Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2015

ΤΟ ΠΑΠΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΘΡΟΝΙΚΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ





Του θεολόγου Ανδρέα Κυριακού


Παρά τη φανερή παταγώδη αποτυχία του  Διαλόγου με τους Παπικούς, στο μήνυμα του για την Θρονική Εορτή του Οικουμενικου Πατριαρχείου ο  Πάπας Φραγκίσκος άδραξε την ευκαιρία να τονίσει τις αμετάθετες θέσεις της εκπεσούσης Ρώμης.


Από το μήνυμα αυτό σταχυολογούμε τα πιο κάτω:

α΄)  Ο Οικουμενικός Πατριάρχης προεδρεύει της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Είναι φανερό τι θέλει να υπογραμμίσει ο αμετανόητος αιρεσιάρχης του Βατικανού. Τη δική του απόλυτη εξουσία ως «αντιπρόσωπου του Χριστού επι της γης».

β΄) Ο Πάπας βλέπει ότι  «υπάρχουν τώρα οι αναγκαίες συνθήκες για την πορεία προς την πλήρη κοινωνία της πίστεως,της αδελφικής συμφωνίας και της μυστηριακής ζωής, οι οποίες υφίσταντο τα πρώτα χίλια χρόνια της ζωής της Εκκλησίας». Ο εκπεσών της αληθείας Πάπας της αιρετικής Ρώμης παριστάνει τον τυφλό μπροστά στην άβυσσο που χωρίζει την Εκκλησία από τον Παπισμό εδώ και χίλια χρόνια.


Ύστερα για ποιες αναγκαίες συνθήκες μιλά; Μήπως το ότι ορισμένες Ορθόδοξες Εκκλησίες εν οις το Οικουμενικό Πατριαρχείο έσπευσαν στο Μπαλαμάντ στα 1993 να αναγνωρίσουν στον Παπισμό το καθεστώς της «αδελφής Εκκλησίας»; Καμιά συμφωνία, καμιά υπογραφή, καμιά αναγνώριση ΔΕΝ μπορεί να υποκαταστήσει την αλήθεια και την ιστορική πραγματικότητα. Και η πραγματικότητα είναι ότι ο Παπισμός εξέπεσε της αληθείας. Οι αιρέσεις που κουβαλά στην καμπούρα του είναι τόσο εμφανείς που μόνο σε νύκτα ζοφώδη και ασέληνον μπορούν να αποκρυβούν.


Το Μπαλαμάντ άνοιξε την όρεξη του Παπισμού. Αφού ήλθαν Ορθόδοξοι και τον αναγνώρισαν ως«αδελφήν Εκκλησίαν με έγκυρα μυστήρια» τώρα ζητά εφαρμογή των συμφωνηθέντων!!! Οι αναγνωρίσαντες στον Παπισμό έγκυρα μυστήρια δεν μπορούν τώρα να παριστάνουν τον ανήξερο! Ο Παπισμός ζητά επειγόντως αυτά που πήρε στο Μπαλαμάντ. Τι θα κάνουν; Θα δώσουν τά άγια τοις κυσί; Θα μετατρέψουν την Εκκλησία του Χριστού σε Ουνιτικό μόρφωμα; Ας μη ξεχνουν το «φοβερόν το εμπεσείν εις χείρας Θεού ζώντος».


Beautiful Russian Orthodox Chant Valaam

Τα σημαντικότερα ζητήματα της επικαιρότητας έξω από το ορατό πεδίο των ΜΜΕ



Γράφει ο Ανδρέας Σταλίδης.

Ως Αντίβαρο, πρέπει να θέτουμε υπόψιν των αναγνωστών ποια είναι τα σημαντικότερα ζητήματα της επικαιρότητας. Αυτό γίνεται με έμμεσο τρόπο τα 14 χρόνια λειτουργίας του Αντίβαρου. Γίνεται, με την προβολή αρθρογραφίας γύρω από μία θεματολογία η οποία δεν ακολοθεί κατ’ ανάγκην την «επικαιρότητα». Την «επικαιρότητα» την ορίζουν τα κυρίαρχα ΜΜΕ. Γίνεται όμως έμμεσα, επειδή το Αντίβαρο είναι απλώς ένα βήμα λόγου. Δεν έχει συγκεκριμένη και συγκροτημένη συντακτική ομάδα, δεν έχει κατευθύνσεις, γραμμές, συνεδριάσεις απόφασης γραμμής κλπ. Βασίζεται στην ελευθερία επιλογής θεματολογίας και αρθρογραφίας από τους φίλους και συνεργάτες του.

