Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Διψάω σαν ψάρι στο βυθό, κι ασφυκτιώ σαν συννεφάκι μέσα στον καθαρό ουρανό...

http://diakonima.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/02/synnefa51.jpg 

Τρύπες

Η Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική Φυσιογνωμία της Αμφιλοχίας

 

Γράφει η Σταυρούλα Κοντονίκα Αρχιτέκτων Μηχανικός – Msc «Προστασία Μνημείων» Ε.Μ.Π.

πηγή : e-maistros.gr

Καταγραφή της απώλειας του παραδοσιακού χαρακτήρα του οικισμού και προτάσεις για το πώς η αξιοποίηση του εναπομείναντος πολιτισμικού πλούτου θα μπορούσε να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης. Στις αρχές της νέας χιλιετίας, η Αμφιλοχία διατηρούσε ακόμη μεγάλο μέρος των παραδοσιακών της κτηρίων, καθώς και τον πολεοδομικό χαρακτήρα ενός παραδοσιακού οικισμού. Βέβαια, τα χαρακτηριστικά της αυτά τα έβρισκε κανείς αρκετά αλλοιώμενα και είχε αρχίσει ήδη η ανοικοδόμηση νέων πολυώροφων κτισμάτων, που δεν ήταν «συμβατά», σε μορφή και διαστάσεις, με τα παραδοσιακά κτήρια.
Υπήρχαν όμως ακόμη γειτονιές ή δρόμοι, όπου η συγκέντρωση παραδοσιακών κτηρίων ήταν εντυπωσιακή και θα μπορούσαν τότε να «κηρυχθούν» από το κράτος διατηρητέα, ως σύνολα. Τέτοια παραδείγματα ήταν τα Αμπρακιώτικα, η γειτονιά κάτω απο το κάστρο (στα βορειοδυτικά) της αρχαίας Λιμναίας και βέβαια η οδός Χαβίνη, πρώτη παράλληλη της παραλιακής οδού.
Μερικοί από τους λόγους που θα πρέπει κανείς να εκτιμήσει την παραδοσιακή φυσιογνωμία της Αμφιλοχίας είναι οι εξής:
- καταρχήν, τα ίδια της τα παραδοσιακά κελύφη (δηλαδή τα κτήρια), τα οποία στην πλειοψηφία τους είχαν κτιστεί με αξιόλογες τεχνικές, που διέδιδαν τα περίφημα συνεργεία Ηπειρωτών μαστόρων. Η ποιότητα της κατασκευής τους είναι εμφανής αν σκεφτεί κανείς ότι άντεξαν πολλές δεκαετίες σεισμικής δραστηριότητας. Τα πέτρινα όμως κτήρια αν είχαν φωνή θα έλεγαν «φύλαξέ με απ΄το νερό, να σε φυλάω απ’ το σεισμό». Έτσι, η σταδιακή εγκατάλειψή τους από τους κατοίκους, που έφερνε την κατάρρευση της στέγης, οδήγησε στις περισσότερες περιπτώσεις στην ταχύτατη φθορά και απώλεια.
- Τα παραδοσιακά αυτά κτήρια, είχαν πάντοτε τον απαραίτητο υπαίθριο χώρο, κάτι που –σήμερα- στα νεότερα κτήρια της πόλης τείνει να χαθεί ή περιορίζεται σε ένα μπαλκόνι με θέα(;). Τα νεοκλασσικίζοντα κτήρια της παραλίας είχαν ωραίο κήπο, ενίοτε με πηγάδι, στο πίσω μέρος τους. Τα λαϊκότερα κτήρια ψηλά στους δύο λόφους, είχαν πάντοτε λόντζα και ανεξάρτητη αυλή. Η αυλή -πολλές φορές- ήταν κοινή για δύο ή τρία όμορα κτήρια, σχηματίζοντας έναν προστατευμένο κοινό υπαίθριο χώρο. Οι στέρνες που μάζευαν το βρόχινο νερό, τα βοηθητικά ξύλινα κτίσματα, τα λίθινα πλακόστρωτα και οι εντυπωσιακές στεγασμένες αυλόπορτες, είναι κάποια από τα ιδιαίτερα στοιχεία των αυλών αυτών.
- Η αξία του οικισμού δεν στηριζόταν μόνο στα κτήριά του, αλλά και στα πολεοδομικά χαρακτηριστικά του, όπως τα φιδωτά μονοπάτια και τα λίθινα σκαλοπάτια, η θέα προς τη θάλασσα, κ.ά.. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά προέκυψαν από το μοναδικό φυσικό περιβάλλον πάνω στο οποίο κτίστηκε ο οικισμός. Το περιβάλλον αυτό, αναδεικνυόταν και γινόταν απόλυτα σεβαστό στον παραδοσιακό οικισμό της Αμφιλοχίας, ενώ σήμερα τα νέα κτήριά της μάλλον το αγνοούν και σιγά-σιγά το καταστρέφουν.
Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική Φυσιογνωμία της Αμφιλοχίας 2Η διάλυση του παραδοσιακού οικισμού της Αμφιλοχίας έγινε σταδιακά τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα σήμερα να μην μπορούμε πια να αναγνωρίσουμε όλα τα στοιχεία που τον αποτελούσαν. Κάποιοι από τους λόγους διάλυσής του είναι οι παρακάτω:
- Η ανεπανόρθωτη αλλοίωση του παραδοσιακού οικισμού οφείλεται κατά πολύ στο παρωχημένο πολεοδομικό σχέδιο της Αμφιλοχίας, που ισχύει εδώ και τρεις δεκαετίες και που κανείς ως τώρα δεν τόλμησε να αλλάξει, είτε φοβούμενος το πολιτικό κόστος είτε απλά λόγω έλλειψης οράματος για την πόλη. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει τους εξωφρενικούς όρους δόμησης που θα ταίριαζαν περισσότερο στο κέντρο μιας μεγαλούπολης, παρά σε έναν αμφιθεατρικό παραλιακό οικισμό. Και όχι μόνο ισχύουν οι παραπάνω όροι δόμησης αλλά γίνονται συχνά και ευκαιρία για πολεοδομικές παραβάσεις και υπερβάσεις.
- Τα παραδοσιακά κτήρια και το περιβάλλον τους δεν προστατεύτηκαν νομοθετικά πριν ακόμη αρχίσουν να αφανίζονται. Λέγοντας προστασία, εννοούμε να κηρυχθούν «διατηρητέα» τα σημαντικότερα κτήρια παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της πόλης, είτε μεμονωμένα είτε ως σύνολα (πχ όλη η οδός Χαβίνη). Εξάλλου, σε τέτοιες περιπτώσεις χαρακτηρισμών, μπορούν να κριθούν διατηρητέα και κάποια κτήρια που δεν είναι παραδοσιακά (πχ. της δεκαετίας του ’50) αλλά παίζουν το ρόλο συνοδευτικών κτηρίων, γιατί μοιάζουν σε μορφή ή διαστάσεις με τα παραδοσιακά .
