Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Η Ιερά Μονή Συμβούλου Χριστού


Η Ιερά Μονή Συμβούλου Χριστού είναι μια από τις αρχαιότερες Μονές της Κύπρου εφόσον ανάγεται περίπου τον 6o με 7o αιώνα μΧ. Κατά μια εκδοχή η Μονή πήρε το όνομα της από το Αγιογραφικό χωρίο του προφήτη Ησαΐα ''και καλείται το όνομα αυτού μεγάλης βουλής Άγγελος θαυμαστός Σύμβουλος''. (Ησ. θ'. 6). Μια άλλη εκδοχή για την ονομασία της Μονής είναι το γεγονός ότι στο χώρο αυτό γίνονταν συμβούλια των Επισκόπων των τοπικών Εκκλησιών της Κύπρου. Οι συχνές όμως Αραβικές επιδρομές κατά τον 9ο αιώνα έπληξαν σοβαρά την Μονή με αποτέλεσμα την λεηλασία και καταστροφή της μονής και την απάνθρωπη σφαγή των ενασκούμενων Μοναχών.
Η θαυμαστή και δυναμική παρουσία του Αγίου ένδόξου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου τα τελευταία χρόνια, στο όνομα του οποίου ήταν αφιερωμένη μία από τις Εκκλησίες της αρχαίας Μονής, έφερε και πάλι στην επιφάνεια τον ερειπωμένο και ξεχασμένο αυτό χώρο. Δια μέσου πολλών αποκαλύψεων και θαυμάτων, ο Άγιος Γεώργιος ανακαινίζει και καθιστά το Ιερό Προσκύνημα, πηγή Πνευματικής οικοδομής για πλήθη πιστών, που συρρέων από κάθε γωνιά της νήσου και αποκομίζουν υγεία ψυχής και σώματος.
Με τη βοήθεια του Θεού και την πατρική καθοδήγηση και επίβλεψη του Πνευματικού Πατρός της Μονής Μητροπολίτου Λεμεσού Αθανασίου, έχει κατορθωθεί η αποπεράτωση της πρώτης πτέρυγας της Μονής και η επάνδρωσή της από μία ομάδα Μοναχών εκ της Μονής Παναγίας του Μαχαιρά. Με αυτό τον τρόπο, ο θαυμαστός Σύμβουλος Ιησούς Χριστός, αποκαθιστά και πάλι το Μοναστήρι Του ως τόπον αδιαλείπτου Λατρείας και Δοξολογίας του Αγίου ονόματός Του, αλλά και ως τόπο θεραπείας, Αγιασμού και σωτηρίας όχι μόνο των ενασκουμένων στη Μονή Μοναχών, αλλά και όλων των προσερχομένων ευλαβών Χριστιανών.

Η ηθική δεν είναι επάγγελμα και όστις ως επάγγελμα θέλει να την μετέλθη, πλανάται οικτρώς και γίνεται γελοίος.

http://perierga.gr/wp-content/uploads/2013/10/article9.jpg

Αλ. Παπαδιαμάντης

πώς γίνεται η Σερβία (που είναι δίπλα μας) να έχει μετατραπεί, πριν από μερικά χρόνια, σε στάχτες και να μην έχουμε ούτε ένα Σέρβο πρόσφυγα…



Δεν μας εξήγησαν, όμως ΠΟΤΕ, πώς γίνεται η Σερβία (που είναι δίπλα μας) να έχει μετατραπεί, πριν από μερικά χρόνια, σε στάχτες και καπνίζοντα ερείπια και να μην έχουμε ούτε ένα Σέρβο πρόσφυγα…
πηγή

Αγιος Γεωργιος Ο Μεγαλομαρτυρας Και Τροπαιοφορος


Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος δ’.
Ὡς τῶν αἰχμαλώτων ἐλευθερωτής, καὶ τῶν πτωχῶν ὑπερασπιστής, ἀσθενούντων ἰατρός, βασιλέων ὑπέρμαχος, Τροπαιοφόρε Μεγαλομάρτυς Γεώργιε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Κοντάκιον
Ἦχος δ’ . Ὁ ὑψωθείς ἐν τῷ Σταυρῷ.
Γεωργηθείς ὑπό Θεοῦ ἀνεδείχθης, τῆς εὐσεβείας γεωργός Τιμιώτατος, τῶν ἀρετῶν τὰ δράγματα συλλέξας σεαυτῷ· σπείρας γὰρ ἐν δάκρυσιν, εὐφροσύνῃ θερίζεις· ἀθλήσας δὲ δι᾽ αἵματος, τὸν Χριστόν ἐκομίσω· καὶ ταῖς πρεσβείαις Ἅγιε ταῖς σαῖς, πᾶσι παρέχεις πταισμάτων συγχώρησιν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τα ψεύδη του ημερολογίου
Ποτέ δε φανταζόμουν ότι τόσες πολλές μέρες κάνουν μια τόσο λίγη ζωή.

