Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Η Σιωπή μέσα μας

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEip5TP_HVEAfP_Tm2Blm_fiPX5vhgIldFVvFth7kWJ6OiUgJbEu3M4gol0nTBzrl2r47aZi-iFOXeNi5J-slsRzn5zcXgY5TGM6heptSZJKRtqdecbU041WJGB9lcUtioeNxn3yi4l0bG1Y/s640/936013_1398316330406782_1228279588_n.jpg

......Εύκολα γίνεται πικρή η ματιά σου μπροστά στην αδυναμία των ανθρώπων.Το μυαλό σου σκορπίζεται εύκολα στην παρατήρηση των άλλων.Συμμάζεψε όσο μπορείς το βλέμμα σου,περιόρισε όσο μπορείς τη διάσπαση
του νου σου.
Δεν έχει καλό τέλος αυτός ο δρόμος.Θα συνηθίσεις να διακρίνεις αμέσως τα λάθη των άλλων,αλλά θα το πληρώσεις με μεγάλη μοναξιά.Συνάμα,λίγο λίγο,θα χάνεις την παιδική σου ματιά,μέχρις ότου να ξεχάσεις εντελώς,πως όλοι λαχταράμε το καλύτερο και προδινόμαστε από τον ίδιο μας τον εαυτό.Όσο αυτό το ξεχνάς,τόσο και πιο άτεγκτος θα γίνεσαι για τους γύρω σου.
Θα βροντοφωνάζεις πάντα το σωστό αλλά θα βλέπεις έκπληκτος πως οι άνθρωποι θα φεύγουν από κοντά σου.Είναι,γιατί τους δίνεις άτεγκτη δικαιοσύνη κι αυτοί λαχταράνε τη συγνώμη.Φωνάζεις πολύ κι αυτοί λαχταράνε λίγη σιωπή..........

........Να παλέψεις για τη σιωπή του νου σου.Μην τον αφήσεις στη διάλυσή του.Αν δεν προσέξεις,θα τρέχει από δω κι από κει,χωρίς σκοπό,χωρίς νόημα.Θα παρατηρείς τα πάντα,θα κρίνεις τα πάντα,θα νομίζεις πως φτιάχνεις τον κόσμο και την ίδια ώρα θα γεμίζεις,ανεπαίσθητα,περιφρόνηση για τον κόσμο.
Χωρίς να το καταλάβεις,θα μάθεις ν'ανεβάζεις τον εαυτό σου σ'ένα θρόνο ψηλό κι απο κει να μετράς τους πάντες και τα πάντα με το δικό σου μέτρο.Και θα μάθεις να μιλάς,να μιλάς πολύ!

Η σιωπή όμως...η σιωπή!Θα αφήσει στην καρδιά σου χώρο ν'ακουστεί η φωνή του Θεού.
Η σιωπή θα σε απαλλάξει από το φτωχό σου μέτρο και θα σε μάθει να μετράς τον εαυτό σου και τον κόσμο με το δικό Του μέτρο.Θα μείνεις τότε άφωνος από τα κρίματά σου.Και δυό φορές θα μείνεις άφωνος από την υπομονή του Θεού.
Πού να βρείς μετά διάθεση και θάρρος ν'ασχοληθείς με τα κρίματα των άλλων!
Γι'αυτό σου λέω,η σιωπή θα γεμίσει τη ματιά σου κατανόηση και οικτιρμό για τον εαυτό σου και τον κόσμο.
Θα κερδίσεις όμως και κάτι,ακόμα πιο πολύτιμο:
Ξέροντας ποιος είσαι και ποια είναι τα όρια σου,θα σου είναι αδιάφορη η γνώμη των άλλων για σένα.Θα γίνεις άτρωτος στην κατάκριση,ακόμη και στην συκοφαντία..........

 απόσπασμα απο το εξαιρετικό βιβλίο του Ηλία Λιαμή :''Ψίθυροι των αγγέλων'' εκδόσεις Ακρίτας

Μια ολόκληρη γειτονιά έμαθε νοηματική για να κάνει έκπληξη στον κουφό γείτονά τους


Μια υπέροχη έκπληξη ετοίμασαν οι γείτονες στον Μουχαρέμ, έναν νεαρό κουφό που ζει στην Κωνσταντινούπολη καθώς έμαθαν σε ένα μήνα την νοηματική γλώσσα για να μπορούν να επικοινωνούν μαζί του.


Κρυφές κάμερες τοποθετήθηκαν σε όλη την γειτονιά.

Περαστικοί, γείτονες, ταξιτζήδες και μπακάληδες ήταν όλοι στο κόλπο. Πέρασαν έναν μήνα κάνοντας σεμινάρια εκμάθησης νοηματικής γλώσσας. Εμαθαν τις χειρονομίες, τις κινήσεις και τις εκφράσεις προσώπου για να κάνουν την επικοινωνία με τον Μουχαρέμ εύκολη και αβίαστη.

Οταν όλα ήταν έτοιμα, η αδελφή του νεαρού, η Ozlem, που ήταν και αυτή στο κόλπο, έπεισε τον αδελφό της να βγουν για βόλτα.

Μπήκαν στο αρτοποιείο και ο φούρναρης τους προσέφερε κουλούρια μιλώντας τους στην νοηματική γλώσσα.


Οταν ο Μουχαρέμ βοήθησε τον μπακάλη να μαζέψει τα πορτοκάλια που του έπεσαν από τα χέρια αυτός του προσέφερε ένα φρούτο κάνοντας χειρονομίες στην νοηματική.


Ο Μουχαρέμ άρχισε να εντυπωσιάζεται μια και εκείνο το πρωί ξαφνικά όλοι του μιλούσαν στην γλώσσα του. 

Ο νεαρός άνδρας συμμετείχε εν αγνοία του σε ένα διαφημιστικό εταιρείας που διαφήμιζε τηλεφωνικό κέντρο για βαρήκοους και άτομα με προβλήματα ακοής.


Ολη η γειτονιά αλλά και η αδελφή του ήταν στο κόλπο. Ο νεαρός βαθιά συγκινημένος εξεπλάγη ευχάριστα όταν είδε το τηλεοπτικό συνεργείο και όλη την γειτονιά να του μιλά στην γλώσσα του.




