Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Μάθε να είσαι αόρατος

  http://4.bp.blogspot.com/-OcrDiZQq9nM/UQk5x-sFziI/AAAAAAAAM_Y/ZAPtuFwKLrA/s1600/304396_121407684681576_1910114110_n.jpg
Θα στο ξαναπώ άλλη μια φορά. Μάθε να σιωπάς. Μην αφήνεις να βλέπουν οι άλλοι τι κρατάς στα χέρια σου.
Δουλεύεις για τον Αόρατο. Ας είναι και το έργο σου αόρατο. Όταν σκορπίζει κανείς γύρω του ψίχουλα, μαζεύονται τα πουλιά που στέλνει ο διάβολος, λένε οι άγιοι. Πρόσεξε την αυτοϊκανοποίηση.
Γι’ αυτό οι άγιοι δίνουν την συμβουλή:
Να ενεργείς με διάκριση. Βρίσκεσαι κάπου και σου προσφέρουν κάτι. Διάλεξε το μικρότερο κομμάτι.
Αν, όμως, κάποιος ή κάποιοι βλέπουν τι θα κάνεις, τότε προτίμησε ν’ ακολουθήσεις τη μέση οδό που θα προκαλούσε την πιο μικρή αίσθηση στους άλλους.
Προσπάθησε, δηλαδή, με κάθε τρόπο να μένεις αφανής. Να περνάς όσο πιο πολύ μπορείς απαρατήρητος. Να το έχεις αυτό σαν ένα κανόνα πάντοτε. Μη μιλάς για τον εαυτό σου, πώς κοιμήθηκες, τι ονειρεύτηκες, τι σου συνέβη.
Μη λες τη γνώμη σου ευκαίρως ακαίρως χωρίς να ρωτηθείς.
Μην κάνεις λόγο για τις ανάγκες σου και τις υποθέσεις σου.
Όταν διαρκώς μιλάς γι’αυτά, τρέφεις απλούστατα τον ναρκισσισμό σου με την αυτοαπασχόλησή σου.»
Μάθε να γίνεσαι αόρατος… ώστε να σε βλέπει και να σε ευλογεί ο Θεός.
*Απόσπασμα απ’ το βιβλίο "Ο δρόμος των ασκητών" (Τ. Κολλιάντερ).

Λεβέντικη αυτοκριτική απο την Φωτεινή Πιπιλή.


“Η ΝΔ καταστρέφεται απο σούργελα και ακροδεξιούς”!
Στέφεται επάξια προεδρος των Α/Νεονεοδημοκρατων.

 http://olympiada.files.wordpress.com/2014/09/wpid-20140922045205.jpg

πηγή

Ευτυχώς ο υπουργός Εξωτερικών ασχολείται «σοβαρά» με τα εθνικά θέματα…Η Αλβανία κλείνει την Παιδαγωγική Ακαδημία Αργυροκάστρου!

 https://olympiada.files.wordpress.com/2014/09/ceb2ceb5cebdceb9ceb6ceb5cebbcebfcf82.jpg

Μία ακόμη μεθόδευση της Αλβανίας σε βάρος της Ελληνικής Μειονότητας βρίσκεται σε εξέλιξη: Πρόκειται για σχέδιο της Κυβέρνησης Ράμα, να κλείσει την Παιδαγωγική Ακαδημία Αργυροκάστου, η οποία μετρά 61 χρόνια συνεχούς λειτουργίας και αποτελούσε ένα σημαντικότατο ίδρυμα που εκπαίδευσε και έβγαλε χιλιάδες δασκάλους που κράτησαν «ζωντανό» τον Ελληνισμό στα σκληρά χρόνια της Δικτατορίας του Εμβέρ Χότζα.