Τάσος Λειβαδίτης

Σαμπάνιες 170 ετών που ανασύρθηκαν από ναυάγιο αποδείχθηκαν… γευστικές


Σαμπάνιες ηλικίας τουλάχιστον 170 ετών, οι οποίες ανακαλύφθηκαν στον βυθό της βόρειας Βαλτικής και μελετήθηκαν από επιστήμονες, φαίνεται πως διατηρούν τη χημική τους σύνθεση και τη γεύση τους, με τη θάλασσα τελικά να αποτελεί μία πολύ καλή... σαμπανιέρα.

Ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή βιοχημείας τροφίμων Φιλίπ Ζαντέ του Πανεπιστημίου της Ρενς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS) των ΗΠΑ, πραγματοποίησαν γευσιγνωσία και χημική ανάλυση σε τρία από τα συνολικά 168 μπουκάλια σαμπάνιας του 19ου αιώνα, που είχαν βρεθεί το 2010 σε ναυάγιο στο φινλανδικό αρχιπέλαγος.
Αν και οι ετικέτες είχαν πια καταστραφεί, οι επιστήμονες - με βάση τις ενδείξεις στους φελλούς - βεβαίωσαν ότι μερικές από τις σαμπάνιες προέρχονταν από τον γνωστό γαλλικό οίκο Veuve Clicquot Ponsardin (VCP), αλλά και άλλους οίκους (Heidsieck και Juglar).

Όπως διαπιστώθηκε, η σαμπάνια όχι μόνο είχε πολύ παρόμοια σύνθεση με τη σύγχρονη γαλλική σαμπάνια, αλλά διατηρούσε και εξίσου καλή γεύση, με την περιεκτικότητα της σε σάκχαρα πάντως να είναι αρκετά μεγάλη, χάρη στην προσθήκη σταφυλιών πριν την εμφιάλωση.

Η «ζαχαρένια» σαμπάνια ήταν χαρακτηριστική για τις γευστικές προτιμήσεις εκείνης της εποχής, ενώ επίσης, η σαμπάνια του 19ου αιώνα, όπως έδειξε η χημική ανάλυση, περιείχε περισσότερα μέταλλα (σίδηρο, χαλκό, άλατα κ.α.) σε σχέση με τις σημερινές.
Η παλαίωσή της είχε γίνει σε ξύλινα βαρέλια επί έξι έως οκτώ μήνες, με την αυξημένη παρουσία μετάλλων να οφείλεται είτε στα σιδερένια καρφιά των ξύλινων βαρελιών, είτε σε σιδερένια όργανα που χρησιμοποιούνταν τότε από τους οινοποιούς.

Οι επιστήμονες δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από το πόσο καλά το κρασί είχε διατηρηθεί στο βυθό, σε βάθος άνω των 50 μέτρων, με το σκοτάδι του βυθού και τη συνεχώς χαμηλή θερμοκρασία των δύο έως τεσσάρων βαθμών να αποτελούν ιδανικές συνθήκες για την αργή παλαίωσή του.
 
Ήδη μερικοί σύγχρονοι οινοποιοί πειραματίζονται με την παλαίωση μπουκαλιών κρασιού μέσα σε θαλασσινό νερό για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Πιθανότατα, πρόκειται για την παλαιότερη σαμπάνια που έχει ποτέ δοκιμαστεί, αλλά όχι και για το παλιότερο κρασί, καθώς το 2009 ο οίκος Perrier-Jouet άνοιξε ένα κρασί που φύλαγε στα κελάρια του επί 184 χρόνια.
Ένα μπουκάλι σαμπάνιας από το ναυάγιο της Βαλτικής πουλήθηκε σε δημοπρασία αντί 15 χιλιάδων ευρώ το 2012, ενώ ένα άλλο είχε πιάσει την τιμή - ρεκόρ των 30 χιλιάδων ευρώ το 2011.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΘΑ «ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΗΝ ΝΥΦΗ»;


«Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΣΑΚΟΥΕΙ ΤΑ ΚΕΛΕΥΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ»

«Εὐχαριστῶ» Τσίπρα πρὸς Ἱερώνυμο γιὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ περιουσία