- Το κυριότερο όμως πρόβλημα που οδήγησε στην διάλυση του παραδοσιακού οικισμού είναι η έλλειψη οράματος και σχεδιασμού που μας διακατείχε. Όταν δεν μπορείς να σκεφτείς ότι αυτός ο παραδοσιακός οικισμός θα μπορούσε να γίνει μοχλός τοπικής ανάπτυξης (και δεν εννοώ μόνο για τουρισμό), πέφτεις στην παγίδα να τον δεις σαν εμπόδιο της τοπικής ανάπτυξης.
Επειδή όμως κάτι έχει περισωθεί ακόμη σήμερα από το κτισμένο περιβάλλον να μαρτυρά την ιστορία του τόπου, υπάρχουν κάποιες κινήσεις που θα βοηθούσαν αυτό να προστατευθεί και να αναδειχθεί προς όφελός μας.
- Για παράδειγμα, είναι εφικτή η διάσωση και αξιοποίηση παραδοσιακών κτηρίων ή και συνόλων που έχουν ικανό μέγεθος ώστε να μπορούν να ¨στεγάσουν¨ μια νέα κοινωνική ή πολιτιστική χρήση. Επιπλέον, στα λεγόμενα «σύνολα», είναι εφικτό να ορισθεί μια ομαδική νέα χρήση που θα δώσει κίνητρα σε ιδιοκτήτες ή επενδυτές. Μια τέτοια χρήση θα μπορούσε να είναι ξενώνες εναλλακτικού τουρισμού στα αγροτόσπιτα που σώζονται στους δυο λόφους της Αμφιλοχίας. Επίσης, στα ισόγεια της οδού Χαβίνη που δεν χρησιμοποιούνται και παλιά είχαν εμπορική ή βιοτεχνική χρήση, μπορούν τώρα να φιλοξενηθούν πολιτιστικές ή κοινωνικές δραστηριότητες (στέγαση τοπικών συλλόγων, φορέων, κτλ).
- Επιπλέον, μέσα από μια νέα πολεοδομική μελέτη που θα περιλαμβάνει πλήρη καταγραφή των παραδοσιακών στοιχείων, θα μπορούν να διασωθούν και να αποκατασταθούν τα παλιά λιθόστρωτα μονοπάτια, οι μικρές ακανόνιστες πλατείες, οι λίθινες σκάλες, οι φιδωτές μάντρες και οι αυλόπορτες των παλιών κατοικιών ή ό,τι άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό πολεοδομικού χαρακτήρα. Ο επανασχεδιασμός των οδικών αξόνων και των πεζοδρόμων, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι ένα εξίσου απαραίτητο μέτρο. Τέλος, τα ερείπια της αρχαίας Λιμναίας, τόσο στην ακρόπολή της, όσο και στα δύο μακρά τείχη , δεν θα πρέπει πια να αγνοούνται, αλλά να αναδειχθούν.
Επειδή όμως δεν έχει μόνο ο οικισμός της Αμφιλοχίας παρελθόν και ιστορία, σε όλο τον διευρυμένο Δήμο, θα πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για του οικισμούς και τα μνημεία του. Πιο συγκεκριμένα:
- Στους εγκαταλελειμμένους οικισμούς του Δήμου (πχ. Αμπρακιά, Παλαιό Λουτρό) θα μπορούσαν να γίνουν εργασίες καθαρισμού και στερέωσης των ερειπίων, σήμανση και επισκευή των μονοπατιών στο εσωτερικό τους και να τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες για την ιστορία και τη μορφή του παλιού οικισμού. Με αυτά τα απλά μέσα, οι τόποι αυτοί θα μπορούν να γίνουν ασφαλείς και επισκέψιμοι, να διατηρηθούν πιο εύκολα έστω και ως ερείπια και να μελετηθούν.
- Τόσο για τους παραπάνω τόπους όσο και για τα κατοικημένα χωριά της Αμφιλοχίας, όπου υπάρχει παραδοσιακή δόμηση, υπάρχει δυνατότητα καταγραφής και μελέτης από τις αρχιτεκτονικές σχολές της χώρας. Εξάλλου, εδώ και δεκαετίες, οι φοιτητές των σχολών αυτών εκπονούν ομαδικές εργασίες για την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και οικοδομική, σε συνεννόηση και συνεργασία με τους κατά τόπους ΟΤΑ .
- Εφόσον η τοπική λαϊκή αρχιτεκτονική αρχίσει να προστατεύεται και να αναδεικνύεται, θα μπορεί σε συνδυασμό με την πληθώρα των αρχαίων και νεώτερων (εκκλησιαστικών κυρίως) μνημείων και τους τόπους ιδιαίτερου φυσικού κάλλους που διαθέτει ο διευρυμένος Δήμος- να αποτελέσουν τουριστικό και πολιτιστικό θέμα, για περιπατητικές διαδρομές, εκπαιδευτικές εκδρομές, και άλλα είδη εναλλακτικού τουρισμού.
Οι παραπάνω ιδέες είναι μόνο λίγες από αυτά που μπορεί να γίνουν ώστε να αλλάξει η δυσοίωνη μοίρα της περιοχής μας.
Μέσα από ενέργειες αξιοποίησης του πολιτισμικού μας πλούτου, η τοπική οικονομική και κοινωνική ζωή μπορεί να τονωθεί σημαντικά και, παράλληλα, η τοπική μας ιστορία να προστατευθεί από τη λήθη.
Δεν έχει σημασία ποιος θα κάνει την αρχή, αρκεί όλοι μας να έχουμε το ίδιο κοινό όραμα για τον τόπο μας, αφήνοντας στην άκρη τα μικροσυμφέροντα και τις προκαταλήψεις.
Σημείωση: Τα στοιχεία που παρατέθηκαν εδώ για την παραδοσιακή φυσιογνωμία της Αμφιλοχίας, είναι μέρος φοιτητικής εργασίας που εκπόνησα το 2002, ως τελειόφοιτη της σχολής αρχιτεκτόνων, με τίτλο: «Αμφιλοχία- Καρβασαράς: Ανάλυση της παραδοσιακής φυσιογνωμίας της». Καταγράφηκαν επιτόπου περίπου 200 παραδοσιακά κτήρια, κυρίως κατοικίες, και έγινε ανάλυση των οικοδομικών και μορφολογικών τους χαρακτηριστικών. Μελετήθηκαν επίσης τα πολεοδομικά χαρακτηριστικά του οικισμού.

