Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΣΤΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗ ΜΙΧΕΛΑΚΗ

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Θρησκευτικά”, την ακόλουθη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννη Μιχελάκη προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Λοβέρδο:

“Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με πρόσφατη απόφαση της πλειοψηφίας των μελών ΔΕΠ (Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού) προχώρησε στην ίδρυση «Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών» στο Τμήμα Θεολογίας του Πανεπιστημίου.
Κατά γενική παραδοχή η ελληνική πολιτεία οφείλει να προσφέρει τη δυνατότητα στους Έλληνες μουσουλμάνους να επιλέξουν και να ακολουθήσουν χωρίς περιορισμούς τον επιστημονικό κλάδο που επιθυμούν.
Στο πλαίσιο αυτό, η ίδρυση της προαναφερθείσας επιστημονικής κατεύθυνσης τους διευκολύνει να φοιτήσουν στη Σχολή της προτίμησής τους εντός του Ελλαδικού χώρου και όχι στο εξωτερικό, με τα προφανή οφέλη που αυτό συνεπάγεται για τη χώρα μας.

Περαιτέρω η λειτουργία Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών σε Ελληνικό ΑΕΙ θα προσφέρει πανεπιστημιακή θεολογική εκπαίδευση στους μουσουλμάνους εκπαιδευτικούς της Θράκης, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα των Ελλήνων μουσουλμάνων της περιοχής.
Μάλιστα με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται ο δραστικός περιορισμός της παρέμβασης της Άγκυρας στο συγκεκριμένο πεδίο, καθώς παράγοντες της γείτονος χώρας συστηματικά επιχειρούσαν να εκμεταλλευτούν τη μέχρι σήμερα έλλειψη αντίστοιχου τμήματος, δημιουργώντας παράλληλες εκπαιδευτικές δομές με άλλους σκοπούς.
  
Ωστόσο η παραπάνω απόφαση για την ίδρυση Τμήματος Μουσουλμανικών Σπουδών προκάλεσε τις εύλογες και δικαιολογημένες αντιδράσεις τόσο εκκλησιαστικών όσο και ακαδημαϊκών κύκλων.
Αυτό συνέβη, γιατί ενώ η ανάγκη δημιουργίας ενός Τμήματος της συγκεκριμένης κατεύθυνσης είναι δεδομένη, η ίδρυσή του μέσα στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ κρίνεται ως τουλάχιστον ατυχής.
Πιο συγκεκριμένα, η συστέγαση χριστιανικής θεολογίας και Ισλάμ στον ίδιο χώρο, είναι όχι μόνο άστοχη, αλλά και επικίνδυνη με βάση την αρνητική σχετική διεθνή εμπειρία.

Επίσης η πρωτόγνωρη αυτή συνύπαρξη αντίκειται ακόμη και στα πιο στοιχειώδη κριτήρια επιστημολογίας και δεοντολογίας.
Επιπρόσθετα η λειτουργία Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών μέσα στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ συνιστά ευθεία προσβολή της επικρατούσας σύμφωνα με το άρθρο 3 του Συντάγματος θρησκείας της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού.
Επειδή η λειτουργία Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ αναμφίβολα θα αλλοιώσει σε σημαντικό βαθμό το σημερινό χαρακτήρα της Σχολής, 
Επειδή η σχεδιαζόμενη συστέγαση θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή εντάσεων και αφορμή έξαρσης του θρησκευτικού φανατισμού και ενδεχομένως του ισλαμικού φονταμενταλισμού,
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
Ποια είναι η θέση σας για το εν λόγω ζήτημα;
Γιατί δεν επελέγη κάποια άλλη λύση εκτός Θεολογικής Σχολής για τη στέγαση της συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης, προκειμένου να αποφευχθούν οι προαναφερθέντες κίνδυνοι;
Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ενδέχεται να ανακύψουν από τη συστέγαση χριστιανικής θεολογίας και Ισλάμ;

Πως θα αντιμετωπίσετε πιθανό αίτημα μουσουλμάνων φοιτητών της επίμαχης κατεύθυνσης για αφαίρεση από τα αμφιθέατρα και τα σπουδαστήρια χριστιανικών θρησκευτικών συμβόλων, με δεδομένο τον κίνδυνο να δικαιωθούν από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο προστατεύει τα δικαιώματα των φοιτητών σε ό, τι αφορά στο περιβάλλον;”

Νομίζω ότι είναι τόσον εύγλωττα τα ερωτήματα του κ. Μιχελάκη ώστε παρέλκει κάθε σχολιασμός. 

Το ερώτημα για μας δεν είναι για ποιο λόγο ένας υπουργός -και μάλιστα υπουργός που προέρχεται από τις τάξεις του εκκλησιομάχου ΠΑΣΟΚ- προωθεί αυτό το νομοσχέδιο, αλλά για ποιο λόγο Καθηγητές Ορθόδοξης -τουλάχιστον στα χαρτιά- Θεολογικής Σχολής υποστηρίζουν τη δημιουργία Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσαλονίκης.

Η ερώτηση φυσικά είναι ρητορική επειδή όλοι γνωρίζουμε την απάντηση.

Η γνωστή Αγουριδική ομάδα της Θεολογικής Σχολής του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η οποία με πολιορκητικό κριό την ομάδα των ΚΑΙΡΟΣκόπων και τον κ. Γιαγκάζογλου απεργάζονται τη μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό, οικουμενιστικό, πολυπολιτισμικό αντί ορθόδοξο, προωθεί επίσης την ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στο Θεολογικό Τμήμα του ιδίου Πανεπιστημίου.