 .               Ἐπιστολὴ μὲ τὴν ὁποία τὸν εὐχαριστεῖ «ἀπὸ καρδιᾶς» γιὰ τὴν «πολὺ σημαντικὴ ἀναφορά» του σχετικὰ μὲ τὴν ἀξιοποίηση τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας πρὸς ὄφελος τοῦ ἑλληνικοῦ Δημοσίου, ἀπέστειλε χθὲς ὁ πρωθυπουργός, Ἀλέξης Τσίπρας, πρὸς τὸν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καὶ Πάσης Ἑλλάδος Ἱερώνυμο.
.             Στὴν ἐπιστολή, ποὺ ἔδωσε στὴ δημοσιότητα τὸ Γραφεῖο Τύπου τοῦ πρωθυπουργοῦ, ὁ κ. Τσίπρας προτείνει στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο, τὴν ἄμεση ἐνεργοποίηση τῆς «Ἐπιτροπῆς γιὰ τὴ μελέτη καὶ ἐπίλυση θεμάτων ποὺ ἀπασχολοῦν τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος», προκειμένου νὰ ἐκκινήσει ἄμεσα ὁ διάλογος γιὰ τὴν ἐπεξεργασία σχεδίου ὑλοποίησης τῆς πρότασής του. Ὁ πρωθυπουργὸς ἐπισημαίνει ἀναφορικὰ μὲ τὴν πρωτοβουλία τοῦ  Ἱερωνύμου ὅτι σὲ μία συγκυρία ποὺ ἀσκεῖται γιὰ πολιτικοὺς λόγους -ὅπως ὑπογραμμίζει- πολὺ μεγάλη πιστωτικὴ πίεση στὰ δημόσια οἰκονομικά, πρωτοβουλίες σὰν καὶ τὴ δική του μποροῦν νὰ δώσουν πραγματικὲς ἀνάσες πρὸς ὄφελος ὄχι μόνο τῶν κρατικῶν ταμείων, ἀλλὰ τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου γενικά. Τονίζει ἀκόμα ὅτι ἡ πρωτοβουλία του φανερώνει πὼς ἡ Ἐκκλησία εἰσακούει τὰ κελεύσματα τῶν καιρῶν καὶ ἀνταποκρίνεται στὰ μεγάλα αἰτήματα τῆς κοινωνίας, ἔχει θετικότατο ἀντίκτυπο στὸ φρόνημα ὅλων, στέλνει μήνυμα γενικῆς συσπείρωσης «σὲ αὐτὴ τὴ δύσκολη στιγμὴ τῶν προκλήσεων τὶς ὁποῖες καλούμαστε νὰ ἀντιμετωπίσουμε ἑνωμένοι» καὶ δείχνει ὅτι τὸ μεγάλο ὅπλο μας ἀπέναντι στὴν κρίση εἶναι ἡ ἀλληλεγγύη.

.            Ἀναλυτικὰ ἡ ἐπιστολὴ τοῦ πρωθυπουργοῦ πρὸς τὸν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο . Ἱερώνυμο:

Μακαριώτατε,

.               Χριστὸς Ἀνέστη. Σᾶς μεταφέρω τὶς θερμοτέρες εὐχές μου γιὰ τὴν μεγάλη γιορτὴ τῆς Ὀρθοδοξίας, τῆς ὁποίας τὸ χαρμόσυνο μήνυμα Ἀγάπης ἀφορᾶ ὄχι μόνο τοὺς πιστοὺς ἀλλὰ τὸ σύνολο τῆς ἀνθρωπότητας.
.           Παρακολούθησα μὲ μεγάλο ἐνδιαφέρον τὴν συνέντευξή Σας σὲ τηλεοπτικὸ σταθμὸ τὸ Μεγάλο Σάββατο καὶ θὰ ἤθελα νὰ Σᾶς εὐχαριστήσω ἀπὸ καρδιᾶς γιὰ τὴν πολὺ σημαντικὴ ἀναφορά Σας σχετικὰ μὲ τὴν ἀξιοποίηση τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας πρὸς ὄφελος τοῦ Ἑλληνικοῦ Δημοσίου. Σὲ μία συγκυρία ποὺ ἀσκεῖται γιὰ πολιτικοὺς λόγους πολὺ μεγάλη πιστωτικὴ πίεση στὰ δημόσια οἰκονομικά, πρωτοβουλίες σὰν τὴ δική Σας μποροῦν νὰ δώσουν πραγματικὲς ἀνάσες πρὸς ὄφελος ὄχι μόνο τῶν κρατικῶν ταμείων, ἀλλὰ τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου γενικὰ καθώς, ὅπως Ἐσεῖς πολὺ καλὰ γνωρίζετε, ἡ Πολιτεία ἔχει ἀνάγκη κάθε δυνατῆς ὑποστήριξης προκειμένου νὰ ἀντιμετωπίσουμε ἀπὸ κοινοῦ τὴν ἀνθρωπιστικὴ κρίση ποὺ μαστίζει τὴν χώρα μας καὶ τοὺς ἀνθρώπους της τὰ τελευταῖα χρόνια.
.             Πέρα ὅμως ἀπὸ τὸ ἄμεσο ὑλικὸ ἀποτέλεσμα, ἡ πρωτοβουλία Σας ἔχει ταυτόχρονα θετικότατο ἀντίκτυπο στὸ φρόνημα ὅλων μας. Στέλνει μήνυμα γενικῆς συσπείρωσης σὲ αὐτὴ τὴ δύσκολη στιγμὴ τῶν προκλήσεων, τὶς ὁποῖες καλούμαστε νὰ ἀντιμετωπίσουμε ἑνωμένοι. Δείχνει ἐπίσης ὅτι τὸ μεγάλο ὅπλο μας ἀπέναντι στὴν κρίση εἶναι ἡ ἀλληλεγγύη, ἡ ἔγνοια καὶ ἡ φροντίδα γιὰ τὸν ἄλλο, τὸν πλησίον. Φανερώνει, τέλος, ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἰσακούει τὰ κελεύσματα τῶν καιρῶν καὶ ἀνταποκρίνεται στὰ μεγάλα αἰτήματα τῆς κοινωνίας.
.             Μὲ τὴν εὐκαιρία ποὺ μοῦ δίνεται ἀπὸ τὴν παραπάνω ἀναφορά Σας θὰ ἤθελα νὰ Σᾶς προτείνω τὴν ἄμεση ἐνεργοποίηση τῆς «Ἐπιτροπῆς γιὰ τὴ μελέτη καὶ ἐπίλυση θεμάτων ποὺ ἀπασχολοῦν τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος» προκειμένου νὰ ἐκκινήσει ἄμεσα ὁ διάλογος γιὰ τὴν ἐπεξεργασία σχεδίου ὑλοποίησης τῆς πρότασής Σας.

Μὲ Σεβασμὸ καὶ Τιμὴ
Ὁ Πρωθυπουργὸς
Ἀλέξης Τσίπρας

 ΣΧΟΛΙΟ 1: Ὁ Χριστὸς ἆραγε ἀνέστη;

ΣΧΟΛΙΟ 2: Τὸ «χαρμόσυνο μήνυμα τῆς μεγάλης γιορτῆς τῆς Ὀρθοδοξίας», δηλ. ἡ … «Ἀγάπη» πῶς συνδέεται μὲ «Χριστὸς ἀνέστη;» Μὰ καλά, δὲν ὑπάρχει ΕΝΑΣ γραμματέας ποὺ νὰ ξέρει ΠΕΝΤΕ ΜΟΝΟΝ ΣΤΡΩΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, γιὰ νὰ συντάξει ἕνα κάπως στεκούμενο «νόημα»;

ΣΧΟΛΙΟ 3: Ἂν τὸ «χαρμόσυνο μήνυμα τῆς μεγάλης γιορτῆς τῆς Ὀρθοδοξίας» εἶναι «ἡ Ἀγάπη», τότε γιατὶ «τὸ μεγάλο ὅπλο μας ἀπέναντι στὴν κρίση εἶναι ἡ ἀλληλεγγύη», ἔτσι στεγνὰ καὶ ὄχι ἡ κατὰ πολὺ “πλουσιότερη” ΑΓΑΠΗ; Μήπως ἐπειδὴ ἡ «Ἀγάπη» ἔχει χριστιανικὸ κοπυράιτ;!

ΣΧΟΛΙΟ 4: Ἐπὶ τοῦ περιεχομένου τῆς Ἐπιστολῆς μόνον τοῦτο: Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἆραγε ποὺ θὰ «ξεπληρώσει» τὶς λαμογιὲς 4 δεκαετιῶν;