Χατζηδάκης: Έφτασα δύο φορές κοντά στην παραίτηση - Κατούνα Κου Πε Πε: Και γιατί δεν το έκανες; Φοβήθηκες μην πέσουμε σε κατάθλιψη;

 http://content-mcdn.ethnos.gr/filesystem/images/20140103/low/newego_LARGE_t_1101_54293374.JPG

Κοντά στην πόρτα της εξόδου του υπουργείου Ανάπτυξης είχε βρεθεί δύο φορές ο Κωστής Χατζηδάκης, όπως αποκάλυψε ο πρώην υπουργός, ο οποίος βρέθηκε εκτός κυβερνητικού σχήματος έπειτα από τον ανασχηματισμό.
«Είχα σκεφθεί όχι μία, αλλά δύο φορές, να παραιτηθώ. Μία φορά στην τελική ευθεία των ρυθμίσεων για την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ –λόγω κυρίως των αντιδράσεων από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης– και άλλη μία φορά όταν την τελευταία στιγμή το ΠΑΣΟΚ άλλαξε τη θέση του για τις λαϊκές αγορές», είπε ο βουλευτής της ΝΔ σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή». Οπως είπε, δεν προχώρησε τελικά στην παραίτηση καθώς σκέφτηκε ότι αυτό θα δημιουργούσε μεγαλύτερη ένταση.
Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ακόμη πως οι τιμές στο γάλα δεν έπεσαν, γιατί δεν προωθήθηκε η ρύθμισή του για γάλα 11 ημερών αλλά η ρύθμιση που ήθελε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. «Όλοι, όσοι επισημαίνουν ότι η ρύθμιση για το γάλα δεν δούλεψε ας συμφωνήσουν σε μια καινούργια» σημείωσε.
Τόνισε ότι δεν σκοπεύει να κάνει καριέρα εσωκομματικής αντιπολίτευσης, ενώ τάχθηκε κατά των πρόωρων εκλογών. «Αν ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να οδηγήσει σε πρόωρες εκλογές τον τόπο, με αφορμή τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ας πάρει την ευθύνη», τόνισε.