Για ποιο λόγο; Θέλουν οι απόφοιτοι της Σχολής να μην είναι ορθόδοξοι θεολόγοι αλλά ιστορικοί των θρησκειών. Γι' αυτό το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να μετατρέψουν την Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή σε Θρησκειολογική Σχολή.

Θα μπορούσε κάποιος να δείξει κατανόηση ακόμη και προς τους συγκεκριμένους Καθηγητές του πανεπιστημίου, τους Συμβούλους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τους ΚΑΙΡΟσκόπους, επειδή η μέχρι μυελού οστέων εκπροτεσταντισμένη τους συνείδηση αυτά τους υπαγορεύει να κάνουν.

Αυτό όμως που δεν είναι δυνατόν να παραβλέψουμε ή να συγχωρήσουμε ή να ανεχτούμε έστω και εκ του μακρόθεν είναι την κυριολεκτικά βρώμικη και οπωσδήποτε αντορθόδοξη παρέμβαση των τεσσάρων Μητροπολιτών της Θράκης (Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου, Διδυμοτείχου κ. Δαμασκηνού, Μαρωνείας κ. Παντελεήμονα και Ξάνθης κ. Παντελεήμονα), την παρέμβαση του Σεβ. Νεαπόλεως κ. Βαρνάβα και προπαντός την -εκ των παρασκηνίων- προώθηση της μετατροπής του μαθήματος των Θρησκευτικών και των Θεολογικών Σχολών σε θρησκειολογικών από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο χωρίς την πλήρη -εκ των παρασκηνίων- κάλυψη του οποίου οι Αγουριδικοί θεολόγοι, ο κ. Γιαγκάζογλου και ο υπόλοιπος εσμός των Συμβούλων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και οι ΚΑΙΡΟΣκόποι δεν θα είχαν απολύτως καμία πιθανότητα επιτυχίας.

χλεχλέδες

 http://2.bp.blogspot.com/-QXTJsR-0uS0/VA8o2_zgUYI/AAAAAAACNVc/WLkGU1xD314/s1600/kartesios090914-e1410260668692.jpg

Μόνο έτσι μπορείς να τους αντιμετωπίσεις πλέον αυτούς. Ως άχρηστο έρμα της Γης. Με χαρακτηρισμούς της πλάκας, αν και ούτε η πλάκα δεν τους αξίζει. Ανέβηκε ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη και ανάμεσα στα λοιπά, σύμφωνα με το «ρεπορτάζ» – δελτίο Τύπου της Συγγρού: «Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς αμέσως μετά την επίσκεψη του στη ΔΕΘ επισκέφθηκε το πρώην στρατόπεδο “Παύλου Μελά”, το οποίο ύστερα από διεκδίκηση πολλών χρόνων αποδίδεται στην τοπική κοινωνία για να αξιοποιηθεί ως ελεύθερος χώρος. Ο κ. Σαμαράς συνεχάρη τον δήμαρχο Παύλου Μελά, Δημήτρη Δεμουρτζίδη, και τους προκατόχους του για τους αγώνες που έδωσαν, ώστε να συνειδητοποιήσει η πολιτεία την ανάγκη να αποδοθεί ο χώρος στο δήμο».

Είναι τόσο χλιμίτζουρες που ανακυκλώνουν εδώ και χρόνια την ίδια ιστορία με αυτό το «πρώην στρατόπεδο». Όμως αυτό είναι το λιγότερο. Ας δούμε τι έλεγε η Νέα Δημοκρατία για τον Ευάγγελο Βενιζέλο όταν ως υπουργός Άμυνας επί κυβέρνησης ΓΑΠ υποσχόταν και εκείνος ότι θα παραχωρούσε το πρώην στρατόπεδο «Παύλου Μελά» στην… τοπική κοινωνία.

Ολόκληρο το κείμενο της Διοικούσας Επιτροπής Ν.Δ. Θεσσαλονίκης, μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. Ξεκινά με ειρωνείες: «Παράθυρο για απροσδιόριστες «εμπορικές χρήσεις» στους χώρους των πρώην στρατοπέδων άνοιξε για πρώτη φορά ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Βαγγέλης Βενιζέλος, ο οποίος ανακοίνωσε (ίσως για έκτη ή έβδομη φορά) ότι το στρατόπεδο του «Παύλου Μελά» παραχωρείται στο ομώνυμο δήμο». Ειρωνείες οι οποίες φυσικά μπορούν πλέον να χρησιμεύσουν και ως αυτοκριτική καθώς και πέρσι ο Σαμαράς θα παραχωρούσε το στρατόπεδο στην… τοπική κοινωνία. Η επίθεση τότε της ΝΔ περιελάμβανε φυσικά και άλλους υπουργούς το ΠΑΣΟΚ, καθώς «το εν λόγω στρατόπεδο παραχωρείται από το 1993 ενώ το 2003 ο Γιάννος Παπαντωνίου είχε διοργανώσει και φιέστες και λαϊκές συναυλίες στο χώρο για να σηματοδοτήσει την απόδοση στην τοπική κοινωνία».