Πηγή


Γέροντας  Μωυσής Αγιορείτης

 Έναν τέτοιο γέροντα αμέριμνο, απλό, ταπεινό, με μεγάλη εμπιστοσύνη στον Χριστό και την Παναγία, γνωρίσαμε.
Ήταν από το Ριζοκάρπασο της σήμερα τουρκοκρατούμενης Κύπρου κι ήλθε στο Άγιον ‘Ορος όταν κι αυτό ήταν Τουρκοκρατούμενο. Εκοιμήθη πριν δώδεκα έτη σε ηλικία εκατόν έξι ετών. Είχε στο Άγιον ‘Ορος ογδόντα έξι έτη.
Εξήλθε αυτού μία δύο φορές, για να πάει προσκυνητής στα Ιεροσόλυμα. Ογδόντα έξι έτη είχε να φάει κρέας. Ογδότα έξι έτη είχε να δει γυναίκα. Είκοσι πέντε έτη είχε να πλύνει το πιάτο του. Υγιέσταστος, εγκρατέστατος, εξυπνότατος , αγαθότατος. Εκατόν τριών ετών ανέβηκε στη σκέπη του κελλιού του να διορθώσει τα κεραμίδια.
«’Οτι ζητάω από την Παναγία μου το στέλνει» έλεγε. «Έχω την εικόνα της, της Οικονόμισσας, και με οικονομεί η Υπερευλογημένη… Να, τώρα ήθελα νερό και ήλθες να μου φέρεις».
Μια φορά ήλθαν δύο φίλοι από την Αθήνα, νεαροί οικογενειάρχες, και με ρωτούσαν αν υπάρχουν γέροντες του Γεροντικού και της Φιλοκαλίας. Υπάρχουν τους είπα και τους πήγα στον γέροντα αυτόν, τον μοναχό Ιωσήφ τον Κύπριο. Ήταν τότε εκατόν πέντε ετών. Ήταν ξαπλωμένος κι έκανε κομποσχοίνι. «Οι κύριοι» του λέγω, «είναι από την Αθήνα και ήθελαν να πάρουν την ευχή σου». Τον είδαν πως δεν είχε όρεξη για κουβέντα. Αφού είπαν δύο-τρία λόγια, τους έκαμε νόημα να φύγουμε.
Φεύγοντας λένε στον γέροντα: «Γέροντα, είμαστε με πολλά προβλήματα, σας παρακαλούμε να προσεύχεσθε».
«Θα προσεύχομαι» τους απαντά, «αλλά για να προσεύχομαι θέλω και λεφτά»! Ντράπηκα πολύ, τα έχασα, δεν ήξερα τι να πω. Προσπαθούσα να δικαιολογήσω την κατάσταση. Απορούσα γιατί να το κάνει αυτό. Τους πήγα σ’ έναν άγιο άνθρωπο κι αυτός να ζητάει χρήματα για να προσευχηθεί; Αυτός που δεν γνώριζε καλά-καλά την αξία των χρημάτων και δεν τους έδινε μεγάλη σημασία. Οι άνθρωποι έφυγαν και λυπήθηκα.
Την άλλη ημέρα που πήγα να τον δω, μου λέει: «Πάτερ Μωυσή την αρετή δεν τη μαζέψαμε μαζί. Μην μου φέρνεις κόσμο να με τιμάνε. Ζήτησα από τον Θεό να με τιμήσει στην άλλη ζωή, όχι σ΄αυτή την ψεύτικη».
Εξεπλάγην. Ντροπιάσθηκε στους ξένους ζητώντας χρήματα, που ποτέ δεν είχε και ποτέ δεν τ’ αγάπησε, με ντρόπιασε κι εμένα. Πού να τολμήσω να ξαναπάω κόσμο. Χάλασε την εικόνα του, ως σπουδαίου ασκητού. Κατέστρεψε την πρόσοψη του. Ποιος από μας το κάνει αυτό; Ήταν ταπεινός. Υπεράνω και του σκανδαλισμού. Τον ένοιαζε τι θα πει γι αυτόν ο Θεός κι όχι οι άνθρωποι. Όταν το είπα στους φίλους έμειναν άφωνοι…"

Περί του βιβλίου Θρησκευτικών Γ’ Δημοτικού

 
Καλησπέρα σας!
Είμαι μια μητέρα τριών παιδιών. Το μεγαλύτερο παιδί μου πηγαίνει στην Γ’ Δημοτικού και με αυτήν την επιστολή μου θα ήθελα να εκφράσω την αγανάκτησή μου για το επαίσχυντο βιβλίο των Θρησκευτικών της Γ’ Δημοτικού.
Ας ξεκινήσω με κάποια σχετικά “ανώδυνα” σχόλια. Κατ’ αρχάς, πρόκειται για ένα εξαιρετικά κακογραμμένο βιβλίο, χωρίς κανένα ειρμό ή λογική και ιδιαίτερα χαοτικό: Ακολουθίες, Μυστήρια, ιστορίες από την Παλαιά Διαθήκη (ενίοτε αποσπασματικά δοσμένες -“λογοκριμένες”-, βλ. το κεφάλαιο που αναφέρεται στους Πρωτοπλάστους), ανθρωπιστικά μηνύματα, Χριστιανικές εορτές-βίοι Αγίων, αποσπάσματα από την Καινή Διαθήκη, παραδοσιακά έθιμα αποτελούν ένα άγαρμπο συνονθύλευμα που στερείται λογικής και οργάνωσης.
Ας προχωρήσουμε τώρα και σε κάποια επιμέρους σημεία που αξίζει να αναφέρουμε.


