Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Το ευλογημένο Τριώδιο


http://www.diakonima.gr/wp-content/uploads/2014/02/METANOIA-TASSOSKOURASI.jpg



Ένας νεαρός μαθητής είχε γράψει κάποτε σε μία έκθεση:
"∆εν είμαστε τα μεγάλα άστρα, οι φωτοδότες του σύμπαντος, είμαστε όμως εκείνα τα μικρά φωτεινά σημαδάκια όπου θα υπενθυμίζουν συνεχώς στο σκοτάδι ότι δεν μπορεί να είναι κυρίαρχο".

η κουβέρτα…

Πάντρεψε τον μονάκριβο γιο του. Απ’ την αγάπη που του είχε, του έκανε δώρο όλη την περιουσία του δεν κράτησε τίποτα…
Οι χαρούμενες στιγμές πέρασαν και για αντάλλαγμα η νύφη του και ο γιος του τον έβαλαν να μένει σε ένα υπόγειο… 
Έστελναν το παιδί τους να του δίνει ένα
 πιάτο φαί.
Μια μέρα του έδωσαν μια κουβέρτα να την 
πάει στον πάππου του. Τότε  αυτό πήρε ένα ψαλίδι και την έκοψε στην μέση…
-»Γιατί παιδί μου το έκανες αυτό;» του είπε έντονα η μάνα του.
-»Το κρεβάτι του παππού μου είναι μικρό και η κουβέρτα θα περισσεύει. Θα κρατήσω 
το μισό κομμάτι για σένα όταν γεράσεις 
να σκεπάζεσαι και εσύ όπως ο παππούς…»
Οι γονείς συγκλονιστήκαν… 
κατάλαβαν το λάθος τους και πήγαν 
με δάκρυα στα μάτια και με ντροπιασμένο 
πρόσωπο γονάτισαν μπροστά στον 
πικραμένο πατέρα και του ζήτησαν συγχώρεση…
πηγή 

Κανέλα, ένα μπαχαρικό-φάρμακο: Οι ασθένειες που προλαμβάνει και τα προβλήματα που λύνει

H κανέλα είναι ένα δημοφιλές μπαχαρικό. Οι περισσότεροι την προσθέτουμε στη μηλόπιτα, τον καφέ ή τη ζεστή σοκολάτα. Αντε και σε κάποια αλμυρά φαγητά με κόκκινη σάλτσα. Οπως δείχνουν, όμως, πολλές μελέτες υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να προσθέτουμε την κανέλα σε... ότι βρούμε.
Συγκεκριμένα, μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι η ενσωμάτωση της κανέλας στη διατροφή μπορεί να βελτιώσει γενικά την υγεία. Πέραν του ότι θα προσθέτει, αδιαμφισβήτητα, γεύση. Η κανέλα είναι πλούσια σε ασβέστιο, φυτικές ίνες, σίδηρο, φλαβανόλες και μαγγάνιο, δηλαδή σε μερικά από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά.
Οι οκτώ κυριότεροι λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να αυξήσουμε την πρόσληψη κανέλας είναι οι εξής:

  • Η κανέλα ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου
Οπως έχει αποδειχθεί η μυρωδιά της κανέλας ενισχύει τη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου, ενώ η πρόσληψή της βελτιώνει γενικότερα τη λειτουργία του... υπολογιστή του ανθρωπίνου σώματος. Η κανέλα βοηθά, επίσης, στην ενίσχυση της μνήμης, τη συγκέντρωση, ενώ μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης Αλτσχάιμερ. Επίσης, η κατανάλωση λίγης κανέλας κάθε ημέρα βοηθά στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και στην αποφυγή πονοκεφάλων.


  • Η κανέλα κάνει καλό στην καρδιά
Η ενίσχυση της διατροφής με κανέλα βοηθά στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων από την κατανάλωση λιπαρών γευμάτων.


  • Η κανέλα βοηθά στην απώλεια βάρους
Η ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με την άσκηση, όπως είναι γνωστό μπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια βάρους. Αν κάποιος ενισχύσει τη διατροφή του με κανέλα τα αποτελέσματα θα είναι πιο θεαματικά. Και αυτό γιατί η κανέλα βοηθά στην αύξηση του μεταβολισμού και στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, κάτι το οποίο παίζει καθοριστικό ρόλο στην απώλεια βάρους.


  • Η κανέλα βελτιώνει την υγεία του εντέρου σας
Η κανέλα προλαμβάνει τη δυσπεψία, το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, στη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, τη διάρροια.


  • Η κανέλα βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου
Η κανέλα βοηθά στην πρόληψη της ανάπτυξης και της εξάπλωσης των καρκινικών κυττάρων. Τα καρκινικά κύτταρα τρέφονται με γλυκόζη και αγνοούν τα μεταβολικά σήματα. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος για τον οποίο πρέπει να υπάρχει έλεγχος των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα. Η κανέλα, όπως περιγράψαμε παραπάνω, βοηθάει.


  • Η κανέλα βοηθά στην εναλλαγή της διάθεσης
Η κανέλα είναι μια καλή πηγή μαγνησίου που βοηθά στην εναλλαγή της διάθεσης, και την πρόληψη εμφάνισης κραμπών. Επιπλέον, περιέχει μια ουσία που βοηθά στη ρύθμιση των ορμονών.


  • Η κανέλα κάνει καλό στα ούλα
Η κανέλα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή συστατικά στοματικών διαλυμάτων και καραμελών και αυτό γιατί διαθέτει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες και βοηθά στην προστασία των ούλων και των δοντιών. Επίσης, βελτιώνει την αναπνοή...

Η ΦΕΝΑΚΗ ΤΗΣ ΕΙΔΩΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ Η ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΤΩΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiIruvVx21WkRuyn8UmYDj-SK_c3_Z04dAEhyphenhyphenNSEdDYszHw_8Y8xEeeN7gQbRDfFE-QVOtFk2Xeu6U33THOgAHbDexcCZU72E-MXtM3bPw6lxBTyG0JulidgchvHGM2cMAtj2MQ0Z11iXs/s1600/balding-with-style-lead.jpg

