνθρωποι αυτοί δεν
θέλουν να αφομοιωθούν και απαιτούν ειδική μεταχείριση για τον εαυτό τους.
Μιλάμε για ένα ατέλειωτο ανθρώπινο ποτάμι το οποίο, αν αφεθεί ανεξέλεγκτο, θα
καταστρέψει την ευρωπαϊκή κοινωνία», προειδοποιεί ο Τζένσεν.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Τζένσεν, η τρέχουσα μετανάστευση
είναι αποτέλεσμα τριών κυρίων παραγόντων: Της απότομης αύξησης του πληθυσμού σε
εμπόλεμες περιοχές γειτονικές προς την Ευρώπη, της σχετικής ευκολίας των
μεταφορών και της έλλειψης συνοριακών ελέγχων και ασφαλείας στην Ευρώπη.
«Μπορείς ο καθένας να πάρεις πληροφορίες για όλα τα
δικαιώματα που δικαιούται ένας νεοεισερχόμενος», τονίζει ο Τζένσεν. «Πολλοί
οργανισμοί στέκονται έτοιμοι να βοηθήσουν με χρήματα ή με συμβουλές. Στους
πρόσφυγες παρέχονται καταλύματα, ρουχισμός, χρήματα, μεταφραστές και νομικές
συμβουλές, κλπ. Και αυτοί που κάνουν κριτική φιμώνονται γρήγορα από την
αφρόκρεμα των πολιτικών και των ΜΜΕ.»
«Πρόσφατα μου είπε μια κυρία, ότι έτσι ‘εξιλεωνόμαστε’ για
την εποχή της αποικιοκρατίας», προσθέτει. Πρόκειται για μια απόλυτη ανοησία που
δεν έχει τίποτε να κάνει με την ιστορία, μια εκδήλωση συμπλέγματος μαζοχιστικής
ενοχής που τροφοδοτείται από το εκπαιδευτικό σύστημα».
«Θα μπορούσες να πεις ότι είμαστε υπεύθυνοι για τον
υπερπληθυσμό στη Βόρεια Αφρική καθώς οι αποικιακές αρχές προκάλεσαν μεγάλη
πρόοδο στην παροχή υγείας», παραδέχεται ο Τζένσεν. «Δεν μιλάμε για πρόσφυγες
και μετανάστευση. Το θέμα είναι ότι οι Ευρωπαίοι δεν προβάλλουν καμία αντίσταση
σε μια ξένη κουλτούρα που προσδοκά να τους αποικήσει, μια κουλτούρα που δεν
ανήκει στην Ευρώπη αλλά σκοπεύει να δρέψει τους καρπούς των κόπων των σκληρά
εργαζομένων Ευρωπαίων».
Ο καθηγητής πιστεύει ότι οι Ευρωπαίοι αυτοβούλως
παραδίδονται σ’ αυτήν την «αυτοκτονία» χάρις σε ένα τεχνητό σύμπλεγμα ενοχής,
αφέλειας και ελλιπούς γνώσης της ιστορίας.
«Η Σουηδία αποτελεί ένα καλό παράδειγμα αυτής της ατυχούς
καταστάσεως. Είναι μια ειδική περίπτωση βέβαια, αλλά η «Σουηδική ασθένεια»
επηρεάζει όλα τα Δυτικοευρωπαϊκά κράτη. Στη Σουηδία, μια συμμαχία πολιτικών και
μέσων ενημέρωσης χωρίς ανοχή (προς τους Σουηδούς) κατάφεραν να μετατρέψουν μια
πρώην καλά οργανωμένη κοινωνία σε ένα μέρος που κανένας δεν μπορεί να
αισθάνεται ασφαλής», τονίζει ο Τζένσεν. «Δεν πρέπει να εκπλησσόμαστε από το
γεγονός ότι μεσανατολικοί κανόνες και έθιμα εδραιώνονται σε ευρωπαϊκές πόλεις
καθώς ταυτόχρονα εισάγουμε εκατομμύρια μετανάστες από τη Βόρεια Αφρική και τη
Μέση Ανατολή».