Η κίνηση αυτή, έρχεται να συμπληρώσει μια σειρά άλλων που έχουν στόχο την εξάλειψη κάθε τι Ελληνικού στη γειτονική χώρα και στην πλήρη αλβανοποίηση του χώρου και ειδικότερα του Βορειοηπειρωτικού. Η απόφαση αυτή, που σύμφωνα με πληροφορίες είναι ειλημμένη, προσκρούει στη συμφωνία πλαίσιο για τις μειονότητες που έχει υπογράψει η Αλβανία. Ωστόσο είναι άγνωστο και κυρίως ποιος έχει τη βούληση να βάλει φραγμό στις αυθαιρεσίες της Αλβανικής Κυβέρνησης, σε ό, τι αφορά τα δικαιώματα των Μειονοτήτων.

Όπως εκτιμούν στελέχη του Βορειοηπειρωτικού χώρου, μάλλον το αντίθετο συμβαίνει, καθώς η άνευ όρων απόδοση στην Αλβανία του καθεστώτος προς ένταξη στην Ε.Ε. χώρας, έχει «οπλίσει» με μεγαλύτερη αλαζονεία και αμετροέπεια την Κυβέρνηση Ράμα, που προχωρεί ακάθεκτη στα σχέδιά της.

Το πρόβλημα αφορά πρώτιστα την Ελληνική Κυβέρνηση που θα πρέπει – αν δεν το έπραξε- να κινηθεί άμεσα για να βάλει φραγμό στα σχέδια της Αλβανίας, γιατί διαφορετικά το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο.

ακαδημια










Να σημειωθεί ότι σήμερα η Κυβέρνηση Ράμα, φέρεται ακόμη πιο σκληρά και από τον Εμβέρ Χότζα, επί ημερών του οποίου το 1953, λειτούργησε για πρώτη φορά η Παιδαγωγική Ακαδημία Αργυροκάστρου. Από τις αίθουσές βγήκαν επίσης σημαντικοί λόγιοι, άνθρωποι της διανόησης που έλαμψαν στον Βορειοηπειρωτικό χώρο.

Το 1996 η ελληνική κυβέρνηση ανακαίνισε τις εγκαταστάσεις της Παιδαγωγικής Ακαδημίας με έργα συνολικού κόστους 140 εκατομμυρίων δραχμών. Το Αλβανικό Υπουργείο Παιδείας, έρχεται σήμερα και αμφισβητεί την χρησιμότητα ύπαρξής της και αν δεν υπάρξει αντίδραση το κλείσιμό της είναι ζήτημα χρόνου.

πηγή 

H Mάχη του Ελληνα Α/ΓΕΕΘΑ στο ΝΑΤΟ…Σοβαρές ειδήσεις στα «ψιλά»!