- Κεφ. 2: Ο Σταυρός: Το σύμβολο των χριστιανών (το “χ” γραμμένο με μικρό γράμμα): στη σελ. 11 (πλαίσιο “σύμβολο”) διαβάζουμε: “ο Σταυρός είναι το σύμβολο των χριστιανών, το περιστέρι είναι το σύμβολο της ειρήνης, οι πέντε κύκλοι είναι το σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων [εδώ τα αρχικά “Ο” και “Α” γράφονται με κεφαλαίο γράμμα!].” Δηλαδή -ούτε λίγο ούτε πολύ- ταυτίζει τον Τίμιο Σταυρό, τον “φύλακα πάσης της Οικουμένης” με τα εν λόγω κοσμικά και άνευ σημασίας σύμβολα – να υπενθυμίσουμε ότι οι ολυμπιακοί αγώνες είναι κατάλοιπο της ειδωλολατρικής Αρχαιότητας.
- Κεφ. 8: Η γέννηση ενός παιδιού είναι δώρο στην οικογένεια, σελ. 26: “Όμως πολλές φορές, δυστυχώς, τα παιδιά αντί για αγάπη και φροντίδα γνωρίζουν την κακία και την αδιαφορία. Συχνά ακούμε για παιδιά που για διάφορες αιτίες τα εγκαταλείπουν οι γονείς τους ή τα χτυπούν ή δε νοιάζονται γι’ αυτά.“. Πρώτον, πρόκειται για ένα εξαιρετικά καταθλιπτικό μήνυμα. Δεν είναι όμως μόνο αυτό: από την τρυφερή ηλικία των 8 ετών, οι “σοφοί συγγραφείς” του εν λόγω εγχειριδίου προκαταλαμβάνουν τα παιδιά αρνητικά απέναντι στους ίδιους τους γονείς τους (!), δίνοντάς τους το δικαίωμα να κάνουν γι’ αυτούς κακούς λογισμούς ή γεμίζοντάς τα με φοβίες (“μήπως με εγκαταλείψουν οι γονείς μου;“). Όπως ξέρουμε από την Παιδαγωγική επιστήμη, στην ηλικία αυτή τα περισσότερα παιδιά θεωρούν τους γονείς τους ως πρότυπα. Το σχολικό βιβλίο όμως φροντίζει (με έμμεσο και πονηρό τρόπο) όχι μόνο να απομυθοποιήσει το γονεϊκό πρότυπο, αλλά και να το παρουσιάσει ως πιθανό εχθρό του παιδιού.
- Κεφ. 9: Όλα τα παιδιά του κόσμου είναι αδέλφια, σελ. 29: “Πάτερ ημών, λένε και τα πρώτα λόγια της πιο γνωστής μας προσευχής, για να μας θυμίσουν πως ο Θεός είναι ο πατέρας όλων μας κι εμείς είμαστε αδέρφια, παιδιά της ίδιας οικογένειας. Γι΄αυτό όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα στη ζωή, σε όποιο μέρος της γης και αν γεννηθήκαμε, όποιο χρώμα και αν έχει το δέρμα μας.” Σωστά. Δεν διευκρινίζει όμως ότι όλα τα παιδιά του κόσμου είναι αδέλφια ΚΑΤΑ ΣΑΡΚΑ, ενώ οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι αδέλφια ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΝΕΥΜΑ. Και για να επεκταθώ λίγο περισσότερο: ολόκληρο το βιβλίο των θρησκευτικών (και όχι μόνο αυτό) διακατέχεται από την ιδέα της παγκοσμιοποίησης, η οποία “σερβίρεται” ως αντιρατσιστικό παραλήρημα. Κανένα λογικό ον δεν θα μπορούσε φυσικά να δεχτεί το ρατσισμό, σε καμία του μορφή. Έχει γίνει ποτέ όμως λόγος για τα δικαιώματα των αγέννητων παιδιών, που τόσο βάναυσα κατακρεουργούνται, ή για τα βασανιστήρια που υπομένουν πολλές γυναίκες του τρίτου κόσμου ή για τα μαρτύρια που υφίστανται πολλοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί στις μέρες μας;
Και συνεχίζουμε:
- Κεφ. 10: Ο άνθρωπος συνεργάτης του Θεού. Στο κεφάλαιο αυτό γίνεται λόγος για τους Πρωτοπλάστους. Όμως οι συγγραφείς φροντίζουν να “λογοκρίνουν” τη Βίβλο: ούτε κουβέντα για το φίδι, τον απαγορευμένο καρπό και την Πτώση των Πρωτοπλάστων. Το συμπέρασμα που βγαίνει λοιπόν από αυτό το κεφάλαιο της Γενέσεως δεν είναι η δραματική επίδραση που είχε η ανυπακοή των Πρωτοπλάστων στο Ανθρώπινο Γένος. αλλά το ότι πρέπει να… προστατεύουμε το περιβάλλον, που μας έδωσε ο Θεός (σελ. 35: “Αλλά και σήμερα κάθε φορά που ο άνθρωπος φροντίζει το περιβάλλον, υπακούει στην εντολή που του έδωσε ο Θεός, όταν τον τοποθέτησε στον Παράδεισο: να σέβεται και να προστατεύει τη φύση.“)!! Η τελεία διαστρέβλωση!
- Κεφ. 14: Οι σχέσεις μας με τους άλλους και με τον Θεό. Το κεφάλαιο αυτό αναφέρεται στις Δέκα Εντολές, οι οποίες και γράφονται στη σελ. 45. Εκεί διαβάζουμε: “4. Να αφιερώσεις την ημέρα του Σαββάτου στον Κύριο και Θεό σου“. Τι πονηρία, αλήθεια! Παραλείπουν να επισημάνουν τη “λεπτομέρεια” ότι αυτό ίσχυε την εποχή της Παλαιάς Διαθήκης. Μετά την Κοσμοσωτήριο Ανάσταση του Κυρίου μας, επίσημη αργία έγινε η Κυριακή (γι’ αυτό και σε πολλά αξιόλογα Χριστιανικά παιδικά βιβλία δεν γράφεται η λέξη “Σάββατο”, αλλά η φράση “7η ημέρα”).
Το χειρότερο το αφήνω για το τέλος.
- Kεφ. 26: Θεία Κοινωνία: Το Μυστήριο της αγάπης. Εδώ πρόκειται για μια καθαρά ΑΙΡΕΤΙΚΗ στάση. Το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου γράφονται εντός εισαγωγικών (σελ. 79-80)! Χαρακτηριστικά, διαβάζουμε στη σελ. 79: “Με πίστη και αγάπη μεταλαμβάνουμε όλοι “Σώμα και Αίμα” [με τη χρήση εισαγωγικών αποδίδεται στη Θεία Κοινωνία μεταφορική έννοια!!] ΧριστούΗ χαρά μας είναι μεγάλη γιατί με τη Θεία Κοινωνία ο ιερέας μας δίνει το κρασί [!!!] και το ψωμί [!!!], όπως τα έδωσε κάποτε κι ο ίδιος ο Χριστός στους μαθητές του.” Ανεπίτρεπτο και απαράδεκτο: πρόκειται για ΚΑΘΑΡΑ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ και θεωρώ ότι η εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και η Εκκλησία, πρέπει να λάβουν θέση το συντομότερο δυνατόν.
Με τιμή,
Μαρία Σουρτζή-Χατζηδημητρίου, Dr. Phil., Mag. Art.
μητέρα – εκπαιδευτικός

Η αστραφτερή όψη του ήλιου αγγίζει όλη την Ελλάδα




Στην εικόνα απεικονίζεται η Ελλάδα από άκρη σε άκρη. Λουσμένη με τη χρυσή λάμψη από το απαλό φως του ηλίου που δύει, η Χαλκιδική δεσπόζει στην εικόνα. Δίπλα της το όμορφο νησί της Θάσου.