πηγή


Εκκλησιαστική περιουσία:  Αρχιεπίσκοπος και Πρωθυπουργός
 
Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
            Η δήλωση του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου σε τηλεοπτική εκπομπή περί «αξιοποίησης  της Εκκλησιαστικής Περιουσίας προς όφελος του Ελληνικού Δημοσίου» ήταν λάθος και την εκμεταλλεύθηκε  ο πρωθυπουργός κ. Αλ. Τσίπρας. Αυτή είναι η εκτίμηση πολλών Μητροπολιτών. Με επιστολή του προς τον Προκαθήμενο της Ελλαδικής Εκκλησίας, την οποία κοινοποίησε στα ΜΜΕ, ο πρωθυπουργός  ευχαρίστησε τον κ. Ιερώνυμο για την «πρωτοβουλία» του, η οποία θα είναι «προς όφελος όχι μόνο των κρατικών ταμείων, αλλά του κοινωνικού συνόλου γενικά, καθώς η Πολιτεία έχει ανάγκη κάθε δυνατής υποστήριξης…». Με την ευκαιρία ο κ. Τσίπρας προτείνει στον κ. Ιερώνυμο: «Να υπάρξει άμεση ενεργοποίηση της Επιτροπής για τη μελέτη και επίλυση θεμάτων που απασχολούν την Εκκλησία της Ελλάδος προκειμένου να εκκινήσει άμεσα ο διάλογος για την επεξεργασία σχεδίου υλοποίησης της πρότασής Σας».