 http://olympiada.files.wordpress.com/2014/09/wpid-20140921091956.jpg

Του Δημήτρη Κωνσταντάρα
Ένα πραγματικό « θρίλερ» ήταν αυτό που παίχτηκε στη Λιθουανία πριν από λίγες μέρες, κάτι παραπάνω από μια απλή ψηφοφορία διαδικασία Εκλογής του νέου Προέδρου της Στρατιωτικής Επιτροπής του ΝΑΤΟ, μια πραγματική «μάχη σε όλα τα επίπεδα» που ωστόσο δεν είχε σχεδόν ΚΑΜΙΑ δημοσιότητα! Και το αποκαλύπτει το veteranos.gr.
Μιλώ για μια ψηφοφορία που «άδειασε» ένα ακλόνητο φαβορί, τον Ιταλό Αρχηγό ΓΕΕΘΑ. Ο Έλληνας ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωσταράκος «έπαιζε» απλώς για την δεύτερη θέση με τον Τσέχο Στρατηγό να μην έχει καμιά τύχη !
Ποιο ήταν το γεγονός που εκτόξευσε τις μετοχές του Έλληνα Αρχηγού στα ύψη και παραλίγο να κρίνει την μάχη από τον πρώτο γύρο ; Κάτι που παρά «κάτι» να γυρίσει όλα τα δεδομένα, έστω κι αν η εκλογή του Προέδρου της Στρατιωτικής Επιτροπής παίχθηκε …αλλού ;
Σε σύσκεψη των Αρχηγών των Ενόπλων Δυνάμεων ο Ιταλός ΓΕΕΘΑ ζήτησε από το ΝΑΤΟ να προστατεύσει τα θαλάσσια σύνορα της Ιταλίας με την ανάπτυξη Πολεμικών Πλοίων που θα προστάτευαν την Ιταλία από τους λαθροκινητές που αποβίβαζαν λαθρομετανάστες στα Ιταλικά νησιά . Η πρόταση άρεσε σε Αμερικανούς και Βορειοευρωπαίους που βγήκαν στο πλευρό της Ιταλίας !
Τότε όμως, ο Έλληνας Αρχηγός, ζήτησε το αυτονόητο, να εφαρμόσει δηλαδή το ΝΑΤΟ το ίδιο για όλες τις Χώρες που έχουν το ίδιο πρόβλημα : Να αναπτυχθούν πολεμικά του ΝΑΤΟ απο την Ισπανία ώς την Κύπρο ώστε η συμμαχία να έχει την ευθύνη για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης !
Η πρόταση Κωσταράκου έφερε ενθουσιασμό στις Χώρες του Νότου ( αντιμετωπίζουν καθημερινά το πρόβλημα) και αμηχανία στην Ιταλία . Ο Ιταλός καταποντίστηκε στην πρώτη ψηφοφορία αλλά οι «Σύμμαχοι » δεν επιθυμούσαν Έλληνα. Έδωσαν εντολή να ψηφιστεί ο άχρωμος … Τσέχος.
Έχασε ο Στρατηγός Κωσταράκος σε μια «στημένη» ψηφοφορία αλλά μπορεί να είναι υπερήφανος . Ένα μόνο να πω: Οι Τούρκοι παραλίγο να πάθουν …εγκεφαλικό και έσπασαν τα τηλέφωνα προς την απέναντι όχθη. Έλληνας πρόεδρος; Οι Αμερικανοί γνώριζαν τις ικανότητες του Κωσταράκου αλλά ….
Τα κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ ανέδειξαν νέο Πρόεδρο της Στρατιωτικής Επιτροπής τον Τσέχο . Μια είδηση που …πέρασε στα «ψιλά». Κι όποιος καταλαβαίνει… κατάλαβε.

πηγή 

Η ασφαλής ένδειξη για τη διάκριση του καλού και του κακού είναι όχι τόσο ο άγιος και υψηλός κατά την εξωτερική του διατύπωση σκοπός, όσο τα μέσα που επιλέγονται για την πραγματοποίηση του σκοπού αυτού.



 http://www.apodytiriakias.gr/ImageGen.ashx?image=/media/50674/jesus_.8.jpg&width=620&constrain=true

Από το βιβλίο «Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης» Αρχιμ. Σωφρονίου Σαχάρωφ, εκδ. Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Έσσεξ, Αγγλίας 2005

Μνήμες από τις διώξεις Χότζα κατά χριστιανών

Φωτογραφίες ιερέων που εξαφάνισε το καθεστώς Χότζα έχουν τοποθετηθεί στην κεντρική πλατεία των Τιράνων ενόψει της επίσκεψης του Πάπα Φραγκίσκου.
Φωτογραφίες ιερέων που εξαφάνισε το καθεστώς Χότζα έχουν τοποθετηθεί στην κεντρική πλατεία των Τιράνων ενόψει της επίσκεψης του Πάπα Φραγκίσκου.


ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΖΙΜΑΣ
«…26 Φεβρουαρίου 1967. Τέλεσα σήμερα την τελευταία Θεία Λειτουργία. Αμέσως μετά παρέδωσα τα κλειδιά του ναού στην οργάνωση νεολαίας του χωριού…». Το «ημερολόγιο» του ιερέα Μιχάλη Μπάρκα, από το χωριό Δόβριστα του Αργυροκάστρου, που παρέδωσαν το 1998 στον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο τα παιδιά του, αφού ο ίδιος δεν ζει πλέον, δεν ήταν ένα συνηθισμένο τετράδιο. Ηταν το ευαγγέλιο της εκκλησίας των Ταξιαρχών όπου ο παπα-Μιχάλης ιερουργούσε μέχρις ότου το καθεστώς Χότζα την κλείσει και τη μετατρέψει σε αποθήκη. Εκεί πρόλαβε και κατέγραψε τις τελευταίες του ώρες ως ιερέα.


Το 1967 ήταν η πιο μαύρη χρονιά για τους πιστούς, χριστιανούς και μουσουλμάνους, στην Αλβανία του Χότζα. Σηματοδότησε την κορύφωση του «πολέμου κατά της θρησκείας», που είχε ξεκινήσει από την εγκαθίδρυσή της το 1945 η κομμουνιστική δικτατορία. Χριστιανικές εκκλησίες, ορθόδοξες και καθολικές, και μουσουλμανικά τεμένη μετατράπηκαν σε αποθήκες, στάβλους και «πολιτιστικά κέντρα» ή κατεδαφίστηκαν, μοναστήρια λεηλατήθηκαν και έγιναν στρατώνες, κάθε θρησκευτική δραστηριότητα απαγορεύτηκε, ο αθεϊσμός κατοχυρώθηκε συνταγματικά, ιερωμένοι δολοφονήθηκαν, φυλακίστηκαν, εξορίστηκαν ή εξευτελίστηκαν, επί σχεδόν 30 χρόνια.
Μαρτυρίες χριστιανών που βίωσαν τον απόλυτο διωγμό, συζητήσεις του Χότζα με τον Στάλιν για το «θρησκευτικό ζήτημα», την ντιρεκτίβα του δικτάτορα προς τις κομματικές οργανώσεις για το πώς θα σχεδιάσουν και θα υλοποιήσουν το ξερίζωμα της θρησκείας από τον πληθυσμό, αλλά και τη σχέση του διωγμού με την Πολιτιστική Επανάσταση στην Κίνα, φέρνει στο φως η «Κ», με αφορμή την επίσκεψη, σήμερα, του Πάπα Φραγκίσκου στα Τίρανα, για να επιβραβεύσει την καρτερία των πιστών της Αλβανίας. Με την άνοδο των κομμουνιστών στην εξουσία, το ’44, ο Χότζα έθεσε στο στόχαστρο και τη θρησκευτική πίστη των ανθρώπων. Στην αρχή ακολούθησε πιστά το «σοβιετικό μοντέλο», επιβάλλοντας στην εκκλησιαστική ιεραρχία πειθήνια όργανά του. Ο «θείος Στάλιν», όπως φαίνεται από τα γραφόμενα του Χότζα στο βιβλίο του «Με τον Στάλιν…», φρόντιζε να τον συγκρατεί, διότι ήξερε καλά πως η νεόκοπη εξουσία του θα ερχόταν αντιμέτωπη με το μεγάλο μέρος του πληθυσμού και αυτό δεν συνέφερε. «Εχεις πολλούς χριστιανούς; με ρώτησε ο σ. Στάλιν. Να μη φοβάσαι τους ορθόδοξους, δεν είναι φανατικοί, να φοβάσαι τους καθολικούς γιατί έχουν πίσω τους το Βατικανό…». Και αναφερόμενος σε μια άλλη συνάντησή τους στη Μόσχα λέει: «Μην παίρνεις μέτρα. Η θρησκεία έχει βαθιές ρίζες στη συνείδηση και την ψυχολογία του λαού, θα έχεις προβλήματα, μου συνέστησε».