Ιωάννης Ελ. Σιδηράς
Θεολόγος – Εκκλησιαστικός Ιστορικός – Νομικός

Η διαχρονική και επικαιροποιημένη διδασκαλία του Θεοφόρου Πατρός Αγίου Αθανασίου “Κατά των Ειδώλων“ και η αναίρεση της ειδωλολατρίας.
   Στον “ μεταπτωτικό κόσμο “ της υλιστικής ευδαιμονίας ή μάλλον της θεοποιημένης ύλης και της απολυτοποιήσεως των αισθήσεων κυριαρχεί η δύναμη των ειδώλων και της ειδωλοποιημένης ζωής, η οποία γεννά και την τραγικότητα του πτωτικού ανθρώπου. Ο Θεολόγος Άγιος Αθανάσιος, όπως γράφει ο κορυφαίος πανεπιστημιακός Πατρολόγος Παναγιώτης Κ. Χρήστου, απορρίπτει την μυθολογία και τον πολυθεϊσμό, αλλά δεν παρουσιάζει δυσμένεια έναντι της φιλοσοφίας. Ακολούθως απορρίπτει και τις ανώτερες μορφές φυσικής θρησκείας και πανθεϊσμού προβάλλοντας το << υπερβατικόν και το προσωπικόν του Θεού>>.
   Η αληθινή θεογνωσία, σύμφωνα με την διδασκαλία του Μεγάλου Αθανασίου, ορμάται από την λογική και αθάνατη ψυχή του ανθρώπου. Η αξία και η φύση της ψυχής μαρτυρείται δια της ορθής εκτιμήσεως της νοητής ικανότητας του ανθρώπου, ο οποίος έχει φθαρτό σώμα και παρά ταύτα, περιφρονώντας τα παρόντα και γήινα, φαντάζεται και ποθεί τα αιώνια, που δεν ανήκουν στην κατηγορία των υλικών αντικειμένων αλλά σε διάφορη τάξη πραγμάτων. Φυσικά ο άνθρωπος δεν είναι δυνατόν να σκεφθεί τα αιώνια όταν είναι προσηλωμένος στο σώμα. Αλλά με τον <<εμφιλόσοφο νου>> και την αθάνατη ψυχή του, που είναι συγγενής τους.
     Στην <<μεταπτωτική οντολογία>> της κτίσεως και του ανθρώπου καθίσταται δυστυχώς αναπόφευκτο κάθε εποχή στο διάβα των αιώνων και του ιστορικού γίγνεσθαι της ανθρωπότητος να έχει τα <<είδωλα>> της, τα οποία η ασθενική και ρέπουσα προς την ύλη ανθρώπινη φύση «εγείρει και θεοποιεί». Η κακή χρήση του «αντεξουσίου» από τον μεταπτωτικό άνθρωπο έχει ως οντολογική συνέπεια την απομάκρυνση από τον άκτιστο Θεό και την προσήλωση στα κτίσματα, τα φθαρτά δημιουργήματα του άκτιστου δημιουργού.
     Ο Ιερός Πατήρ αναφέρει χαρακτηριστικά : « ενώ το σώμα έχει οφθαλμούς για να βλέπει την κτίση και διά της Παναρμονίου τάξεως και ακριβείας που υπάρχει σε αυτήν να γνωρίζει τον δημιουργό · ενώ έχει ακοή για να ακούει τα θεία λόγια και τους νόμους του Θεού · ενώ έχει χέρια για να εγείρει τα απαραίτητα και να τα υψώνει ως προσευχή προς τον Θεό, εν τούτοις η ψυχή επειδή απομακρύνθηκε από την θεώρηση των καλών και από την κίνηση μέσω αυτών, στο εξής αποπλανάται και κινείται προς τα αντίθετα. Έπειτα βλέποντας την εξουσία της και κάνοντας κατάχρηση αυτής, σκέφθηκε ότι δύναται να κινεί τα μέλη του σώματος και προς τα αντίθετα……. Ο τολμητίας άνθρωπος όμως δεν έθεσε ως σκοπό το χρήσιμο και το κατάλληλο, αλλά αυτό που μπορεί και άρχισε να πράττει τα αντίθετα….
     Μερικοί λοιπόν από τους ειδωλολάτρες, επειδή εκτροχιάσθηκαν από την οδό και επειδή δεν εγνώρισαν τον Χριστό, απεφάνθησαν ότι το κακό έχει υπόσταση και αυθυπαρξία. Αυτοί σφάλλουν στα εξής δύο : ή καθαιρούν τον Δημιουργό από το αξίωμα να είναι ο ποιητής, των όντων – διότι δεν θα ήταν Κύριος των όντων, εάν, σύμφωνα με την γνώμη τους, το κακό υπάρχει μόνο του και έχει ουσία – ή εάν τον αναγνωρίζουν ως ποιητή των όντων, κατ’ ανάγκην θα δεχθούν ότι είναι και του κακού… οι δε αιρετικοί που εξέπεσαν από την διδασκαλία της Εκκλησίας και εναγάγησαν ως προς την πίστη λέγουν και αυτοί ως παράφρονες, ότι το κακό έχει υπόσταση. Κατασκευάζουν για τον εαυτό τους ένα άλλον Θεό εκτός από τον αληθινό, τον Πατέρα του Χριστού, και αυτόν αδημιούργητο, ποιητή του κακού και αρχηγό κάθε κακίας και δημιουργό του κόσμου…
     Έτσι λοιπόν έγινε και διεμορφώθη η εφεύρεση και επινόηση της κακίας εξ’ αρχής από τους ανθρώπους. Ήδη είναι ανάγκη να πούμε πως κατέπεσαν και στην παραφροσύνη των ειδώλων για να γνωρίζεις ότι η εφεύρεση των ειδώλων δεν έγινε καθόλου από κάτι καλό αλλά από την κακία. Αυτό δε το οποίο έχει κακή αρχή σε καμία περίπτωση θα μπορούσε να θεωρηθεί καλό διότι ολόκληρο είναι κακό…
     Επομένως προηγείται η κακία ως αιτία της ειδωλολατρίας. Αφού λοιπόν οι άνθρωποι έμαθαν να εφευρίσκουν σε βάρος τους την ανύπαρκτη κακία, κατά τον ίδιο τρόπο έπλασαν για τους εαυτούς τους και τους ανύπαρκτους θεούς εάν ένας βυθιστεί στον βυθό, δεν βλέπει πλέον το φώς, ούτε όσα φαίνονται μέσα στο φώς, διότι οι οφθαλμοί του είναι στραμμένοι προς τα κάτω και διότι περιβάλλεται από ύδωρ. Και επειδή αντιλαμβάνεται μόνον αυτά που ευρίσκονται στον βυθό, νομίζει ότι τίποτε περισσότερο από αυτά δεν υπάρχει, αλλά ότι αυτά που βλέπει αυτός είναι τα σπουδαιότερα όλων.
     Έτσι και στην παλαιά εποχή οι παράφρονες άνθρωποι, βυθισθέντες στις επιθυμίες και φαντασίες των σαρκικών και λησμονήσαντες την έννοια και την αντίληψη περί του Θεού, με θαμπό το λογικό ή μάλλον χωρίς καθόλου λογικό, αυτά τα οποία φαίνονται, τα ανετύπωσαν ως Θεούς, λατρεύοντας << την κτίσιν παρά τον κτίσαντα>> (Ρω. 1,25) και θεοποιούντες τα δημιουργήματα μάλλον παρά τον δημιουργό και Δεσπότη Θεό που τα δημιούργησε. Και όπως εκείνοι που βυθίζονται στον βυθό όσο κατεβαίνουν προς τα κάτω, τόσο περισσότερο επιδιώκουν τα σκοτεινότερα και βαθύτερα μέρη, έτσι έπαθε και το γένος των ανθρώπων. Διότι δεν κράτησαν μόνο την ειδωλολατρία, ούτε έμειναν σε εκείνα από τα οποία είχαν αρχίσει. Αλλά όσο χρόνιζαν στα πρώτα, τόσο περισσότερο εφεύρισκαν νεώτερες δεισιδαιμονίες. Και επειδή δεν χόρταιναν από τα πρώτα, εναπέθεταν στους ώμους τους πάλι και άλλα κακά, προοδεύοντας στα αισχρότερα και επεκτείνοντας περισσότερο την ασέβειά τους…. Πώς λοιπόν δεν θα θεωρηθούν από όλους άθεοι αυτοί οι οποίοι και από την Θεία Γραφή κατηγορούνται ως ασεβείς; Ή πώς δεν θα είναι άθλιοι αυτοί οι οποίοι ολοφάνερα αποδεικνύονται να λατρεύουν τα άψυχα αντί της αληθείας; Και ποια ελπίδα μπορούν να έχουν ή πώς θα μπορούσαν να τύχουν συγνώμης αυτοί οι οποίοι έχουν εμπιστοσύνη στα μη λογικά και ακίνητα, τα οποία λατρεύουν αντί του αληθινού Θεού…
     Ευλόγως βεβαίως το παθαίνουν αυτό. Διότι, αφού εξέπεσαν από την γνώση του ενός Θεού, κατάντησαν να εκπέσουν σε πολλές και διάφορες δοξασίες. Και αφού απεστράφησαν τον αληθή Λόγο του Πατρός, τον Σωτήρα Πάντων Χριστό, ευλόγως περιπλανάται η διάνοιά τους σε πολλά. Και όπως εκείνοι που αποστρέφονται τον ήλιο και ευρίσκονται σε τόπους σκοτεινούς, περιπλανώνται σε πολλές οδούς που δεν έχουν διέξοδο και δεν βλέπουν μεν αυτούς που συναντούν, φαντάζονται δε ως παρόντες άλλους ανύπαρκτους και ενώ κοιτάζουν, δεν βλέπουν. Κατά τον ίδιο τρόπο και εκείνα που απεστράφησαν τον Θεό και εσκοτίσθη η ψυχή τους, έχουν τον νου περιπλανώμενο και βλέπουν εμπρός τους ανύπαρκτα σαν μεθυσμένοι και τυφλοί.
     Ήδη δε μερικοί κατάντησαν σε τόση ασέβεια και παραφροσύνη, ώστε ακόμη και ανθρώπους με την ίδια παράσταση και μορφή να κατακρεουργούν και προσφέρουν θυσία στους ψευδοθεούς τους. Και δεν βλέπουν οι κακοδαίμονες ότι τα σφαγιαζόμενα θύματα είναι τα πρότυπα, συμφώνως προς τα οποία κατασκευάσθηκαν οι θεοί που κατασκευάζουν και προσκυνούν και στους οποίους προσφέρουν θυσία τους ανθρώπους…
     Εξαιτίας αυτών λοιπόν έφθασαν τόσα πολλά κακά στους ανθρώπους, διότι βλέποντας ότι οι δαιμονικοί θεοί τους ευχαριστούνται με αυτά, αμέσως και οι ίδιοι μιμήθηκαν τους θεούς τους με όμοια παραπτώματα, θεωρώντας ιδιαίτερο κατόρθωμα να μιμούνται, όπως νόμιζαν, τα ανώτερα. Εξ’ αυτού οι άνθρωποι κατέπεσαν σε ανθρωποκτονίες και παιδοκτονίες και σε όλες τις ασέλγειες…
     Άραγε αξίζει να θεωρούνται άνθρωποι αυτοί οι οποίοι τους λατρεύουν και να ελεεινολογούνται ως μάλλον ανόητοι από τα άλογα ζώα και περισσότερο αναίσθητοι από τα άψυχα; Διότι αν λογάριαζαν το λογικό της ψυχής τους, δεν θα είχαν καταπέσει όλοι τελείως, ούτε θα αρνούνταν τον Πατέρα του Χριστού, τον Θεό… αρκεί να φωνάξει η κτίση προς αυτούς και να δείξει τον ποιητή και δημιουργό της Θεό, αυτόν ο οποίος είναι Βασιλεύς δικός της και του παντός, του Πατέρα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, τον οποίο αποστρέφονται μεν αυτοί που νομίζουν ότι είναι σοφοί, αλλά προσκυνούν και θεοποιούν την κτίση που έπλασε αυτός, αν και η ίδια προσκυνεί και παραδέχεται ως Κύριο αυτόν που εκείνοι προς τιμήν της αρνούνται…
     Όσα ελέχθησαν προηγουμένως, απεδείχθη ότι δεν είναι τίποτα άλλο παρά πλάνη στην ζωή, η δε οδός της αληθείας έχει σκοπό να μας οδηγήσει στον πράγματι αληθινό Θεό. Για να την γνωρίσουμε και να την κατανοήσουμε δεν χρειάζεται τίποτα άλλο παρά ο εαυτός μας…
     Λέγομε λοιπόν ότι καθώς αρνήθηκαν τον Θεό και λατρεύουν άψυχα, έτσι και επειδή επίστευσαν ότι δεν έχουν λογική ψυχή, απ’ αυτό επιτιμώνται ως παράφρονες και καταριθμούνται μεταξύ των αλόγων. Δια τούτο είναι άξιοι ελέους και καθοδηγήσεως διότι ως άψυχοι λατρεύουν τα άψυχα…
     Διότι όπως ακριβώς απέστρεψαν την διάνοιά τους από τον Θεό και έπλασαν ανύπαρκτους θεούς, έτσι μπορούν να ανέβουν με τον νου της ψυχής και να επιστρέψουν πάλι προς τον Θεό.
     Ο Θεός λοιπόν είναι αγαθός και φιλάνθρωπος και φροντίζει για τις ψυχές τις οποίες έπλασε. Επειδή όμως είναι εκ φύσεως αόρατος και ακατάληπτος, διότι ευρίσκεται επέκεινα παντός δημιουργήματος και γι’ αυτό το ανθρώπινο γένος δεν θα επιτύγχανε να τον γνωρίσει, καθ’ όσον τα μεν πλάσματα έγιναν εκ του μηδενός, αυτός δε είναι αδημιούργητος, γι’ αυτό ακριβώς ο Θεός διεκόσμησε την κτίση διά του Λόγου του, ώστε επειδή εκ φύσεως είναι αόρατος, να είναι δυνατό ν’ αναγνωρισθεί από τους ανθρώπους έστω και από τα έργα. Διότι πολλές φορές αναγνωρίζουμε την ύπαρξη του τεχνίτου από το έργο του αν και δεν τον βλέπουμε… Έτσι, από την τάξη του κόσμου πρέπει να αντιλαμβανόμεθα τον δημιουργό και πλάστη αυτού Θεό, αν και δεν τον βλέπουμε με τα μάτια του σώματος…
     Επειδή λοιπόν δεν υπάρχει αταξία στο σύμπαν αλλά τάξη, δεν υπάρχει αμετρία αλλά συμμετρία και ούτε ακοσμία αλλά κόσμος και μάλιστα παναρμόνιος τάξη στον κόσμο, είναι ανάγκη να σκεφθούμε και να εννοήσουμε τον Δεσπότη που τα συγκέντρωσε και τα συνένωσε αυτά και τα έκανε να συμφωνούν. Διότι αν και δεν τον βλέπουμε με τα μάτια, εν τούτοις από την τάξη και την συμφωνία των αντιθέτων είναι δυνατόν να εννοήσουμε τον άρχοντα και κοσμήτορα και Βασιλέα τους… και μάλιστα ένα Θεό και όχι πολλούς. Και αυτή η τάξη της διακοσμήσεως και η αρμονική ομόνοια των πάντων αποδεικνύει όχι πολλούς αλλά έναν τον άρχοντα και ηγεμόνα αυτής, τον Λόγο. Διότι, εάν ήταν πολλοί οι άρχοντες της κτίσεως, δεν θα διατηρούνταν αυτή η τάξη του σύμπαντος, αλλά θα ήταν όλα άτακτα εξαιτίας των πολλών αρχόντων… και όπως κατηγορούμε την πολυθεΐα ότι είναι αθεΐα, έτσι κατ’ ανάγκη και η πολυαρχία είναι αναρχία.
     Ενώ λοιπόν αυτά έχουν έτσι και δεν υπάρχει τίποτα έξω από Αυτόν, αλλά και ο ουρανός και η γη και όλα όσα ευρίσκονται εντός αυτών εξαρτώνται από αυτόν, εν τούτοις άνθρωποι παράφρονες, εγκαταλείψαντες την γνώση και την ευσέβεια προς αυτόν, εκτίμησαν τα ανύπαρκτα περισσότερο από τα υπάρχοντα και θεοποίησαν τα μη όντα αντί του πράγματι όντος Θεού, λατρεύοντες <<τη κτίσει παρά τον κτίσαντα>> και καταντήσαντες σε ανοησία και δυσέβεια. Διότι αυτό ομοιάζει σαν να θαυμάζει κανείς τα έργα περισσότερο από τον τεχνίτη ή να εκπλήσσεται από τα έργα που υπάρχουν σε μία πόλη και να περιφρονεί τον δημιουργό τους. Ακόμη είναι σαν να επαινεί κανείς το μουσικό όργανο, αλλά να αθετεί αυτόν που δημιούργησε την σύνθεση και την αρμονία. Τρελοί και τυφλοί με μάτια πολύ χαλασμένα.
     Διότι με ποιόν άλλον τρόπο θα μπορούσαν να γνωρίσουν την οικοδομή ή το πλοίο ή την λύρα, εάν δεν το ναυπηγούσε ο ναυπηγός, εάν δεν το οικοδομούσε ο αρχιτέκτων και δεν το συνέθετε ο μουσικός; Όπως λοιπόν αυτός που τα σκέπτεται αυτά είναι παράφρων και έχει υπερβεί κάθε παραφροσύνη, έτσι μου φαίνεται ότι δεν έχουν υγιή νου αυτοί που δεν παραδέχονται τον Θεό και δεν λατρεύουν τον Λόγο του, τον Σωτήρα πάντων, τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό δια του οποίου ο Πατήρ διαρρυθμίζει και συγκρατεί τα πάντα και προνοεί για όλα. Σ’ Αυτόν έχοντας πίστη και θεοσέβεια, ω φιλόχριστε, να χαίρεσαι και να ελπίζεις δυνατά, διότι καρπός της εις Αυτόν πίστεως και ευσεβείας είναι η αθανασία και η Βασιλεία των Ουρανών, μόνον εφ’ όσον η ψυχή κοσμείται με την εκτέλεση των νόμων του. Διότι όπως δι’ εκείνους που ζουν συμφώνως προς τον νόμο του το έπαθλο είναι η αιώνια ζωή, έτσι εκείνους που βαδίζουν την αντίθετη προς την αρετή οδό, τους περιμένει μεγάλη αισχύνη και ασυγχώρητος κίνδυνος κατά την ημέρα της κρίσεως, διότι ενώ εγνώρισαν την οδό της αλήθειας, έπραξαν τα αντίθετα εκείνων που εγνώρισαν>>.

