Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2015

Από την ίδια νύχτα


Δε μπορώ να σου γράψω. Όλα αλλάζουνε, ρέουν,
λάμπουν παράξενα. Αυτή τη στιγμή,
στο τραπέζι μου απάνω διακλαδίζονται δέκα
ρυάκια φωτιάς. Δεν έχω πια δάχτυλα.

Μόνο
το πρόσωπο μου αντιστέκεται
να μείνει σαν πρόσωπο.
Για μένα, για σένα,
για όλο τον κόσμο.

N.Bρεττάκος

«Οι πόλεις των Φιλικών: οι αστικές διαδρομές


Η συμπλήρωση 200 ετών από την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας, εορτάζεται φέτος με πολλές εκδηλώσεις.  Tο Ίδρυμα της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία και το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, διοργανώνουν επιστημονική συνάντηση με θέμα «Οι πόλεις των Φιλικών: οι αστικές διαδρομές ενός επαναστατικού φαινομένου», η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015, στις 15.00 μ.μ, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Βουλής των Ελλήνων.
Odyssos   1
Οδησσός: © Ελληνικόν Ημερολόγιον Μαρ. Βρεττού (1961-1962), Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη
Η εκδήλωση έχει ως στόχο την αναπροσέγγιση της ιστορίας των κοινωνικών ομάδων που στήριξαν –εντός και εκτός της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας– το οικοδόμημα της Φιλικής Εταιρείας, με ιδιαίτερη έμφαση στα αστικά περιβάλλοντα που φιλοξένησαν τη δράση της, τα οποία ήταν και περισσότερο ευαίσθητα απέναντι στις γενικότερες ευρωπαϊκές ανακατατάξεις και τις αναζητήσεις της εποχής.
Διακεκριμένοι ομιλητές και κυρίως πανεπιστημιακοί θα αναδείξουν την ιδιαιτερότητα και τη σημασία του κινήματος της Φιλικής Εταιρείας, ως προάγγελου της Επανάστασης, θα αναπτύξουν προβληματισμούς και θα εκφράσουν διαπιστώσεις και συμπεράσματα.
 Filiki Etaireia_Programma_1
Ο .Κ. Ι. Δεσποτόπουλος ακαδημαϊκός, πρώην υπουργός Παιδείας, έγραφε στις 28.09.2014[1], για την 200ή επέτειο της Φιλικής Εταιρείας:
 «Η εθνεγερσία των επί τετρακόσια χρόνια σχεδόν υπόδουλων Ελλήνων, συντελεσμένη από 1821 έως 1829 με πράξεις έξοχου ηρωισμού των ηθικά πρωτοπόρων της γενεάς εκείνης και με πολύ βαριές θυσίες του λαού, τελεσφορημένη, μερικά έστω, με τη συμπαράσταση Ρωσίας, Γαλλίας, Αγγλίας, αποτελεί πολιτικοϊστορικό γεγονός αξιοθαύμαστο.
Τα πολιτικοϊστορικά γεγονότα εξηγούνται, όσο εξηγούνται, με τη διάγνωση και την αξιολόγηση πολλών συντελεστών. Μεταξύ αυτών κυριότερος είναι, ως ενεργοποιός και των άλλων, η πρωτοβουλία ορισμένων ανθρώπων, η συντακτική μεγάλης ομάδας ανθρώπων σε δράση πολιτική. Αυτό ισχύει κατ’ εξοχήν για την Ελληνική Επανάσταση του 1821… Υπήρχε στους υπόδουλους Έλληνες πόθος ελευθερίας, συγκρατημένος έστω. Και η λαϊκή Μούσα παρηγορούσε: «Μη κλαις Κυρά μας Δέσποινα και σεις εικόνες μη κλαίτε. Πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικά μας θα ’ναι». Όσοι μάλιστα μαθήτευαν στα ολίγα υπάρχοντα σχολεία διαποτίζονταν με νάμα πατριωτισμού. Υπήρξαν και απελευθερωτικές εξεγέρσεις, τοπικές όμως και δίχως επιτυχία. Και υπήρξαν παραινέσεις προς εξέγερση απελευθερωτική, καθώς προπάντων η περίφημη του Ρήγα Φεραίου, του «πατριδολάτρη» και «μεγαλομάρτυρα».
Η πρωτοβουλία όμως των Ηπειρωτών Νικολάου Σκουφά και Αθανασίου Τσακάλωφ και του Πάτμιου Εμμανουήλ Ξάνθου, την 14η Σεπτεμβρίου 1814 στην Οδησσό, να ιδρύσουν τη Φιλική Εταιρεία, υπήρξε η αφετηρία της ιστορικής πορείας του υπόδουλου Γένους προς την Απελευθέρωση…
Τον Νοέμβριο 1813 ο Σκουφάς και ο Τσακάλωφ συνάντησαν τον Ξάνθο στην Οδησσό. Αφού πέρασαν δέκα μήνες, ώστε και να βεβαιωθούν εκατέρωθεν για το πατριωτικό φρόνημα και τον σοβαρό χαρακτήρα των, και μετά προκαταρκτικές μεταξύ των συζητήσεις, αποφάσισαν, τότε μόνον, την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας, στις 14 Σεπτεμβρίου 1814, εταιρείας μυστικής, αποκλειστικά ελληνικής, με σκοπό την απελευθέρωση της Ελλάδος. Η δράση της Φιλικής Εταιρείας υπήρξε δυσχερέστατη, με πολλές αντιξοότητες, και από τη φύση της ενείχε μέγιστο κίνδυνο για το έθνος, αν αποκαλυπτόταν άκαιρα στους Τούρκους. Οι αρχηγοί της όμως δεν ήταν επιπόλαιοι επαναστάτες, είχαν υψηλού βαθμού πατριωτισμό και τόλμη επαναστατική, αλλά και τη συναίσθηση εναγώνιας ευθύνης προς το Γένος…».

Κατερίνα Χουζούρη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

https://olympiada.files.wordpress.com/2015/01/wpid-20150113111201.jpg 

" Κατακρίσεις και Κουτσομπολιά !!!! " - Που να τα μαζέψω τόσα πούπουλα;;;


