Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2015

Να μὴ θέλεις οι υποθέσεις σου να προχωρούν, όπως εσὺ νομίζεις, αλλὰ όπως αρέσει στον Θεό. Έτσι θα είσαι ατάραχος και θα ευχαριστείς στην προσευχή σου τον Θεό.


Αββάς Μωϋσής

Ορθοδοξία και αγώνας για επιβίωση του Γένους

agios-neofytos



Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός επιστήμων
  
Είναι πράγματι άξιος συγχαρητηρίων ο φίλος Κώστας Ζουράρις για την ομιλία του στη Βουλή. Είναι από τους λίγους πολιτικούς με ελληνική γλωσσική παιδεία και βαθιά ιστορική κατάρτιση. Απέδειξε πόσο βοηθά την πολιτική σκέψη η μελέτη των αρχαίων συγγραφέων και των μεγάλων Νεοελλήνων ποιητών. Ομως επισημαίνω δύο μεγάλες αντιφάσεις. Ο Ζουράρις επικαλέσθηκε την Υπέρμαχο Στρατηγό σε μία Βουλή, της οποίας οι μισοί βουλευτές δεν αναγνωρίζουν τον Χριστό και την Παναγία. Εξάλλου, ο βουλευτής των ΑΝ.ΕΛ. έλαβε τις βάσεις της ελληνοκεντρικής παιδείας του στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το οποίο ακριβώς αυτές τις ημέρες δέχεται πλήγματα και οδηγείται σε υποβάθμιση -μαζί με όλα τα Πειραματικά Σχολεία- κατόπιν των αποφάσεων της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.
   Παρά τις αντιφάσεις, θέλω να μείνω περισσότερο στο περιεχόμενο της ομιλίας του. Ολοι σχεδόν οι σχολιαστές απέδωσαν τις παραπομπές του Ζουράρι στον Θουκυδίδη, στον Ελύτη και στον Ρίτσο. Τους διέφυγε η χρήση ορισμένων στίχων του Γιώργου Σεφέρη, του νομπελίστα ποιητή μας, από το ποίημα «Νεόφυτος ο Εγκλειστος μιλά», το οποίο εγράφη στην Κύπρο το 1953. Οι στίχοι που ακούστηκαν στη Βουλή είναι «Της Υπερμάχου Στρατηγού πούχει στα μάτια της ψηφιδωτόν τον καημό της Ρωμηοσύνης». Αξίζει να δούμε από πού εμπνεύσθηκε ο Σεφέρης, ο οποίος επισκέφθηκε την Κύπρο ως διπλωμάτης.

  Ο άγιος Νεόφυτος ήταν βοσκός στην Κύπρο τον 12ο αιώνα μ.Χ. Εκτισε το μοναστήρι του, την περίφημη Εγκλείστρα, κοντά στην Πάφο και έμεινε απομονωμένος από τους ανθρώπους, αλλά κοντά στον Θεό. Γι' αυτό ονομάσθηκε Εγκλειστος. Στο σημείο αυτό βρίσκεται σήμερα η ομώνυμη μονή και ο τάφος του. Εγραψε πολλά θεολογικά συγγράμματα, τα οποία εξεδόθησαν από τη μονή πριν από λίγα χρόνια σε πέντε τόμους. Εγραψε και ένα κείμενο ιστορικού, πατριωτικού περιεχομένου με τίτλο «Περί των κατά την χώραν Κύπρον σκαιών». Εκεί περιγράφει την άλωση της Κύπρου από τους δυτικούς σταυροφόρους και τον διμέτωπο αγώνα των ορθόδοξων Ελλήνων κατά των σταυροφόρων και των Σαρακηνών μουσουλμάνων, οι οποίοι κατείχαν τους Αγίους Τόπους. Ο άγιος Νεόφυτος γράφει γύρω στο 1200 και για να δείξει ποια είναι η ευρύτερη πατρίδα του χρησιμοποιεί τον όρο Ρωμανία, δηλαδή το πραγματικό όνομα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Ρωμανία σημαίνει το κράτος της Νέας Ρώμης - Κωνσταντινουπόλεως. Ρωμαίοι στην υπηκοότητα, Ελληνες στη συνείδηση και στην παιδεία, ορθόδοξοι ως προς την πίστη, οι Κύπριοι της εποχής εκείνης ακολούθησαν τη μοίρα του Ελληνισμού στον διμέτωπο αγώνα εναντίον Φράγκων σταυροφόρων και μουσουλμάνων (Αράβων ή Τούρκων).
   Από τη Ρωμανία του αγίου Νεοφύτου και των βυζαντινών κειμένων προήλθε ο όρος Ρωμηοσύνη, τον οποίο χρησιμοποιεί ο Σεφέρης. Υποδηλώνει τον ορθόδοξο Ελληνισμό, ο οποίος παρά την κατάκτηση από Οθωμανούς και Ενετούς, παρέμεινε πιστός στον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως και στη βυζαντινή κληρονομιά. Αξίζει να διαβάσουμε τους πρώτους στίχους από το ποίημα «Νεόφυτος ο Εγκλειστος μιλά» του Σεφέρη:
«Υπέρογκες αρχιτεκτονικές. Λαρίων, Φαμαγκούστα, Μπουφαβέντο, σχεδόν σκηνικά.
Ημασταν συνηθισμένοι στο να στοχαζόμαστε αλλιώς το "Ιησούς Χριστός Νικά".
Που είδαμε στα τείχη της Βασιλεύουσας, τα φαγωμένα από γυφτοτσάντιρα και στεγνά χορτάρια.
Με τους μεγάλους πύργους κατάχαμα σαν ενός δυνατού που έχασε τα ριγμένα ζάρια...»
Ο άγιος Νεόφυτος και ο Σεφέρης μιλούν για τον καημό της Ρωμηοσύνης, αλλά ταυτοχρόνως δίνουν το μήνυμα ότι η σύνδεση Ορθοδοξίας και Ελληνισμού βοήθησε το Γένος να επιβιώσει σε καταστάσεις πολύ πιο δύσκολες από τη σημερινή. Εχουμε συνηθίσει να πιεζόμαστε από δυτικούς «εταίρους» και ανατολικούς ισλαμιστές και (νεο) Οθωμανούς. Τα οικονομικά μας άλλοτε βελτιώνονται, άλλοτε επιδεινώνονται. Αν, όμως, αποκοπούμε από τις ελληνορθόδοξες ρίζες μας, χανόμαστε οριστικά!
Δημοκρατία, 17/02/2015

Ότι χωνεύουν οι δάσκαλοι, το τρώνε οι μαθητές

 Karl Kraus
http://2.bp.blogspot.com/-fWZs9zbe4NQ/TuafQ3xuc5I/AAAAAAAAEUs/HeaHwecf3wA/s1600/PA210015_high.jpg

Όταν κοιτάς από ψηλά μοιάζει η Γη με ζωγραφιά!