Υπεστάλη η σημαία της ΕΕ από το δημαρχείο της Πάτρας

 http://www.sofokleousin.gr/files/europa_1728x800_c_311866309.jpg

Υπεστάλη η σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βρίσκεται στο δημαρχείο Πατρέων. Η κίνηση αυτή όπως αναφέρεται συνέβη από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων του νέου δημάρχου που εξελέγη με ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ και όχι λόγω της πρόσφατης κόντρας με τους εταίρους λόγω των σκληρών διαπραγματεύσεων.
Σύμφωνα με τον συντονιστή επικοινωνίας του δήμου Ανδρέα Αντωνόπουλο, η κίνηση αυτή δεν είναι μόνο συμβολική, αλλά έχει βαθιά πολιτική σημασία και εξήγησε:
«Πρόκειται για μια ενέργεια έμπρακτης αντίθεσης ενάντια στην Ε.Ε., καθώς πρόκειται για μια αντιδραστική διακρατική ένωση που παραμένει εχθρική για το λαό. Η Ε.Ε. δεν αλλάζει και δεν θα γίνει ποτέ υπέρ των λαών, όπως λέει η σημερινή και η χθεσινή κυβέρνηση. Γεγονός που καθιστά αναγκαίο το δρόμο της ρήξης και της αποδέσμευσης, της μονομερούς διαγραφής του χρέους με το λαό κυρίαρχο στην οικονομία και την εξουσία. Έτσι θα απαλλαγούμε οριστικά από τα μνημόνια, τους επιτηρητές και από αντιλαϊκές πολιτικές που εφαρμόζονται».
πηγή 

