Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Μάλλον στο Ξηρόμερο, ακούνε, αλλά όπως αυτοί θέλουν!






Το άρθρο «Εκεί στο Ξηρόμερο News, ακούει κανείς;» δεν αποτελεί απόπειρα λογοκρισίας, αλλά είναι προσωπική άποψη του Κατούνα Κουπεπέ, το οποίο και αναγνώστης του Ξηρόμερο News είναι (και θα είναι), αλλά και πολλές φορές το χρησιμοποιεί ως πηγή.

Επίσης, δεν τίθεται ζήτημα κακόβουλης κριτικής (δεν είμαστε κριτές της οικουμένης) ή ανταγωνισμού, διότι το Κουπεπέ έχει κυρίως προσωπικό χαρακτήρα και όχι ενημερωτικό.

Τα όσα διατυπώθηκαν είναι σαφέστατα, ευδιάκριτα και πλήρως τεκμηριωμένα. Όποιος γνωρίζει γραφή και ανάγνωση καταλαβαίνει ότι δεν κάναμε λόγο για ανήθικα δημοσιεύματα, για πουριτανισμό, ηθικισμό, ενοχές, κόμπλεξ κ.α. Ας ξαναδιαβάσουν το άρθρο λοιπόν.

Αναφερθήκαμε σε σεξισμό και σαρκολατρεία, την λαίλαπα του πανσεξουαλισμού – «φροϋδισμού» που έχει καταστεί κυρίαρχη ιδεολογία στην εποχή μας, δίνοντας προτεραιότητα στο σεξουαλικό ένστικτο, που μετατρέπουν το ανθρώπινο σώμα σε αντικείμενο ηδονής. Τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα με τις συγκεκριμένες φωτογραφίες δεν αφαιρούν από το ανθρώπινο σώμα  την πνευματική του διάσταση και το μετατρέπουν σε κορμί; Έτσι δοξάζουμε το σώμα και τις ανθρώπινες σχέσεις; Αγαπητό Ξηρόμερο News, επιμένετε ακόμα τα  θέματα αυτά να μην τα θεωρείτε "σεξιστικά" αλλά θέματα "ανθρώπινων σχέσεων";

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να κάνουμε μια διευκρίνιση. Δεν είμαστε χριστιανοί – ταλιμπάν, όπως μας αποκαλεί αναγνώστης. Ατυχής ο παραλληλισμός, διότι οι Ταλιμπάν είναι πολιτικό – θρησκευτικό κίνημα. Είμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας, που επειδή έχει κεφαλή τον Χριστό και τρέφεται με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, έχει και προσφέρει αληθινή ζωή, για την ακρίβεια είναι ο μοναδικός παράγοντας αληθινής ζωής. Γι΄ αυτό και οι αντίθετες δυνάμεις την εχθρεύονται και η πορεία της μοιάζει με μαρτυρικό οδοιπορικό, σαν αυτό του Χριστού. Η χριστιανική πίστη δεν είναι πίστη σε διδασκαλία αλλά στο πρόσωπο του Χριστού. Η πίστη στη διδασκαλία έρχεται ως συνέπεια της πίστεως στον Χριστό. Είμαστε δημιουργήματα «κατ΄ εικόνα και καθ΄ ομοίωσιν» Θεού. Όλοι, ακόμα και αυτοί που λένε ότι δεν πιστεύουν ενώ πιστεύουν στην απιστία τους και στον εγωισμό τους. Η εικόνα υπάρχει πάντοτε σε σχέση με ότι εικονίζει. Και η ομοίωση είναι νοητή μόνο σε σχέση με κάποιο πρωτότυπο. Έτσι ο άνθρωπος δεν μπορεί να νοηθεί ανεξάρτητα από τον Θεό. Η αναφορά μας στον Θεό είναι οντολογικό γνώρισμα του ανθρώπου. Είναι η φυσική μας κατάσταση, όσο και να το αρνείται κανείς αυτό. Είτε θέλουμε είτε όχι για να μάθουμε γραφή και ανάγνωση πρέπει να μάθουμε το αλφάβητο. Το πρώτο γράμμα του είναι το Α-α. Κάποιος που δεν το δέχεται δεν μπορεί να συνεχίσει, αλλά η άρνησή του δεν αναιρεί την υπάρχουσα κατάσταση.