Όμως, η τότε ΝΔ χτυπούσε το τότε ΠΑΣΟΚ σχετικά με το στρατόπεδο και σε επίπεδο διαπλοκής. Διαβάστε τι έγραφε η Διοικούσα της ΝΔ: «Ο κ. Βενιζέλος, ξεκίνησε την ίδια διαδικασία από το στρατόπεδο του Παύλου Μελά, καθώς είναι γνωστές οι ιδιαίτερες πολιτικές σχέσεις που διατηρεί με τον δήμαρχο Διαμαντή Παπαδόπουλο, ο οποίος επειδή βρέθηκε στο στόχαστρο του έτερου πράσινου τοπάρχη Χάρη Καστανίδη, βρήκε εύκολα καταφύγιο στο περιβάλλον του υπουργού Άμυνας. Το ζήτημα είναι ότι τόσο σημαντικές κινήσεις, όπως η απόδοση στρατοπέδων θα πρέπει να γίνονται με κριτήρια ευγενή και διαδικασίες διαφανείς… Και όχι με βάση τις κομματικές φιλίες και τους εσωκομματικούς διαγκωνισμούς». Σήμερα και καθώς ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αλληλοεξαρτώνται, ο τότε κακός δήμαρχος Διαμαντής Παπαδόπουλος δέχεται τα συγχαρητήρια (μαζί με τους άλλους προκατόχους) του σημερινού προέδρου της ΝΔ για τις διεκδικήσεις του.

Και φτάνουμε στο καλύτερο. Σήμερα η συγκυβέρνηση, η ΝΔ, ο Σαμαράς ξεπουλάνε τα πάντα, προσκυνούν την ιδιωτικοποίηση, ταυτίζουν τις σκανδαλώδεις παραχωρήσεις με την ανάπτυξη. Όταν όμως βρισκόταν στην αντιπολίτευση η ΝΔ και ο Σαμαράς κατήγγειλαν το ΠΑΣΟΚ και τον Βενιζέλο γράφοντας τα εξής εκπληκτικά που θυμίζουν ολίγον από ΚΚΕ: «Το ιδιαίτερο στοιχείο στην υπόθεση είναι ότι ο Βαγγέλης Βενιζέλος, για πρώτη φορά, στις δηλώσεις που έκανε για το νέο… ιδιοκτήτη του στρατοπέδου “Παύλος Μελάς” έβαλε θέμα εμπορικών χρήσεων. Όπως είπε χαρακτηριστικά: “δώσαμε μία λύση με την παραχώρηση της χρήσης για πολιτιστικές, κοινωνικές και οικολογικές δράσεις και αν αναπτυχθούν οποιεσδήποτε εμπορικές δραστηριότητες, αυτές θα είναι προς όφελος και του ελληνικού Δημοσίου”.

Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις: Για ποιες εμπορικές χρήσεις μιλούμε; Τι θα περιλαμβάνουν; Θα έρχονται σε αντίθεση με τις “χρήσεις ελεύθερου χρόνου”, που επιθυμούν οι δήμοι; Ποιοι θα είναι οι εργολάβοι; Και με ποιες διαδικασίες θα επιλεγούν; Είναι σαφές ότι καμία λογική ξεπουλήματος δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από τις τοπικές κοινωνίες, προς όφελος της εισπρακτικής μανίας της κυβέρνησης. Τα στρατόπεδα ανήκουν στις περιοχές τους και όχι στις επιταγές του Μνημονίου. Να αξιοποιηθούν σωστά και προς όφελος των κατοίκων… Αλλά, άλλο αξιοποίηση και άλλο ξεπούλημα…»!!!

Αυτά τα δύο κόμματα τώρα, αυτοί οι «πολιτικοί άντρες», συνεργάζονται αρμονικά, αλληλοσυγχαίρονται και καταγγέλλουν την αξιωματική αντιπολίτευση για…. απουσία σταθερών θέσεων. Αυτοί που όποτε τους βόλευε από την αρχή της μεταπολίτευσης μέχρι κι σήμερα φορούσαν όποιον ιδεολογικό μανδύα ήθελαν αρκεί να πετύχαιναν οι απάτες τους. Αυτό το καρτέλ ανθρωποφάγων εμφανίζεται σήμερα ως αρχάγγελος της κάθαρσης και ρίχνει ξεδιάντροπα όλες τις ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση σε κάποια «αριστερή ηγεμονία». Κι εμείς εντελώς ξεδιάντροπα καθόμαστε και τους ακούμε. Δεν ξέρω αν η δική τους ή η δική μας ανηθικότητα είναι μεγαλύτερη.

