Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου 2014

Το Εθνικο κομπλεξ του Τσιπρα

 http://olympiada.files.wordpress.com/2014/09/wpid-20140913093823.png

ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ, ΣΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΣΙΠΡΑ. είμαι κακός;
ναι είμαι! ο Τσίπρας ειναι Εθνικα Κόμπλεξικος
Δείχνει ΚΟΜΠΛΕΞ, ενω μιλά για σωσιμο Ελλάδας!
Ουτε μια σημαία για δείγμα, έστω για ξεκαρφωμα.
Η Σημαία, το Εθνικό σύμβολο απουσιάζει απο τον ροζ κοκκινο τσιριζα.

Δημητρη Καμμενος
ΠΠ

 πηγή

Ο διάβολος σε κάνει να νυστάζεις όταν ακούς λόγο πνευματικό, όχι όμως όταν κουτσομπολεύεις!

Ἕνας γέροντας - διηγήθηκε ὁ ἀββᾶς Κασσιανὸς - ποὺ ἀσκήτευε στὴν ἔρημο, παρακάλεσε τὸ Θεὸ νὰ τοῦ δώσει τοῦτο τὸ χάρισμα: 
Ὅταν γίνεται πνευματικὴ συζήτηση, νὰ μὴ νυστάζει ποτέ, ὅταν ὅμως κανεὶς ἀργολογεῖ ἢ κατακρίνει, τότε νὰ τὸν παίρνει ὁ ὕπνος, γιὰ νὰ μὴ μολύνονται τ᾿ αὐτιά του μὲ τέτοιο δηλητήριο. Καὶ πραγματικά, τοῦ ἔδωσε ὁ Θεὸς αὐτὸ ποὺ ζητοῦσε.

Ἔλεγε λοιπὸν αὐτὸς ὁ γέροντας, πὼς ὁ διάβολος εἶναι θιασώτης τῆς ἀργολογίας καὶ ἀντίπαλος κάθε πνευματικῆς διδαχῆς.

Ἐπιβεβαίωνε μάλιστα τὸ λόγο του μὲ τοῦτο τὸ παράδειγμα:
- Μιὰ φορά, καθὼς μιλοῦσα γιὰ ψυχωφελῆ ζητήματα σὲ κάποιους ἀδελφούς, τόσο πολὺ νύσταξαν, ποὺ δὲν μποροῦσαν οὔτε τὰ βλέφαρά τους νὰ κουνήσουν. Κι ἐγὼ τότε, θέλοντας νὰ φανερώσω πὼς αὐτὸ συμβαίνει ἀπὸ δαιμονικὴ ἐνέργεια, ἄρχισα ν᾿ ἀργολογῶ. Στὴ στιγμὴ ξενύσταξαν κι ἔγιναν ὁλόχαροι! Ἀναστέναξα καὶ τοὺς εἶπα: 
«Δέστε, ἀδελφοί μου! Ὅσο μιλούσαμε γιὰ οὐράνια πράγματα, τὰ μάτια ὅλων σας τὰ ἔκλεινε ὁ ὕπνος. Μόλις ὅμως ἀκούστηκαν λόγια μάταια, ὅλοι ξενυστάξατε καὶ ἀκούγατε πρόθυμα. Σὰς παρακαλῶ λοιπόν, ἀδελφοί, νὰ συναισθανθεῖτε τὴν ἐνέργεια τοῦ πονηροῦ δαίμονα, κι ἔτσι νὰ εἶστε προσεκτικοὶ καὶ νὰ φυλάγεστε ἀπὸ τὸ νυσταγμό, κάθε φορὰ ποὺ κάνετε ἢ ἀκοῦτε κάτι πνευματικό».

Μικρός Ευεργετινός
 

Χωρίς λόγια...