Ως εικόνες Θεού μέσα στην Εκκλησία με την αγιαστική χάρη των Μυστηρίων και την χάρη του Αγίου Πνεύματος, αγωνιζόμαστε για τον προσωπικό αγιασμό, για να μπορέσουμε να φτάσουμε στην εν Χριστώ θέωση, η οποία είναι η φυσική κατάσταση του ανθρώπου. Σε αυτή την προσπάθεια για την αγιότητα συμμετέχει και το ανθρώπινο σώμα «ναός του εν ημίν Αγίου Πνεύματος εστίν» (Α´Κορ. 6,19), διότι δεν νοείται στην θεώρηση του ανθρώπου δυισμός – δυαλισμός  (σώμα-ψυχή). Επομένως, άστοχα αναγνώστης αναφέρει: «Το ανθρώπινο σώμα και οι λειτουργίες του (συμπεριλαμβανόμενου του sex) που στην αρχαία Ελλάδα όταν αφέθηκε ελεύθερο από ενοχές κατάφερε να φιλοξενήσει το πνεύμα του περίφημου χρυσού αιώνα δεν μπορεί να γίνεται τον 21ο αιώνα αντικείμενο χλευασμού στο όνομα μιας δήθεν ηθικής». Ας γνωρίζει ο ανωτέρω σχολιαστής ότι η κλασσική ελληνική σκέψη θεωρεί το σώμα ως κάτι κακό, στο οποίο είναι φυλακισμένη η ψυχή (δυισμός). Στην Ορθοδοξία το σώμα αγιάζεται, έχουμε άφθαρτα λείψανα αγίων που ευωδιάζουν και θαυματουργούν. Δεν τα γνωρίζει αυτά ο σχολιαστής που χλευάζει; Ζει σε άλλη Ελλάδα; Θέλει να κοιμηθεί χωρίς να βλέπει όνειρα αλλά δεν μπορεί! Το σκοτάδι για το οποίο κατηγορεί τους Ορθοδόξους, γίνεται πιο μαύρο γύρω του και τον πλακώνει. Όσο και να θέλει να γίνει αδιάφορος και σαρκαστής των άλλων, δεν μπορεί. Ένας βραχνάς τον πλακώνει! Όταν ακούει για Ορθοδοξία και αγίους μάλλον ρεύμα τον διαπερνά, αν κρίνουμε από την αντίδρασή του! Ψυχή αθάνατη, πως αντιδράς όταν είσαι μακριά από τον Ζωοδότη σου! Όπως οι νεκροί! Ένα νεκρό σώμα δεν μπορεί να μυρίσει, δεν μπορεί να ακούσει, δεν μπορεί να γευτεί!

Ορισμένοι σχολιαστές φαίνεται να τρέφουν τόσο μένος εναντίον της Εκκλησίας και της σχέσης Ορθοδοξίας – Ελληνισμού, ώστε να αγγίζει τα όρια της μισαλλοδοξίας. Δεν τους προσδίδουμε κάτι, απλά το ύφος τους το καταμαρτυρεί. Όμως, τις ανακρίβειες και αστοχίες που παρουσιάζουν οφείλουμε να διευκρινίσουμε, διότι θεωρούμε πως υποπίπτουν σ΄ αυτές όχι από δόλο, αλλά από απαιδευτότητα και κουφότητα.