            Ο Αρχιεπίσκοπος πληροφορήθηκε το περιεχόμενο της επιστολής του κ. Τσίπρα  ευρισκόμενος στο εξοχικό της Ζάλτσας, στη Βοιωτία, για μεταπασχαλινή ανάπαυση και δεν απέκρυψε την ενόχληση του. Προφανώς στη συνέντευξή του δεν είπε ότι η Εκκλησία παραχωρεί την περιουσία της στο Δημόσιο. Ούτε ο ίδιος το θέλει, ούτε έχει αυτό το δικαίωμα από τους Κανόνες της Εκκλησίας και βέβαια ούτε είχε κάποια σχετική εξουσιοδότηση από την Ιεραρχία. Όμως όπως ακούστηκε η δήλωσή του στην τηλεοπτική εκπομπή άφηνε περιθώριο στον κ. Τσίπρα να την εκμεταλλευτεί.  Ίσως από υπερβάλλοντα ζήλο και για να δείξει το ανθρωπιστικό πρόσωπο της Εκκλησίας ο Αρχιεπίσκοπος έκαμε το λάθος.
            Ακολούθησε  νέο λάθος,  πώς δεν βγήκε ο ίδιος να απαντήσει στην επιστολή του πρωθυπουργού, είτε κοινοποιώντας στα ΜΜΕ επιστολή απάντησή του σ’ αυτόν, είτε προβαίνοντας σε σχετική διευκρινιστική δήλωση στα ΜΜΕ. Αφέθηκε στα σημειώματα «κύκλων της Αρχιεπισκοπής», στις διευκρινίσεις του διευθυντού του Γραφείου Τύπου της Αρχιεπισκοπής κ. Χάρη Κονιδάρη και σε άρθρα που γράφτηκαν  σε εφημερίδες, όπως η «Καθημερινή» και «ΤΑ ΝΕΑ». Η προβολή της έκφρασης της δυσαρέσκειας της Αρχιεπισκοπής στα ΜΜΕ  ήταν πετυχημένη, αλλά όχι επαρκής.
            Όπως διευκρινίστηκε στα άρθρα, στα ρεπορτάζ και στις δηλώσεις, ο Αρχιεπίσκοπος με αυτό που είπε στην τηλεοπτική εκπομπή θέλησε να υπενθυμίσει με έμμεσο τρόπο στη σημερινή κυβέρνηση να ενεργοποιήσει την Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρεία Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Ακίνητης Περιουσίας Α.Ε.» (Ε.Α.Ε.Α.Π.  Α.Ε.), την οποία συνέστησαν το Ελληνικό Δημόσιο, επί κυβερνήσεως Σαμαρά και η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, με μετοχικό κεφάλαιο 300.000 Ευρώ και με ποσοστό 50% καθένας των συμβαλλομένων (Νόμος υπ. αριθμ. 4182, «Κώδικας κοινωφελών περιουσιών, σχολαζουσών κληρονομιών και λοιπές διατάξεις», άρθρα από 83 έως και 89, ΦΕΚ αριθμ. 185, τεύχος Α΄, 10 Σεπτεμβρίου 2013). Τα καθαρά έσοδα από τη διαχείριση, δηλαδή αφού αφαιρεθούν οι λειτουργικές δαπάνες και δημιουργηθεί το σχετικό αποθεματικό, προβλέπεται να περιέρχονται κατά ποσοστό 50% στο Ελληνικό Δημόσιο και 50% στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Τη διαχείριση προβλέπεται να την έχει η Αρχιεπισκοπή , που έχει και την πλειονοψηφία στο Διοικητικό Συμβούλιο.  
            Η σκέψη του κ. Ιερωνύμου, όπως ο ίδιος την έχει εκμυστηρευθεί σε Αρχιερείς, είναι πως επειδή μεγάλο μέρος της Εκκλησιαστικής Περιουσίας παραμένει με διάφορους τρόπους δεσμευμένο, είτε με αμφισβήτηση από το Δημόσιο και ιδιώτες της ιδιοκτησίας της, είτε με  παρεμβάσεις των Δημοσίων Υπηρεσιών και των ΟΤΑ, ελπίζει ότι το Δημόσιο με κίνητρο  την απόκτηση του 50% των καθαρών εσόδων της συσταθείσας ΑΕ θα συναινέσει να απελευθερωθεί και να αξιοποιηθεί η Εκκλησιαστική Περιουσία. Προφανώς άλλες είναι οι σκέψεις της κυβέρνησης Τσίπρα…
Ένα ακόμη λάθος του Αρχιεπισκόπου είναι πως επέλεξε οι εταίροι στην Ε.Α.Ε.Α.Π. Α.Ε. να μην είναι το Δημόσιο και η Εκκλησία της Ελλάδος, αλλά το Δημόσιο και η Αρχιεπισκοπή Αθηνών, δηλαδή μία από τις 82 Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος. Προφανώς έτσι έχει μεγαλύτερη ευχέρεια στις κινήσεις του και δεν χρειάζεται να δίνει λόγο στους άλλους Αρχιερείς, μέλη της ΔΙΣ και της Ιεραρχίας. Αυτό το έκανε ήδη στην «Αποστολή», που διαδέχθηκε την «Αλληλεγγύη» και φαίνεται ικανοποιημένος από την ανεξαρτητοποίησή της από την Ιερά Σύνοδο. Βεβαίως η ενέργειά του δεν συνάδει με το Συνοδικό Σύστημα και με την κατά το δυνατόν μεγαλύτερη διαφάνεια και έλεγχο από τις αρμόδιες Συνοδικές Υπηρεσίες.
Λάθος του κ. Ιερωνύμου είναι επίσης να φαίνεται προς την πολιτική εξουσία, τη χθεσινή και τη σημερινή, ότι η Αρχιεπισκοπή κατέχει και διαχειρίζεται μεγάλη περιουσία, τη δική της και των Μονών Πετράκη και Πεντέλης, που βρίσκονται στα όριά της. Την όλη  περιουσία της Εκκλησίας της Ελλάδος και της Αρχιεπισκοπής, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως το Ορφανοτροφείο της Βουλιαγμένης, τη διαχειρίζεται η Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών (ΕΚΥΟ)! Ο Αρχιεπίσκοπος το γνωρίζει άριστα, αφού επί πολλά χρόνια, ως Μητροπολίτης Θηβών,  ήταν μέλος της Διοικούσας Επιτροπής της. Ο ίδιος, ως μέλος της ΔΕ της ΕΚΥΟ, έχει διαχειριστεί την πώληση πολλών οικοπέδων  της Βουλιαγμένης λ.χ., όπως η σημερινή ΔΕ διαχειρίζεται τα ακίνητα που βρίσκονται στα όρια της Αρχιεπισκοπής. Είναι αξιοπερίεργο ότι αφήνεται να κυκλοφορείται αυτή η ανακρίβεια.  
Με αφορμή το θέμα που προέκυψε με τη συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου Μητροπολίτες εκφράζουν τη δυσφορία τους, διότι για την ίδρυση της Ε.Α.Ε.Α.Π. Α.Ε. ελάχιστα γνωρίζουν, ότι ο Αρχιεπίσκοπος προχώρησε στην ίδρυσή της χωρίς να έρθει το θέμα στην Ιεραρχία και αυτή να το εγκρίνει, όπως και αυτό της «Αποστολής», ότι γενικότερα  για την κατάσταση των οικονομικών της Εκκλησίας δεν έχουν συζητήσει στην Ιεραρχία. Πάντως, προσθέτουν, η εκκλησιαστική περιουσία ανήκει στην Εκκλησία και μεθοδεύσεις από την Πολιτεία στο πρότυπο εκείνων του αείμνηστου Τρίτση, ή της κεμαλικής - ερντογκανικής Τουρκίας  δεν περνούν. Έτσι έχει αποφανθεί τελεσίδικα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.-

Ο νεαρός Έλληνας που ζωγραφίζει στα ευρώ το δράμα της κρίσης


Ο νεαρός Στέφανος πήρε ένα μαύρο στυλό... και άρχισε να ζωγραφίζει... καμβάς του δεν ήταν κάποιος πίνακας ή χαρτί αλλά χαρτονομίσματα ευρώ! Ο 29χρονος ζωγραφίζει πάνω στα χαρτονομίσματα όσα βλέπει γύρω του να φέρνει η κρίση: άνθρωποι να τρέχουν μαζικά να εγκαταλείψουν τη χώρα, απολυμένοι να πετάγονται στο δρόμο όπως όπως από τους εργοδότες, ένας άνθρωπος που απαγχονίζεται, κρεμασμένος από μια γέφυρα, αντιεξουσιαστικές ταραχοποιές ομάδες που μουτζουρώνουν τα πάντα... Και πολλά άλλα!

