Είναι ο Απόστολος!
Βαπτίσθηκε τον Ιούλιο του 2014 στο Λουγκουζί της Ουγκάντας!
Ένα πρόσχαρο μικρό που του αρέσει να μοιράζεται.
Μας έδωσε λίγο από το μικρό του γλύκισμα, σπάνιο για το χωριό.
«Δεν επιτρέπεται η εκπαίδευση Ελλήνων πολιτών να παραμένει δέσμια του Μορφωτικού Πρωτοκόλλου που υπογράφτηκε το 1968 μεταξύ της Ελλάδας των συνταγματαρχών και της Τουρκίας, το οποίο αναγνώριζε ως μόνη γλώσσα της μειονότητας την τουρκική».Ο Μανόλης Γλέζος έστειλε το παρακάτω χαιρετισμό ο οποίος διαβάστηκε στο διήμερο συνέδριο που διεξήχθη στην Κομοτηνή (28-29 Νοεμβρίου 2014) με θέμα «Γλώσσα και Εθνική Ενότητα»:
«Από την καρδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης σας γράφω. Από την Έδρα της Δημοκρατίας, όπως ισχυρίζονται οι Ευρωπαίοι της Εσπερίας, οι οποίοι όμως υπεράνω της πολιτικής και του πολιτισμού θέτουν το χρήμα, το οποίο έχουν αναγορεύσει σε Θεό.
Το Συνέδριό σας έχει, βέβαια, θέμα του τη διαχρονικότητα της ελληνικής γλώσσας και σας συγχαίρω γι αυτό. Εδώ όμως που βρίσκομαι ανακαλύπτω για άλλη μια φορά και πιστοποιώ τη επιρροή, τη διείσδυση της ελληνικής γλώσσας στις άλλες γλώσσες και την κυριαρχία της στην ορολογία.
Ήδη στην εισαγωγική παράγραφο του χαιρετισμού μου δείτε πόσες είναι οι λέξεις με ρίζα ελληνική: Ευρωπαϊκή Ένωση: European Union, Δημοκρατία: Democracy, πολιτική: politics, policy, καθώς και η λέξη Θεός, που με το πέρασμά της στην Ελλάδα, με το Δία (ονομαστική Ζευς, γεν. Διός), έγινε Deus και Dieu.
Κλείνοντας, θέλω να σας απευθύνω μια έκκληση. Το ακριτικό Πανεπιστήμιο Θράκης οφείλει να μεριμνήσει και να πρωτοστατήσει για τη βελτίωση της εκπαίδευσης των μουσουλμανοπαίδων της περιοχής.
Δεν επιτρέπεται η εκπαίδευση αυτής της μερίδας των Ελλήνων πολιτών να παραμένει δέσμια του Μορφωτικού Πρωτοκόλλου που υπογράφτηκε το 1968 μεταξύ της Ελλάδας των συνταγματαρχών και της Τουρκίας, το οποίο αναγνώριζε ως μόνη γλώσσα της μειονότητας την τουρκική, ρίχνοντας συλλήβδην τα παιδιά των Πομάκων, των μουσουλμάνων Ρομά της περιοχής και άλλων στα λεγόμενα «μειονοτικά σχολεία».
Αδικούμε αυτά τα παιδιά και τα εμποδίζουμε να αποκτήσουν συνείδηση της ταυτότητάς τους, στερώντας τους τόσο τις δικές τους γλώσσες, όσο και μια στέρεη και ουσιαστική γνώση της ελληνικής, εφόδιο πολύτιμο για το μέλλον τους.
Επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι ειδικά τους Πομάκους τους έχω γνωρίσει καλά, έχω επισκεφθεί τα χωριά τους, μου έχουν κάνει γνωστά τα προβλήματά τους αλλά και την εμμονή τους να υπάρξουν. Εξακολουθούν να μιλούν τη γλώσσα τους, διότι, έστω κι αν δεν το γνωρίζουν, το νιώθουν και το αισθάνονται ότι ο αφανισμός ενός λαού ξεκινάει από τον αφανισμό της γλώσσας του. Και οι συγκεντρωμένοι εδώ το γνωρίζουν πολύ καλά».