Έρευνα του ΣΔΟΕ για τον Γραμματέα της Νέας Δημοκρατίας Ανδρέα ΠαπαμιΜίΚΟ


papamimik
Τον εκλεκτό του Αντώνη Σαμαρά και Γραμματέα της ΝΔ Ανδρέα Παπαμιμίκο ερευνά το Σώμα Δίωξης Οικονομικού εγκλήματος στο πλαίσιο ευρύτερης έρευνας  που διενεργείται για τις χρηματοδοτήσεις Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων από  το Υπουργείο Εξωτερικών.
Σύμφωνα με το έγγραφο του ΣΔΟΕ που δημοσιεύει  πιο κάτω ο ημεροδρόμος η έρευνα που  διενεργείται για τον Γραμματέα της ΝΔ έχει σχέση με τη συμμετοχή του στη ΜΚΟ  «Δίκτυο για τη Δημοκρατία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη ΔΙ.ΔΗ.ΝΕ», πρώην «Δίκτυο Πρωτοβουλίας για τη Δημοκρατία στα Δυτικά Βαλκάνια».
Η έρευνα που ζήτησε η εισαγγελία  και έχει αναλάβει ο ΣΔΟΕ  αφορά τη  διακρίβωση της τυχόν τέλεσης αδικημάτων, τα οποία διώκονται σε βαθμό κακουργήματος. Συγκεκριμένα:
  • υπεξαίρεσης σε βάρος του Δημοσίου
  •  κατ” εξακολούθηση, απάτης σε βάρος του Δημοσίου
  •  νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες
  •  και έκδοσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων.
Σ αυτό το πλαίσιο ο ΣΔΟΕ ζήτησε από την ν Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) του Υπουργείου Εξωτερικών ενημέρωση για το  «αν υπάρχει στα αρχεία της υπηρεσίας σας ΜΚΟ αστική εταιρεία με το όνομα Αποκατάσταση της Δημοκρατίας στα Νότια και Δυτικά Βαλκάνια και αν η απάντηση είναι θετική παρακαλούμε να μας γνωρίσετε αν οι παρακάτω είναι μέλη της ανωτέρω (ή και κάποιας άλλης) ΜΚΟ »
Papamimikos




Οι «παρακάτω» για τους οποίους κάνει λόγο το έγγραφο του ΣΔΟΕ είναι:

  1. Ανδρέας Παπαμίκος του Ιωάννη
  2. Ηλίας Κουσκουβέλης του Ιωάννη
  3. Νίκος Βασιλειάδης του Αναστασίου
Στο έγγραφο του ΣΔΟΕ δίπλα στα ονόματα των υπό διερεύνηση ατόμων υπάρχει και το ΑΦΜ. Με βάση  αυτό το στοιχείο και προκύπτει ότι ο αναφερόμενος  ως Ανδρέας Παπαμίκος είναι ο ΓΓ της Νέας Δημοκρατίας Ανδρέας Παπαμιμίκος.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ημεροδρόμου ο ΣΔΟΕ με δεύτερο  έγγραφό του (4 Ιουνίου 2014) ζήτησε από την ΥΔΑΣ/ΥΠΕΞ συγκεκριμένα στοιχεία για τα επτά αναπτυξιακά προγράμματα με τα οποία χρηματοδοτήθηκε η ΜΚΟ «Δίκτυο για τη Δημοκρατία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη ΔΙ.ΔΗ.ΝΕ». Η εν λόγω ΜΚΟ κατά την περίοδο 2001-2010- έλαβε συνολικά από την ΥΔΑΣ 2,492,728.17 ευρώ. Συγκεκριμένα:

  • 176.082,17 ευρώ το 2001
  • 225.000 ευρώ το 2003
  • 360.000 ευρώ το 2004
  • 350.000 ευρώ το 2005
  • 88.280 ευρώ το 2006
  • 839.616 ευρώ το 2007
  • 165.000 ευρώ το 2008
  • 144.750 ευρώ το 2009
  • 144.750 ευρώ το 2010
  • 144.000 ευρώ το 2011
Σύνολο: 2,492,728.17
Όπως διαβεβαιώνουν τον ημεροδρόμο  στελέχη του ΥΠΕΞ  τα προγράμματα , για το οποία η εν λόγω ΜΚΟ έλαβε κοντά στα 2,5 εκατομμύρια από την ΥΔΑΣ, ουδέποτε υλοποιήθηκαν.