Ήταν κάποτε μία κυρία η οποία προσήλθε με μετάνοια να εξομολογηθεί σε κάποιον ιερέα. Ο ιερέας την καλοδέχτηκε, έβαλε το πετραχήλι του και την παρότρυνε να αρχίσει να του λέγει τα λάθη της. Η γυναίκα κόμπιαζε….
Μετά από λίγη ώρα και μετά από τα πειστικά λόγια του ιερέως ότι δεν χρειάζεται να ντρέπεται ή να φοβάται να ομολογήσει τα λάθη της, η γυναίκα άρχισε να του διηγείται τα λόγια, τις κατακρίσεις και τα κουτσομπολιά που σε όλη της την ζωή έλεγε για ανθρώπους που είτε τους γνώριζε είτε δεν τους είχε συναντήσει ποτέ. Ο ιερέας την άκουσε υπομονετικά. Όταν τελείωσε ο ιερέας σηκώθηκε όρθιος. Της διάβασε την συγχωρητική ευχή. Η γυναίκα νόμιζε τελείωσαν και πήγε να φύγει.
Ο ιερέας όμως την είπε: «Μην βιάζεσαι, θέλω να πας στο σπίτι σου, να πάρεις το μαξιλάρι σου και να ανέβεις στην στέγη. Εκεί, να πάρεις ένα μαχαίρι και να ανοίξεις στα δυο το μαξιλάρι. Θέλω να το κάνεις αυτό και να παρατηρήσεις τι θα γίνει. Έλα αύριο να μου πεις τι έγινε. Η γυναίκα πήγε και έκανε ότι της είπε ο ιερέας. Την επαύριον η γυναίκα ξαναπήγε στον ιερέα.
«Έκανα ότι μου είπατε», είπε η γυναίκα.
Ο ιερέας λοιπόν την ρώτησε: «Τι παρατήρησες καθώς έσκιζες το μαξιλάρι»;
Η γυναίκα χωρίς δισταγμό είπε: «Με το που άρχισα να σκίζω το μαξιλάρι άρχισαν να βγαίνουν τα πούπουλα που υπήρχαν μέσα του και να γεμίζουν τον τόπο…κάποια τα έπαιρνε ο αέρας και τα πήγαινε πολύ μακριά».
Ο ιερέας μετά την σύντομη αυτή περιγραφή της είπε: «Τώρα λοιπόν, θέλω να πας σπίτι σου και να μαζέψεις όλα εκείνα τα πούπουλα που υπήρχαν μέσα στο μαξιλάρι σου»!
Η γυναίκα τα έχασε. «Μα, τι λέτε πάτερ, πώς να τα μαζέψω όλα εκείνα τα πούπουλα; Ένας Θεός ξέρει που έχουνε πάει τώρα με τον αέρα. Αυτό που λέτε είναι αδύνατο να το κάνω».
Ο ιερέας την κοίταξε στα μάτια γεμάτος ηρεμία και τις είπε: «Να λοιπόν τι είναι το κουτσομπολιό»!!!
Η γυναίκα σάστισε. Κατάλαβε ότι αν και μετάνιωσε γι’ αυτά που είπε, τα λόγια της ακόμα και τώρα πληγώνουν ανθρώπους και γίνονται αιτία σκανδαλισμού κι άλλων.!!!!!!

CHARLIE HEBDO: ΟΤΑΝ ΤΟ ΧΑΟΣ ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΖΕΙ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΟΥ


Γράφει ο  Ελευθέριος  Αναστασιάδης
Θα αρχίσω το άρθρο με την περιγραφή του Γαλλικού περιοδικού Charlie Hebdo, όπως αυτή παρουσιάζεται από την Αγγλική Βικιπαίδεια:  «Η Charlie Hebdo είναι μία γαλλική σατιρική εβδομαδιαία εφημερίδα, που παρουσιάζει γελοιογραφίες, εκθέσεις, πολεμική, και ανέκδοτα. Ασεβής και μη κομφορμιστική στον τόνο, η δημοσίευση είναι έντονα αντι-ρατσιστική και αριστερή, δημοσιεύει άρθρα σχετικά με την άκρα δεξιά, τον Καθολικισμό, το Ισλάμ, τον Ιουδαϊσμό, την πολιτική, τον πολιτισμό, κ.λπ. Σύμφωνα με τον πρώην συντάκτη της, Charb (Stéphane Charbonnier), η συντακτική άποψη του περιοδικού αντικατοπτρίζει "όλες τις συνιστώσες της αριστερής πτέρυγας'' …».

Μετά τα γνωστά αποκρουστικά γεγονότα που συνέβησαν στη Γαλλία, άρχισαν οι γνωστές και ηλίθιες αντιδράσεις όλων των δυτικών μέσων ενημέρωσης, καθώς και των διαφόρων διανοουμένων και αναλυτών: «Είμαστε όλοι Charlie Hebdo», «όχι στον φονταμεταλιστικό σκοταδισμό», «να υπερασπιστούμε την ελευθερία του λόγου»,« ναι στην πλουραλιστική κοινωνία» κλπ, κλπ.


Πρώτα από όλα πρέπει να επισημανθεί το γεγονός ότι, σημαντικοί συντελεστές αυτής της σατυρικής έκδοσης, ανήκουν σε εκείνο το ιδεολογικό ρεύμα που μπορεί να αποκαλεστεί με διάφορες ονομασίες: κοσμοπολίτικο, άθεο, ή με γνωστικές τάσεις, και φυσικά αριστερό, αριστερό στα χνάρια του Μαΐου του ’68. Το περιοδικό δεν είναι απλώς σατυρικό, αλλά  βλάσφημο, και αυτός ο χαρακτηρισμός δεν είναι δικός μου, μιας που όπως είδαμε παραπάνω, η αγγλική Βικιπαίδεια το χαρακτηρίζει ως: ''Ασεβές''… (για να έχετε μια ιδέα, σε ένα εξώφυλλο του παρουσιάζει την Παναγία  πεσμένη κάτω, γεμάτη υγρά, να φωνάζει ότι την βίασαν οι τρεις Μάγοι, εκ των οποίων ο ένας ήταν μαύρος)

Ερωτώ λοιπόν: Όταν προκαλείς ανοιχτά και χωρίς κανένα φραγμό, δεν αναμένεις ότι αργά ή γρήγορα θα προκαλέσεις μία αντίδραση; Όπως γνωρίζουν οι νομικοί, υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμη και εάν κάποιος προβεί σε μία βίαιη πράξη εναντίον κάποιου άλλου, μπορεί να αθωωθεί εάν αυτός τον έθιξε βάναυσα. Για παράδειγμα: Κάποιος υβρίζει την μητέρα μου και εγώ του δίνω μία γροθιά. Το δικαστήριο μπορεί να με κρίνει αθώο. Φυσικά, όλα αυτά δεν τα γράφω για να δικαιολογήσω τα όσα αποτρόπαια συνέβησαν, αλλά για να δείξω ότι όταν προκαλούμε, είναι φυσικό να αναμένουμε μία απάντηση στην πρόκληση, απάντηση που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έκταση θα πάρει.

Μήπως λοιπόν ο σκοπός αυτού του περιοδικού ήταν ακριβώς αυτός; Δηλαδή να προκαλεί  βίαιες αντιδράσεις, έτσι ώστε μετά να μπορεί να συνεχίζει τον αποδομητικό του ρόλο με ακόμη πιο έντονο και ''δικαιολογημένο'' τρόπο; Μήπως ο ρόλος  παρόμοιων περιοδικών δεν είναι μόνον η πολιτισμική αποδόμηση, αλλά εκτελούν και ''συμβόλαια'' που έχουν ως σκοπό να δημιουργήσουν πολιτικές και γεωπολιτικές αναταράξεις ή ανακατατάξεις; Σε αυτό το σημείο να επισημάνω ένα γεγονός που αναφέρεται στην Ιταλική Βικιπαίδεια, και είναι πολύ παράξενο για ένα ''αριστερό και ειρηνιστικό'' περιοδικό: «Κάποιοι κατηγορούν τον ''τιμωρό'' που μετατράπηκε σε επιχειρηματία του τύπου, Philippe Val (πρώην διευθυντή της Charlie Hebdo), ότι είναι υπερβολικά αυταρχικός, και οδηγεί την εφημερίδα με μία πολιτική πολύ καπιταλιστική και, μεταξύ άλλων, ότι απαλλάχτηκε από τους  ανεπιθύμητους δημοσιογράφους, καθώς και  ότι  υποστήριξε την στρατιωτική επέμβαση στο Κοσσυφοπέδιο το 1999»

Μήπως κάτι σας λένε όλα αυτά….