Οταν όμως ο Στάλιν εξέλιπε και οι «συνθήκες ωρίμασαν», ο Χότζα έθεσε σε εφαρμογή το σχέδιο αφανισμού των θρησκευτικών κοινοτήτων. Η στροφή προς το Πεκίνο είχε γίνει και σε αυτές τι συνθήκες ο Χότζα αποφασίζει το 1967 να «θεραπεύσει» τους «δηλητηριασμένους», όπως αποκαλούσε τους πιστούς των θρησκευτικών δογμάτων. Πώς; Με επιστολή της Κεντρικής Επιτροπής προς τις κομματικές επιτροπές στις 27 Φεβρουαρίου του 1967, δίνονται οι κατευθύνσεις για το μεγάλο πογκρόμ. Το έργο θα επωμισθούν οι οργανώσεις της νεολαίας και του κόμματος, αλλά και η ελεγχόμενη από το καθεστώς «εκκλησιαστική» ιεραρχία. Κομματικοί εγκάθετοι -στον Νότο ήταν Ελληνες μειονοτικοί- διέτρεχαν πόλεις και χωριά υποχρεώνοντας παπάδες να ξυριστούν, να πετάξουν τα ράσα, να γίνουν «καλοί πολίτες». Οσοι τολμούσαν να αντιδράσουν τους «έτρωγε το σκοτάδι». Ναοί και μοναστήρια, που δεν κρίνονταν χρήσιμα για άλλους σκοπούς κατεδαφίζονταν, εικόνες και εκκλησιαστικά βιβλία ρίχνονταν στη πυρά ή διοχετεύονταν προς λαθρεμπορία στο εξωτερικό, κάποια εξ αυτών συγκεντρώθηκαν σ’ ένα μουσείο στην Κορυτσά, οι άνθρωποι προσπαθούσαν να ασκήσουν κρυφά και με κίνδυνο της ζωής τους κάποια από τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.
Στο χωριό Δρυμάδες, ο παπα-Δημήτρης, ξυρισμένος και χωρίς το ράσο πλέον, έκανε κρυφά βαφτίσια σε σπίτια. «Την εκκλησία του Αη Σπυρίδωνα τη μετέτρεψαν σε αποθήκη σιταριού του συνεταιρισμού», λέει στην «Κ» ο σημερινός ιερέας του χωριού πατήρ Ευθύμιος, γιος του παπα-Δημήτρη. «Παραμονή που θα κλείδωναν το ναό μπήκα τα μεσάνυχτα κρυφά και πήρα την εικόνα του Αη Σπυρίδωνα και τον παλιό επιτάφιο και τα έκρυψα. Αν μ έπιαναν θα με σκότωναν. Η ζωή μας έγινε στη συνέχει μαρτύριο. Παρακολουθούσαν διαρκώς το σπίτι για να δουν ποιος μπαίνει και μήπως γίνονται κρυφά Λειτουργίες. Ο πατέρας μου έκανε πολλά βαφτίσια σε σπίτια και μνημόσυνα σε νεκροταφεία, με τον φόβο μήπως τον προδώσει κάποιος, αλλά τον προστάτευαν οι χωριανοί…».
Εκανε τρισάγια μεταμφιεσμένος
Ο παπα-Ζούλας, ιερέας στο χωριό Τεριχάτες στην Κάτω Δρόπολη, αναγκαζόταν, όπως ανέφερε στην «Κ» η κόρη του Αρετή, να βγαίνει μεταμφιεσμένος σε μαυροφορεμένη γυναίκα για να πηγαίνει μαζί με άλλες σε νεκροταφεία να κάνει τρισάγιο…
Ενα από τα πιο γνωστά μοναστήρια, αυτό του Αγίου Βλασίου στο Δυρράχιο εκθεμελιώθηκε από «νεολαίους» του κόμματος έπειτα από μια συνδιάσκεψη που έκαναν στους χώρους του, πολλά χριστιανικά και μουσουλμανικά κτίσματα που είχαν χαρακτηριστεί μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς γκρεμίστηκαν, μοναδικά εκκλησιαστικά κειμήλια εκλάπησαν, η θρησκευτική συνείδηση των ανθρώπων ισοπεδώθηκε (;), μια ολόκληρη γενιά, όταν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 έπεσε το σύστημα Χότζα, εμφανίστηκε «άγραφο χαρτί» ως προς τη θρησκευτική της πίστη.
Παρά τα δεινά στις ψυχές πολλών ανθρώπων, ωστόσο, σιγόκαιγε το καντήλι της πίστης, τη φλόγα της οποίας προσπαθούσαν σε συνθήκες τρόμου να μεταλαμπαδεύσουν στους νεότερους. «Το πρώτο πράγμα που ζητούσαν οι άνθρωποι όταν έπεσαν τα σύνορα και πήγαιναν στην Ελλάδα ήταν να κοινωνήσουν», τόνισε στενός συνεργάτης του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου. Και ήταν αυτοί που υπέμειναν τον στραγγαλισμό της θρησκευτικής τους συνείδησης οι οποίοι αποτέλεσαν το «θεμέλιο» της αναστήλωσης εκ των ερειπίων και της αρμονικής συνύπαρξης των σημερινών θρησκευτικών κοινοτήτων στην Αλβανία σ’ ένα μοντέλο που κάποιοι θέλουν να εξαγάγουν και μερικοί προσπαθούν να υπονομεύσουν.