Στο μυαλό των συγκεκριμένων σχολιαστών υποβόσκει μια ιδεολογική – ιστορική σύγχυση, αποτέλεσμα της «νέας προκρούστειας ιστοριογραφίας», η οποία επιχειρεί μια αναθεώρηση όχι μόνο της ιστοριογραφίας του 1821 αλλά και της ίδιας της Επανάστασης. Στην προσπάθεια αποδόμησης της ελληνικής εθνικής συνείδησης, οι εθνομηδενιστές ιστορικοί έχουν αποδυθεί σε ένα γενικευμένο εγχείρημα αποσύνδεσης της σχέσης του νεώτερου ελληνισμού, και μάλιστα του ελληνικού κράτους, με τις παλαιότερες περιόδους της ιστορίας μας. Ο Παπαρρηγόπουλος, Βακαλόπουλος και ο μαρξιστής Σβορώνος, αναφέρουν ότι μετά το 1204, το ελληνικό έθνος παλεύει για την επιβίωση, υποχωρεί η οικουμενική συνείδηση, που το χαρακτηρίζει από την εποχή της ελληνιστικής έως τη μεσοβυζαντινή περίοδο, και, πλέον, η οικουμενική ορθόδοξη συνείδηση συνδυάζεται με την ανοικτή διεκδίκηση της ελληνικότητας, είτε αυτή αποκαλείται ρωμιοσύνη, είτε ελληνικότητα, είτε «γραικοσύνη».  Από το σημείο αυτό η ορθόδοξη πίστη αποκτά για τους Έλληνες εθνική διάσταση. Μάρτυρας όλων αυτών τελικό επαναστατικό Σύνταγμα της Τροιζήνας, του Μαΐου του 1827, στο άρθρο 6: Έλληνες είναι: α. Όσοι αυτόχθονες της Ελληνικής Επικράτειας πιστεύουσιν εις Χριστόν. β. Όσοι από τους υπό τον Οθωμανικόν ζυγόν πιστεύοντες εις Χριστόν, ήλθαν και θα έλθωσιν εις την Ελληνικήν Επικράτειαν.


Περί Ιστορίας σε επόμενα επεισόδια.

Κατούνα Κουπεπέ

6 σχόλια:

  1. Noμίζω αγαπητή κυρία ότι μεταφράζεις λάθος ότι σου τίθεται υπόψη:

    "....ο μαρξιστής Σβορώνος, αναφέρουν ότι μετά το 1204, το ελληνικό έθνος παλεύει για την επιβίωση, υποχωρεί η οικουμενική συνείδηση, που το χαρακτηρίζει από την εποχή της ελληνιστικής έως τη μεσοβυζαντινή περίοδο, και, πλέον, η οικουμενική ορθόδοξη συνείδηση συνδυάζεται με την ανοικτή διεκδίκηση της ελληνικότητας, είτε αυτή αποκαλείται ρωμιοσύνη, είτε ελληνικότητα, είτε «γραικοσύνη»..."

    θα ήθελα να μου παραθέσετε με ένα link με αυτές τις απόψεις του καθώς επίσης και τις απόψεις που διατυπώνει στο ίδιο βιβλίο για τον ρόλο της εκκλησίας στην Ελληνική Επανάσταση και στην απελευθέρωση.

    "Ας γνωρίζει ο ανωτέρω σχολιαστής ότι η κλασσική ελληνική σκέψη θεωρεί το σώμα ως κάτι κακό, στο οποίο είναι φυλακισμένη η ψυχή (δυισμός). Στην Ορθοδοξία το σώμα αγιάζεται, έχουμε άφθαρτα λείψανα αγίων που ευωδιάζουν και θαυματουργούν. Δεν τα γνωρίζει αυτά ο σχολιαστής που χλευάζει; Ζει σε άλλη Ελλάδα"

    Θά ήθελα ένα link με αναφορά του αρχαίου φιλοσοφικού λόγου σχετικά με αυτό που λέτε ότι δηλαδή η κλασική ελληνική σκέψη θεωρεί το σώμα ως κάτι κακό;;
    Θα μπορούσατε να μου υποδείξετε ένα (έστω ένα άγαλμα) της κλασικής περιόδου που να ΜΗΝ είναι γυμνό και έαν αυτό σημαίνει κάτι για τα επιχειρήματά σας;;