Επειδή όμως οι καιροί που ζούμε είναι κρίσιμοι. Έστω και χωρίς εκτενέστερη ανάλυση, θεωρώ ότι είναι υποχρέωση του Αντίβαρου, ως αντίβαρο και στην επιβολή της «επικαιρότητας» να διατυπώνει την άποψή του στην ιεράρχηση των ζητημάτων της επικαιρότητας.

Η γνώμη μου είναι ότι τα σημαντικότερα ζητήματα των εβδομάδων που διανύουμε είναι τα εξής τρία (όχι κατ’ ανάγκην, με τη σειρά που παρατίθενται)

1. Το ζήτημα της δημιουργίας της Εθνικής Επιτροπής για την Παιδεία, που ανακοίνωσε η κυβέρνηση. Σ’ αυτό το θέμα, επειδή γνωρίζουμε πρόσωπα και πράγματα από προηγούμενα αντίστοιχα επεισόδια του δημοσίου διαλόγου, υπάρχει υλικό και ήδη έχουν δημοσιευθεί σχετικά άρθρα στο Αντίβαρο. Το ζήτημα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, διότι  είναι φανερό ότι επιχειρείται μία ριζική αναθεώρηση από την πλευρά των εθνομηδενιστών, με μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. Δεν ήταν τυχαία ούτε η επιλογή του Νίκου Φίλη, ούτε –κυρίως- της Σίας Αναγνωστοπούλου στο υπουργείο παιδείας, ούτε –σαφώς- η δημόσια δήλωση άρνησης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου σε τηλεοπτικό σταθμό. Ούτε ασφαλώς, η εκδήλωση στις 10 Νοεμβρίου (2 εβδομάδες πριν την ανακοίνωση της επιτροπής) με τους ίδιους ανθρώπους (της Επιροπής), δηλαδή: Λιάκο, Κουλούρη, Αναγνωστοπούλου κλπ με θέμα την αλλαγή των βιβλίων Ιστορίας. Είναι σαφές ότι έχασαν τον πόλεμο με το βιβλίο Ιστορίας της 6ης Δημοτικού, και τώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ ανέβηκε στη εξουσία επιχειρούν να κερδίσουν τον πόλεμο.
2. Το ζήτημα της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών. Δηλαδή το ζήτημα του ξεπουλήματος των ελληνικών τραπεζών. Δεν είναι κακό εξ ορισμού να ανακεφαλαιοποιείς τις τράπεζες. Διότι έτσι προστατεύεις τις καταθέσεις. Αγοράζεις, ως κράτος, μετοχές των τραπεζών και τα χρήματα που εισρέουν στα ταμεία τους, καλύπτουν τις ανάγκες των καταθετών. Την ίδια τακτική εφαρμόζουν παντού, πχ στην Αγγλία αγόρασε το κράτος μετοχές της Lloyds και της RBS. Η προσδοκία ανόδου των τιμών των τραπεζών, θα δώσει τη δυνατότητα στο κράτος να μεταπωλήσει τις μετοχές που αγόρασε, ίσως και σε μεγαλύτερη τιμή, άρα αποκομίζοντας κέρδος. Το κακό είναι όταν αντί να χρησιμοποιήσεις τα χρήματα του Μνημονίου για την ανακεφαλαιοποίηση, πουλάς τις μετοχές σου! Είναι κακό, διότι πουλώντας, χάνεις την προσδοκία επανάκτησης των προηγούμενων χρημάτων που δανείστηκες για την πρώτη ανακεφαλαιοποίηση. Το κακό γίνεται χειρότερο, όταν πουλάς σε εξεφτελιστικά χαμηλές τιμές. Μετοχές από 30% ως 60% των ελληνικών τραπεζών πουλήθηκαν σε ιδιώτες πριν 10 ημέρες στο 3% της τιμής τους! Από αξία 33-34 δις, εισπράξαμε 770 εκατομμύρια! 