πηγή 

Η καθημερινότητα των Ελλήνων φανερώνει χαρακτηριστικά της παιδείας τους

 
Η συμπεριφορά του καθενός «προδίδει» την παιδεία που έχει αποκτήσει ως μέλος μέσα από τη συμμετοχή και δραστηριοποίησή του στην οικογενειακή, σχολική και κοινωνική ζωή.
Η συλλογιστική προσέγγισης του θέματος βασίζεται στην παραδοχή ότι η διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς κάθε ατόμου συνιστά δημιούργημα της επιρροής, κυρίως, του περιβαλλοντικού παράγοντα.
Με άλλα λόγια, στην κοινωνική συμπεριφορά συμπυκνώνονται οι εμπειρίες, τα βιώματα, οι στάσεις, οι αντιλήψεις, οι νοοτροπίες, οι πληροφορίες και, γενικά, οι ιδιαιτερότητες που βιώνει κάθε άτομο μέσα από τη συναναστροφή και την αλληλεπίδρασή του με πρόσωπα, θεσμούς, περιστάσεις και, συνολικά, με τη λειτουργία του κοινωνικού συστήματος.
Αυτό σημαίνει, τελικά, ότι η κάθε οικογένεια, το κάθε σχολείο και, γενικά, η κάθε κοινωνία, στο πέρασμα του χρόνου έχουν διαμορφώσει τη δική τους κουλτούρα, μέσα από την αλληλεπίδραση που συντελείται ανάμεσά τους, η οποία αποτυπώνεται στη συμπεριφορά των μελών τους.
Διατυπώνοντας διαφορετικά την άποψη αυτή, υποστηρίζουμε ότι η συμπεριφορά του μέλους της ελληνικής κοινωνίας, όπως αυτή εκδηλώνεται στην καθημερινότητά του και σε όλους τους τομείς, «προδίδει» την παιδεία που έχει αποκτήσει το μέλος μέσα από τη συμμετοχή και δραστηριοποίησή του στην οικογενειακή, σχολική και κοινωνική ζωή.
Αυτό, λοιπόν, το είδος παιδείας επιδιώκουμε να αναδείξουμε μέσα από χαρακτηριστικά παραδείγματα της συμπεριφοράς του παιδιού, του νέου και, γενικά, του Ελληνα πολίτη. Ιδού, λοιπόν, ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα, τα οποία δεν χρειάζεται να καταβάλει κανείς μεγάλη προσπάθεια για να τα παρατηρήσει και να τα αντιληφθεί στην καθημερινότητα των Ελλήνων, λόγω του ότι εμφανίζονται με υψηλή συχνότητα:
• Ενας ανησυχητικός αριθμός μαθητών όλων των βαθμίδων, μετά τη χρήση του περιεχομένου, πετά τη συσκευασία ή ακόμη και το περιεχόμενο των αναλώσιμων προϊόντων (γαριδάκια, μπισκότα, τσίχλα…) στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου ή σε όποιον άλλο εξωσχολικό κοινόχρηστο χώρο βρεθεί (πεζοδρόμιο, δρόμο…).
• Ενας μειοψηφικός, αλλά σταθερός, αριθμός φοιτητών, επανειλημμένα και συστηματικά, γράφει συνθήματα, κατά κανόνα, ακραία, χυδαία και κυρίως πολιτικού περιεχομένου, όχι σε πανό αλλά στους τοίχους των πανεπιστημιακών κτιρίων, παραβιάζοντας κάθε κριτήριο αισθητικής και, προφανώς, καταστρατηγώντας τη δημόσια και ιδιωτική ιδιοκτησία.
• Οι επιφάνειες μνημείων, ανδριάντων και αγαλμάτων επικαλύπτονται και βεβηλώνονται, συχνά και απροκάλυπτα, με τουλάχιστον αντιαισθητικά συνθήματα και γκράφιτι, προσβάλλοντας τη μνήμη σημαντικών προσωπικοτήτων της ιστορίας, του πολιτισμού και γενικά της κοινωνίας.
• Η ποιότητα του πολιτικού λόγου και της συμπεριφοράς αρκετών πολιτικών προσώπων, όχι μόνο στις προεκλογικές τους διαδικασίες αλλά και μέσα στην ίδια τη Βουλή, είναι από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα «κουλτούρας» συμπεριφοράς.
• Η χρήση χυδαίων και προσβλητικών εκφράσεων ή του φασκελώματος παρατηρείται καθημερινά σε μεγάλη συχνότητα, ακόμη και για επουσιώδη ζητήματα και συμβάντα.
• Ενας απροσδιόριστος αριθμός οδηγών σταθμεύει το αυτοκίνητό του κατά τέτοιον ατομικιστικό τρόπο, ώστε να στερεί τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης σε οδηγούς που αναζητούν να σταθμεύσουν τα αυτοκίνητά τους.
• Οι άκρες των μικρών και μεγάλων δρόμων και οι παραλίες, σχεδόν πανελλαδικά, «στενάζουν» από σκουπίδια, κυρίως άδεια πλαστικά μπουκάλια νερού, κύπελλα καφέ, αποτσίγαρα, αποφάγια κ.ο.κ.
• Το πέταγμα του αποτσίγαρου ή ακόμη και του άδειου πακέτου από το παράθυρο του αυτοκινήτου και το άδειασμα του σταχτοδοχείου του αυτοκινήτου στους φωτεινούς σηματοδότες αποτελούν συνηθισμένη καθημερινή ενέργεια.
Επίσης, συνηθισμένο φαινόμενο αποτελούν:
• Η μεγάλη συχνότητα σε βανδαλισμούς και καταστροφές των στεγάστρων των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιακών φορέων και των τηλεφωνικών θαλάμων.
• Τα αναρίθμητα συνθήματα στους τοίχους των κατοικιών και οι δολιοφθορές σε σταθμευμένα αυτοκίνητα.
• Η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, του μονόδρομου, καθώς και η αφαίρεση της προτεραιότητας από αρκετούς οδηγούς θεωρείται όχι μόνο φυσιολογική αλλά και «μάγκικη» κοινωνική στάση κ.λπ.
Αυτές και πολλές άλλες περιπτώσεις συμπεριφοράς οδηγούν στη διαπίστωση ότι ένας ερευνητικά απροσδιόριστος και, ασφαλώς, ανησυχητικός, αριθμός Ελλήνων πολιτών, σχεδόν όλων των ηλικιών, δίνει καθημερινά και συχνά δείγματα έλλειψης παιδείας, η οποία αποτυπώνεται στη συμπεριφορά τους με χαρακτηριστικά γνωρίσματα την αγένεια, την έλλειψη σεβασμού και αισθητικής, την ασυνέπεια, την ανευθυνότητα κ.ο.κ.
Αυτά τα δείγματα συμπεριφοράς, που, ενδεχομένως, από ορισμένους να εκλαμβάνονται ως «μικρής» πολιτισμικής και κοινωνικής εμβέλειας και σημασίας, φανερώνουν παγιωμένες αντιλήψεις, νοοτροπίες και πρακτικές, οι οποίες, όμως, αφενός δύσκολα ανατρέπονται γιατί ενισχύονται από τον τρόπο λειτουργίας του πολιτικού και κοινωνικού συστήματος, με γνωρίσματα, π.χ., την ανοχή και την ατιμωρησία, και αφετέρου απηχούν στην πράξη τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του στη διαχείριση των προσωπικών και κοινωνικών ζητημάτων.
Ολα αυτά, πέραν των γνωρισμάτων της επικρατούσας κουλτούρας, οδηγούν σε μια απαισιόδοξη διαπίστωση ότι η λειτουργία και το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας, σε ζητήματα παιδείας και κοινωνικής συμπεριφοράς, δεν διαγράφεται ιδιαίτερα ευοίωνο.
Η διαπίστωση αυτή έχει τη σημασία της, δεδομένου ότι η λειτουργία των θεσμών και συνολικά του κοινωνικού συστήματος εξαρτάται από τις αξίες, τους κανόνες και τις πρακτικές που χρησιμοποιούν οι πολίτες μιας κοινωνίας σε όλα τα επίπεδα της καθημερινής επικοινωνίας και δραστηριοποίησής τους.
* Ο κ. Χαράλαμπος Κωνσταντίνου είναι καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Αγιασμός στα σχολεία της Ενορίας Αγίου Αθανασίου Κατούνας