Η χερσόνησος της Χαλκιδικής αποτελείται από τρεις μικρότερες χερσονήσους ή 'πόδια της Χαλκιδικής' - από δυτικά προς ανατολικά - την χερσόνησο της Κασσάνδρας, τη Σιθωνία και τη χερσόνησο του Άθω όπου βρίσκεται το Άγιο Όρος. Η Χαλκιδική βρέχεται από το Αιγαίο Πέλαγος ενώ βόρεια-βορειοδυτικά συνορεύει με τη Θεσσαλονίκη, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας.

Στην Ελληνική μυθολογία η Χαλκιδική αναφέρεται ως Φλέγρα, δηλαδή τόπος της φωτιάς. Πιστεύεται ότι ήταν η γη των Γιγάντων και το πεδίο μάχης του πολέμου μεταξύ των Θεών του Ολύμπου και των Γιγάντων, όταν οι τελευταίοι επιχείρησαν να εκδιώξουν τους Θεούς από τον Όλυμπο. Σύμφωνα µε ένα μύθο, ο Εγκέλαδος, ένας από τους Γίγαντες, καταπλακώθηκε από βράχο που πέταξαν εναντίον του οι Θεοί του Ολύμπου. Στο άλλο άκρο της Χαλκιδικής, η χερσόνησος του Άθω σχηματίστηκε και πήρε το όνοµα της από το βράχο που έριξε εναντίον των θεών ο Γίγαντας Άθως, ενώ η Σιθωνία οφείλει το όνοµα της στο Σίθωνα, το γιο του Ποσειδώνα.

Τα ευρήματα στο Σπήλαιο των Πετραλώνων απέδειξαν ότι η παρουσία του ανθρώπου εδώ ξεπερνά τα 700.000 χρόνια

Σήμερα αποτελεί τμήμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στη Βόρεια Ελλάδα. Η αυτόνομη περιοχή του Αγίου Όρους αποτελεί το ανατολικότερο τμήμα της χερσονήσου, αλλά όχι της περιφερειακής μονάδας. Η πρωτεύουσα της Χαλκιδικής είναι η κύρια πόλη του Πολυγύρου που βρίσκεται στο κέντρο της χερσονήσου.

Είναι δημοφιλής καλοκαιρινός προορισμός λόγω της μεγάλης φυσικής της ομορφιάς. Η περιοχή παράγει ελαιόλαδο και κάποιες ποικιλίες κρασιού, ενώ είναι γνωστή και για τα μεταλλεία χρυσού.

Η εικόνα αυτή τραβήχτηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2015 από την αστροναύτη της ESA Σαμάνθα Κριστοφορέτι από το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Η Σαμάνθα ανεβάζει συχνά φωτογραφίες της Γης από το διάστημα και από την παραμονή της στον Σταθμό στον προσωπικό της λογαριασμό στο Twitter και στο άλμπουμ φωτογραφιών της στο flickr.

πηγή

Μάρτιος στο αγρόκτημα




http://users.sch.gr/vaxtsavanis/images/spora%202.jpg

 

Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά, κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σε εκείνον το ζευγά που 'χει πολλά σπαρμένα

Τι φυτεύουμε, καλλιεργούμε και τρώμε τον Μάρτιο

Σπέρνουμε: Ντομάτες, καρότα, παντζάρια, ραπανάκια, αντίδια, σπανάκια, σέσκλα, σέλινο, μαϊντανό, άνηθο, κόλιανδρο.

Φυτεύουμε: Πατάτες, κλήματα

Μεταφύτευουμε: Ντομάτες, πιπεριές, μελιτζάνες σε θερμοκήπιο, πράσα στο χωράφι.
Συγκομιδή: Λεμόνια, πορτοκάλια, μανταρίνια, νεράντζια, περγαμότα , μαρούλια, μπρόκολα, κουνουπίδια, χλωρά κρεμμύδια-σκόρδα, ραδίκια, ζοχούς, ρόκα, σπανάκι, σέσκλα, λάπατα, σινάπια, βρούβες, τσουκνίδες, καυκαλίθρα, μάραθο, σέλινο, μαϊντανό, σπαράγγια, οβριές.

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgePxYE5fvkh3hwdzv_uRtMiXW-DTJps4rB0laGpDA3qiJtBJhj_cPl7Q9_nu2kTlV7s_XV2mo5GJOx6mhXT6sMNinrK-UDuY4Wr3yU0EgJ0kLswQGZrVM-cfo6wAJWuAUjveR10rBBNKk/s1600/Ntomata+metafyteysi.jpg