Η οικολογική γεωργία βγάζει ρίζες στην Ισπανία

Γιατί όχι κι εμείς;

Ο Χοσέ Μαρία Γκόμεζ σηκώνει μερικά καρότα και μερικά πράσα από το χώμα. Είναι αγρότης από τη νότια Ισπανία και πιστεύει ότι η βιολογική γεωργία είναι πολλά περισσότερα από το να μη χρησιμοποιεί κανείς φυτοφάρμακα ή άλλες χημικές ουσίες. «Είναι τρόπος ζωής» δηλώνει απλά τονίζοντας ότι απαιτεί δημιουργικότητα και σεβασμό για τη φύση.
Ο Γκόμεζ είναι 44 χρονών. Πηγαίνει στη βιολογική αγορά τροφίμων στη Μάλαγα για να πουλήσει τα λαχανικά και τα εσπεριδοειδή που καλλιεργεί στο αγρόκτημά του που βρίσκεται 40 χλμ μακριά. Κάνει επίσης παραδόσεις φρέσκων προϊόντων κατ’ οίκον «κλείνοντας έτσι τον κύκλο από το χωράφι στο τραπέζι».
Παρά την οικονομική κρίση στην Ισπανία που έχει οδηγήσει την ανεργία στα ύψη (25%), η οικολογική γεωργία δεν έχει τεθεί στο περιθώριο. Σύμφωνα με το IPS, το 2012, οι βιολογικές καλλιέργειες κάλυπταν 1,7 εκατομμύρια εκτάρια γης, σε σύγκριση με 988.323 εκτάρια που κάλυπταν το 2007, σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας και Περιβάλλοντος της χώρας. Η βιολογική γεωργία άγγιξε τα € 913.610 το 2012, 9,6% περισσότερο από ό,τι το 2011.
«Η οικολογική γεωργία αυξάνεται στην Ισπανία και την Ευρώπη παρά την κρίση επειδή όσοι καταναλώνουν βιολογικά προϊόντα είναι πιστοί» σχολιάζει, o Βίκτορ Γκονθάλβεθ, συντονιστής της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Ισπανική Εταιρεία Βιολογικής Γεωργίας».
Οργανικές αγορές τροφίμων
Οι οργανικές αγορές τροφίμων έχουν πολλαπλασιαστεί στους δρόμους και τις πλατείες των ισπανικών πόλεων και ορισμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ πωλούν πλέον οικολογικά προϊόντα. Στην περιοχή της Ανδαλουσίας έχει παρατηρηθεί η μεγαλύτερη επέκταση των βιολογικών καλλιεργειών που καλύπτουν 949.025 εκτάρια, που ισοδυναμούν με το 54% των αντίστοιχων καλλιεργειών της χώρας.
Το μεγαλύτερο κομμάτι της παραγωγής από την Ανδαλουσία εξάγεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία και η Βρετανία κάτι που φαίνεται αντιφατικό σε εκείνους που είναι υπέρ της χρήσης της βιολογικής γεωργίας ως εναλλακτικής οικονομικής λύσης σε τοπικό επίπεδο και ως αντίπαλο δέος της βιομηχανικής γεωργίας.
«Δεν έχει νόημα να μιλάμε για την εξαγωγή βιολογικών τροφίμων. Η παραγωγή θα έπρεπε να αποφέρει οφέλη για την τοπική οικονομία» σημειώνει η Πιλάρ Καρίγιο που ζει και καλλιεργεί τη γη της στην Τενερίφη, ένα από τα Κανάρια Νησιά της Ισπανίας. Με τον σύντροφό της έχουν λιγότερο από μισό εκτάριο γης και ασκούν την permaculture (παραγωγή με την ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση). Πωλούν τα προϊόντα τους κάθε Σάββατο στην κοντινή αγορά.
«Όταν αγοράζετε τοπικά οικολογικά προϊόντα, τρώτε υγιεινά τρόφιμα και έρχεστε σε επαφή με τους ανθρώπους από την ύπαιθρο δημιουργώντας πλούτο στο τοπικό σας περιβάλλον» λέει ο μηχανικός Χουάν Χοσέ Γκαλβάν που για πέντε χρόνια αγοράζει τρόφιμα στη βιολογική αγορά της Μάλαγα.
Έλεγχοι και πιστοποίηση
Ωστόσο, οι έλεγχοι και η πιστοποίηση της οικολογικής γεωργικής παραγωγής, που πραγματοποιούνται στην Ισπανία τόσο από δημόσιους όσο και ιδιωτικούς φορείς, δεν είναι ούτε απλή ούτε χωρίς κόστος. Για να πωλούνται ως βιολογικά, τα προϊόντα πρέπει να φέρουν σήμανση με τον κωδικό της αντίστοιχης αρχής σε κάθε κοινότητα.