11-09-14
 

Καλή σχολική χρονιά και καλή φώτιση!

http://4.bp.blogspot.com/_bbSNiaVYST4/TIote-LEYsI/AAAAAAAAARw/Robgfz4p6Xw/s320/agiasmos11.jpg

Τέλειωσε η μέρα;

Ευχαρίστησε τον Θεό που µας χάρισε τον ήλιο να µας υπηρετεί στα ημερήσια έργα µας,
το φως να φωτίζει τη νύχτα και να υπηρετεί άλλες ανάγκες της ζωής µας.
»Η νύχτα πάλι,
πόσες αφορμές για προσευχή μπορεί να µας δώσει…
Υψώνεις το βλέµµα στον ουρανό και γοητεύεσαι από το κάλλος της αστρικής πληµµυρίδας που ατενίζεις·

πες ένα λόγο δοξολογίας στον Κύριο των όλων,
προσκύνησε τον άριστο τεχνίτη όλης αυτής της σοφίας που αποκαλύπτεται στη δημιουργία
. Κοιτάζεις ένα γύρω και βλέπεις να ησυχάζουν όλα τα όντα·
δόξασε αυτόν που, κι αν ακόμα δεν θέλουμε, με τον ύπνο µας αναπαύει από τους κόπους της ημέρας,
και με νέες δυνάμεις μετά µας επαναφέρει στις υποχρεώσεις της επομένης.


»Ακόμα, μη θεωρήσεις ότι ολόκληρη η νύχτα έγινε αποκλειστικά για τον ύπνο.
Μην το δεχτείς αυτό και αχρηστέψεις το μισό χρόνο της ζωής σου παραδίνοντάς τον σ’ αυτή την ιδιότυπη αναισθησία,
μοίρασέ τον ανάμεσα σε ύπνο και προσευχή.
Αφήνω ότι και αυτός ο ύπνος μπορεί να γίνει κάτι σαν σπουδή στην ευσέβεια.
Τα όνειρα από τη φύση τους απηχούν συνήθως τις φροντίδες και τα ενδιαφέροντα της ημέρας.
Ό,τι λογής είναι τα έργα της ζωής µας τη μέρα,
ανάλογα είναι και τα όνειρά µας.
Αυτό σημαίνει ότι και την ώρα που θα κοιμάσαι και δε θα προσεύχεσαι με λόγια,
η προσευχή σου θα συνεχίζεται με τις εικόνες που θα απηχούν την ατμόσφαιρα σχέσης με τον Θεό που ανέπτυξες στη διάρκεια της ημέρας.
Με τον τρόπο αυτό η ζωή σου θα εκτυλίσσεται σαν μια συνεχής και αδιάλειπτη προσευχή».ΑΜΗΝ
 

Εγκύκλιος απο τον Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας, για τη νεα σχολική χρονιά




Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
κ. ΚΟΣΜΑΣ
Πρός τούς μαθητές καί τίς μαθήτριες
τῶν δημοτικῶν σχολείων
 τῆς καθ΄ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
            Ἀγαπητά μου παιδιά,
           