    To σύνταγμα της Τροιζηνίας διακηρύττει και την ανεξιθρησκία γιατί δεν το αναφέρετε;;

    Θα περιμένω με ενδιαφέρον τις επόμενες ιστορικές παρεμβάσεις σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ αναγνώστη,
    Αρχικά μια διευκρίνιση ουσίας. Ο διαχειριστής δεν είναι κυρία.
    Τα link που ζητάτε δυστυχώς δεν μπορώ να σας τα παραθέσω, όχι για κάποιο άλλο λόγο, απλά επειδή χρησιμοποιώ βιβλιογραφία. Οι πηγές που προσέτρεξα είναι:
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΙΑΣ, Το 1204 και η διαμόρφωση του νεώτερου ελληνισμού
    ΝΙΚΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ, Το ελληνικό έθνος. Γένεση και διαμόρφωση του νέου ελληνισμού
    ΕΛΕΝΗ ΓΛΥΚΑΤΖΗ – ΑΡΒΕΛΕΡ, Γιατί το Βυζάντιο
    ΝΙΚΟΥ ΜΑΤΣΟΥΚΑ, Ιστορία της φιλοσοφίας

    Σχετικά με τον δυισμό ή διαρχία (αντίθετο του μονισμού) υπάρχουν δυο θεμελιακές κι ανεξάρτητες μεταξύ τους ουσίες, η ύλη και το πνεύμα, το αισθητό και το νοητό στοιχείο. Το πρώτο στο οποίο ανήκει και το ανθρώπινο σώμα, είναι κατώτερο, δυσκίνητο και παχύ. Ο Πλάτων (διαρχικός) δέχεται ότι η ψυχή είναι εγκλωβισμένη σε τάφο (το σώμα). Οι περισσότεροι φιλόσοφοι είτε μονιστές είτε διαρχικοί δεχόταν την ψυχή αθάνατη, άπειρη, με θεία προέλευση κ.α. Το σώμα (ως κάτι κακό, φθαρτό, που ανήκει στον κόσμο του αισθητού) εγκλώβιζε την ψυχή. Στην Ορθοδοξία το σώμα είναι ναός του Αγίου Πνεύματος. Το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο Χριστός «ενδύθηκε» το ανθρώπινο σώμα. Πιστεύουμε στην Ανάσταση των σωμάτων, όπως ο Χριστός αναστήθηκε. Για τον λόγο αυτό η Εκκλησία μας δεν δέχεται την καύση των νεκρών, την κακοποίησης του σώματος π.χ. με τατουάζ κ.α.
    Τώρα για τα αγάλματα, που αναφέρατε σίγουρα υπάρχουν και αγάλματα που δεν είναι γυμνά. Πρόχειρα αυτή τη στιγμή μπορώ να σκεφτώ τον ηνίοχο. Εκτός αυτού δεν σχολίασα κάτι για το θέμα της γύμνιας των αγαλμάτων. Εξάλλου και στην Ορθοδοξία υπήρξαν γυμνοί ασκητές. Ένα ενδιαφέρον άρθρο εδώ: http://o-nekros.blogspot.gr/search/label/%CE%93%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