«Γινόμαστε μάρτυρες ενός πράγματος που δεν έχει ξανασυμβεί
στην ιστορία», προειδοποιεί ο Τζένσεν. «Της εκούσιας παράδοσης ενός ολόκληρου
πολιτισμού».
πηγή 10 ερωτήσεις και 10 απαντήσεις για τους Τσάμηδες και την Τσαμουριά
Του Βασιλείου
Ζιώζια . Προέδρου ΠΑ.ΣΥ.Β.Α /Ν.Τρικάλων .
Ένα ζήτημα το οποίο δημιουργεί
αρνητικό κλίμα στις Ελληνοαλβανικές σχέσεις και προκαλεί την ανησυχία πολλών
Ελλήνων, ιδίως στις περιοχές που συνορεύουν με την Αλβανία, δηλαδή στους Νομούς
της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου.
Όπως αναφέρει ο Κων/νος Χολέβας
πολιτικός επιστήμων , για να δώσουμε μια σύντομη εικόνα του θέματος κατά τρόπο
κατανοητό, παρουσιάζουμε δέκα ερωτήσεις με τις αντίστοιχες απαντήσεις για το
θέμα των Τσάμηδων και της Τσαμουριάς…
1) Τι σημαίνει η ονομασία Τσάμης;
Με το όνομα αυτό εννοούμε μία ομάδα
Μουσουλμάνων που έζησαν στην Θεσπρωτία από τον 17ο μέχρι τα μέσα του 20ου
αιώνος. Η λέξη αποτελεί παραφθορά του ονόματος Θύαμις, όπως ήταν γνωστός στην
αρχαιότητα ο ποταμός Καλαμάς.
2) Πως βρέθηκε στην Θεσπρωτία αυτή η ομάδα;
Οι Τσάμηδες αποτελούν τους απογόνους
εξισλαμισθέντων Ορθοδόξων Χριστιανών της Ηπείρου. Πολλοί απ” αυτούς
εξισλαμίσθηκαν βιαίως μετά την ατυχή εξέγερση του Επισκόπου Τρίκκης Διονυσίου
στις αρχές του 17ου αιώνος, ενώ άλλοι προσχώρησαν εκουσίως στο Ισλάμ για να
αποκτήσουν αξιώματα (Σπαχήδες) . Η αλλαγή θρησκεύματος οδήγησε πολύ γρήγορα και
στην μεταστροφή της εθνικής συνειδήσεως. Έγιναν Τουρκαλβανοί και φανατικοί
διώκτες των Ρωμιών. Τούτο μαρτυρεί ότι η Ορθόδοξη Πίστη αποτελεί ένα ισχυρότατο
στοιχείο της εθνικής μας ταυτότητος.
3) Πως παρέμειναν στον ελλαδικό χώρο μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών;
Βάσει της συνθήκης της Λωζάννης του
1923 οι Αλβανόφωνοι Μουσουλμάνοι της Θεσπρωτίας κρίθηκαν ως «ανταλλάξιμοι».
Όμως η τότε Κυβέρνηση του Στρατηγού Θεοδώρου Παγκάλου δεν τους έστειλε στην
Αλβανία με την ελπίδα ότι η χειρονομία αυτή θα μετρούσε θετικά στις σχέσεις μας
με το νεοσύστατο αλβανικό κράτος. Δυστυχώς από τότε μέχρι σήμερα η εμπράκτως
εκδηλούμενη καλή διάθεση της χώρας μας δεν αποδίδει τα αναμενόμενα από
αλβανικής πλευράς. Βλέπουμε άλλωστε την αρνητική στάση των Τυράννων έναντι των
Βορειοηπειρωτών .