Καμιά φορά οι δημιουργοί του χάους, έχοντας πολύ εμπιστοσύνη  στις ικανότητες τους ή
στα δίκτυα που τους προστατεύουν, ξεχνούν ότι το χάος μπορεί να επιστρέψει στον δημιουργό του και να τον καταβροχθίσει…

Φυσικά δεν αποκλείονται και άλλα σενάρια, όπως για παράδειγμα,  το περιοδικό να θυσιάστηκε στον βωμό γεωπολιτικών επιδιώξεων , από κάποιους που στην ''Πυραμίδα'' βρίσκονται σε πολύ πιο ψηλή θέση  από τους εκδότες της εφημερίδας, και οι οποίοι δεν θα δίσταζαν να θυσιάσουν ακόμη και τους ''δικούς τους''. Δεν θα είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Τέλος να θυμίσουμε, ότι το Βαχαβιτικό Ισλάμ, εξοπλίστηκε και ενισχύθηκε….από τους ίδιους παράγοντες που τώρα ωρύονται εναντίον της τρομοκρατίας.

Σε κάθε περίπτωση, όλα αυτά τα πληρώνει η άμοιρη Ευρώπη, δηλαδή εμείς όλοι, και η επικράτεια μας που έχει καταντήσει πεδίο πειραμάτων, αποκρουστικών επιδιώξεων και συμφερόντων,  τόπος  σφαγής των Ευρωπαίων αμνών.


Ως  πότε θα κρατήσει  η  Σιωπή των Αμνών;  
πηγή

Πόσο ανίκανοι, πόσο αφερέγγυοι


του Χρήστου Γιανναρά

Αυτή τη φορά η προεκλογική περίοδος είναι βραχύτατη, δεν υπάρχει χρόνος για να μελετηθεί μεθοδικά η χάραξη εκλογικής στρατηγικής των κομμάτων. Βέβαια, και όταν υπάρχει χρόνος, η στρατηγική είναι μάλλον είδος άγνωστο στον ελλαδικό πολιτικό βίο, προεκλογικά την αναπληρώνουν «επί χρήμασι» οι επαγγελματίες του εντυπωσιασμού. Τα κόμματα πουλάνε μόνο εντυπώσεις και η οργανωμένη πώληση εντυπώσεων είναι χρυσοπληρωμένο επιτήδευμα άσχετο με την πολιτική. Για τους επαγγελματίες της πλύσης εγκεφάλου των μαζών οι επαγγελίες διακυβέρνησης της χώρας και οι επαγγελίες αποτελεσματικότητας απορρυπαντικών αποβλέπουν στον ίδιο στόχο: Να κερδίσουν πελάτες, όχι να πληροφορήσουν πολίτες.

Οι πληροφορίες που έχουμε οι ψηφοφόροι για την πολιτική που θα ασκήσουν τα κόμματα αναλαμβάνοντας την εξουσία, είναι συνήθως άκρως ανεύθυνες και αναξιόπιστες: Τα κρατικά ΜΜΕ υπηρετούν, δίχως προσχήματα ή ενδοιασμούς, την κυβερνητική προπαγάνδα και τα ιδιωτικά ΜΜΕ τη «διαπλοκή» των ιδιοκτητών τους με τα κόμματα. Η απολυταρχία των ΜΜΕ μοιάζει να έχει περιορίσει στο ελάχιστο (ή να έχει πλήρως εξαφανίσει) τις δυνατότητες να σχηματίσει ο πολίτης έγκυρη κριτική άποψη για τη σοβαρότητα των κομματικών προεκλογικών επαγγελιών.

Εχει σημασία για τη διαχείριση της ζωής μας και του μέλλοντος των παιδιών μας η επίγνωση της σχετικότητας πια των εκλογών: Το εκλογικό αποτέλεσμα είναι όλο και πιο άσχετο με τη λαϊκή βούληση και ανάγκη, είναι δείχτης της επιδεξιότητας των κομμάτων στην απάτη και αφορμή ψυχολογικής εκτόνωσης των πολιτών. Πώς να κρίνουν οι πολίτες και να αξιολογήσουν ποιότητα, όταν η πληροφόρησή τους είναι παγιδευμένη και η κριτική λειτουργία σε ολική έκλειψη από τον κοινό βίο; Οταν δεν υπάρχει πτυχή της συλλογικής μας συνύπαρξης όπου να κρίνεται η ποιότητα, να αξιολογούνται οι ικανότητες και το ήθος, να καταξιώνεται η αριστεία, να τιμάται η ανιδιοτέλεια, γιατί τα κόμματα να αποτελέσουν εξαίρεση; Στην ελλαδική κοινωνία σήμερα δεν λειτουργεί ούτε καν βιβλιοκριτική, οι βιβλιοκρισίες συναρτώνται από τα ποσά που διαθέτουν οι Εκδότες στον Τύπο για διαφήμιση. Η ένταξη και η εξέλιξη στην πανεπιστημιακή ιεραρχία εξασφαλίζεται, πολύ συχνά, με κριτήρια όχι ακαδημαϊκά. Επίσημες βραβεύσεις και παρασημοφορήσεις έχουν αυτονόητα αποσυνδεθεί από την τιμή που αποδίδει μια κοινωνία στην ανθρώπινη ποιότητα.

Απομένει, ίσως, ο εξωθεσμικός (περιθωριακού ενδιαφέροντος) λόγος για να τολμάει «ερωτήσεις κρίσεως»: συγκριτικής αξιολόγησης αρχηγών και κομμάτων που διεκδικούν την ψήφο μας. Να διερωτάται, λ.χ.: Πόσο δύσκολος πολιτικός αντίπαλος είναι για τον κ. Σαμαρά ο κ. Τσίπρας – και το αντίστροφο. Ποια τα μειονεκτήματα του καθενός και ποιο υστέρημα συνεπάγονται για τη διαχείριση των κοινών. Πώς αξιολογούνται συγκριτικά οι ικανότητες των δύο μονομάχων να εκτιμούν την ποιότητα, να ιεραρχούν προτεραιότητες, να λειτουργούν επιτελικά, να θέτουν ουσιώδεις στόχους και να τους υπηρετούν με συνέπεια αδιαφορώντας για την επιπόλαιη δημοφιλία.

Η απλή και απροκατάληπτη λογική λέει ότι για τον κ. Σαμαρά ο κ. Τσίπρας είναι εύκολος, πολύ εύκολος αντίπαλος. Ηταν συμπτωματικός αρχηγός ενός συμπιληματικού πολιτικού σχηματισμού καθηλωμένου στο 4,7% της προτίμησης των ψηφοφόρων. Και τον κατέστησαν κόμμα εξουσίας, διεκδικητή της πρωθυπουργίας με εκτίναξη στο 27% της λαϊκής προτίμησης, ποιοι παράγοντες; Μα, ολοφάνερα, η οργή και αγανάκτηση του λαού, η αηδία του για τη χαμέρπεια, την ασυνέπεια, την ανικανότητα του διδύμου Βενιζέλου - Σαμαρά.