Η Καθημερινή,21/09/2014

Σουφλέ σοκολάτας

Ακόμα κάνει ζέστη. Ακόμα είναι καλοκαίρι. Αλλά νομίζω πως ο οργανισμός έχει ρολόι και καταλαβαίνει τις αλλαγές των εποχών. Και αρχίζει και ζητάει σοκολάτα.  Αρχίζεις να σκέφτεσαι κι εσύ σοκολάτα σε όλες τις μορφές της. 
Εντάξει δεν φταις εσύ. Φταίει το ρολόι του οργανισμού που σε κάνει να ζητάς και να λιγουρεύεσαι ένα σουφλέ σοκολάτας μια άκρως καλοκαιρινή μέρα.


‘’Αναγκάζεσαι’’ και το φτιάχνεις. Και τρως με την μια δυο σουφλεδάκια με δροσερή κρέμα γάλακτος. Και το ευχαριστιέσαι με όλες τις αισθήσεις σου. Θερμίδες??? Μπα…αυτά δεν έχουν καθόλου θερμίδες … Αφρός είναι.

Απολαύστε χωρίς τύψεις.


Σουφλέ σοκολάτας
(αρχική συνταγή από περιοδικό Good Housekeeping, Spring Gookbook 2014)

Υλικά
(6-8 μερίδες)

75 γρ. βούτυρο (ανάλατο, κομμένο σε κύβους, συν έξτρα για τα φορμάκια)
150 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα, ψιλοκομμένη
3 μέτρια αυγά
100 γρ. ζάχαρη άχνη
50 γρ. αλεύρι (για όλες τις χρήσεις)
2-3 σταγόνες υγρή βανίλια (προαιρετικά)
Εκτέλεση

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 ° C αντιστάσεις (160 ° C αέρα). Εγώ τα έψησα στον αέρα. Βουτυρώνουμε τα φορμάκια.  

Βάζουμε τη σοκολάτα και το βούτυρο σε κύβους σε ένα κατσαρολάκι σε χαμηλή θερμοκρασία να λιώσουν. Aνακατεύουμε καλά και το αφήνουμε στην άκρη για 10 λεπτά να κρυώσει.
Χτυπάμε μαζί τα αυγά και τη ζάχαρη σε ένα μεγάλο μπολ με το μίξερ μέχρι να αφρατέψει για  περίπου 5 λεπτά.