Ενα σύγχρονο παραμύθι: Πώς αυτή η φωτογραφία μάζεψε 1,2 εκατομμύρια δολάρια για ένα υποβαθμισμένο σχολείο

Μια φορά κι έναν καιρό, ένας μικρός Αφροαμερικανός, από μια φτωχογειτονιά της αμερικανικής μεγαλούπολης, συναντήθηκε κατά τύχη με έναν διάσημο φωτογράφο...
Ολα ξεκίνησαν με τη φωτογραφία ενός πιτσιρικά στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Ο μικρός Αφροαμερικανός, από μια φτωχογειτονιά της αμερικανικής μεγαλούπολης, συναντήθηκε κατά τύχη με έναν διάσημο φωτογράφο και το πορτρέτο του, που έκανε τον γύρο των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης, επέτρεψε μέσα σε λίγες ημέρες να συγκεντρωθεί το ποσό του 1,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το σχολείο του.
Ο φωτογράφος Μπράντον Στάντον, γνωστός από το μπλογκ «Ανθρωποι της Νέας Υόρκης», έπεσε πάνω στον 13χρονο Βιντάλ Τσάστανετ στην υποβαθμισμένη συνοικία Μπράουνσβιλ του Μπρούκλιν, τον περασμένο μήνα. Φωτογράφισε το παιδί με το φούτερ και το αφοπλιστικό χαμόγελο και ανάρτησε τη φωτογραφία στο μπλογκ του με ένα σύντομο σχόλιο. Σ' αυτό, ο Βιντάλ έπλεκε το εγκώμιο της διευθύντριας του σχολείου του, λέγοντας πόσο πολύ τον έχει επηρεάσει στη ζωή του.
«Μας λέει ότι κάθε φορά που κάποιος εγκαταλείπει το σχολείο, χτίζουν ένα καινούριο κελί στις φυλακές. Και μια φορά ζήτησε από όλους τους μαθητές να σηκωθούν όρθιοι και μας είπε, στον καθέναν από εμάς, ότι είμαστε σημαντικοί», είπε ο 13χρονος.
Ο Μπράντον Στάντον εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ που επιδίωξε να γνωρίσει τη διευθύντρια Νάντια Λόπεζ και το σχολείο, το Μοτ Χιλ Μπρίτζις Ακάντεμι.
Η διευθύντρια

 Η Νάντια Λόπεζ του εμπιστεύτηκε ότι το όνειρό της είναι να επισκεφθούν οι μαθητές της μεγαλύτερης τάξης το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, κοντά στη Βοστώνη, για να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να αποκτήσουν φιλοδοξίες. Τα περισσότερα από τα παιδιά δεν έχουν βγει ποτέ πέρα από τη φτωχή και επικίνδυνη γειτονιά τους.

Μαζί, ο φωτογράφος και η διευθύντρια, έκαναν έκκληση μέσω του ιστότοπου Indigogo για δωρεές προς το σχολείο, με την ελπίδα να συγκεντρώσουν 100.000 δολάρια. Σήμερα, το ποσό έχει φτάσει το 1,2 εκ. δολάρια χάρη στους 40.158 ανθρώπους οι περισσότεροι από τους οποίους δώρισαν μικροποσά, από 1 έως 40 δολάρια.
Με τα χρήματα αυτά θα καλυφθούν πολλά ταξίδια στο Χάρβαρντ, δέκα χρόνια θερινών δραστηριοτήτων για τα παιδιά και υποτροφίες για τους καλύτερους μαθητές, μεταξύ των οποίων είναι και ο Βιντάλ.
Ο 13χρονος έγινε σταρ εν μία νυκτί και προσκλήθηκε, μαζί με τη Λόπεζ, ακόμη και στο σόου της Ελεν Ντετζένερις ενώ πολλά τηλεοπτικά κανάλια έκαναν ρεπορτάζ για το υποβαθμισμένο σχολείο του.
Η εκπομπή

 Η Λόπεζ ομολόγησε ότι μέχρι που ο Βιντάλ μίλησε στον Μπράντον Στάντον, είχε απελπιστεί και σκεφτόταν σοβαρά να παραιτηθεί. «Δεν ήξερα ότι μέτραγα, δεν ήξερα ότι κάποιος ενδιαφερόταν για αυτά που έκανα», εξήγησε στο κανάλι NBC.
Σύμφωνα με την Ντετζένερις, μια μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ προσφέρθηκε να εξοπλίσει όλες τις τάξεις του σχολείου με υπερσύγχρονους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
 Οι πρωταγωνιστές
Πηγή: Τα Νέα

“η Γερμανία πάντα θα ηττάται.. είτε κυβερνάται από τον Κάιζερ, είτε από τον Χίτλερ, είτε από την κ. Μέρκελ”

Η "ανίκητη" Γερμανία που όμως πάντα χάνει! Τι δείχνει η "αυτοκαταστροφική" της ιστορία
Πολλές φορές κατά την διάρκεια του “ελληνικού δράματος” που ονομάζουμε κρίση, το αδιέξοδο έμοιαζε αναπόφευκτο. Και πάντα αποδιδόταν στις “γερμανικές εμμονές”. Αρκετές φορές το Βερολίνο δέχτηκε τις “φιλικές συμβουλές” των ΗΠΑ που παρά τα προβλήματά τους παραμένουν η μοναδική υπερδύναμη στον πλανήτη.
Πρόσφατα ο ίδιος ο Ομπάμα ανέλαβε τον ρόλο του συμβουλάτορα. Ποτέ η γερμανική κυβέρνηση και άρχουσα τάξη δεν άκουσε και η “κώφωσή” της αποδιδόταν σ΄ όσους γνωρίζουν την Γερμανία από μέσα σ΄ αυτές τις αυτοκαταστροφικές τελικά εμμονές της. Κοιτώντας το παρελθόν δεν είναι δύσκολο να το πιστέψεις.

Κάποτε υπήρχε η “ποδοσφαιρική” άποψη που έλεγε ότι ένας αγώνας παίζεται 90΄λεπτά αλλά πάντα στο τέλος οι Γερμανοί κερδίζουν. Ήταν μια πεποίθηση που αφορούσε μόνο στο ποδόσφαιρο και ίσχυσε για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Κατά τ΄ άλλα οι Γερμανοί θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν “μυθικοί loosers” . Έχασαν δύο πολέμους διαθέτοντας αξιόλογες ΕΔ και ειδικά στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο “ανίκητο” θεωρητικά στρατό. Ηττήθηκαν και στους δύο! Οι εμμονές τους ήταν η καταστροφή τους. Τώρα πολλοί λένε ότι η τακτική που με πείσμα ακολουθούν στον “οικονομικό πόλεμο” που οι ίδιοι ξεκίνησαν θα τους οδηγήσει στην καταστροφή. Το κακό είναι ότι όπως και στους δύο Παγκοσμίους Πολέμους, έτσι και τώρα η Γερμανία παίρνει μαζί της στον δρόμο της καταστροφής σχεδόν όλη την Ευρώπη! Και πάντα η Ελλάδα πληρώνει βαρύ τίμημα με την γερμανική αυτοκαταστροφή.

Ο συντάκτης του Onalert.gr Παντελής Καρίκας μας θυμίζει πολύ γρήγορα τα “γερμανικά κατορθώματα” :

Φαίνεται πως οι Γερμανοί δεν μαθαίνουν ποτέ. Κατάφεραν να προκαλέσουν δύο παγκόσμιους πολέμους και να τους χάσουν και τους δύο, ενώ τώρα έχουν προκαλέσει έναν τρίτο, οικονομικό αυτή τη φορά, για την ώρα τουλάχιστον.

Οι αιτίες που η Γερμανία έχασε τους δύο παγκόσμιος πολέμους είναι πολλές. Ωστόσο, σε αμφότερους τους πολέμους, οι βασικές αιτίες ήταν η πίστη στη δική της ανωτερότητα, έναντι των άλλων και η ισχυρογνωμοσύνη των ηγετών της, η οποία, κυριολεκτικά, την κατάστρεψε τη γερμανική πολεμική προσπάθεια.