97% χασούρα! Η μετοχή της Εθνικής Τράπεζας ήταν 2.20 ευρώ τον Ιανουάριο του 2015 και πουλήθηκε 4-5 λεπτά! Η μετοχή της Eurobank ήταν 31 λεπτά και πουλήθηκε 1 λεπτό! Και το κακό γίνεται ακόμη χειρότερο, όταν αποκλείεις από τη δημοπρασία ξεπουλήματος αυτήν, τους Έλληνες μετόχους. Διότι, μπορεί το ίδιο το κράτος να μην είχε χρήματα να κάνει την ανακεφαλαιοποίηση μόνο του, αλλά είναι δυνατόν κάποιοι Έλληνες μικρομέτοχοι ή ακόμη και ασφαλιστικά ταμεία, να ήθελαν να συμμετέχουν στη δημοπρασία αυτή, ώστε να μειωθεί η ζημία τους από ενδεχόμενη μελλοντική άνοδο των τιμών των τραπεζών. Όχι όμως. Η κυβέρνηση με επείγουσα διάταξη που πέρασε μία ημέρα πριν τη δημοπρασία της προ-περασμένης Πέμπτης, απέκλεισε τους Έλληνες μετόχους από τη συμμετοχή τους. Στόχευε στο ξεπούλημα των τραπεζικών μετοχών σε ξένα κεφάλαια (hedge funds).
3. Το ζήτημα του κλεισίματος των συνόρων με τα Σκόπια ήδη για πέντε ημέρες, λόγω του πλήθους μεταναστών και προσφύγων στα σύνορα. Αποκόπτεται η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Ελλάδα με την Ευρώπη, με οδυνηρές συνέπειες. Πρώτον, συζητείται η προσωρινή έξοδος της χώρας από τη Συνθήκη της Σένγκεν, με τεράστιες συνέπειες πχ στον τουρισμό, αλλά και συμβολικά. Δεύτερον, τίθενται εμπόδια στις εισαγωγές και εξαγωγές της χώρας. Τρίτον, αναδύονται δυσχέρειες και σε επενδύσεις των τελευταίων ετών στην Ελλάδα (Sony, Hewlett Packard, ΖΤΕ και Huawei κ.α.). Ναι, υπήρξαν επενδύσεις στη χώρα τα προηγούμενα 2-3 χρόνια, οι οποίες βασίστηκαν και στη σιδηροδρομική ένωση της Ελλάδας με την Ευρώπη για τις μεταφορές υλικού και προϊόντων (ομοίως με το λιμάνι του Πειραιά). Τέταρτον, ξεγυμνώνεται η μεταναστευτική πολιτική της χώρας, αλλά και το έλλειμα ασφάλειας όταν επιτρέπεται η διαρκής κατάληψη των γραμμών.

Υστερόγραφο: Τι είναι η Ευρώπη; Τρία πράγματα. Ελεύθερη μετακίνηση: ανθρώπων, κεφαλαίων και αγαθών.

Μέσα σε 3 μήνες ο Αλέξης Τσίπρας κατάφερε:

1. να μπλοκάρει την ελεύθερη μετακίνηση κεφαλαίων με τους ελέγχους κεφαλαίων (capital controls). Αυτά εμπόδιζαν μεταφορές χρημάτων, εμβάσματα, εισαγωγές, εξαγωγές.