Δεντροκομικές εργασίες το μήνα Μάρτιο
Οι δεντροκομικές εργασίες γίνονται πολλές και επείγουσες κυρίως όταν ο καιρός αρχίζει να γίνεται θερμός και ξηρός. Στους οπωροκήπους επισπεύδονται οι εμφυτεύσεις των αειθαλών είτε και των φυλλοβόλων οπωροφόρων στους ορεινούς και ψυχρούς ή υγρούς τόπους. Αυτές για να πετύχουν πρέπει να ποτίζονται συχνά και να προφυλάσσονται από την απότομη ξηρασία της ανοίξεως αλλά και από τους βόρειους ανέμους, αλλιώς η ευδοκίμηση των φυτειών αποβαίνει αμφίβολη ή ανέφικτη.
Τα κλαδέματα των πυρηνοκάρπων είναι ανάγκη να τερματίζονται εγκαίρως και πριν την έναρξη της ανθίσεως. Εφαρμόζονται οι προσδέσεις των κλάδων, οι διανοίξεις ή κυρτώσεις και τα αναγκαία κλαδέματα για την ενδυνάμωση ή εξασθένιση των δέντρων.
Επίσης πρέπει να εκτελείται και ένα ελαφρό όργωμα ή σκάλισμα γύρω από τα δέντρα, από τη μία για τον αερισμό των ριζών τους και από την άλλη για καταστροφή των αναπτυσσόμενων ζιζανίων.
Στα σπορεία και φυτώρια εξακολουθούν οι μεταφυτεύσεις των νεαρών δενδρυλλίων σε αραιότερες αποστάσεις, οι εμφυτεύσεις των μοσχευμάτων κυδωνιάς, συκιάς, ροδιάς, φιστικιάς κλπ. καθώς και η εφαρμογή των καταβολάδων.
Εφ όσον ο καιρός τυγχάνει να είναι ευνοϊκός μπορούν να γίνουν σπορές των προ βλαστημένων ήδη σπόρων, όπως αμυγδάλων, βερίκοκων, δαμάσκηνων, καρυδιών κερασιών και άλλων και περί το τέλος του μηνός και των μηλιών, αχλαδιών, κερασιών κλπ. λεπτών σπόρων.
Στους θερμούς τόπους με την έναρξη της κυκλοφορίας των χυμών ξεκινούν οι εγκεντρισμοί δια σχισμής, και κατόπιν δια στεφανίτου, και ενοφθαλμισμοί δια βλασταίνοντας οφθαλμού, δια εμβολίων κομμένων και διατηρημένων από τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο. Τα επιτυχημένος εμβολιασμένα υποκείμενα από το προηγούμενο φθινόπωρο, κόβονται 8-10 πόντους άνωθεν των εμβολίων.
Το ίδιο δεν πρέπει να παραμελείται η καταπολέμηση των διαφόρων ασθενειών.
Σε όλα τα οποροφόρα και ειδικότερα στις ροδακινιές, πριν την άνθηση ενεργείτε ο πρώτος ή δεύτερος ψεκασμός με βορδιγάλλειο πολτό, για την πρόληψη του εξώασκου κλπ. κρυπτογαμικών παρασίτων, όπως το κορίνεο , το σάπισμα των καρπών. Τα ψωριόντα δέντρα ψεκάζοντε επίσης για πρώτη ή δεύτερη φορά με διάλυση πετρελαιοσάπωνου ή θειασβεστίου ή με χειμερινό πολτό.

Πηγή: Πλήρης οδηγός του Δενδροκαλλιεργητού-Παράρτημα "Γεωργικού δελτίου" μηνός Ιουλίου 1937
Βότανα
Φυτεύουμε από μικρά παρακλάδια, ρίγανη, μέντα, φασκόμηλο, αψιθιά, θυμάρι, δενδρολίβανο, απήγανο.
Είναι η εποχή να μαζέψουμε άνθη καλέντουλας και να τα αποξεράνουμε.
Το ίδιο και με τα άνθη του μποράνγκο.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEia4FiKdvJnmJRmqNLHoJgw1SugmlsPN4sIBEV-ZXG6E4-B5Ozd29GrP_5RhxCj8dn9fLGgwbs1xQhK4CfvpK_z9yO61ss0ZoNTRxap9BwpUPV2T3rLxP6pl_O_Oz-ExLD01629p3Re7DE/s1600/Prasa+se+parteri.jpg


Για σπόρο: Δεν παραλείπουμε να αφήσουμε να ανθίσουν τα καλύτερα λαχανικά από τα μπρόκολα, κουνουπίδια, μάπες, μαρούλια, για να κρατήσουμε το δικό μας σπόρο.
Γενικές εργασίες και φροντίδες
Σκαλίζουμε τα λαχανικά μας και τα λιπάρουμε με φουσκί, κομπόστα ή βιολογικό λίπασμα κατά προτίμηση.Ξεβοτάνισμα ζιζανίων από τα κηπευτικά μας, αλλά και συγκομιδή και αποξήρανση των ωφέλιμων όπως η τσουκνίδα. Ψεκάζουμε αναλόγως με χειμερινό πολτό, θειάφι ή χαλκό τα δένδρα, το αμπέλι ή τα κηπευτικά μας . Ετοιμάζουμε το χωράφι μας για να είναι έτοιμο για την καλοκαιρινή καλλιέργεια μας. Μαζεύουμε φύλλα και υλικά για την κομπόστα μας.
Σκαλίζουμε όταν τα ζιζάνια είναι μικρά ακόμα και εφαρμόζουμε κομπόστα και εδαφοκάλυψη.

Τα πρώιμα κουκιά και μπίζα έχουν αρχίσει να δένουν καρπό.

πηγή 

ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΔΟΛΑΡΙΑ ΡΙΧΝΟΥΝ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΥΤΙΝ


Permanent Representative of the North At 

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Αύξηση κατά 49% των κονδυλίων που θα διαθέσει φέτος σε σύγκριση με το 2014 η αμερικανική κυβέρνηση για προπαγάνδα στην ρωσική γλώσσα φτάνοντας το ποσό των 23,2 εκατομμυρίων δολαρίων, με σκοπό την αποσταθεροποίηση του καθεστώτος του Βλαδιμήρ Πούτιν, . Όπως φαίνεται κάποιοι κύκλοι στην Ουάσιγκτον έχουν καταλειφθεί  από εμμονές σχετικά με τον Ρώσο πρόεδρο και κάνουν ότι είναι δυνατόν για να επιτύχουν την ανατροπή του και την κατάρρευση της Ρωσικής Ομοσπονδίας, την οποία παρομοιάζουν με την… «Αυτοκρατορία του Διαβόλου».
Σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε η Victoria Nuland, γραμματέας Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του State Department και οι οποίες αναδημοσιεύονται στην ρωσική εφημερίδα Pravda, οι ΗΠΑ σκοπεύουν φέτος να αυξήσουν κατά 49% τα κονδύλια που διατίθενται για την αντιρωσική προπαγάνδα στην ρωσική γλώσσα.
Τα κονδύλια αυτά θα διατεθούν για την παραγωγή καινούργιων εκπομπών στην γνωστή «Voice of America» με στόχο να ενταθεί η προπαγάνδα κατά του Πούτιν. Παράλληλα μετά από έγκριση του αμερικανικού κογκρέσου θα διατεθούν και άλλα 10 εκατομμύρια δολάρια για να στηριχτούν οι διάφορες εκπομπές χωρών της ανατολικής Ευρώπης, όπως Πολωνία και Ουκρανία, που έχουν καθαρά προπαγανδιστικό αντιρωσικό χαρακτήρα. Όπως υποστήριξε η Victoria Nuland, οι εκπομπές της Voice of America στην ρωσική γλώσσα έχουν τουλάχιστον έξη εκατομμύρια ακροατές μέσα στην Ρωσία και έχουν αρχίσει να επηρεάζουν σημαντικό μέρος του ρωσικού πληθυσμού που επιθυμεί την… αποκατάσταση της δημοκρατίας στην Ρωσία. Εκτός από αυτά τα κονδύλια και ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών, John Kerry, έχει ζητήσει πρόσθετα κονδύλια από το αμερικανικό κογκρέσο για την αντιμετώπιση όπως ανέφερε της «Kremlin propaganda»!
Ο πόλεμος της προπαγάνδας αναμένεται να γίνει ακόμα πιο εντατικός καθώς από την άλλη μεριά το Russian TV με τις αγγλόφωνες εκπομπές του έχει εκνευρίσει τους Αμερικανούς. Όπως διαπιστώνουν στην Ουάσιγκτον το αγγλόφωνο Russian TV έχει αποκτήσει μεγάλο κοινό μέσα στις ΗΠΑ που θέλει να ενημερώνεται διαφορετικά από την κατευθυνόμενη ενημέρωση από το αμερικανικό κατεστημένο.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

" Έρχου και ίδε ". (Ιωάν. α' 44-52)


Είδες ποτέ σου πολιτεία να σηκώνεται ψηλά; Δεμένη από χιλιάδες σπάγκοι ν’ ανεβαίνει στα ουράνια; Ε, λοιπόν, ούτε είδες ούτε θα μεταδείς ένα τέτοιο θάμα. Αρχινούσανε την Καθαρή Δευτέρα -ήτανε αντέτι- και συνέχεια την κάθε Κυριακή και σκόλη, ώσαμε των Βαγιών. Από του Χατζηφράγκου τ’ Αλάνι κι από το κάθε δώμα κι από τον κάθε ταρλά του κάθε μαχαλά της πολιτείας, αμολάρανε τσερκένια. Πήχτρα ο ουρανός. Τόσο, που δε βρίσκανε θέση τα πουλιά. Για τούτο, τα χελιδόνια τα φέρνανε οι γερανοί μονάχα τη Μεγαλοβδομάδα, για να γιορτάσουνε την Πασχαλιά μαζί μας.

Ολάκερη τη Μεγάλη Σαρακοστή, κάθε Κυριακή και σκόλη, η πολιτεία ταξίδευε στον ουρανό. Ανέβαινε στα ουράνια και τη βλόγαγε ο Θεός. Δε χώραγε το μυαλό σου πώς μπόραγε να μένει κολλημένη χάμω στη γης, ύστερ΄από τόσο τράβηγμα στα ύψη. Και όπως κοιτάγαμε όλο ψηλά, τα μάτια μας γεμίζανε ουρανό, ανασαίναμε ουρανό, φαρδαίνανε τα στέρνα μας και κάναμε παρέα με αγγέλοι. Ίδια αγγέλοι κι αρχαγγέλοι κορονίζανε ψηλά. Θα μου πεις, κι εδώ, την Καθαρή Δευτέρα, βγαίνουνε κάπου εδώ γύρω κι αμολάρουνε τσερκένια. Είδες όμως ποτέ σου τούτη την πολιτεία ν’ αρμενίζει στα ουράνια; Όχι. Εκεί, ούλα ήταν λογαριασμένα με νου και γνώση, το κάθε σοκάκι δεμένο με τον ουρανό.

Αυτά είχα να σου πω. Ήτανε θάμα να βλέπεις ολάκερη την πολιτεία ν’ ανεβαίνει στα ουράνια. Να, για να καταλάβεις, ξέρεις το εικόνισμα, που ο άγγελος σηκώνει την ταφόπετρα, κι ο Χριστός βγαίνει από τον τάφο κι αναλήφτεται στον ουρανό, κρατώντας μια πασχαλιάτικια κόκκινη παντιέρα; Κάτι τέτοιο ήτανε.

 
Κοσμάς Πολίτης, «Στου Χατζηφράγου»,ΕΣΤΙΑ 1962

Μας συγκινεί, αλλά και μας προβληματίζει



Στὶς 9 τοῦ περασμένου Φεβρουαρίου ὁ Πρωθυπουργὸς τῆς χώρας ἀνέγνωσε στὴ Βουλὴ τὶς Προγραμματικὲς Δηλώσεις τῆς νέας Κυβερνήσεως. Δὲν ἀνήκει σὲ μᾶς νὰ κρίνουμε πολιτικὰ τὸ περιεχόμενό τους. Θὰ ὑπογραμμίσουμε ὅμως δύο στοιχεῖα τους· ἕνα θετικὸ καὶ ἕνα ἀρνητικό, καὶ τὰ δύο στὸ ἴδιο σημεῖο τῆς ὁμιλίας τοῦ Πρωθυπουργοῦ: «Ἐρχόμαστε», εἶπε στὸ τέλος τῆς ὁ­­­μιλίας του, «μέσα ἀπὸ τὶς σελίδες τῆς ἱστορίας αὐτοῦ τοῦ λαοῦ καὶ γι’ αὐτὸ θὰ τὸν ὑπηρετήσουμε μέχρι τέλους. Εἴμαστε κάθε λέξη ἀπὸ τὸ ­Σύνταγμα αὐτῆς τῆς χώρας. Σὲ αὐτὸ τὸ Σύνταγμα ὁρκιστήκαμε, αὐτὸ τὸ Σύνταγμα θὰ ὑπηρετήσουμε. Καὶ θὰ τὸ ὑπηρετήσουμε μέχρι τέλους, ­δικαιώνοντας τὰ ὁράματα, τὶς ἀξίες, τοὺς ἀγῶνες, τὶς θυσίες τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ»!
   Τὸ πρῶτο, τὸ θετικό, εἶναι ὁ λυγμὸς ποὺ ἔσπασε τὴ φωνὴ τοῦ Πρωθυπουργοῦ, ὅταν βεβαίωνε ὅτι ἡ Κυβέρνησή του θὰ ὑπηρετήσει τὸ Σύνταγμα «δικαιώνοντας τὰ ὁράματα, τὶς ἀξίες, τοὺς ἀγῶνες, τὶς θυσίες τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ». Αὐτὸν τὸν λυγμὸ τὸν εἶχε τόση ἀνάγκη ὁ λαός μας, ποὺ ἔχει πιὰ σιχαθεῖ τὴν ξύλινη καὶ παγωμένη γλώσσα τῶν πολιτικῶν του ἡγετῶν.