Η πιστοποίηση μιας βιολογικής καλλιέργειας θέλει τουλάχιστον δυο χρόνια για να αποκτηθεί και οι έλεγχοι είναι διεξοδικοί, σύμφωνα με τους αγρότες, που σημειώνουν ότι οι πολλές προϋποθέσεις ανεβάζουν τις τιμές των βιολογικών προϊόντων.
Το κόστος 
Ο Κιλέθ, που καλλιεργεί αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά στην Τενερίφη, δηλώνει ότι πρέπει να πληρώσει για την πιστοποίηση και κατόπιν για την άδεια του πωλητή «κάτι που διπλασιάζει το κόστος. Ένα μεγάλο μέρος της τιμής των οικολογικών προϊόντων πηγαίνει στη γραφειοκρατία».
Την ίδια ώρα, ο Βίκτορ Γκονθάλβεθ, τονίζει ότι το χρήμα των δημόσιων ταμείων της Ισπανίας διοχετεύεται κυρίως προς τις συμβατικές καλλιέργειες και την έρευνα στον τομέα της βιοτεχνολογίας κι όχι στην υποστήριξη της οικολογικής γεωργίας. «Συχνά οι αγρότες φοβούνται να κάνουν το βήμα προς την εναλλακτική παραγωγή επειδή δεν υπάρχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες όπως υπάρχουν για τη βιομηχανική γεωργία».
«Η οικολογική γεωργία είναι πολύ εμπειρική. Αν μια αφίδα (σ.σ. είδος ψείρας που προσβάλει καλλιέργειες) επιτεθεί στα πεπόνια μου, φυτεύω δίπλα φασόλια. Αυτά θα κρατήσουν τις αφίδες μακριά. Κάθε χρόνο γίνεσαι σοφότερος» εξηγεί ο Γκόμεζ.
«Η μεγάλη βιομηχανία παράγει προσανατολισμένη στην αγορά και το κέρδος. Η οικολογική γεωργία και ειδικά οι τοπικές καλλιέργειες βασίζονται στη γεωγραφική εγγύτητα και εστιάζουν στην ποιότητα των τροφίμων, διατηρώντας παράλληλα αναλλοίωτο το περιβάλλον και τη γονιμότητα του εδάφους» προσθέτει.
Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι τα βιολογικά προϊόντα είναι ακριβά και οι μέθοδοι παραγωγής αναποτελεσματικές, «αλλά αυτό εξαρτάται από το τι αγοράζετε και από που» σημειώνει η Εστέρ Βιβάς από το Κέντρο Μελετών Κοινωνικών Κινημάτων του Πανεπιστημίου Pompeu Fabra στη Βαρκελώνη στο άρθρο της «Ποιος φοβάται την οικολογική γεωργία;».
Η Βίβας λέει ότι παρόλο που το επίπεδο της κατανάλωσης των βιολογικών προϊόντων στην Ισπανία εξακολουθεί να είναι χαμηλό σε σύγκριση με αυτό των συμβατικών γεωργικών προϊόντων, η αγορά οικολογικών προϊόντων αυξάνεται, καθώς το ενδιαφέρον έχει ενισχυθεί μετά από διάφορα διατροφικά σκάνδαλα. «Εξάλλου είναι αλήθεια ότι παρά το υψηλότερο κόστος των βιολογικών προϊόντων η ζήτηση αυξάνεται σταθερά» συνηγορεί ο Χουάν Χοσέ Γκαλβάν.
Η επανάσταση του καταναλωτή
Ο Κιλέθ που άφησε μια καλά αμειβόμενη εργασία ως προγραμματιστής για να αφοσιωθεί στην οικολογική γεωργία.Yποστηρίζει ότι «η εκμετάλλευση της γεωργίας μείωσε την επισιτιστική κυριαρχία κι αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στις Καναρίους Νήσους όπου το 85% των προϊόντων που καταναλώνονται προέρχονται από το εξωτερικό».
«Η πραγματική επανάσταση πρέπει να έρθει από τα κάτω, από τον καταναλωτή που πηγαίνει στις αγορές για να ψωνίσει και απαιτεί προϊόντα υψηλής ποιότητας» τονίζει ο Γκόμεζ που σημειώνει επιπλέον την κοινωνική διάσταση της βιολογικής γεωργίας και των μικρών αλυσίδων εφοδιασμού τροφίμων: «είναι η αγάπη που οι πελάτες σας δίνουν καθώς γνωρίζουν τα οφέλη των τροφίμων για την υγεία τους και αρχίζουν να ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα της παραγωγής».
Ο Γκόμεθ ετοιμάζεται τώρα να φυτέψει φασόλια, πατάτες, κουνουπίδι και μπρόκολο για να έχει μια καλή συγκομιδή τον Οκτώβρη και το Νοέμβρη. «Σηκώνομαι στις 5:30 το πρωί και δουλεύω για 15 ώρες. Αλλά είναι η καλύτερη δουλειά που είχα ποτέ στη ζωή μου».
 