Οι Γερμανοί προκάλεσαν τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ μπορούσαν να τον έχουν αποφύγει, προκαλώντας την Αυστρία να επιτεθεί στην Σερβία, αν και γνώριζαν ότι, στην περίπτωση αυτή, θα επέμβει και η Ρωσία και άρα ο πόλεμος θα επεκταθεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ξεκίνησαν τον πόλεμο καθώς όλοι, από τον Κάιζερ, μέχρι τον τελευταίο εργάτη, είχαν ακλόνητη την πίστη στην γερμανική υπεροχή - Deutschland über alles! Χρειάστηκαν τέσσερα αιματοβαμμένα χρόνια και η πίεση των Συμμάχων, μέσω του βρετανικού ναυτικού αποκλεισμού, για να πειστούν οι Γερμανοί ότι δεν είναι υπεράνθρωποι, αλλά κοινοί άνθρωποι που μπορούν να πεινάσουν, όπως όλοι οι άλλοι. Έτσι και μετά από μια σειρά μεγάλων ηττών που υπέστησαν στο πεδίο της μάχης, το 1918, υποχρεώθηκαν να συνθηκολογήσουν.

Παρόλα αυτά, μην ξεχνώντας την ανόητη νοοτροπία τους, ανακάλυψαν τον τρόπο να “ξεχρεωθούν” την ήττα, δημιουργώντας τον μύθο της εναντίον τους εβραϊκής συνωμοσίας και τη θεωρία του “πισώπλατου μαχαιρώματος”. Στις θεωρίες αυτές στηρίχθηκε ο Χίτλερ, ο οποίος, μην το ξεχνάμε, ψηφίστηκε και εκλέχθηκε από τους Γερμανούς πολίτες, ικανοποιώντας την βλακώδη εμμονή τους στην πίστη περί της δικής τους ανωτερότητας. Ο Χίτλερ, εμποτισμένος στην θεωρία του Πανγερμανισμού, αποδείχθηκε η καταστροφή του κόσμου και της Γερμανίας.

Ήταν ένας παράφρονας, εμμονικός, που απαγόρευε στους άνδρες του να υποχωρούν, ακόμα και όταν όλα ήταν χαμένα, όπως στο Στάλινγκραντ, το 1942, στην Τυνησία, το 1943, στη Γαλλία και στη Λευκορωσία το 1944. Ήταν αυτός που όταν βομβάρδιζαν οι Αμερικανοί το Βερολίνο αρνούνταν να αποδεχτεί ότι είναι δυνατό ο “κατώτερος” λαός των Αμερικανών να έχει τόσα πολλά βομβαρδιστικά.

Ήταν ο ίδιος που όταν στρατηγός του τον προειδοποίησε για την τεράστια ισχύ του Σοβιετικού στρατού έδωσε εντολή να κλειστεί σε φρενοκομείο!

Ο πόλεμος τελείωσε. Η Γερμανία ηττήθηκε, αλλά διασώθηκε από την τύχη που θα της έπρεπε για τα όσα είχε διαπράξει, λόγω της έναρξης του Ψυχρού Πολέμου. Ανέκαμψε, χάρη στην οικονομική στήριξη των πρώην εχθρών της και εξελίχθηκε στην πρώτη ευρωπαϊκή οικονομική δύναμη και τη τέταρτη του κόσμου.

Οι Γερμανοί, εξαιτίας ακριβώς των εξελίξεων αυτών, “ξέχασαν” που οφείλουν το “γερμανικό οικονομικό θαύμα” και κατέληξαν και πάλι στο συμπέρασμα ότι είναι ο καλύτερος, ο ανώτερος, ο πλέον θαυμάσιος λαός στον κόσμο, αντίθετα με κάποιος “τεμπέληδες”, Έλληνες του Νότου, που παρακαλούν για δανεικά.

Ήρθε όμως ο καιρός που και για αυτή τους την αλαζονεία  οι Γερμανοί κινδυνεύουν να ξαναχάσουν καθώς οι φωνές εναντίον της εμμονικής πολιτικής τους που ισοπεδώνει λαούς ολόκληρους, ακούγονται, πια, όλο και δυνατότερα, στην Ευρώπη.

Η Γερμανία και πάλι θα ηττηθεί. 
Το γεγονός είναι νομοτελειακό, είτε κυβερνάτε από τον Κάιζερ, είτε από τον Χίτλερ, είτε από την κ. Μέρκελ. 
Η Γερμανία θα ηττηθεί γιατί η ηγεμονία της στηρίζεται σε κάτι πρόσκαιρο και μεταβαλλόμενο, την ισχύ και όχι σε κάτι διαχρονικό, το δίκαιο. 
Η Ιστορία διδάσκει. 
Αρκεί να θέλει κανείς να την ακούσει...
 πηγή

«Κύριε, είμαι χειρότε­ρος και από τον τελώνη. Γιατί δεν μπορώ να μη δω με την άκρη του ματιού μου το φαρισαίο και να μην πω, σε ευχαριστώ, γιατί δεν είμαι σαν αυτόν».

ΌΤΑΝ λοιπόν με τον τρόπο αυτόν κατορθώσεις να διεισδύσεις στην αθλιότητα σου, στην ανεπάρκεια σου, στην άμαρτωλότητά σου, έπικαλέσου τον Κύριο, όπως έκανε και ό τελώνης: «Ό Θεός ιλάσθητί μοι τω άμαρτωλώ» (Λουκά ιη' 13). Και πρόσθεσε: «Κύριε, είμαι χειρότε­ρος και από τον τελώνη. Γιατί δεν μπορώ να μη δω με την άκρη του ματιού μου το φαρισαίο και να μην πω, σε ευχαριστώ, γιατί δεν είμαι σαν αυτόν».

Όμως λένε οί άγιοι: κοίτα το σκοτάδι που υπάρχει στήν καρδιά σου και την αδυναμία πού κατοικεί στα μέλη σου και απόβαλε κάθε διάθεση κατάκρισης τού πλησίον σου. Από το σκοτάδι, όπου βρίσκεσαι, βλέπεις το ουρά­νιο φως να αντικατοπτρίζεται πιο καθαρά στα άλλα δημιουργήματα. Δε σου επιτρέπεται όμως να αποκαλύ­πτεις τα αμαρτήματα των άλλων, διότι τα δικά σου είναι έξίσου μεγάλα.

Μόνο όταν ασχοληθείς με επιμέλεια και στα σοβαρά για την τελειοποίηση σου θα παρατηρήσεις την ατέλεια σου. Και όταν αντιληφθείς την ατέλεια σου μπορείς να τελειοποιηθείς. Με τον τρόπο αυτό ή τελειό­τητα προέρχεται από την αδυναμία και την ατέλεια. Τώρα κυρίως σου δωρίζεται ή κατάσταση εκείνη, για την όποια μιλά ό άγιος Ισαάκ ό Σύρος: και ό εχθρός σου το βάζει στα πόδια όσο πιο γρήγορα τον πλησιάζεις.
Για ποιόν όμως εχθρό μας μιλάει ό όσιος; Φυσικά για τον ίδιο εχθρό πού πήρε μια φορά τη μορφή του όφεως και πού μας προκαλεί τη δυσαρέσκεια, την ανυπομονη­σία, τη βιαιότητα, την οργή, το φθόνο, το φόβο, την αγωνία, την ανησυχία, το μίσος, την τεμπελιά, την αποθάρρυνση, την απιστία και γενικά ό,τι έξερεθίζει την ύπαρξη μας και πού έχει τις ρίζες του στη φιλαυτία μας και την εγωπάθεια μας.

Ποιά απαίτηση, αλήθεια, θα μπορούσε να έχει κανείς να υπακούουν σ΄ αυτόν τυφλά οι άλλοι, όταν με πόνο ψυχής αναγνωρίζει, -όταν αναγνωρίζει,- ότι ό ίδιος ποτέ δεν υπακούει στον Κύριο του;
Καί πώς δικαιούται, λοιπόν, αυτός ό άνθρωπος να ταράσσεται, να είναι ανυπόμονος και βίαιος, όταν δεν πάνε όλα σύμφωνα με τίς επιθυμίες του; Με συνεχή άσκηση συνήθισε να μην έχεις «ίδιας επιθυμίας». Γι' αυτόν πού δεν έχει καμιά εμπαθή επιθυμία, πάνε όλα τα πράγματα, όπως επιθυ­μεί, εξηγεί ό άββάς Δωρόθεος. Ή θέληση του συμπίπτει με τη θέληση του Θεού και καθετί πού θα ζητήσει προσευχόμενος «έσται αυτω» (Μαρκ. ια' 24).