            Σήμερα, πρώτη ἡμέρα τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς, τελέσαμε τήν ἀκολουθία τοῦ ἁγιασμοῦ καί προσευχηθήκαμε ὅλοι μας γιά τήν ὑγεία καί τό φωτισμό τῶν σεβαστῶν διδασκάλων σας καί τῶν γονέων σας, ἀλλά καί γιά τήν δική σας ὑγεία, τήν πρόοδο καί τό φωτισμό.
            Ὡς ἐπίσκοπος καί πνευματικός πατέρας, εἶμαι πάντοτε κοντά σας. Δέν εἶναι δυνατόν νά εἶμαι παρών σέ ὅλα τά σχολεῖα.
            Μέ τή σκέψι καί τήν προσευχή ὅμως εἶμαι κοντά σας, σᾶς χαίρομαι, σᾶς καμαρώνω καί προσεύχομαι θερμά καί αὐτή τή σχολική χρονιά νά σᾶς χαρίσῃ ὁ Κύριος φωτισμό, δύναμι, ἐπιτυχία καί πρόοδο σέ ὅλα τά μαθήματά σας.
            Εὔχομαι χωρίς δυσκολία καί ἐμπόδια νά δεχθῆτε καί νά κάνετε κτῆμα σας ὅλα ἐκεῖνα τά ὁποῖα μέ κόπο καί θυσίες θά σᾶς προσφέρουν οἱ σεβαστοί ἐκπαιδευτικοί σας.
            Προσέξατε, ὅμως, σᾶς παρακαλῶ.
            Γιά νά γίνῃ πραγματικότητα ἡ ἀληθινή πρόοδος, εἶναι ἀνάγκη νά προσέξετε μερικές προϋποθέσεις:
1.      Νά σέβεσθε, νά τιμᾶτε καί νά ὑπακοῦτε τούς διδασκάλους σας.
2.      Νά διαβάζετε μέ προθυμία, μέ προσοχή καί μέ ἐπιμέλεια τά μαθήματά σας.
3.      Νά προφυλάσσετε τούς ἑαυτούς σας ἀπό ἄσχημες συναναστροφές.
4.      Νά ἀγαπᾶτε τό Χριστό μας καί νά μήν παραλείπετε τόν ἐκκλησιασμό σας κάθε Κυριακή.
5.      Νά παρακολουθῆτε χωρίς καμία ἀπουσία τά μαθήματα τοῦ Κατηχητικοῦ Σχολείου τῆς Ἐνορίας σας.
6.      Νά ἀγαπᾶτε, νά τιμᾶτε καί νά μήν στενοχωρῆτε ποτέ τούς γονεῖς σας.
            Ἐφαρμόζοντας  ὅλα αὐτά, θά κάνετε πρᾶξι τό θέλημα τοῦ Χριστοῦ μας, θά ἔχετε τήν εὐλογία Του, θά προφυλάσσεσθε ἀπό δυσκολίες καί ἐμπόδια, θά φέρετε τήν ἐπιτυχία καί τήν πρόοδο στή ζωή σας.
            Μέ πατρική ἀγάπη εὔχομαι νά ἐπιτύχετε. Καλή σχολική χρονιά.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ

______________________________________________________________________

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
κ. ΚΟΣΜΑΣ
Πρός τούς μαθητές καί τίς μαθήτριες
τῶν σχολείων Γυμνασίων καί Λυκείων
τῆς καθ΄ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Ἀγαπητά μου παιδιά,
Πάντοτε ὡς Πνευματικός σας Πατέρας βρίσκομαι κοντά σας καί προσεύχομαι γιά τήν πρόοδο, τήν ἐπιτυχία καί τήν ὁλοκλήρωσί σας.
Ἰδιαιτέρως ὅμως τώρα, πού σας βλέπω μέ ζωντάνια, μέ ἐνθουσιασμό καί μέ ὁλοπρόθυμη διάθεσι νά σπεύδετε στά εὐλογημένα σχολεῖα σας γιά νά παρακολουθήσετε μία νέα σειρά μαθημάτων τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς, χαίρομαι γιατί ἀγαπᾶτε τήν πρόοδο, χαίρομαι γιατί σᾶς προσφέρεται ἡ δυνατότητα ἀληθινῆς σπουδῆς καί γνώσεως.
Δοξάζω τό Θεό γιατί ἔχετε ἀξίους ἐκπαιδευτικούς, οἱ ὁποῖοι μέ πατρική καί θυσιαστική ἀγάπη εἶναι ἕτοιμοι και ἐφέτος νά δώσουν σέ ἐσᾶς ὅ,τι καλύτερο, νά κάνουν τόν κόπο καί τόν ἱδρώτα τους δική σας ἐπιστημονική ἄνοδο καί ἐπιτυχημένη ἀποκατάστασι.
Τούς συγχαίρω καί προσεύχομαι γιά τήν ὑγεία τους καί τήν πρόοδο τῶν οἰκογενειῶν τους.
Παιδιά μου, χαρεῖτε και ἐσεῖς γιά ὅλα τά δῶρα πού σᾶς προσφέρουν ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ μας, οἱ καλοί σας γονεῖς καί οἱ παιδαγωγοί σας.
Θελῆστε ὅμως νά ἀξιοποιήσετε προσεκτικά αὐτή τή νέα σχολική χρονιά.
Μήν ἀκοῦτε ὅλους ἐκείνους οἱ ὁποῖοι γιά τά λάθη τά δικά τους, μιλᾶνε καί σέ ἐσᾶς ἀπαισιόδοξα καί ἐμφανίζουν σκοτεινά σύννεφα στόν ὁρίζοντα τῆς πορείας σας.
Ἡ παρουσία τοῦ Χριστοῦ μας στή ζωή σας καί στήν ἀνοδική σας πορεία γιά τήν κατάκτησι τῆς ἐπιτυχίας, μόνο φῶς καί ἐλπίδα, μόνο αἰσιοδοξία καί χαρά θά σᾶς φέρῃ.
Ἀκοῦστε τή φωνή τοῦ Χριστοῦ μας, φέρετε τό θέλημά Του στόν καθημερινό σας ἀγώνα, μελετῆστε τά μαθήματά σας μέ ἀγάπη, μέ σύστημα, μέ συνέπεια, μάθετε νά προσεύχεσθε, νά μελετᾶτε μέ τό Χριστό μας καί μή φοβᾶσθε.
Ὁ Χριστός μας, Θεός στοργικός καί παντοδύναμος, Πατέρας πού ἀγαπᾶ τά νειάτα καί τά σκέπει, ὁδηγός ἀλάθητος καί ἄγρυπνος θά σᾶς φωτίζει, θά σᾶς καθοδηγεῖ, θά σᾶς ἐνισχύει, θά σᾶς προφυλάσσει ἀπό κακοτοπιές, θά σᾶς ἀναδεικνύει ἀταλάντευτες καί φωτισμένες προσωπικότητες, μέσα στήν ὑποκριτική καί παραπαίουσα κοινωνία μας.
Ἔτσι θά ἀξιοποιήσετε καί τήν νέα αὐτή σχολική χρονιά καί τήν ὁλοκληρωμένη καλλιέργειά σας καί τήν ἐπιτυχία σας.
Σᾶς τό εὔχομαι μέ πατρική ἀγάπη. Καλή σχολική χρονιά.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ
 