Ο Klaus Leidorf είναι επαγγελματίας φωτογράφος και πιλότος που κατάφερε να συνδυάσει τις δυο… ειδικότητές του με τον καλύτερο τρόπο όχι μόνο προς τέρψιν του ιδίου αλλά και των υπολοίπων. Έτσι συχνά πυκνά παίρνει τους… ουρανούς και απαθανατίζει τη Γη από ψηλά, εντοπίζοντας τις πιο παράξενες λεπτομέρειες επί εδάφους. Εντυπωσιακές αεροφωτογραφίες που μοιάζουν με επιτυχημένα καρτποστάλ ή με μαγικούς πίνακες επαγγελματία τοπιογράφου.
perierga.gr - Από ψηλά η Γη μοιάζει με... ζωγραφιά!
Το μυστικό βρίσκεται «στο μεράκι που έχω, στην τόλμη, στην καλή όραση, στην αγάπη για τη φωτογραφία αλλά και στην ικανότητά μου να κρατώ σταθερό το αεροπλάνο για μια καλή λήψη», λέει ο ίδιος χαριτολογώντας σχετικά με το χόμπι του. Ειδικότητά του; Οι αεροφωτογραφίες στη Βαυαρία και τη νότια Γερμανία «όπου τα τοπία φτάνουν και περισσεύουν και είναι από τα ωραιότερα σε ευρωπαϊκό έδαφος», επεξηγεί ο ίδιος.
perierga.gr - Από ψηλά η Γη μοιάζει με... ζωγραφιά!
perierga.gr - Από ψηλά η Γη μοιάζει με... ζωγραφιά!
perierga.gr - Από ψηλά η Γη μοιάζει με... ζωγραφιά!
perierga.gr - Από ψηλά η Γη μοιάζει με... ζωγραφιά!
perierga.gr - Από ψηλά η Γη μοιάζει με... ζωγραφιά!
perierga.gr - Από ψηλά η Γη μοιάζει με... ζωγραφιά!
perierga.gr - Από ψηλά η Γη μοιάζει με... ζωγραφιά!
perierga.gr - Από ψηλά η Γη μοιάζει με... ζωγραφιά!
perierga.gr - Από ψηλά η Γη μοιάζει με... ζωγραφιά!
πηγή

Η γλώσσα των «σημείων»

http://i2.wp.com/www.antikleidi.com/wp-content/uploads/2012/12/564552_458312137541959_1119712297_n.jpg


Πριν από τρεις εβδομάδες, η ελλαδική κοινωνία έδωσε την εντολή διακυβέρνησης της χώρας σε έναν πολιτικό σχηματισμό που, εύλογα, κινούσε τη δυσπιστία των ορθολογικά σκεπτόμενων πολιτών:

Δεν είχε εμφανίσει συγκροτημένο κοινωνικό πρόγραμμα, κοινωνικές σκοποθεσίες, ο πολιτικός αυτός σχηματισμός. Μιλούσε μόνο για διαχειριστικές προτάσεις, μυωπικά οικονομίστικες, ωσάν η χώρα να περνούσε μιαν εφήμερη κρίση και όχι βυθισμό σε παραλυτική παρακμή, διολίσθηση σε πρωτογονισμό μανιασμένης ιδιοτέλειας. Δεν παρουσίασε ποτέ ο πολιτικός αυτός σχηματισμός θέσεις του για την παιδεία (και όχι απλώς για τα τεχνικά προβλήματα της εκπαίδευσης), για εξωτερική πολιτική γόνιμης και ρεαλιστικής ελληνικής ιδιοπροσωπίας, για την εντόπια γαγγραινώδη παραποίηση του συνδικαλισμού, τη λειτουργική αχρήστευση της Δικαιοσύνης.
Είχε έναν νέο σε ηλικία αρχηγό ο συγκεκριμένος πολιτικός σχηματισμός, με ηγετικά χαρίσματα καταφανώς υπέρτερα των φθαρμένων θλιβερών μετριοτήτων που επιβίωναν σε όλα τα άλλα παρακμιακά απομεινάρια του κομματικού συστήματος. Αλλά είχε και παρελθόν πολύ βεβαρημένο ο ίδιος σχηματισμός: Σαράντα ολόκληρα χρόνια στα σχολειά και στα πανεπιστήμια, στη δημοσιογραφία και στα ηλεκτρονικά μέσα, συνολικά στο πεδίο της «διανόησης», λειτουργούσε σαν Ζντανοφικός φασιστικός εφιάλτης, με μεθόδους και νοοτροπία τρομοκρατών. Επιπλέον, στο όνομα του ιστορικο-υλιστικού διεθνισμού, πρακτόρευε απροκάλυπτα τη φανατισμένη τυφλότητα του σκοπιανού εθνικισμού, τις ραδιουργίες του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, τη μεθοδική αγλωσσία και τη στρέβλωση της ιστορικής συνείδησης των Ελλήνων.

Με αυτές τις προδιαγραφές ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ την εντολή να κυβερνήσει τη χώρα. Και με την ανάληψη της εντολής αρχίζει το αναπάντεχο, η έκπληξη: Για πρώτη φορά στα ελλαδικά πολιτικά χρονικά, κόμμα που θριάμβευσε στις εκλογές σχηματίζει κυβέρνηση με δεκατέσσερα από τα μέλη της (ναι, 14) να είναι εξωκοινοβουλευτικές προσωπικότητες – ποτέ κόμμα δεν είχε τολμήσει τέτοια κοινωνική επιστράτευση. (Το καθεστώς ώς τώρα ήταν: ο πρωθυπουργός να μοιράζει τα υπουργεία για να εξοφλήσει ιδιοτελέστατα προσωπικά χρωστούμενα ή για να κολακέψει εκλογικές περιφέρειες).