4) Γιατί κατηγορούνται για ανθελληνική δράση;
Κατά την Ιταλική επίθεση εναντίον
της χώρας μας τρία από τα δεκατέσσερα συμπράξαντα αλβανικά τάγματα ήσαν
στελεχωμένα από Τσάμηδες, που επεδόθησαν σε αδικοπραγίες. Στην διάρκεια της
Κατοχής οι Τσάμηδες έγιναν οι καλύτεροι συνεργάτες των Ιταλών και διέπραξαν
μύριες όσες βιαιότητες εις βάρος των συγχωριανών τους Ορθοδόξων Ελλήνων. Με
οργανωτή την Αλβανική Εθνική Επιτροπή ( ΞΙΛΙΑ) και αρχηγούς την περιώνυμη
οικογένεια Ντίνο Μπέη διέπραξαν λεηλασίες, σφαγές και δολοφονίες και εμπρησμούς
κατοικιών. Σύνθημά τους ήταν ότι όλη η Ήπειρος μέχρι και την Πρέβεζα πρέπει να
γίνει αλβανική! Μετά την συνθηκολόγηση των Ιταλών οι Τσάμηδες συνεργάσθηκαν με
τους Γερμανούς κατακτητές και συνέχισαν τα εγκλήματα με αποκορύφωμα την μαζική
εκτέλεση 49 προκρίτων της Παραμυθιάς στις 29/9/1943.
Τσάμηδες ως συνεργάτες
των Γερμανών παρουσιάζουν όπλα σε Γερμανό Αξιωματικό
5) Πως έφυγαν από την πατρίδα μας;
Οι Τσάμηδες κατεδιώχθησαν από τις
ομάδες Εθνικής Αντιστάσεως του Ναπολέοντος Ζέρβα (ΕΔΕΣ) . Αποφασιστικές ήταν οι
ελληνικές νίκες στην πρώτη μάχη της Μενίνας ( Νεράιδας) στις 17 και 18/8/1944
και στην δεύτερη μάχη της Μενίνας στις 20 και 21/9/1944. Πολλοί Γερμανοί και
Τσάμηδες κατέφυγαν για να σωθούν στην Αλβανία, τους δε ενόπλους Τσάμηδες ακολούθησαν
και οι οικογένειές τους.
6) Υπάρχουν καταδίκες εις βάρος τους;
Βεβαίως. Το 1945 το Ειδικό
Δικαστήριο Δοσιλόγων Ιωαννίνων κατεδίκασε ερήμην
1930 Τσάμηδες επί συνολικού
πληθυσμού 19.000 (Ο ένας στους δέκα ήταν εγκληματίας πολέμου!). Πολλοί
κατεδικάσθησαν στην ποινή του θανάτου, αλλά ευρίσκοντο ήδη ασφαλείς στην
Αλβανία, ενώ η αγροτική περιουσία τους απεδόθη βάσει νόμου στους ακτήμονες της
περιοχής που είχαν ζήσει «στο πετσί τους» την αγριότητα των Τσάμηδων. Σήμερα
ζούν στην Ελλάδα μόνο 56 Τσάμηδες..
ΠΙΝΑΚΑΣ
ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ
Δολοφονηθέντες υπό των Τσάμηδων,
μόνων ή εν συνεργασία με τα στρατεύματα Κατοχής
|
632
|
Εξαφανισθέντες και αρπαχθέντες ως
όμηροι
|
428
|
Βιασμοί γυναικών και κορασίδων
|
209
|
Απαγωγαί
|
31
|
Πυρποληθείσαι οικίαι
|
2.332
|
Λεηλατηθέντα ολοσχερώς χωρία
|
53
|
Διαρπαγέντα Αιγοπρόβατα
|
37.556
|
Βοοειδή
|
9.285
|
Ιπποειδή
|
4.148
|
Πουλερικά(ολίγων μόνο χωρίων)
|
30.000
|
Κυψέλαι
|
742
|
7) Πως επανήλθε το θέμα στην επικαιρότητα;
Το ζήτημα των Τσάμηδων επανήλθε τα τελευταία χρόνια από μία οργανωμένη εκστρατεία της αλβανικής προπαγάνδας, η οποία στηρίζεται και από τα δύο μεγάλα κόμματα, Δημοκρατικό και Σοσιαλιστικό. Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι τον Νοέμβριο του 1999 ο Απελευθερωτικός Στρατός του Κοσσυφοπεδίου απεφάσισε την συγκρότηση «Ανεξάρτητης Ταξιαρχίας της Τσαμουριάς». Η πολιτική Οργάνωση «Τσαμερία» ιδρύθηκε στα Τίρανα το 1991 και πραγματοποιεί εκδόσεις «Ντοκουμέντων» με την υποστήριξη της Γενικής Διευθύνσεως των Αρχείων του Αλβανικού Κράτους. Τον Ιούνιο του 2000 το Δημοτικό Συμβούλιο των Τιράννων έδωσε το όνομα Τσαμουριά (δηλ. Θεσπρωτία) σε ένα από τους δρόμους της αλβανικής πρωτεύουσας και στην εκδήλωση αυτή ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Σαλί Μπερίσα ζήτησε την «επίλυση του Τσάμικου ζητήματος».