Λογικότατο ο Καμίνης να εξαφανίζει τον Σολωμό. Κάθε φασίστας, σιχαίνεται την Ελευθερία.

 https://olympiada.files.wordpress.com/2014/09/cebaceb1cebcceb9cebdceb7cf82-cf83cebfcebbcf89cebccebfcf82.jpg

Τα απόβλητα της “κόκκινης προβιάς” στην Ελλάδα, μεσουρανούν στο πολιτικό σύστημα. Κάθε φασισταριό από DNA ή λόγω πορτοφόλας, έβαλε την προβιά του αριστερού και προωθούσε το φασιστικό σύστημα διοίκησης που δεν άλλαξε καθόλου από την γέννηση του. Μίσος για τον λαό, μίσος για την Ελευθερία, μίσος για την δημοκρατία.

Αντικοινωνικές μειονότητες ομιχλώδους ταυτότητας ανόγοντο σε “ιερές αγελάδες” προκειμένου να μεταλλάξουν τον ανθρωποκεντρικό πολιτισμό που προωθεί ο Ελληνισμός και αφιερώνεται στην προστασία των πραγματικά αδύναμων. Του παιδιού, του γέροντα, της γυναίκας, του μη έχοντα. Εκεί ακριβώς γεννήθηκε η έννοια του Δικαίου.

Τι είναι το “Δίκαιο”; Είναι το ατσάλινο χέρι που εμποδίζει, είτε ως παιδεία είτε ως νόμος, τον ισχυρό να επιβληθεί στον ανίσχυρο. “Το ότι έχεις την δύναμη να καταφερθείς ενάντια σε συμπολίτη σου, δεν σημαίνει ότι έχεις και το δικαίωμα”.

Αυτή ακριβώς είναι η παγκόσμια δύναμη του Ελληνισμού, που τρέμουν οι εξουσιαστές και λατρεύουν οι καταπιεσμένοι, οι πολιτισμένοι, οι πραγματικά φιλάνθρωποι.

Στην φασίζουσα κοινωνία των ισχυρών, ο διεφθαρμένος τοκογλύφος που ρημάζει έναν ολόκληρο λαό για να κερδοσκοπίσει μπορεί απλώς να φορέσει την προβιά π.χ. του “γκέι”, ώστε από θύτης να μετατραπεί σε θύμα.

Στην εξουσιαστική κοινωνία που προσπαθούν να δομήσουν, ο ναζί ισλαμιστής που αρέσκεται στο να βιάζει παιδιά, να σφάζει “απίστους” και να κακοποιεί γυναίκες, μπορεί να βαπτισθεί ως “μετανάστης” και από θύτης να μετατραπεί σε θύμα.

Όλοι αυτοί, απολαμβάνοντας την ιερά, παγκόσμια παρακαταθήκη του Ελληνισμού. Την μοναδική πραγματική απάντηση στην τυραννία που δομείται καλπάζοντας από βουλιμικούς εγκεφάλους και υλοποιείται από τις δολοφονικές μάζες των εισβολέων του ράιχ ή της σαρίας.

Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που ο νεοφασίστας Καμίνης, ο άνθρωπος που δεν έκρυβε την απέχθεια του στους “τοπικούς πληθυσμούς”, αντί να βρίσκεται στο εδώλιο της Νυρεμβέργης, είναι δήμαρχος στον δήμο που γεννήθηκε η Δημοκρατία. Ανοίγοντας την μία κερκόπορτα μετά την άλλη.

Γι’ αυτό ο νεοφασίστας Καμίνης εξαφάνισε ακόμα και τον πεφωτισμένο δημιουργό του “Ύμνου εις την Ελευθερίαν”. Του μοναδικού εθνικού ύμνου στην Γη, που δεν υμνεί DNA, σφαγές, περιούσιες οντότητες, αλλά μία πανανθρώπινη αξία. Και των Ελλήνων που αγωνίστηκαν γι’ Αυτήν, τα κόκκαλα, έγιναν Ιερά.