Δεύτερη έκπληξη: οι ικανότητες και το ύφος - ήθος των υπουργών, τουλάχιστον όσων ενεργοποιήθηκαν αμέσως και με φρενήρεις ρυθμούς για τα επείγοντα προβλήματα της χώρας. Ολόκληρη η Ευρώπη ξαφνιάζεται, μαζί κι ένα ευρύτερο διεθνές περιβάλλον – το μαρτυρεί η πρωτοφανής, απίστευτη έκταση και ένταση ενδιαφέροντος Τύπου και ηλεκτρονικών μέσων για την Ελλάδα και τα προβλήματά της. Αντί για την εικόνα άτολμων, συμπλεγματικών μετριοτήτων διορισμένων (ως εικός) από τους δανειστές για να εκπροσωπούν τα συμφέροντα της Ελλάδας έναντι των δανειστών, περάσαμε στην εικόνα προσωπικοτήτων με εκπληκτικές ικανότητες, σπάνια κατάρτιση, αστραφτερή ευτολμία, φανερή, εργώδη προετοιμασία και πίστη μαχητική στο δίκιο της χώρας τους.

Πότε και πώς προγραμματίστηκαν και οργανώθηκαν αστραπιαία οι περιοδείες του πρωθυπουργού και του υπουργού Οικονομικών στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, στην έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Πότε και πώς εξασφαλίστηκαν οι συναντήσεις τους με τους κορυφαίους των ισχυρών της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, το πλήθος των συνεντεύξεων στον διεθνή Τύπο και στις τηλεοράσεις. Κυρίως, από πού και πώς ξεπήδησε αυτό το απαρόμοιαστο ανθρώπινο υλικό, να εκπροσωπεί μιαν Ελλάδα που είχε ταυτιστεί διεθνώς στις συνειδήσεις με τη φαυλότητα, τη λαμογιά, την ανικανότητα και βουλιμική χωριατιά – πολιτικοί δίχως το κάτσιασμα της μειονεξίας και χαμόγελα λακέδων μπροστά στα αφεντικά τους, αλλά με ραχοκοκαλιά και αξιοπρέπεια, ηρεμία και αποφασιστικότητα.

Η έκπληξη δεν εξουδετερώνει την κριτική σκέψη και στάση, δεν ξεχνάμε την καταγωγή του ΣΥΡΙΖΑ και το παρελθόν του. Αλλά είναι ψυχοπαθολογική εμπάθεια και μικρόνοια να κλείνουμε τα μάτια μπροστά σε αυτό που βλέπουμε, επειδή δεν δικαιολογείται από το παρελθόν του. Επιτέλους, η πειστικότερη γλώσσα για τον ψυχικά υγιή πολίτη είναι η σημειωτική (γλώσσα των σημείων): Ο υπουργός Οικονομικών να ταξιδεύει σε «οικονομική» θέση και να κοιμάται κατάκοπος δίπλα σε τυχαίους συνεπιβάτες, πετώντας από πρωτεύουσα σε πρωτεύουσα για να συναντηθεί με τους «τα πρώτα φέροντας» στην Ευρώπη. Και την ίδια στιγμή να καταργούνται στην Ελλάδα οι προκλητικοί στόλοι υπουργικών και βουλευτικών αυτοκινήτων, να βγαίνουν σε πλειστηριασμό πρωθυπουργικά αεροσκάφη.

Η γλώσσα των «σημείων», η σημειωτική γλώσσα, καθρεφτίζει το ήθος και το φρόνημα του ανθρώπου, τα κίνητρα και τις προθέσεις του, ασυγκρίτως εναργέστερα από τη γλωσσική εκφραστική. Τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού τις κατέστησε επίσης μιαν έκπληξη η γλώσσα του σώματός του, το γνήσιο πάθος εκφοράς του λόγου – «έβαλε την ψυχή του» σε αυτά που έλεγε. Οταν στο τέλος εγκατέλειψε το χειρόγραφο για να εκφραστεί αυθόρμητα, η συγκίνηση έσπασε τη φωνή του, ήταν ολοφάνερο. Εκείνη η στιγμή, η ανεπιτήδευτη εκρηκτική συγκίνηση, ήταν αυτό που περίμεναν δεκαετίες ολόκληρες οι Ελληνες: Να δουν επιτέλους έναν πολιτικό να μιλάει με πόνο ψυχής για την κοινωνία και την πατρίδα του, όχι σαν δασκαλεμένος διαφημιστής απορρυπαντικών ή αλλαντικών.

Αυτή η κυβέρνηση δεν αποκλείεται να αποτύχει στις επιδιώξεις της. Να εξαναγκαστεί, από το οιηματικό πείσμα του αμοραλισμού των «αγορών» να εγκαταλείψει τον αγώνα. Δεν αποκλείεται και να τα θαλασσώσει η ίδια μέσα στη σύγχυση θρησκοληψίας των «συνιστωσών» του ΣΥΡΙΖΑ. Ομως, ακόμα κι αν αποτύχει, αν συντριβεί από έξωθεν εκβιασμούς ή έσωθεν αγκυλώσεις, τα όσα κατόρθωσε στις πρώτες μέρες του βίου της έχουν γυρίσει σελίδα για τον τόπο: Τώρα οι Ελληνες ξέρουν, τουλάχιστον, τι θα πει «διαπραγμάτευση» και τι θα πει «συλλογική αξιοπρέπεια». Ο,τι ζήσαμε στο τελευταίο εικοσαήμερο θα λειτουργεί από εδώ και πέρα σαν μέτρο και δείχτης της ποιότητας στην πολιτική.

Η Ιστορία δεν γυρίζει πίσω. Επιστροφή στην αθλιότητα και στην ντροπή του πράσινου, του γαλάζιου ή του κόκκινου (συνασπισματικού) ΠΑΣΟΚ δεν αντέχεται πια. Η δουλεία στην καταναλωτική αποχαύνωση μοιάζει να τελειώνει.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ

πηγή 

Κρούγκμαν: Τι θα συνέβαινε αν η Ελλάδα, απλά, αρνούνταν να πληρώσει;

http://images32.inewsgr.com/2037/20371985/1.jpg
«Οι Ευρωπαίοι δανειστές της Ελλάδας πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι δίνοντας στην Ελλάδα μια ευκαιρία να ορθοποδήσει, ενεργούν υπέρ των δικών τους συμφερόντων» υποστηρίζει σε νέο άρθρο του στην εφημερίδα New York Times ο Αμερικανός νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν, επισημαίνοντας τις ομοιότητες μεταξύ της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης και της Ελλάδας.
Μεταξύ άλλων, τονίζει ότι «στην παρούσα χρονική συγκυρία είναι κρίσιμης σημασίας για τους ηγέτες της Ευρώπης να φέρουν στη μνήμη τους τη σωστή ιστορία. Εάν δεν το πράξουν» όπως επισημαίνει «το ευρωπαϊκό σχέδιο για την ειρήνη και τη δημοκρατία μέσω της ευημερίας δεν θα επιβιώσει».