Στις 25 Ιουλίου 2000 η Επιτροπή
Εξωτερικών Υποθέσεων της Αλβανικής Βουλής ανεκοίνωσε ότι η Τσαμουριά αποτελεί
εθνική υπόθεση για τη Αλβανία και ότι θα «διεκδικήσουμε την επιστροφή των
περιουσιών των Τσάμηδων»
8) Τι επιδιώκει ουσιαστικά η Αλβανία;
Εκ πρώτης όψεως το σημερινό αίτημα
φαίνεται να επικεντρώνεται στην επιστροφή των περιουσιών των Τσάμηδων, ήδη όμως
αρχίζει να διαφαίνεται και η εδαφική διεκδίκηση για την περιοχή της Θεσπρωτίας
και ευρύτερα για την εντός Ελληνκής Επικρατείας Ήπειρο. Οι Αλβανοί των Σκοπίων
δημοσιεύουν αναφανδόν στο Διαδίκτυο χάρτη με τα «εθνολογικά σύνορα της
Αλβανίας», όπου περιλαμβάνονται η Καστοριά, τα Ιωάννινα, η Πρέβεζα κ.α.! Πάντως
σε ένα βαθμό η προπαγάνδα περί Τσάμηδων χρησιμοποιείται και ως αντιπερισπασμός
για να ξεχάσουμε την συνεχιζόμενη καταπίεση των δικαιωμάτων των Ελλήνων εντός
Αλβανίας.
9) Ποιά πρέπει να είναι η αντίδρασή μας;
Η Κυβέρνηση και οι διπλωματικές μας
υπηρεσίες πρέπει να διακηρύττουν και προς την Αλβανία και προς κάθε άλλη χώρα ή
Διεθνή Οργανισμό ότι εμείς δεν συζητούμε καν το θέμα, διότι δεν είναι δυνατόν
να δικαιωθούν οι εγκληματίες πολέμου ή οι υποβόσκουσες εδαφικές διεκδικήσεις.
Σε επίπεδο δε ιδιωτικών και πολιτιστικών φορέων πρέπει να απαντούμε με
επιχειρήματα σοβαρά και κατανοητά από το κοινό. Πρωτίστως δε οφείλουμε όλοι
μαζί , Κυβέρνηση, Κόμματα, Εκκλησία και πολίτες, να ζητούμε τον σεβασμό των
δικαιωμάτων της Ελληνικής Κοινότητος στην Αλβανία.
10) Ποιοί άλλοι προσπαθούν να εκμεταλλευθούν το θέμα
αυτό;
Το κατασκευασμένο από την Αλβανία ζήτημα προσπαθεί να αξιοποιήσει και η τουρκική προπαγάνδα εις βάρος μας, όπως φαίνεται και από την ιστοσελίδα του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών στο Διαδίκτυο. Άρα το θέμα χρειάζεται προσοχή εκ μέρους μας και όχι αδιαφορία. Έχουμε διαπιστώσει κατά τις τελευταίες δεκαετίες ότι υποτιμήσαμε προπαγανδιστικά τεχνάσματα γειτονικών χωρών βγήκαμε ζημιωμένοι (π.χ. Σκοπιανό).