Τι τρόμος για τους εξουσιαστές, ο λαός που δημιούργησε τον Δίκαιο και την Ελευθερία ως υπέρτατη αυταξία, να είναι ακόμα ζωντανός.

Τι δυσβάσταχτο χρέος κληρονομεί όποιος γεννιέται Έλληνας. Όχι αυτό το επαίσχυντο των μνημονίων και των σημίτηδων. Το άλλο, το χαραγμένο με μάρμαρο στην Γη, με κώδικα στην σάρκα μας. Αλίμονο στο κουφάρι που γεννήθηκε Έλληνας και δεν αποπλήρωσε το πραγματικό του χρέος στην ανθρωπότητα, ζώντας και πεθαίνοντας ως ραγιάς.

 πηγή

Κάτι πάει στραβά με την «παγκοσμιοποίηση»



«Πώς γίνεται να μην μεταναστεύουν Δυτικοί στις μουσουλμανικές χώρες; - γιατί πάντα γίνεται το αντίθετο»; ρώτησε ο Δανός ιστορικός και συγγραφέας Lars Hedegaard, μιλώντας στην Gallery Rönnquist & Rönnquist, στο έντονα πολυπολιτισμικό / μουσουλμανικό Malmö της Σουηδίας, στις 15 Αυγούστου 2014. Ο Lars Hedegaard, (στην φωτογραφία με την συρο-ορθόδοξη μοναχή αδελφή Hatune Dogan), ιστορικός, δημοσιογράφος και συγγραφέας, έχει νιώσει στο πετσί του τα «καλά» της πολυπολιτισμικότητας και των «αντιρατσιστικών νόμων» που ακολουθούν πάντα και επιβάλλονται σε έναν λαό που δεν θέλει να «πολυπολιτισμιθεί» ησύχως. Ο Hedegaard καταδικάσθηκε πριν 3 χρόνια, για «ρατσισμό» σύμφωνα με το νόμο περί «λόγου μίσους» της Δανίας, επειδή είπε σε κάποιον (!) σε μια συγκέντρωση για το πρόβλημα των βιασμών που διαπράττονται κατά των μουσουλμάνων κοριτσιών από τους συγγενείς τους.
Συνεχώς μας λένε ότι ζούμε στην εποχή της «παγκοσμιοποίησης» και της «πολυπολιτισμικότητας». Και πράγματι, αν κοιτάξουμε γύρω στις δυτικές πόλεις μας, παρατηρούμε ότι έχουν αλλάξει τόσο πολύ κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών. Μπορούμε τώρα να δούμε ανθρώπους από όλες τις γωνιές του κόσμου, να περπατάνε στους δρόμους μας, να δημιουργούν τα καταστήματά τους, να χτίζουν τους ναούς τους και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους, ως ίσα με τα δικά μας – ή μερικές φορές πάνω από τα δικά μας, σαν να είναι οι αφέντες μας.
Τα κράτη της Δυτικής Ευρώπης δαπανούν τεράστια ποσά προσπαθώντας συνεχώς να «ενσωματώσουν» αυτούς τους αλλοδαπούς, ως επί το πλείστον χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Η «ένταξη» είναι θέμα βούλησης εκ μέρους του νεοεισερχόμενου στο να γίνει μέρος των κοινωνιών μας και να σμίξει με το λαό μας. Και αν έρχεσαι εδώ με την ιδέα ότι η κουλτούρα σου ή η θρησκεία σου είναι ανώτερη από τη δική μας, κανένα χρηματικό ποσό δεν θα σου αλλάξει τη γνώμη. Μάλλον το αντίθετο. Αν ανταμείβεσαι με καλά χρήματα για να μην «ενσωματωθείς», τότε δεν θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβεις ότι ζεις στον πιο τέλειο κόσμο: Θα συνεχίσεις να κάνεις ό, τι έκανες πίσω στη πατρίδα σου, και για αυτό οι «άπιστοι» θα πληρώσουν.
Τα πράγματα όμως δεν ήταν έτσι. Όταν μεγάλωσα, οι πληθυσμοί των χωρών: όπως η Σουηδία, η Δανία, η Νορβηγία, Αγγλία, η Γαλλία κλπ ήταν περισσότερο ή λιγότερο ομοιογενείς όσον αφορά την εθνική και πολιτιστική έννοια. Όχι πια. Πριν από λίγες εβδομάδες, μάθαμε ότι οι Άγγλοι σήμερα αποτελούν μειοψηφία στο Λονδίνο. Το ίδιο ακριβώς συνέβη στο Malmö και σύντομα αυτό θα είναι πραγματικότητα και σε πολλές πόλεις σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο. Πρόκειται για μια ανάπτυξη χωρίς προηγούμενο από την εποχή των μεγάλων μεταναστεύσεων, 1500 χρόνια πριν.
Αλλά αυτό είναι «φυσικό», μας λένε. Και ότι είναι φυσικό, πρέπει να είναι καλό. Και αν έχουμε κάποια αμφιβολία ως προς τα οφέλη της μαζικής μετανάστευσης και της πολυπολιτισμικότητας, μας καταγγέλλουν ως «αντιδραστικούς», «ρατσιστές» και «ισλαμοφοβικούς».
Αλλά υπάρχει κάτι εγγενώς λάθος με την έννοια της παγκοσμιοποίησης. Σε μια πιο προσεκτική εξέταση, αποδεικνύεται εμείς στον δυτικό κόσμο είμαστε οι μόνοι που γίναμε "παγκοσμιοποιημένοι"...

πηγή