Είναι περισσότερο από φανερό ότι ο κ. Τ. έχει φυσικά προσόντα που ο κ. Σ. τα στερείται. Εχει παρουσιαστικό ηγέτη και λόγο χυμώδη, υποβλητικό, ενώ οι νευροσπαστικές χειρονομίες και η επιτηδευμένη έκφραση είναι το Βατερλώ του κ. Σ. Δεν παύει ωστόσο ο κ. Τ. να είναι ένα τυπικό «παιδί του κομματικού σωλήνα»: χωρίς σοβαρή προετοιμασία και συγκρότηση για την άνοδο σε θέσεις κορυφαίας ευθύνης, χωρίς ωρίμανση σε προσωπικές επιλογές, πολιτικές και κοσμοθεωρητικές, επίπονα συγκροτημένες.

Αλλά το βασικότερο μειονέκτημα του κ. Τ. είναι ότι βρέθηκε στην κορυφή ενός πολυσυλλεκτικού σχηματισμού χωρίς ραχοκοκαλιά που να τον μορφοποιεί σε κόμμα. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι υποπροϊόν διασπάσεων του «ευρωκομμουνισμού» στην Ελλάδα: Των πρώτων εκείνων μαρξιστών που είχαν την οξυδέρκεια και την τόλμη να αποκηρύξουν τον ολοκληρωτισμό του σοβιετικού μοντέλου, χωρίς όμως να έχουν και το κουράγιο να οδηγήσουν την αμφισβήτηση ώς το μεδούλι της κοινής ιστορικο-υλιστικής ραχοκοκαλιάς μαρξισμού και αχαλίνωτου καπιταλισμού.

Ετσι τα προσωπικά ηγετικά προσόντα του κ. Τ. αχρηστεύονται από τον τρόμο που γεννάει στους σκεπτόμενους πολίτες το αλαλούμ των ποικιλιών ιδεοληψίας του «ριζοσπαστικού» συνασπισμού των συντρόφων του. Τρέμει ο κάθε νουνεχής πολίτης ψάχνοντας στη λίστα των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για να φανταστεί ποιος θα μπορούσε να χρισθεί υπουργός Εξωτερικών, ποιος υπουργός Παιδείας, ποιος θα οργανώσει Δημόσια Διοίκηση με προτεραιότητα να τεθεί το κράτος στην υπηρεσία του πολίτη και όχι των αδίστακτων μαφιόζων του «συνδικαλισμού».

Δυστυχώς, η απλή και απροκατάληπτη λογική λέει, ταυτόχρονα, ότι στην αναμέτρηση των μονομάχων, ο κ. Σαμαράς είναι επίσης εύκολος, πολύ εύκολος αντίπαλος για τον κ. Τσίπρα. Η αναμέτρηση γίνεται μεταξύ μικρών αναστημάτων, που σημαίνει ότι, όποιος κι αν υπερισχύσει, οι προδιαγραφές του αποκλείουν την ελπίδα σωτηρίας της χώρας. Η Ελλάδα ψυχορραγεί και οι δυο «θεραπευτές» που διαγκωνίζονται στο προσκέφαλό της, ποιος θαυματουργικά θα την γιάνει, είναι: ο ένας δοκιμασμένος και αποδεδειγμένα ολίγος ή ανίκανος, ο άλλος αδοκίμαστος και χωρίς εχέγγυα σοβαρότητας.

Οικονομολόγοι που σέβονται τον εαυτό τους και την επιστήμη τους, αποδείχνουν με νούμερα το χάος στο οποίο έχει βυθιστεί η ελληνική οικονομία με την ηλίθια, μικροκομματική πολιτική που άσκησε το δίδυμο Σαμαρά - Βενιζέλου στα δυόμισι χρόνια της εξουσίας του. Κι εμείς οι πολλοί, δεν ξέρουμε νούμερα, αλλά ψηλαφούμε γεγονότα: Την ψυχανώμαλη εμμονή να περισωθεί, με οποιοδήποτε τίμημα, το πελατειακό κράτος, να μπουκώνονται ακόρεστα οι χρυσοκάνθαροι «νταβατζήδες», να εξοντώνεται μεθοδικά η «μεσαία τάξη», οι άνθρωποι της τόλμης και της δημιουργίας, η ραχοκοκαλιά της παραγωγικότητας. Ψηλαφούμε το πείσμα του «διδύμου» να αποκλειστεί κάθε ανασύσταση του κράτους με γνώμονα την αξιοκρατία, να μη λυτρωθεί ποτέ ο συνδικαλισμός από την κομματική μαγαρισιά και δυσωδία, να μείνουν τα πανεπιστήμια και τα σχολειά κάτω από τον ζυγό του πρωτογονισμού των κομματικών νεολαιών.

Δυστυχώς το αίμα που απαιτούν οι ιστορικές αλλαγές, είναι συνήθως αίμα αθώων. Οχι όσων κακούργησαν αδίστακτα σε βάρος εκατομμυρίων ανθρώπων...
πηγή 

Πώς να πάρεις δωρεάν τρόφιμα ρούχα και φάρμακα από το Δήμο Αθηναίων

 http://singleparent.gr/wp-content/uploads/trofima-660x330.jpg

Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε πως για να λάβεις δωρεάν τρόφιμα ρούχα ή φάρμακα, πρέπει να είσαι κάτοικος ή δημότης Αθηναίων και να είσαι εγγεγραμμένος/η στον κόμβο. Ο κόμβος είναι μια δομή του Δήμου Αθηναίων όπου εγγράφονται όσοι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και θέλουν να λαμβάνουν βοήθεια σε τακτά χρονικά διαστήματα. Για να γραφτείς στον κόμβο θα πρέπει να πας στην οδό Δομοκού 2 & Φιλαδελφείας στο Σταθμό Λαρίσης, τηλ. 210-8223718 με τα εξής δικαιολογητικά σε πρωτότυπα και φωτοτυπίες:
  • Πρόσφατο εκκαθαριστικό σημείωμα (δεν έχει οριστεί συγκεκριμένο εισοδηματικό κριτήριο παρά κρίνεται κατά περίπτωση).
  • Λογαριασμό ΔΕΚΟ αν μένεις σε δικό σου σπίτι ή μισθωτήριο συμβόλαιο αν μένεις στο ενοίκιο
  • Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του τελευταίου εξαμήνου.
  • Αστυνομική ταυτότητα.
  • Κάρτα ανεργίας σε ισχύ (αν υπάρχει).
  • Χαρτί αναπηρίας άνω του 67% θα ληφθεί υπόψιν.
Εκείνη τη στιγμή θα σου πουν αν δικαιούσαι να εγγραφείς, ώστε να πας στο Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων, στην οδό Πειραιώς 35, τηλ. 210-5246516 να παραλάβεις τη κάρτα σου.  Εκεί θα σου δώσουν τη κάρτα μέλους στον κόμβο και από εκεί θα προμηθεύεσαι ρούχα και φάρμακα όταν χρειάζεσαι. Τρόφιμα θα προμηθεύεσαι από τον κόμβο στην οδό Δομοκού 2 & Φιλαδελφείας στο Σταθμό Λαρίσης, τηλ. 210-8223718.
Δωρεάν τρόφιμα δίνονται περίπου 1 φορά το μήνα και δωρεάν ρούχα 2 φορές το χρόνο (καλοκαιρινά και χειμερινά).
Τα φάρμακα δίνονται κατόπιν εξέτασης και συνταγής γιατρού που υπάρχει μέσα στο Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων, στην οδό Πειραιώς 35 τηλ. 210-5246516  και κατόπιν διαθεσιμότητας.
Σε ερώτησή μας, αν το να είσαι μονογονεϊκή οικογένεια  αποτελεί κριτήριο εγγραφής στον κόμβο, μας είπαν πως δεν αποτελεί και πως δίνουν τρόφιμα, ρούχα και φάρμακα σε όλους όσοι έχουν ανάγκη και ότι οι σακούλες με τα τρόφιμα δίνονται ανάλογα με τον αριθμό των μελών. Πχ σε μια μητέρα μ’ ένα παιδί δίνουν μια σακούλα τρόφιμα, σε μια πολύτεκνη οικογένεια δίνουν 2 σακούλες κ.ο.κ.
Να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω, ρούχα τρόφιμα και φάρμακα, παρέχονται κατόπιν διαθεσιμότητας.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείς να απευθυνθείς:
Για ρούχα και φάρμακα
Πειραιώς 35, τηλ. 210-5246516
Για τρόφιμα
Δομοκού 2 & Φιλαδελφείας στο Σταθμό Λαρίσης, τηλ. 210-8223718 
Είναι ευγενέστατοι, κατατοπιστικοί και πρόθυμοι να σου εξηγήσουν ό,τι χρειάζεσαι. Τέλος, οι εγγραφές για τον κόμβο έχουν κλείσει αλλά μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί τους μετά τις 19/01/2015 διότι υπάρχει το ενδεχόμενο εκείνη τη περίοδο να αρχίσουν νέες εγγραφές.
πηγή 