Στη συνέχεια, σημειώνει ότι «όσον αφορά την καταβολή των αποζημιώσεων από τη νεοϊδρυθείσα Γερμανική Δημοκρατία μετά τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο, αυτή αντιμετωπίζονταν τότε όχι ως ένας εν δυνάμει εταίρος, αλλά ως ένας ηττημένος εχθρός από τον οποίο υπήρχε η απαίτηση να αποκαταστήσει τις πολεμικές ζημιές που υπέστησαν οι σύμμαχοι. Μάλιστα η Γαλλία, στην προσπάθειά της να εισπράξει τις αποζημιώσεις, εισέβαλε και επέβαλε γαλλική κατοχή στην καρδιά της γερμανικής βιομηχανίας, την περιοχή του Ρουρ».

Ο Πολ Κρούγκμαν αναφέρει ότι «η απαίτηση των δανειστών για την πλήρη αποπληρωμή των χρεών τους από κατεστραμμένες από την ύφεση οικονομίες (το ελληνικό ΑΕΠ μειώθηκε κατά 26% από το 2007 ως το 2013, ενώ αντίστοιχα το γερμανικό είχε μειωθεί κατά 29% από το 1913 ως το 1919), καταστρέφουν την οικονομία των χωρών αυτών. Το γεγονός είναι ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να αποπληρώσει πλήρως τα χρέη της».

Επίσης, υπογραμμίζει ότι «η επίτευξη μεγαλύτερων πρωτογενών πλεονασμάτων από την Ελλάδα θα την οδηγούσε σε βαθειά ύφεση. Για να επιτύχει επιπλέον αύξηση του πλεονάσματος αυτού κατά 3%, θα κοστίσει στην οικονομία της χώρας όχι 3%, αλλά 8% του ΑΕΠ».

Ο Αμερικανός οικονομολόγος θέτει το ερώτημα: «Τι θα συνέβαινε αν η Ελλάδα, απλά, αρνούνταν να πληρώσει; Η ΕΚΤ θα μπορούσε - όπως έκανε και αυτό πλέον έχει γίνει γνωστό στην περίπτωση της Ιρλανδίας το 2010 - να απειλήσει την Ελλάδα με χρεοκοπία του τραπεζικού της συστήματος, για να απαιτήσει την πλήρη αποπληρωμή των χρεών της. Η ίδια απειλή επικρέμεται, εμμέσως, πάνω από την Ελλάδα» κάτι που ο αρθρογράφος απεύχεται, κυρίως, όπως σημειώνει, «διότι η ΕΚΤ βρίσκεται σήμερα κάτω από μια πιο ανοιχτόμυαλη διοίκηση».

Τέλος, διαπιστώνει ότι «σε κάθε περίπτωση, οι Ευρωπαίοι δανειστές της Ελλάδας πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι δίνοντας στην Ελλάδα μια ευκαιρία να ορθοποδήσει ενεργούν υπέρ των δικών τους συμφερόντων. Μπορεί να μην τους αρέσει η νέα αριστερή ελληνική κυβέρνηση, αλλά αυτή έχει δεόντως εκλεγεί δημοκρατικά και η ηγεσία της είναι ειλικρινά δεσμευμένη στα δημοκρατικά ιδεώδη. Η Ευρώπη θα μπορούσε να πράξει πολύ χειρότερα και αν οι πιστωτές είναι εκδικητικοί, θα το κάνει».

Την Δευτέρα το βράδυ, μετά τη λήξη της συνεδρίασης του Eurogroup, σε άλλο άρθρο που είχε δημοσιεύσει στην ιστοσελίδα των New York Times, με τον τίτλο «Η Αθήνα πρέπει να καταστραφεί», στηριζόμενο στη γνωστή ρήση του Ρωμαίου Κάτωνα «Η Καρχηδόνα πρέπει να καταστραφεί», ο Πολ Κρούγκμαν έκανε λόγο για «έλλειψη σοφίας» στην ευρωζώνη.

ΠΗΓΗ

Οι 20 καλύτερες βιβλιοθήκες της Αθήνας


 
του Γιώργου Κόκουβα

Είκοσι κτίρια στα οποία κρύβονται κόσμοι ολόκληροι. Ήσυχοι χώροι με διαδρόμους, ράφια και άνετα αναγνωστήρια, όπου θα ταξιδέψετε σε όλες τις εποχές της ανθρωπότητας. Θα βρείτε οάσεις λογοτεχνίας αλλά και επιστήμης, καθώς και οπτικοακουστικό υλικό για κάθε γούστο ή ερευνητική ανάγκη. Ιδού είκοσι από τις καλύτερες, πληρέστερες και πιο ενδιαφέρουσες βιβλιοθήκες της Αθήνας.

Εθνικές και δημοτικές βιβλιοθήκες

Εθνική Βιβλιοθήκη 

Με έδρα της (προς το παρόν) στο εμβληματικό κτίριο της Τριλογίας της Πανεπιστημίου και διάφορα παραρτήματα ανά την Αθήνα, η ΕΒΕ διαθέτει τεράστια συλλογή από τεκμήρια, ιστορικά έγγραφα, χειρόγραφους κώδικες και υπηρεσίες βιβλιογραφικής πληροφόρησης, φωτοτύπησης και εσωτερικού δανεισμού, καθώς και ένα από τα ωραιότερα αναγνωστήρια.
Info: Η είσοδος επιτρέπεται σε ενήλικες με δελτίο εισόδου (για έκδοσή του δείτε εδώ)
Διεύθυνση: Πανεπιστημίου 32
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Πέμπτη 9.00-20.00, Παρασκευή-Σάββατο 9.00-14.00

Κεντρική Βιβλιοθήκη Δήμου Αθηναίων 
Είναι μία από τις παλαιότερες βιβλιοθήκες της πόλης και περιλαμβάνει σπάνιο εκδοτικό υλικό από 55.000 τίτλους, καθώς και αρχείο εφημερίδων και περιοδικών από το 1863 ως σήμερα. Περιλαμβάνει επίσης Παιδικό τμήμα και Μουσική Βιβλιοθήκη. Δείτε εδώ τον ηλεκτρονικό της κατάλογο. http://79.129.28.232/
Διεύθυνση: Δομοκού 2, Σταθμός Λαρίσης, τηλ: 2108846011
Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 8.00-19.00, Τετάρτη 9.00-15.00