Γκόλουμ και αντιρατσισμός



Λοιπόν, δεν ξέρω αν τα μάθατε, αλλά με μισό κιλό αντιρατσισμό και πέντε δράμια πολιτικής ορθότητας ξεχρεώνεις ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, φόρο εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης. Αν δώσεις στο γκισέ της Εφορίας και 5 ουγκιές συμφώνου συμβίωσης, τότε σου διαγράφουν όλες τις βεβαιωμένες οφειλές και σου ρυθμίζουν τα χρέη που θα κάνεις τα επόμενα χρόνια σε 667 δόσεις. Οι 666 θα πάνε στους Γερμανούς και η μία στην προεδρική σύνταξη του Κουβέλη, του Κωνσταντόπουλου ή οποιουδήποτε άλλου υπερτυχερού κληθεί να υπηρετήσει την Ελλάδα σιωπώντας και υπογράφοντας τα πάντα.

Μέσα από αυτό το πρίσμα, καλό είναι να νιώσετε (έστω και λίγες) τύψεις διαβάζοντας τις παρακάτω σκέψεις για τον... καταλληλότερο πρωθυπουργό που είχε τοποθετήσει ποτέ το δίπολο ΗΠΑ - Γερμανία στο Μέγαρο Μαξίμου.

Πρώτα απ' όλα το μαύρισμα. Οπως τον καμαρώνετε στη φωτό, δείχνει να έχει αρπάξει λίγο, αλλά δεν έχει χάσει τίποτα σε ευρωπαϊκή γοητεία. Αν το δέρμα του (μαζί με τις φολίδες και τις ελιές) σας φαίνεται μαύρο, πού να δείτε και την ψυχή του! Δεν είναι καν σοκολατί, αλλά έχει αποκτήσει μια κατάμαυρη, εβένινη όψη. Σαν ίχνος τερηδόνας σε δόντι δράκοντα...


Ιμια

Στο αντιρατσιστικό, που μάλλον θα λειτουργήσει στο μέλλον για λιβελοειδή κείμενα όπως το παρόν, δεν υπάρχει σαφής, ονομαστική αναφορά για τις γενοκτονίες των Ποντίων και εν γένει των Μικρασιατών. Λογικό είναι αυτό. Τα κόμματα που νομοθετούν δεν θέλουν να θυμούνται τους νεκρούς από τις χαντζάρες των Τούρκων. Τις ψήφους των απογόνων των σφαγμένων θέλουν, αλλά και τα λεφτά τους. Σιγά τώρα... Ποιος «ψύχραιμος» και «εθνικά υπεύθυνος» πολιτικός ταγός θα ασχοληθεί με μικρολεπτομέρειες όπως οι εκατόμβες των Ελλήνων; Το ζήτημα είναι να περιληφθεί ονομαστική και σαφής αναφορά για την προστασία του Κώστα Σημίτη.

Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η συνήθεια που έχουν ορισμένοι να λοιδορούν τον πρώην πρωθυπουργό, να κάνουν κριτική στα πεπραγμένα του και να υπενθυμίζουν αχρείαστες πληροφορίες για Ιμια, Οτσαλάν, «ευχαριστώ τους Αμερικανούς», Χρηματιστήριο, εξοπλιστικά προγράμματα, Ολυμπιάδες της κιτσάτης χλιδής και των εργολάβων, Goldman Sachs, ευρωζώνη, «ελληνικά στατιστικά» κ.ά.