Με ένα μεγάλο μεταλλικό κουτάλι  ανακατεύουμε από κάτω προς τα πάνω το αλεύρι και στη συνέχεια ρίχνουμε το μείγμα της σοκολάτας. Μοιράζουμε στα  φορμάκια.


Μεταφέρουμε τα φορμάκια σε ένα ταψί και ψήνουμε για περίπου 10-12 λεπτά. Να φουσκώσουν αλλά μέσα πρέπει να είναι υγρά.  

Πασπαλίζουμε με άχνη ζάχαρη. Σερβίρουμε με κρέμα γάλακτος ή παγωτό.

Έκθεση ζωγραφικής Μαρίας Φερεντίνου από 27/9/2014 έως 19/10/2014

http://agriniovoice.gr/wp-content/uploads/2014/09/ekthesi-diexodos.jpg
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗ «ΔΙΕΞΟΔΟ»
 
Με έκθεση ζωγραφικής της εικαστικού Μαρίας Φερεντίνου 
ξεκινά την φθινοπωρινή δραστηριότητά της η «Διέξοδος»
 
 
Η «Διέξοδος» στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου συνεχίζοντας τις εκδηλώσεις της για τα 15 χρόνια συνεχούς και αδιάλειπτης ενεργού παρουσίας της ως  Κέντρο Λόγου & Τέχνης αλλά και ως Ιστορικό Μουσείο ξεκινάει τις φθινοπωρινές δραστηριότητές της το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου  2014 στις 8 το βράδυ με  έκθεση ζωγραφικής της εικαστικού Μαρίας Φερεντίνου με τον τίτλο «Σύμβολα».
 
Πρόκειται για μία έκθεση ιδιαίτερων και μεγάλων διαστάσεων έργων ζωγραφικής, επηρεασμένων από την αρχαιοελληνική και βυζαντινή κυρίως  τέχνη που θα εκτεθούν κατά το διάστημα 27/9 έως 19/10 στις αίθουσες του πρώτου ορόφου του Ιστορικού Μουσείου της «Διεξόδου» με ελεύθερη, όπως πάντα, είσοδο. 
 
 Η Μαρία Φερεντίνου γεννήθηκε το 1979 στην Βόνιτσα Αιτωλοακαρνανίας όπου ζει και εργάζεται ως ζωγράφος και εκπαιδευτικός. 
 
Παρά το ότι ήταν πτυχιούχος Μηχανολόγος Μηχανικός του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, εν τούτοις  το 2002 θέλοντας να αξιοποιήσει το ταλέντο της στη ζωγραφική αποφάσισε να δώσει εξετάσεις στη Σχολή Καλών Τεχνών τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και των Αθηνών.
 
Αποτέλεσμα των εξετάσεων αυτών ήταν η εισαγωγή της πρώτη στην Θεσσαλονίκη και έβδομη στην Αθήνα την οποία και τελικά επέλεξε σπουδάζοντας ζωγραφική με δάσκαλους τον Ζαχαρία Αρβανίτη, Άγγελο Αντωνόπουλο, Δημήτρη Κούκο, Μάγδα Σιαμκούρη και  αγιογραφία με δάσκαλο τον Παύλο Σάμιο. 
 
 Αποφοίτησε ως αριστούχος το 2007 ενώ παράλληλα με τις σπουδές της στην Ελλάδα  παρακολούθησε και μαθήματα ζωγραφικής στο University do Porto της Πορτογαλίας. 
 
Σήμερα συνεχίζει μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
 
 
Η έκθεση θα λειτουργεί κάθε Πέμπτη – Παρασκευή – Σάββατο και Κυριακή από τις 11 το πρωί έως 1 το μεσημέρι και από τις 6.30 το απόγευμα έως τις 8.30 το βράδυ ενώ για οργανωμένες ομάδες επισκεπτών η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά μετά από τηλεφωνική συνεννόηση με την γραμματεία του Μουσείου (26310 51260 και 6976 643610)