Βιβλιοθήκη Δήμου Πειραιά  Πλούσιο υλικό εγκυκλοπαιδικής αλλά και λογοτεχνικής υφής στο Βιβλιοστάσιο και το Δανειστικό τμήμα, αλλά και ένα Αναγνωστήριο 35 θέσεων στον 3ο όροφο θα βρείτε στο βιβλιοφαγικό καταφύγιο του δήμου Πειραιά. Θα βρείτε επίσης αρχείο περιοδικών, παλαιών χειρογράφων και τεκμηρίων πειραϊκού ενδιαφέροντος.
Διεύθυνση: Ελ. Βενιζέλου και Κολοκοτρώνη, Πειραιάς, τηλ: 2104126730 και 2104126727
Ώρες λειτουργίας: Αναγνωστήριο Δευτέρα-Παρασκευή 8.00-14.30, Δανειστικό τμήμα 8.00-19.30

Βιβλιοθήκες θεσμών και ιδρυμάτων

Βιβλιοθήκη Μεγάρου Μουσικής 
Η Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας «Λίλιαν Βουδούρη» δημιουργήθηκε από το Σύλλογο οι Φίλοι της Μουσικής με σκοπό να προσφέρει επιστημονική πληροφόρηση στο χώρο της μουσικής στους επισκέπτες αλλά και στους χρήστες από απόσταση. Το υλικό της βιβλιοθήκης επικεντρώνεται στη Δυτική Μουσική, ενώ σχετικά με την Ελληνική Μουσική καλύπτει την αρχαία, τη βυζαντινή, τη δημοτική, τη ρεμπέτικη και τη λόγια μουσική. Η συλλογή ολοκληρώνεται με υλικό γύρω από τις μουσικές παραδοσιακών πολιτισμών ανά τον κόσμο, και τη μουσική τζαζ. Πλούσια είναι και η δράση της Βιβλιοθήκης με εκδηλώσεις όπως συναυλίες και παιδικά events.
Διεύθυνση: Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 1, τηλ: 210-7282778
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινές 10.00-16.45, Τετάρτη 10.00-19.00

Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων 
Πρόκειται για βιβλιοθήκη με τρίτα παραρτήματα (Κεντρική, Μπενάκειος και Βιβλιοθήκη Πόλης) που απευθύνεται σε όσους ερευνούν ζητήματα πολιτικού-νομοθετικού-κοινοβουλευτικού ενδιαφέροντος και είναι ανοιχτή όχι μόνο στους βουλευτές και τους επιστημονικούς συνεργάτες τους, αλλά και στο κοινό, που μπορεί να έχει πρόσβαση με την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας.
Διεύθυνση: Κεντρική βιβλιοθήκη, μέγαρο της Βουλής στο Σύνταγμα, είσοδος από το φυλάκιο Β. Σοφίας, τηλ: 2103707227/ Μπενάκειος Βιβλιοθήκη, προσωρινά στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο, τηλ: 2105102059/ Βιβλιοθήκη Πόλης (αρχείο εφημερίδων και περιοδικών), πρώην δημόσιο καπνεργοστάσιο, Λένορμαν 218, τηλ: 210 5102606
Ώρες λειτουργίας: Κεντρική βιβλιοθήκη καθημερινά 9.00-14.00 και 17.30-20.30, Σάββατο 9.00-14.00/ Μπενάκειος Δευτέρα-Τρίτη 9.00-18.00, Τετάρτη ως Παρασκευή 9.00-15.00, Σάββατο 9.00-14.00/ Πόλης Δευτέρα-Τρίτη 9.00-15.00 και 15.00-18.00 (ανάγνωση μετά από συνεννόηση), Τετάρτη ως Παρασκευή 9.00-15.00, Σάββατο 9.00-14.00 (ανάγνωση μετά από συνεννόηση)

Γεννάδειος Βιβλιοθήκη 
Άνοιξε τις πύλες της το 1926, σε ένα πανέμορφο κολωνακιώτικο κτίριο, που στεγάζει 26.000 τόμους από τη συλλογή του διπλωμάτη Ιωάννη Γενναδίου, αλλά και μια ερευνητική συλλογή 120.000 τόμων. Στο ισόγειο λειτουργεί καλαίσθητο αναγνωστήριο, ενώ ο χώρος φιλοξενεί και εκθέσεις τέχνης.
Διεύθυνση: Σουηδίας 61, Κολωνάκι, τηλ: 2107210536
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα ως Παρασκευή 9.00-17.00, εκτός Πέμπτης (9.00-20.00), Σάββατο 9.00-14.00

Βιβλιοθήκη ΑΣΚΤ  Βιβλιά, περιοδικά, αφίσες, κατάλογοι εκθέσεων, εφήμερα, ημερολόγια, εφημερίδες, χαρακτικά, αντίγραφα έργων τέχνης, οπτικοακουστικό υλικό και ηλεκτρονικές πηγές είναι ο «θησαυρός» της πιο φιλότεχνης βιβλιοθήκης της πόλης, με ελεύθερη πρόσβαση σε όλους.
Διεύθυνση: Πειραιώς 256, Αγ. Ι. Ρέντης, τηλ.: 2104833825
Ωράριο: Δευτέρα-Πέμπτη 8.30-19.00, Παρασκευή 8.30-15.00

Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο του ΜΙΕΤ Η βιβλιοθήκη του Ε.Λ.Ι.Α. περιλαμβάνει 100.000 τόμους βιβλίων, περιοδικών, ημερολογίων και εφημερίδων του 19ου και 20ου αιώνα (μάλιστα είναι η 4η πληρέστερη στον κόσμο σε ελληνικές εκδόσεις του 19ου αιώνα). Λειτουργεί επίσης τομέας ψηφιοποιημένων συλλογών και πωλητήριο. Στο όμορφο πενταόροφο κτίριο του κέντρου θα βρείτε το τμήμα Λογοτεχνικών και Ιστορικών Αρχείων, τη Βιβλιοθήκη (δεν λειτουργεί ωστόσο ως δανειστική), το Αναγνωστήριο, τη συλλογή των Εφήμερων και τις διοικητικές υπηρεσίες.
Διεύθυνση: Αγίου Ανδρέου 5, τηλ: 2103211149
Ωράριο: Δευτέρα-Παρασκευή 9.00-14.00