Γι' αυτό, ίσα που προλαβαίνουμε να βάλουμε δυο τρεις παραγράφους για την προστασία του Κώστα Σημίτη και των πολύτιμων συνεργατών του, όπως ο Τσουκάτος και ο Μαντέλης.


Παναγιώτης Λιάκος

πηγή

Φίλου πιστού δεν υπάρχει αντάλλαγμα. Επειδή θεωρεί δικές του τις συμφορές του φίλου και υποφέρει μαζί με αυτόν κακοπαθώντας μέχρι θανάτου. Υπάρχουν πολλοί φίλοι, αλλά κατά τον καιρό της ευτυχίας, κατά τον καιρό όμως των δοκιμασιών μόλις και μετά δυσκολίας θα μπορέσεις να βρεις ένα.

http://freecinema.gr/wp-content/uploads/2013/02/Filia-eis-ta-paidia.jpg

Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής

Είδες άνθρωπο είδες τον Θεό σου.

  http://orthodoxianpress.com/images/00special/monxos34.jpg
Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

"Σ΄ αυτόν τον κόσμο εγώ είμαι μόνο κι ο Θεός"
Άγιος Αλώνιος

Κάποτε, μοναχικός ορειβάτης, περπατώντας επάνω στην κορυφή της Βουνάσας, στα Καμβούνια όρη, βρέθηκα ξαφνικά στη μέση μιας δυνατής ανεμοθύελλας. Έβλεπα από ψηλά τα σύννεφα να ορμάνε το ένα εναντίον του άλλου και να δημιουργούν την εικόνα μιας πελώριας γιγαντομαχίας που διεξαγόταν μπροστά στα μάτια μου. Αισθανόμουν δέος μπροστά στο άγριο αυτό ξέσπασμα της φύσης! Ήταν ένα θαύμα που δεν με παρέσυρε ο αέρας. Αλλά οι αέρηδες ξεσπούσαν όλη τη μανία τους στα σύννεφα!

Όταν όλα ησύχασαν ξαφνικά, όπως είχαν αρχίσει, διέκρινα δίπλα μου ένα βοσκό να στέκεται ευθυτενής, στηριζόμενος στο ραβδί του, που ήταν ψηλότερο από το μπόϊ του. Η αίσθηση της παρουσίας του γέμισε την ψυχή μου με μια απερίγραπτη γλυκύτητα και γαλήνη! Δάκρια ευγνωμοσύνης κύλησαν στα μάγουλά μου. Ήμουν ευτυχισμένος με την αίσθηση πως είμαι ένας άνθρωπος κοντά σε έναν άνθρωπο.

Έτσι γινόταν παλιά στον τόπο μας: Οι άνθρωποι ένιωθαν ευτυχισμένοι όταν συναντιούνταν έξω στη φύση. Το αίσθημα της αμοιβαίας καχυποψίας που υπάρχει τώρα στις πόλεις, με τον ξενόφερτο τρόπο ζωής ο οποίος επιβάλλεται με τη βία στους Έλληνες, ήταν άγνωστο στην ελληνική φύση. Τώρα πουθενά δεν νιώθεις ότι είσαι άνθρωπος κοντά σε ανθρώπους! "Δεν υπάρχει πουθενά ένας τόπος να ακουμπήσει η καρδιά μου" (Καμύ).

Τί είναι ο άνθρωπος, αναρωτιέται συνήθως κανείς μετά από μια κηδεία. Στη νεκρώσιμη ακολουθία ο ίδιος ο αποθανών, μέσω της Εκκλησίας, εκφράζει στους δικούς του, στους συγγενείς και φίλους, την αλήθεια που έμαθε από τη ζωή του σ΄ αυτόν τον κόσμο. Τους λέει, πως αναθεωρεί ολόκληρη τη ζωή του, πως εξαπατήθηκε, πως υπήρξε το χαμένο πρόβατο και ικετεύει τον Σωτήρα του να τον ξανακαλέσει από την απώλεια και την ανυπαρξία στην ύπαρξη και να τον σώσει. Να του δώσει πάλι το αρχαίο κάλλος, με το οποίο τον έπλασε ο Θεός για να είναι τέλειος: (Εύρον καγώ την οδόν διά της μετανοίας, το απωλωλός πρόβατον εγώ ειμί, ανακάλεσόν με, Σωτηρ, και σώσον με).