πηγή 

Κίνδυνος ανθρωπιστικής καταστροφής στην Ουκρανία

Ιγκορ Ρόζιν
Τον κώδωνα του κινδύνου ότι μπορεί να βρεθεί μπροστά σε μια ανθρωπιστική καταστροφή στην Ουκρανία, κρούει στη διεθνή κοινότητα ο μόνιμος αντιπρόσωπος της Ρωσίας στον ΟΗΕ, Βιτάλι Τσούρκιν, μιλώντας στην RBTH.
Πηγή: Reuters
Παρά τη συνεχιζόμενη κρίση στην Ουκρανία, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ εξακολουθεί να αναζητεί λύσεις και για τα άλλα διεθνή προβλήματα, συμπεριλαμβανομένου του πολέμου στη Συρία, της δραστηριοποίησης των φανατικών ισλαμιστών στο Ιράκ και τις μελλοντικές εξελίξεις στο Αφγανιστάν.
Νικολάι Σουρκόφ: Η προεδρία της Ρωσίας στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ πλησιάζει προς το τέλος της. Ποιες οι εντυπώσεις σας;
Βιτάλι Τσούρκιν: Η δουλειά ήταν πολλή, ενώ μεγάλο μέρος της αποτέλεσε η λεγόμενη «έκτακτη» δουλειά. Πραγματοποιήσαμε πολύ περισσότερες συνεδριάσεις από τις προγραμματισμένες. Εξετάσαμε ένα μεγάλο φάσμα θεμάτων, ασιατικών, αφρικανικών, της Μέσης Ανατολής. Για μας δε, προτεραιότητα είχε φυσικά η κατάσταση στην Ουκρανία.
ΕΡ: Θα μπορούσατε να αναφερθείτε στο θέμα αυτό πιο λεπτομερώς; Τι έκανε η ρωσική αντιπροσωπεία προς αυτή την κατεύθυνση;
ΑΠ: Παρότι το θέμα της Ουκρανίας εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται από τα μέλη του ΣΑ σε ατμόσφαιρα ιδιαίτερης οξύτητας, τον τελευταίο μήνα θεωρούμε ότι στάθηκε δυνατό να προχωρήσουμε στην επιστράτευση των δυνατοτήτων του ΟΗΕ για διευθέτηση της εσωτερικής πολιτικής κρίσης στην Ουκρανία. Επίσης, επετεύχθη η προσέλκυση της προσοχής των ανθρωπιστικών οργανώσεων του ΟΗΕ στις ανατολικές περιοχές της χώρας. Γίνεται όλο και περισσότερο συνείδηση το γεγονός ότι χωρίς την άμεση αποκλιμάκωση και διακοπή των εχθροπραξιών, δεν θα αποφευχθεί η εκτεταμένη ανθρωπιστική καταστροφή. 
ΕΡ: Είναι γνωστό πως τον Ιούνιο η Ρωσία προχώρησε σε πολλές πρωτοβουλίες για το θέμα αυτό στο ΣΑ.
ΑΠ: Καταθέσαμε δυο σχέδια ψηφίσματος τα οποία είχαν την κοινή φιλοσοφία να τερματιστεί η βία, να δοθεί έμφαση στην υλοποίηση του ανακοινωθέντος της Γενεύης της 17ης Απριλίου και του «οδικού χάρτη» για τη διευθέτηση στην Ουκρανία τον οποίο πρότεινε η ελβετική προεδρία στον ΟΑΣΕ, να απαλυνθούν τα βάσανα του πληθυσμού της ανατολικής Ουκρανίας.
Δυστυχώς, οι επανειλημμένες προσπάθειές μας να συμφωνήσουμε κοινές προσεγγίσεις για αυτά τα προφανή προβλήματα, σταματούσαν στην κωλυσιεργία των Δυτικών εταίρων μας στο Συμβούλιο, οι οποίοι, δημιουργείται η εντύπωση ότι πίσω από το παραπέτασμα των ιδεολογικών δογμάτων και των γεωπολιτικών παιχνιδιών, συχνά, απλώς δεν είναι ικανοί ή δεν επιθυμούν να δουν ποια είναι η μοίρα ενός μεμονωμένου ανθρώπου, είτε αυτός είναι πολίτης της Ουκρανίας, είτε της Λιβύης, του Ιράκ, της Γιουγκοσλαβίας.
Όχι μόνο εμάς, αλλά και πολλούς συναδέλφους στο Συμβούλιο μας σόκαρε η κυνική θέση πολλών αντιπροσωπειών, η οποία δεν επέτρεψε να καταδικαστεί η επίθεση στη ρωσική πρεσβεία στο Κίεβο. Η απουσία αντίδρασης από πλευράς ΣΑ είναι πρωτοφανής στην πρακτική του ΣΑ του ΟΗΕ.
Υψηλής προτεραιότητας η Συρία
ΕΡ: Λόγω των γεγονότων στην Ουκρανία, φαίνεται ότι η Συρία πέρασε σε δεύτερο πλάνο στη διεθνή πολιτική σκηνή;
ΑΠ: Δεν παρατηρούμε κάτι τέτοιο. Το θέμα της Συρίας εξετάζεται στο ΣΑ το ίδιο εντατικά.