"Είναι προσωπική άποψη του κυρίου Γλέζου. Δεν δεσμεύει το κόμμα. Εμείς ως βουλευτές του ίδιου κόμματος, φυσικά δεν συμφωνούμε με την άποψη του. Και δεν την βρίσκουμε σωστή. Φυσικά και υπάρχει ελευθερία έκφρασης. Προσωπική του άποψη είναι, αλλά εμείς δεν συμφωνούμε".Ο βουλευτής Ζεϊμπέκ υπογράμμισε πως σίγουρα δεν συμφωνεί με τις απόψεις του Γλέζου και ανέφερε τα εξής:
"Οι απόψεις αυτές δεσμεύουν τον ίδιο τον Γλέζο και όχι το κόμμα. Το κόμμα μας είναι ανοιχτό σε όλες τις απόψεις, εκφράζονται όλες οι απόψεις και μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Ξέρετε ότι στο κόμμα μας η εσωτερική δημοκρατία είναι σημαντική. Αλλά σε τέτοια θέματα η κομματική άποψη εμφανίζεται ως μία. Και οι θέσεις του κόμματος σε αυτό το θέμα είναι σαφείς. Δεν συμφωνώ με τις απόψεις του Γλέζου σε αυτό το θέμα. Αυτές οι απόψεις δεσμεύουν τον ίδιο. Δεν είναι αυτές οι απόψεις του κόμματος. Το σημαντικό εδώ είναι το ποιες είναι οι απόψεις του κόμματος".Ο Ζεϊμπέκ ανέφερε πως στις τελευταίες συζητήσεις σχετικά με τις αλλαγές στην μειονοτική εκπαίδευση, το κόμμα τον στήριξε και είπε πως:
"Ξέρετε πως ψηφίσαμε όχι στην αλλαγή του νόμου. Το κόμμα μας στήριξε σε αυτό το θέμα. Ενσωμάτωσε την άποψη μας. Τώρα έρχεται στην επικαιρότητα αυτή η δήλωση του κ. Γλέζου. Το επαναλαμβάνω. Δεν συμφωνώ με αυτή την άποψη".
«Η δήλωση του Γλέζου ήταν μια άσχετη δήλωση. Τις σχετικές με την μειονοτική εκπαίδευση θέσεις του κόμματος τις καθορίζει η επιτροπή παιδείας. Πιστεύω πως δεν είναι σε θέση να μιλά για την μειονοτική εκπαίδευση».Ο Καραγιουσούφ ανέφερε πως υπάρχουν τμήματα στον ΣΥΡΙΖΑ επιφορτισμένα με τον καθορισμό θέσεων για διάφορα θέματα και είπε:
«Υπάρχει η επιτροπή παιδείας που καθορίζει και εκφράζει τις σχετικές με την παιδεία θέσεις του κόμματος. Εμείς μετέχουμε σε εκείνη την επιτροπή. Η επιτροπή αυτή είναι που καθορίζει τα της παιδείας, άρα και σχετικά με την μειονοτική εκπαίδευση. Ο κύριος Γλέζος με μια ευαισθησία αριστερού εξέφρασε μια άποψη. Έστειλε έναν χαιρετισμό σε μια εκδήλωση που γινόταν στην Κομοτηνή. Αλλά δεν είναι σε θέση να κάνει δηλώσεις για την μειονοτική εκπαίδευση».Τέλος ο βουλευτής Καραγιουσούφ εξέφρασε τις εξής απόψεις:
«Ο κ. Γλέζος είναι κάποιος που παίρνοντας ψήφους ρεκόρ από όλη την Ελλάδα, εξελέγη ευρωβουλευτής. Αλλά τα εντός κόμματος καθήκοντά του δεν έχουν σχέση με την εκπαίδευση. Αφήστε να μιλάμε εμείς για αυτά τα θέματα ως μειονοτικοί βουλευτές. Νομίζω πως θα ήταν καλύτερα αν ο κ. Γλέζος μιλούσε για τις πολεμικές αποζημιώσεις που πρέπει να δώσει η Γερμανία στην Ελλάδα».Η ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΤΟΥ 68
«Στα μειονοτικά σχολεία υπάρχει ένα δίγλωσσο σύστημα παιδείας. Στα ελληνικά που είναι η κρατική και επίσημη γλώσσα και τα τουρκικά που είναι η γλώσσα της μειονότητας και των μειονοτικών μαθητών».Ο Καραγιουσούφ συνέχισε λέγοντας:
«Το πρωτόκολλο αυτό ακόμη εφαρμόζεται. 46 χρόνια πέρασαν από την υπογραφή του. Στο διάστημα αυτό Τουρκία και Ελλάδα έκατσαν στο τραπέζι και συζήτησαν διάφορα θέματα. Μακάρι μέχρι σήμερα οι σχετικές συνθήκες και τα πρωτόκολλα να είχαν συζητηθεί με έναν ειλικρινή διάλογο. Ο στόχος εδώ είναι τα παιδιά τα οποία σπουδάζουν και αποφοιτούν από τα μειονοτικά σχολεία να είναι στο ίδιο επίπεδο με τα χριστιανόπουλα που σπουδάζουν και αποφοιτούν από τα κρατικά σχολεία. Πιστεύω πως ορισμένες ρυθμίσεις σχετικά με την μειονοτική εκπαίδευση θα έπρεπε να εξετασθούν ανάμεσα στις δύο χώρες».