πηγή
Δυτικοί θρησκευτικοί δογματισμοί συνυπεύθυνοι για την ταλαιπωρία τού Ελληνικού λαού (και όχι μόνο)
Ο δογματισμός τών Δυτικών, και κυρίως τών Προτεσταντικών θρησκειών σε κάποιες
άντεγκτες αρχές, βρίσκεται όχι μόνο πίσω από το Καπιταλιστικό σύστημα αυτό
καθεαυτό, αλλά και ειδικότερα από την επιδείνωση τής κρίσης στην Ελλάδα, που
προκαλείται τόσα χρόνια από τις εμμονές τών Δυτικών μας εταίρων. Και αυτή είναι
μία διαπίστωση που όλο και περισσότεροι συνειδητοποιούν, ακόμα και στην ίδια τη
Δύση, όπως φαίνεται από την παρακάτω είδηση που δημοσίευσε ο ΔΟΛ.
[Στη φωτογραφία ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Εμανουέλ Μακρόν (Φωτογραφία: ΑΠΕ)]
[Στη φωτογραφία ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Εμανουέλ Μακρόν (Φωτογραφία: ΑΠΕ)]
Βερολίνο, Γερμανία
Για
«θρησκευτικό πόλεμο» στην Ευρώπη για το χρέος, μεταξύ των Καλβινιστών και των
Καθολικών, έκανε λόγο ο γάλλος υπουργός Οικονομίας Εμανουέλ Μακρόν, τονίζοντας
ότι αυτός πρέπει να τερματισθεί.
Όπως
μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg, ο Μακρόν ανέπτυξε την προσέγγισή του για τα
οικονομικά προβλήματα της Ευρωζώνης σε συνέδριο γερμανών διπλωματών,
αναφερόμενος στους καλβινιστές από τη μία πλευρά, που επιπλήττουν όσους έχουν
χρέη, και τους πολύ ελαστικούς καθολικούς από την άλλη πλευρά. Οι δύο πλευρές,
σημειώνει το Bloomberg, αντανακλούν τη νοητή διάκριση μεταξύ των καθοδηγούμενων
από τη Γερμανία οπαδών της δημοσιονομικής πειθαρχίας στον Βορρά και του πιο
χρεωμένου Μεσογειακού Νότου.
Μιλώντας
στο Βερολίνο, ο Μακρόν στην αρχή κέντρισε τους καλβινιστές, λέγοντας: «Κάποιοι
άνθρωποι, κάποια κράτη-μέλη, χρεοκόπησαν. Δεν τήρησαν τις δεσμεύσεις τους. Θα
πρέπει να πληρώνουν έως το τέλος της ζωής τους» είπε. Στο αντίθετο άκρο είναι οι
καθολικοί, «σαφώς η Γαλλία είναι στην πλευρά αυτή», με μια πιο χαλαρή προοπτική
όσον αφορά τη σπατάλη. «Χρεοκοπήσαμε, αλλά πάμε στην εκκλησία, εξηγούμε την
κατάσταση και μπορούμε να ξεκινήσουμε την επόμενη ημέρα μία άλλη εβδομάδα»
δήλωσε ο Μακρόν.
«Μάλλον
θα πρέπει να βρούμε την ισορροπία μεταξύ των δύο αυτών προσεγγίσεων» σημείωσε ο
Μακρόν. Πέντε αιώνες αφού η προτεσταντική μεταρρύθμιση βύθισε την Ευρώπη σε μία
θρησκευτική σύγκρουση και επτά δεκαετίες μετά το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου
Πολέμου, ο Μακρόν δήλωσε ότι οι κατεστημένες θέσεις για την οικονομική και τη
δημοσιονομική πολιτική αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο σε μία γνήσια ενότητα
σήμερα.
Το
αποτέλεσμα είναι μία ασυμφωνία στο τραπέζι των συνεδριάσεων στις Βρυξέλλες, με
τους καλβινιστές να ευνοούν αυστηρότερους προϋπολογισμούς και τους καθολικούς να
προσφέρουν συγχώρεση για την παραβίαση των κανόνων «με αυτό το είδος της
βήμα-βήμα προσέγγισης, βρίσκοντας μία λύση, αλλά την τελευταία στιγμή» δήλωσε ο
Μακρόν.Πηγή: Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ. Δημοσίευση: 25 Αυγ. 2015
Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί
Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη
Πρώτη εκτέλεση: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Άλλες ερμηνείες: Δήμητρα Γαλάνη & Χαρούλα Αλεξίου_ Ντουέτο
Αλκηστις Πρωτοψάλτη, η έκπληξη της κυβέρνησηςΜουσική: Δήμητρα Γαλάνη
Πρώτη εκτέλεση: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Άλλες ερμηνείες: Δήμητρα Γαλάνη & Χαρούλα Αλεξίου_ Ντουέτο
Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί
στη σκηνή σαν ροκ συγκρότημα.