Στρατός φυλάει τα άδεια σούπερ μάρκετ στη Βενεζουέλα

Σύντροφε Μαδούρο έλα να δείξεις το "know how" στο σύντροφο Αλέξη. Ούτε πώς να τα κάνει ρημαδιό δεν γνωρίζει...
Στρατός φυλάει τα άδεια ράφια των σούπερ μάρκετ στη Βενεζουέλα – Τεράστιες ελλείψεις
Σοβαρότατες ελλείψεις σε βασικά αγαθά εμφανίζουν τα σούπερ μάρκετ στη Βενεζουέλα. Ο στρατός αναλαμβάνει την αποτροπή επεισοδίων. Ομαλοποίηση της κατάστασης την τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου βλέπουν οι επιχειρηματίες.



Δεν τους έφτανε η οικονομική κρίση και οι συνεχείς υποτιμήσεις του νομίσματος, οι κάτοικοι της Βενεζουέλας έχουν να αντιμετωπίσουν τώρα και τις σοβαρές ελλείψεις στα σούπερ μάρκετ!
Σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης οι ελλείψεις άρχισαν να γίνονται αισθητές από την εορταστική περίοδο –προς τα τέλη Δεκεμβρίου δηλαδή- ενώ πλέον οι Βενεζουελάνοι κάνουν ουρές... τετραγώνων για να μπορέσουν έστω και να μπουν σε ένα σούπερ μάρκετ, όπου όμως, απλώς βρίσκουν μπροστά τους άδεια ράφια.
Η κατάσταση είναι τόσο άσχημη που οι αρμόδιες αρχές έχουν επιστρατεύσει μέχρι και τον... στρατό προκειμένου να αποτρέψουν πιθανά επεισόδια. Το πρόβλημα, μάλιστα, δεν επικεντρώνεται μόνο στο Καράκας, αλλά έχει εξαπλωθεί και σε άλλες πόλεις, όπως στο Μαρακαΐμπο, στο Μαρακάι, στη Βαλένσια, στην Γκουατίρε, στο Σαν Φερνάντο ντε Απούρε και αλλού.
Ελλείψεις σημειώνονται σε βασικά αγαθά όπως το γάλα, τα κοτόπουλα, το σαπούνι, οι πάνες, τα απορρυπαντικά, και το χαρτί υγείας.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Datanalisis, οι Βενεζουελάνοι ξοδεύουν πλέον κατά μέσο όρο οκτώ ώρες την εβδομάδα -μια εργάσιμη ημέρα δηλαδή- απλώς τρέχοντας στα μαγαζιά προσπαθώντας να βρουν όσα τους είναι απαραίτητα για να ζήσουν, όπως μεταδίδει το AFP.
Τα ίδια τα καταστήματα, ελλείψει αγαθών, ανοίγουν αργότερα και κλείνουν νωρίτερα.
Ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας διαβεβαιώνει τους κατοίκους ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί τις επόμενες ημέρες, καθώς οι προμηθευτές θα επιστρέψουν στις εργασίες τους τώρα που τελείωσαν οι χριστουγεννιάτικες διακοπές, ωστόσο πολλοί καταναλωτές επιρρίπτουν ευθύνες στις οικονομικές πολιτικές του προέδρου Νίκολας Μαδούρο για την κατάσταση.
Ο σύνδεσμος των σούπερ μάρκετ, σημειώνει το Reuters, δεν προέβη σε σχολιασμό, όμως ο πρόεδρός του είχε δηλώσει την περασμένη εβδομάδα ότι οι προμήθειες θα ομαλοποιηθούν μέχρι την τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου.

Προβλήματα στις εισαγωγές

Το πρόβλημα φαίνεται πως έχει δημιουργηθεί εν μέρει από την πτώση των τιμών του πετρελαίου, καθώς πλήττει σοβαρά τη Βενεζουέλα η οποία εξασφαλίζει το 96% του ξένου συναλλάγματός της από το πετρέλαιο. Παράλληλα, ο πρόεδρος της χώρας εφαρμόζει εδώ και 12 χρόνια αυστηρούς ελέγχους στη διακίνηση συναλλάγματος, κάτι που δυσκολεύει τους εισαγωγείς να έχουν πρόσβαση στα δολάρια που χρειάζονται προκειμένου να φέρουν στη χώρα διάφορα αγαθά – από αυτοκίνητα μέχρι και φάρμακα.
Ο Μαδούρο, ο οποίος επιρρίπτει ευθύνες για την κατάσταση στον οικονομικό πόλεμο που έχει εξαπολύσει εναντίον του η αντιπολίτευση, δήλωσε τον Δεκέμβριο πως σχεδιάζει να κάνει αλλαγές στο σύστημα, χωρίς ωστόσο να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.
πηγή
 Δηλ. οι έπαινοι του Αλέξη είναι γκαντεμιά; παρόμοια έκαψε και την Αργεντινή που τώρα έχει το πέσο στο 1/10 και τον πληθωρισμό 40% (όπου επισήμως αναγνωρίζει η κυβέρνηση το 20% και πουλά το άλλο 20% σαν ανάπτυξη!!!). Εμπρός κι εμείς στο ίδιο δρόμο να χορτάσουμε λόγια και να κτυπήσουμε τις βάναυσες αγορές (εγώ αν ήμουνα ελέυθερη αγορά, τώρα θα έτρεμα, αλλά σαν ΔΥ ετοιμάζομαι για τις αυξήσεις και για να ξεφορτώσω τη δουλιά στις 300χιλ νεοπροσληφθέντες οπότε εγώ θα κάθομαι (περισσότερο απότι τώρα) και η χώρα μου θα ευημερεί στον αυτόματο πιλότο. (Δυστυχώς τα ανόητα παιδιά μου έφυγαν έξω και δεν θα μπορέσουν να διορισθούν και να πάρουν και τις αυξήσεις)

Οι «ψυχο-παγίδες» του Facebook

Νέες μελέτες υποδεικνύουν τους κινδύνους της ενασχόλησης με τα κοινωνικά δίκτυα
Οι «ψυχο-παγίδες» του Facebook

 
Εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι έχουν κάνει μέρος της καθημερινότητάς τους το Facebook και τα άλλα δημοφιλή δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης. Οπως όμως συμβαίνει συνήθως, έτσι και εδώ η κακή χρήση των κοινωνικών δικτύων μπορεί, σύμφωνα με ειδικούς, να προκαλέσει διάφορα ψυχολογικά προβλήματα στους χρήστες.