Είναι συμβολικό το γεγονός ότι συγκεκριμένα την περίοδο της ρωσικής προεδρίας ήρθαν από τη Συρία τα πολυαναμενόμενα νέα, δηλαδή ολοκληρώθηκε εντελώς η καταστροφή είτε η απομάκρυνση από το έδαφός της όλων των χημικών όπλων. Κατ’ αυτό τον τρόπο στάθηκε δυνατό να εφαρμοστεί η ρωσική πρωτοβουλία για την καταστροφή του χημικού οπλοστασίου της Συρίας.
Συνεχίσαμε τις έντονες προσπάθειες να ανακουφιστεί ο πόνος του κόσμου στη Συρία. Αυτό το διάστημα ετοιμάζεται ένα σχέδιο ψηφίσματος, η έγκριση του οποίου θα έδινε τη δυνατότητα στους ανθρωπιστικούς οργανισμούς του ΟΗΕ να χρησιμοποιήσουν τα τέσσερα σημεία ελέγχου στα συριακά σύνορα με την Τουρκία, το Ιράκ και την Ιορδανία. Η ρωσική πλευρά πρότεινε μια εντελώς νέα προσέγγιση για την επίλυση αυτού του προβλήματος, η οποία επιτρέπει τις διασυνοριακές προμήθειες με τη συγκατάθεση της επίσημης Δαμασκού, με τον όρο να ελέγχονται τα ανθρωπιστικά φορτία υπό την αιγίδα του ΟΗΕ.
Ελπίζουμε ότι σύντομα το σχέδιο θα κατατεθεί προς ψήφιση σε μια αποδεκτή από όλους μορφή, η οποία θα αποκλείει απαιτήσεις-τελεσίγραφα προς τη συριακή ηγεσία και δεν θα επιτρέπει ούτε υπαινιγμό για χρήση στρατιωτικής ισχύος.
Ιράκ: Τσάμπα η διαφήμιση
ΕΡ: Εντελώς ταραγμένη έχει γίνει η κατάσταση στο γειτονικό Ιράκ...
ΑΠ: Οσα συμβαίνουν στη χώρα, η οποία μέχρι πρόσφατα διαφημιζόταν σε όλο τον κόσμο ως ενδεικτικό παράδειγμα επιτυχίας της αμερικανικής γεωπολιτικής αρχιτεκτονικής, έκανε πολλούς να δουν ποια είναι η πραγματικότητα. Η ευκολία με την οποία οι τρομοκράτες του «Ισλαμικού κράτους του Ιράκ και της Λεβαντίνης» καταλαμβάνουν όλο και περισσότερες περιοχές, έριξε φως σε μια αναμφισβήτητη αλήθεια: Η τρομοκρατική απειλή είναι μια πρόκληση για πολλά κράτη της περιοχής και απαιτεί άμεση συλλογική δράση.
Αυξάνεται διαρκώς η συνειδητοποίηση ότι οι τρομοκράτες δρουν «υπεράνω συνόρων» προσπαθώντας να ιδρύσουν ένα χαλιφάτο, ενώ η διεθνής κοινότητα έχει μείνει τουλάχιστον ένα βήμα πίσω, συνεχίζοντας να ενεργεί με το σκεπτικό των εθνικών συνόρων. Πολύ περισσότερο, εγκλωβισμένες στις πολιτικές τους, ορισμένες πρωτεύουσες καταδικάζουν την τρομοκρατία σε ένα κράτος, και στην πραγματικότητα την ενθαρρύνουν σε άλλο.
Αφγανιστάν: Πρωτεύουσα ηρωΐνης
ΕΡ: Πώς εξελίχθηκαν οι συζητήσεις για την κατάσταση στο Αφγανιστάν;
ΑΠ: Η ουσία της πρωτοβουλία της ρωσικής αντιπροσωπείας βρισκόταν στο ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην καταπολέμηση της παραγωγής και διακίνησης των ναρκωτικών του Αφγανιστάν. Δεν αποτελεί μυστικό ότι το πρόβλημα αυτό απέκτησε αληθινά τρομακτικές διαστάσεις και παγκόσμια εξάπλωση, έχοντας καταστεί βάσει των γεγονότων μια απειλή για την παγκόσμια ειρήνη και σταθερότητα. Σε αυτή τη θέση οικοδομείται το συμφωνηθέν ύστερα από δική μας απαίτηση ανακοινωθέν του προέδρου του Συμβουλίου.
Το ανακοινωθέν πρέπει να αποτελέσει τον κοινό μας οδηγό για δράση, ενώ σε αυτό αντανακλώνται σημαντικές ρωσικές πρωτοβουλίες στον τομέα της μάχης κατά των ναρκωτικών. Έχει μεγάλη σημασία ότι στις διεθνείς στρατιωτικές δυνάμεις που βρίσκονται στο Αφγανιστάν, γίνεται έκκληση να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τις ενέργειες της Καμπούλ για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που συνδέονται με την παραγωγή ναρκωτικών και τη διακίνησή τους.
Το κείμενο σε ανεπίσημη μετάφραση επιμελήθηκε από τη RBTH.