Είναι δυνατόν ποτέ να έχει φθόνο στην καρδιά του ό άνθρωπος πού δεν υψώνει τον εαυτό του, αλλά βλέπει τη δική του κατάσταση και διαπιστώνει πώς όλοι οι άλλοι είναι περισσότερο άξιοι τιμής και εκτίμησης άπ' αυτόν τον ίδιο;

Είναι δυνατόν να φοβάται, να αγωνιά και να ανησυχεί εκείνος, πού οτιδήποτε του συμβεί, το υπομένει σαν το ληστή πάνω στο σταυρό πού έλεγε «άξια γαρ ων έπράξαμεν άπολαμβάνομεν» (Λουκά κγ' 41);

Ή ραθυμία φεύγει άπ' αυτόν, γιατί την ξεσκεπάζει διαρκώς μέσα του. Δε φοβάται μήπως πέσει, γιατί βρίσκεται ήδη κάτω, αντίθετα από τον υψηλόφρονα πού κινδυνεύει από στιγμή σε στιγμή να πέσει από τα φαντα­στικά ύψη του στη σκληρή πραγματικότητα. Το μίσος του κατευθύνεται εναντίον κάθε κακού πού διαπιστώνει στη ζωή του.
«Μισεί την εαυτού ψυχήν (ζωήν)» (Λουκά ιδ' 26). Ή απιστία δε βρίσκει καθόλου έδαφος μέσα του πια, «έγεύθη και είδεν, ότι χρηστός ό Κύριος» (Ψαλμ. λγ' 9).
Τον οδηγεί ό Κύριος. Ή αγάπη του μεγαλώνει αδιάκο­πα. Το ίδιο και ή πίστη του. 'Εχει εγκαταστήσει μεσά του, λέγει ό άγιος Ισαάκ όΣύρος, την ειρήνη με τον εαυτό του και γι' αυτό ό ουρανός και ή γη έχουν ειρήνη μαζί του. Συνάγει τον καρπό της ταπείνωσης. Αυτό όμως πραγμα­τοποιείται μόνο όταν ακολουθήσει κανείς «την στενήν και τεθλιμμένην όδόν και ολίγοι είσιν οί εύρίσκοντες αυτήν» (Ματθ. ζ' 14).

Τίτο Κολλιάντερ''Ο δρόμος των ασκητών'' Εκδόσεις Ακρίτας

πηγή




Ὅ,τι φανερώνεται εἶναι φῶς, ἐνῷ ὅτι κρύβεται εἶναι σκοτάδι. Γι᾿ αὐτὸ ἂς ἀποκαλύψουμε στὸν πατέρα μας ὄχι μόνο αὐτὰ ποὺ λέμε ἀλλὰ κι αὐτὰ ποὺ σκεφτόμαστε. Γιατὶ θὰ ἔρθει καιρὸς ποὺ θὰ κριθοῦμε σύμφωνα μὲ τὸ βιβλίο ποὺ καταγράφει τὴ συνείδησή μας.  

Ἀββᾶς Ναζάριος

Πώς τα χρέη διαλύουν ένα κράτος - Να το διαβάσουν οι αγράμματοι και απαίδευτοι πολιτικοί μας

https://alithinapsemata.files.wordpress.com/2011/01/tromaktiko.jpg
Του Σάββα Καλεντερίδη
Το κτίριο που στέγαζε την Επιτροπή Γενικών Δανείων, γνωστή ως Düyun-u Umumiye, στην Κωνσταντινούπολη, επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
Στο σημερινό μας άρθρο θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μια αναφορά στην κρίση χρέους που αντιμετώπισε η Οθωμανική Αυτοκρατορία, τα τέλη του 19ου αιώνα και στο πώς αυτή επηρέασε την διάλυσή της, μερικές δεκαετίες μετά.
Αυτή η ιστορική αναφορά γίνεται γιατί παρά την παρέλευση των δεκαετιών και των αιώνων, η μέθοδος που ακολουθούν τα κέντρα που ελέγχουν το χρήμα για να χειραγωγούν αλλά και να διαλύουν κράτη, είναι περίπου η ίδια.
Ελέγχουν, μέσω των πολιτικών, των κομμάτων αλλά και των ντόπιων κεφαλαιοκρατών το παιχνίδι σε εσωτερικό επίπεδο στο κράτος-στόχο με σκοπό τη δημιουργία πιεστικών αναγκών χρηματοδότησης. Στη συνέχεια έρχονται με δάνεια και καλύπτουν τις ανάγκες αυτές. Όμως, ακριβώς επειδή ο έλεγχος στο εσωτερικό των κρατών συνεχίζεται αυξανόμενος, οι ανάγκες σε δανεισμό αντί να μειώνονται αυξάνονται, με αποτέλεσμα από κάποια στιγμή και μετά το κράτος-στόχος να χάνει την κυριαρχία του, η οποία περνά στην κυριολεξία στα χέρια των δανειστών!
Να δούμε λοιπόν τι έγινε στην περίπτωση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Η Υψηλή Πύλη προσέφυγε για πρώτη φορά στον εξωτερικό δανεισμό το 1854 και μέχρι το 1874 έλαβε συνολικά δεκαπέντε διαφορετικά δάνεια, συνολικού ύψους 239 εκατ. χρυσών λιρών. Από το ποσό εκείνο στα οθωμανικά ταμεία κατέληξαν μόνο τα 127 εκατ. λίρες, αφού τα υπόλοιπα είτε παρακρατήθηκαν από τους δανειστές είτε πέρασαν στα χέρια των μεσαζόντων.
Ο πρώτος δανεισμός έγινε για να αντιμετωπιστούν τα έξοδα του Κριμαϊκού πολέμου και ακολούθησαν οι άλλοι, για να αντιμετωπιστούν οι αυξανόμενες ανάγκες του κράτους, με αποτέλεσμα το 1874 το κράτος να δηλώσει επίσημα αδυναμία πληρωμής ακόμα και των τόκων. Με τη συγκεκριμένη δήλωση το οθωμανικό κράτος υποσχόταν να πληρώνει μόνο το μισό της δόσης, κάτι το οποίο έμεινε στα χαρτιά, αφού ούτε και σ’ αυτό ήταν σε θέση να ανταποκριθεί. Για να αντιμετωπίσει τις αυξημένες δαπάνες του Ρωσοτουρκικού πολέμου, του 1877-78, και αφού είχε κλείσει η πόρτα του εξωτερικού δανεισμού, το οθωμανικό κράτος προσέφυγε στον εσωτερικό δανεισμό, παίρνοντας δάνεια από τους λεγόμενους τραπεζίτες του Γαλατά.
Τελικώς, το κράτος, επειδή δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, το 1879 κάθισε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους εσωτερικούς δανειστές, οι οποίοι απέκτησαν το δικαίωμα να εισπράττουν τους φόρους από τις σφραγίδες, τα αλκοολούχα ποτά, το ψάρεμα, το αλάτι και τον καπνό για δέκα χρόνια. Μετά από την αντίδραση των ξένων δανειστών, το 1881 υπογράφηκε νέα συμφωνία, με την οποία αποκτούσαν δικαίωμα στη είσπραξη των φόρων και οι ξένοι δανειστές, ενώ προστέθηκε και ο φόρος από το μετάξι. Για την είσπραξη των φόρων ιδρύθηκε η Επιτροπή Γενικών Δανείων, γνωστή ως Düyun-u Umumiye, η οποία ήταν επταμελής, με δυο από τα μέλη της αν είναι Τούρκοι και οι υπόλοιποι ένας Άγγλος, ένας Γάλλος, ένα Γερμανός, ένας Αυστριακός και ένας Ιταλός.
Μετά την ίδρυση του φορέα αυτού, ο οποίος ήταν στην ουσία ένα κράτος εν κράτει ή πιο σωστά ένα υπουργείο Οικονομικών δίπλα στο κανονικό, η Οθωμανική Αυτοκρατορία κατέστη απολύτως εξαρτημένη από τους ξένους δανειστές, αφού ήταν υποχρεωμένη να παίρνει συνεχώς δάνεια αφ’ ενός μεν για τις αυξανόμενες υποχρεώσεις της και αφ’ ετέρου για την εξυπηρέτηση των παλαιών δανείων.
Η ως άνω Επιτροπή διαλύθηκε με την υπογραφή της Συνθήκης της Λοζάνης, το 1923, αφού τα εξωτερικά χρέη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας επιμερίστηκαν στα κράτη που προέκυψαν από την διάλυσή της. από το σύνολο των 140 εκατ. Λιρών, η Τουρκία ανέλαβε το χρέος των 84,597,495 λιρών και η Ελλάδα αυτό των 11,054,534 λιρών.
Η τελευταία δόση για την εξόφληση του συγκεκριμένου χρέους, πληρώθηκε από την Τουρκία το 1954.
Όλο αυτό το διάστημα της υπερχρέωσης και του ελέγχου της από τους δανειστές, η Αυτοκρατορία έχασε από τους δανειστές της Γάλλους την Τυνησία (1869), από τους Άγγλους την Αίγυπτο (1882) και από τους Αυστροούγρους την Βοσνία Ερζεγοβίνη (1908), ενώ το 1908 η Βουλγαρία κήρυξε την ανεξαρτησία της και το 1913 η Κρήτη ενσωματώθηκε με την Ελλάδα.
Ασφαλώς θα ήταν λάθος να θεωρηθεί ότι η διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας οφειλόταν μόνο στο μεγάλο εξωτερικό της χρέος και την αυξημένη επιρροή των δανειστών στη διαχείριση των οικονομικών της. Από την άλλη πλευρά, θα ήταν λάθος να αγνοήσουμε τη μεθοδολογία που ακολούθησαν οι δανειστές, για να αυξήσουν την επιρροή τους σε ένα κράτος και στη συνέχεια να εξυπηρετήσουν τους στόχους τους, όποιοι κι αν ήταν αυτοί.
Τέλος και επειδή αρκετοί από τους πολιτικούς μας και από τους κυβερνώντες είναι λίγο πολύ αγράμματοι και απαίδευτοι περί την πολιτική και την ιστορία -αν ήταν αλλιώς δεν θα είχε καταστραφεί η χώρα-, καλό είναι να προβληματιστούν με αυτά που αναφέρονται στο άρθρο και να τα συσχετίσουν με τα δεινά που περνά η πατρίδα μας.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "δημοκρατία"