Βιβλιοθήκη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος 
Η Βιβλιοθήκη του ΤΕΕ είναι μία από τις σημαντικότερες τεxνικές βιβλιοθήκες της xώρας. Λειτουργεί από το 1927 και καλύπτει τις θεματικές περιοχές που ενδιαφέρουν τους μηxανικούς, τόσο από την τεxνολογία και τις εφαρμοσμένες επιστήμες, όσο και από τους συναφείς επιστημονικούς κλάδους όπως οικονομία, διοίκηση, θετικές επιστήμες, κοινωνικές επιστήμες, εκπαίδευση κλπ. Η συλλογή της περιλαμβάνει περισσότερους από 60.000 τίτλους βιβλίων, 1.300 τίτλους περιοδικών εκδόσεων (περίπου 550 τρέχοντες) και 2.200 περίπου τόμους από το επιστημονικό έργο του ΤΕΕ (ημερίδες, συνέδρια, μελέτες ομάδων εργασίας, σεμινάρια κλπ.). Επίσης, στη Βιβλιοθήκη υπάρχει πλήρες αρχείο των Τεχνικών Χρονικών και του Ενημερωτικού Δελτίου του ΤΕΕ καθώς και αξιόλογη συλλογή παλαιών τεχνικών βιβλίων και περιοδικών. Η Βιβλιοθήκη είναι ανοικτή για κάθε ενδιαφερόμενο για επί τόπου ανάγνωση και για δανεισμό, με απλή επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας.
Διεύθυνση: Λέκκα 23-25, τηλ: 2103291701
Ωράριο: Δευτέρα, Πέμπτη 8.00-20.00, Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή 8.00-15.00

Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Ευγενίδου 
Μία από τις καλύτερες επιστημονικές και τεχνολογικές βιβλιοθήκες, αυτή του Ευγενίδειου Ιδρύματος, λειτουργεί ως δανειστική για βιβλία (εκτός του πληροφοριακού και του σπάνιου υλικού) για όσους εγγράφονται μέλη της. Στον σύγχρονο χώρο της βιβλιοθήκης, παρέχεται άνετο και ευχάριστο περιβάλλον για μελέτη με χωρητικότητα εκατοντάδων θέσεων για ανάγνωση και χρήση υπολογιστών. Οργανώνονται επίσης συχνές εκδηλώσεις για παιδιά.
Διεύθυνση: Λ. Συγγρού 387, Παλαιό Φάληρο, τηλ: 2109469600
Ωράριο: Τρίτη-Παρασκευή 8.30-20.00, Δευτέρα και Σάββατο 8.30-15.30

Βιβλιοθήκες… international

Βιβλιοθήκη Ελληνοαμερικανικής Ένωσης  Φιλοξενεί περισσότερους από 35.000 τίτλους στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα, μια ηλεκτρονική συλλογή με πάνω από 250.000 ψηφιακά βιβλία, συνδρομές σε βάσεις δεδομένων των μεγαλύτερων ακαδημαϊκών περιοδικών που αριθμούν 10.000.000 άρθρα καθώς και μια συλλογή Σπάνιων Βιβλίων. Δικαίωμα χρήσης έχουν όχι μόνο οι σπουδαστές του Ελληνοαμερικάνικου Κολλεγίου αλλά και το γενικό κοινό μετά από εγγραφή ως μέλη.
Διεύθυνση: Μασσαλίας 22 (4ος όροφος), Κολωνάκι, τηλ: 2103680044
Ωράριο: Δευτέρα-Πέμπτη 9.00-20.00, Παρασκευή 9.00-18.00

Βιβλιοθήκη Γαλλικού Ινστιτούτου  Η βιβλιοθήκη «Οκτάβιος Μερλιέ» ενδείκνυται για όσους μαθαίνουν γαλλικά ή ενδιαφέρονται για τη Γαλλία, τον πολιτισμό και την ιστορία της. Στον χώρο της θα βρείτε τον «Βιβλιοθήκη του Σπουδαστή» με μεγάλη επιλογή τίτλων ανάλογα με το επίπεδό σας στα γαλλικά. Η συλλογή της περιλαμβάνει 40.000 βιβλία, 100 συνδρομές σε εφημερίδες και περιοδικά και πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό σε κοινόχρηστους υπολογιστές, όλα με ελεύθερη πρόσβαση χωρίς εγγραφή. Για δανεισμό, θα χρειαστεί να εκδώσετε κάρτες εγγραφής ή Club IFA (30€ ανά έτος ή 20€ ανά εξάμηνο)
Διεύθυνση: Σίνα 31, Κολωνάκι, 3ος όροφος, τηλ: 2103398650
Ωράριο: Τρίτη-Παρασκευή 10.00-19.00, Σάββατο 9.00-14.00

Βιβλιοθήκη Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου  H Βιβλιοθήκη διαθέτει βιβλία που έχουν σχέση με τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, το θέατρο, τη γλωσσολογία, τη μουσική, την ιστορία, την πολιτική, τη δημοσιογραφία κ.α. Περιλαμβάνει επίσης μία συλλογή περιοδικών εκδόσεων. Είναι στη διάθεση των αναγνωστών ορισμένα από τα σημαντικότερα ιταλικά περιοδικά και εφημερίδες. Παρέχεται επίσης μία υπηρεσία πληροφοριών πάνω στην πολιτιστική ζωή και καλλιτεχνική κληρονομιά της Ιταλίας. Οι πληροφορίες παρέχονται και τηλεφωνικά και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Διεύθυνση: Πατησίων 47, τηλ: 210 5242646.
Ωράριο: Δευτέρα 11.00-14.00, Τρίτη 16.00-19.00, Τετάρτη 14.00-17.00, Πέμπτη 13.00-16.00

Βιβλιοθήκη Ινστιτούτου Θερβάντες 
Η Βιβλιοθήκη αποτελεί το βασικό κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης στην Ελλάδα για θέματα σχετικά με την Ισπανική Γλώσσα και τον Πολιτισμό των Ισπανόφωνων χωρών. Το 2009, μετά την μετεγκατάσταση του Ινστιτούτου στην καινούργιο κτίριο της οδού Μητροπόλεως, η Βιβλιοθήκη προσφέρει στους χρήστες της σύγχρονες εγκαταστάσεις, με περισσότερα από 26000 αντίτυπα και 34 θέσεις ανάγνωσης, 6 υπολογιστές και 2 θέσεις συμβουλευτικής για οπτικοακουστικά μέσα. Η πρόσβαση είναι ελεύθερη και δωρεάν για όλους, ενώ για την χρήση υπηρεσιών δανεισμού και ίντερνετ είναι απαραίτητη η εγγραφή ως μέλος (κανονική κάρτα 20€, σπουδαστική 10€, δωρεάν για μαθητές του Ινστιτούτου). Δείτε εδώ αναλυτικά τις παροχές του χώρου. 
Διεύθυνση: Μητροπόλεως 23, τηλ: 2103634117
Ωράριο: Δευτέρα με Παρασκευή 10.30-15.00, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή 16.00-20.00, επιλεγμένα Σάββατα κάθε μήνα 11.00-14.30