    Τέλος, βεβαίως το Σύνταγμα της Τροιζήνας (και όχι της Τροιζηνίας) διακηρύττει την ανεξιθρησκία, εξάλλου δικαίως έχει χαρακτηρισθεί από τα πιο ριζοσπαστικά και φιλελεύθερα συντάγματα της εποχής. Η παράληψη δεν ήταν σκόπιμη, κάτι τέτοιο θα ήταν γελοίο. Αναφέρθηκα μόνο στο ποιοι θεωρούταν Έλληνες, λόγω ότι κάποιοι πρόβαλλαν το γεγονός ότι ο Μιαούλης και άλλοι αγωνιστές του ΄21 δεν μιλούσαν ελληνικά ή ήταν Αρβανίτες, μην γνωρίζοντας οι ανιστόρητοι, ότι οι Αρβανίτες – Βλάχοι είναι εκλατινισμένοι Έλληνες.
    Παράκληση, μην μας αντιμετωπίζεται κυνικά! Άνθρωποι και μάλιστα Έλληνες είμαστε κι εμείς, που πιστεύουμε στον Χριστό και ότι συνάντηση Ορθοδοξίας και Ελληνισμού είναι το μεγαλύτερο γεγονός!
    Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.
    Καλό ξημέρωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιλέγεις αποσπάσματα απο τον αρχαίο φιλοσοφικό λόγο για να τεκμηριώσεις τις συσχετίσεις με τον ορθόδοξο θρησκευτικό λόγο.
      Αυτό δεν είναι καλό διότι παραμερίζοντας τα υπολοιπα αλοιωνεις την ουσία του πλατωνικού λόγου.
      Για παράδειγμα για την κεντρική θέση που έχει στην πατωνική φιλοσοφία ο ...Ερωτας .
      Ο Έρωτας που γενικά σημαίνει το μυστικό της ζωντάνιας του πνεύματος για συνεχή ανανέωσή του.

      Δεν έχει νόημα η συρραφή αποσπασματων που κάνεις .
      Ο Σβορώνος ήταν κατηγορηματικός απέναντι στον ρόλο εκκλησίας στην επανάσταση.

      "...Xρειάζονται πολλά, τον κόσμο για ν’ αλλάξεις:
      Oργή κι επιμονή.
      Γνώση κι αγανάχτηση.
      Γρήγορη απόφαση, στόχαση βαθιά.
      Ψυχρή υπομονή, κι ατέλειωτη καρτερία.
      Kατανόηση της λεπτομέρειας και κατανόηση του συνόλου.

      Mονάχα η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ μπορεί να μας μάθει πώς
      την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε!!.."

      Μπ'ερτολ Μπρεχτ

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα,
    Σε υπάρχει καμία διάθεση για απομόνωση του πλατωνικού λόγου, ούτε της αριστοτελικής διαλεκτικής, ούτε γενικά της ελληνικής φιλοσοφίας. Άλλωστε, οι Πατέρες της Εκκλησίας στηρίχθηκαν και ξεπέρασαν αυτή, διότι υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά. Οι Έλληνες φιλόσοφοι πλησίασαν την Αλήθεια, τον Ένα και Μοναδικό Θεό. Στην Ορθοδοξία η Αλήθεια Σαρκώθηκε και αποκαλύφθηκε! Η Ορθοδοξία δεν παραγκώνισε ή δαιμονοποίησε την αρχαία ελληνική φιλοσοφική σκέψη. Έχεις υπόψη σου ότι σε ορθόδοξους ναός, υπάρχουν αγιογραφίες ελλήνων φιλοσόφων; Δεν υπάρχει λόγος οποιασδήποτε απόκρυψης γιατί ο Ήλιος δεν έχει ανάγκη ετέρου φωτός! Αγαπητέ, μάλλον εσύ υποπίπτεις στην μέθοδο της επιλογής συρραφής των όσων διαβάζεις. Όταν έκανα λόγο για τον Σβορώνο. Αναφέρθηκα στο τι δέχεται για την συνείδηση του νεοελληνικού κράτους και πως αυτή διαμορφώθηκε από το 1204 και μετά, όχι για το πίστευε για τον ρόλο της Εκκλησίας στην Επανάσταση 600 χρόνια αργότερα.
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "...Σε υπάρχει καμία διάθεση για απομόνωση του πλατωνικού λόγου, ούτε της αριστοτελικής διαλεκτικής, ούτε γενικά της ελληνικής φιλοσοφίας..."