   Σ᾿ αὐτὸ τὸ σημεῖο ὁ Πρωθυπουργὸς ἔκανε καὶ τὸ λάθος. Βεβαίωνε ὅτι ἡ Κυβέρνησή του ἔρχεται «μέσα ἀπὸ τὶς σελίδες τῆς ἱστορίας αὐτοῦ τοῦ λαοῦ» καὶ ὅτι εἶναι «κάθε λέξη ἀπὸ τὸ Σύνταγμα αὐτῆς τῆς χώρας». Ὅμως οἱ σελίδες τῆς ἱστορίας αὐτοῦ τοῦ λαοῦ εἶναι γεμάτες ἀπὸ τὴν πίστη του στὸν ἐν Τριάδι Θεό, στὸ ὄνομα τοῦ Ὁποίου ἔχει θεμελιώσει καὶ τὸ Σύν­ταγμά του.
Πρωθυπουργὸς λέγοντας ὅτι εἶναι ἄθεος καὶ παραμερίζοντας τὸ Εὐ­αγγέλιο κατὰ τὴν ὁρκωμοσία του, ἀπὸ ποιὰ σελίδα τῆς ἱστορίας τοῦ λαοῦ μας ἔρχεται; Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ μὴν ἄκουσε ποτὲ τὰ λόγια ἐκείνων ποὺ ἔδωσαν τὸ αἷμα τους γιὰ νὰ ζοῦμε σήμερα ἐμεῖς ἐλεύθεροι:
    Τὰ λόγια τοῦ Κολοκοτρώνη: «Ὅταν ἐ­­­πιάσαμε τὰ ἄρματα, εἴπαμε πρῶτα ὑπὲρ πίστεως καὶ ἔπειτα ὑπὲρ Πατρίδος»!
    Τὶς πράξεις τοῦ Μακρυγιάννη ὅταν ἔ­­κανε τὸ κίνημα τῆς 3ης Σεπτεμβρίου γιὰ τὸ Σύνταγμα: «Πιάνω καὶ φκιάνω μίαν σημαία καὶ γράφω· “Ἐθνικὴ Συνέλεψη, Σύνταμα”. Λέγω· “Εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς βασιλείας Του σηκώνεται ἡ σημαία τῆς πατρίδος!”».

  
Τὴν πίστη τῶν ἡρώων τοῦ 1940!
   Πῶς λοιπὸν μπορεῖ νὰ λέει ὅτι εἶναι «κά­θε λέξη ἀπὸ τὸ Σύνταγμα», ὅταν παραμερίζει τὸ Εὐαγγέλιο, δηλαδὴ τὸ ἴδιο τὸ θεμέλιο τοῦ Συντάγματος ποὺ εἶναι βασισμένο «εἰς τὸ Ὄνομα τῆς Ἁγίας καὶ Ὁμοουσίου καὶ Ἀδιαιρέτου Τριάδος»;
   Ὡς ἐλεύθερος ἄνθρωπος ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ εἶναι ἄθεος καὶ μπορεῖ π.χ. νὰ πεῖ: «Εἴ­­μαστε οἱ περισσότερες λέξεις τοῦ Συν­τάγματος». Δὲν μπορεῖ ὅμως νὰ λέει: «Εἴ­μαστε κάθε λέξη ἀπὸ τὸ Σύνταγμα αὐ­τῆς τῆς χώρας».
   Ἐκτὸς ἂν κάποια στιγμὴ βρεῖ τὸν δρόμο του, τὸν δρόμο ὅλων τῶν σελίδων τῆς ἱστορίας καὶ ὅλων τῶν λέξεων τοῦ Συντάγματος αὐτοῦ τοῦ φιλόχριστου λαοῦ ποὺ κλήθηκε νὰ ὑπηρετήσει.
   Καὶ αὐτὸ τοῦ τὸ εὐχόμαστε ὁλόψυχα!
πηγή: Ορθόδοξο Περιοδικό “Ο ΣΩΤΗΡ”

Κοτζιάς σε γερμανικά ΜΜΕ: Δώστε μας τα πρωτόκολλα καταθέσεων του Χριστοφοράκου, μην κρύβετε μεγαλοαπατεώνες