Επιστήμονες της μη κυβερνητικής οργάνωσης Κοινωνία της Νευροψυχανάλυσης ολοκλήρωσαν πριν από λίγες εβδομάδες μια έρευνα στην οποία διαπίστωσαν ότι δύο στους τρεις χρήστες κοινωνικών δικτύων υπερβάλλουν στα όσα γράφουν για τον εαυτό τους, γεγονός που οδηγεί στην εμφάνιση σοβαρών ψυχολογικών προβλημάτων, τα οποία ξεκινούν από την εκδήλωση συναισθημάτων ενοχής και ντροπής, συνεχίζουν με την εμφάνιση κατάθλιψης και χτυπούν ακόμη και την πόρτα της παράνοιας.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι περισσότεροι χρήστες δημιουργούν μια ψεύτικη περσόνα η οποία απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Οι χρήστες αναφέρουν ότι διαθέτουν γνώσεις και ικανότητες που δεν έχουν αλλά και ότι διάγουν έναν βίο ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν σχετίζεται με την πραγματικότητα. Οταν ωστόσο κλείνουν τον υπολογιστή τους, έρχονται αντιμέτωποι με τον αληθινό εαυτό τους και την πραγματική τους ζωή και αδυνατώντας να διαχειριστούν την απόσταση της εικονικής από την πραγματική τους υπόσταση εκδηλώνουν ψυχολογικά προβλήματα.

Αμεση επίδραση

Ειδικοί του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ και του Πανεπιστημίου Κολούμπια παρακολούθησαν χίλιους χρήστες του Facebook. Διαπίστωσαν ότι μόλις πέντε λεπτά ενασχόλησης με το Facebook είναι αρκετά για να επιδράσουν ψυχικά στον χρήστη.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αρκούν πέντε λεπτά παραμονής στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο για να εκτοξευθούν ο εγωισμός και το επίπεδο αυθορμητισμού ενός χρήστη. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι αυτή η απότομη αλλαγή διάθεσης μπορεί να κάνει τον χρήστη να χάσει τον έλεγχο σε διάφορα επίπεδα. Μπορεί, δηλαδή, να εμφανίσει επιθετικές ή ακόμη και βίαιες συμπεριφορές, ενώ είναι πιθανόν να τον κάνει να τρώει περισσότερο και μάλιστα παχυντικές τροφές. Μπορεί επίσης να τον οδηγήσει σε παράτολμες οικονομικά αποφάσεις με αποτέλεσμα να χάσει πολλά χρήματα.

Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζονται ευρήματα σύμφωνα με τα οποία η ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια του ελέγχου ενός ατόμου. Σύμφωνα με τους ερευνητές, βασική αιτία για την τόσο γρήγορη και δραστική επίδραση των κοινωνικών δικτύων στον ψυχισμό ενός χρήστη είναι το γεγονός ότι η επικοινωνία είναι απρόσωπη. Οπως υποστηρίζουν, όταν επικοινωνούν δύο άτομα πρόσωπο με πρόσωπο υπάρχουν διάφοροι κοινωνικοί και άλλοι κανόνες οι οποίοι εμποδίζουν συνήθως την άμεση και έντονη αλλαγή της ψυχικής τους κατάστασης.

Οταν όμως η επικοινωνία είναι απρόσωπη και γίνεται ηλεκτρονικά, όλοι αυτοί οι κανόνες «αδυνατίζουν», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ερευνητές. Οι χρήστες τείνουν να παρουσιάζουν μόνο τα θετικά σημεία του εαυτού τους, με τον βαθμό θετικότητας να αυξάνεται από τα υποστηρικτικά μηνύματα και γενικά την αποδοχή των άλλων χρηστών με τους οποίους επικοινωνούν. Ετσι αυξάνεται η αυτοεκτίμηση του χρήστη σε βαθμό τέτοιον ώστε να μειώνονται πολύ οι προσωπικές του άμυνες και να χάνει τον έλεγχο αναπτύσσοντας επικίνδυνες για τον ίδιο και τους άλλους συμπεριφορές 

πηγή

Έγινε η Αγιοκατάταξη του Γέροντος Παϊσίου

 http://cdn.romfea.gr/images/stories/photos/2015/1/romfea2/meteora-theofaneia/alejandreia/grebena/paiso.jpg

Στην αγιοκατάταξη του Γέροντος Παϊσίου προχώρησε πριν από λίγο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Romfea.gr, η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Επίσης στις 27 Νοεμβρίου 2013 η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου είχε προβεί στην Αγιοκατάτταξη του Γέροντος Πορφυρίου.


Ακολουθεί το επίσημο ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατριαρχείου με το οποίο επιβεβαιώνεται το αποκλειστικό ρεπορτάζ του Πρακτορείου Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr που πρώτο μετέδωσε το γεγονός της Αγιοκατάταξης.

Συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρίαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τήν τακτικήν συνεδρίαν αὐτῆς σήμερον, Tρίτην, 13ην Ἰανουαρίου 2015, πρός ἐξέτασιν τῶν ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένων θεμάτων.
Κατ᾿ αὐτήν, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος: α) ὁμοφώνως ἀποδεχθεῖσα εἰσήγησιν τῆς Κανονικῆς Ἐπιτροπῆς ἀνέγραψεν εἰς τό Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τόν μοναχόν Παΐσιον Ἁγιορείτην καί β) προτάσει τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, διά ψήφων κανονικῶν ἐξελέξατο παμψηφεί τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτην κ. Εἰρηναῖον Ἀβραμίδην, διακονοῦντα ἐν Παρισίοις, Βοηθόν Ἐπίσκοπον παρά τῷ Σεβασμιωτάτῳ Μητροπολίτῃ Γαλλίας κυρίῳ Ἐμμανουήλ, ὑπό τόν τίτλον τῆς πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ἐπισκοπῆς Ρηγίου.

Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 13ῃ Ἰανουαρίου 2015

Ο καλός πολίτης πρέπει να ξέρει και να κυβερνιέται και να κυβερνάει.