ΠΟΙΟΙ ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ.. ΒΟΥΛΙΑΞΕ ΣΤΑ ΧΡΕΗ


wpid-20150111113358

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Την ίδια ώρα που η χώρα απειλείται με χρεοκοπία, την ίδια ώρα που ο ελληνικός λαός βρίσκεται σε κατάσταση πτώχευσης μετά από μια πενταετή μνημονιακή λεηλασία, ιδού ποιοι έχουν «κατασπαράξει» με τα χρέη τους το ελληνικό δημόσιο, φυσικά με την συνένοχη των μνημονιακών κυβερνήσεων που το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να ξεζουμίσουν τον ελληνικό λαό αλλά μην τυχόν και ενοχλήσουν όλους αυτούς.
Η λίστα με τα ονόματα είναι οι εξής :
1. AXON HOLDINGS: Το επιχειρηματικό όχημα του Θωμά Λιακουνάκου. Το 2012 παρουσίαζε τραπεζικό δανεισμό 447.200.000 εκατ. Ευρώ. Μόνο η θυγατρική του ομίλου €MEDICA, έχει χρέη προς τις τράπεζες, που ξεπερνούν τα 372.700.000 Ευρώ.
2. ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ: Δηλαδή με άλλα λόγια, MEGA CHANNEL, το…μεγάλο κανάλι, των τριών.. ισχυρών, Μπόμπολα, Ψυχάρη, Βαρδινογιάννη. Το 2012, λοιπόν, ο τραπεζικός δανεισμός έφτασε τα 123.500.000 ευρώ περίπου, μαζί και με το νέο δάνειο των 98.000.000 ευρώ, που προκάλεσε την παρέμβαση των οικονομικών εισαγγελέων.
3. ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ: Το δίκτυο των επιχειρήσεων που ελέγχει ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, έχει χρέη ύψους 861.300.000 ευρώ. Εδώ υπάρχει και το εξής ενδιαφέρον. Η Korinthoς Power, μια εταιρία στην οποία συμμετέχουν, κατά 65% ο Όμιλος Μυτιληναίου, και κατά 35% ο Όμιλος Βαρδινογιάννη, χρωστάει στις τράπεζες 172.500.000 ευρώ.
4. INTRACOM: Εδώ τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Intracom ίσον Σωκράτης Κόκκαλης. Ο όμιλος, από ομολογιακά και τραπεζικά δάνεια, χρωστάει 315.700.000 ευρώ.
5. ΌΜΙΛΟΣ ΠΗΓΑΣΟΥ: Η εκδοτική… «αυτοκρατορία» της οικογένειας Μπόμπολα έχει χρέη προς τις τράπεζες 164.300.000 ευρώ.
6. ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Ο κατασκευαστικός όμιλος της οικογένειας Μπόμπολα. Δηλαδή βασικά, όπου δημόσια έργα, βλέπε Ελλάκτωρ. Και όμως, τα τραπεζικά δάνεια που έχει πάρει ο όμιλος, ανέρχονται σε 1.700.000.000 ευρώ.
7. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗ: Μετά τον αείμνηστο Λαμπράκη, ισχυρός άνδρας του ομίλου είναι πλέον ο Σταύρος Ψυχάρης. Ο τραπεζικός δανεισμός αγγίζει τα134.000.000. ευρώ.
8. ΜΟΤΟR OIL: Έχουμε ήδη αναφερθεί στην οικογένεια Βαρδινογιάννη. Πάμε να δούμε τι χρωστάει η πετρελαϊκή «ναυαρχίδα» της οικογένειας στις τράπεζες. 1.200.000.000 ευρώ περίπου.
9. ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ: Οικογένεια Στέγγου, Πόρτο Καρράς, σκάνδαλο στην Χαλκιδική, και πάει λέγοντας. Εδώ ο ισολογισμός μας δείχνει τραπεζικό δανεισμό μόλις 22.900.000 ευρώ.
10. STAR CHANNEL: Πάλι οι Βαρδινογιάννηδες. Ο τηλεοπτικός σταθμός έχει τραπεζικά χρέη 58.100.000 ευρώ.
11. ΟΜΙΛΟΣ ANT1: Το δημιούργημα του Μίνωα Κυριακού, το οποίο πλέον κατευθύνει ο υιός, Θεόδωρος Κυριακού. Τα δάνεια από τις τράπεζες ξεπερνούν τα 170.000.000 ευρώ.
12. ALPHA TV: Στον τηλεοπτικό σταθμό, κυρίως μέσω της INTERTECH, μεγαλομέτοχος είναι ο Δημήτρης Κοντομηνάς. Τραπεζικός δανεισμός; 58 .000.000 ευρώ.
13. J&P ΑΒΑΞ: Ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, με τραπεζικό δανεισμό 268.900.000 ευρώ (Ιωάννου, Παρασκευαΐδης).
14. MARFIN INVESTMENT GROUP: Ο όμιλος, που μας έχει…ταλαιπωρήσει αρκετά τα τελευταία χρόνια με διάφορες υποθέσεις, όπως ΟΤΕ, Ολυμπιακή, Λαϊκή Τράπεζα κ.α., και δημιούργημα του Ανδρέα Βγενόπουλου. Τα χρέη προς τις τράπεζες ξεπερνούν τα 2.000.000.000 ευρώ.
15. ΒΙΟΧΑΛΚΟ: Μια παραδοσιακή δύναμη, στο χώρο των μετάλλων (Στασινόπουλος). Ο όμιλος έχειτραπεζικά ανοίγματα 1.100.000.000 ευρώ.(Υπόψη ότι μεταφέρει την έδρα της Εταιρίας από την Ελλάδα στο Βέλγιο ή Ολλανδία)
16. ΤΙΤΑΝ: Σχεδόν μονοπώλιο στο χώρο των τσιμέντων (Κανελλόπουλος) και με τραπεζικό δανεισμό, που φθάνει το 1.000.000.000 ευρώ περίπου.
17. FORTHNET: Ο τηλεπικοινωνιακός όμιλος που κατέχει το συνδρομητικό κανάλι NOVA,εμφανίζει τραπεζικό δανεισμό 331.000.000 ευρώ.
18. MINOAN LINES: Μεγάλη ιστορία. Πρώην Μινωϊκές Γραμμές, ναυάγιο ΕΧΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, αυτοκτονία Παντελή Σφηνιά. Και χρέη 270.100.000 ευρώ.
Το σύνολο του τραπεζικού δανεισμού αυτών και μόνο των επιχειρήσεων, ξεπερνάει τα 10,6 δις ευρώ. Και είναι ενδεικτικά παραδείγματα, του πόσο «φεσωμένοι» στις τράπεζες είναι οι περισσότεροι από τους ολιγάρχες του χρήματος στη χώρα μας.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Ο Μητροπολίτης Αιτωλίας Κοσμάς για την έναρξη του Τριωδίου