Στην Ορθόδοξη Παράδοση και Διδασκαλία μαθαίνουμε ότι ο άνθρωπος στην ζωή του πάνω στη γη περνάει από τρία στάδια, τα στάδια της Κάθαρσης, του Φωτισμού και της Θέωσης, στο οποίο ενώνεται με το Θεό. Ότι ο άνθρωπος είναι ναός και κατοικητήριο του Θεού και ότι το σπουδαιότερο είναι να έχουμε καθαρή καρδιά για να κατοικεί μέσα μας το Άγιο Πνεύμα. Ότι ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο ξεχωριστά από όλη τη δημιουργία, ότι είναι το τελειότερο δημιουργημά Του, ότι τον προίκισε με τρία μεγάλα χαρίσματα, το προφητικό, το ιερατικό και το βασιλικό. Ότι πλάστηκε προφήτης, για να μεταδίδει το λόγο του Θεού, ιερέας για να προσεύχεται για τους άλλους και βασιλεύς για να κυριαρχεί στα πάθη του της φιληδονίας, της φιλοχρηματίας, της ματαιοδοξίας και στα άλλα πάθη.

Ρώτησαν κάποτε τον γέρονται Παϊσιο, τί σημαίνουν τα λόγια του Αγίου Αλωνίου,"σ΄ αυτόν τον κόσμο μόνο εγώ είμαι κι ο Θεός" κι απάντησε: "Άμα τα αλωνίσεις όλα έτσι είναι". Ο Άγιος Αλώνιος ήταν ήσυχος διότι είχε ταπεινώσει τον εγωισμό του. Διάλεγε την τελευταια θέση και δεν φοβόταν.
Ένιωθε ένα με όλους τους ανθρώπους.

Ο Ιησούς αντιτίθεται στους Φαρισαίους: Αλίμονο, τους λέει, παραβλέπετε τη δικαιοσύνη και την αγάπη του Θεού και φορτώνετε φορτία δυσβάστακτα στους ανθρώπους. Ο Ιησούς επιθυμεί να μας βοηθήσει να ανοικοδομήσουμε τη συνοχή μας εγκαθιστώντας μέσα μας την αιώνια βασιλεία του Θεού, όπου όλοι είναι ένα εντός τους και μεταξύ τους!

"Ο άνθρωπος" γράφει ο Παύλος Ευδοκίμωφ στο βιβλίο του Η Πάλη με το Θεό,"διερωτάται τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του από που έρχεται και πού πηγαίνει... Εδώ τοποθετείται το μεγαλοφυές επιχείρημα του Ντοστογιέφσκι, "ο άνθρωπος καθορίζεται απ΄ τον έρωτά του."
"Όπου γαρ εστιν ο θησαυρός υμών, εκεί έσται και η καρδία υμών", λέει το Ευαγγέλιο.


Εάν, κατά την εικόνα του Θεού, η αγάπη είναι το υπόδειγμα για τον άνθρωπο, συνεχίζει ο συγγραφέας, είναι προφανές ότι δεν μπορούμε να αγαπούμε πραγματικά παρά ό,τι είναι αιώνιο... Ο Θεός και ο άνθρωπος σχετίζονται όπως ο πατέρας και το τέκνο του. "Η άβυσσος της καρδιάς τείνει προς την άβυσσο του Θεού." "Μας έπλασες για σένα και η καρδιά μας είναι ανήσυχη, ώσπου να αναπαυθή σε σένα" (Angelus Silesius, Ψαλμ.41,8).


Ο Ντοστογιέφσκι δοκίμασε μια τρομακτική εμπειρία μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα, όπου έλαβε χάρη την τελευταία στιγμή. Η πρώτη του σκέψη, μόλις του χαρίστηκε η ζωή του, ήταν γιατί δεν αγαπάει όλους τους ανθρώπους με όλη τη δύναμη της ψυχής του.