Αριστοτέλης

Μερικές φορές νομίζω ότι ο τοίχος κουνιέται…

perierga.gr - Μερικές φορές νιώθω ότι ο τοίχος κουνιέται...
Το φαινόμενο της οφθαλμαπάτης σημαίνει στην ουσία ένα πράγμα για όλους (λογικούς και… τρελούς!), μηδενός εξαιρουμένου: Δυσκολευόμαστε να έχουμε μια σαφή σντίληψη της εικόνας που βλέπουμε.
Πρόκειται δηλαδή για μια ψευδαίσθηση ή για περίεργα «παιχνίδια» του εγκεφάλου, όπου εσφαλμένα αντιλαμβανόμαστε κάτι διαφορετικό από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζουμε…
perierga.gr - Μερικές φορές νιώθω ότι ο τοίχος κουνιέται...
Οι εικόνες έχουν βαλθεί να μας… τρελάνουν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, τα σχήματα μπερδεύονται… επικίνδυνα, τα χρώματα «συγχωνεύονται» και, μάλλον, είναι καιρός να αρχίσουμε τα χάπια μας! Ή διαφορετικά να απολαύσουμε αυτό που βλέπουμε, που δεν είναι αυτό που βλέπουμε… Πάρτε μια γεύση…
perierga.gr - Μερικές φορές νιώθω ότι ο τοίχος κουνιέται...
perierga.gr - Μερικές φορές νιώθω ότι ο τοίχος κουνιέται...
perierga.gr - Μερικές φορές νιώθω ότι ο τοίχος κουνιέται...
perierga.gr - Μερικές φορές νιώθω ότι ο τοίχος κουνιέται...
perierga.gr - Μερικές φορές νιώθω ότι ο τοίχος κουνιέται...
perierga.gr - Μερικές φορές νιώθω ότι ο τοίχος κουνιέται...
πηγή

Οι τζιχαντιστές και η Τουρκία

 
Σάββας Καλεντερίδης
Επειδή η Ελλάδα βρίσκεται «κυριολεκτικά» στον κόσμο της, χωρίς καν να θέλει να αντιληφθεί τι πραγματικά γίνεται στον κόσμο, θεωρήσαμε σκόπιμο να κάνουμε μια αναφορά στα τεκταινόμενα περί το λεγόμενο πολιτικό Ισλάμ, το οποίο συνταράσσει και δοκιμάζει τις δομές της Δύσης αλλά και ολόκληρης της ανθρωπότητας.
Μετά τις άγριες σφαγές δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων στη Συρία και στο Ιράκ και την προχθεσινή σφαγή 2.000 αμάχων από την Μπόκο Χαράμ στη Νιγηρία, που δεν απασχόλησαν όσο θα έπρεπε τον δυτικό κόσμο, γιατί ήταν... μακριά, ήλθε η πολύνεκρη επίθεση στην καρδιά της Δύσης, στο Παρίσι, υποχρεώνοντας πλέον το σύνολο της ανθρωπότητας να ασχοληθεί σοβαρά με ένα θέμα που όλα δείχνουν ότι είναι δυνατόν να πάρει εφιαλτικές διαστάσεις τις επόμενες δεκαετίες. Κι αυτό γιατί η φύση της συγκεκριμένης θρησκείας είναι τέτοια, που μας επιτρέπει να κάνουμε τέτοιες εκτιμήσεις.

Αρκεί να λάβουμε υπ' όψιν μας ότι εκείνοι που θεωρούν τους εαυτούς τους πραγματικούς μουσουλμάνους ενστερνίζονται τις εξής βασικές αρχές:
Το Ισλάμ είναι η πιο σύγχρονη και άρα καλύτερη θρησκεία, αφού στηρίζεται στο πιο πρόσφατο θεόσταλτο βιβλίο, που είναι το Κοράνι.
Κάθε άνθρωπος γεννιέται μουσουλμάνος, απλά η επικρατούσα κατάσταση σε κάθε τόπο δεν του επιτρέπει να γνωρίσει το Ισλάμ. Γι' αυτό κάθε μουσουλμάνος έχει ιερή υποχρέωση απέναντι στον Αλλάχ να διαδώσει το Ισλάμ, για να επικρατήσει σε ολόκληρη τη γη και να λυτρωθεί η ανθρωπότητα.

Αυτές οι δύο βασικές αρχές-παραδοχές είναι που κάνουν τον κάθε μουσουλμάνο έναν εν δυνάμει «στρατιώτη του Ισλάμ», για να συμμετέχει στον τζιχάντ, που δεν είναι άλλο από τον ιερό πόλεμο για τη λύτρωση της ανθρωπότητας.
Αυτές τις βασικές αρχές εκμεταλλεύονται ορισμένες ομάδες φανατικών ισλαμιστών και με αυτές πείθουν στρατιές ολόκληρες νέων, που πνίγουν στο αίμα Ανατολή και Δύση.
Αυτή η φύση της μουσουλμανικής θρησκείας έκανε τον πρόεδρο της Αιγύπτου Σίσι να απευθυνθεί στον αιγυπτιακό λαό από το θρησκευτικό κέντρο Αλ Αζχάρ, από τα σημαντικότερα του σουνιτικού ισλαμικού κόσμου, και να τονίσει την ανάγκη μεταρρύθμισης της μουσουλμανικής πίστης. Συγκεκριμένα ο Σίσι, αναφερόμενος στα εγκλήματα που γίνονται εν ονόματι του Ισλάμ, είπε:

«Λανθασμένες ερμηνείες και σκέψεις παρουσιάζουν όλο τον κόσμο ως εχθρό της πίστης μας. Τι θα κάνουμε δηλαδή, εμείς, οι 1,6 δισεκατομμύρια μουσουλμάνοι, θα σκοτώσουμε τους υπόλοιπους 7 δισεκατομμύρια ανθρώπους του πλανήτη που δεν είναι μουσουλμάνοι;»
Το ζήτημα είναι σοβαρό και πρέπει να απασχολήσει και την Ελλάδα, αφενός μεν γιατί πλέον η χώρα μας φιλοξενεί αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνους μετανάστες, αφετέρου γιατί στο παιχνίδι του πολιτικού Ισλάμ παίζει σοβαρό ρόλο η Τουρκία.

Η δήλωση του υπουργείου Εξωτερικών της Λιβύης ότι «όποιο στρατιωτικό, ακόμα και επιβατηγό αεροσκάφος της Τουρκίας προσεγγίσει στον εναέριο χώρο της Λιβύης θα καταρρίπτεται», δημοσιεύματα που φέρουν πιλότους των Τουρκικών Αερογραμμών να μιλούν για μεταφορά όπλων από την Τουρκία στην Μπόκο Χαράμ, στη Νιγηρία, ντοκουμέντα που αποδεικνύουν την υποστήριξη της Τουρκίας στους τζιχαντιστές του λεγόμενου Ισλαμικού Κράτους και της Αλ Κάιντα αλλά και τη συνεργασία του ίδιου του Ερντογάν με τον βασικό χρηματοδότη της Αλ Καντί, η φανερή υποστήριξη της Τουρκίας στους ένοπλους ισλαμιστές τρομοκράτες που δολοφονούν στην Αίγυπτο είναι ζητήματα που πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά τις ελληνικές Αρχές και το σύνολο του πολιτικού κόσμου στην Ελλάδα.

Αν δε ληφθεί υπ' όψιν ότι τα επιχειρησιακά σχέδια των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων προβλέπουν τη χρησιμοποίηση, εκτός από τους μουσουλμάνους της Θράκης, και των μεταναστών μουσουλμάνων που ζουν στη χώρα μας, είναι προφανές ότι το θέμα θα πρέπει να μας απασχολήσει και από τη σκοπιά της εθνικής άμυνας και ασφάλειας της χώρας.
πηγή

Ιερά Πανήγυρις Πολιούχου και Προστάτου της πόλεώς μας Αγίου Αθανασίου Πατριάρχου Αλεξανδρείας του Μεγάλου

 Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας & Ακαρνανίας
                        Ιερός Ναός Αγίου Αθανασίου
Κατούνας

Π ρ ό σ κ λ η σ ι ς
Το  Εκκλησιαστικό  Συμβούλιο του  Ιερού  Ναού Αγίου Αθανασίου Κατούνας
σας προσκαλεί
στις  λατρευτικές εκδηλώσεις προς τιμήν του
εν Αγίοις πατρός ημών
Αθανασίου  Πατριάρχου  Αλεξανδρείας
Πολιούχου και Προστάτου της πόλεώς μας.