http://gr.rbth.com/politics/

Το βρώμικο ντιλάρισμα κυβέρνησης-ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ και το απεργιακό σόου!

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh1SI6utpEbKgQbOHqCjd7udIiDSfcGx3qK2WgSytVk94i6j7XVsgnNC-0RuPLrb8xXoYhqMlFtGhRFMbHOe3E4E2O2p7RjQBtfIHPnNRXFmLIwU0ch2B-yN_2jynK5Cm6c8GG_NifwGLRl/s1600/%CE%A7%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82+%CF%84%CE%AF%CF%84%CE%BB%CE%BF+(15).jpg
Tάχει βρει η ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ με την κυβέρνηση και πουλάνε αντίσταση στο πόπολο.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ντιλάρισμα των εργατοπατέρων με την κυβέρνηση έχει ως εξής: H μυστική συμφωνία προβλέπει ότι για 5 χρόνια  το 30% των υπαλλήλων που θα μεταφερθεί στον ιδιώτη θα διατηρήσει τα ίδια εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
Ποιό θάναι το 30%; 

Αυτό που βρίσκεται τουλάχιστον 5 χρόνια πριν τη σύνταξη!!!
Αν υπάρχουν και κάποιοι που  χρειάζονται, π.χ. 7 χρόνια, θα φύγουν στη σύνταξη με χρυσή εθελουσία!!!!
Ότι έγινε και στον ΟΤΕ και στην Ολυμπιακή που έφυγαν με παχυλά bonus και σύνταξη στα 42!
Μόνο όσοι προσληφθούν μετά την ιδιωτικοποίηση δεν θάχουν προνομιακή μεταχείριση.
Οι κρατικοδίατοι εργατοπατέρες και το χυδαίο κράτος της μεταπολίτευσης προστατεύει τα πελατάκια και τους κομματικούς στρατούς.
Κατά τ΄ άλλα ένα απεργιακό σώου για την τιμή των όπλων, μέσα στον Ιούλιο, για να τους δείχνουν και οι τηλεοράσεις...
 

Το ΚΚΕ βάζει έξυπνα στο τραπέζι τις εκλογές. Μπράβο στον Κουτσούμπα.

[image%255B3%255D.png]


Του Καθ.Δρ. Γ.Ζουγανέλη
Επιτέλους υπάρχει και ένας πολιτικός που είναι και πατριώτης και έχει και μυαλό. Οι πραγματικοί αριστεροί είναι πατριώτες. Καταπληκτική η πρόταση του ΚΚΕ για τη “μικρή ΔΕΗ”. Την είχα και εγώ αυτή την ιδέα, πρίν την προτείνει δημόσια ο Γραμματέας του ΚΚΕ (για άλλους λόγους που τεχνικά είναι οι ίδιοι) και “κάπως” χτές πρότεινα στον Αλέξη Τσίπρα να ξανασκεφτεί τη πρόταση Κουτσούμπα, που είναι ιδιοφυής. Eίναι ιδιοφυής γιατί ξεκαθαρίζει πλήρως το πολιτικό σκηνικό στη χώρα.

Θα σας εξηγήσω το γιατί. Το ΚΚΕ έχει γνωστοποιήσει δημόσια τη πρότασή του, σύμφωνα με την οποία βασικό περιεχόμενο τόσο του δημοψηφίσματος όσο και της πάλης του λαϊκού κινήματος είναι η κατάργηση όλων των νόμων που έχουν ψηφιστεί σύμφωνα με το κοινοτικό πλαίσιο για την απελευθέρωση της ενέργειας και την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, συμπεριλαμβανομένου και αυτού για τη "μικρή ΔΕΗ".
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ δυστυχώς περιορίζεται μόνο σε δημοψήφισμα για τη "μικρή ΔΕΗ". Αυτό για ένα κόμμα που θέλει εκλογές είναι λάθος επιλογή. Ελπίζω ο Αλέξης Τσίπρας μαζί με όλα τα αντιμνημονικά κόμματα να στηρίξουν την πρόταση του ΚΚΕ.

Αν υποθέσουμε ότι περάσει η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ μετά απο καταμέτρηση των ψήφων των δικών του, των ψήφων του ΚΚΕ απο την επιμέρους πρόταση του, των ψήφων των ΑΝΕΛ, των ψήφων της ΔΗΜΑΡ και 11 τουλάχιστον ψήφων απο τους ανεξάρτητους, τότε θα υπάρξει στη καλύτερη περίπτωση δημοψήφισμα αλλά όχι πτώση της κυβέρνησης.

Αν όμως περάσει εξ ολοκλήρου η πρόταση του ΚΚΕ, τότε για να μη γίνει το δημοψήφισμα και πρίν πέσει η κατάθεση των προτάσεων στη Βουλή, η κυβέρνηση θα παραιτηθεί και η χώρα θα οδηγηθεί σε εκλογές.