Βιβλιοθήκη Ινστιτούτου Γκαίτε  Στον χώρο του γερμανικού ινστιτούτου θα βρείτε ένα ευρύ φάσμα εντύπων και οπτικοακουστικών μέσων σε γερμανική γλώσσα και ελληνική μετάφραση. Η έμφαση δίνεται στη σύγχρονη γερμανόφωνη λογοτεχνία, στον γερμανικό πολιτισμό και τη μουσική. Στον χώρο θα βρείτε και τέσσερις υπολογιστές για πρόσβαση στο διαδίκτυο, για έρευνες και πληροφορίες – δωρεάν χρήση και δανεισμός πολυμέσων εφόσον εγγραφείτε μέλη (10€ ανά έτος).
Διεύθυνση: Ομήρου 14-16, Κολωνάκι, τηλ: 2103661000
Ωράριο: Δευτέρα και Πέμπτη 11.00-20.00, Τρίτη και Παρασκευή 11.00-15.00

Εναλλακτικές βιβλιοθήκες

Βιβλιοθήκη Κόμικς  Η πρώτη δανειστική βιβλιοθήκη κόμικς στην Αθήνα έρχεται από την Comicdom και το Impact Hub Athens, για να δώσει την ευκαιρία στους φίλους της ένατης τέχνης να δανειστούν και να απολαύσουν χιλιάδες τίτλους comic books και graphic novels. Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν στις 11 Φεβρουαρίου 2015.
Διεύθυνση: Καραϊσκάκη 28, Ψυρρή
Ωράριο και πληροφορίες: Σύντομα στο athenscomicslibrary.gr

Ανταλλακτικές βιβλιοθήκες  Η πλέον σύγχρονη τάση στον χώρο της ανάγνωσης είναι η τοποθέτηση βιβλιοθηκών σε δημόσιους χώρους (πλατείες, πεζοδρόμους κλπ) όπου ο καθένας μπορεί να πάρει ένα από τα βιβλία, με την προϋπόθεση να αφήσει ένα δικό του.
Διεύθυνση: Προς το παρόν, έχουν τοποθετηθεί τρείς εγκαταστάσεις στην Αθήνα, έξω από την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στην πλατεία Δεξαμενής στο Κολωνάκι και στην Κηφισιά (Κασσαβέτη και Λεβιδίου). Λειτουργούν επίσης «παραρτήματα» στα Χανιά

Ανθρώπινη Βιβλιοθήκη  Μια ομάδα από εθελοντές ξεκίνησε την πρωτοβουλία «Ζωντανή Βιβλιοθήκη» σε συνεργασία με το αντίστοιχο παγκόσμιο δίκτυο Ζωντανών Βιβλιοθηκών με έδρα τη Δανία, από όπου ξεκίνησε και η πρωτοβουλία πριν δέκα χρόνια περίπου. Η Ζωντανή Βιβλιοθήκη είναι "ένα μέσο άσκησης στη συνύπαρξη, εκπαιδεύοντας στα ανθρώπινα δικαιώματα και στην καταπολέμηση των κοινωνικών διακρίσεων". Εδώ, δηλαδή, μπορεί κανείς να «δανειστεί» ανθρώπους αντί για βιβλία. Να γνωρίσει ανθρώπους από όλο τον κόσμο και να μάθει τις ιστορίες τους συζητώντας μαζί τους για τη ζωή με τον HIV, με τον φυλετικό ρατσισμό, με τον σεξισμό κλπ.
Τρόπος λειτουργίας: Η Human Library οργανώνει συγκεκριμένα events κατά την διάρκεια της χρονιάς, στα οποία μπορείτε να προσέλθετε για να «διαβάσετε» τα ζωντανά της βιβλία. Μείνετε «συντονισμένοι» εδώ

Bonus ΒιβλιοθήκεςΔείτε εδώ ακόμη περισσότερες βιβλιοθήκες και «υποβιβλιοθήκες» φορέων και ιδρυμάτων της χώρας, όπως της Ακαδημίας Αθηνών, τις Δημόσιες, Κινητές και Δημοτικές βιβλιοθήκες κάθε περιοχής, τις Σχολικές και πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες κ.α., σε μια πληρέστατη λίστα του υπουργείου Πολιτισμού.