2. να μπλοκάρει εν μέρει την ελεύθερη μετακίνηση αγαθών. Για έκτη ημέρα σήμερα είναι κλειστά τα ελληνο-σκοπιανά σύνορα με χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες να έχουν καταλάβει τη σιδηροδρομική γραμμή. Σιδηροδρομική σύνδεση της Ελλάδας με την Ευρώπη δεν υφίσταται. Ασφαλώς, αυτό είναι ένα θέμα για το οποίο δεν μιλάει σχεδόν κανείς.
3. να θέσει ερωτηματικά στην ελεύθερη μετακίνηση ανθρώπων. Συνεδρίασαν σήμερα οι 28 της ΕΕ και αποφάσισαν να δώσουν εξάμηνη παράταση στην Ελλάδα σχετικά με το αίτημα ορισμένων χωρών να βγούμε εκτός Σένγκεν για 2 χρόνια. Την ίδια ώρα όμως αποφάσισαν την επαναφορά της συνθήκης Δουβλίνο 2. Δηλαδή, πρώτον οι μετανάστες και πρόσφυγες δεν μπορούν να μετακινηθούν σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα (Δουβλίνο 2 = όλοι επιστρέφουν στην χώρα εισόδου), και δεύτερον, τίθεται η ελεύθερη μετακίνηση σε αμφιβολία, διότι επικρέμαται η Δαμόκλειος Σπάθη της επανεξέτασης του αιτήματος για προσωρινή αποπομπή από τη Συνθήκη της Σένγκεν σε έξι μήνες. Μία επίπτωση της αμφιβολίας αυτής θα μπορούσε να είναι ο τουρισμός για το 2016. [πχ πρόσθετη βίζα για Ελλάδα από τουρίστες εκτός Ευρώπης κλπ].

Όσοι δεν θέλουν να «μείνουμε Ευρώπη» θα πρέπει να χαίρονται. Είμαστε στον σωστό δρόμο.


Οι Ιεροεξεταστές του Φαήλου Κρανιδιώτη




του Ραφαήλ Α. Καλυβιώτη*

Πιστεύετε κύριε στο Έθνος; Ναι. Είστε Φασίστας.
Πιστεύετε κύριε στην Πολυπολιτισμικότητα; Όχι. Είστε Φασίστας.
Πιστεύετε κύριε στην υιοθεσία από Ομοφυλόφιλους; Όχι. Είστε Φασίστας.
Πιστεύετε στο μικρό Κράτος; Ναι. Είστε Νεοφιλελεύθερος Φασίστας.

Κάπως έτσι και με συνοπτικές διαδικασίες θα μπορούσε να τελειώσει μία εξέταση πολιτκών και ηθικών φρονημάτων στο σύγχρονο πολιτικό τοπίο. Εάν δεν συμβαδίζετε με τις σοσιαλ – «φιλελεύθερες» κυρίαρχες απόψεις τότε είστε απλά «ρατσιστής», «φασίστας», «ομοφοβικός» και «νεοφιλελεύθερος». Το σύστημα, πολιτικό και «Life Style», σάς εξαπολύει πύρ ομαδόν μύδρους. Θυμίζει λίγο από Σοβιετία που μόλις απεφάσιζε το «κέντρο» να κατηγορήσει κάποιον για πράκτορα αμέσως έτρεχαν όλοι όσοι τον γνώριζαν να επιβεβαιώσουν αυτήν την καχυποψία ούτως ώστε να μην στραφεί το κράτος εναντίον τους ως «υπεύθυνους συγκάλυψης». Κάπως έτσι κινήθηκαν και οι Μεγάλοι Ιεροεξαεταστές της Πολιτικής Ορθότητας στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο εναντίον του κ. Φαήλου Κρανιδιώτη ακολουθώντας τους και οι άλλοι φοβισμένοι μην τυχόν και τους χαρακτηρίσουν «ομοφοβικούς».

Τί ήταν αυτό που έγραψε όμως ο κ. Κρανιδιώτης στο «Facebook» που ενόχλησε τόσο πολύ; Έγραψε:

«Μεγάλος ηθοποιός ο Χατζησάββας. Τον έχω δει στο θέατρο κι όποτε έβλεπα στην τηλεόραση πως συμμετέχει σε σειρά, ήταν κίνητρο να την δω. Τώρα γιατί πρέπει να φάμε στη μάπα την αξύριστη «χήρα» του; Άμα ο εκλιπών ήθελε να μιλήσει για όλα αυτά, θα το είχε κάνει».