Όπως λέει στην εφημερίδα Wall Street Journal, όλα ξεκίνησαν όταν πέρυσι που παραθέριζε στην Αίγινα, άκουσε την είδηση της αυτοκτονίας ενός συμπατριώτη μας που δεν άντεξε υπό το βάρος των οικονομικών προβλημάτων.
Ο Στέφανος, γραφίστας και καλλιτέχνης, αποφάσισε να αποτυπώσει τα συναισθήματά του στο ίδιο το σύμβολο της κρίσης: το ευρώ, που εκλείπει από τα πορτοφόλια των Ελλήνων, προκαλώντας μύρια δεινά. "Τα συναισθήματά μου είναι τόσο δυνατά που δεν μπορούσε να τα αγνοήσω. Τώρα πήρε ένα στυλό και ζωγράφισα ένα χαρτονόμισμα των 100 ευρώ", εξηγεί ο ίδιος στη Wall Street Journal. "Εμπνέομαι από όσα ακούω στις ειδήσεις και μετά τα καταγράφω στο χαρτονόμισμα" προσθέτει.
Κανένα χαρτονόμισμα δεν έχει αφήσει ανέπαφο από τη μαύρη πένα του: έχει ζωγραφίσει από 5ευρα μέχρι 500ευρα.
Να σημειωθεί ότι από νομικής άποψης, το να ζωγραφίζει κανείς χαρτονομίσματα θεωρείται παράνομο αφού αποτελούν είδος δημόσιου εγγράφου.
Αυτό δεν φαίνεται πάντως να πτοεί το Στέφανο που οι δημιουργίες του φιλοξενούνται ως και στο Βρετανικό Μουσείο στη μόνιμη συλλογή νομισμάτων του.  

Θράκη: Θράσος για τον Επιτάφιο!


Απίστευτο άρθρο δημοσιογράφου σε τοπική (φιλοτουρκική) εφημερίδα επειδή έγινε κανονικά η περιφορά στο χωριό Εχίνος
Εκτός ελέγχου δείχνει να είναι πλέον η κατάσταση στη Θράκη, με τους τουρκόφιλους να έχουν πλέον λόγο ακόμη και για... την περιφορά του Επιταφίου! Η τουρκόφιλη τοπική εφημερίδα «Τρακιανίν Σεσί» της Ξάνθης, γνωστή για την επιθετική προπαγάνδα της υπέρ των «γερακιών» της Ημισελήνου, ξεπέρασε τα εσκαμμένα. Δημοσίευσε προκλητικό άρθρο υποστηρίζοντας ότι στο χωριό Εχίνος δεν ζει πλέον κανένας χριστιανός και πως «η περιφορά (του Επιταφίου) έγινε με χριστιανούς που μεταφέρθηκαν από την Ξάνθη».

Το κείμενο υπογράφει ο δημοσιογράφος Αμπντουλχαλίλ Ντεντέ, ο οποίος, με αφορμή την περιφορά του Επιταφίου στον Εχίνο, εξαπολύει επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ και στους ΑΝ.ΕΛ. «Μετά το 1974, ποτέ και καμία κυβέρνηση δεν έκανε θρησκευτική προβοκάτσια κατά της μειονότητάς μας. Αλλά η κυβέρνηση, που τιμήθηκε με τρεις βουλευτές από τη μειονότητά μας, αυτό το Πάσχα προέβη σε θρησκευτική προβοκάτσια στη δυτική Θράκη. Και μάλιστα πού; Στο χωριό του βουλευτή Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, στον Εχίνο!» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ντεντέ.

Στο άρθρο του υποστηρίζει απερίφραστα ότι στον Εχίνο, όπου δεν ζει ούτε ένας χριστιανός, ο ελληνικός στρατός κατασκεύασε κάποτε ένα μικρό αυθαίρετο εκκλησάκι. «Εκεί, υπό την ηγεσία του Δ΄ Σώματος Στρατού και με χριστιανούς που μεταφέρθηκαν από την Ξάνθη, οργανώθηκε περιφορά του Επιταφίου. Το περιστατικό αυτό είναι ένα απόλυτο σκάνδαλο. Είναι ένα ρεζιλίκι» τονίζει ο ίδιος.