Π  Ρ  Ο  Γ  Ρ  Α  Μ  Μ  Α      Π  Α  Ν  Η  Γ  Υ  Ρ  Ε  Ω  Σ

Σάββατο 17 Ιανουαρίου και ώρα 18:00 μ.μ. θα τελεσθεί Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας και θείου Κηρύγματος.
Κυριακή 18 Ιανουαρίου θα τελεσθεί Πανηγυρική Θεία Λειτουργία μετά Θείου Κηρύγματος προεξάρχοντος του Πανοσ . Αρχιμ. π. Επιφανίου Καραγεώργου Πρωτοσυγκέλου της Ιεράς Μητροπόλεως μας και στη συνέχεια η Λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος του Αγίου μας στην κεντρική οδό της πόλεώς μας.
Μετά τη Λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος θα γίνει η κοπή της Βασιλόπιτας στην αίθουσα του Δημαρχείου.
Το απόγευμα και ώρα 17:00 μ.μ. θα τελεσθεί Ιερά Παράκληση.
Δια το Εκκλησιαστικόν Συμβούλιον.
Ο Πρόεδρος.
Αρχιμ. Νεκτάριος  Τριάντης.

Η Κωνωπίνα γιορτάζει τον Άγιο Ευθύμιο

http://1.bp.blogspot.com/-qOjHoqK2ocw/VLO7J14HIwI/AAAAAAAALfM/-dkdkm3WSNY/s1600/unnamed%2B(1)%2B%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%BF.jpg

Το Βυζαντινό εκκλησάκι του Αγίου Ευθυμίου, μετόχι της πάλαι ποτέ κραταιάς Επισκοπής Αετού, με έτος κτήσης το 1650, που βρίσκεται σε λοφίσκο και σε επιβλητικό σημείου εντός του χωριού Κωνωπίνα  του Δήμου Ακτίου - Βόνιτσας γιορτάζει στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2015.




     Το εκκλησάκι πανηγυρίζει και πλήθος κόσμου το επισκέπτεται κάθε χρόνο για να προσκυνήσει τη χάρη του Αγίου, μιας και είναι η μοναδική εκκλησία, αφιερωμένη στη χάρη του Αγίου Ευθυμίου, σ’ ολόκληρο το Νομό Αιτωλοακαρνανίας.

   Ο Σύλλογος Κωνωπινιωτών Ξηρομέρου  σε συνεργασία με το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο  και το  Συμβούλιο της Τοπικής Κοινότητας, σας προσκαλούν να παραβρεθείτε στο εορτασμό και να ζήσετε τη μοναδικότητα των στιγμών !
 
 

Δυσγραφία ή κακογραφία;

δυσγραφία
Δυσγραφία ή κακογραφία; Τα δυσανάγνωστα γράμματα στα τετράδια των παιδιών είναι μια πρώτη ένδειξη για το αν, τελικά, το παιδί είναι δυσγραφικό ή απλά κακογράφος.
Τι είναι η δυσγραφία και ποια τα συμπτώματα;
Η δυσγραφία είναι μια μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει τη γραφή. Το φαινόμενο, αυτό, μπορεί να συνυπάρχει με τη δυσλεξία, καθώς τα παιδιά με δυσλεξία αντιμετωπίζουν και προβλήματα με τη γραφή, που και αυτά με τη σειρά τους επηρεάζουν την ορθογραφία και τη γραπτή έκφραση.
pencil_collection greenΈνα παιδί με δυσγραφία παρουσιάζει τις εξής δυσκολίες:
  • Οι γραπτές του εργασίες είναι συμπληρωμένες με δυσανάγνωστα γράμματα.
  • Γράφει εκτός των γραμμών του τετραδίου.
  • Δεν τελειώνει τις εργασίες του στην ώρα τους.
  • Κάνει αρκετά ορθογραφικά λάθη.
  • Κάνει συχνή χρήση της γομολάστιχας.
  • Δεν κρατάει με το σωστό τρόπο τα μολύβια του.
  • Η στάση του σώματός του είναι κακή.
  • Υπάρχει μια ακαταστασία στα γραπτά του.
  • Δε συμμετέχει ενεργά σε γραφοκινητικές δραστηριότητες.
Τι είναι η κακογραφία και ποια τα συμπτώματα;                                     
Η κακογραφία είναι η γρήγορη και άσχημη γραφή, χωρίς όμως να αποτελεί μαθησιακή δυσκολία. Συνήθως, το παιδί με κακογραφία κάνει κακή αρχή σε ασκήσεις της πρώτης γραφής στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη σημασία από το δάσκαλο ή το γονιό.
pencil_collection greenΟι δυσκολίες που παρουσιάζουν είναι οι εξής:
  • Τα δυσανάγνωστα γράμματά του παρουσιάζουν άνισο μέγεθος.
  • Δεν τοποθετεί τα γράμματα με σωστό τρόπο στις γραμμές του τετραδίου.
  • Όταν δίνει προσοχή στο γραπτό του, κάνει ευανάγνωστα γράμματα.
  • Δεν κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη.
Πώς αντιμετωπίζονται η δυσγραφία και η κακογραφία;
  • Χρησιμοποιούμε μολύβια με μαλακή μύτη.
  • Χρησιμοποιούμε στυλό με τη γόμα στο καπάκι του.
  • Επιμένουμε σε ασκήσεις πρώτης γραφής (σε όποια ηλικία και αν βρίσκεται το παιδί).
  • Παρόλο που ο υπολογιστής βοηθάει το παιδί να γράφει ευανάγνωστα, έρευνες έδειξαν πως το παιδί γράφει μεγαλύτερες εκθέσεις όταν μαθαίνει να χρησιμοποιεί στυλό παρά το πληκτρολόγιο του υπολογιστή. Καλό είναι, λοιπόν, να γίνεται συνδυασμός γραφής με το στυλό και με το πληκτρολόγιο του υπολογιστή.
  • Επιμένουμε στη διόρθωση ορθογραφικών λαθών.
  • Βάζουμε το παιδί να αντιγράφει, καθημερινά, μία με δύο προτάσεις πάνω σε έντονες γραμμές τετραδίου, βάζοντας από κάτω ένα χάρακα για να μην ξεφεύγει.
  • Βάζουμε το παιδί να χρωματίζει τα γράμματα της αλφαβήτου, αφού τα έχουμε σχεδιάσει σε χαρτόνι και τα έχουμε κόψει, υπενθυμίζοντάς του να μη βγαίνει από το κενό.
  • Φτιάχνουμε λεξούλες με διακεκομμένες τις γραμμές και ζητάμε από το παιδί να τις περάσει από πάνω με το μολύβι, χωρίς να βγαίνει από τις γραμμές.
  • Φτιάχνουμε λέξεις με την πλαστελίνη ή με τον πηλό και ζητάμε από το παιδί να κάνει ακριβώς το ίδιο.
  • Χρησιμοποιούμε παιχνίδια με λαβύρινθους, υπενθυμίζοντας, πάντα, στο παιδί να μη βγαίνει απ’ έξω.

Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας στην ενορία Αγίου Αθανασίου Κατούνας