    Tότε δεν έχει νοημα να τον επικαλείσαι και να προσπαθείς να ανακαλύπτεις συμπτώσεις ..διότι δεν υπάρχουν.

    Να διαβάσεις τι έγραψες στο αρχικό σου κείμενο τι έγραψες διότι μέχρι και για ειδωλολατρία λες.
    Αρχαία Ελλάδα (ως ενοια φιλοσοφίας και πολιστισμού) δεν τέμνεται πουθενά με την ορθοδοξία.

    Μην αναγάγεις το εαυτό σου σε απολυτο γνωστη της Αληθειας.

    Αυτό το χάλι που υπάρχει τριγύρω μας δεκάδες χρόνια τώρα δεν οφείλεται στο ξεπεσμό αξιών και στην απομάκρυνση από την ορθοδοξία.

    Εάν την αλήθεια την κατέχει η Ορθοδοξία που καλύπτει μόλις το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού τότε δεν εξηγεί ότι το υπόλοιπο 95% πορευεται και δημιουργεί κάτω απο άλλες αλήθειες και άλλες "ορθοδοξίες"

    Έμμεσα πολλά απο τα κειμενά σου παραπέμπουν στην έννοια του περιουσιου λαού (ελληνοορθόδοξου).
    Τι κρίμα που αυτό ΔΕΝ μεταφράζεται ουδόλως σε πραγματική και ουσιαστική ανάπτυξη.

    ΥΓ
    Αν είσαι κληρικός(που δεν το ξέρω) καλά κάνεις και ασχολείσαι με ορθοδοξία είσαι σαφώς ο εκπροσωπος του θεού στην γή.
    Εάν ΔΕΝ είσαι ...δεν έχει απολύτως κανένα νόημα η νουθεσίες σου προς τους άλλους να μην διαφθείρουν την νεολαία κ.λ.π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ μάλλον διαβάζετε κάτι άλλο από όσα δημοσιεύονται! Με εκπλήσσετε κάθε φορά με την επιμονή σας να ανακαλύπτετε διαφορετικά πράγματα από όσα διαβάζετε! Δεν κάνω λόγο πουθενά για ειδωλολατρία. Πιστεύω στον Χριστό ότι είναι ο Σαρκωθείς Θεός, το Δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος. Ο Χριστός είπε «Εγώ ειμί η Αλήθεια». Σε αυτή την Αλήθεια πιστεύω. Όχι σε μια οποιοδήποτε αλήθεια, ιδέα ή θεωρία. Στην Αλήθεια που είναι πρόσωπο, που έχει υπόσταση. Αυτό είναι και η Ορθοδοξία (και όχι πολιτισμικό ή θρησκευτικό σχήμα όπως την αντιλαμβάνεστε). Αυτή την αλήθεια γνωρίζω, η οποία είναι εμπειρική και βιώνεται με την χάρη του Θεού. Δεν αναγάγω τον εαυτό μου εγωιστικά σε απόλυτο γνώστη. Έχει μεγάλη διαφορά το πρώτο από αυτό που μου προσάπτετε. Επίσης, δεν κάνω λόγο για περιούσιο λαό. Απλά πιστεύω πως είναι ευλογία, η πατρίδα μας να έχει ποτιστεί με το αίμα χιλιάδων μαρτύρων και νεομαρτύρων για την πίστη του Χριστού. Τέλος δεν είμαι κληρικός, αν και δέχομαι την Ιερωσύνη ως το μέγιστο αξίωμα και λειτούργημα πάνω στη γη, αλλά αυτό δεν μου στερεί τη δυνατότητα να εκφράζω όσα πιστεύω και πόσο μάλλον όταν δεν είναι επικίνδυνα για κανέναν. Ούτε προσηλυτισμό κάνω ούτε προπαγάνδα. Θα μπορούσα να σας ρωτήσω αν πιστεύετε στον Χριστό, ότι είναι ο Αληθινός Θεός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

...έκανες κου πε πε;