Βασικά χρειαζόταν μια πρόταση για το “αδύνατο”. Mπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε πρόταση για δημοψήφισμα, που δεν θα μπορούσε να ψηφίσει η μνημονιακή κυβέρνηση. Στη περίπτωση μας, το ΚΚΕ εκμεταλλεύτηκε το θέμα της “μικρής ΔΕΗ”. Απλό.

Αυτό που έκανε ο Κουτσούμπας λέγεται κεφαλοκλείδωμα.

Με τη πρόταση αυτή φτάσαμε στο σημείο μηδέν, χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. Από τώρα και στο εξής όλα και όλοι θα είναι υπό το φώς του ήλιου. Πάνε και οι εκλογές του Προέδρου της Δημοκρατίας απο τη παρούσα βουλή.

Αυτό είναι πολιτική. Είδες ο Κουτσούμπας; Άργησε αλλά την έκανε. H πρόταση Κουτσούμπα θα έπρεπε να είναι πρώτο θέμα σε όλες τις εφημερίδες. Θα μπορούσαν να την είχαν σκεφτεί και άλλα κόμματα πρίν το ΚΚΕ, άν είχαν άλλον αρχηγό και μικρότερες τσέπες. 

πηγή 

Τα ελληνικά φρούτα και λαχανικά από τα πιο ασφαλή στην ΕΕ!

 

Στη λίστα των πιο ασφαλών φρούτων και λαχανικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση περιλαμβάνονται τα ελληνικά, σε ό,τι αφορά τις υπερβάσεις σε υπολείμματα φυτοφαρμάκων, όπως προκύπτει από τις καταγραφές του...
Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης για τα Τρόφιμα και τις Ζωοτροφές (RASFF), στο πρώτο εξάμηνο του 2014.
Το σύστημα ανακοίνωσε συνολικά κοινοποιήσεις, από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για υπερβάσεις σε υπολείμματα φυτοφαρμάκων σε φρούτα και λαχανικά, εισόδους από τρίτες χώρες ή ενδοκοινοτική διακίνηση εντός της ΕΕ. Μεταξύ αυτών των αναφορών, μόνο μία αφορά την Ελλάδα.

Σχολιάζοντας τα στατιστικά στοιχεία, ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών Incofruit - Hellas, Γιώργος Πολυχρονάκης, δήλωσε: «Τα περισσότερα κρούσματα για το σύνολο των φρούτων και των λαχανικών κατά την υπό εξέταση περίοδο είχε η Τουρκία, με 38 περιστατικά (εκ των οποίων 34 σε πιπεριές) με δεύτερη την Αίγυπτο με 16. Στην τρίτη θέση, με 12, βρίσκονται χώρες όπως η Ινδία, η Δομινικανή Δημοκρατία και η Νιγηρία. Η Ισπανία έχει αναφερθεί με πέντε περιπτώσεις, η Ολλανδία και το Μαρόκο, με πέντε και τέσσερις αντίστοιχα».
Τις περισσότερες ανακοινώσεις για υπερβάσεις σε υπολείμματα φυτοφαρμάκων σε φρούτα και λαχανικά που εισήγαγε, κατέθεσε η Βουλγαρία (35), ακολουθούμενη από τις χώρες Ιταλία (21), Ολλανδία (19), Ηνωμένο Βασίλειο (19) και Γαλλία (18).
Ο συνολικός αριθμός των χωρών που είχαν περιστατικά σε πωλήσεις φρούτων και λαχανικών στην ΕΕ είναι: Αλβανία (1), Γερμανία (1), Αργεντινή (2), το Βέλγιο (3) Βραζιλία (1) Καμπότζη (7 ), Κίνα (6), την Αίγυπτο (16), Ισπανία (5) ΗΠΑ (2) Αιθιοπία (3) Γαλλία (3) Ελλάδα (1), Κάτω Χώρες (5), Ονδούρα (2), την Ουγγαρία ( 1) Ινδία (12), Ιταλία (2) Ιορδανία (1), Κένυα (8) Μαλαισία (1) Μαρόκο (4) Μολδαβία (1) Ναμίμπια (1), Νιγηρία (12), το Πακιστάν ( 2) Περού (9) Πολωνία (1) Τσεχία (1) Δομινικανή Δημοκρατία (12), τη Σρι Λάνκα (3), Νότια Αφρική (3), Ταϊλάνδη (6), Τυνησία (2) Τουρκία (38 ) και το Βιετνάμ (4).
«Τα ελληνικά προϊόντα κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις από απόψεως καθαρότητας σε υπολείμματα. Η Ελλάδα, για ένα ακόμη εξάμηνο σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ε.Ε., είναι μεταξύ εκείνων των κρατών-μελών, στα οποία ανιχνεύονται οι λιγότερες υπερβάσεις σε προϊόντα φυτικής προέλευσης. Είναι πολύ σημαντικό αυτό να το γνωρίζουν οι Έλληνες και Ευρωπαίοι καταναλωτές και οφείλεται στην αυστηρή τήρηση των κανόνων ορθής γεωργικής πρακτικής από τους Έλληνες παραγωγούς» υπογράμμισε ο κ. Πολυχρονάκης..

πηγή