Ο Ντεντέ δεν διστάζει μάλιστα να προχωρήσει και σε μια εμπρηστική αναφορά στην προσπάθειά του να δημιουργήσει εντυπώσεις: «Εάν ένας φανατικός μουσουλμάνος, με φουσκωμένα μυαλά, την ώρα που ο Επιτάφιος περιφερόταν στους δρόμους του χωριού, επετίθετο και πετούσε μία μολότοφ, άραγε τι θα γινόταν;» γράφει. Μάλιστα, η ίδια εφημερίδα στο σάιτ της έχει ανώνυμη ανάρτηση που αναφέρει ότι «οι ψυχραιμότεροι συγκράτησαν τους νεαρούς του χωριού και δεν είχαμε κάποιο επεισόδιο»...

Ο ίδιος καλεί τους τρεις μουσουλμάνους βουλευτές της Θράκης και τις τοπικές Αρχές να σταματήσουν τη «χριστιανική προπαγάνδα», ενώ κλείνει το άρθρο του γράφοντας: «Με αυτήν την πορεία, δεν θα εκπλαγώ αν σύντομα δω και στα μειονοτικά μας σχολεία να δίνονται μαθήματα χριστιανισμού από παπάδες»...


πηγή

Ο Άγιος Γεώργιος τον σκουντούσε λέγοντας:''Σήκω, η ώρα πέρασε''...


...Μια νύχτα ο Ηλίας είδε στον ύπνο του τον Άγιο Γεώργιο, ο οποίος του παρήγγειλε να κτίση κοντά στο σπίτι του Εκκλησία στο όνομά του. Του υπέδειξε μάλιστα και το σημείο, που θα κρεμούσε την εικόνα του καθώς και τις άλλες εικόνες, ενώ του υποσχέθηκε ότι θα τον βοηθούσε και θα ενεργούσε θαύματα.

Κάποια ημέρα, που ο Ηλίας έσκαβε στο κτήμα του σφηνώθηκε ο κασμάς και δεν έβγαινε. Έσκαψε γύρω του με κοπίδι και σφυρί και τότε βρήκε τοίχο Εκκλησίας. Έσκαψε με προσοχή. Αμέσως φάνηκαν οι τρεις πλευρές του Ναού και στον τοίχο μια τοιχογραφία του Αγίου Γεωργίου, που διετηρείτο καλά.

Έφτιαξε την Εκκλησία με σανίδια και την σκέπασε με χορτάρια. Από έξω έμοιαζε με αχυρώνα, ώστε να μην δίνη υποψία στους Κομμουνιστές. 
Ζωγράφισε μόνος του τις εικόνες και τις τοποθέτησε όπως ήθελε ο Άγιος Γεώργιος. Η κόρη του Αγάπη, που ήταν κρυφή Μοναχή, περιποιείτο την Εκκλησία. Ο Ηλίας, της παρήγγειλε να κρατά ακοίμητο το καντήλι του Αγίου Γεωργίου. Όταν πήγαινε να σβήση, αυτή άκουγε έναν ήχο χαρακτηριστικό και τότε πήγαινε να προσθέση λάδι και να καθαρίση το φυτίλι του. Αισθάνονταν με διάφορους τρόπους την παρουσία του Αγίου Γεωργίου. Όταν ερχόταν ο Άγιος, άκουγαν ποδοβολητό και έβλεπαν τα πατήματα του αλόγου του, στον χωμάτινο δρόμο.
Ο Ηλίας αγωνιζόταν πολύ και το παράδειγμα του παρακινούσε και τους άλλους. Ξυπνούσε στις 3 τη νύχτα και μέχρι το πρωί προσευχόταν. Βίαζε τον εαυτό του πολύ στην προσευχή. Έκανε κομποσκοίνι και έτρεχαν τα δάκρυα του συνέχεια. Αν κάποτε δεν ξυπνούσε, τον σκουντούσε ο Άγιος Γεώργιος λέγοντας: ''Σήκω, η ώρα πέρασε''...


πηγή(Από τον θαυμαστό βίο του π.Ηλία Διαμαντίδη στο βιβλίο : ''Ασκητές μέσα στον κόσμο - τόμος A΄'', Άγιον Όρος, 2008 )

Πανηγυρικός Εσπερινός στο ξωκκλήσι του Αγίου Γεωργίου (Βελαώρας) Κατούνας.