Με λίγα λόγια, ο γνωστός ποινικολόγος και πολιτικό στέλεχος της ΝΔ, αναφέρει ότι δεν κρίνει τους ανθρώπους και την επαγγελματική τους υπόσταση εν αναλογία του εάν είναι ομοφυλόφιλοι ή όχι, ότι έγινε σκύλευση του νεκρού από τον σύντροφό του και ότι η αξιοπρεπής παρουσία του Μηνά Χατζησάββα τόσο χρόνια δεν έχει δώσει σε κανέναν την αφορμή να μετατρέπει δημοσίως την κηδεία του σε κίνημα για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων (Gay Rights Movement). Τώρα το εάν η φράση «αξύριστη χήρα» είναι άκοκμψη ή όχι και δεν προκαλεί τον γέλωτα σε όλους αυτό είναι ζήτημα υποκειμενικό και όχι αντικειμενικό. Πάντως όταν επαγγελματίες γελωτοποιοί της αριστεράς κάνουν πολύ πιο «άκομψα» σχόλια εν είδει «χιούμορ» όλοι ανακαλύπτουν αμέσως ότι η «σάτιρα δεν έχει όρια».

Τον κ. Κρανιδιώτη οι επαγγελματίες «δημοκράτες» των τηλεοπτικών πάνελ του επεφύλασσαν δημόσια λαϊκά δικαστήρια κατηγορώντας τον χυδαία και προσκαλώντας ηθοποιούς και πολιτικούς να σχολιάσουν την ανάρτησή του χωρίς να του δώσουν την δυνατότητα και το δικαίωμα του αντιλόγου. Σπουδαίοι «Δημοκράτες». Στο ίδιο μοτίβο και «φιλελεύθεροι» πολιτικοί και μάλιστα, κάποιοι εξ αυτών, από το ίδιο κόμμα σχεδόν συνηγόρησαν στην φίμωσή του. Σπουδαίοι «Φιλελεύθεροι» και αυτοί. Βέβαια οφείλω να ζητήσω συγγνώμη διότι προς στιγμή ξέχασα ότι όλοι είμαστε ίσοι αλλά κάποιοι είναι πιο ίσοι από τους άλλους.

Οι πιο ίσοι από εμάς πάντως έχουν ξεχάσει να αναφέρουν κατά πόσο το περίφημο σύμφωνο συμβίωσης αποτελεί τον προθάλαμο για την υιοθεσία τέκνων εκ μέρους τον ομόφυλων ζευγαριών. Είναι κάτι τέτοιο επιθυμητό; Και εάν ναι, κατά πόσο στερεί από το υιοθετημένο τέκνο την επιλογή να ζήσει σε ένα σπίτι με την κλασσική πυρηνική οικογένεια; Και εάν ναι, διαμορφώνεται διαφορετικά ο χαρακτήρας του παιδιού όταν απουσιάζει το πρότυπο της μητέρας; Και εάν ναι, γιατί να μην υιοθετούν τέκνα και οι τρανσέξουαλ ή οι πολυσυμβιωτικοί;

Η υποκρισία της κεντρικής πολιτικής και καλλιτεχνικής σκηνής είναι τόσο μεγάλη που η ευρεία πλειοψηφία του κόσμου πλέον δύναται να την αντιληφθεί εν ριπή οφθαλμού. Ο Orwell έλεγε ότι εάν σημαίνει κάτι τελοσπάντων η Ελευθερία, σημαίνει το δικαίωμα του να λες στους ανθρώπους αυτά που δεν θέλουν να ακούσουν. Δύσκολη εξίσωση αυτή στη σημερινή Πολιτικά Ορθή Ελλάδα. Η περίπτωση Κρανιδιώτη καταδεικνύει ότι η Πολιτική Ορθότητα είναι η Ιερά Εξέταση της εποχής μας.

*Ο Ραφαήλ Α. Καλυβιώτης είναι Πολιτικός Επιστήμων,  Cardiff University of Chartered Shipbrokers και Συντονιστής του ΔΙ.Ε.ΣΥ

πηγή