Με κοιτάς σε κοιτώ
και μετά σιωπή
κάτι θα κοπεί
στην καρδιά στο μυαλό.
Με κοιτάς σε κοιτώ
και μελαγχολείς
ο καιρός πολύς
μ' αγαπάς σ' αγαπώ
Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί
στη σκηνή σαν ροκ συγκρότημα
κι αν μας αντέξει το σκοινί
θα φανεί στο χειροκρότημα.
Με κρατάς σε κρατώ
και μετά γκρεμός
και μετά το τέρμα
και κανείς κανενός.
Με κρατάς σε κρατώ
και παντού σκιές
και παντού καθρέφτες
για θεούς κι εραστές.
Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί
στη σκηνή σαν ροκ συγκρότημα
κι αν μας αντέξει το σκοινί
θα φανεί στο χειροκρότημα.
Υπέρκομψη
και άνετη, φορώντας λευκό σακάκι μαύρο παντελόνι και εντελώς flat
παπούτσια, η δημοφιλής τραγουδίστρια εντυπωσίασε στην ορκωμοσία της
νέας υπηρεσιακής κυβέρνησης.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στην κα Πρωτοψάλτη ζητήθηκε να αναλάβει το υπουργείο Τουρισμού από τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με τον οποίο διατηρεί φιλικές σχέσεις.
Η κα Πρωτοψάλτη έφτασε με ένα τζιπ στο προεδρικό και όταν ένας δημοσιογράφος την ρώτησε χρησιμοποιώντας στίχους από το «Χειροκρότημα» της Λίνας Νικολακοπούλου και της Δήμητρας Γαλάνη αν «Είμαστε ακόμα ζωντανοί», εκείνη χαμογέλασε.
Τα φλας ήταν στραμμένα επάνω της και κατά την διάρκεια της ορκωμοσίας ενώ αφού υπέγραψε αντάλλαξε θερμή χειραψία με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, την υπηρεσιακή πρωθυπουργό Βασιλική Θάνου και με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλο με την οποία την συνδέει άλλωστε μακροχρόνια φιλία. Όταν μάλιστα η Σεβαστή Αττικιουζέλ όπως είναι το όνομά της, βγήκε από το Προεδρικό Μέγαρο αποκάλυψε ότι ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της τηλεφώνησε και της ζήτησε να αναλάβει το υπουργείο Τουρισμού.
Είπε ακόμα ότι το πρώτο πράγμα που είπε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ήταν ότι οι συναυλίες της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό δεν μπορούν να αναβληθούν, ούτε να μεταφερθούν οπότε το δέχθηκε και «συνεχίζουμε κανονικά». Είπε μάλιστα γελώντας: «Αύριο κανονικά. Θα τραγουδήσω ως υπουργός στον Μαραθώνα».
Η συναυλία θα έχει ελεύθερη είσοδο για τη νύχτα της πανσελήνου, κατόπιν συνεργασίας της με τον δήμαρχο Μαραθώνα Ηλία Ψινάκη.
Η κα Πρωτοψάλτη είπε ακόμα: «Με τα τουριστικά έχω μεγάλη οικειότητα γιατί δούλευα σε τουριστικό γραφείο πολλά χρόνια αγαπώ τους τουρίστες, αγαπώ την Ελλάδα, ούτως ή άλλως η Ελλάδα είναι μέσα στην καρδιά μου.
Είναι γνωστό οτι η Άλκηστις Πρωτοψάλτη πριν ασχοληθεί με το τραγούδι όταν η οικογένειά της εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, ήταν ξεναγός σε τουριστικό λεωφορείο.