πηγή

Καρναβάλι η μούχλα που γίνεται δηλητήριο

https://dyslexicspelling.files.wordpress.com/2013/03/guim-tic3b3-zarraluki.jpeg
Πρὶν ἀπὸ χρόνια σ’ ἕνα ἐξώφυλλο περιοδικοῦ, ὑπῆρχε ἡ φωτογραφία ἑνὸς ἀνθρώπινου ἐγκεφάλου καὶ γύρω ἀπὸ αὐτὸν συρματοπλέγματα. Σ’ ἐλεύθερη μετάφραση, θὰ μποροῦσε νὰ πεῖ κάποιος, ὅτι ἔβλεπε ἕναν ἀνθρώπινο νοῦ ἐγκλωβισμένο, μία σκέψη φυλακισμένη καὶ μία βούληση ἀγκιστρωμένη. Ἂν δεχθοῦμε ὅτι τὸ μυαλὸ εἶναι ἡ ἀρχικὴ καὶ ἡ τελικὴ δύναμη τῆς ἀνθρώπινης ὕπαρξης, ἔχουμε μία φωτογραφία ἑνὸς ἀνθρώπου ποὺ ἔχει χάσει τὴν ἐλευθερία του.
Τὴν ἐλευθερία αὐτὴν στὸν ἄνθρωπο τὴν ἔδωσε ὁ Θεὸς καὶ τὴ σεβάστηκε καὶ ὁ Χριστὸς μὲ τὴν ζωή του καὶ μὲ τὸν Λόγο Του, “ὅποιος θέλει” εἶπε. Ἡ εἰκόνα ἑνὸς σκλαβωμένου ἀνθρώπου, ἑνὸς ἀνθρώπου ποὺ ὑπακούει στὸ πλῆθος-κόσμο, χωρὶς βούληση, σκέψη καὶ γνώση μαρτυρεῖ τὸν πνευματικὸ μαρασμό του. Εἶναι σίγουρα μία τελείως διαφορετικὴ εἰκόνα αὐτῆς ποὺ ὁ Χριστὸς σεβάστηκε, διασφάλισε καὶ σφράγισε μὲ τὸ πολύτιμο αἷμα Του, μὲ τὸ βασανιστικό, ἄτιμο καὶ σταυρικὸ θάνατό Του.
Παλιότερα τὸ πλῆθος-κόσμος ἢ ἂν θέλετε οἱ ἱερεῖς τῶν εἰδωλολατρικῶν ναῶν πρόσταζαν εἰδωλολατρικὲς πομπὲς πρὸς τιμὴ θεῶν-εἰδώλων, βακχικὲς γιορτὲς πρὸς τιμὴ τοῦ Διόνυσου τοῦ θεοῦ τῆς μέθης. Πομπὲς ποὺ διακωμωδοῦσαν καταστάσεις, πρόσωπα καὶ...
γεγονότα, ἀλλὰ καὶ ποὺ μεταμόρφωναν, χαράκωναν, ἀλλοίωναν καὶ ἰσοπέδωναν τὴν ἀνθρώπινη μορφή, τὴν ἀνθρώπινη εἰκόνα! Αὐτὴν ποὺ ἔδωσε ὁ Δημιουργὸς καὶ πλάστης του Θεός. Σήμερα τὸ λέμε “καρναβάλι” καὶ παίρνει θέση καὶ ἔχει λόγο στὴν περίοδο τοῦ Τριωδίου. Μία περίοδος προετοιμασίας γιὰ μετάνοια, ἀλλαγὴ ζωῆς καὶ εἰσόδου στὴν Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ ποὺ ἔρχεται. Ἕνα καρναβάλι χωρὶς “μάσκες”, ἀποκαλυπτικὸ καὶ ἐνδεικτικό τῆς ἀμετανοησίας, τῆς πνευματικῆς ὀκνηρίας, τῆς ἀδυσώπητης ὑποταγῆς στὴν ἀπόλαυση τῆς ὕλης, τοῦ σώματος, τὴ διασκέδαση καὶ καλοπέραση. Ἀκολουθεῖ τοὺς ἴδιους ἀκριβῶς κανόνες ποὺ ἀκολουθοῦσαν οἱ εἰδωλολατρικὲς πομπὲς ὅταν ἀκόμα ὁ Θεὸς ἦταν ἄγνωστος.
Καὶ ὅταν ὁ Θεὸς ἔγινε γνωστός, ὑπαρκτός, φανερὸς ἦρθαν τὰ παγανιστικὰ φερέφωνα νὰ δώσουν στὸ καρναβάλι διαστάσεις πανδημίας καὶ ἐπιβολῆς μίας ἀνάγκης ποὺ δημιούργησε ἡ ἄγνοια, ἡ παύση τῆς προσωπικῆς ἐλευθερίας καὶ ἡ ἔλλειψη πίστης.
Αὐτὴν τὴν ἄγνοια ἔρχεται ἡ ἐκκλησία νὰ τὴν κάνει γνώση μὲ τὸν 620 κανόνα τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὅπου καταδικάζεται μὲ ἔντονο χαρακτήρα οἱ μεταμφιέσεις καὶ ἀναλύονται ὅλοι οἱ λόγοι γιὰ τοὺς ὁποίους δὲν γίνονται δεκτὲς αὐτὲς οἱ πομπές. Ὅπως ἐπίσης καὶ ὁ ΞΒ’ κανόνα τῆς Στ’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ὅπου “προστάζει ὅτι μήτε ἄνδρας νὰ φορεῖ γυναικεία, οὔτε γυναίκα ροῦχα ἀνδρικά, ἀλλὰ μήτε προσωπεῖα κωμικὰ ἢ σατυρικὰ ἢ τραγικὰ ὑποδύσεσθαι”. Δύο κανόνες ξεκάθαροι, ἀμείλικτοι καὶ ἀμετακίνητοι γιὰ τὶς θέσεις τῆς Ἐκκλησίας ἔναντι τῶν ἐκδηλώσεων τοῦ καρναβαλιοῦ, ἀλλὰ καὶ τῶν ὑπόλοιπων παγανιστικῶν φαινομένων.
Καὶ ἔρχεται ὁ Χριστιανὸς ποὺ βλέπει αὐτὰ ποὺ γίνονται στὶς πόλεις, στὰ χωριά, γύρω του, νὰ ἀναρωτηθεῖ, πῶς νὰ ζητήσεις μετάνοια ἀπὸ τὸν ἀδελφό σου ποὺ ἔχει χάσει τὴν ἐλευθερία του. Πού ἐλευθερία θεωρεῖ τὸ νὰ συλλέγει ἐμπειρίες καὶ ἀπολαύσεις, ποὺ γιὰ νὰ γεμίσει τὴν φαρέτρα τῆς ζωῆς του δοκιμάζει τὰ πάντα! Τί πρέπει νὰ ποῦμε καὶ τί πρέπει νὰ κάνουμε; Καὶ ἔρχεται ἡ Προφητικὴ φράση νὰ δώσει ἀπάντηση «Καὶ ἀντὶ τῆς εὐχάριστης εὐωδίας, θὰ ὑπάρχη μούχλα» (Ἤσ. 3,23). Δική μας εἶναι ἡ ἐπιλογή. Ἂν θέλουμε τὴν μούχλα εἶναι εὔκολο νὰ τὴ βροῦμε. Εἶναι στὰ πόδια μας. Ἂν θέλουμε τὴν εὐωδία κᾶνε τὴν κούφια ἐλπίδα, ζωντανὴ καὶ ζῶσα μέσα στὴν Ἁγία καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία, ἡ ὁποία μὲ τὴν θεαθρώπινη δύναμη ποὺ κατέχει μπορεῖ νὰ γκρεμίσει τοὺς ψεύτικους καρνάβαλους, νὰ ἐξαφανίσει τὶς ὑπαρκτὲς μοῦχλες καὶ νὰ ἐξασφαλίσει τὴ πραγματικὴ χαρά. Τὴ χαρὰ νὰ ζεῖς τὸν Χριστό!!!
Ἀμήν.
 
Κρητίδου Ἀλεξίας,
Θεολόγου-Οἰκονομολόγου