Ο  ΧΑΡΙΤΙ  ΘΕΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ  ΚΑΙ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ  ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ  ΚΑΙ  ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Κ Ο Σ Μ Α Σ
Πρός  τούς Παν/τους Ἱεροκήρυκας, Εὐλαβεστάτους Ἱερεῖς,
Ὁσιωτάτους Μοναχούς καί Μοναχάς
καί τό  Χριστεπώνυμον  Πλήρωμα
τῆς  καθ’ ἡμᾶς  Ἱερᾶς  Μητροπόλεως.
            Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Εἰσήλθαμε στήν ἁγιασμένη καί ψυχωφελῆ περίοδο τοῦΤριωδίου.
Δέκα ἑβδομάδες πρό τοῦ Πάσχα διαρκεῖ ἡ περίοδος τοῦ Τριωδίου. Διαιρεῖται σέ τρεῖς ἀνίσους ὑποπεριόδους. Τήνπροπαρασκευαστική περίοδο, τήν Μεγάλη Τεσσαρακοστήκαί τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα.
Ἡ μητέρα μας Ἐκκλησία μέ τήν πνευματοκίνητη σοφία της καί τήν ἄμετρη ἀγάπη της, μᾶς χαρίζει τήν πνευματική αὐτή περίοδο γιά νά ἔλθουμε ὅλοι μας σέ πνευματική περισυλλογή, αὐτοσυγκέντρωσι καί ἀνασυγκρότησι.
Ὅλοι μας γνωρίζουμε ὅτι οἱ βιοτικές μέριμνες, οἱ καθημερινές ἀσχολίες μέ τά ὑλικοσωματικά μᾶς δημιουργοῦν πνευματική νάρκη.
Αὐτή ἡ νάρκη, ἡ χαλάρωσι καί ἡ πνευματική ὑπνηλία, ἄν δέν ἀντιμετωπισθοῦν ἐγκαίρως, θά φέρουν ψυχική ἀτονία, πνευματική θόλωσι καί φθορά, ὀλίσθημα ψυχικοῦ θανάτου.
Γιά νά προλάβη ἡ Ἐκκλησία μας τήν ψυχοκτόνο αὐτή κατάστασι, ἐθέσπισε καί προσφέρει τήν περίοδο τοῦ Τριωδίου.
Κι ἐμεῖς, συνειδητά, πνευματικά παιδιά τῆς Ἐκκλησίας μας ὀφείλουμε μέ εὐγνωμοσύνη νά δεχθοῦμε, νά γνωρίσουμε τήν εὐλογημένη αὐτή περίοδο καί νά συνειδητοποιήσουμε ὅτι εἶναι περίοδος κατ’ ἐξοχήν πνευματική, περίοδος ἀνανήψεως, συναισθήσεως, εἰλικρινοῦς μετανοίας καί ἀνακαινίσεως.
Εἶναι περίοδος ἐγκρατείας, προσευχῆς, συνδιαλλαγῆς, συγχωρήσεως, συμφιλιώσεως μέ ὅσους τυχόν ψυχρανθήκαμε.
Εἶναι ἡ περίοδος τοῦ Τριωδίου καί μάλιστα ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστή στάδιον πνευματικῶν ἀγώνων γιά νά ἀπαλλαγοῦμε ἀπό τά πάθη μας καί τίς ἀδυναμίες μας, νά καλλιεργήσουμε ἀρετές, ὅπως ἡ ταπείνωσι, ἡ ἀγάπη, ἡ ἐλεημοσύνη, νά εὐτρεπίσουμε ἑαυτούς ὥστε ἕτοιμοι νά ἀνέλθουμε στόν φρικτό Γολγοθά, νά φθάσουμε στόν Ζωοδόχο Τάφο τοῦ Κυρίου μας, τήν Κυριακή της Ἀναστάσεως, νά προσέλθουμε «ψυχαῖς καθαραῖς καί ἀρειπώτοις χείλεσι» στήν μυστική Τράπεζα, νά κοινωνήσουμε τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων «εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καί εἰς ζωήν αἰώνιον».
Γιά νά τά ἐπιτύχουμε ὅμως ὅλα αὐτά, εἶναι ἀνάγκη νά συναισθανθοῦμε «τά πλήθη τῶν πεπραγμένων μας δεινῶν». Νά ἐννοήσουμε καί νά πιστέψουμε τήν ἀνάγκη τοῦ προσωπικοῦ μας καθαρισμοῦ, τῆς ἐξαγνίσεώς μας, διά τῆς μετανοίας καί τοῦ μυστηρίου τῆς Ἐξομολογήσεως.
Ὁ Ζωοδότης Κύριος, ὁ ὁποῖος γιά μᾶς ἑκουσίως ἀνέβηκε στό Σταυρό παραγγέλλει «πᾶσι πανταχοῦ μετανοεῖν» (Πράξ. 12, 30) καί εἶναι ἕτοιμος νά ἀνοίξει τά ματωμένα χέρια του νά μᾶς δεχθῆ.
Γι’ αὐτό, ἐφέτος, ἄς σπάσουμε τά δεσμά τοῦ ἐγωισμοῦ καί τῆς ὑπερηφανίας. Ἄς μιμηθοῦμε τήν ταπείνωσι τοῦ Τελώνου, τήν συναίσθησι τοῦ Ἀσώτου Υἱοῦ τῆς Παραβολῆς, ἄς θελήσουμε νά ζήσουμε τόν πνευματικό πλοῦτο τοῦ Τριωδίου γιά νά φθάσουμε στή σωτήριο μετάνοια.
Κατά τήν διάρκεια τοῦ Τριωδίου προσφέρονται πλοῦτος, θησαυρός μηνυμάτων μετανοίας. Ἐκλεκτά ἁγιογραφικά ἀναγνώσματα ἀπό τήν Παλαιά καί τήν Καινή Διαθήκη, γλυκύτατοι, κατανυκτικοί ὕμνοι, κατανυκτικές ἀκολουθίες, ὅπως εἶναι οἱ κατανυκτικοί Ἑσπερινοί, τό Μεγάλο Ἀπόδειπνο, ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων, ἡ Θεία Λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, ἀλλά καί ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος ὁδηγοῦν τίς καρδιές τῶν πιστῶν τέκνων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας στήν κατάνυξι, στήν ἀφύπνισι, στήν καλή ἀρχή τῆς μετανοίας.
Ὅποιος μελετήσει προσεκτικά τό Τριώδιο θά δεῖ μέ πόση σοφία εἶναι ἁρμοσμένη ὅλη ἡ ἀρχιτεκτονική της πνευματικῆς οἰκοδομῆς καί τῆς βιώσεώς του.
Ποτέ δέν θά ἦταν δυνατόν νά βρεθῆ καλύτερος πνευματικός δρόμος γιά τόν ὀρθόδοξο χριστιανό, προκειμένου νά φθάση στόν ἄξιο ἑορτασμό τοῦ Σταυρώσιμου καί Ἀναστάσιμου Πάσχα, ἀλλά καί νά ἀναγεννηθεῖ πνευματικά.
Μέ πατρική ἀγάπη παρακαλῶ καί προτρέπω, ἀγαπητοί, νά ζήσουμε συνειδητά ἐφέτος ὅλοι μας τήν κατανυκτική περίοδο τοῦ Τριωδίου.
Δυστυχῶς ὁ πολύς κόσμος συνδέει τό Τριώδιο μέ κοσμικές, καρναβαλικές ἐκδηλώσεις, μέ χορούς, ξεφαντώματα, μεταμφιέσεις καί παρόμοια.
Ὅλα αὐτά δέν ἔχουν σχέσι μέ τό πνεῦμα καί τό σκοπό τοῦ Τριωδίου.
Εἶναι ὑπολείμματα εἰδωλολατρικῶν ἐθίμων, μᾶς κοσμικοποιοῦν, μᾶς ὁδηγοῦν σέ σύγχυσι, μᾶς ἀποπροσανατολίζουν, μᾶς ὁδηγοῦν στήν διακονία τῆς κραιπάλης, τῆς μέθης, τῆς ἀκολασίας.
Ὁ διάβολος κάνει «θαυμάσια» τό ἀνθρωποκτόνο ἔργο του μέ τίς κοσμικές αὐτές ἐκδηλώσεις. Ὅσοι πιστοί χριστιανοί θέλουν νά ζοῦν τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, νά ἁγιάζωνται καί νά φθάνουν ἄξιοι προσκυνηταί στό Πάσχα δέν μποροῦν νά συμμετέχουν στά εἰδωλολατρικά καί σατανικά αὐτά ἔργα.
Ἀλήθεια, σκέπτονται καί ἐνεργοῦν μέ ἀγάπη στό συνάνθρωπο αὐτοί πού ὀργανώνουν τίς πολυέξοδες αὐτέςἐκδηλώσεις;
Οἱ ἀδελφοί μας πεινοῦν καί στεροῦνται καί τῶν πλέον ἀπαραιτήτων καί αὐτοί κατασπαταλοῦν τόσα ποσά στό βωμό τῆς ἠδονοθηρίας, τῆς σαρκολατρείας καί τῆς δῆθεν «διασκεδάσεως».
Ἀγαπητοί, σταυροφορία πνευματική ἄς κάνουμε ἐφέτος γιά νά ζήσουμε τό Τριώδιο μέ τό Χριστό μέσα στήν Ἐκκλησία μας, νά ζήσουμε τή μετάνοια καί ἄξια νά φθάσουμε στό Πάσχα, ἀλλά καί νά δώσουμε παράδειγμα, χαρά καί ἀλληλεγγύη στούς συνανθρώπους μας.
Καλό καί εὐλογημένο Τριώδιο.

Μετ’ εὐχῶν
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  

† Ο  ΑΙΤΩΛΙΑΣ  ΚΑΙ  ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ  ΚΟΣΜΑΣ