Η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού ζήτησε χρόνο, ενώ στο σχόλιο δημοσιογράφου ότι η δουλειά της μπορεί να γίνει επικοινωνιακό όπλο για την προβολή της χώρας απάντησε: «ούτως ή άλλως μέχρι τώρα μέσα από αυτά τα 40 χρόνια που είμαι σε αυτό που λέγεται ελληνικό τραγούδι, ελληνικός πολιτισμός και ελληνική γλώσσα που πιστεύω ότι είναι το ωραιότερο άνθος του πολιτισμού μας, μεταφέρω την ψυχή, την αγάπη, την αισιοδοξία τον πολιτισμό και όλα όσα κρίνει ο ελληνικός λαός». Μπορεί να είστε περισσότερο από 23 ημέρες υπουργός, σχολίασε δημοσιογράφος, «Θα τα πούμε», περιορίστηκε να δηλώσει η κ. Πρωτοψάλτη.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στην κα Πρωτοψάλτη ζητήθηκε να αναλάβει το υπουργείο Τουρισμού από τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με τον οποίο διατηρεί φιλικές σχέσεις.
Η κα Πρωτοψάλτη έφτασε με ένα τζιπ στο προεδρικό και όταν ένας δημοσιογράφος την ρώτησε χρησιμοποιώντας στίχους από το «Χειροκρότημα» της Λίνας Νικολακοπούλου και της Δήμητρας Γαλάνη αν «Είμαστε ακόμα ζωντανοί», εκείνη χαμογέλασε.
Τα φλας ήταν στραμμένα επάνω της και κατά την διάρκεια της ορκωμοσίας ενώ αφού υπέγραψε αντάλλαξε θερμή χειραψία με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, την υπηρεσιακή πρωθυπουργό Βασιλική Θάνου και με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλο με την οποία την συνδέει άλλωστε μακροχρόνια φιλία. Όταν μάλιστα η Σεβαστή Αττικιουζέλ όπως είναι το όνομά της, βγήκε από το Προεδρικό Μέγαρο αποκάλυψε ότι ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της τηλεφώνησε και της ζήτησε να αναλάβει το υπουργείο Τουρισμού.
Είπε ακόμα ότι το πρώτο πράγμα που είπε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ήταν ότι οι συναυλίες της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό δεν μπορούν να αναβληθούν, ούτε να μεταφερθούν οπότε το δέχθηκε και «συνεχίζουμε κανονικά». Είπε μάλιστα γελώντας: «Αύριο κανονικά. Θα τραγουδήσω ως υπουργός στον Μαραθώνα».
Η συναυλία θα έχει ελεύθερη είσοδο για τη νύχτα της πανσελήνου, κατόπιν συνεργασίας της με τον δήμαρχο Μαραθώνα Ηλία Ψινάκη.
Η κα Πρωτοψάλτη είπε ακόμα: «Με τα τουριστικά έχω μεγάλη οικειότητα γιατί δούλευα σε τουριστικό γραφείο πολλά χρόνια αγαπώ τους τουρίστες, αγαπώ την Ελλάδα, ούτως ή άλλως η Ελλάδα είναι μέσα στην καρδιά μου.
Είναι γνωστό οτι η Άλκηστις Πρωτοψάλτη πριν ασχοληθεί με το τραγούδι όταν η οικογένειά της εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, ήταν ξεναγός σε τουριστικό λεωφορείο.
Η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού ζήτησε χρόνο, ενώ στο σχόλιο δημοσιογράφου ότι η δουλειά της μπορεί να γίνει επικοινωνιακό όπλο για την προβολή της χώρας απάντησε: «ούτως ή άλλως μέχρι τώρα μέσα από αυτά τα 40 χρόνια που είμαι σε αυτό που λέγεται ελληνικό τραγούδι, ελληνικός πολιτισμός και ελληνική γλώσσα που πιστεύω ότι είναι το ωραιότερο άνθος του πολιτισμού μας, μεταφέρω την ψυχή, την αγάπη, την αισιοδοξία τον πολιτισμό και όλα όσα κρίνει ο ελληνικός λαός». Μπορεί να είστε περισσότερο από 23 ημέρες υπουργός, σχολίασε δημοσιογράφος, «Θα τα πούμε», περιορίστηκε να δηλώσει η κ. Πρωτοψάλτη.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)