KOTZIAS
Η Γερμανία δεν μπορεί να συνεχίζει να αναπαράγει ψευτοηθικίστικες παραινέσεις και την ίδια στιγμή να κρύβει τον Χριστοφοράκο, δήλωσε ο Νίκος Κοτζιάς σε συνέντευξη του στα δύο γερμανικά τηλεοπτικά δίκτυα, ΑRD και ZDF.
Νίκος Κοτζιάς- Υπουργός Εξωτερικών: «Στην Ελλάδα έχουμε μεγάλα σκάνδαλα διαφθοράς. Υπαίτιοι αυτών των σκανδάλων, Έλληνες, ζουν σήμερα στη Γερμανία. Η γερμανική δικαιοσύνη θα πρέπει επιτέλους να μας δώσει τα πρωτόκολλα των καταθέσεων, ώστε να έχουμε αποδείξεις για το ποιος δωροδοκήθηκε στην Ελλάδα. Δεν μπορεί να επιχειρηματολογεί κανείς με ψευτοηθικιστικές παραινέσεις και την ίδια στιγμή αυτά τα άτομα που προκάλεσαν τα σκάνδαλα, όπως ο κ. Χριστοφοράκος της Siemens, να βρίσκονται στη Γερμανία. Αυτό θα πρέπει να σταματήσει. Η γερμανική δικαιοσύνη πρέπει να μας κοινοποιήσει της καταθέσεις τους. Είμαστε κατά της διαφθοράς, είμαστε κατά του πλούτου που προέκυψε με μεθόδους διαφθοράς, αλλά η Γερμανία θα πρέπει να πάψει να κρύβει τέτοιους μεγαλοαπατεώνες».
«Δεν μπορεί σήμερα για την Ελλάδα να υπάρχουν χειρότεροι όροι (αποπληρωμής των δανείων) από τους όρους που θεσπίστηκαν για τη Γερμανία που έχασε έναν ολόκληρο πόλεμο», δήλωσε στους Γερμανούς δημοσιογράφους ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών. Και προκάλεσε την Ευρώπη να αποφασίσει επιτέλους τι θέλει : Αν θέλει να υπάρξει ανάπτυξη για να μπορέσει η Έλλάδα να αποπληρώσει τα χρέη της ή αν τελικά θέλει να καταστραφεί η χώρα. 
Νίκος Κοτζιάς: «Η Γερμανία βρήκε μια θαυμάσια ρύθμιση όσον αφορά τα χρέη της με τη Συμφωνία του Λονδίνου το 1952-53. Η Γερμανία είχε χάσει έναν πόλεμο, έναν ολέθριο πόλεμο, αλλά ρυθμίστηκε το θέμα για τα δάνεια που έλαβε κατά τη δεκαετία του ’20. Δεν μπορεί σήμερα για την Ελλάδα να υπάρχουν χειρότεροι όροι (αποπληρωμής των δανείων) από τους όρους που θεσπίστηκαν για τη Γερμανία που έχασε έναν ολόκληρο πόλεμο. Αυτό το θέμα θα πρέπει να το συζητήσουμε. Η Γερμανία σήμερα λέει συνέχεια πως πλήρωσε όλα της τα χρέη, κάτι που δεν είναι βέβαια αλήθεια, και πως εμείς είμαστε οι ψεύτες και οι απατεώνες που δεν θέλουμε να επιστρέψουμε τα δανεικά που πήραμε. Η χώρα που δεν πλήρωσε τα χρέη της μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο είναι πρώτα απ’ όλα η Γερμανία. Αυτό συνέβη με τη Συμφωνία του Λονδίνου. Τι λέει αυτή η συμφωνία; Προκειμένου η Γερμανία να μπορέσει να μπορέσει να αποπληρώσει το χρέος της θα έπρεπε να υπάρξει ανάπτυξη, στην οποία συνέβαλαν όλοι οι εταίροι της. Ορίσθηκε έτσι από τους εταίρους της ένα ποσοστό 3% του εξωτερικού της εμπορίου για την αποπληρωμή των χρεών.

Εμείς ποια συμφωνία έχουμε για την Ελλάδα; Μια συμφωνία που έχει οδηγήσει σε απώλεια κατά 30% του κοινωνικού μας προϊόντος. Εάν η οικονομική μας δύναμη μειώνεται, πώς είναι δυνατόν να αποπληρωθεί το χρέος; Χρειαζόμαστε μια τέτοια ανάλογη ρύθμιση, όπως τότε το 1952-53 για τη Γερμανία. Τότε κανείς δεν έλεγε πως οι Γερμανοί είναι κλέφτες και τεμπέληδες, οι Γερμανοί είναι πολύ εργατικοί και ένας λαός με πολλές ικανότητες, δεν υπάρχει αμφιβολία.

Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι μια πολιτική που θα μας οδηγήσει στην ανάπτυξη. Αυτή είναι άλλωστε η διαφορά που έχουμε με κάποιους από τους εταίρους μας, οι οποίοι επιμένουν στη συνέχιση μιας πολιτικής, η οποία είχε αρνητικά αποτελέσματα, όπως υψηλή ανεργία, καταστροφή της βιομηχανικής παραγωγής και του κοινωνικού δικτύου».
«Αγαπώ τη Γερμανία, η γυναίκα μου είναι Γερμανίδα, αλλά φτάνει με τα στερεότυπα»
Η Γερμανία άμεσα ή έμμεσα κέρδισε σχεδόν 80 δισεκατομμύρια ευρώ από την ελληνική οικονομική κρίση, είπε ο Νίκος Κοτζιάς. Δήλωσε πως πρέπει να σταματήσουν να αναπαράγονται τα στερεότυπα που πληγώνουν τις σχέσεις των δύο λαών και θύμισε στους δημοσιογράφους πως η σύζυγος του είναι Γερμανίδα.
«Η γυναίκα μου είναι Γερμανίδα, άρα έχω οικογενειακές σχέσεις με τη Γερμανία. Καταλαβαίνω τη Γερμανία και θεωρώ τον εαυτό μου έναν πολιτικό που γνωρίζει τη Γερμανία. Εκτός αυτού, πιστεύω πως η Γερμανία είναι μια χώρα κατά βάθος φιλελληνική, γιατί αυτοκαθορίστηκε μέσω της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και των πολιτικών πεποιθήσεων. Όσον αφορά όμως την πληροφόρηση που παρέχουν τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης στο θέμα της ελληνικής κρίσης, θα έλεγα πως υπάρχουν πάρα πολλά στερεότυπα. Πρόσφατα, μετά την τελευταία συμφωνία, είχαμε πηχυαίους πρωτοσέλιδους τίτλους σε γερμανικές εφημερίδες που έλεγαν «Ούτε σεντ για την Ελλάδα», πράγμα που είναι βέβαια ψέμα, γιατί στην τελευταία συμφωνία το θέμα μας δεν ήταν τα χρήματα.

Ένα άλλο ζήτημα που επανέρχεται συχνά στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης είναι το θέμα των χρημάτων που έχει χάσει η Γερμανία εξαιτίας της ελληνικής κρίσης. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει: Η Γερμανία με άμεσο ή έμμεσο τρόπο κέρδισε περί τα 80 δισ. ευρώ από την ελληνική οικονομική κρίση. Πρέπει να μιλούμε με αριθμούς και όχι η μία πλευρά να θέλει να δασκαλέψει την άλλη με ψευτοηθικιστικές τοποθετήσεις».

πηγή

Όλοι οι μεγάλοι άνθρωποι υπήρξαν πρώτα παιδιά, λίγοι όμως το θυμούνται.

Antoine de Saint-Exupery
φωτογραφία :William Heick (b. 1916) - West End, Cincinnati, Ohio, 1963